Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
EIUusi pätsi ei siis ollut vielä se "next-gen" pätsi esim series X:llä?
Itse tuskaillut tuon ongelman kanssa pidempään. Näyttiksen vaihdon jälkeen autojen valot palasivat taas hetkeksi, mutta näköjään nyt taas AI-autojen valot sammuu, kun tulee tietyn etäisyyden päähän niistä. Yöaikaan maantiellä kaupungin ulkopuolella saanut joskus tosiaan väistellä pimeitä autoja ja tilannetta ei auta oman auton pitkät valot, jotka näyttävät ehkä 5 metrin päähän.
Kaupungissa kieltämättä kaukana menevien autojen tilanne vähän parempi kuin aiemmin. Sen sijaan aavikolla yhä kaukana näkyy kova liikenneruuhka, oli kello sitten mitä tahansa. Ja aina kun tuota kohti ajaa lähemmäs, ruuhka siirtyy hieman kauemmas. Tuo on kaupungin ulkopuolella omasta mielestä kaikista pahin immersion rikkoja. Saa nähdä, milloin korjataan
En ainakaan äkkiseltään huomannut ympäriinsä ajellessa ongelmia tekstuurien latauksessa. Aiemmin sitä ongelmaa kyllä oli. Poliiseja tuli testattua nyt ja kieltämättä paljon parempi ratkaisu tämä kuin kymmenien poliisien spawnaaminen metrien päähän. Tosin nyt pääsee jo liiankin helpolla, kun ajoin jalkakäytävillä kaikkien yli ihan rauhassa, eikä poliiseja näkynyt lähimaillakaan.
No siis ennenhän (ja voi olla että nytkin) poliisin suututtamisen vakavuus riippui täysin siitä, mitä oli tekemässä, koska niitä voi paeta (vain?) siirtymällä seuraavaan paikkaan. Jos ajaa autolla jonkun yli niin aivan sama, koska poliiseista pääsee ajamalla pari korttelinväliä. Jos taas tappaa tehtävän aikana vahingossa siviilin - eli joutuu jäämään samalle alueelle - ainoa vaihtoehto on seivin lataaminen, koska lisää poliiseja vain tulee ja tulee. Vaikka saisit pari hengiltä niin niistä ei pääse mitenkään muuten eroon kuin pakenemalla kauas tehtäväalueelta. Ajanhukkaa.Poliisit on ainakin pikatestin perusteella ihan yhtä joutavia ja päälleliimatun oloisia kuin ennenkin, joskin vaan eri tavalla. Ennen niitä joutui välttämään, koska muuten tilanne eskaloitui ihan hetkessä. Nyt niistä taas ei tarvitse välittää juuri ollenkaan, kun niistä pääsee autolla eroon niin helposti. No, ainakaan nyt ei tarvitse palata heti edelliseen tallennukseen, jos menee vahingossa sukset ristiin NCPD:n kanssa.
No siis ennenhän (ja voi olla että nytkin) poliisin suututtamisen vakavuus riippui täysin siitä, mitä oli tekemässä, koska niitä voi paeta (vain?) siirtymällä seuraavaan paikkaan. Jos ajaa autolla jonkun yli niin aivan sama, koska poliiseista pääsee ajamalla pari korttelinväliä. Jos taas tappaa tehtävän aikana vahingossa siviilin - eli joutuu jäämään samalle alueelle - ainoa vaihtoehto on seivin lataaminen, koska lisää poliiseja vain tulee ja tulee. Vaikka saisit pari hengiltä niin niistä ei pääse mitenkään muuten eroon kuin pakenemalla kauas tehtäväalueelta. Ajanhukkaa.
Noin siis oman kokemukseni mukaan. En missään vaiheessa kokeillut tapella tosissani poliisien kanssa.
RX 5700 meni mainaajille ja RTX 3060 tuli tilalle. Tuntuu olevan vähän henkimaailman juttuja, miten hyvin nuo AI-autojen valot toimivat. Yhdessä vaiheessa ongelmana oli myös se, että kaupungissa kauas taivaalle kohoavat mainokset katosivat ja näkyivät vasta, kun meni tarpeeksi kauas.Ihan mielenkiinnosta: minkä kortin vaihdoit ja mikä kortti tuli tilalle?
Skill treehin on näköjään nyt siihen tyhjään paikkaan tullut Relic mutta sitä puuta ei pääse selaamaan.
Farssi jatkuu: moninpeli on nyt peruttu.
Normaalia avoimemman kehityksen haittapuolia. Jatkossa CDPR tiedotuslinja tulee luultavasti olemaan niukempi.
Kokeilitko ladata aikaisemmasta kohtaa missä tuo bugi ei ole vielä tullut vastaanKokeilin itsekkin tuota 1.2 patsia, valitettavasti peli ei enää kiinnosta, ehkä odotellaan dlc tai jotain mullistavaa, todennäköisesti mun pelit on tässä pelattu. 1 sama questi bugas vieläkin, suorituskyky tuntu parantuneen, autoilla ajaminen tuntu samalta kuin ennen.
valheim vie ajan ja on 10x parempi kuin tämä
Tämä, jos bugi on aktivoitunut jo niin yleensä pitää palata taaksepäin.Kokeilitko ladata aikaisemmasta kohtaa missä tuo bugi ei ole vielä tullut vastaan
valheim vie ajan ja on 10x parempi kuin tämä
Ainoa oikea veto tässä kohtaa on juurikin skaalata alaspäin cyber punkin jatkokuvioita. Kiinnostus peliä kohtaan on pelaajamääristä päätellen lopahtanut jo joulukuun jälkeen, eikä edes uudet päivitykset nosta juuri kulmakarvoja. Eteenpäin ja kohti uusia pettymyksiä.Farssi jatkuu: moninpeli on nyt peruttu.
Cyberpunk 2077 Stand-Alone Multiplayer Cancelled, CD Projekt Future Marketing and PR Campaigns to be Closer to Launch
The standalone multiplayer version of Cyberpunk 2077 has been cancelled, along with the game’s reception changing how CD Projekt market their upcoming titles.nichegamer.com
Joo, no viimeisin kohta pelattu joku 50h+ kun huomasin tuon bugittavan guestin, pikku minor guesti niin ei jaksanut aikanaan, ja en edes huomannut sitä kun liian myöhään.Kokeilitko ladata aikaisemmasta kohtaa missä tuo bugi ei ole vielä tullut vastaan
Tässä vielä kun ns "kaiken tehteenä" tuolla pitkin Night Cityn katuja kruisailin, niin aivan pakko vielä nostaa uudelleen jo moneen kertaan todettu: pelimaailma on aivan uskomattoman yksityiskohtainen. Tämä on pelimaailman yksityiskohtien ja monipuolisuuden osalta TES-pelien vastakohta. Vaivaa on varmasti nähty valtavasti tuon Night City rakentamisessa, haikein mielin tämän jätän taakse.
Yksityiskohtainen... kulissi. Interaktio on aivan olematonta eikä mihinkään nurkan taakse ole juuri mitään syytä vilkaista. Maailma myös "nollaantuu" suunnilleen kortteli kiertämällä.
Noh monessa pelissä interaktiota ei ole enkä ole ihan varma mit edes tarkoitat tuolla koska graalin maljana pidettu GTA V maailma on täysin staattinen, muutokset ovat täysin skriptattuja. Huomasin juuri että ainakin Grand Imperial Mallissa aiheutettu tuho on ihan tallennuksessa muistissa ainoat asiat mitkä oli "korjaantunut" olivat hajoavat lasit.
No kun verrattiin TES:siin niin ero vaan pisti silmään. 10 vuotta vanha laaja open world, jossa suunnilleen voit luottaa löytäväsi tavarat sieltä minne ne jätit, ainakin jonkin aikaa ja jossa tapahtuneet asiat on nähtävissä vielä vähän myöhemminkin. GTA on myös ihan pelkkä kulissimaailma. Erona oikeastaan juuri se, että ei kiinnosta paljoa kävellä talojen ovelle kun ne on luultavasti kaikki kuitenkin kulissitaloja valeovineen eikä oikeita paikkoja, joista löytyy tekemistä, loottia ja NPC:itä, jotka ovat nekin pysyviä pääosin.
Sopii hyvin räiskintään ja ajopeliin mutta huonommin seikkailuun. Vähän sama kuin lähtisi tuonne kaupungille "seikkailemaan"
Noh TES:ssä ainoa interaktio on juuri nuo tavarat, joka sinällään on ihan hieno juttu. Kaikki luolat ym. resettaa sitten jonkin ajan päästä ja tuo kyllä söi itseltä immersiota. Oikeastaan ainoa todella interaktiivinen asia oli juuri ryöstely ja siinäkin ne joilta ne tavarat rullataan ei juuri kiinnosta vaikka kämppä olisi tyhjä. Oikeastaan ainoat todella interaktiiviset pelit tällä hetkellä on nuo sandbox pelit kuten Terraria, Minecraft, Space Engineers jne. ja nuokin ovat interaktiivisia vain ympäristön osalta.
Morrowindissa ei resetoitunut ja siitä onkin jo 25 vuotta Kaikilla NPC:illä oli nimet ja käsin tehdyt inventaariot jopa. Mutta interaktiivisuuden vaillinaisuuden korjasi vaikkapa Skyrimissä pitkälti se, että niitä luolia ja raunoita vaan oli niin paljon ettei varsinaisesti ollut mitään tarvetta palata vanhoihin. GTA ja Cyberpunk ei varsinaisesti edes ole samaa genreä TES:in kanssa vaikka Cyberpunkiin onkin levelit ja skillitree sutaistu päälle joten ei niitä niin kannata vertailla. Lähinnä nyt sitä kaupunkia vaan tuossa mietin, että oikeastaan se interaktiivisuus on aika lailla nollassa.
Niin ja tässä nimenomaan kannattaa kierrellä kujiakin ja kiipeillä paikkoihin. Itse olen löytänyt monesti ihan kivoja stasheja ja aseita syrjäkujilta ym. vähän syrjäisemmistä paikoista. Ja paikkoja on Cyber Punkissa kiva kierrellä jo ihan maisemien ja graffojen takia. Hienoja paikkoja löytyy todella paljon.
No kun verrattiin TES:siin niin ero vaan pisti silmään.
Sopii hyvin räiskintään ja ajopeliin mutta huonommin seikkailuun. Vähän sama kuin lähtisi tuonne kaupungille "seikkailemaan"
Yksityiskohtainen... kulissi.
Veikkaan kanssa, että suunnitelmia pelin osalta vedetty takaisin ja eivät välttämättä pistä enää niin paljoa resursseja tähän peliin. Ei varmaan tule Witcher 3 tyyliin kahta isoa lisäosaa.Ainoa oikea veto tässä kohtaa on juurikin skaalata alaspäin cyber punkin jatkokuvioita. Kiinnostus peliä kohtaan on pelaajamääristä päätellen lopahtanut jo joulukuun jälkeen, eikä edes uudet päivitykset nosta juuri kulmakarvoja. Eteenpäin ja kohti uusia pettymyksiä.
Harmillisesti tässä ei tosiaan varmaan muuta ole tehtävissä kuin yrittää rajatulla effortilla pelastaa mainetta sen mikä on pelastettavissa.Veikkaan kanssa, että suunnitelmia pelin osalta vedetty takaisin ja eivät välttämättä pistä enää niin paljoa resursseja tähän peliin. Ei varmaan tule Witcher 3 tyyliin kahta isoa lisäosaa.
Ja verrataanko tässä nyt niihin finaaleihin päivitettyihin bethesda peleihin kun ne ensimmäiset versiot sieläkin taisi olla aika bugisiaMorrowindissa ei resetoitunut ja siitä onkin jo 25 vuotta Kaikilla NPC:illä oli nimet ja käsin tehdyt inventaariot jopa. Mutta interaktiivisuuden vaillinaisuuden korjasi vaikkapa Skyrimissä pitkälti se, että niitä luolia ja raunoita vaan oli niin paljon ettei varsinaisesti ollut mitään tarvetta palata vanhoihin. GTA ja Cyberpunk ei varsinaisesti edes ole samaa genreä TES:in kanssa vaikka Cyberpunkiin onkin levelit ja skillitree sutaistu päälle joten ei niitä niin kannata vertailla. Lähinnä nyt sitä kaupunkia vaan tuossa mietin, että oikeastaan se interaktiivisuus on aika lailla nollassa.
Mut noihan on ihan eri genren pelejä.
Cyberpunk on RPGOn ne. Paitsi että Cyberpunk yrittää olla RPG.
Mutta tuo nyt oli lähinnä sivuraide aiheesta maailman interaktiivisuus ja immersiivisyys. Kymmenen vuotta sitten open world RPG:t saattoivat jo olla sellaisia, että kaikkialle voi mennä, kaikkialla on jotain (tekemistä, ryöstämistä, tappamista, varastamista yms. geneeristä) ja monesti ihan yksiselitteisesti määriteltyjä NPC:itä jne. joilla oli usein jotain merkitystä pelissä. Toki on helpompi tehdä tällaista Morrowindin provinssin yksittäisen saaren mittaluokassa mutta siitä nyt on jo 25 vuotta. Mutta siis se, että yksittäisellä NPC:llä, jolla ei enää/koskaan ollut mitään tekemistä juonen kanssa saattoi olla jotain merkittävää ja harvinaista (vaikka varusteet) kun toisessa pelissä NPC:t ovat proseduraalisesti luotu kun lähestyt ja autojonot on horisontissa olevia kangastuksia ja kaikkien näiden ainoa merkitys on poliisin kiinnostusta kuvaava laskuri.
Tässähän tosiaan megatalotkin ovat yhden kerroksen kokoisia kulisseja ja niistä pääsee sisään suunnilleen yhteen (?).
Cyberpunk on RPG
Kuinka paljon Assassin's Creed peleissä pystyit vaikka vaikuttamaan juonen etenemiseen joka on yksi asia joka tekee RPG pelinYhtä paljon kuin Assassin's Creed. Eli teknisesti kyllä mutta ei oikein missään perinteisessä mielessä. Skillipuu ja hahmon customointi on vähän ohkaista.