• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Cyberpunk 2077

Oonko nyt ihan sokea tai bugittaako toi inventory jotenkin armoreita katellessa, mutta enkö saa lajiteltua niitä armorin määrän mukaan? Dps kyllä löytyy ja muut samat mitä aseita tms lajitellessa, mutta vittuako mä niillä teen.
 
Tossa vielä vakio 8700K gpu usagea Lizzy's barissa. Dual rank 3600CL15 muisteilla:

cyberpunk_cpu_usage.jpg


Ja tosiaan en ees tee tossa muuta kun seison paikallaan ja välillä kävelen ympäriinsä. Näyttiksen lämmöt laskivat jotain 6-8C kun otin meshify s2:n etupaneelin pois kokonaan.

Edit: tossa vielä autoillessa

cyberpunk_cpu_usage2.jpg

Aika jännä homma. Kokeilin samaa, niin Lizzys barissa seisoskellessa task managerissa CPU usage noin 72%, Afterburner näyttää vähän vähemmän jotain 55-65%. Autolla ajellessa oli suunnilleen samat arvot. Crowd density mulla on high, joten ei sekään selitä eroja prossun käytössä. Sama kellotaajuus, saman nopeuksiset muistit.
 
Mitä olen itse katsellut Youtubesta pelivideoita niin kaikilla tuntuu olevan päällä Loot Simulator 2020 ja esim. craftaamiseen tai hakkerointiin ei panosteta. Oma nuhapumppu ei ikävä kyllä tätä pyöritä millään mutta ehkä joku kaunis päivä kaukana tulevaisuudessa pääsee itsekin pelaamaan...
 
Tätä en ymmärrä. Ensin monta vuotta valitetaan että videopeleissä päähahmo on aina valkoihoinen mieshahmo ja sitten kun saa tehtyä muunlaisen niin se on kulttuurillista omimista ja ties mitä muuta.

Näiden elämäntehtävänä on mielensä pahoittaminen ja tuo vinkuminen ei tule loppumaan ikinä, aina löytyy syy mistä voi twiitata ja rinkirunkata lajitoverien kanssa.
 
Nyt kun tähtäys nopeutta hiljensin niin välillä peli jää sitten siihen vauhtiin vaikka yrittää katsella ympärilleen ilman tähtäystä ja siihen auttaa vain kun nopeasti tähtää uudestaan ja taas toimii normaalisti.
Tämä tuli mieleeni kun joku valitti PC näppäimistön bugeja niin tuo on mikä tullut omalle kohdalleni X360 ohjaimen kanssa.

Ei ole vielä kaatunut tai tullut tehtäviä rikkoavia bugeja, act 2 alkoi juuri ja pelikellossa noin 11h

Kaupungissa ei ole mitään tekemistä. Se ei tunnu elävältä, vaan kaikki tuntuu skriptatulta, päälle liimatulta ja feikiltä. Näet esimerkiksi kadunkulmassa kaksi kauppaa ja ruokakojun; vaan mistään et voi ostaa mitään eikä ruokakojun myyjä edes juttele sinulle. Seisoo vain staattisena paikallaan.
Tämän voin allekirjoittaa, vahingossa kotoa ulos aseeet kourassa aloin juoksentelemaan niin kukaan ei reagoinut mitenkään(varmaan kuuluu maailmaan?) mutta sentää jotain alkoi tapahtumaan kun ampui ilmaan.

Mikä on hyvää niin tehtävät ja päätarina vaikuttanut toistaiseksi mielenkiintoiselta mutta tämä olisi vaatinut ehdottomasti lisää lihaa luidensa ympärille ja tarkoitan juuri tällä tuota pelimaailmaa tai sitten peli juuri polkaistiin käyntiin kun cyberpunk 2077 tekstikin tuli ruutuun :hmm:
 


Tuossa erittäin tarkka vertailu eri DLSS modeista ja natiivista. Lukuunottamatta ultra performancea, kaikki DLSS modet antavat sekä paremman kuvanlaadun että FPS kuin natiivi.

:sclap:

Gamers Nexuksen revikassa taas vähän toiseen suuntaan. Itsellä 6800XT ja kyllähän tässä vähän ray tracingia kaipaa. Muuten pyörii kyllä nätisti 1440p ultralla. Ryzen 3600 bottleneckaa kyllä paikoissa jossa paljon väkeä kun GPU käyttöaste tippuu pahimmillaan johonkin 50%... Toivottavasti tulee ray tracing pian myös AMD:n korteille. Huikea peli kyllä, 13h mittarissa ja Act1 juuri takana ja nythän tämä vasta aukesi.

Äänet on kyllä jokseenkin heikkolaatuiset tässä ainakin ja varsinkin sisätiloissa tommoinen ihme kaikuminen, ihan kuin puhe tulisi muutaman millisekuntin myöhässä duplikaattina. Löytyi muilta vissiin samaa, mutta omat asetukset on Windowsissa "niinkuin pitäisi".
 
Ei ole vielä kaatunut tai tullut tehtäviä rikkoavia bugeja, act 2 alkoi juuri ja pelikellossa noin 11h

Sama täällä 9h pelattu kertaakaan ei ole kaatunut. Tosin itselläni on aina koneessa kaikki uusimmat ajurit ja päivitykset asennettuna eikä kone ole haittaohjelmia täynnä. Käsittääkseni eniten kaatumisia on noilla vanhoilla nuhapumppu konsoleilla ja henkilöillä, jotka ei osaa päivittää ajureitaan.
 
En mä lähtis sanomaan, että dlss2.0 on parempi kuin natiivi cp2077:ssa. Mun silmiin ero on liikkeessä niin pieni että mieluummin ultra-asetukset+dlss quality moodi kuin asetuksia alaspäin. Natiivissa ja dlss:ssa on molemmissa omat ongelmansa. dlss on ehkä pehmeämpi liikkeessä, toisaalta cp2077:ssa on myös dof, motion blur, chromatic aberrations, film grain oletuksena päällä mitkä imho. pilaa kuvanlaatua. Jos haluais kikkailla niin ehkä pientä terävöitystä vois pistää dlss:n kaveriksi samalla kun laittaa motion blur:in, dof:in, chromatic aberrationsin ja film grain:in pois päältä.

edit. Mut makuasiahan tuo on loppujen lopuksi. Mun mielestä hyvä optio, jota kannattaa kokeilla ja päättää tykkääkö siitä vai ei. Jos haluaa mennä pelintekijä tietää parhaiten argumentilla niin dlss on oletuksena auto asetuksella.
 
Olenko puusilmä vai eikö vendorilla tosiaankaan näe mistään minkälaisiin aseisiin modit käy? Kahdesti jo ostanut sellaisen joka ei sitton pistooliin käynytkään
 
Sain kuvaa paremmaksi laittamalla tuota sharpeningia, kiitos vinkeistä!
Vielä yksi ongelma on, audion kanssa: kaikki puheet kaikuvat jotenkin oudosti, ikään kuin tulee kaiku takaapäin, tai jostain. Tai siis ylipäätään puheet kaikuvat. Käytössä kuulokkeet, otin niistä pois monikanataefektit, mutta ei vaikuttanut asiaan. Mistä johtuu ja mitä vois tehdä?

itsellä samaa, mutta vain Jackien dioalogissa, ja ei siinäkään koko aikaa, vaan aina välillä vaan.
 
Sama täällä 9h pelattu kertaakaan ei ole kaatunut. Tosin itselläni on aina koneessa kaikki uusimmat ajurit ja päivitykset asennettuna eikä kone ole haittaohjelmia täynnä. Käsittääkseni eniten kaatumisia on noilla vanhoilla nuhapumppu konsoleilla ja henkilöillä, jotka ei osaa päivittää ajureitaan.
Plus tämä voi olla herkkä kellotuksille jos on piripintaan laitettu joten jos on kaatumis ongelmia niin jotkut päässeet sillä.

Ja nytten tajusin vasta että päävalikon taustakuva vaihtuu sitä mukaan mitä pidemälle tarinassa etenee, nykyinen kuva sopisi äsken tapahtuneeseen:
Kun herätään kaatopaikalta
 
Paitsi että pelissä on myös ovia joihin käy vain jompi kumpi. Itsellänikin tällä hetkellä kaksi questia jota en saa suoritettua loppuun, kun on ovi joka vaatisi vähintään 6 technical abilityn auetakseen. Body vaihtoehtoa ei tarjota ollenkaan ja se onkin itselläni kympissä.
Joo mitä kattelin netistä niin toiset aukee vaan body ja toiset technical abilityllä. Mietin jo et laitoinko turhaa muutama pojo toho technicaliin. Onneks siis en.

Btw, jos jollain muulla samaa ongelmaa et crashaa ku koittaa käynnistää niin itellä autto et käynnistää vaan suoraa exestä steamin kansiossa.
Onneks en lähteny ajureit asentaa uusiks tms niinku oli CDPR supporti sivulla ohjeena. :D
 
16 tuntia peliä nyt takana..

-snip-

Kyllä, allekirjoitan monet noista asioista. En ihan noin rankasti tyrmää mutta ei tämä kyllä vertaudu ésim juuri GTA V:n todella mielenkiintoiseen maailmaan sitten mitenkään.
Tämä on paljon staattisempi ja tylsempi ja jos teema ei olis cyberpunk/scifi, niin melko keskinkertainen tekelehän tämä olisi.
Itse olen odottanu niitä W3:n Red Blood Baron-tyyppisiä sivutehtäviä, mutta nyt ollaan menossa Act 2 ja so far sivutehtävät on ollu todella tylsiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y"-tyyppisiä missuja.
Tuntuu että pääjuoni on ainoa mielenkiintoinen asia tässä eikä sitäkään taas viittis liian nopeasti ahmia eteenpäin..

No, katotaan jos tämä paranee loppua kohden mutta ei nyt toistaiseksi oikein vaikuta miltään kympin ja kaiken hypen arvoiselta peliltä.. :sori:
 
Jos tämä joillain kaatuilee niin ensiksi ajurit päivitykseen ja jos vieläkin kaatuilee niin mahdolliset kellot pois.
 
ei tämä kyllä vertaudu ésim juuri GTA V:n todella mielenkiintoiseen maailmaan sitten mitenkään

Avaatko enemmän. Mitä kaikkea GTA:n maailmassa tapahtui, mikä teki siitä dynaamisen, ja millä tavalla tämä eroaa? (Mulla ei siis Cyberiä ole, mutta GTA:sta aikoinaan pidin.)
 
CP launchi muistuttaa W3 launchia missä jotkut luulivat että peli on Skyrimin sequeli ja olivat pettyineitä, nyt ihmiset jotka haluavat GTA V jatko-osan ovat pettyneitä. Sitten on toiset ihmiset jotka eivät tykkää skyrimistä/gtasta ja eivät edes tiedä mitä pitäisi kaivata cdpr peleissä ja tykkäävät asioista missä kyseinen studio on vahva.
 
Kyllä, allekirjoitan monet noista asioista. En ihan noin rankasti tyrmää mutta ei tämä kyllä vertaudu ésim juuri GTA V:n todella mielenkiintoiseen maailmaan sitten mitenkään.
Tämä on paljon staattisempi ja tylsempi ja jos teema ei olis cyberpunk/scifi, niin melko keskinkertainen tekelehän tämä olisi.
Itse olen odottanu niitä W3:n Red Blood Baron-tyyppisiä sivutehtäviä, mutta nyt ollaan menossa Act 2 ja so far sivutehtävät on ollu todella tylsiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y"-tyyppisiä missuja.
Tuntuu että pääjuoni on ainoa mielenkiintoinen asia tässä eikä sitäkään taas viittis liian nopeasti ahmia eteenpäin..

No, katotaan jos tämä paranee loppua kohden mutta ei nyt toistaiseksi oikein vaikuta miltään kympin ja kaiken hypen arvoiselta peliltä.. :sori:
Tää peli kärsii pahasti samoista ongelmista mistä esim. Far Cry-sarjan pelit kärsii.

Sivutehtävät ja pääjuonen ulkopuolinen lisäsisältö on toteutettu niin huonosti että pelaaja saa tarinankerronnallisesti yhtenäisemmän ja paremman kokemuksen jos vaan putkittaa pääjuonen läpi. Ja se kertoo siitä että avoimen maailman suunnittelu on tehty päin persettä.

Kummallisella tavalla tämä on silti mielestäni paras tapa nauttia pelistä, koska pääjuonen putkitus piilottaa avoimen maailman stattisuuden pelaajalta ja maksimoi pelin hyvien puolien, eli tarinan ja hahmojen potentiaalin.
 
Viimeksi muokattu:
Avaatko enemmän. Mitä kaikkea GTA:n maailmassa tapahtui, mikä teki siitä dynaamisen, ja millä tavalla tämä eroaa? (Mulla ei siis Cyberiä ole, mutta GTA:sta aikoinaan pidin.)

No esim, sun ei tarvinnu GTA V:ssä kun seisoskella kadunkulmassa niin näki yhtä sun toista. Autoilijat sekoilee, jalankulkijat kilahtelee, kytät ajaa jotain takaa, ambulanssi tulee pelastamaan kyttien ampumaa ihmistä vaan ajaakseen muiden ihmisten päältä, yms. helvetin hauskaa settiä.
GTA:ssa tapahtui koko ajan jotain jossain, kun tässä maailma on hyvinkin liukuhihnamainen ja staattinen eikä ole kovinkaan vuorovaikutteinen.

Tuon maailman staattisuuden voin vielä katsoa läpi sormien mutta jos sivutehtävät ei noista jengilistimisistä parane niin täytyy sanoa että olem pettymys.
 
Vähän sellainen kutina että osa sisällöstä on leikattu keskeneräisyyden takia ja siirretty dlc puolelle. Toki paljon on vielä pelattavaa että pääsee antaa lopullisen arvion ja maistuu tämä näinkin.
 
No esim, sun ei tarvinnu GTA V:ssä kun seisoskella kadunkulmassa niin näki yhtä sun toista. Autoilijat sekoilee, jalankulkijat kilahtelee, kytät ajaa jotain takaa, ambulanssi tulee pelastamaan kyttien ampumaa ihmistä vaan ajaakseen muiden ihmisten päältä, yms. helvetin hauskaa settiä.
GTA:ssa tapahtui koko ajan jotain jossain, kun tässä maailma on hyvinkin liukuhihnamainen ja staattinen eikä ole kovinkaan vuorovaikutteinen.

Tuon maailman staattisuuden voin vielä katsoa läpi sormien mutta jos sivutehtävät ei noista jengilistimisistä parane niin täytyy sanoa että olem pettymys.
Näinpä. CP:ssa on myös melko heikko fysiikkamoottori. Ei tuo maailma tule mitenkään käyttäytymään sulavasti, jos siinä ei ole Euphorian ja Bulletin tapaisia apuja taustalla. Se onkin tehty katseltavaksi, mutta ei kosketeltavaksi.
 
Joo mitä kattelin netistä niin toiset aukee vaan body ja toiset technical abilityllä. Mietin jo et laitoinko turhaa muutama pojo toho technicaliin. Onneks siis en.

Btw, jos jollain muulla samaa ongelmaa et crashaa ku koittaa käynnistää niin itellä autto et käynnistää vaan suoraa exestä steamin kansiossa.
Onneks en lähteny ajureit asentaa uusiks tms niinku oli CDPR supporti sivulla ohjeena. :D
Huomasin nyt et kun tolleen käynnistää pelin niin Steami näyttää ettei ois ees pelissä. Eli ei ainakaa peliajat liekö saavutuksetkaan synkkaudu :hmm:

Koitin uudelleen asentaa ja ottaa gogist overlayn pois päältä oli jollain auttanu, mut eipä meikällä. :/

Edit: Käynnistin koneen uusiks alko pelittää.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattanee kokeilla. Mulla autolla ajelu ei mielestäni tunnu sen kummallisemmalta kuin muukaan pelailu, suorituskykymielessä.

Tässä nyt oma kokeilu. CPU-usage oikeastaan kokoajan 99-100% jokaisella ytimellä/säkeellä.
GPU-usage näyttää Windowsin task managerissa jostain syystä 70% usage, kun Afterburner antaa 95-98 kun joutuu tekemään töitä.

1607709374610.png
 
Ostajien mukaan tämä on ok
Ai niiden ostajien, joilla peli kaatuu työpöydälle, niiden jotka ovat bugisyistä tehneet refundin, niiden joilla asetuksien vaihto ei vaikuta FPS:ään vai kenties niiden joiden peliäänet särisevät?

Vai tarkoititko niitä ostajia, jotka alkukiimoissaan ignooraavat kaikki bugit ja joita ei haittaa laiskasti tehty optimointi kunhan kyseessä on oman suosikkistudion peli?
 
Nyt muutamia tunteja CP2077 alla ja täytyy sanoa, että peli on ollut tähän asti uskomaton pettymys. Graafisesti ajoittain ihan näyttävä, mutta muuten on vaikea löytää pelistä positiivista sanottavaa. En odottanut, että peli olisi näin sidoksissa V:n tarinaan ja rajoitettu; ei edes olutta pääse juomaan tai hodaria ostamaan.
Lootin määrä on myös huima. Kaduilta löytyy pyssyä ja salkkua vaikka kuinka samaan aikaan kun jengi tonkii roskiksia "ravinnon" toivossa. Tällaiset pienet asiat rikkoo immersion pahasti.

Bugeja riittää, mutta ainakin oman pelikokemuksen näkökulmasta pienimpiä ongelmia. Minun puolestani peli olisi voint olla vielä muutamia vuosia kehityksessä ennen virallista julkaisua.

No esim, sun ei tarvinnu GTA V:ssä kun seisoskella kadunkulmassa niin näki yhtä sun toista. Autoilijat sekoilee, jalankulkijat kilahtelee, kytät ajaa jotain takaa, ambulanssi tulee pelastamaan kyttien ampumaa ihmistä vaan ajaakseen muiden ihmisten päältä, yms. helvetin hauskaa settiä.
GTA:ssa tapahtui koko ajan jotain jossain, kun tässä maailma on hyvinkin liukuhihnamainen ja staattinen eikä ole kovinkaan vuorovaikutteinen.
Ainakin itselleni GTA:n pelimaailmasta välittyy sellainen tunnelma, että kaikki nämä skriptatut tapahtumat tapahtuivat pelaajan ympärillä olevan kuplan sisällä, eikä pelimaailma ollut pienimmässäkään määrässä elävä. Pelaajan tekemisillä ei ole mitään merkitystä. CP2077:n pelimaailmassa vielä vähemmän ...

Itse ainakin toivoisin, että tulevaisuudessa open world -peleissä keskitytään vähemmän graafiseen ulkonäköön ja enemmän tekoälyyn ja pelimaailmojen simulointiin - Dwarf Fortress ja Sindome
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kivan näköinen tämä on ilman RTX:ää (Radeon RX 6800 pienillä ylikelloilla).
Omassa kokoonpanossa pyörii 45-60FPS @4K (Local Shadowid ja Ambient occlusion medium, muut high, Contact shadows off).
Prosessoria tämä ei sitten juuri kuormitakaan (GPU 99%, CPU 10-15%).
Ihan alussa vielä olen, kun vasta tänään ehdin edes käynnistellä.
Valitettavasti kaikki tähän asti on ollut aika lailla kauniisti skriptattua elokuvaa. Toivottavasti myöhemmin tulee enemmän vapaan valinnan mukaista toimintaa.
1607710407888.png
 
Viimeksi muokattu:
Tais löytyä passelit asetukset itselle.
1440p, kaikki ultralla, RT ultra, dlss quality ja tasainen 60fps. Gsync päällä.
Näyttönä LG Oled 65" mutta ihan turha yrittää pelata 4k:lla.
8700k @4.9Ghz, RTX 3080 vakiokelloilla ja 16gb ram.
 
GTA V:n random encounterit ja Witcher 3:n kysymysmerkit olivat kyllä niin tylsiä, ettei niitä jaksanut montaa tehdä. En tässäkään noilta kysymysmerkeiltä paljoa odota. GTA V ja Witcher 3 maistuivat parhailta keskittymällä pääjuoneen ja ”oikeisiin” sivutehtäviin. Kaikki typerät keräily sun muut pienet lisätehtävät olen jättänyt näissä peleissä aina tekemättä.
 
10 tuntia takana ja kyllä mä tykkään. Kaupunki ei tunnu tyhjältä tai tylsältä. Stealth ja myös katanan käsittely on tehty hyvin, tehtäviä on hauska pelata.

Oikeastaan eniten häiritsee visuaalisella puolella se, että jotkut tekstuurit ovat kuin jostain PS1-pelistä. Peli kaipaisi tekstuuripäivitystä..
 
AI on todella surkeaa. Viholliset kyykkivät yhden vyötärönkorkuisen esteen takana odottamassa että napsit niitä päähän.

Tää alkoi ottaa ainakin suunnattomasti päähän, kun päätin vaihtaa meleehen. Tokihan questit (ainakin osa niistä) on tehty vähän siihen malliin, että voi vetää vähän millä vaan, mutta noita vihuja jos nirhii kaupungissa, niin siinä se vaikeus ainakin alkaa. Ei meleellä vaan pääse lähelle, koska ainakin hardilla vihut tekee jo melkoisesti damagea ja vihut eivät tule hakemaan vaikka mitä yrittää tehdä. Siellä vaan kykitään vaikka maailmanloppuun asti.
 
Tais löytyä passelit asetukset itselle.
1440p, kaikki ultralla, RT ultra, dlss quality ja tasainen 60fps. Gsync päällä.
Näyttönä LG Oled 65" mutta ihan turha yrittää pelata 4k:lla.
8700k @4.9Ghz, RTX 3080 vakiokelloilla ja 16gb ram.
LG CX 65 oledilla itekkin pelaan mutta toistaiseksi vielä 3070 käytössä. Melko hankala löytää asetuksia jolla maksimois silmäkarkin ja fps. Prossuna Ryzen 5900x. Kokeilen näillä asetuksilla vaikka tiedän ettei ainakaan RT ultraan riitä potku mitenkään.
 
controlleihin ok asetukset. jos vielä paremmat jollain niin jakaen kiitos vaikka privalla, koska tää ketju elää nyt villisti =D
OP's settings are for a basic call of duty style feel. If you want a more modern Apex Legends type feel try these settings:

  • Outer Dead Zone - 0.90
  • Inner Dead Zone - 0.05
  • Horizontal Sensitivity - 13
  • Vertical Sensitivity - 11
  • Zoom Sensitivity Reduction - 1
  • Response Curve - Recommended
  • Horizontal Turning Bonus - 0.80
  • Vertical Turning Bonus - 0.40
  • Turning Ramp-up time - 0
  • Turning Delay - 0
  • Horizontal Turning (ADS) - 0
  • Vertical Turning (ADS) - 0
  • Turning Ramp-up time (ADS) - 0
  • Turning Delay (ADS) - 0

2x jo kaatunut vaikka pelanut jonkun 3h xbox x. ei näytä erikoisen hyvältä. Immersio ei nouse kun kankeeta. voisin jättää odottaa päivityksiä. Aika surkeeta, että näinkin bugisen pelin "SAA" julkaista. Ei tullut yllätyksenä monta viitettä annettiin. mitään pelikuvaa ei kukaan saanut julkaista etukäteen,no miksi no tässä sen näkee..
 
Ai niiden ostajien, joilla peli kaatuu työpöydälle, niiden jotka ovat bugisyistä tehneet refundin, niiden joilla asetuksien vaihto ei vaikuta FPS:ään vai kenties niiden joiden peliäänet särisevät?

Vai tarkoititko niitä ostajia, jotka alkukiimoissaan ignooraavat kaikki bugit ja joita ei haittaa laiskasti tehty optimointi kunhan kyseessä on oman suosikkistudion peli?
8 miljoonaa myyntiä ekana päivänä. Niiden ostajien. Ikäväähän se on, että vaikka kuinka bugisena tulisi ulos niin ostetaan silti. Niin kauan kuin tämä ostaminen jatkuu niin annetaan pelifirmoille ok tehdä näin, eikä hiota peliä loppuun. Jos tätä ei ostettaisi bugisuuden takia niin olisi se selkeämpi viesti, että kannattaa julkaista pelit vähän valmiimpana.
 
Mikä olisi sellainen ampumis peli missä AI olisi ollut hyvä jollain tasolla?

Maailma minusta on tähän asti ollut paljon parempi kuin GTA:ssa. Sen huomaa kun GTA:ssa ajoi lähinnä talla pohjassa questilta toiselle niin tässä fiilistelee sitä matkaa sinne ihan mielellään ajaen, koska puitteet, musiikit ja kaikki kunnossa.

Mutta mukava kuulla, että pelistä on mielipiteitä todella laidasta laitaan
 
Tässä tuo kaupunki vaikuttaa isolta gta:n tuppukylän sijaan. Mitta suhteet ehkä erilaiset taloissa jne. Tai tuo first personko sen tekee.
 
Todella mielenkiintoinen peli. Harmi vaan että peli kaatuu PS5:lla ärsyttävän usein. Yhteensä 3 kertaa kaatunut muutaman tunnin pelaamisen aikana.
 
Tekis mieli pelaa mut kaatunu Xbox one x:llä jo noin 5 kertaa, lisäksi sellaisia 10s jähmettymisiä tullut saman verran niin ei oikein jaksa. On kyllä niin rikki että olisi pitänyt lykätä keväälle. Katotaan parin pätsin päästä.
 
8 miljoonaa myyntiä ekana päivänä. Niiden ostajien. Ikäväähän se on, että vaikka kuinka bugisena tulisi ulos niin ostetaan silti. Niin kauan kuin tämä ostaminen jatkuu niin annetaan pelifirmoille ok tehdä näin, eikä hiota peliä loppuun. Jos tätä ei ostettaisi bugisuuden takia niin olisi se selkeämpi viesti, että kannattaa julkaista pelit vähän valmiimpana.
Mielestäni tästä pitäisi sysätä vastuuta myös pelimedialle, jotka ovat peliä uskomattomasti hehkuttaneet ja hypettäneet - myös sen jälkeen kun ovat testiversiota pelanneet.
 
13h+ takana ja ristiriitaset mielipiteet vaikka alussa vielä oonkin.
-Sivutehtävät on copypastepaskaa kuten lähes jokaisessa pelissä. Ei se parin lauseen tekstijohdanto siihen samaan ammu ne pari runkkaria niin saat expaa, massia ja naisia toimi tässäkään pelissä sen kummallisemmin.
-Copypastetta myös samoin lähes jokainen vastaatulija joka ei liity juoneen... staattinen objekti joka kävelee ja sanoo täysin saman robottivastauksen kun se kadun toisellakin puolella oleva.
+Nättihän tää on ja pyörii ihan ok vaikka asetuksia ei ihan ultralle uskallakkaan omalla konella laittaa tai sulaa pöytä läppärin alta.
+Pääjuoni ja siihen liittyvät hahmot ollut ihan ok.
+Äänet toimii miten kuvitteliskin. Musiikki ja aseiden munakkuus++.
+-Cyberpunk aiheena omalla kohdalla. Alkuperästä ropekirjaa selanneena (en pelannu kun nuorempana keskittymiskyky oli alle kultakala, niin ei mua haluttu pelaamaan), niin jotenkin tää maailma mitä tähän on mallinnettu ei kuvasta sitä mitä kuvittelin sen maailman olevan paperimuodon kuvitelman perusteella.
--Vaikka normaalilla pelaa niin ihan perurunkkaritkin vaatii sen muutaman laukauksen päähän vaikkei ole kypärää tms.
 
Kannattaa muistaa, että kyseessä on RPG, jonka takia aseilla ei välttämättä one shottailla. Menisi pohja RPG:ssä kaikilta aseilta jos niillä nyt vain headshoteista tappaisi. Piti Witcherissäkin sillä miekalla huitoa niitä monstereita melko pitkään. Vai onko se jotenkin hankala ajatusmaailma, että pyssyistä ei kuole yhdestä päähän?

Tämä on tuttu malli peleistä kuten Destiny/Division esimerkiksi.
 
Tykkään tosi paljon, enemmän kuin Deus Existä vaikka ne on aiemmin pitäneet tämmösten toimintaroolipelien viittaa yllä. Tarinasta en vielä osaa kauheesti sanoa mut pelattavuus, aseet, kaarat, ääninäyttely, yksityiskohtaisuus ja laajuus kiehtoo ja toimii meikälle. Maailman kritisoinnin ymmärrän mut itselle ei oo ongelma, ei ollut Witcherissäkään. Ei mua sinällään kiinnosta jäädä seuraileen mitä joku random npc tekee eikä niiden staattisuus vaikuta omaan pelikokemukseeni. Esim Red Dead Redemptionissa oli toki hauska että talo rakentui ajan kuluessa mut en mä siinäkään erityisemmin mitään jäänyt seuraileen tai sen kummemmin npc toimintaa kiinnittänyt huomiota. Joku mainitti et tässä hiuksia ei voi leikata, lävistyksiä lisäillä tai tautointeja ni se on kyllä kieltämättä puute, ihan kuin se olis unohtunu vaikka Witcher 3:ssa oli parturit. Voisin kuvitella et tulee jonain päivityksenä joku tommonen lisäys.

Nyt kun tätä kauheesti vertaillaan GTA-sarjaan ni täytyy hieman off topicina myöntää etten oo koskaan jaksanu pelata ainuttakaan GTA:ta läpi. Vitosta pelasin ehkä jonkun 40 tuntia kun tuli stoppi. Odotin sen pc-julkaisua innoissani mut taas kerran joku siinä tyylissä ei uponnu. Sit taas voin kuvitella et tähän Cyberpunkiin saan helposti upotettua muutama sata tuntia (W3 tuli vedettyä kaks kertaa läpi ja kello näyttää 300h).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom