Eeei, nytkö se tapahtuu? Oikeastiko? Oletko nyt aivan satavarma? Pitäiskö kattoa vielä yhdennentoista kerran että saa lopullisen varmistuksen?
Noniin... tämä kaveri puhuu täyttä asiaa.
Syvät pahoitteluni kaikkien teidän ketjun jäsenten puolesta. Kyperpunkki on peli, jossa yhdistyy lähes kaikki mistä pidän. Olen itsekkin vuosia kritisoinut pelejä, että on vaarana, että ne muuttuvat suuren massan jutuksi. Niin sanotut tosi pelaajat unohdetaan. Näin on oikeastaan tapahtunut elokuvien ja musiikin suhteen.
Jos pelintekijöiden ei tarvitse kuin puskea uusi FIFA tai CoDi joka vuosi ulos, ja tämä riittää kansalle, olemme loppusuoralla. Siis syvästi pelaamisesta kiinnostuneet pelaajat, mihin itseni lasken.
... Nyt jos kirjoittaisi listan kaikesta siitä mitä CDPR yrittää luoda Cyberpunkissa ja vertaa sitä esim. pelisarjaan Red Dead Redemption, niin siitäkin huolimatta tämä scifin tuleva mestariteos suorastaan pesee lattiaa gowboy raukalla. RDR2 on varmaankin mestariteos, mutta nyt pyritään nousemaan aivan uusille leveleille.
Olen edelleenkin sitä mieltä että tämä on tuleva jumalpeli. Ja kyllä olen katsonut videota nyt aika monta kertaa.
...
Yksi motiivi on lähinnä osoittaa tukea pelinkehitystä kohtaan ja ikään kuin osallistua sen joukkorahoitukseen. Se on siis signaali pelintekijälle: "kyllä, odotan tätä innolla, tässä rahaa, hoitakaa homma kotiin".
Naulan kantaan niin että kilahtaa.
Tämä on omakin syyni että tänään ennakkotilaan pelin. Halusin vain sitä ennen vielä kerran fiilistellä videota ja sitten Steamiin. Minulle tällainen digitaalisen pelin ostaminen on kuitenkin valtava juttu, koska rahallisesti pystyn sen 2 suurta peliä hankkimaan vuodessa, jos sitäkään. MUTTA se on paljon se kun pelikirjasto kasvaa vuodessa sen 4-5 peliä. (edullisia 5-8 euron indie-pelejä mukana).
...
Kiitos kaikille, puhutte jokainen täyttä asiaa. En ymmärrä miten nähtyäni tämän uusimman demon jotenkin hetkellisesti petyin ja nyt sitten olen kohta katsonut videon 10 kertaa ja lähdössä hankkimaan peliä. Ehkä hitusen luulin että kyseessä olisi 15 minuuttia pelikuvaa ja jotenkin sitä odotin, mutta nyt on näytetty:
- pelikuvaa
- elokuvamaista animaatiota hienolla näyttelyllä ja juonella
- oikea näyttelijä, Keanu Reeves (Matrix)
- käyttöliittymää
- valikkoja
- trailereita
- teasereita
- kuvia
- jne.
joten? aivan... mainitsen tähän lyhyesti toisen asian joka minua suuresti lämmittää. Keräsin aikanaan elokuvia. Minulla oli niitä valtavasti. Myin kaikki. Syy... minusta elokuvien taso romahti. Siitä tuli massojen juttu. Keskinkertainen riitti yleisölle. Rukoilen että pelien kohdalla ei kävisi näin. Siksi me kaikki voisimme nyt tukea CDPR-tiimiä ja ennakkotilata pelin ellei ole jo sitä tehnyt. Ja tiedämme kaikki syyn miksi.
... Niin se toinen asia... Jokeri, traileri. Voikun elokuvat vielä palaisivat juurilleen. Vain 1-2 oikeasti hyvää leffaa vuodessa. Se on surkeaa.
...