Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselläkin nykyään tämmöisissä peleissä pidän äärimmäisen tärkeänä tuota miten dialogia kuljetetaan. Tuo mainitsemasi Starfield oli kyllä hieno tuulahdus 2000 luvun alusta kun hahmot seisoo edessä tikkusuorassa ja naamassa ei ole mitään ilmeitä. Kaiken lisäksi ääninäyttelijät tuntuu vain puhuvan niin kuin lukisivat ensimmäistä kertaa käsikirjoitusta paperilta ilman mitään tunnetta. Cyberpunkissa jaksaa mielenkiinnolla olla keskusteluissa mukana. Muita hyviä vastaavan tason toteutuksia The Last of Us, God of War ja tietenkin peli jossa on tällä hetkellä parhaat dialogit, mocapit ja kamera-ajot: Horizon Forbidden West jossa kaiken lisäksi skippailu on tehty saumattomasti lause kerrallaan ja jolloin lauseita voi halutessaan pikakelata jos ei vain huvita.On kyllä harvoja pelejä, jossa jaksaa edelleen kolmannella läpipeluukerralla kuunnella kaikki dialogit ilman skippausta. Kai se on käsikirjoitus, hahmot, ääninäyttely ja kohtausten dynamiikka kokonaisuutena, joka pitää mielenkiinnon yllä. Starfieldin puhuvia päitä jaksoi kuunnella noin kymmenen minuuttia ja sitten sai skipata kaikki horinat.
Peli nousi uutisvirrassa pinnalle ja herätti taas mielenkiinnon. Kokemus genrestä on vähän ohut ja jotenkin jännittää, että en osaa rakentaa järkevää hahmoa Optimoinnin optimointia siis. Onkohan jossain hyviä Cyberpunk for dummies ohjeita buildien tekoon?
2.0:ssa tuli sellainen uudistus että attributet voi vaihtaa vain yhden kerran. Perkkejä sen sijaan voi täysin vapaasti vaihdella. Vaikka kesken ajaessa laittaa pisteitä autotaistelu perkkeihin ja sitten vaihtaa muihin kun on jalkaisin, jos oikein nysvätä haluaa.Ei varmaan tähän 2.0 päivitykseen vielä ole olemassa, mutta kuten aikaisemmin mainittiin niin tuo 'respec' ominaisuus löytyy.
Eli voi pisteet laittaa mihin tykkää ja vaihtaa sitten lennosta jos ei toimikaan.
Peli nousi uutisvirrassa pinnalle ja herätti taas mielenkiinnon. Kokemus genrestä on vähän ohut ja jotenkin jännittää, että en osaa rakentaa järkevää hahmoa Optimoinnin optimointia siis. Onkohan jossain hyviä Cyberpunk for dummies ohjeita buildien tekoon?
Eiks toi ole pelkästään positiivista että rahan eteen pitää oikeasti tehdä jotain?Rahan tekeminen oli aiemmin melko helppoa, tapa kaikki pahikset matkallasi lähimmälle kauppiaalle, loottaa kamaa ja aseita, pura osiksi, rakenna osista lege aseita, myy ne pois ja osta samalla kauppiaalta kaikki common/rare/epic osat, toista kunnes kyllästyt. Lisäksi perkkien ansiosta sai craftatessa paljon ilmaisia tavaroita.
Nyt tuo craftaus tuntuu jotenkin todella kankealta ja rahan tekeminen on vaikeaa vaikka melkein joka vihu pudottaa jotain epic/lege esineitä tai aseita. Lisäksi craftatessa ei saa mitään ilmaiseksi, tai ainakaan en ole sellaista perkkiä huomannut.
Eiks toi ole pelkästään positiivista että rahan eteen pitää oikeasti tehdä jotain?
käytä traineria ja laita ittelles vähän viikkorahaa. youtubesta löytyy varmasti myös toimivia money glitchejäTehdä jotain? Ongelma on se, että rahaa ei saa enää juuri mistään. Craftaus myyntiä ajatellen tuottaa murto-osan siitä mitä ennen. Mentiin yhdestä ääripäästä suoraan toiseen.
Älä viitsi. En ole koskaan tehnyt rahaa 1.63:ssa niin nopeasti kuin olen tehnyt 2.0:ssa. Se raha tulee vaan eri paikoista, mutta entinen alun persaukisuus on mennyttä aikaa. Ja vaikka siitä skaalautuvuudesta on täällä valitettu, niin ainakin pari ekaa tuntia on mennyt paljon mukavammissa merkeissä kuin 1.63:n kanssa uutta hahmoa levuuttaessa.Tehdä jotain? Ongelma on se, että rahaa ei saa enää juuri mistään. Craftaus myyntiä ajatellen tuottaa murto-osan siitä mitä ennen. Mentiin yhdestä ääripäästä suoraan toiseen.
Älä viitsi. En ole koskaan tehnyt rahaa 1.63:ssa niin nopeasti kuin olen tehnyt 2.0:ssa. Se raha tulee vaan eri paikoista, mutta entinen alun persaukisuus on mennyttä aikaa. Ja vaikka siitä skaalautuvuudesta on täällä valitettu, niin ainakin pari ekaa tuntia on mennyt paljon mukavammissa merkeissä kuin 1.63:n kanssa uutta hahmoa levuuttaessa.
Kaikenkaikkiaan ainakin parin ekan tunnin perusteella tuo 2.0 on kokonaisuutena oikein hyvin toimiva ja kulkeva kokonaisuus
5 vuotta vanha 9900K @ 5.0Ghz, 24Gb DDR4 4000 ja RTX4080 @ 2970Mhz, VRAM 25Ghz. 4K Näyttö.
Benchmark CB2077 v2.0 : Graphics Preset > RAY TRACING OVERDRIVE : 85fps. Ei mitään säätöjä, vain ko. Preset 4K näytölläni, eli kohtuudella avg. 70-100fps, siis ilman mtn. säätöjä.
Varmasti kun parit kriittiset säädöt (ilman visuaalista näkymistä) pudottelee niin menee 100-130fps benchmark, siis PATH TRACING eli OVERDRIVE päällä! Tuolloin siis kovissa tappeluissa droppailut jäänee siedettäviin 80+fps lukemiin hetkellisesti.
POOR AMD.
Älä viitsi. En ole koskaan tehnyt rahaa 1.63:ssa niin nopeasti kuin olen tehnyt 2.0:ssa. Se raha tulee vaan eri paikoista, mutta entinen alun persaukisuus on mennyttä aikaa. Ja vaikka siitä skaalautuvuudesta on täällä valitettu, niin ainakin pari ekaa tuntia on mennyt paljon mukavammissa merkeissä kuin 1.63:n kanssa uutta hahmoa levuuttaessa.
Kaikenkaikkiaan ainakin parin ekan tunnin perusteella tuo 2.0 on kokonaisuutena oikein hyvin toimiva ja kulkeva kokonaisuus
Koska lisäri kannattaa pelata? Pääjuonen jälkeen?
"The game is fixed."
Kätsinä on se et Act 1 ei edes voi päivittää tota deckiä tier 2, ja tier 1 deckiin ei mee tier 2 quickhackit. Ei nekään onnelliseks kyllä tee, koska noita quickhackeja nerfattiin niin rankalla kädellä ja tuotiin mukaan toi ominaisuus et tracing jatkuu vaikka periaatteessa syytä sille ei oo. Käytännössä tässä 2.0 on yks pelityyli kokonaan poistettu, ja se on toi quickhack/stealth.päätin sitten kokeilla edgerunner tyylillä aloittaa pelin ja kyllä on kusista hommaa tuolla aloitus deckillä ja tier 1 hackeillä. Ennen kuin menee hakemaan Militech bottia niin olisi ollut parempi jo päivittää kaikki, kun puolet vihuista imee astma piippua jo ekan hackin jälkeen ja Roycea vastaan ei pystynyt edes tekemään mitään quickhackejä.
ng+ olis ollu kiva tässä 2.0 päivityksessä kun vanhalta hahmolta löytyisi tier 5 quickhackit ja kaikki muut herkut
EDIT: Icepick perkki ja Proximate Progagation ei ollut käytössä. Ehkä niiden kanssa olisi onnistunut paremmin jos olisi tajunnu vaihdella perkkejä ja sitten vaihtaa takaisin Embedded Exploit Lv2 perkkiin kun kahta edellistä perkkiä ei tarvitse
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.Jonkin verran ghostingia näkyy siellä täällä kun nvidian denoiser yrittää selventää kuvaa mutta raycount on varmaan vain auttamatta liian pieni. Noh, eiköhän tuo korjaannu sitten ajan kanssa kun saadaan 100x - 1000x lisää rei-treisaustehoa ja vähän muutama pätsi peliin tukemaan uusia tehoja. Hyvän näköistä settiä. Tosin ei passaa 4090:lla mennä ihan päätyyn asti. Jos pitää kaikki psycho ultra DLSS Quality niin framegeninkin kanssa averaget pyörii benchmarkin mukaan 70fps nurkilla. Pitää valita "Overdrive" presetti joka ei kaikkea pistä ihan täysille ja pistää DLSS auto eli käytännössä peli pyörii 1080p DLSS performance. Sitten saa FG kanssa kivasti tuonne 120fps+.
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.
Tässä myös yksi esimerkki kun pathtracing lätkästään jälkikäteen ja valaistus kärsii. Tausta näyttää hyvältä, mutta kohde henkilöltä puuttuu varjostus melkein kokonaan verrattuna käsin sijoitettuun valaistukseen.
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn. Pahimmassa tapauksessa patch tracing jää "Tech Preview" tasolle kun he ei oletettavasti käy tarinan kohtauksia läpi ja korjaile/lisäile keinotekoisia valon lähteitä path tracingille sopivaksi. Toivottavasti niillä on vielä aikaa hienosäätää tuon uuden denoiserin kuntoon että pahimmat ghostingit ei pistäisi niin pahasti silmään.Niin alempi kuva on valaistukseen nähden oikein. Ylempi kuva on artistin valaisema ja sotii kohtauksen muuta valaistusta vastaan. Tuskin siellä yökerhoissa on mukana jotain valomiestä naamaan osottelemassa valoa, kun juttelee jonkun kanssa.
Tuo on toki makuasia, kumpi parempi. Itse tykkään enemmän alemmasta, koska naama ei killitä epärealistisesti.
Edit. Ei kun olikin juuri toisinpäin ilmeisesti kuvat, eli ylemmässä on Path tracing päällä? Siinä tapauksessa jostain niitä säteitä kimpoaa nassuun, vaikka näyttää kyllä kieltämättä vähän liian valaistunelle.
Tuo pienten/kaukaisten objektien ghosting oli kanssa asia, minkä itse bingasin kun testaili tuota RR:ää. Silti parannukset mitä se tuo, on monin verroin parempia, kun nuo muutamat häröt. Varmaan RR tästä vaan ajasaatissa paranee, kun saadaan lisää opetusmatreaalia sisään.
On se varmaan komea kaikkien noiden hilavitkuttimien kanssa!
Minä pelaan 6800xt:llä 3440x1440 high asetukset taitaa olla ja on omaan silmään kyllä nättiä.
Kohta 20h pelannu torstaista lähtien.
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn.
Tuo ei ole ihan täysin oikein, sillä ne on avaamassa Bostoniin 2024 uutta studiota työstämään Cyberpunkin jatko-osaa. Mm. Gabe Amatangelo (VP, Game Director) muutti Puolasta takas jenkkeihin jatkamaan projektin vetämisen parissa, kun oli 2020 alussa muuttanut Puolaan ja päätyi vuoden jälkeen vetämään projektia, kun edellinen vetäjä lähti häirintäsyytösten saattelemana ulos.
Witcher taitaa olla kokonaan puolalainen projekti ja sen parissa on jo tällä hetkellä 220 henkeä, kun Phantom Libertyn parissa oli vielä hetki sitten 320. Varmasti iso osa tosta siirtyy Witcheriin, mutta ei "täysin". Niillä on pari muutakin projektia työn alla, mm. täysin uutta IP:tä.
CD Projekt S.A. (OTGLF) Q1 2023 Earnings Call Transcript
CD Projekt S.A. (OTCPK:OTGLF) Q1 2023 Earnings Conference Call May 29, 2023 12:00 PM ETCompany ParticipantsAdam Kicinski - President and Joint CEOPiotr...seekingalpha.com
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.Eli puolan studiolla on seuraavaksi käsissä uusi witcher ja joku mysteeri projekti. Sitten NA studio joka aloittaa seuraavan cyberpunkin tekemisen. Täytyypä tutkia millaisella aikataululla NA studio aiko pumpata jatko osan ulos.
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.
Lisäks taitaa se uus Witcher tulla ennen tän jatko-osaa, joten en nyt välttämättä ainakaan seitsämään vuoteen odottelis kuulevani siitä jatko-osasta oikeastaan sen kummempaa.
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.Jep, ja varsinkin, kun uusi CP tehdään UE5:lla eikä enää Red Enginellä. Mielummin hitaasti kuin puolivillaisena ulos. Teasereita sais tulla kyllä useammin mitä ekasta tuli.
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.
Muistutuksena sekin et Cyberpunkin eka teaser tuli 2013, eli yli 7v ennen julkasua. Teasereita ei tainnu tulla kauheasti mut muuta traileria yms paskaa sit tulikin sen verran tuutin täydeltä, että mua ei edes enää hyvin nopeasti kiinnostanut niitä enää kattoakkaan. Lisäks nehän oli tarkalleen valittuja erikseen customoituja pätkiä pelistä jotka anto aika harhauttavan kuvan siitä 2020 joulukuussa julkaistusta versiosta.
En oikeen nää järkeä siinä et alkaa tiputtelemaan trailereita siinä vaiheessa kun peli on vielä alkutekijöissään. Niin paljon asioita voi kuitenkin lennosta muuttua.
Panam ja July. Ei ole helppoa elämä näiden kanssa.
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla