Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.Jonkin verran ghostingia näkyy siellä täällä kun nvidian denoiser yrittää selventää kuvaa mutta raycount on varmaan vain auttamatta liian pieni. Noh, eiköhän tuo korjaannu sitten ajan kanssa kun saadaan 100x - 1000x lisää rei-treisaustehoa ja vähän muutama pätsi peliin tukemaan uusia tehoja. Hyvän näköistä settiä. Tosin ei passaa 4090:lla mennä ihan päätyyn asti. Jos pitää kaikki psycho ultra DLSS Quality niin framegeninkin kanssa averaget pyörii benchmarkin mukaan 70fps nurkilla. Pitää valita "Overdrive" presetti joka ei kaikkea pistä ihan täysille ja pistää DLSS auto eli käytännössä peli pyörii 1080p DLSS performance. Sitten saa FG kanssa kivasti tuonne 120fps+.
tuo ghosting on melkein huvittavan näköistä välillä kun npc kävelee vähän kauempana ja "höyryää" niin kuin olisi juuri kävellyt saunasta ulos.
Tässä myös yksi esimerkki kun pathtracing lätkästään jälkikäteen ja valaistus kärsii. Tausta näyttää hyvältä, mutta kohde henkilöltä puuttuu varjostus melkein kokonaan verrattuna käsin sijoitettuun valaistukseen.
![]()
![]()
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn. Pahimmassa tapauksessa patch tracing jää "Tech Preview" tasolle kun he ei oletettavasti käy tarinan kohtauksia läpi ja korjaile/lisäile keinotekoisia valon lähteitä path tracingille sopivaksi. Toivottavasti niillä on vielä aikaa hienosäätää tuon uuden denoiserin kuntoon että pahimmat ghostingit ei pistäisi niin pahasti silmään.Niin alempi kuva on valaistukseen nähden oikein. Ylempi kuva on artistin valaisema ja sotii kohtauksen muuta valaistusta vastaan. Tuskin siellä yökerhoissa on mukana jotain valomiestä naamaan osottelemassa valoa, kun juttelee jonkun kanssa.
Tuo on toki makuasia, kumpi parempi. Itse tykkään enemmän alemmasta, koska naama ei killitä epärealistisesti.
Edit. Ei kun olikin juuri toisinpäin ilmeisesti kuvat, eli ylemmässä on Path tracing päällä? Siinä tapauksessa jostain niitä säteitä kimpoaa nassuun, vaikka näyttää kyllä kieltämättä vähän liian valaistunelle.
Tuo pienten/kaukaisten objektien ghosting oli kanssa asia, minkä itse bingasin kun testaili tuota RR:ää. Silti parannukset mitä se tuo, on monin verroin parempia, kun nuo muutamat häröt. Varmaan RR tästä vaan ajasaatissa paranee, kun saadaan lisää opetusmatreaalia sisään.
On se varmaan komea kaikkien noiden hilavitkuttimien kanssa!
Minä pelaan 6800xt:llä 3440x1440 high asetukset taitaa olla ja on omaan silmään kyllä nättiä.
Kohta 20h pelannu torstaista lähtien.
nvidia parantelee dlss jatkuvasti niin oletettavasti ray reconstructio paranee pikkuhiljaa. CDPR taas vähentää porukkaa ketkä vielä työskentelee cyberpunkin parissa tämän uusimman dlc jälkeen ja siirtyy täysin uusimman witcherin työskentelyyn.
Tuo ei ole ihan täysin oikein, sillä ne on avaamassa Bostoniin 2024 uutta studiota työstämään Cyberpunkin jatko-osaa. Mm. Gabe Amatangelo (VP, Game Director) muutti Puolasta takas jenkkeihin jatkamaan projektin vetämisen parissa, kun oli 2020 alussa muuttanut Puolaan ja päätyi vuoden jälkeen vetämään projektia, kun edellinen vetäjä lähti häirintäsyytösten saattelemana ulos.
Witcher taitaa olla kokonaan puolalainen projekti ja sen parissa on jo tällä hetkellä 220 henkeä, kun Phantom Libertyn parissa oli vielä hetki sitten 320. Varmasti iso osa tosta siirtyy Witcheriin, mutta ei "täysin". Niillä on pari muutakin projektia työn alla, mm. täysin uutta IP:tä.
![]()
CD Projekt S.A. (OTGLF) Q1 2023 Earnings Call Transcript
CD Projekt S.A. (OTCPK:OTGLF) Q1 2023 Earnings Conference Call May 29, 2023 12:00 PM ETCompany ParticipantsAdam Kicinski - President and Joint CEOPiotr...seekingalpha.com
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.Eli puolan studiolla on seuraavaksi käsissä uusi witcher ja joku mysteeri projekti. Sitten NA studio joka aloittaa seuraavan cyberpunkin tekemisen. Täytyypä tutkia millaisella aikataululla NA studio aiko pumpata jatko osan ulos.
Hitaalla. CDPR ihan satavarmasti oppi Cyberpunkista vähintäänkin sen, ettei peliä voi julkaista missä tahansa kunnossa. Tää 2.0 on jo toinen overhaul mitä pelin perkkisysteemiin tulee, eikä tää oo mitenkään normaali tapaus et pelistä on käytännössä kolme eri versiota joissa jokasessa gameplay on aika merkittävästi erilaista.
Lisäks taitaa se uus Witcher tulla ennen tän jatko-osaa, joten en nyt välttämättä ainakaan seitsämään vuoteen odottelis kuulevani siitä jatko-osasta oikeastaan sen kummempaa.
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.Jep, ja varsinkin, kun uusi CP tehdään UE5:lla eikä enää Red Enginellä. Mielummin hitaasti kuin puolivillaisena ulos. Teasereita sais tulla kyllä useammin mitä ekasta tuli.
Oon ite eri mieltä, kaikki pelit tunnutaan julkistavan vähän liian aikasin nykyään ja teasereita pukataan ulos jo siinä vaiheessa kun ei varsinaisesti oo mitään näytettävää. Mua ei hirveesti CGI-trailerit sytytä vaan mielenkiinto herää vasta sit ku on in-engine materiaalia ja gameplayta nähtävissä. Pelkkä CGI ei kerro mitään ja pahimmillaan antaa täysin väärän kuvan ite pelistä, ja lopputulos onkin sit aika kaukana siitä ekasta teaserista.
Muistutuksena sekin et Cyberpunkin eka teaser tuli 2013, eli yli 7v ennen julkasua. Teasereita ei tainnu tulla kauheasti mut muuta traileria yms paskaa sit tulikin sen verran tuutin täydeltä, että mua ei edes enää hyvin nopeasti kiinnostanut niitä enää kattoakkaan. Lisäks nehän oli tarkalleen valittuja erikseen customoituja pätkiä pelistä jotka anto aika harhauttavan kuvan siitä 2020 joulukuussa julkaistusta versiosta.
En oikeen nää järkeä siinä et alkaa tiputtelemaan trailereita siinä vaiheessa kun peli on vielä alkutekijöissään. Niin paljon asioita voi kuitenkin lennosta muuttua.
Panam ja July. Ei ole helppoa elämä näiden kanssa.![]()
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla![]()
Miten nuo maisemavideot tehdään, joku camera- moodi erikseen päälle vai ihan vapaasti katselemalla ja hitaasti kääntämällä?Onhan se joo. Vähän jää 3060Ti jälkeen
[4K] Cyberpunk 2077 Update v2.0 | Walking Around | DLSS 3.5 - Path Tracing with Ray Reconstruction
Miten nuo maisemavideot tehdään, joku camera- moodi erikseen päälle vai ihan vapaasti katselemalla ja hitaasti kääntämällä?
Ellen mä täysin väärin muista niin Judy on lesbo ja Panam hetero joten valinta on aika helppo riippuen siitä pelaako naisella vai miehellä.
Itse pelasin naisella ja Panam ainakin antoi tylysti pakit. Judy oli muutenkin se ykkös valinta joten väliäkö tuolla![]()
Ootko varma ettei vaan kuulu siihen tarinan hetkeen ja hävii ku jatkat tehtäviä?Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Johtuisko tästä? Reddit - Dive into anythingTuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Tuli ps5:lla bugi vastaan jossa "relic malfunction" effecti jäi päälle eikä lähde pois enää ollenkaan... Kokeiltu pelin käynnistämistä uudelleen, aikaisempaa tallennusta ladattu ja video asetuksia muutettu, mutta mikään ei tunnu auttavan. 25 levelille tullut jo pelattua niin ei jaksaisi alusta aloittaa tuon takia.
Olen varma.Ootko varma ettei vaan kuulu siihen tarinan hetkeen ja hävii ku jatkat tehtäviä?
No perskuta... Ei kai se auta ku ottaa tarpeeksi vanha tallennus.Johtuisko tästä? Reddit - Dive into anything
Sama oli itselläni PC:llä ja tuolla olevan neuvon mukaan auttoi, kun latasi aiemman tallennuksen ennen kyseistä keskustelua ja ei valitse kohtaa:Toivottavasti et ole kovin paljoa ehtinyt pelata eteenpäin."Fucked in the head worse than me"
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
No tuota, kyl se edelleenkin on aika rikki, mut muuttuu rikkinäiseks vasta siinä vaiheessa kun saat Tier 3 deckin ja Tier 3 quickhackit. Kuten tossa ylempänä mainittiin niin Tier 3 Sonic Shock estää sen tracingin, ja on aika olennainen osa sitä buildia sit. Mut Tier 3 Overheat tiputtaa aikalailla kaiken (pl. bossit ja Cyberpsychot) ykkösellä, etenkin jos on laittanu pongon siihen et mikä tahansa control tai covert quickhack boostaa damagea huomattavasti. Sen boostin saa tosta Sonic Shockista sit tietenkin.Näköjään tuon hakkeroinnin ei ole edes tarkoitus olla enää tyyliä yksi quickhack tappaa koko naapuruston. Idea vaikuttaa olevan kasata quickhack comboja mosien niskaan ja niihin saa mukavia boosteja sopivilla kyvyillä. Kannattaa myös heti päivittää cyberdeck versioon 2 kun mahdollisuus tulee, koska se laajentaa mahdollisuuksia reilusti.
Toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa tuosta mosien tasonskaalaussysteemistä. Se toimii minusta varsin hyvin ja jos suoraan sanotaan tekee pelistä paljon pelattavamman.
Jokunen kosmeettinen pikkubugi on tullut vastaan, mutta minusta tuo 2.0 on valtava harppaus eteenpäin.
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.

FSR on alustavapaa, vaikka onkin AMD:n tekemä, iso paha Nvidia vain rahastaa omallaan.Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.
Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa![]()
Mitä noita cyberwareja on tullut katseltua ripperdoceilla, niin ne on pistetty täysin uusiksi eli ei siellä ole mitä jättää ja lisä bonuksena useammastakin cyberwaresta on olemassa monta varianttia jotka antavat erilaisia bonuksia. Meinasitko, että pelin pitäisi arvata miten hahmoasia aiot painottaa? Puhumattakaan siitä, että osaa vanhoista cyberwareista ei taida olla enää ja tilalla on uusia joita ei edellisessä ollut.Käynnistin huvikseni pelin ja latasin viimeisen saven ennen Nocturnea. Melkoista vittuilua kyllä, että aiemmin maksimiinsa sadoilla tuhansilla eddyillä pimpattu netrunner oli vaan yksinkertaisesti kadottanut lähes kaikki aiemmin ostetut cyberwaret. Hahmolla oli kyllä useampi satadonaa käteistä, mutta ei riittänyt lähellekään jos olisi halunnut hahmon edes about samalle tasolle kuin aiemmin. Aika vitun laiskaa touhua kyllä CDPR:ltä. Olisivat nyt edes muuntaneet takas rahaksi ne vanhat implantit. Kiinnostus jatkaa pelaamista tuolla hahmolla on kyllä täysi nolla, eikä uuttakaan hahmoa jaksa rollata, joten eipä tarvitse turhaan tuota delsuakaan sitten ostaa. GG no re.
Mitä noita cyberwareja on tullut katseltua ripperdoceilla, niin ne on pistetty täysin uusiksi eli ei siellä ole mitä jättää ja lisä bonuksena useammastakin cyberwaresta on olemassa monta varianttia jotka antavat erilaisia bonuksia. Meinasitko, että pelin pitäisi arvata miten hahmoasia aiot painottaa? Puhumattakaan siitä, että osaa vanhoista cyberwareista ei taida olla enää ja tilalla on uusia joita ei edellisessä ollut.
Sanoisin, että ihme kun vanhat savet edes lataavat enää. Sen verran paljon tuo peli on muuttunut
Niitä ei ole tehty sen jälkeen kun rom-kaseteista luovuttiin ikivanhojen pelikonsolien siirtyessä historiaanNiin tai mites sellainen täysin hupsu ajatus, että olisivat tehneet suoraan valmiin pelin niin ei tarvitse myöhemmin päivityksillä paskoa kaikkea.
DLSS tai FSR2. Noista jompikumpi alkuun. Muita asetuksia voi sitten säädellä ja kokeilla miten toimii. Kokeilisin alkuun noita oletusasetuksia jostain low tasolta alkaen nostaa pykälä kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa päivitysnopeus alkaa kyykkäämään ja sitten sen sopivan oletussetin asetuksia vähän hienosäätämällä.
Vähän tarkempia ohjeita kaipaisin. Olen tuota jo hieman haarukoinut, mutta optioita on paljon, niin olisi kiva tietää muutama low hanging fruit, eli mikä asetus nostaa palion fps:ää, mutta laskee vain vähän graafista tasoa.
Sitäpaitsi luulin, että FSR on AMDn tekniikkaa![]()
No FSR tosiaan on aika karmea, mutta ei kyllä ole osunut omaan silmään suurempia ongelmia tuon FSR2:n kanssa. XeSS suosituksesi oli varmaan vitsi ottaen huomioon sen olevan huomattavasti hitaampi kuin FSR2 AMD:lläKuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
Aijaa? Kyllä minä sillä olen pelannut. Tuo mukavasti lisää suorituskykyä enkä huomannut _pelatessa_ kovin suurta eroa kuvanlaadussa. Ehkä ero tulee selvemmin erille kuvankaappauksissa? Joitain grafiikkavirheitä tosin tuli.Kuka edes viitsii ehdottaa NVIDIAn kortille FSR:ää pelissä, missä on DLSS käytössä. Kaiken lisäksi FSR on tässä pelissä niin uskomatonta kuraa, että ei sitä toivottavasti käytä edes kukaan AMD:n kortin omistaja, kun pelistä löytyy myös XeSS. XeSS on tässä pelissä selvästi parempi, kun FSR.
No aina oppii uutta itse päädyin RT Ultra presettiin ja tiputtaa RT lighting mediumiin. C:\Users\janne\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 ja tuolta configista etsii dlls_d ja vaihtaa ne 2 false arvoa true niin Ray Reconstruction on päällä. DLSS Auto laittaa 1440p resolla Balanced arvon joten 4K resolla luulis käyttävän performancea jotta saa noin 60fps.Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
No FSR tosiaan on aika karmea, mutta ei kyllä ole osunut omaan silmään suurempia ongelmia tuon FSR2:n kanssa. XeSS suosituksesi oli varmaan vitsi ottaen huomioon sen olevan huomattavasti hitaampi kuin FSR2 AMD:llä

Aijaa? Kyllä minä sillä olen pelannut. Tuo mukavasti lisää suorituskykyä enkä huomannut _pelatessa_ kovin suurta eroa kuvanlaadussa. Ehkä ero tulee selvemmin erille kuvankaappauksissa? Joitain grafiikkavirheitä tosin tuli.
En tiennyt että XeSS toimii myös muilla kuin Intelin korteilla, pitää kokeilla!
E: mulla siis 6700 XT.
Mutta pelissä on sekä FSR, että FSR2, joten tässä tapauksessa pitää olla tarkkana.No jos tälle linajlle lähdetään, niin eipä ole ollut CP:ssä ikinä DLSS:ää, vain 2.0 ja siitä eteenpäin...
Ja:
However, in Cyberpunk 2077, the DLSS, FSR 2.1 and XeSS 1.1 upscalers are practically identical in terms of performance gain over native TAA across all resolutions. For XeSS 1.1 especially it is a quite welcome upgrade to receive improved performance gains while using the DP4a instruction set, while also producing image quality better than FSR 2.1 with essentially the same performance.
The FSR 2.1 implementation comes with noticeable compromises in image quality—in favor of performance in most sequences of the game. We spotted excessive shimmering and flickering on vegetation, tree leaves and thin steel objects; they are shimmering even when standing still and it is visible even at 4K FSR 2.1 Quality mode, which might be quite distracting for some people. Once you're switching from FSR 2.1 Quality mode to Balanced or Performance, the whole image will start to shimmer even more. The anti-aliasing quality is also inferior, as the overall image has more jagged lines in motion, especially visible behind cars while driving through the world and in vegetation. Also, in the current FSR 2.1 implementation ghosting issues are worse than both DLSS and XeSS at day time, and it is even more pronounced when there is a lack of lighting in the scene, as the FSR 2.1 image may have some black smearing behind moving objects at extreme angles.
![]()
Cyberpunk 2077: XeSS 1.1 vs. FSR 2.1 vs. DLSS 3 Comparison Review
Cyberpunk 2077 recently received its famous RT Overdrive patch with official support for Intel's Xe Super Sampling 1.1 (XeSS 1.1), NVIDIA's Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), and they've updated the quality of existing implementations for DLSS Super Resolution and DLSS Frame Generation. In this...www.techpowerup.com
Mutta pelissä on sekä FSR, että FSR2, joten tässä tapauksessa pitää olla tarkkana.
Tähän asti on väitetty, että XeSS:llä suorituskyky notkahtaa jos alla on AMD:n kortti. Intel ja nVidia toimivat kuulema aika identtisesti. Pitää kokeilla ovatko oikeasti saaneet sen XeSS:n korjattua AMD:n korteilla
Piti sitten ladata ja käynnistää peli sitten launchin. Grafiikkaoptioiden paljous ottaa voimille. Pliis jelppikää, mitkä säädöt on keskeisiä kombolla: 3080 @50-60 fps, ja mielellään 4K resolla. Vai onko syytä pudottaa resoa?
Kokeilin myös laittaa GSynciä avuksi, mutta tuntuu, että aiheuttaa pientä stutteria. Näyttö ei tosin ole virallisesti GSync-yhteensopiva, ja toimivuus on vähän vaihdellut pelistä toiseen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.