Cyberpunk 2077

On kyllä harvoja pelejä, jossa jaksaa edelleen kolmannella läpipeluukerralla kuunnella kaikki dialogit ilman skippausta. Kai se on käsikirjoitus, hahmot, ääninäyttely ja kohtausten dynamiikka kokonaisuutena, joka pitää mielenkiinnon yllä. Starfieldin puhuvia päitä jaksoi kuunnella noin kymmenen minuuttia ja sitten sai skipata kaikki horinat.
 
On kyllä harvoja pelejä, jossa jaksaa edelleen kolmannella läpipeluukerralla kuunnella kaikki dialogit ilman skippausta. Kai se on käsikirjoitus, hahmot, ääninäyttely ja kohtausten dynamiikka kokonaisuutena, joka pitää mielenkiinnon yllä. Starfieldin puhuvia päitä jaksoi kuunnella noin kymmenen minuuttia ja sitten sai skipata kaikki horinat.
Itselläkin nykyään tämmöisissä peleissä pidän äärimmäisen tärkeänä tuota miten dialogia kuljetetaan. Tuo mainitsemasi Starfield oli kyllä hieno tuulahdus 2000 luvun alusta kun hahmot seisoo edessä tikkusuorassa ja naamassa ei ole mitään ilmeitä. Kaiken lisäksi ääninäyttelijät tuntuu vain puhuvan niin kuin lukisivat ensimmäistä kertaa käsikirjoitusta paperilta ilman mitään tunnetta. Cyberpunkissa jaksaa mielenkiinnolla olla keskusteluissa mukana. Muita hyviä vastaavan tason toteutuksia The Last of Us, God of War ja tietenkin peli jossa on tällä hetkellä parhaat dialogit, mocapit ja kamera-ajot: Horizon Forbidden West jossa kaiken lisäksi skippailu on tehty saumattomasti lause kerrallaan ja jolloin lauseita voi halutessaan pikakelata jos ei vain huvita.
 
Hurja ero hahmoilla ja dialogilla verrattuna Starfieldiin. Ei tee mieli skippailla mitään.

Tuohon uuden hahmon aloittamiseen niin toki respec on ja tämä varmaan riippuu pelaajasta, mutta minä en voi vain hypätä loppupään hahmoon yhtäkkiä tauon jälkeen, uusia skillit ym muut ja sitten alkaa taas pelaamaan. Aiemman version hahmot oli siihen versioon ja nyt uuteen hahmoon kiinnitys.
 
Peli nousi uutisvirrassa pinnalle ja herätti taas mielenkiinnon. Kokemus genrestä on vähän ohut ja jotenkin jännittää, että en osaa rakentaa järkevää hahmoa. Optimoinnin optimointia siis. Onkohan jossain hyviä Cyberpunk for dummies ohjeita buildien tekoon?
 
Viimeksi muokattu:
Peli nousi uutisvirrassa pinnalle ja herätti taas mielenkiinnon. Kokemus genrestä on vähän ohut ja jotenkin jännittää, että en osaa rakentaa järkevää hahmoa Optimoinnin optimointia siis. Onkohan jossain hyviä Cyberpunk for dummies ohjeita buildien tekoon?

Ei varmaan tähän 2.0 päivitykseen vielä ole olemassa, mutta kuten aikaisemmin mainittiin niin tuo 'respec' ominaisuus löytyy.
Eli voi pisteet laittaa mihin tykkää ja vaihtaa sitten lennosta jos ei toimikaan.
 
Ei varmaan tähän 2.0 päivitykseen vielä ole olemassa, mutta kuten aikaisemmin mainittiin niin tuo 'respec' ominaisuus löytyy.
Eli voi pisteet laittaa mihin tykkää ja vaihtaa sitten lennosta jos ei toimikaan.
2.0:ssa tuli sellainen uudistus että attributet voi vaihtaa vain yhden kerran. Perkkejä sen sijaan voi täysin vapaasti vaihdella. Vaikka kesken ajaessa laittaa pisteitä autotaistelu perkkeihin ja sitten vaihtaa muihin kun on jalkaisin, jos oikein nysvätä haluaa.
 
Peli nousi uutisvirrassa pinnalle ja herätti taas mielenkiinnon. Kokemus genrestä on vähän ohut ja jotenkin jännittää, että en osaa rakentaa järkevää hahmoa Optimoinnin optimointia siis. Onkohan jossain hyviä Cyberpunk for dummies ohjeita buildien tekoon?

Tuossa jo vastattiinkin, mutta pelaamaan vaan. Mikään super optimointi ei ole pakollista. :)
 
Rahan tekeminen oli aiemmin melko helppoa, tapa kaikki pahikset matkallasi lähimmälle kauppiaalle, loottaa kamaa ja aseita, pura osiksi, rakenna osista lege aseita, myy ne pois ja osta samalla kauppiaalta kaikki common/rare/epic osat, toista kunnes kyllästyt. Lisäksi perkkien ansiosta sai craftatessa paljon ilmaisia tavaroita.
Nyt tuo craftaus tuntuu jotenkin todella kankealta ja rahan tekeminen on vaikeaa vaikka melkein joka vihu pudottaa jotain epic/lege esineitä tai aseita. Lisäksi craftatessa ei saa mitään ilmaiseksi, tai ainakaan en ole sellaista perkkiä huomannut.
 
Rahan tekeminen oli aiemmin melko helppoa, tapa kaikki pahikset matkallasi lähimmälle kauppiaalle, loottaa kamaa ja aseita, pura osiksi, rakenna osista lege aseita, myy ne pois ja osta samalla kauppiaalta kaikki common/rare/epic osat, toista kunnes kyllästyt. Lisäksi perkkien ansiosta sai craftatessa paljon ilmaisia tavaroita.
Nyt tuo craftaus tuntuu jotenkin todella kankealta ja rahan tekeminen on vaikeaa vaikka melkein joka vihu pudottaa jotain epic/lege esineitä tai aseita. Lisäksi craftatessa ei saa mitään ilmaiseksi, tai ainakaan en ole sellaista perkkiä huomannut.
Eiks toi ole pelkästään positiivista että rahan eteen pitää oikeasti tehdä jotain?
 
Eiks toi ole pelkästään positiivista että rahan eteen pitää oikeasti tehdä jotain?

Tehdä jotain? Ongelma on se, että rahaa ei saa enää juuri mistään. Craftaus myyntiä ajatellen tuottaa murto-osan siitä mitä ennen. Mentiin yhdestä ääripäästä suoraan toiseen.
 
Tehdä jotain? Ongelma on se, että rahaa ei saa enää juuri mistään. Craftaus myyntiä ajatellen tuottaa murto-osan siitä mitä ennen. Mentiin yhdestä ääripäästä suoraan toiseen.
käytä traineria ja laita ittelles vähän viikkorahaa. youtubesta löytyy varmasti myös toimivia money glitchejä
 
Tuossa juoksentelin vähän ja ammuskelin vihuja sekä loottasin. 30k oli kasassa nopeaan, minkä verran tarvitsinkin. Ei vissiin ole paljoa? :D
 
Hyvä kun kritisoit pelin ekonomiaa niin vastaukset on luokkaa ei mulla vaan ja exploittaa. :kahvi:
 
Tehdä jotain? Ongelma on se, että rahaa ei saa enää juuri mistään. Craftaus myyntiä ajatellen tuottaa murto-osan siitä mitä ennen. Mentiin yhdestä ääripäästä suoraan toiseen.
Älä viitsi. En ole koskaan tehnyt rahaa 1.63:ssa niin nopeasti kuin olen tehnyt 2.0:ssa. Se raha tulee vaan eri paikoista, mutta entinen alun persaukisuus on mennyttä aikaa. Ja vaikka siitä skaalautuvuudesta on täällä valitettu, niin ainakin pari ekaa tuntia on mennyt paljon mukavammissa merkeissä kuin 1.63:n kanssa uutta hahmoa levuuttaessa.

Kaikenkaikkiaan ainakin parin ekan tunnin perusteella tuo 2.0 on kokonaisuutena oikein hyvin toimiva ja kulkeva kokonaisuus
 
Älä viitsi. En ole koskaan tehnyt rahaa 1.63:ssa niin nopeasti kuin olen tehnyt 2.0:ssa. Se raha tulee vaan eri paikoista, mutta entinen alun persaukisuus on mennyttä aikaa. Ja vaikka siitä skaalautuvuudesta on täällä valitettu, niin ainakin pari ekaa tuntia on mennyt paljon mukavammissa merkeissä kuin 1.63:n kanssa uutta hahmoa levuuttaessa.

Kaikenkaikkiaan ainakin parin ekan tunnin perusteella tuo 2.0 on kokonaisuutena oikein hyvin toimiva ja kulkeva kokonaisuus

En ole puhunut mitään alun persaukisuudesta koska en ole pelannut pelin alkua edellisen patchin aikaan enkä tämänkään.
 
Onko joku keksiny ratkaisua quickhackin ja stealthin yhdistämiseen? Tuntuu et heti jos käyttää jotain detectable quickhackia, viholliset alkaa jäljittämään samointein vaikkei kukaan tietäiskään sun läsnäolosta just sillä hetkellä. Vaikka se kehen ne quickhackit laitoit "kuoliskin" about heti, niin se jäljittäminen jatkuu kunnes joudut automaattisesti combattiin kun palkki menee 100%, tai juokset ulos alueelta ja jäljitys keskeytyy. En oo ite vielä keksiny et mikä tohon olis ratkaisuna, koska 1.6 ei todellakaan homma toiminu näin. Ei oo myöskään väliä onko vihollisilla netrunneria vai ei, jäljitys tapahtuu aina 100% mahdollisuudella.

Samalla tuli huomattua et mikään quickhack ei oo non-lethal enää. Aiemmin suuri osa oli (contagion, short circuit, overheat). Tässä ei muuten olis ongelmaa koska peli ei varsinaisesti tuosta rankaise, mut unohtikohan kehittäjätkin sen et tässä on muutamat sivutehtävät joissa pelaajaa pyydetään hoitamaan homma tappamatta. Samalla melee-aseet on kaikki lethal tällä erää, eikä vissiin aseitakaan kovin montaa ole jos ollenkaan. Peräti ainoaks mahdollisuudeks jää takedownit. Vitun ärsyttävää ku ne NPCt alkaa aukomaan päätänsä siitä tappamisesta vaikka 1.6 patchissa samoilla metodeilla pelaaminen ois ollu non-lethal.

Kokonaisuudessaan mulla on ainakin sellanen maku et 2.0 on aika monella osa-alueella askel taaksepäin. En myöskään tykkää tosta vihollisten skaalautumisesta, enkä siitä ettei vaatteilla ole enää statseja käytännössä ollenkaan. Tästä on riisuttu tosi paljon noita RPG-elementtejä tän viimesimmän patchin myötä.
 
5 vuotta vanha 9900K @ 5.0Ghz, 24Gb DDR4 4000 ja RTX4080 @ 2970Mhz, VRAM 25Ghz. 4K Näyttö.

Benchmark CB2077 v2.0 : Graphics Preset > RAY TRACING OVERDRIVE : 85fps. Ei mitään säätöjä, vain ko. Preset 4K näytölläni, eli kohtuudella avg. 70-100fps, siis ilman mtn. säätöjä.

Varmasti kun parit kriittiset säädöt (ilman visuaalista näkymistä) pudottelee niin menee 100-130fps benchmark, siis PATH TRACING eli OVERDRIVE päällä! Tuolloin siis kovissa tappeluissa droppailut jäänee siedettäviin 80+fps lukemiin hetkellisesti.

POOR AMD. :thumbsdown:

Oliko tässä joku pointtikin vai onko joku ihme, että liki 1500€ näyttis pyörittää peliä hyvin?
 
Älä viitsi. En ole koskaan tehnyt rahaa 1.63:ssa niin nopeasti kuin olen tehnyt 2.0:ssa. Se raha tulee vaan eri paikoista, mutta entinen alun persaukisuus on mennyttä aikaa. Ja vaikka siitä skaalautuvuudesta on täällä valitettu, niin ainakin pari ekaa tuntia on mennyt paljon mukavammissa merkeissä kuin 1.63:n kanssa uutta hahmoa levuuttaessa.

Kaikenkaikkiaan ainakin parin ekan tunnin perusteella tuo 2.0 on kokonaisuutena oikein hyvin toimiva ja kulkeva kokonaisuus

Nopeammin kuin taideteosta toistuvasti myymällä? En muista missä versiossa se patchattiin, jos ikinä.
 
Koska lisäri kannattaa pelata? Pääjuonen jälkeen?

Mitä oon kommentteja lueskellut, niin jossakin Pacifican viimeistelyn kohdilla

"In which moment of the game does Phantom Liberty start?
The new storyline will unlock after you finish the Transmission quest where you encounter Maman Brigitte from Voodoo Boys. Songbird will reach out to you! If you have already finished the quest or the game — Songbird will contact you shortly after you turn the game on. And if you haven’t played Cyberpunk 2077 at all and want to dive straight into the expansion — you will be able to do that from the main menu"
 
"The game is fixed."






Ei aivan kaikkea, mutta pääasiassa paljon parannuksia. NPC:t eivät enää katoa jos katsoo ylös eikä poliisit jos menee kauppaan. Poliisit tulevat nyt autolla eivätkä maagisesti spawnaa selän taakse samalla sekunilla kun tekee rikoksen. Tuohon taisi tulla kyllä parannuksia jo joskus 2.0 ja julkaisun välillä.

Joitain bugeja ei ole korjattu ja joitain uusiakin tuli ehkä mieleen jäi tuolta videolta mitä ei ole korjattu on NPC:t vaihtavat vieläkin vain suuntaa jos kadun tukkii autolla, poliisit eivät enää katoa jos menee kauppaan, mutta wanted level katoaa. Lähinnä jotain ihan pikkujuttuja.

Pelasin tuon 2h jotta voin vielä refundata tämän ja en törmännyt enää mihinkään aivan päättömään bugiin tai game designiin kuten nuo yllä katoavat NPC:t tai selän taakse maagisesti spawnaavat poliisit. Yksi NPC auto spawnasi ja despawnasi jatkuvasti mutta se nyt ei ole mikään iso ongelma varsinkin kun sillä ei tuntunut olevan hitboxia vaan sen läpi pystyi ajamaan.

Ainankin pari ensimmäistä tuntia on nyt sellaisessa teknisessä kunnossa että tämän kehtaa ostaa ja pelata. Vihdoin pääsee testaamaan onko sitten itse peli hyvä. Starfield oli sen tason pettymys että tämä varmasti maistuu sen jälkeen vaikka ei ihan Witcher 3 tasolle yltäisi.
 
päätin sitten kokeilla edgerunner tyylillä aloittaa pelin ja kyllä on kusista hommaa tuolla aloitus deckillä ja tier 1 hackeillä. Ennen kuin menee hakemaan Militech bottia niin olisi ollut parempi jo päivittää kaikki, kun puolet vihuista imee astma piippua jo ekan hackin jälkeen ja Roycea vastaan ei pystynyt edes tekemään mitään quickhackejä.

ng+ olis ollu kiva tässä 2.0 päivityksessä kun vanhalta hahmolta löytyisi tier 5 quickhackit ja kaikki muut herkut

EDIT: Icepick perkki ja Proximate Progagation ei ollut käytössä. Ehkä niiden kanssa olisi onnistunut paremmin jos olisi tajunnu vaihdella perkkejä ja sitten vaihtaa takaisin Embedded Exploit Lv2 perkkiin kun kahta edellistä perkkiä ei tarvitse
 
Viimeksi muokattu:
päätin sitten kokeilla edgerunner tyylillä aloittaa pelin ja kyllä on kusista hommaa tuolla aloitus deckillä ja tier 1 hackeillä. Ennen kuin menee hakemaan Militech bottia niin olisi ollut parempi jo päivittää kaikki, kun puolet vihuista imee astma piippua jo ekan hackin jälkeen ja Roycea vastaan ei pystynyt edes tekemään mitään quickhackejä.

ng+ olis ollu kiva tässä 2.0 päivityksessä kun vanhalta hahmolta löytyisi tier 5 quickhackit ja kaikki muut herkut

EDIT: Icepick perkki ja Proximate Progagation ei ollut käytössä. Ehkä niiden kanssa olisi onnistunut paremmin jos olisi tajunnu vaihdella perkkejä ja sitten vaihtaa takaisin Embedded Exploit Lv2 perkkiin kun kahta edellistä perkkiä ei tarvitse
Kätsinä on se et Act 1 ei edes voi päivittää tota deckiä tier 2, ja tier 1 deckiin ei mee tier 2 quickhackit. Ei nekään onnelliseks kyllä tee, koska noita quickhackeja nerfattiin niin rankalla kädellä ja tuotiin mukaan toi ominaisuus et tracing jatkuu vaikka periaatteessa syytä sille ei oo. Käytännössä tässä 2.0 on yks pelityyli kokonaan poistettu, ja se on toi quickhack/stealth.

Mutta ton flatheadin hakemisen saa kyllä tehtyä ihan ilman combattiakin. Maksat vaan sen 10k ja et käy Militechille juttelemassa välissä ollenkaan, niin pääset vaan kävelemään sieltä ulos robotti mukanas. Ei se kyllä sitä ongelmaa poista et se seuraava päätehtävä on kans vähän ikävä noilla quickhackeilla, mut perkeillä saa sitä vähän paikkailtua kyllä. Mut verrattuna 1.6, on noi quickhackit huomattavasti heikompia. Eikä periaatteessa se oo se suurin ongelma, sillä peli meni aika nopeesti aikamoiseks ylijuoksuks niitten kanssa.
 
Eka testi 2.0:lla meni aika hienosti, kun ihmettelin, että miksi peli pakkottaa pelaamaan ohjain-skeemalla, mutta hiiri ja näppis kyllä toimii pelissä, kaikki menut vaan huutaa ohjainta. Softa-KVM:stähän se taas johtu, kuten muissakin peleissä ihme ongelmat. Hiiri kiinni fyysisesti pelikoneeseen ja taas oli kaikki menut normaalina. Tähän en törmännytkään ennen, tosin yleensä pelejä varten pistän hiiren fyysisesti kiinni, koska herkkyys jne heittää häränpyllyä muuten.
Oon kyllä itse pelistä niin kuutamolla, kun näemmä 2.0:n myötä iso osa kerätyistä aseista on mennyt palasiksi.
Miten helvetissä aseita voi vertailla, kun ei ole enää DPS:ää mainittuna ollenkaan? Tää meni ihan Borderlands-tasoiseksi pelleilyksi?
 
Netrunner stealth buildeihin sellainen vinkki, että tier kolmosen sonic shock ensin kaikkiin (kyllä kaikkiin) vihuihin, nii ne ei sit löydä/trackaa sua heti. Katsoin tässä Youtubettaja Juiceheadin opastusvideota mm. tähä asiaan. On kuulemma ainoa tapa, minkä on löytänyt. Siihen menee (vain) 4 RAMia.

Kyseinen video:

Kohtaan 3:49
 
Ei ole tätä tullutkaan juurikaan julkaisun jälkeen pelattua, ja silloinkin vaan vähän matkaa. Mutta onko näiden päivitysten jälkeen vielä jotain raskasta asetusta jota ei kannata ruuvata maksimiin? RTX toki, mutta siihen jokin "sweet spot" asetus? DLSS 3.5 tais tulla tähän just, vaikuttaako qualityllä parempaan terävyyteen?

Ja mistä ihmeessä laginen hiirituntuma mahtaa johtua?
 
Jonkin verran ghostingia näkyy siellä täällä kun nvidian denoiser yrittää selventää kuvaa mutta raycount on varmaan vain auttamatta liian pieni. Noh, eiköhän tuo korjaannu sitten ajan kanssa kun saadaan 100x - 1000x lisää rei-treisaustehoa ja vähän muutama pätsi peliin tukemaan uusia tehoja. Hyvän näköistä settiä. Tosin ei passaa 4090:lla mennä ihan päätyyn asti. Jos pitää kaikki psycho ultra DLSS Quality niin framegeninkin kanssa averaget pyörii benchmarkin mukaan 70fps nurkilla. Pitää valita "Overdrive" presetti joka ei kaikkea pistä ihan täysille ja pistää DLSS auto eli käytännössä peli pyörii 1080p DLSS performance. Sitten saa FG kanssa kivasti tuonne 120fps+.
 
Eilen oli tullut Digital Foundryn analyysi tuosta DLSS 3.5 ja kyllähän tuo selkeästi parempi on kuin aiempi objektien kimaltely/kipinöinti ja sumuiset heijastukset
Yllä mainittu ghosting näkyy n. 16:45 kohdassa, kun tummapaitainen npc kävelee ohi

 
On se varmaan komea kaikkien noiden hilavitkuttimien kanssa!

Minä pelaan 6800xt:llä 3440x1440 high asetukset taitaa olla ja on omaan silmään kyllä nättiä. :)

Kohta 20h pelannu torstaista lähtien.
 
Onko joku saanut modeja toimimaan Vortexin kanssa? Nuketin kaikki modit pois ja lopulta poistin ne Vortexista. Eli nyt on nolla modia listoilla, silti peli kaatuu kun yrittää Vortexin kautta käynnistää Cyberpunkkia...

Normaalin launcherin kautta peli toimii.
 
Jonkin verran ghostingia näkyy siellä täällä kun nvidian denoiser yrittää selventää kuvaa mutta raycount on varmaan vain auttamatta liian pieni. Noh, eiköhän tuo korjaannu sitten ajan kanssa kun saadaan 100x - 1000x lisää rei-treisaustehoa ja vähän muutama pätsi peliin tukemaan uusia tehoja. Hyvän näköistä settiä. Tosin ei passaa 4090:lla mennä ihan päätyyn asti. Jos pitää kaikki psycho ultra DLSS Quality niin framegeninkin kanssa averaget pyörii benchmarkin mukaan 70fps nurkilla. Pitää valita "Overdrive" presetti joka ei kaikkea pistä ihan täysille ja pistää DLSS auto eli käytännössä peli pyörii 1080p DLSS performance. Sitten saa FG kanssa kivasti tuonne 120fps+.
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.
Tässä myös yksi esimerkki kun pathtracing lätkästään jälkikäteen ja valaistus kärsii. Tausta näyttää hyvältä, mutta kohde henkilöltä puuttuu varjostus melkein kokonaan verrattuna käsin sijoitettuun valaistukseen.
Path.jpg
Raster.jpg
 
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.
Tässä myös yksi esimerkki kun pathtracing lätkästään jälkikäteen ja valaistus kärsii. Tausta näyttää hyvältä, mutta kohde henkilöltä puuttuu varjostus melkein kokonaan verrattuna käsin sijoitettuun valaistukseen.
Path.jpg
Raster.jpg

Niin alempi kuva on valaistukseen nähden oikein. Ylempi kuva on artistin valaisema ja sotii kohtauksen muuta valaistusta vastaan. Tuskin siellä yökerhoissa on mukana jotain valomiestä naamaan osottelemassa valoa, kun juttelee jonkun kanssa.

Tuo on toki makuasia, kumpi parempi. Itse tykkään enemmän alemmasta, koska naama ei killitä epärealistisesti.

Edit. Ei kun olikin juuri toisinpäin ilmeisesti kuvat, eli ylemmässä on Path tracing päällä? Siinä tapauksessa jostain niitä säteitä kimpoaa nassuun, vaikka näyttää kyllä kieltämättä vähän liian valaistunelle.

Tuo pienten/kaukaisten objektien ghosting oli kanssa asia, minkä itse bingasin kun testaili tuota RR:ää. Silti parannukset mitä se tuo, on monin verroin parempia, kun nuo muutamat häröt. Varmaan RR tästä vaan ajasaatissa paranee, kun saadaan lisää opetusmatreaalia sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin alempi kuva on valaistukseen nähden oikein. Ylempi kuva on artistin valaisema ja sotii kohtauksen muuta valaistusta vastaan. Tuskin siellä yökerhoissa on mukana jotain valomiestä naamaan osottelemassa valoa, kun juttelee jonkun kanssa.

Tuo on toki makuasia, kumpi parempi. Itse tykkään enemmän alemmasta, koska naama ei killitä epärealistisesti.

Edit. Ei kun olikin juuri toisinpäin ilmeisesti kuvat, eli ylemmässä on Path tracing päällä? Siinä tapauksessa jostain niitä säteitä kimpoaa nassuun, vaikka näyttää kyllä kieltämättä vähän liian valaistunelle.

Tuo pienten/kaukaisten objektien ghosting oli kanssa asia, minkä itse bingasin kun testaili tuota RR:ää. Silti parannukset mitä se tuo, on monin verroin parempia, kun nuo muutamat häröt. Varmaan RR tästä vaan ajasaatissa paranee, kun saadaan lisää opetusmatreaalia sisään.
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn. Pahimmassa tapauksessa patch tracing jää "Tech Preview" tasolle kun he ei oletettavasti käy tarinan kohtauksia läpi ja korjaile/lisäile keinotekoisia valon lähteitä path tracingille sopivaksi. Toivottavasti niillä on vielä aikaa hienosäätää tuon uuden denoiserin kuntoon että pahimmat ghostingit ei pistäisi niin pahasti silmään.
 
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn.

Tuo ei ole ihan täysin oikein, sillä ne on avaamassa Bostoniin 2024 uutta studiota työstämään Cyberpunkin jatko-osaa. Mm. Gabe Amatangelo (VP, Game Director) muutti Puolasta takas jenkkeihin jatkamaan projektin vetämisen parissa, kun oli 2020 alussa muuttanut Puolaan ja päätyi vuoden jälkeen vetämään projektia, kun edellinen vetäjä lähti häirintäsyytösten saattelemana ulos.
Witcher taitaa olla kokonaan puolalainen projekti ja sen parissa on jo tällä hetkellä 220 henkeä, kun Phantom Libertyn parissa oli vielä hetki sitten 320. Varmasti iso osa tosta siirtyy Witcheriin, mutta ei "täysin". Niillä on pari muutakin projektia työn alla, mm. täysin uutta IP:tä.

 
Tuo ei ole ihan täysin oikein, sillä ne on avaamassa Bostoniin 2024 uutta studiota työstämään Cyberpunkin jatko-osaa. Mm. Gabe Amatangelo (VP, Game Director) muutti Puolasta takas jenkkeihin jatkamaan projektin vetämisen parissa, kun oli 2020 alussa muuttanut Puolaan ja päätyi vuoden jälkeen vetämään projektia, kun edellinen vetäjä lähti häirintäsyytösten saattelemana ulos.
Witcher taitaa olla kokonaan puolalainen projekti ja sen parissa on jo tällä hetkellä 220 henkeä, kun Phantom Libertyn parissa oli vielä hetki sitten 320. Varmasti iso osa tosta siirtyy Witcheriin, mutta ei "täysin". Niillä on pari muutakin projektia työn alla, mm. täysin uutta IP:tä.


Eli puolan studiolla on seuraavaksi käsissä uusi witcher ja joku mysteeri projekti. Sitten NA studio joka aloittaa seuraavan cyberpunkin tekemisen. Täytyypä tutkia millaisella aikataululla NA studio aiko pumpata jatko osan ulos.
 
Config tweakilla testain miten tuo Ray Reconstruction eroaa RT Ultra asetuksella niin kyllähän se vähän terävöittää yksityiskohtia ja pelatessa en huomannut samallaista ghostingia kuin patch tracing päällä. Sitä on kyllä ihan paikasta ja valaistuksesta kiinni onko säteen seuranta ja path tracing joko paremmat, samalla tasolla tai heikommat normaalien grafiikoiden kanssa. Esim tässä esimerkissä säteen seuranta selvästi parantelee heijastuksia ja varjoja. Path tracing vetää valaistuksen ja varjot ihan seuraavalle tasolle.
 

Liitteet

  • 0-Raster-Ultra.jpg
    0-Raster-Ultra.jpg
    175,4 KB · Luettu: 95
  • 1-RT-Ultra.jpg
    1-RT-Ultra.jpg
    174,8 KB · Luettu: 99
  • 1-RT-Ultra-RR.jpg
    1-RT-Ultra-RR.jpg
    179,6 KB · Luettu: 95
  • 2-PT-RR-0.jpg
    2-PT-RR-0.jpg
    145,3 KB · Luettu: 101
  • 2-PT-RR-1.jpg
    2-PT-RR-1.jpg
    157,8 KB · Luettu: 99
Eli puolan studiolla on seuraavaksi käsissä uusi witcher ja joku mysteeri projekti. Sitten NA studio joka aloittaa seuraavan cyberpunkin tekemisen. Täytyypä tutkia millaisella aikataululla NA studio aiko pumpata jatko osan ulos.
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.

Lisäks taitaa se uus Witcher tulla ennen tän jatko-osaa, joten en nyt välttämättä ainakaan seitsämään vuoteen odottelis kuulevani siitä jatko-osasta oikeastaan sen kummempaa.
 
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.

Lisäks taitaa se uus Witcher tulla ennen tän jatko-osaa, joten en nyt välttämättä ainakaan seitsämään vuoteen odottelis kuulevani siitä jatko-osasta oikeastaan sen kummempaa.

Jep, ja varsinkin, kun uusi CP tehdään UE5:lla eikä enää Red Enginellä. Mielummin hitaasti kuin puolivillaisena ulos. Teasereita sais tulla kyllä useammin mitä ekasta tuli.
 
Jep, ja varsinkin, kun uusi CP tehdään UE5:lla eikä enää Red Enginellä. Mielummin hitaasti kuin puolivillaisena ulos. Teasereita sais tulla kyllä useammin mitä ekasta tuli.
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.

Muistutuksena sekin et Cyberpunkin eka teaser tuli 2013, eli yli 7v ennen julkasua. Teasereita ei tainnu tulla kauheasti mut muuta traileria yms paskaa sit tulikin sen verran tuutin täydeltä, että mua ei edes enää hyvin nopeasti kiinnostanut niitä enää kattoakkaan. Lisäks nehän oli tarkalleen valittuja erikseen customoituja pätkiä pelistä jotka anto aika harhauttavan kuvan siitä 2020 joulukuussa julkaistusta versiosta.

En oikeen nää järkeä siinä et alkaa tiputtelemaan trailereita siinä vaiheessa kun peli on vielä alkutekijöissään. Niin paljon asioita voi kuitenkin lennosta muuttua.
 
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.

Muistutuksena sekin et Cyberpunkin eka teaser tuli 2013, eli yli 7v ennen julkasua. Teasereita ei tainnu tulla kauheasti mut muuta traileria yms paskaa sit tulikin sen verran tuutin täydeltä, että mua ei edes enää hyvin nopeasti kiinnostanut niitä enää kattoakkaan. Lisäks nehän oli tarkalleen valittuja erikseen customoituja pätkiä pelistä jotka anto aika harhauttavan kuvan siitä 2020 joulukuussa julkaistusta versiosta.

En oikeen nää järkeä siinä et alkaa tiputtelemaan trailereita siinä vaiheessa kun peli on vielä alkutekijöissään. Niin paljon asioita voi kuitenkin lennosta muuttua.

En nyt ihan pelkkää CGI:tä tarkottanutkaan, lähinnä ihan mitä vaan tarinateasereita. Mike Pondsmithin jutut on aina mielenkiintoisia. Mut kukin tavallaan, itseä kiinnostaa lähinnä toi maailma ja estetiikka, ei varsinaisesti itse peli oikeastaan. Siks suurin osa peliajastakin meni screenshottailuun.
 
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
 
Panam ja July. Ei ole helppoa elämä näiden kanssa. :p

Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla :D
 
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla :D

Joo niin itsekin tuossa tajusin, että Panam on tylsästi hetero ja minulla on lesbohakkeri. Noh Judy on ihana. :D
 
Itse pelasin mieshahmolla ja Panam käytännössä raiskas mut hover tankissa. Ei ollut mitään mielenkiintoa sitä kohtaan...että sellanen peli.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 933
Viestejä
4 615 419
Jäsenet
75 964
Uusin jäsen
Epit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom