Cyberpunk 2077

Miten nuo maisemavideot tehdään, joku camera- moodi erikseen päälle vai ihan vapaasti katselemalla ja hitaasti kääntämällä?

Veikkaisin, että modattu kamera, mutta en ole tutustunut modailuun. Jos on tehty ilman modeja, niin hiiren herkkyys helvetin korkealla, jotta liike on sulavaa.
edit: näemmä descissä on mainittu vain ReShade-modi
 
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla :D

Jos PC:llä pelaa niin konsolista saa kaikki romanssit auki kaikille sukupuolille. Vähän toki parissa kohtaa häröttää kun Judyä miehellä riiaa mutta ei mitenkään superhäiritsevästi. Vaatii tosin, että konsolikomento on aktivoitu hyvissä ajoin.

 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Ootko varma ettei vaan kuulu siihen tarinan hetkeen ja hävii ku jatkat tehtäviä?
 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Johtuisko tästä? Reddit - Dive into anything

Sama oli itselläni PC:llä ja tuolla olevan neuvon mukaan auttoi, kun latasi aiemman tallennuksen ennen kyseistä keskustelua ja ei valitse kohtaa:
"Fucked in the head worse than me"
Toivottavasti et ole kovin paljoa ehtinyt pelata eteenpäin.
 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.

Mulla tuli sama myös aikanaan PC:llä. Tuolla aiemmin mainitulla kikalla tai jollain muulla sen sai korjattua. En kyllä nyt itse enää muista millä.
 
Ootko varma ettei vaan kuulu siihen tarinan hetkeen ja hävii ku jatkat tehtäviä?
Olen varma.
Johtuisko tästä? Reddit - Dive into anything

Sama oli itselläni PC:llä ja tuolla olevan neuvon mukaan auttoi, kun latasi aiemman tallennuksen ennen kyseistä keskustelua ja ei valitse kohtaa:
"Fucked in the head worse than me"
Toivottavasti et ole kovin paljoa ehtinyt pelata eteenpäin.
No perskuta... Ei kai se auta ku ottaa tarpeeksi vanha tallennus.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
 
Näköjään tuon hakkeroinnin ei ole edes tarkoitus olla enää tyyliä yksi quickhack tappaa koko naapuruston. Idea vaikuttaa olevan kasata quickhack comboja mosien niskaan ja niihin saa mukavia boosteja sopivilla kyvyillä. Kannattaa myös heti päivittää cyberdeck versioon 2 kun mahdollisuus tulee, koska se laajentaa mahdollisuuksia reilusti.

Toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa tuosta mosien tasonskaalaussysteemistä. Se toimii minusta varsin hyvin ja jos suoraan sanotaan tekee pelistä paljon pelattavamman.

Jokunen kosmeettinen pikkubugi on tullut vastaan, mutta minusta tuo 2.0 on valtava harppaus eteenpäin.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.
 
Näköjään tuon hakkeroinnin ei ole edes tarkoitus olla enää tyyliä yksi quickhack tappaa koko naapuruston. Idea vaikuttaa olevan kasata quickhack comboja mosien niskaan ja niihin saa mukavia boosteja sopivilla kyvyillä. Kannattaa myös heti päivittää cyberdeck versioon 2 kun mahdollisuus tulee, koska se laajentaa mahdollisuuksia reilusti.

Toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa tuosta mosien tasonskaalaussysteemistä. Se toimii minusta varsin hyvin ja jos suoraan sanotaan tekee pelistä paljon pelattavamman.

Jokunen kosmeettinen pikkubugi on tullut vastaan, mutta minusta tuo 2.0 on valtava harppaus eteenpäin.
No tuota, kyl se edelleenkin on aika rikki, mut muuttuu rikkinäiseks vasta siinä vaiheessa kun saat Tier 3 deckin ja Tier 3 quickhackit. Kuten tossa ylempänä mainittiin niin Tier 3 Sonic Shock estää sen tracingin, ja on aika olennainen osa sitä buildia sit. Mut Tier 3 Overheat tiputtaa aikalailla kaiken (pl. bossit ja Cyberpsychot) ykkösellä, etenkin jos on laittanu pongon siihen et mikä tahansa control tai covert quickhack boostaa damagea huomattavasti. Sen boostin saa tosta Sonic Shockista sit tietenkin.

Ja toi skaalaus sit tietenkin pitää huolen siitä et sama tilanne jatkuu läpi pelin sit. Eli varsinaisesti ei kovinkaan suurta muutosta, quickhackit on edelleen aikamoisia katujyriä, mut vasta levelistä 20 eteenpäin (silloin saa tier 3 deckin ja hackit). En oo vielä tier 4 päässy käsiks, mut se varmaan tulee sit lvl 30. Tier 5 sit varmaan lvl 40, mut sitä varmaan voi ihmetellä sit myöhemmin.

Tajusin tässä just et oon pelannut tän pelin kahdesti aikasemmin about vikaan main storyn tehtävään ja jättäny kesken. Nyt ois point of no returnia tarjolla ja kellossa 14h, ei mulla ollu käryäkään et toi main quest on näinkin lyhkänen. Jospa nyt sais loppuun asti väännettyä
 
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.

Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa :btooth:
 
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.

Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa :btooth:
FSR on alustavapaa, vaikka onkin AMD:n tekemä, iso paha Nvidia vain rahastaa omallaan.

Eiköhän jo olemassa olevat optimized settings oppaat päde edelleen, prosessorin käyttöä kun viilattiin tässä 2.0, niin voi pyöriä vanhaa paremmin ja tietysti nuo DLSS/FSR asetukset sitten maun mukaan.




7800X3D + 3080 yhdistelmällä löin suoraan vain 4K + High preset + DLSS auto ja ilman RT, niin peli edelleen näyttää varsin hyvältä ja fps jossain siellä 80-100 tienoilla.
 
Käynnistin huvikseni pelin ja latasin viimeisen saven ennen Nocturnea. Melkoista vittuilua kyllä, että aiemmin maksimiinsa sadoilla tuhansilla eddyillä pimpattu netrunner oli vaan yksinkertaisesti kadottanut lähes kaikki aiemmin ostetut cyberwaret. Hahmolla oli kyllä useampi satadonaa käteistä, mutta ei riittänyt lähellekään jos olisi halunnut hahmon edes about samalle tasolle kuin aiemmin. Aika vitun laiskaa touhua kyllä CDPR:ltä. Olisivat nyt edes muuntaneet takas rahaksi ne vanhat implantit. Kiinnostus jatkaa pelaamista tuolla hahmolla on kyllä täysi nolla, eikä uuttakaan hahmoa jaksa rollata, joten eipä tarvitse turhaan tuota delsuakaan sitten ostaa. GG no re.
 
Käynnistin huvikseni pelin ja latasin viimeisen saven ennen Nocturnea. Melkoista vittuilua kyllä, että aiemmin maksimiinsa sadoilla tuhansilla eddyillä pimpattu netrunner oli vaan yksinkertaisesti kadottanut lähes kaikki aiemmin ostetut cyberwaret. Hahmolla oli kyllä useampi satadonaa käteistä, mutta ei riittänyt lähellekään jos olisi halunnut hahmon edes about samalle tasolle kuin aiemmin. Aika vitun laiskaa touhua kyllä CDPR:ltä. Olisivat nyt edes muuntaneet takas rahaksi ne vanhat implantit. Kiinnostus jatkaa pelaamista tuolla hahmolla on kyllä täysi nolla, eikä uuttakaan hahmoa jaksa rollata, joten eipä tarvitse turhaan tuota delsuakaan sitten ostaa. GG no re.
Mitä noita cyberwareja on tullut katseltua ripperdoceilla, niin ne on pistetty täysin uusiksi eli ei siellä ole mitä jättää ja lisä bonuksena useammastakin cyberwaresta on olemassa monta varianttia jotka antavat erilaisia bonuksia. Meinasitko, että pelin pitäisi arvata miten hahmoasia aiot painottaa? Puhumattakaan siitä, että osaa vanhoista cyberwareista ei taida olla enää ja tilalla on uusia joita ei edellisessä ollut.

Sanoisin, että ihme kun vanhat savet edes lataavat enää. Sen verran paljon tuo peli on muuttunut
 
Mitä noita cyberwareja on tullut katseltua ripperdoceilla, niin ne on pistetty täysin uusiksi eli ei siellä ole mitä jättää ja lisä bonuksena useammastakin cyberwaresta on olemassa monta varianttia jotka antavat erilaisia bonuksia. Meinasitko, että pelin pitäisi arvata miten hahmoasia aiot painottaa? Puhumattakaan siitä, että osaa vanhoista cyberwareista ei taida olla enää ja tilalla on uusia joita ei edellisessä ollut.

Ei siinä mitään arvailua olisi tarvinnut harrastaa, lähinnä niitä kamoja deletoidessa refundata takaisin käteiseksi ne kamat, sen sijaan että poistetaan vaan kamat ja laitetaan ostamaan uudet. Ihan vaikka esimerkkinä, ennen pätsiä mulla oli Fingersiltä 48 kiloeddyllä ostettava fortified ankles - päivitys. Nyt ne on vaan kadonneet. Ennen pätsiä minulla oli täysin maksimoitu hahmo ja satoja tuhansia käteistä, pätsin jälkeen hahmo on kaukana maksimoidusta, eikä edes kaikki likdivi omaisuus riitä pumppaamaan hahmoa taas täysin päivitetyksi. Toisin sanoen aivan massiivinen nerffi käynyt, ilman että mitään on saanut vastineeksi. Kas kun eivät ole pistäneet levuttamaan ykkösleveliltä uudestaan.

Ei mulla ole mitään kiinnostusta hinkuttaa peliä alusta asti uudella hahmolla tai ruveta grindaamaan tuolle hahmolle uudestaan jo kertaalleen grindattuja juttuja, joten pitäkööt tunkkinsa.

Sanoisin, että ihme kun vanhat savet edes lataavat enää. Sen verran paljon tuo peli on muuttunut

Niin tai mites sellainen täysin hupsu ajatus, että olisivat tehneet suoraan valmiin pelin niin ei tarvitse myöhemmin päivityksillä paskoa kaikkea.
 
Niin tai mites sellainen täysin hupsu ajatus, että olisivat tehneet suoraan valmiin pelin niin ei tarvitse myöhemmin päivityksillä paskoa kaikkea.
Niitä ei ole tehty sen jälkeen kun rom-kaseteista luovuttiin ikivanhojen pelikonsolien siirtyessä historiaan
 
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.

Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
 
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.

Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa :btooth:


Path Tracingin eli se overdrive kannattaa kyllä unohtaa 3080:llä ja 4k resolla. Pistä alkuun ultra-asetukset ja muut RT vivut päälle, Psycho asetusta valmistukseen ei kannata ehkä yrittää. Sitten DLSS ultra performance/balanced. Siitä sitten lähtee tiouttelemaan varmaan ensin RT asetuksia vähän alemmas, jows ei FPS riitä. Niistä non RT asetuksista ei itsellä hirveästi ole kokemuksia, miten vaikuttaa.
 
Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
No FSR tosiaan on aika karmea, mutta ei kyllä ole osunut omaan silmään suurempia ongelmia tuon FSR2:n kanssa. XeSS suosituksesi oli varmaan vitsi ottaen huomioon sen olevan huomattavasti hitaampi kuin FSR2 AMD:llä
 
Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
Aijaa? Kyllä minä sillä olen pelannut. Tuo mukavasti lisää suorituskykyä enkä huomannut _pelatessa_ kovin suurta eroa kuvanlaadussa. Ehkä ero tulee selvemmin erille kuvankaappauksissa? Joitain grafiikkavirheitä tosin tuli.
En tiennyt että XeSS toimii myös muilla kuin Intelin korteilla, pitää kokeilla!
E: mulla siis 6700 XT.
 
Nyt vasta toisella läpipeluukerralla kiinnitin huomiota että peli yrittää imitoida ihmisen näköä sumentamalla nurkkia. Tuli vähän facepalm olo kun huomasin että se johtui chromatic aberration asetuksesta :facepalm: No aina oppii uutta :D Mukavasti tämä pyörii 5600X / 6700 XT kombolla 1440p resolla. Asetukset pääosin high / ultra ja FSR2 päällä nyt ensimmäiset pari tuntia pelanneena FPS on pyörinyt 60 molemmilla puolilla, pääosin yläpuolella.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
itse päädyin RT Ultra presettiin ja tiputtaa RT lighting mediumiin. C:\Users\janne\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 ja tuolta configista etsii dlls_d ja vaihtaa ne 2 false arvoa true niin Ray Reconstruction on päällä. DLSS Auto laittaa 1440p resolla Balanced arvon joten 4K resolla luulis käyttävän performancea jotta saa noin 60fps.
 
No FSR tosiaan on aika karmea, mutta ei kyllä ole osunut omaan silmään suurempia ongelmia tuon FSR2:n kanssa. XeSS suosituksesi oli varmaan vitsi ottaen huomioon sen olevan huomattavasti hitaampi kuin FSR2 AMD:llä

No jos tälle linajlle lähdetään, niin eipä ole ollut CP:ssä ikinä DLSS:ää, vain 2.0 ja siitä eteenpäin... :asif:

Ja:
However, in Cyberpunk 2077, the DLSS, FSR 2.1 and XeSS 1.1 upscalers are practically identical in terms of performance gain over native TAA across all resolutions. For XeSS 1.1 especially it is a quite welcome upgrade to receive improved performance gains while using the DP4a instruction set, while also producing image quality better than FSR 2.1 with essentially the same performance.

The FSR 2.1 implementation comes with noticeable compromises in image quality—in favor of performance in most sequences of the game. We spotted excessive shimmering and flickering on vegetation, tree leaves and thin steel objects; they are shimmering even when standing still and it is visible even at 4K FSR 2.1 Quality mode, which might be quite distracting for some people. Once you're switching from FSR 2.1 Quality mode to Balanced or Performance, the whole image will start to shimmer even more. The anti-aliasing quality is also inferior, as the overall image has more jagged lines in motion, especially visible behind cars while driving through the world and in vegetation. Also, in the current FSR 2.1 implementation ghosting issues are worse than both DLSS and XeSS at day time, and it is even more pronounced when there is a lack of lighting in the scene, as the FSR 2.1 image may have some black smearing behind moving objects at extreme angles.

 
Aijaa? Kyllä minä sillä olen pelannut. Tuo mukavasti lisää suorituskykyä enkä huomannut _pelatessa_ kovin suurta eroa kuvanlaadussa. Ehkä ero tulee selvemmin erille kuvankaappauksissa? Joitain grafiikkavirheitä tosin tuli.
En tiennyt että XeSS toimii myös muilla kuin Intelin korteilla, pitää kokeilla!
E: mulla siis 6700 XT.

Suosittelen kyllä vaihtamaan XeSS:n, koska CP2077:ssa se on yhtä nopea kun FSR, myös AMD:n ja NVIDIA:n korteilla, ja tarjoaa parempaa kuvanlaatua. Kuvankaapauksisaa ne virheet näkyy heikoiten. Pelatessa ja liikkeessä ne virheet hyppää esiin kunnolla kaikissa näissä skaalaustekniikoissa. Paikallaan oleva kuva on suht helppo upskaalata siististi.
 
Viimeksi muokattu:
FSR on tosiaan edelleen rikki. Älytön ghosting esimerkiksi autojen perässä ja kuvanlaadullisestikin kehno. XeSS Quality näyttää paljon paremmalta, mutta ei pyöri ihan yhtä hyvin kuin FSR Quality. Vähän pitää karsia RT-efektejä RX 7900 XT:llä.
 
No jos tälle linajlle lähdetään, niin eipä ole ollut CP:ssä ikinä DLSS:ää, vain 2.0 ja siitä eteenpäin... :asif:

Ja:
However, in Cyberpunk 2077, the DLSS, FSR 2.1 and XeSS 1.1 upscalers are practically identical in terms of performance gain over native TAA across all resolutions. For XeSS 1.1 especially it is a quite welcome upgrade to receive improved performance gains while using the DP4a instruction set, while also producing image quality better than FSR 2.1 with essentially the same performance.

The FSR 2.1 implementation comes with noticeable compromises in image quality—in favor of performance in most sequences of the game. We spotted excessive shimmering and flickering on vegetation, tree leaves and thin steel objects; they are shimmering even when standing still and it is visible even at 4K FSR 2.1 Quality mode, which might be quite distracting for some people. Once you're switching from FSR 2.1 Quality mode to Balanced or Performance, the whole image will start to shimmer even more. The anti-aliasing quality is also inferior, as the overall image has more jagged lines in motion, especially visible behind cars while driving through the world and in vegetation. Also, in the current FSR 2.1 implementation ghosting issues are worse than both DLSS and XeSS at day time, and it is even more pronounced when there is a lack of lighting in the scene, as the FSR 2.1 image may have some black smearing behind moving objects at extreme angles.

Mutta pelissä on sekä FSR, että FSR2, joten tässä tapauksessa pitää olla tarkkana.

Tähän asti on väitetty, että XeSS:llä suorituskyky notkahtaa jos alla on AMD:n kortti. Intel ja nVidia toimivat kuulema aika identtisesti. Pitää kokeilla ovatko oikeasti saaneet sen XeSS:n korjattua AMD:n korteilla
 
Mutta pelissä on sekä FSR, että FSR2, joten tässä tapauksessa pitää olla tarkkana.

Tähän asti on väitetty, että XeSS:llä suorituskyky notkahtaa jos alla on AMD:n kortti. Intel ja nVidia toimivat kuulema aika identtisesti. Pitää kokeilla ovatko oikeasti saaneet sen XeSS:n korjattua AMD:n korteilla

On kyllä aika ihme juttu, että miksi se vanhaFSR on edelleen siellä. Miksi sitä kukaan käyttäisi...

Yleisesti ottean XeSS on siis hiemen hitaampi muilla kun Intelin korteilla, mutta CP2077:ssa ero on ilmeisesti olematon/hyvin pieni.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.

Onko DLSS päällä? Film grain ja ne sen ympärillä olevat pois päältä, motion blur pois ja sit RT ultra. Shadow detaileja voi pudotella maun mukaan. Luulis pyörivän ok. 4K voi olla kyllä vähän liikaa, jos ei pistä DLSS:ää tiukemmalle.
 
Ei siinä mitään arvailua olisi tarvinnut harrastaa, lähinnä niitä kamoja deletoidessa refundata takaisin käteiseksi ne kamat, sen sijaan että poistetaan vaan kamat ja laitetaan ostamaan uudet. Ihan vaikka esimerkkinä, ennen pätsiä mulla oli Fingersiltä 48 kiloeddyllä ostettava fortified ankles - päivitys. Nyt ne on vaan kadonneet. Ennen pätsiä minulla oli täysin maksimoitu hahmo ja satoja tuhansia käteistä, pätsin jälkeen hahmo on kaukana maksimoidusta, eikä edes kaikki likdivi omaisuus riitä pumppaamaan hahmoa taas täysin päivitetyksi. Toisin sanoen aivan massiivinen nerffi käynyt, ilman että mitään on saanut vastineeksi. Kas kun eivät ole pistäneet levuttamaan ykkösleveliltä uudestaan.

Ei mulla ole mitään kiinnostusta hinkuttaa peliä alusta asti uudella hahmolla tai ruveta grindaamaan tuolle hahmolle uudestaan jo kertaalleen grindattuja juttuja, joten pitäkööt tunkkinsa.

Lähes sama homma itellä. Invi täys crafting-osia, kun kaikki lähes rojut pistetty palasiksi asekokoelmaa myöden ja massia on vajaa puol milliä, tosin en muista paljon sitä oli aiemmin, kun abusasin sitä taideteos-glitchiä rahan saamiseksi, kun ei kiinnostanut olla köyhä tai grindaa rahaa.
 
Ovatko nuo cyberware capacity shardit satunnaisia droppeja vai voiko niitä ostaa jostain?
 
Itellä 6700XT ja FSR 2.1 Quality antaa about 10fps avg. enemmän benchmarkissa kuin Xess Quality.

Xessillä kuvanlaatu ehkä hieman tarkempi. Yllättävän iso ero, vaikka olin siinä uskossa että pyörivyydessä ei pitäisi kauheasti eroa olla?
 
Joo, nyt on XeSS testattu. 7900XTX. Asetuksina 3840x2160 / High no RT / 60 fps lukittu. Asetukset valittu tarkoituksella siten, että kortin tuuletus pysyy hiljaisena. FSR2 kulutus noin 200W, XeSS kulutus noin 300W (molemmissa quality asetuksena). XeSS ei pääse jatkoon...
 
Täytyy vissiin odotella hotfixeja ja uusia radeonin ajureita tuntuu kaatuvan satunnaisesti työpöydälle ilmoituksella flatlined error. Koneessa 5800x3d, 7900xt ja 32gt ram. Näyttiksen ajurit v.23.9.1.
 
Minä pelaan Xess ultra quality ja 3440x1440 resolla high pääasiassa. Joku ultra on myös ja crowd density medium. 75hz näyttö. 6800xt.

En ole nyt jaksanut enempää kokeilla. Noilla pyörii hyvin ja näyttää hyvälle. Ei kaatumisia.
 
Täytyy vissiin odotella hotfixeja ja uusia radeonin ajureita tuntuu kaatuvan satunnaisesti työpöydälle ilmoituksella flatlined error. Koneessa 5800x3d, 7900xt ja 32gt ram. Näyttiksen ajurit v.23.9.1.
Oot varmaan DDU:lla kokeillu vetää vanhat sileeks ja uus puhdas asennus näyttiksen ajureille?
 
Itellä nyt noin tunnin verran pelailua takana 2.0:aa. Ehkä toi vaan pitäisi pelata uudestaan läpi, kun oon nyt siinä tilanteessa, että eipä siellä pelikentällä oikein mitään enää ole, kun peli pelattu läpi ja suurin osa sivuhommista on tehty. FPS oli 2700X ja 1080 ti:n kanssa 30-60, enkä ainakaan ite huomannut, että peli olis jotenkin raskaammaksi muuttunut. Pelatessa tuli pyörittyä lähinnä keskustan alueella ja Pacificassa kävin ihmettelemässä sitä uutta aluetta, mihin ei ollut pääsyä. Samalla sinne oli myös ilmaantunut toinenkin uusi alue, mutta se oli eri suunnassa.

Katotaan miltä pelikokemus tuntuu kun lähipäivinä laitan uutta prossua koneeseen.
 
Täytyy vissiin odotella hotfixeja ja uusia radeonin ajureita tuntuu kaatuvan satunnaisesti työpöydälle ilmoituksella flatlined error. Koneessa 5800x3d, 7900xt ja 32gt ram. Näyttiksen ajurit v.23.9.1.
Uusin ajuri versiohan on jo 23.9.2, joka julkaistiin 11 päivä. Itse olen pelaillut 7900xt:llä jo yli 20 tuntia ilman kaatumisia
 
Kiitoksia näistä neuvoista alla.

Path Tracingin eli se overdrive kannattaa kyllä unohtaa 3080:llä ja 4k resolla. Pistä alkuun ultra-asetukset ja muut RT vivut päälle, Psycho asetusta valmistukseen ei kannata ehkä yrittää. Sitten DLSS ultra performance/balanced. Siitä sitten lähtee tiouttelemaan varmaan ensin RT asetuksia vähän alemmas, jows ei FPS riitä. Niistä non RT asetuksista ei itsellä hirveästi ole kokemuksia, miten vaikuttaa.

Onko DLSS päällä? Film grain ja ne sen ympärillä olevat pois päältä, motion blur pois ja sit RT ultra. Shadow detaileja voi pudotella maun mukaan. Luulis pyörivän ok. 4K voi olla kyllä vähän liikaa, jos ei pistä DLSS:ää tiukemmalle.
Tuntuu että nuo Film Grainin ympärillä olevat vivut ei juurikaan vaikuta. Voi tieten olla että droppaa sit kun tulee tiukka combat missä nuo efektit aktivoituu.


itse päädyin RT Ultra presettiin ja tiputtaa RT lighting mediumiin. C:\Users\janne\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 ja tuolta configista etsii dlls_d ja vaihtaa ne 2 false arvoa true niin Ray Reconstruction on päällä. DLSS Auto laittaa 1440p resolla Balanced arvon joten 4K resolla luulis käyttävän performancea jotta saa noin 60fps.
Mitä nyt oon testaillut, niin fps painuu 50 paikkeille, mikäli Ray-Traced Lightning on päällä, edes pienimmällä asetuksella. Ja tässä pelissä tuo tuntuis olevan hieman liian vähän. Se saa sit kiipeämään 60:een joko laittamalla Ray-Traced Lightning: OFF tai DLLS: Ultra Performance.
Pitäisikö tuon Ray Reconstructionin nostaa perffiä vai parantaa kuvaa? En ole tuota vielä testannut. Nykyisellään tosiaan vaikuttaa, että tuota RT Lightningiä ei saa päälle tuolla DLSS Performancella.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia näistä neuvoista alla.




Tuntuu että nuo Film Grainin ympärillä olevat vivut ei juurikaan vaikuta. Voi tieten olla että droppaa sit kun tulee tiukka combat missä nuo efektit aktivoituu.



Mitä nyt oon testaillut, niin fps painuu 50 paikkeille, mikäli Ray-Traced Lightning on päällä, edes pienimmällä asetuksella. Ja tässä pelissä tuo tuntuis olevan hieman liian vähän. Se saa sit kiipeämään 60:een joko laittamalla Ray-Traced Lightning: OFF tai DLLS: Ultra Performance.
Pitäisikö tuon Ray Reconstructionin nostaa perffiä vai parantaa kuvaa? En ole tuota vielä testannut. Nykyisellään tosiaan vaikuttää, että tuota RT Lightningiä ei saa päälle tuolla DLSS Performancella.
Ei tuo Ray Reconstruction vielä vissiin toimi muissa kuin RT Overdrive -tilassa, joka on raskain niistä (path tracing yms.). Tulee kai myöhemmin muihinkin RT -tiloihin.
 
Kiitoksia näistä neuvoista alla.
Tuntuu että nuo Film Grainin ympärillä olevat vivut ei juurikaan vaikuta. Voi tieten olla että droppaa sit kun tulee tiukka combat missä nuo efektit aktivoituu.

Mitä nyt oon testaillut, niin fps painuu 50 paikkeille, mikäli Ray-Traced Lightning on päällä, edes pienimmällä asetuksella. Ja tässä pelissä tuo tuntuis olevan hieman liian vähän. Se saa sit kiipeämään 60:een joko laittamalla Ray-Traced Lightning: OFF tai DLLS: Ultra Performance.
Pitäisikö tuon Ray Reconstructionin nostaa perffiä vai parantaa kuvaa? En ole tuota vielä testannut. Nykyisellään tosiaan vaikuttaa, että tuota RT Lightningiä ei saa päälle tuolla DLSS Performancella.

Film grainin ympärillä olevat ei yksistään vaikuta hirveesti, mutta yhdessä enemmän ja muutenkin ihan turhia IMO, koska tekevät kuvasta vain paskemman näköistä (Film grain lisää kohinaa, Depth of Field blurria syvyysvaikutuksena, Lens Flare auringon heijastuksia "kamerassa" jne. Motion Blur luo lisää blurria liikkeessä).

Pudota resoa ihan suosiolla, niin peli näyttää paremmalta, kun saat RT:n kunnolla päälle. IMO luo enemmän tunnelmaa kuin mikään muu pelissä.
DLSS:ää ei yleensä kannata pistää performancelle, tulee vähän liian karun näköiseksi. Quality ja balance on vielä ihan ok.
Ray Reconstruction on se uusin DLSS 3.5:n ominaisuus, joka siis yhdistää denoisereita eli vähentää kuvasta kohinaa ja parantaa suorituskykyä samalla. Ilmaista ulkonäköä, tavallaan.
Testaa ottaa RT shadows pois päältä, RT lighting medium ja RT reflections päälle. Screen space reflections Ultra

Vanha video, mutta tosta saa käsitystä mikä mikin perusasetus tekee ja miten paljon sen aktivointi huonontaa suorituskykyä ja siitä voit päätellä mitä kannattaa ottaa pois päältä.
Tässä ei ole siis vielä Overdrive modea tai Ray Reconstructionia, koska ne on niin uusia ominaisuuksia.


Videon suositukset yhteenvetona:
Standard Optimised Settings:
Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Local Shadow Mesh Quality: High
Local Shadow Quality High
Cascaded Shadows Range: High
Cascaded Shadows Resolution: Medium
Distant Shadows Resolution: High
Volumetric Fog Resolution: 1080p Ultra, 1440p High, 4K Medium
Volumetric Cloud Quality: Medium
Max Dynamic Decals: Ultra
Screen Space Reflections Quality: Low but High if you find the amount of grain distracting.
Subsurface Scattering Quality: High Ambient
Occlusion: Low (there is barely a difference)
Colour Precision: Medium
Mirror Quality: 1080p High. 1440p High, 4K Medium
Level of Detail: High

Recommended Ray Tracing Settings:
Ray Traced Reflections: On
Ray Traced Shadows: Off
Ray Traced Lighting: Medium If that is not enough for you, Turn off reflections - the RT lighting is more important, on balance.

Image Quality Recommendations: 1080p DLSS Quality, 1440p, DLSS Balanced, 4K, DLSS Performance
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä uusi maailma maistuu taas pitkästä aikaa.En jaksa alottaa uutta peliä vaan jatkoin vanhalla(Olen pelannut kaksi kertaa läpi pitemmän kaavan mukaan ,niin ei jaksa enää uusia). Jotain kolme tuntia takana eikä ole tullut vielä ongelmia vastaan,yhden kerran jäin jumiin raunioihin ja piti otta save taaksepäin.
 
Voi jeesus kun on taas laadukasta päivitystä, kaikki modit poistettu ja peli uudelleen asennettu, mutta silti kaatuu välittömästi latauksen jälkeen... :poop:
 
Yllättävän hyvin pyörii 9700K 3060ti @1080p

Kaikki asetukset high pl. pari on medium, kaikki RT:t päällä ja RT level on Psycho. DLSS on Quality ja FPS pysyy 60 pl. jos oikein meinaa kunnon mylly tulla ja räjähtelee urakalla niin sitten dippaa sinne 50 kieppeille.
 
Suosituksia graffa asetuksiksi kun pitäisi alkaa phantomin kera pelaamaan peliä ensimmäisen kerran läpi.

5800x3d, 3080ti & 3440x1440.
 
Yllättävän hyvin pyörii 9700K 3060ti @1080p

Kaikki asetukset high pl. pari on medium, kaikki RT:t päällä ja RT level on Psycho. DLSS on Quality ja FPS pysyy 60 pl. jos oikein meinaa kunnon mylly tulla ja räjähtelee urakalla niin sitten dippaa sinne 50 kieppeille.
En nyt oikein tiedä. 720p ja hikiseen 60fps eikä näyt lähellekään miltään generaatiohypyltä vs muut pelit. Ihan syystä taisi studio hylätä oman moottorinsa ja vaihtaa UE5:een tulevissa peleissä - tai ainakin Witcherin jatko-osassa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
266 975
Viestejä
4 616 377
Jäsenet
75 968
Uusin jäsen
Skruf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom