Cyberpunk 2077

Jonkin verran ghostingia näkyy siellä täällä kun nvidian denoiser yrittää selventää kuvaa mutta raycount on varmaan vain auttamatta liian pieni. Noh, eiköhän tuo korjaannu sitten ajan kanssa kun saadaan 100x - 1000x lisää rei-treisaustehoa ja vähän muutama pätsi peliin tukemaan uusia tehoja. Hyvän näköistä settiä. Tosin ei passaa 4090:lla mennä ihan päätyyn asti. Jos pitää kaikki psycho ultra DLSS Quality niin framegeninkin kanssa averaget pyörii benchmarkin mukaan 70fps nurkilla. Pitää valita "Overdrive" presetti joka ei kaikkea pistä ihan täysille ja pistää DLSS auto eli käytännössä peli pyörii 1080p DLSS performance. Sitten saa FG kanssa kivasti tuonne 120fps+.
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.
Tässä myös yksi esimerkki kun pathtracing lätkästään jälkikäteen ja valaistus kärsii. Tausta näyttää hyvältä, mutta kohde henkilöltä puuttuu varjostus melkein kokonaan verrattuna käsin sijoitettuun valaistukseen.
Path.jpg
Raster.jpg
 
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.
Tässä myös yksi esimerkki kun pathtracing lätkästään jälkikäteen ja valaistus kärsii. Tausta näyttää hyvältä, mutta kohde henkilöltä puuttuu varjostus melkein kokonaan verrattuna käsin sijoitettuun valaistukseen.
Path.jpg
Raster.jpg

Niin alempi kuva on valaistukseen nähden oikein. Ylempi kuva on artistin valaisema ja sotii kohtauksen muuta valaistusta vastaan. Tuskin siellä yökerhoissa on mukana jotain valomiestä naamaan osottelemassa valoa, kun juttelee jonkun kanssa.

Tuo on toki makuasia, kumpi parempi. Itse tykkään enemmän alemmasta, koska naama ei killitä epärealistisesti.

Edit. Ei kun olikin juuri toisinpäin ilmeisesti kuvat, eli ylemmässä on Path tracing päällä? Siinä tapauksessa jostain niitä säteitä kimpoaa nassuun, vaikka näyttää kyllä kieltämättä vähän liian valaistunelle.

Tuo pienten/kaukaisten objektien ghosting oli kanssa asia, minkä itse bingasin kun testaili tuota RR:ää. Silti parannukset mitä se tuo, on monin verroin parempia, kun nuo muutamat häröt. Varmaan RR tästä vaan ajasaatissa paranee, kun saadaan lisää opetusmatreaalia sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin alempi kuva on valaistukseen nähden oikein. Ylempi kuva on artistin valaisema ja sotii kohtauksen muuta valaistusta vastaan. Tuskin siellä yökerhoissa on mukana jotain valomiestä naamaan osottelemassa valoa, kun juttelee jonkun kanssa.

Tuo on toki makuasia, kumpi parempi. Itse tykkään enemmän alemmasta, koska naama ei killitä epärealistisesti.

Edit. Ei kun olikin juuri toisinpäin ilmeisesti kuvat, eli ylemmässä on Path tracing päällä? Siinä tapauksessa jostain niitä säteitä kimpoaa nassuun, vaikka näyttää kyllä kieltämättä vähän liian valaistunelle.

Tuo pienten/kaukaisten objektien ghosting oli kanssa asia, minkä itse bingasin kun testaili tuota RR:ää. Silti parannukset mitä se tuo, on monin verroin parempia, kun nuo muutamat häröt. Varmaan RR tästä vaan ajasaatissa paranee, kun saadaan lisää opetusmatreaalia sisään.
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn. Pahimmassa tapauksessa patch tracing jää "Tech Preview" tasolle kun he ei oletettavasti käy tarinan kohtauksia läpi ja korjaile/lisäile keinotekoisia valon lähteitä path tracingille sopivaksi. Toivottavasti niillä on vielä aikaa hienosäätää tuon uuden denoiserin kuntoon että pahimmat ghostingit ei pistäisi niin pahasti silmään.
 
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn.

Tuo ei ole ihan täysin oikein, sillä ne on avaamassa Bostoniin 2024 uutta studiota työstämään Cyberpunkin jatko-osaa. Mm. Gabe Amatangelo (VP, Game Director) muutti Puolasta takas jenkkeihin jatkamaan projektin vetämisen parissa, kun oli 2020 alussa muuttanut Puolaan ja päätyi vuoden jälkeen vetämään projektia, kun edellinen vetäjä lähti häirintäsyytösten saattelemana ulos.
Witcher taitaa olla kokonaan puolalainen projekti ja sen parissa on jo tällä hetkellä 220 henkeä, kun Phantom Libertyn parissa oli vielä hetki sitten 320. Varmasti iso osa tosta siirtyy Witcheriin, mutta ei "täysin". Niillä on pari muutakin projektia työn alla, mm. täysin uutta IP:tä.

 
Tuo ei ole ihan täysin oikein, sillä ne on avaamassa Bostoniin 2024 uutta studiota työstämään Cyberpunkin jatko-osaa. Mm. Gabe Amatangelo (VP, Game Director) muutti Puolasta takas jenkkeihin jatkamaan projektin vetämisen parissa, kun oli 2020 alussa muuttanut Puolaan ja päätyi vuoden jälkeen vetämään projektia, kun edellinen vetäjä lähti häirintäsyytösten saattelemana ulos.
Witcher taitaa olla kokonaan puolalainen projekti ja sen parissa on jo tällä hetkellä 220 henkeä, kun Phantom Libertyn parissa oli vielä hetki sitten 320. Varmasti iso osa tosta siirtyy Witcheriin, mutta ei "täysin". Niillä on pari muutakin projektia työn alla, mm. täysin uutta IP:tä.


Eli puolan studiolla on seuraavaksi käsissä uusi witcher ja joku mysteeri projekti. Sitten NA studio joka aloittaa seuraavan cyberpunkin tekemisen. Täytyypä tutkia millaisella aikataululla NA studio aiko pumpata jatko osan ulos.
 
Config tweakilla testain miten tuo Ray Reconstruction eroaa RT Ultra asetuksella niin kyllähän se vähän terävöittää yksityiskohtia ja pelatessa en huomannut samallaista ghostingia kuin patch tracing päällä. Sitä on kyllä ihan paikasta ja valaistuksesta kiinni onko säteen seuranta ja path tracing joko paremmat, samalla tasolla tai heikommat normaalien grafiikoiden kanssa. Esim tässä esimerkissä säteen seuranta selvästi parantelee heijastuksia ja varjoja. Path tracing vetää valaistuksen ja varjot ihan seuraavalle tasolle.
 

Liitteet

  • 0-Raster-Ultra.jpg
    0-Raster-Ultra.jpg
    175,4 KB · Luettu: 93
  • 1-RT-Ultra.jpg
    1-RT-Ultra.jpg
    174,8 KB · Luettu: 97
  • 1-RT-Ultra-RR.jpg
    1-RT-Ultra-RR.jpg
    179,6 KB · Luettu: 93
  • 2-PT-RR-0.jpg
    2-PT-RR-0.jpg
    145,3 KB · Luettu: 99
  • 2-PT-RR-1.jpg
    2-PT-RR-1.jpg
    157,8 KB · Luettu: 97
Eli puolan studiolla on seuraavaksi käsissä uusi witcher ja joku mysteeri projekti. Sitten NA studio joka aloittaa seuraavan cyberpunkin tekemisen. Täytyypä tutkia millaisella aikataululla NA studio aiko pumpata jatko osan ulos.
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.

Lisäks taitaa se uus Witcher tulla ennen tän jatko-osaa, joten en nyt välttämättä ainakaan seitsämään vuoteen odottelis kuulevani siitä jatko-osasta oikeastaan sen kummempaa.
 
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.

Lisäks taitaa se uus Witcher tulla ennen tän jatko-osaa, joten en nyt välttämättä ainakaan seitsämään vuoteen odottelis kuulevani siitä jatko-osasta oikeastaan sen kummempaa.

Jep, ja varsinkin, kun uusi CP tehdään UE5:lla eikä enää Red Enginellä. Mielummin hitaasti kuin puolivillaisena ulos. Teasereita sais tulla kyllä useammin mitä ekasta tuli.
 
Jep, ja varsinkin, kun uusi CP tehdään UE5:lla eikä enää Red Enginellä. Mielummin hitaasti kuin puolivillaisena ulos. Teasereita sais tulla kyllä useammin mitä ekasta tuli.
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.

Muistutuksena sekin et Cyberpunkin eka teaser tuli 2013, eli yli 7v ennen julkasua. Teasereita ei tainnu tulla kauheasti mut muuta traileria yms paskaa sit tulikin sen verran tuutin täydeltä, että mua ei edes enää hyvin nopeasti kiinnostanut niitä enää kattoakkaan. Lisäks nehän oli tarkalleen valittuja erikseen customoituja pätkiä pelistä jotka anto aika harhauttavan kuvan siitä 2020 joulukuussa julkaistusta versiosta.

En oikeen nää järkeä siinä et alkaa tiputtelemaan trailereita siinä vaiheessa kun peli on vielä alkutekijöissään. Niin paljon asioita voi kuitenkin lennosta muuttua.
 
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.

Muistutuksena sekin et Cyberpunkin eka teaser tuli 2013, eli yli 7v ennen julkasua. Teasereita ei tainnu tulla kauheasti mut muuta traileria yms paskaa sit tulikin sen verran tuutin täydeltä, että mua ei edes enää hyvin nopeasti kiinnostanut niitä enää kattoakkaan. Lisäks nehän oli tarkalleen valittuja erikseen customoituja pätkiä pelistä jotka anto aika harhauttavan kuvan siitä 2020 joulukuussa julkaistusta versiosta.

En oikeen nää järkeä siinä et alkaa tiputtelemaan trailereita siinä vaiheessa kun peli on vielä alkutekijöissään. Niin paljon asioita voi kuitenkin lennosta muuttua.

En nyt ihan pelkkää CGI:tä tarkottanutkaan, lähinnä ihan mitä vaan tarinateasereita. Mike Pondsmithin jutut on aina mielenkiintoisia. Mut kukin tavallaan, itseä kiinnostaa lähinnä toi maailma ja estetiikka, ei varsinaisesti itse peli oikeastaan. Siks suurin osa peliajastakin meni screenshottailuun.
 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
 
Panam ja July. Ei ole helppoa elämä näiden kanssa. :p

Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla :D
 
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla :D

Joo niin itsekin tuossa tajusin, että Panam on tylsästi hetero ja minulla on lesbohakkeri. Noh Judy on ihana. :D
 
Itse pelasin mieshahmolla ja Panam käytännössä raiskas mut hover tankissa. Ei ollut mitään mielenkiintoa sitä kohtaan...että sellanen peli.
 
Miten nuo maisemavideot tehdään, joku camera- moodi erikseen päälle vai ihan vapaasti katselemalla ja hitaasti kääntämällä?

Veikkaisin, että modattu kamera, mutta en ole tutustunut modailuun. Jos on tehty ilman modeja, niin hiiren herkkyys helvetin korkealla, jotta liike on sulavaa.
edit: näemmä descissä on mainittu vain ReShade-modi
 
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla :D

Jos PC:llä pelaa niin konsolista saa kaikki romanssit auki kaikille sukupuolille. Vähän toki parissa kohtaa häröttää kun Judyä miehellä riiaa mutta ei mitenkään superhäiritsevästi. Vaatii tosin, että konsolikomento on aktivoitu hyvissä ajoin.

 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Ootko varma ettei vaan kuulu siihen tarinan hetkeen ja hävii ku jatkat tehtäviä?
 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Johtuisko tästä? Reddit - Dive into anything

Sama oli itselläni PC:llä ja tuolla olevan neuvon mukaan auttoi, kun latasi aiemman tallennuksen ennen kyseistä keskustelua ja ei valitse kohtaa:
"Fucked in the head worse than me"
Toivottavasti et ole kovin paljoa ehtinyt pelata eteenpäin.
 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.

Mulla tuli sama myös aikanaan PC:llä. Tuolla aiemmin mainitulla kikalla tai jollain muulla sen sai korjattua. En kyllä nyt itse enää muista millä.
 
Ootko varma ettei vaan kuulu siihen tarinan hetkeen ja hävii ku jatkat tehtäviä?
Olen varma.
Johtuisko tästä? Reddit - Dive into anything

Sama oli itselläni PC:llä ja tuolla olevan neuvon mukaan auttoi, kun latasi aiemman tallennuksen ennen kyseistä keskustelua ja ei valitse kohtaa:
"Fucked in the head worse than me"
Toivottavasti et ole kovin paljoa ehtinyt pelata eteenpäin.
No perskuta... Ei kai se auta ku ottaa tarpeeksi vanha tallennus.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
 
Näköjään tuon hakkeroinnin ei ole edes tarkoitus olla enää tyyliä yksi quickhack tappaa koko naapuruston. Idea vaikuttaa olevan kasata quickhack comboja mosien niskaan ja niihin saa mukavia boosteja sopivilla kyvyillä. Kannattaa myös heti päivittää cyberdeck versioon 2 kun mahdollisuus tulee, koska se laajentaa mahdollisuuksia reilusti.

Toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa tuosta mosien tasonskaalaussysteemistä. Se toimii minusta varsin hyvin ja jos suoraan sanotaan tekee pelistä paljon pelattavamman.

Jokunen kosmeettinen pikkubugi on tullut vastaan, mutta minusta tuo 2.0 on valtava harppaus eteenpäin.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.
 
Näköjään tuon hakkeroinnin ei ole edes tarkoitus olla enää tyyliä yksi quickhack tappaa koko naapuruston. Idea vaikuttaa olevan kasata quickhack comboja mosien niskaan ja niihin saa mukavia boosteja sopivilla kyvyillä. Kannattaa myös heti päivittää cyberdeck versioon 2 kun mahdollisuus tulee, koska se laajentaa mahdollisuuksia reilusti.

Toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa tuosta mosien tasonskaalaussysteemistä. Se toimii minusta varsin hyvin ja jos suoraan sanotaan tekee pelistä paljon pelattavamman.

Jokunen kosmeettinen pikkubugi on tullut vastaan, mutta minusta tuo 2.0 on valtava harppaus eteenpäin.
No tuota, kyl se edelleenkin on aika rikki, mut muuttuu rikkinäiseks vasta siinä vaiheessa kun saat Tier 3 deckin ja Tier 3 quickhackit. Kuten tossa ylempänä mainittiin niin Tier 3 Sonic Shock estää sen tracingin, ja on aika olennainen osa sitä buildia sit. Mut Tier 3 Overheat tiputtaa aikalailla kaiken (pl. bossit ja Cyberpsychot) ykkösellä, etenkin jos on laittanu pongon siihen et mikä tahansa control tai covert quickhack boostaa damagea huomattavasti. Sen boostin saa tosta Sonic Shockista sit tietenkin.

Ja toi skaalaus sit tietenkin pitää huolen siitä et sama tilanne jatkuu läpi pelin sit. Eli varsinaisesti ei kovinkaan suurta muutosta, quickhackit on edelleen aikamoisia katujyriä, mut vasta levelistä 20 eteenpäin (silloin saa tier 3 deckin ja hackit). En oo vielä tier 4 päässy käsiks, mut se varmaan tulee sit lvl 30. Tier 5 sit varmaan lvl 40, mut sitä varmaan voi ihmetellä sit myöhemmin.

Tajusin tässä just et oon pelannut tän pelin kahdesti aikasemmin about vikaan main storyn tehtävään ja jättäny kesken. Nyt ois point of no returnia tarjolla ja kellossa 14h, ei mulla ollu käryäkään et toi main quest on näinkin lyhkänen. Jospa nyt sais loppuun asti väännettyä
 
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.

Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa :btooth:
 
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.

Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa :btooth:
FSR on alustavapaa, vaikka onkin AMD:n tekemä, iso paha Nvidia vain rahastaa omallaan.

Eiköhän jo olemassa olevat optimized settings oppaat päde edelleen, prosessorin käyttöä kun viilattiin tässä 2.0, niin voi pyöriä vanhaa paremmin ja tietysti nuo DLSS/FSR asetukset sitten maun mukaan.




7800X3D + 3080 yhdistelmällä löin suoraan vain 4K + High preset + DLSS auto ja ilman RT, niin peli edelleen näyttää varsin hyvältä ja fps jossain siellä 80-100 tienoilla.
 
Käynnistin huvikseni pelin ja latasin viimeisen saven ennen Nocturnea. Melkoista vittuilua kyllä, että aiemmin maksimiinsa sadoilla tuhansilla eddyillä pimpattu netrunner oli vaan yksinkertaisesti kadottanut lähes kaikki aiemmin ostetut cyberwaret. Hahmolla oli kyllä useampi satadonaa käteistä, mutta ei riittänyt lähellekään jos olisi halunnut hahmon edes about samalle tasolle kuin aiemmin. Aika vitun laiskaa touhua kyllä CDPR:ltä. Olisivat nyt edes muuntaneet takas rahaksi ne vanhat implantit. Kiinnostus jatkaa pelaamista tuolla hahmolla on kyllä täysi nolla, eikä uuttakaan hahmoa jaksa rollata, joten eipä tarvitse turhaan tuota delsuakaan sitten ostaa. GG no re.
 
Käynnistin huvikseni pelin ja latasin viimeisen saven ennen Nocturnea. Melkoista vittuilua kyllä, että aiemmin maksimiinsa sadoilla tuhansilla eddyillä pimpattu netrunner oli vaan yksinkertaisesti kadottanut lähes kaikki aiemmin ostetut cyberwaret. Hahmolla oli kyllä useampi satadonaa käteistä, mutta ei riittänyt lähellekään jos olisi halunnut hahmon edes about samalle tasolle kuin aiemmin. Aika vitun laiskaa touhua kyllä CDPR:ltä. Olisivat nyt edes muuntaneet takas rahaksi ne vanhat implantit. Kiinnostus jatkaa pelaamista tuolla hahmolla on kyllä täysi nolla, eikä uuttakaan hahmoa jaksa rollata, joten eipä tarvitse turhaan tuota delsuakaan sitten ostaa. GG no re.
Mitä noita cyberwareja on tullut katseltua ripperdoceilla, niin ne on pistetty täysin uusiksi eli ei siellä ole mitä jättää ja lisä bonuksena useammastakin cyberwaresta on olemassa monta varianttia jotka antavat erilaisia bonuksia. Meinasitko, että pelin pitäisi arvata miten hahmoasia aiot painottaa? Puhumattakaan siitä, että osaa vanhoista cyberwareista ei taida olla enää ja tilalla on uusia joita ei edellisessä ollut.

Sanoisin, että ihme kun vanhat savet edes lataavat enää. Sen verran paljon tuo peli on muuttunut
 
Mitä noita cyberwareja on tullut katseltua ripperdoceilla, niin ne on pistetty täysin uusiksi eli ei siellä ole mitä jättää ja lisä bonuksena useammastakin cyberwaresta on olemassa monta varianttia jotka antavat erilaisia bonuksia. Meinasitko, että pelin pitäisi arvata miten hahmoasia aiot painottaa? Puhumattakaan siitä, että osaa vanhoista cyberwareista ei taida olla enää ja tilalla on uusia joita ei edellisessä ollut.

Ei siinä mitään arvailua olisi tarvinnut harrastaa, lähinnä niitä kamoja deletoidessa refundata takaisin käteiseksi ne kamat, sen sijaan että poistetaan vaan kamat ja laitetaan ostamaan uudet. Ihan vaikka esimerkkinä, ennen pätsiä mulla oli Fingersiltä 48 kiloeddyllä ostettava fortified ankles - päivitys. Nyt ne on vaan kadonneet. Ennen pätsiä minulla oli täysin maksimoitu hahmo ja satoja tuhansia käteistä, pätsin jälkeen hahmo on kaukana maksimoidusta, eikä edes kaikki likdivi omaisuus riitä pumppaamaan hahmoa taas täysin päivitetyksi. Toisin sanoen aivan massiivinen nerffi käynyt, ilman että mitään on saanut vastineeksi. Kas kun eivät ole pistäneet levuttamaan ykkösleveliltä uudestaan.

Ei mulla ole mitään kiinnostusta hinkuttaa peliä alusta asti uudella hahmolla tai ruveta grindaamaan tuolle hahmolle uudestaan jo kertaalleen grindattuja juttuja, joten pitäkööt tunkkinsa.

Sanoisin, että ihme kun vanhat savet edes lataavat enää. Sen verran paljon tuo peli on muuttunut

Niin tai mites sellainen täysin hupsu ajatus, että olisivat tehneet suoraan valmiin pelin niin ei tarvitse myöhemmin päivityksillä paskoa kaikkea.
 
Niin tai mites sellainen täysin hupsu ajatus, että olisivat tehneet suoraan valmiin pelin niin ei tarvitse myöhemmin päivityksillä paskoa kaikkea.
Niitä ei ole tehty sen jälkeen kun rom-kaseteista luovuttiin ikivanhojen pelikonsolien siirtyessä historiaan
 
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.

Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
 
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.

Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa :btooth:


Path Tracingin eli se overdrive kannattaa kyllä unohtaa 3080:llä ja 4k resolla. Pistä alkuun ultra-asetukset ja muut RT vivut päälle, Psycho asetusta valmistukseen ei kannata ehkä yrittää. Sitten DLSS ultra performance/balanced. Siitä sitten lähtee tiouttelemaan varmaan ensin RT asetuksia vähän alemmas, jows ei FPS riitä. Niistä non RT asetuksista ei itsellä hirveästi ole kokemuksia, miten vaikuttaa.
 
Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
No FSR tosiaan on aika karmea, mutta ei kyllä ole osunut omaan silmään suurempia ongelmia tuon FSR2:n kanssa. XeSS suosituksesi oli varmaan vitsi ottaen huomioon sen olevan huomattavasti hitaampi kuin FSR2 AMD:llä
 
Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
Aijaa? Kyllä minä sillä olen pelannut. Tuo mukavasti lisää suorituskykyä enkä huomannut _pelatessa_ kovin suurta eroa kuvanlaadussa. Ehkä ero tulee selvemmin erille kuvankaappauksissa? Joitain grafiikkavirheitä tosin tuli.
En tiennyt että XeSS toimii myös muilla kuin Intelin korteilla, pitää kokeilla!
E: mulla siis 6700 XT.
 
Nyt vasta toisella läpipeluukerralla kiinnitin huomiota että peli yrittää imitoida ihmisen näköä sumentamalla nurkkia. Tuli vähän facepalm olo kun huomasin että se johtui chromatic aberration asetuksesta :facepalm: No aina oppii uutta :D Mukavasti tämä pyörii 5600X / 6700 XT kombolla 1440p resolla. Asetukset pääosin high / ultra ja FSR2 päällä nyt ensimmäiset pari tuntia pelanneena FPS on pyörinyt 60 molemmilla puolilla, pääosin yläpuolella.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
itse päädyin RT Ultra presettiin ja tiputtaa RT lighting mediumiin. C:\Users\janne\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 ja tuolta configista etsii dlls_d ja vaihtaa ne 2 false arvoa true niin Ray Reconstruction on päällä. DLSS Auto laittaa 1440p resolla Balanced arvon joten 4K resolla luulis käyttävän performancea jotta saa noin 60fps.
 
No FSR tosiaan on aika karmea, mutta ei kyllä ole osunut omaan silmään suurempia ongelmia tuon FSR2:n kanssa. XeSS suosituksesi oli varmaan vitsi ottaen huomioon sen olevan huomattavasti hitaampi kuin FSR2 AMD:llä

No jos tälle linajlle lähdetään, niin eipä ole ollut CP:ssä ikinä DLSS:ää, vain 2.0 ja siitä eteenpäin... :asif:

Ja:
However, in Cyberpunk 2077, the DLSS, FSR 2.1 and XeSS 1.1 upscalers are practically identical in terms of performance gain over native TAA across all resolutions. For XeSS 1.1 especially it is a quite welcome upgrade to receive improved performance gains while using the DP4a instruction set, while also producing image quality better than FSR 2.1 with essentially the same performance.

The FSR 2.1 implementation comes with noticeable compromises in image quality—in favor of performance in most sequences of the game. We spotted excessive shimmering and flickering on vegetation, tree leaves and thin steel objects; they are shimmering even when standing still and it is visible even at 4K FSR 2.1 Quality mode, which might be quite distracting for some people. Once you're switching from FSR 2.1 Quality mode to Balanced or Performance, the whole image will start to shimmer even more. The anti-aliasing quality is also inferior, as the overall image has more jagged lines in motion, especially visible behind cars while driving through the world and in vegetation. Also, in the current FSR 2.1 implementation ghosting issues are worse than both DLSS and XeSS at day time, and it is even more pronounced when there is a lack of lighting in the scene, as the FSR 2.1 image may have some black smearing behind moving objects at extreme angles.

 
Aijaa? Kyllä minä sillä olen pelannut. Tuo mukavasti lisää suorituskykyä enkä huomannut _pelatessa_ kovin suurta eroa kuvanlaadussa. Ehkä ero tulee selvemmin erille kuvankaappauksissa? Joitain grafiikkavirheitä tosin tuli.
En tiennyt että XeSS toimii myös muilla kuin Intelin korteilla, pitää kokeilla!
E: mulla siis 6700 XT.

Suosittelen kyllä vaihtamaan XeSS:n, koska CP2077:ssa se on yhtä nopea kun FSR, myös AMD:n ja NVIDIA:n korteilla, ja tarjoaa parempaa kuvanlaatua. Kuvankaapauksisaa ne virheet näkyy heikoiten. Pelatessa ja liikkeessä ne virheet hyppää esiin kunnolla kaikissa näissä skaalaustekniikoissa. Paikallaan oleva kuva on suht helppo upskaalata siististi.
 
Viimeksi muokattu:
FSR on tosiaan edelleen rikki. Älytön ghosting esimerkiksi autojen perässä ja kuvanlaadullisestikin kehno. XeSS Quality näyttää paljon paremmalta, mutta ei pyöri ihan yhtä hyvin kuin FSR Quality. Vähän pitää karsia RT-efektejä RX 7900 XT:llä.
 
No jos tälle linajlle lähdetään, niin eipä ole ollut CP:ssä ikinä DLSS:ää, vain 2.0 ja siitä eteenpäin... :asif:

Ja:
However, in Cyberpunk 2077, the DLSS, FSR 2.1 and XeSS 1.1 upscalers are practically identical in terms of performance gain over native TAA across all resolutions. For XeSS 1.1 especially it is a quite welcome upgrade to receive improved performance gains while using the DP4a instruction set, while also producing image quality better than FSR 2.1 with essentially the same performance.

The FSR 2.1 implementation comes with noticeable compromises in image quality—in favor of performance in most sequences of the game. We spotted excessive shimmering and flickering on vegetation, tree leaves and thin steel objects; they are shimmering even when standing still and it is visible even at 4K FSR 2.1 Quality mode, which might be quite distracting for some people. Once you're switching from FSR 2.1 Quality mode to Balanced or Performance, the whole image will start to shimmer even more. The anti-aliasing quality is also inferior, as the overall image has more jagged lines in motion, especially visible behind cars while driving through the world and in vegetation. Also, in the current FSR 2.1 implementation ghosting issues are worse than both DLSS and XeSS at day time, and it is even more pronounced when there is a lack of lighting in the scene, as the FSR 2.1 image may have some black smearing behind moving objects at extreme angles.

Mutta pelissä on sekä FSR, että FSR2, joten tässä tapauksessa pitää olla tarkkana.

Tähän asti on väitetty, että XeSS:llä suorituskyky notkahtaa jos alla on AMD:n kortti. Intel ja nVidia toimivat kuulema aika identtisesti. Pitää kokeilla ovatko oikeasti saaneet sen XeSS:n korjattua AMD:n korteilla
 
Mutta pelissä on sekä FSR, että FSR2, joten tässä tapauksessa pitää olla tarkkana.

Tähän asti on väitetty, että XeSS:llä suorituskyky notkahtaa jos alla on AMD:n kortti. Intel ja nVidia toimivat kuulema aika identtisesti. Pitää kokeilla ovatko oikeasti saaneet sen XeSS:n korjattua AMD:n korteilla

On kyllä aika ihme juttu, että miksi se vanhaFSR on edelleen siellä. Miksi sitä kukaan käyttäisi...

Yleisesti ottean XeSS on siis hiemen hitaampi muilla kun Intelin korteilla, mutta CP2077:ssa ero on ilmeisesti olematon/hyvin pieni.
 
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.

Onko DLSS päällä? Film grain ja ne sen ympärillä olevat pois päältä, motion blur pois ja sit RT ultra. Shadow detaileja voi pudotella maun mukaan. Luulis pyörivän ok. 4K voi olla kyllä vähän liikaa, jos ei pistä DLSS:ää tiukemmalle.
 
Ei siinä mitään arvailua olisi tarvinnut harrastaa, lähinnä niitä kamoja deletoidessa refundata takaisin käteiseksi ne kamat, sen sijaan että poistetaan vaan kamat ja laitetaan ostamaan uudet. Ihan vaikka esimerkkinä, ennen pätsiä mulla oli Fingersiltä 48 kiloeddyllä ostettava fortified ankles - päivitys. Nyt ne on vaan kadonneet. Ennen pätsiä minulla oli täysin maksimoitu hahmo ja satoja tuhansia käteistä, pätsin jälkeen hahmo on kaukana maksimoidusta, eikä edes kaikki likdivi omaisuus riitä pumppaamaan hahmoa taas täysin päivitetyksi. Toisin sanoen aivan massiivinen nerffi käynyt, ilman että mitään on saanut vastineeksi. Kas kun eivät ole pistäneet levuttamaan ykkösleveliltä uudestaan.

Ei mulla ole mitään kiinnostusta hinkuttaa peliä alusta asti uudella hahmolla tai ruveta grindaamaan tuolle hahmolle uudestaan jo kertaalleen grindattuja juttuja, joten pitäkööt tunkkinsa.

Lähes sama homma itellä. Invi täys crafting-osia, kun kaikki lähes rojut pistetty palasiksi asekokoelmaa myöden ja massia on vajaa puol milliä, tosin en muista paljon sitä oli aiemmin, kun abusasin sitä taideteos-glitchiä rahan saamiseksi, kun ei kiinnostanut olla köyhä tai grindaa rahaa.
 
Ovatko nuo cyberware capacity shardit satunnaisia droppeja vai voiko niitä ostaa jostain?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom