Cyberpunk 2077

Ehkä vähän offtopiccina, mutta liittyy kuitenkin Cyberpunkkiin, niin tuli tuossa katsottua Netflixistä tämä Edgerunner, joka liittyy Cyberpunk 2077 maailmaan. Sarjan tapahtumat sijoittunevat hieman ennen CP2077 pelin alkua (oma vapaa tulkinta asiasta). Aika hyvin pystyi bongailemaan musiikkeja ja kaikkea muuta peliin liittyvää. En yleensä katso anime tyylisiä juttuja, mutta koska Cyberpunk, niin tuli katsottua. Vahva suositus tälle, jos peli kiinnosti, niin kyllä tää sarjakin menee.


EDIT: No kyllähän itse pelistäkin löytyy viittaus (tai useampi) liittyen Edgerunner -sarjan päähenkilöön. Ainakin V käy jotain keskustelua päähenkilöstä erään Fixerin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Yöllä tuli pelattua tää läpi. Vähän tuli vitkuteltua tän läpipeluun kanssa, ku huhtikuussa pääsin jo tuohon "Point of no return" -hommaan (tarkastin täältä lähetetyistä viesteistä :D), mutta halusin vitkutella tuota ja samalla pelata sidequesteja ja muuta läpi. Olisin varmaan vitkutellut vielä pidempään, mutta tuo tuleva lisäri aikaisti suunnitelmia :D Pelikelloon kertyi 85 tuntia ja jonkun verran jäi vielä asioita tutkimatta. No, nyt voi sitten loputkin jutut käydä läpi. Uusi läpipeluu kävi mielessä, mutta taidan tehdä sen sitten kun lisäri ilmestyy ja jos siihen mennessä olisin saanut upgreidattua konetta. Oli ehkä vähän innostuskin lopahtanut tän pelin kanssa, johtuuko sitten siitä, että nyt on kesä vai mistä. Mutta onneks tuli toi Edgerunners katsottua, niin sai lisää virtaa pelaamiseen. Tätä viestiketjua kun selaa, niin tulee käsitys, että esim. Pacifica alueena jäi tosi pahasti kesken pelistudion toimesta. Jos näin, niin harmi, koska se vaikutti todella mielenkiintoiselta paikalta ja siellä olisi varmasti ollut monen monta tarinaa kerrottavana.

Siellä ravintolassa, mistä pelin loppuosuus aloitettiin, valitsin että menen hakemaan Panamilta ja Aldecadosilta apuja tilanteen hoitoon. Johnnyn ulinat jätin sikseen ja suuntasin Panamin juttusille, joka onneksi hyvien kyytien vuoksi lupautui mua auttamaan. Itse tunkeutuminen sinne maan alle sujui aika hyvin ja vihollisia kaatui kuin oluita Afterlife -baarissa. Vähän ennen Mikoshia kohtasin Adam Smasherin, jolloin myös Aldecadosin Saul kohtasi luojansa Adam Smasherin monosta.

Adam Smasher sai kyllä ansionsa mukaan ja kindly regardsit Johnny Silverhandilta. Olikohan pelissä edes mahdollisuutta jättää Adam Smasher henkiin, ainakin sitä yritin mutta peli ei suostunut etenemään? Virtuaalitodellisuudessa Johnny suostui(?) uhrautumaan ja jäämään sinne, samalla kun itse yritin palata normaalimaailmaan ja sinnitellä sen 6kk (tai löytää konsti paranemiseen). Panamin, Mitchin ja Aldecadosien kanssa hyvästeltiin Night City ja Basiliskin kanssa lähdettiin Panam kyydissä kutemaan jonnekin järvelle. Sen pituinen se.

Vaikka peli on nyt jo aika vanha, niin laitoin oman loppuni spoiler -tagien taakse, jotta kenenkään pelikokemus ei vesity kuitenkaan tuon vuoksi. Ilmeisesti tässä pelissä on useampia vaihtoehtoisia loppuja ja tapahtumapaikatkin ovat erilaisia.
 
Ilmeisesti tässä pelissä on useampia vaihtoehtoisia loppuja ja tapahtumapaikatkin ovat erilaisia.

Juu niin on ja niihin liittyvät tehtävät on myös mukavan pitkiä ja erilaisia. Jos oikein muistan niin mulla meni 5-6 tuntia jokaisen lopun saamiseen. Tuo aika siis sisältää vain sen ihan viimeisen tehtävän ja loppuvideon.
 
Tähänhän tullut päivityksissä paljon kaikkea pikku sälää. Oliko noita graffittien tekijöitä aiemmin vai onko ne jossain päivityksessä tullut? Ja poliisit näkyi seinää vasten laittavan porukkaa jne.
 
Tuli itsekin tuossa taputeltua läpi. Aikalailla 100h meni kun hinkkasin kaikki mahdolliset nurkat. En tiedä minkälainen peli oli julkaisussa, mutta nyt kyllä maistui erittäin hyvin. Pelasin hiippailevaa kybervelhoa joka vaan käristi kaikkien aivot. Tämä buildi oli kyllä suorastaan mauttoman tehokas sen jälkeen kun sai legendary cyberdeckin ja häxxit, contagion varsinkin oli semmoinen loitsu millä pystyi usein tappamaan kaikki jonkun alueen viholliset kerralla. Pelissä oli aika paljon samaa kuin Witcher 3:ssa, mukaanlukien se, että suurin osa kaikista "valinnoista" oli täysin yhdentekeviä ja johtivat samaan lopputulokseen. Toisaalta siitä tykkäsin, että melkein kaikki tehtävät pystyi hoitamaan vähintään parilla eri tavalla ja ympäristön tutkimisesta palkittiin usein helpolla reitillä suoraan kohteeseen.

Tuli myös testattua kaikki mahdolliset loput. Oma lemppari oli ehdottomasti se "salainen" loppu, joskin ärsytti aika paljon että piti käyttää konsolia jotta sen sai auki. Aivan vitun debiiliä pelisuunnittelua, että sulla on Johnnyn kanssa diggailumittari ja voit tehdä erilaisia asioita sen kasvattamiseksi, mutta ainoa asia, joka vaikuttaa siihen saatko sitä salaista loppua on se, että valitset yhdessä tietyssä keskustelussa yhden tietyn keskusteluvaihtoehdon, joka ei ole millään muotoa ilmeinen. Teemallisesti tykkäsin seuraavaksi eniten sitä Avocados - lopusta, tosin siinä (ja muissakin lopuissa) ärsytti se miten monet jutut (lähinnä hahmojen kuolemat) oli täysin setattu, etkä voinut mitenkään vaikuttaa asioihin.

Mut ihan jees kokonaisuus silti.
 
Pelissä oli aika paljon samaa kuin Witcher 3:ssa, mukaanlukien se, että suurin osa kaikista "valinnoista" oli täysin yhdentekeviä ja johtivat samaan lopputulokseen.
...
Oma lemppari oli ehdottomasti se "salainen" loppu, joskin ärsytti aika paljon että piti käyttää konsolia jotta sen sai auki. Aivan vitun debiiliä pelisuunnittelua, että sulla on Johnnyn kanssa diggailumittari ja voit tehdä erilaisia asioita sen kasvattamiseksi, mutta ainoa asia, joka vaikuttaa siihen saatko sitä salaista loppua on se, että valitset yhdessä tietyssä keskustelussa yhden tietyn keskusteluvaihtoehdon, joka ei ole millään muotoa ilmeinen.

Nämä ovat pikkuisen ristiriidassa. Joistain roolipeleistä poiketen W3:n ja CP2077:n "valinnat" eivät ole ilmeisiä, ja usein pelaaja ei tosiaan edes tiedosta tehneensä "valintaa". Keskustelut ja tapahtumat tuntuvat luontevimmilta, kun valintojen mahdollisia vaikutuksia ei paljasteta ennen aikojaan.
 
Nämä ovat pikkuisen ristiriidassa. Joistain roolipeleistä poiketen W3:n ja CP2077:n "valinnat" eivät ole ilmeisiä, ja usein pelaaja ei tosiaan edes tiedosta tehneensä "valintaa". Keskustelut ja tapahtumat tuntuvat luontevimmilta, kun valintojen mahdollisia vaikutuksia ei paljasteta ennen aikojaan.
Varmaan viittaat siihen, että asioita ei väännetä rautalangasta tai vaikutus ei ole itsestään selvä. Tämä on lähtökohtaisesti kyllä hyvä asia.

Koin itse kuitenkin sekä W3 ja huomattavasti vähemmän CP, että hahmo sekoili omiaan ja keskustelut etenivät välillä todella epäloogisesti ja epäluontevasti - tai ainakin hahmo sekoili ihan jotain omiaan. Erityisesti Geralt esitti usein asiat todella sekopäisesti valittuun vaihtoehtoon nähden. En ole aiemmissa peleissä ollut kiinnostunut maailmasta mutta ollut niin vahvasti irti hahmosta, kuin Witcherissä. CP petrasi tähän todella paljon.

Mun mielestä molempien pelien heikkous on juurikin se, että voit pelata vaikka henkilön X parasta ystävää, mutta sun oma hahmo sekoilee pari dialogia omiaan ja lopputulos on täysin eri mitä kaikki muu kanssakäyminen antaa ymmärtää. Keskustelu ja tapahtumat tuntuvat ajoittain siis epäluontevilta ja epäuskottavilta.
 
Nämä ovat pikkuisen ristiriidassa. Joistain roolipeleistä poiketen W3:n ja CP2077:n "valinnat" eivät ole ilmeisiä, ja usein pelaaja ei tosiaan edes tiedosta tehneensä "valintaa". Keskustelut ja tapahtumat tuntuvat luontevimmilta, kun valintojen mahdollisia vaikutuksia ei paljasteta ennen aikojaan.

Ei niissä mitään ristiriitaa ole. Suurin osa pelissä tärkeältä tuntuvista valinnoista ei johda yhtään mihinkään paitsi korkeintaan johonkin tekstariin jälkikäteem, jos siihenkään. Eikä pelissä ylipäätään ole kuin pari kohtaa missä millään tekemälläsi on oikeasti yhtään mitään väliä. Muutaman sivuquestin voit missata jos vittuilet liikaa päin naamaa jollekin hahmolle, mutta siinäpä about se

Tuo erikoislopun avaaminen vaatii, että

valitset romupihalla neljästä positiivisesta dialogivaihtoehdosta yhden tietyn. Muuten voit vaikka vittuilla Johnnylle koko pelin ajan ja olla tekemättä mitään mitä hän haluaa ja siitä silti avattua Johnnyn bro-lopun .

Minusta tuo on vain puhtaasti typerää pelisuunnittelua, eikä suinkaan mitään hienovaraista merkityksellisyyttä.
 
Välillä tuntuu että olen pelannut täysin eri peliä.... Pelikellossa on yli 280 h ja melkein kaikki loput on koluttu läpi. Dialogivalinnat olivat mielestäni aika johdonmukaisia enkä muista ainuttakaan tapausta, jossa olisin ollut täysin yllättynyt siitä mitä V päästeli suustaan (tai teki).

Johnnyn tapauksessa yhden tietyn lopun saatavuus on tosiaan kiinni yhdestä dialogioptiosta, mutta pelaajan suhde Johnnyyn ei ole. Muidenkaan hahmojen suhtautuminen V:hen ei riipu yksittäisestä valinnasta. Olitko mulkku Altille menneisyydessä? Varaudu kylmään kohteluun tulevaisuudessa.


Tällä videolla käydään läpi erinäisiä seuraamuksia ja niiden lopputuloksia. Ehdotan ainakin vilkaisemaan kappaleet "Decisions in the Past" ja "The Altar"
Quest Mechanics & Consequences in Cyberpunk 2077 - YouTube
 
Välillä tuntuu että olen pelannut täysin eri peliä.... Pelikellossa on yli 280 h ja melkein kaikki loput on koluttu läpi. Dialogivalinnat olivat mielestäni aika johdonmukaisia enkä muista ainuttakaan tapausta, jossa olisin ollut täysin yllättynyt siitä mitä V päästeli suustaan (tai teki).

Johnnyn tapauksessa yhden tietyn lopun saatavuus on tosiaan kiinni yhdestä dialogioptiosta, mutta pelaajan suhde Johnnyyn ei ole. Muidenkaan hahmojen suhtautuminen V:hen ei riipu yksittäisestä valinnasta. Olitko mulkku Altille menneisyydessä? Varaudu kylmään kohteluun tulevaisuudessa.


Tällä videolla käydään läpi erinäisiä seuraamuksia ja niiden lopputuloksia. Ehdotan ainakin vilkaisemaan kappaleet "Decisions in the Past" ja "The Altar"
Quest Mechanics & Consequences in Cyberpunk 2077 - YouTube

Niin, kuten sanoin, minusta oli hienoa, että monissa questeissa oli monia eri tapoja tehdä asioita ja peli palkitsi siitä, että tutkit ympäristöä ja olit tarkkaavainen. Toisaalta, aivan kuten tuosta linkkaamastasi videostakin käy ilmi, suurimmaksi osaksi millään mitä teet pelissä ei ole ainakaan pelimekaanisesti oikeastaan mitään väliä. Saat potentiaalisesti muutaman vähän erilaisen dialogivalinnan siellä täällä ja joku saattaa kommentoida tai lähettää tekstarin, mutta muuten kaikki menee ihan samalla tavalla. Tehtävien aikana on kiitettävästi haarautuvia polkuja ja erilaisia tapoja tehdä asioita, mutta tehtävien välillä alkua ja loppua lukuunottamatta oikeastaan ei.

Toki ymmärrän, että tuon mittaluokan pelissä oikeasti merkittävästi haarautuvien juonipolkujen ym. tekeminen on aika paljon pyydetty ja osittain myös varmaan taustalla on ajatus siitä, että ei ole haluttu sulkea mitään pois miltään pelityyliltä jne. Mutta onhan se nyt vähän hassua, kun vaikkapa joka kerta kun joku fikseri pyytää hoitamaan jonkun homman hiljaa ja siististi, voit silti teurastaa vaikka puolet yökaupungista, jonka jälkeen fikseri saattaa hieman ulista, mutta silti jatkaa keikkojen lähettämistä sinulle ja hehkuttaa samoilla purkitetuilla dialogipätkillä miten pro äiä/muia olet.
 
Onko sitä scalpellia saatavana jälkikäteen mistään, kun näköjään big in Japan tehtävässä näkyy Job failed. Enkä alkaisi alusta pelaamaan sen takia :(
 
Ohan tuo hienon näköistä. Toivottavasti poliisit jne toimivat myös suhteellisen järkevästi
 
Game Director Gabriel Amatangelo vahvistanut että Phantom Liberty on viimeinen iso päivitys tälle pelille ennen jatko-osaa Cyberpunk 2 peliä. Joitain pienempiä päivityksiä vielä toki tulee.
 
Gamescomissa traileroitiin uutta pelimekaniikkaa:



Tuosta vielä kuvaa, jos joltain jäänyt näkemättä missä erotellaan mitä perus pelin omaavat saavat 2.0 päivityksessä ja mitä tulee lisäosan mukana

jMQgSFo679rfOheq.jpg
 
Täytyy jotain testejä nähdä tästä lisäristä ennen kuin alkaa ostamaan, kun ei nyt oikein innosta alkaa prosessoria päivittää yhden pelin takia. Muuten kone toimii riittävästi omassa käytössä. Ryzen 5 5600 siis koneessa tällä hetkellä.

Jotenkin valmiiksi vähän fiilis, että samanlainen pettymys kuin Starfieldin kanssa oli kun näkee testit. :geek:
 
Itellä nyt 5600x ja tällä hetkellä cyberpunk toimii oikein hyvin, mutta jännä nähdä miten kohta. Oijoi.
 
Voi olla että jos jättää esim. ray tracingin pois päältä pärjää ihan hyvin vähemmälläkin CPU teholla. Samoin varmaan voi tiputtaa jotain crowd densityä tms.
 
Tuolla twitter kommenteissa alkuperäinen postaaja sanoo että 5800H:lla ja i7 8700:lla ei pitäisi olla mitään ongelmia pelin kanssa.

 
Nyt Starfieldin julkaisussa on tullut valitusta heikosta CPU käyttösuhteesta, eg. Digital foundry vertailee miten paljon paremmin CP77 käyttää ytimiä jos niitä on saatavilla.
Tuo Filipin xiitti on vain kehumista CDPR:n cpu util teknologiasta mikä sattuu sopimaan nykyiseen keskusteluun ja PL markkinointiin.

PL cpu vaatimukset muuten ovat hieman hulluja, 7800x3d sopinee 1080p 60hz ei RT? Okei.

pl sr.jpg
 
PL cpu vaatimukset muuten ovat hieman hulluja, 7800x3d sopinee 1080p 60hz ei RT? Okei.

pl sr.jpg
Kuinka niin? 7800X3D on pelikäytössä nopeampi kuin viimeisessä sarakkeessa oleva i9-12900? Ja ihan normaaleiltahan nuo näyttävät, esim. kahdeksan vuotta vanha 6700K löytyy myös yhä listalta, vaikkakin toisesta ääripäästä.
 
Kuinka niin? 7800X3D on pelikäytössä nopeampi kuin viimeisessä sarakkeessa oleva i9-12900? Ja ihan normaaleiltahan nuo näyttävät, esim. kahdeksan vuotta vanha 6700K löytyy myös yhä listalta, vaikkakin toisesta ääripäästä.
Kuka arvaisi että 1080p 60hz tarvitsee 450€ 3xd prossun? Toinen hauska homma on tuo 3080 ja 7900xtx on ilmeisesti samalla tasolla rasteroinnissa.
DLSS varmasti tekee näistä vähän hankalan selittää jos tekijät olettavat että kaikki pelaa 1440p oikeasti 1080p dlss kanssa.
 
Kuka arvaisi että 1080p 60hz tarvitsee 450€ 3xd prossun? Toinen hauska homma on tuo 3080 ja 7900xtx on ilmeisesti samalla tasolla rasteroinnissa.
DLSS varmasti tekee näistä vähän hankalan selittää jos tekijät olettavat että kaikki pelaa 1440p oikeasti 1080p dlss kanssa.
Ei varmasti tarvitse, eipä nuo listat ole koskeen paljoa merkanneet.
Tuloksia RTX 4090:n kanssa. E: Eiköhän tuo listan ääripäässä oleva i7-6700:kin jaksa puskea 60 FPS ruudulle @ 1080p High, jos näytönohjainpuoli on kunnossa.
1694603464703.png
 
Viimeksi muokattu:
Aika poikkeuksellista kyllä jos 7900X on nopeampi kuin 7800X3D, kuten laitteistovaatimukset antavat ymmärtää, kun 7900X on prossulle vaativamilla RT Ultra asetuksilla suosituksena ja targettina sama 60fps.

Veikkaan kanssa, että nämä on taas vähän hatusta heitettyjä komponentteja kuten laitteistovaatimuksissa usein on.
 
Aika poikkeuksellista kyllä jos 7900X on nopeampi kuin 7800X3D, kuten laitteistovaatimukset antavat ymmärtää, kun 7900X on prossulle vaativamilla RT Ultra asetuksilla suosituksena ja targettina sama 60fps.

Veikkaan kanssa, että nämä on taas vähän hatusta heitettyjä komponentteja kuten laitteistovaatimuksissa usein on.
7900x on raakaa laskentatehoa enempi joten voiskohan se hyödyttää tässä tapauksessa tai sitten hatusta heitetty.

Itellä nyt 5600x ja tällä hetkellä cyberpunk toimii oikein hyvin, mutta jännä nähdä miten kohta. Oijoi.

Tuolla prossulla pelasin julkkarissa läpi ja hyvin toimi, jos crowd density oli high ja kovempi liikenne ruuhka niin prossu ampui ~100% käyttöasteeseen eli hirveästi ei löysiä jäänyt.
 
Tässä vanhaa tavaraa myymässä niin ostan itseasiassa joko 5900x tai 5800x 3d kunhan päätän että kumman. Ei nyt pelkästään cyberpunkin takia. Musiikkihommiin myös tulee.
 
Joskus julkaisussa koitin vanhalla setupilla (Ryzen 5 3600 + RX 5700 XT + 16gb 3200 ram) sain juuri ja juuri 1080p low/med asetuksilla +40fps ja palautin pelin parin tunnin jälkeen koska eihän tuota jaksanut katsoa+muut ongelmat mitä silloin oli.

Nyt rauta päivitetty Ryzen 7 5700X + RX 7900 XT + 32gb ram niin uskoisin että jaksaa 1440p ultralla pitää +60fps, vai onko toiveajattelua?

Esimerkkinä Starfield toimii kaikki ultralla 100fps...
 
Joskus julkaisussa koitin vanhalla setupilla (Ryzen 5 3600 + RX 5700 XT + 16gb 3200 ram) sain juuri ja juuri 1080p low/med asetuksilla +40fps ja palautin pelin parin tunnin jälkeen koska eihän tuota jaksanut katsoa+muut ongelmat mitä silloin oli.

Nyt rauta päivitetty Ryzen 7 5700X + RX 7900 XT + 32gb ram niin uskoisin että jaksaa 1440p ultralla pitää +60fps, vai onko toiveajattelua?

Esimerkkinä Starfield toimii kaikki ultralla 100fps...
Optimointi on tehnyt pelille ihmeitä. Itse pelasin ensin mainitulla yhdistelmällä 1440p resolla pelin läpi. Asetukset suunnilleen med / high kaikki. FPS oli jossain 50 - 60 nurkilla.
E: Pelasin peliä juuri kun se sai FSR 2 päivityksen. Sen avulla muistaakseni FPS nousi yli 60 FPS:n pysyvästi. Viimeiset tunnit oli muistaakseni FSR 2 Quality asetuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus julkaisussa koitin vanhalla setupilla (Ryzen 5 3600 + RX 5700 XT + 16gb 3200 ram) sain juuri ja juuri 1080p low/med asetuksilla +40fps ja palautin pelin parin tunnin jälkeen koska eihän tuota jaksanut katsoa+muut ongelmat mitä silloin oli.

Nyt rauta päivitetty Ryzen 7 5700X + RX 7900 XT + 32gb ram niin uskoisin että jaksaa 1440p ultralla pitää +60fps, vai onko toiveajattelua?

Esimerkkinä Starfield toimii kaikki ultralla 100fps...

Ilman RT:ä varmasti riittää.
 
Hieno traileri, uutta musaa tulossa myös. Tässähän meinaa hype nousta :)

Idris Elba sanoin myös että fanittaa Witcheria ja Cyberpunkkia, toki voi olla markkinointipuhetta mutta löytyi myös vähän taustaa toisesta haastattelusta Sonic leffaan liittyen:

Were you a gamer before you made this film?

One hundred percent. I literally have my Switch in my bag. When I started off, I had a Commodore 64 [a 1980s-era home computer]. Dude, that’s how far it goes back for me. And then when I could afford one, I had a Sega Genesis. And I’ve pretty much had every single console since then. I’m a grown man now, but I still play FIFA and driving games.

 
Todella hyvä tuo traileri ja uudet combat skillit näyttää kyllä todella mehukkaille myös.

Sitte vielä RT overdrive päälle, jolloin täysi path tracing. Sitten vielä DLSS 3.5:n Ray reconstructionilla kohinan poiston aiheuttamat bluerit ja viiveet pois, niin tulee olemaan aika... :drool:
 
Tuli tuossa aloitettua jo hahmo ja pelattua nelisen tuntia. Tähän taidan jättää odottamaan päivitystä. Tarkoituksena tehdä jotain netrunneria miekalla tms. Pleikalla kerran pelasin läpi ja ihan vaan räiskin menemään jotenkin.
 
Joskus julkaisussa koitin vanhalla setupilla (Ryzen 5 3600 + RX 5700 XT + 16gb 3200 ram) sain juuri ja juuri 1080p low/med asetuksilla +40fps ja palautin pelin parin tunnin jälkeen koska eihän tuota jaksanut katsoa+muut ongelmat mitä silloin oli.

Olikohan kaikki varmasti jiirissä? Pelasin julkaisussa samankaltaisella kokoonpanolla (3800x, RX5700, 32 Gt) ja ruudunpäivitys pysytteli 60:ssä 1080p resoluutiolla. Dynaaminen skaalaus 80-100%, asetukset med/high välimaastossa.

Esimerkkinä Starfield toimii kaikki ultralla 100fps...

Kaupungeissakin? Epäilen.
 
Olikohan kaikki varmasti jiirissä? Pelasin julkaisussa samankaltaisella kokoonpanolla (3800x, RX5700, 32 Gt) ja ruudunpäivitys pysytteli 60:ssä 1080p resoluutiolla. Dynaaminen skaalaus 80-100%, asetukset med/high välimaastossa.



Kaupungeissakin? Epäilen.

Julkaisussa pelissä ei kyllä kaikki jiirissä ollut...

Siis keskimääräinen FPS on nyt 40h jälkeen 98, totta kai kaupungeissa putoaa, mutta ei koskaan alle 60, muuta kuin Akila City:n sisäänkäynnillä putoaa jostain syystä alle!?
 
5700XT:llä olisi pitänyt päästä ultra-asetuksillakin lähelle 60 fps:ää. Io-tech jopa testasi tämän alle kaksi viikkoa julkaisun jälkeen: Testissä Cyberpunk 2077 suorituskyky (NVIDIA vs AMD) - io-tech.fi

Pätsit 1.03 ja 1.05 paransivat suorituskykyä jonkun verran, mutta ei noin merkittävästi. Suurin ero taisi tulla prosessorin hyödyntämisessä.
No onhan tuossa testissä parempi prossu ja tuplat enemmän muistia kuin mulla oli niin varmasti oli parempi tulos.

Julkaisupäivän ongelmat oli vain sitä luokkaa että ajattelin palauttaa pelin ja odotella, no nyt odottelu on päättynyt kun peli on oikeasti valmis. :tup:

EDIT:

ja mulla oli vielä tuolloin vanha B450 emolevy, nykyisen X570 sijaan...
 
Viimeksi muokattu:
No onhan tuossa testissä parempi prossu ja tuplat enemmän muistia kuin mulla oli niin varmasti oli parempi tulos.


RX5700:lla peli oli silti GPU rajoitteinen, eli prosessori ei olisi vaikuttanut merkittävästi. 6700XT:llä rupesi huomasi jo prosessorinkin puutteet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom