Cyberpunk 2077

Tämä veti hymyn huulille, tuli vast'ikään katsottua tuo sarja :geek:
20210330190311_1.jpg
 
Niin siis ei sitä Cyberpunkin moninpeliä ole peruttu. Ainoastaan se standalone monipeli.

"Previously we hinted that our next triple-A would be a multiplayer Cyberpunk game, but we have decided to reconsider this plan," says CDPR Joint CEO Adam Kicinski during the above presentation.

"Given our new systematic and more agile approach, instead of primarily focusing on one big, online experience, or game, we are focusing on bringing online into all of our franchises one day. We are building an online technology that can be seamlessly integrated into development of our future games. This technology will power online components we choose to introduce in our games, and will ensure we can do so without any great technological debt."

 
Tässä vielä kun ns "kaiken tehteenä" tuolla pitkin Night Cityn katuja kruisailin, niin aivan pakko vielä nostaa uudelleen jo moneen kertaan todettu: pelimaailma on aivan uskomattoman yksityiskohtainen. Tämä on pelimaailman yksityiskohtien ja monipuolisuuden osalta TES-pelien vastakohta. Vaivaa on varmasti nähty valtavasti tuon Night City rakentamisessa, haikein mielin tämän jätän taakse.
 
Normaalia avoimemman kehityksen haittapuolia. Jatkossa CDPR tiedotuslinja tulee luultavasti olemaan niukempi.

Tähän nyt ei kovin kummoisia ennustajan lahjoja tarvittu, valitettavasti:



Lyhyesti: Markkinointi ja PR aloitetaan lähempänä julkaisua, viimeistellymällä tuotteella, kaikilla alustoilla. Pieniä teasereita voi silti tulla aiemminkin.
 
Kokeilin itsekkin tuota 1.2 patsia, valitettavasti peli ei enää kiinnosta, ehkä odotellaan dlc tai jotain mullistavaa, todennäköisesti mun pelit on tässä pelattu. 1 sama questi bugas vieläkin, suorituskyky tuntu parantuneen, autoilla ajaminen tuntu samalta kuin ennen.
valheim vie ajan ja on 10x parempi kuin tämä
 
Kokeilin itsekkin tuota 1.2 patsia, valitettavasti peli ei enää kiinnosta, ehkä odotellaan dlc tai jotain mullistavaa, todennäköisesti mun pelit on tässä pelattu. 1 sama questi bugas vieläkin, suorituskyky tuntu parantuneen, autoilla ajaminen tuntu samalta kuin ennen.
valheim vie ajan ja on 10x parempi kuin tämä
Kokeilitko ladata aikaisemmasta kohtaa missä tuo bugi ei ole vielä tullut vastaan
 
Tämä veti hymyn huulille, tuli vast'ikään katsottua tuo sarja :geek:
20210330190311_1.jpg
Hah hah, aika mahtavaa, viimeisiä derppejä metsästäessä tuli vielä vastaan toinenkin viittaus samaa TV-sarjaan :D
Kyllä nuo pääsiäismunat hymyilyttää, yksi aika hauska oli ilmesesti jonkun vaateliikkeen mainos, joka oli suoraan Matrix-elokuvan legendaarinen kohtaus asehyllyistä.
20210401170028_1.jpg
 
Farssi jatkuu: moninpeli on nyt peruttu.

Ainoa oikea veto tässä kohtaa on juurikin skaalata alaspäin cyber punkin jatkokuvioita. Kiinnostus peliä kohtaan on pelaajamääristä päätellen lopahtanut jo joulukuun jälkeen, eikä edes uudet päivitykset nosta juuri kulmakarvoja. Eteenpäin ja kohti uusia pettymyksiä.
 
Kokeilitko ladata aikaisemmasta kohtaa missä tuo bugi ei ole vielä tullut vastaan
Joo, no viimeisin kohta pelattu joku 50h+ kun huomasin tuon bugittavan guestin, pikku minor guesti niin ei jaksanut aikanaan, ja en edes huomannut sitä kun liian myöhään.
joskus kun tulee todella iso patsi/dlc, niin aloittelee uudestaan.
 
Tässä vielä kun ns "kaiken tehteenä" tuolla pitkin Night Cityn katuja kruisailin, niin aivan pakko vielä nostaa uudelleen jo moneen kertaan todettu: pelimaailma on aivan uskomattoman yksityiskohtainen. Tämä on pelimaailman yksityiskohtien ja monipuolisuuden osalta TES-pelien vastakohta. Vaivaa on varmasti nähty valtavasti tuon Night City rakentamisessa, haikein mielin tämän jätän taakse.

Yksityiskohtainen... kulissi. Interaktio on aivan olematonta eikä mihinkään nurkan taakse ole juuri mitään syytä vilkaista. Maailma myös "nollaantuu" suunnilleen kortteli kiertämällä.
 
Mä en jotenkin saa noista tulitaisteluissa mistään kunnolla selvää. Tuntuu et oon jotenkin 100 erilaista visuaalista efektiä samaan aikaan. Onko muilla samaa, voiko tolle tehdä jotain?
 
Yksityiskohtainen... kulissi. Interaktio on aivan olematonta eikä mihinkään nurkan taakse ole juuri mitään syytä vilkaista. Maailma myös "nollaantuu" suunnilleen kortteli kiertämällä.

Noh monessa pelissä interaktiota ei ole enkä ole ihan varma mitä edes tarkoitat tuolla koska graalin maljana pidettu GTA V maailma on täysin staattinen, muutokset ovat täysin skriptattuja. Huomasin juuri että ainakin Grand Imperial Mallissa aiheutettu tuho on ihan tallennuksessa muistissa ainoat asiat mitkä oli "korjaantunut" olivat hajoavat lasit.
 
Noh monessa pelissä interaktiota ei ole enkä ole ihan varma mit edes tarkoitat tuolla koska graalin maljana pidettu GTA V maailma on täysin staattinen, muutokset ovat täysin skriptattuja. Huomasin juuri että ainakin Grand Imperial Mallissa aiheutettu tuho on ihan tallennuksessa muistissa ainoat asiat mitkä oli "korjaantunut" olivat hajoavat lasit.

No kun verrattiin TES:siin niin ero vaan pisti silmään. 10 vuotta vanha laaja open world, jossa suunnilleen voit luottaa löytäväsi tavarat sieltä minne ne jätit, ainakin jonkin aikaa ja jossa tapahtuneet asiat on nähtävissä vielä vähän myöhemminkin. GTA on myös ihan pelkkä kulissimaailma. Erona oikeastaan juuri se, että ei kiinnosta paljoa kävellä talojen ovelle kun ne on luultavasti kaikki kuitenkin kulissitaloja valeovineen eikä oikeita paikkoja, joista löytyy tekemistä, loottia ja NPC:itä, jotka ovat nekin pysyviä pääosin.

Sopii hyvin räiskintään ja ajopeliin mutta huonommin seikkailuun. Vähän sama kuin lähtisi tuonne kaupungille "seikkailemaan" :D
 
Onko kukaan huomannut 1.2 päivityksen jälkeen pahoja bugeja?
Itse juuri sitä asentelin ja joudun aloittamaan alusta kun edelliset tallenukse lakkas toimimasta jo aikasemmin toisen päivityksen kohdalla ja en haluaisi taas uuddelleen aloittaa alusta.
 
No kun verrattiin TES:siin niin ero vaan pisti silmään. 10 vuotta vanha laaja open world, jossa suunnilleen voit luottaa löytäväsi tavarat sieltä minne ne jätit, ainakin jonkin aikaa ja jossa tapahtuneet asiat on nähtävissä vielä vähän myöhemminkin. GTA on myös ihan pelkkä kulissimaailma. Erona oikeastaan juuri se, että ei kiinnosta paljoa kävellä talojen ovelle kun ne on luultavasti kaikki kuitenkin kulissitaloja valeovineen eikä oikeita paikkoja, joista löytyy tekemistä, loottia ja NPC:itä, jotka ovat nekin pysyviä pääosin.

Sopii hyvin räiskintään ja ajopeliin mutta huonommin seikkailuun. Vähän sama kuin lähtisi tuonne kaupungille "seikkailemaan" :D

Noh TES:ssä ainoa interaktio on juuri nuo tavarat, joka sinällään on ihan hieno juttu. Kaikki luolat ym. resettaa sitten jonkin ajan päästä ja tuo kyllä söi itseltä immersiota. Oikeastaan ainoa todella interaktiivinen asia oli juuri ryöstely ja siinäkin ne joilta ne tavarat rullataan ei juuri kiinnosta vaikka kämppä olisi tyhjä. Oikeastaan ainoat todella interaktiiviset pelit tällä hetkellä on nuo sandbox pelit kuten Terraria, Minecraft, Space Engineers jne. ja nuokin ovat interaktiivisia vain ympäristön osalta.
 
Noh TES:ssä ainoa interaktio on juuri nuo tavarat, joka sinällään on ihan hieno juttu. Kaikki luolat ym. resettaa sitten jonkin ajan päästä ja tuo kyllä söi itseltä immersiota. Oikeastaan ainoa todella interaktiivinen asia oli juuri ryöstely ja siinäkin ne joilta ne tavarat rullataan ei juuri kiinnosta vaikka kämppä olisi tyhjä. Oikeastaan ainoat todella interaktiiviset pelit tällä hetkellä on nuo sandbox pelit kuten Terraria, Minecraft, Space Engineers jne. ja nuokin ovat interaktiivisia vain ympäristön osalta.

Morrowindissa ei resetoitunut ja siitä onkin jo 25 vuotta ;) Kaikilla NPC:illä oli nimet ja käsin tehdyt inventaariot jopa. Mutta interaktiivisuuden vaillinaisuuden korjasi vaikkapa Skyrimissä pitkälti se, että niitä luolia ja raunoita vaan oli niin paljon ettei varsinaisesti ollut mitään tarvetta palata vanhoihin. GTA ja Cyberpunk ei varsinaisesti edes ole samaa genreä TES:in kanssa vaikka Cyberpunkiin onkin levelit ja skillitree sutaistu päälle joten ei niitä niin kannata vertailla. Lähinnä nyt sitä kaupunkia vaan tuossa mietin, että oikeastaan se interaktiivisuus on aika lailla nollassa.
 
Morrowindissa ei resetoitunut ja siitä onkin jo 25 vuotta ;) Kaikilla NPC:illä oli nimet ja käsin tehdyt inventaariot jopa. Mutta interaktiivisuuden vaillinaisuuden korjasi vaikkapa Skyrimissä pitkälti se, että niitä luolia ja raunoita vaan oli niin paljon ettei varsinaisesti ollut mitään tarvetta palata vanhoihin. GTA ja Cyberpunk ei varsinaisesti edes ole samaa genreä TES:in kanssa vaikka Cyberpunkiin onkin levelit ja skillitree sutaistu päälle joten ei niitä niin kannata vertailla. Lähinnä nyt sitä kaupunkia vaan tuossa mietin, että oikeastaan se interaktiivisuus on aika lailla nollassa.

En mä nyt sitten tiedä oliko niitä copypaste luolia niin hauska enää samoilla sitten sadatta kertaa. Kaupungin mallintaminen on vähän vaikeampaa kuin jonkun random luolan joten ei sekään ihan ole verrattavissa. Kyllä nämä kaupunkeihin sijoittuvat open worldit aika staattisia on kaikki ja niin on ne muuallekkin sijoittuvat, niissä se ei vain ole niin helposti huomattavaa.
 
Niin ja tässä nimenomaan kannattaa kierrellä kujiakin ja kiipeillä paikkoihin. Itse olen löytänyt monesti ihan kivoja stasheja ja aseita syrjäkujilta ym. vähän syrjäisemmistä paikoista. Ja paikkoja on Cyber Punkissa kiva kierrellä jo ihan maisemien ja graffojen takia. Hienoja paikkoja löytyy todella paljon.
 
Niin ja tässä nimenomaan kannattaa kierrellä kujiakin ja kiipeillä paikkoihin. Itse olen löytänyt monesti ihan kivoja stasheja ja aseita syrjäkujilta ym. vähän syrjäisemmistä paikoista. Ja paikkoja on Cyber Punkissa kiva kierrellä jo ihan maisemien ja graffojen takia. Hienoja paikkoja löytyy todella paljon.

Tähän kyllä täytyy yhtyä. Aloin vasta pelaamaan ja tullut vain käveltyä paikasta toiseen harhaillen eri kujille ja joskus sitten saavuttanut sen tehtävän johon alunperin olin menossa. Ainakin näin alussa pelimaailma jotenkin ottaa vallan eikä tule ajettua tehtävästä tehtävään kuten yleensä peleissä teen.
 
No kun verrattiin TES:siin niin ero vaan pisti silmään.

Sopii hyvin räiskintään ja ajopeliin mutta huonommin seikkailuun. Vähän sama kuin lähtisi tuonne kaupungille "seikkailemaan" :D


Nimenomaan pelimaailmaa tässä vertasin, en sen dynaamisuutta. Ja niitä pystyy kyllä hyvin vertaamaan, vaikka peleissä onkin eroja. Skyrimissa on kaikki, siis ihan kaikki paikat aneemista copy-pastea. Kaikki talot tuntuu tylsältä samalla pensselissä vedetyltä, luolista puhumattakaan. Ymmärtäähän sen, yksityiskohtien luonti on todella työlästä; mutta se tekee valtavasti immersiolle.

Skyrimin aneemisuuden tajusi vasta kun Witcher avasi silmät pelimaailman yksityiskohdilla. Ja kun luuli kaiken nähneensä, Skelligessä avautui taas aivan uusi maailma. Immersion viimeisteli latausruuduttomat talot, muistan vieläkin vau-elämyksen, kun tajusin että talon ulkopuolella käyty NPC-keskustelu jatkui kun menin taloon sisälle, ja pystyin katselemaan heitä ikkunasta. Lisäksi witcherissä oli aika päräyttävää jossain jumalan selän takana törmätä vahingossa johonkin pikkukylään, jossa oli sitten seppä ja sen myymälä oli käsin tehty uniikki rakennus, johon oli selvästi nähty vaivaa. Tämä on se valtava ero TES-peleihin, jota halusin tuoda esille.

CP2077 vei sitten tuon yksityiskohtaisuuden vielä toiseen potenssiin.

Yksityiskohtainen... kulissi.

Kyllä. Valitettavasti pelissä on valtavia puutteita, jotka sitten syövät rankasti sitä vaivalla rakennettua immersiota. Kulissi ylläpitää immersiota hetken, mutta pian sen puutteet nousevat häiritseviksi. Esim menen johonkin pikaruokalaan, rupattelen myyjän kanssa, kyselen mitä olisi tarjolla, ja myyjä sanoo, että heillä on aivan mahtavan makuista sushia/kahvia/tortilloja. Sitten kun avaan menun, niin siellä ei ole edes tarjolla tätä myyjän hehkuttamaa tuotetta. Kuinka ärsyttävää, että vaivalla luotu dialogi vedetään pytystä alas sillä, ettei ole viitsitty laittaa valikoimaan kysyistä tuotetta.

Koko pelistä jää hieman harmittamaan hukattu potentiaali.


Edit: mainitaan nyt kuitenkin että pidin skyrimista paljon. Siinä pelissä oli parasta se matka määränpäähän.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa oikea veto tässä kohtaa on juurikin skaalata alaspäin cyber punkin jatkokuvioita. Kiinnostus peliä kohtaan on pelaajamääristä päätellen lopahtanut jo joulukuun jälkeen, eikä edes uudet päivitykset nosta juuri kulmakarvoja. Eteenpäin ja kohti uusia pettymyksiä.
Veikkaan kanssa, että suunnitelmia pelin osalta vedetty takaisin ja eivät välttämättä pistä enää niin paljoa resursseja tähän peliin. Ei varmaan tule Witcher 3 tyyliin kahta isoa lisäosaa.
 
Veikkaan kanssa, että suunnitelmia pelin osalta vedetty takaisin ja eivät välttämättä pistä enää niin paljoa resursseja tähän peliin. Ei varmaan tule Witcher 3 tyyliin kahta isoa lisäosaa.
Harmillisesti tässä ei tosiaan varmaan muuta ole tehtävissä kuin yrittää rajatulla effortilla pelastaa mainetta sen mikä on pelastettavissa.

Harmi kyllä, olen puutteista huolimatta viihtynyt erinomaisesti pelin parissa, kunnolliset lisäosat kyllä kelpaisi ja ostoon menisi.
 
Morrowindissa ei resetoitunut ja siitä onkin jo 25 vuotta ;) Kaikilla NPC:illä oli nimet ja käsin tehdyt inventaariot jopa. Mutta interaktiivisuuden vaillinaisuuden korjasi vaikkapa Skyrimissä pitkälti se, että niitä luolia ja raunoita vaan oli niin paljon ettei varsinaisesti ollut mitään tarvetta palata vanhoihin. GTA ja Cyberpunk ei varsinaisesti edes ole samaa genreä TES:in kanssa vaikka Cyberpunkiin onkin levelit ja skillitree sutaistu päälle joten ei niitä niin kannata vertailla. Lähinnä nyt sitä kaupunkia vaan tuossa mietin, että oikeastaan se interaktiivisuus on aika lailla nollassa.
Ja verrataanko tässä nyt niihin finaaleihin päivitettyihin bethesda peleihin kun ne ensimmäiset versiot sieläkin taisi olla aika bugisia
 
Mut noihan on ihan eri genren pelejä.

On ne. Paitsi että Cyberpunk yrittää olla RPG.

Mutta tuo nyt oli lähinnä sivuraide aiheesta maailman interaktiivisuus ja immersiivisyys. Kymmenen vuotta sitten open world RPG:t saattoivat jo olla sellaisia, että kaikkialle voi mennä, kaikkialla on jotain (tekemistä, ryöstämistä, tappamista, varastamista yms. geneeristä) ja monesti ihan yksiselitteisesti määriteltyjä NPC:itä jne. joilla oli usein jotain merkitystä pelissä. Toki on helpompi tehdä tällaista Morrowindin provinssin yksittäisen saaren mittaluokassa mutta siitä nyt on jo 25 vuotta. Mutta siis se, että yksittäisellä NPC:llä, jolla ei enää/koskaan ollut mitään tekemistä juonen kanssa saattoi olla jotain merkittävää ja harvinaista (vaikka varusteet) kun toisessa pelissä NPC:t ovat proseduraalisesti luotu kun lähestyt ja autojonot on horisontissa olevia kangastuksia ja kaikkien näiden ainoa merkitys on poliisin kiinnostusta kuvaava laskuri.

Tässähän tosiaan megatalotkin ovat yhden kerroksen kokoisia kulisseja ja niistä pääsee sisään suunnilleen yhteen (?).
 
On ne. Paitsi että Cyberpunk yrittää olla RPG.

Mutta tuo nyt oli lähinnä sivuraide aiheesta maailman interaktiivisuus ja immersiivisyys. Kymmenen vuotta sitten open world RPG:t saattoivat jo olla sellaisia, että kaikkialle voi mennä, kaikkialla on jotain (tekemistä, ryöstämistä, tappamista, varastamista yms. geneeristä) ja monesti ihan yksiselitteisesti määriteltyjä NPC:itä jne. joilla oli usein jotain merkitystä pelissä. Toki on helpompi tehdä tällaista Morrowindin provinssin yksittäisen saaren mittaluokassa mutta siitä nyt on jo 25 vuotta. Mutta siis se, että yksittäisellä NPC:llä, jolla ei enää/koskaan ollut mitään tekemistä juonen kanssa saattoi olla jotain merkittävää ja harvinaista (vaikka varusteet) kun toisessa pelissä NPC:t ovat proseduraalisesti luotu kun lähestyt ja autojonot on horisontissa olevia kangastuksia ja kaikkien näiden ainoa merkitys on poliisin kiinnostusta kuvaava laskuri.

Tässähän tosiaan megatalotkin ovat yhden kerroksen kokoisia kulisseja ja niistä pääsee sisään suunnilleen yhteen (?).
Cyberpunk on RPG
 
Kuinka paljon Assassin's Creed peleissä pystyit vaikka vaikuttamaan juonen etenemiseen joka on yksi asia joka tekee RPG pelin

Suunnilleen samat kuin tässä eli parempia ja huonompia loppuja. Ainakin Odysseyssä. Matkan varrella voi hoidella sivutehtäviä ja hommia vähän vapaasti ja tasoja ja skillejä tulee, jotka skaalautuvat harmonisesti pelin tarjoamaan vastukseen tehden kokonaisuudesta yhtä vaihtelevaa kuin maksamakkaran lusikoinnista.

ps. Näkyy RPG olevan action-etuliitteellä AC-pelienkin kuvauksessa. En allekirjoita. Cyberpunkissa hahmon pelaamiseen vaikutti enemmän se, että asentaako Sandevistanin vaiko Cyberdeckin kuin se, että mihin puihin panostaa.
 
Jos palataan vaihteeksi Cyberpunk 2077 maailmaan, niin mihin te käyttäisitte nämä?

Kokeilin technical 18 ja craftailla kaksi legendary asetta ja jonkun legendary itemin, millä sai ilmeisesti immuunin myös sähköön ja johonkin toiseen?

Onko se järkevin, vai käyttäisittekö/säästäisittekö johonkin muuhun?

Entäs parhaat perkit? Niitähän saisi vaikka kuinka vielä.

20210403103248_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Millähän taikatempulla tämän pelin saisi pelattavaksi RTX 3070:llä? Prosessori R7 3700X, ram 32GB 3600MHz CL16, peli asennettu SSD:lle. Ei tunnu pyörivän tasaista 60fps millään asetuksilla vaikka lukuisten testien perusteella pitäisi pyöriä ihan sulavasti RTX Ultra presetillä, kunhan laittaa DLSS:n performanceen. Noh, eipä auta. Kaupungissa keskimäärin 30fps ja ulkopuolella voi päästä paikoitellen 60:n tuntumaan. Kokeiltu kaikki mahdolliset "optimized settingsit" ja 60fps on pelkkä haave.

Edit. esim. io-techin testissä RT Ultra + DLSS Balanced keskimääräinen fps 54. Ei toivoakaan. Vaikka ottaisi RT:n kokonaan pois, niin ei juurikaan parane suorituskyky, ainakaan likimainkaan sille tasolle missä se testien mukaan pitäisi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Millähän taikatempulla tämän pelin saisi pelattavaksi RTX 3070:llä? Prosessori R7 3700X, ram 32GB 3600MHz CL16, peli asennettu SSD:lle. Ei tunnu pyörivän tasaista 60fps millään asetuksilla vaikka lukuisten testien perusteella pitäisi pyöriä ihan sulavasti RTX Ultra presetillä, kunhan laittaa DLSS:n performanceen. Noh, eipä auta. Kaupungissa keskimäärin 30fps ja ulkopuolella voi päästä paikoitellen 60:n tuntumaan. Kokeiltu kaikki mahdolliset "optimized settingsit" ja 60fps on pelkkä haave.

Edit. esim. io-techin testissä RT Ultra + DLSS Balanced keskimääräinen fps 54. Ei toivoakaan. Vaikka ottaisi RT:n kokonaan pois, niin ei juurikaan parane suorituskyky, ainakaan likimainkaan sille tasolle missä se testien mukaan pitäisi olla.
ootko seurannu kuormaa? käyttääkö se näyttistä täysillä? entä prossu ja millä kelloilla se pyörii?
 
Millähän taikatempulla tämän pelin saisi pelattavaksi RTX 3070:llä? Prosessori R7 3700X, ram 32GB 3600MHz CL16, peli asennettu SSD:lle. Ei tunnu pyörivän tasaista 60fps millään asetuksilla vaikka lukuisten testien perusteella pitäisi pyöriä ihan sulavasti RTX Ultra presetillä, kunhan laittaa DLSS:n performanceen. Noh, eipä auta. Kaupungissa keskimäärin 30fps ja ulkopuolella voi päästä paikoitellen 60:n tuntumaan. Kokeiltu kaikki mahdolliset "optimized settingsit" ja 60fps on pelkkä haave.

Edit. esim. io-techin testissä RT Ultra + DLSS Balanced keskimääräinen fps 54. Ei toivoakaan. Vaikka ottaisi RT:n kokonaan pois, niin ei juurikaan parane suorituskyky, ainakaan likimainkaan sille tasolle missä se testien mukaan pitäisi olla.
Millä resoluutiolla ajelet?
 
Päivittelin boxia iltaa varten ja 40.3Gb päivitys odotti tätä peliä, aikamoista kun tämä ei ollut vielä edes se "next gen" versiopäivitys.
 
Millähän taikatempulla tämän pelin saisi pelattavaksi RTX 3070:llä? Prosessori R7 3700X, ram 32GB 3600MHz CL16, peli asennettu SSD:lle. Ei tunnu pyörivän tasaista 60fps millään asetuksilla vaikka lukuisten testien perusteella pitäisi pyöriä ihan sulavasti RTX Ultra presetillä, kunhan laittaa DLSS:n performanceen. Noh, eipä auta. Kaupungissa keskimäärin 30fps ja ulkopuolella voi päästä paikoitellen 60:n tuntumaan. Kokeiltu kaikki mahdolliset "optimized settingsit" ja 60fps on pelkkä haave.

Edit. esim. io-techin testissä RT Ultra + DLSS Balanced keskimääräinen fps 54. Ei toivoakaan. Vaikka ottaisi RT:n kokonaan pois, niin ei juurikaan parane suorituskyky, ainakaan likimainkaan sille tasolle missä se testien mukaan pitäisi olla.
Kyllä jollain youtube asetuksilla kattelin,niin aika tasaseen 60 Fps 1440p resolla. RTX 3070 8 Gt.

Täs tuntu olevan sama ku Red dead redemption 2, että pari asetusta vittuun, ja Fps nousi kivasti.
 
ootko seurannu kuormaa? käyttääkö se näyttistä täysillä? entä prossu ja millä kelloilla se pyörii?

Ei käytä ainakaan task managerin perusteella, jotain max. 20%. Lueskelin, että tuo Windowsin luku ei tosin ole luotettava tämän pelin osalta. Muissa peleissä kyllä 100% käyttö. Prosessori 50-60%, vakiokellot, boost jossain 4,2GHz tienoilla.

Millä resoluutiolla ajelet?

Tää unohtui mainita, eli siis 1440p.
Kyllä jollain youtube asetuksilla kattelin,niin aika tasaseen 60 Fps 1440p resolla. RTX 3070 8 Gt.

Täs tuntu olevan sama ku Red dead redemption 2, että pari asetusta vittuun, ja Fps nousi kivasti.
Aika monet Youtube-asetukset tullut testattua, mutta ei vaikutusta.
 
Ei käytä ainakaan task managerin perusteella, jotain max. 20%. Lueskelin, että tuo Windowsin luku ei tosin ole luotettava tämän pelin osalta. Muissa peleissä kyllä 100% käyttö. Prosessori 50-60%, vakiokellot, boost jossain 4,2GHz tienoilla.



Tää unohtui mainita, eli siis 1440p.

Aika monet Youtube-asetukset tullut testattua, mutta ei vaikutusta.
Piirisarjan ajurit, virransäästöasetukset (kannattaan ehkä vaihtaa ja kokeilla toisella performance/balanced)
 
Laita kaikki low, niin paljonko fps? Itselläni pyörii 8700k ja 2080 ti 50-70 fps ultra wide resolla dlss performance rtx on ja jotkut "optimoidut" asetukset. Ei puhettakaan, että pyörisi 60F fps ultralla rtx päällä, mutta reso on vähän isompi kuin 1440p.
 
Itsellä 8700k, 3070 ja saa kevyesti pyörimään 3440x1440 60fps asetuksia säätämällä. Jopa RT päällä pyörii ihan kivasti performance DLSS:llä.
Mutta onhan siellä koneessa jotain vikaa jos näyttis ei käy täysillä ja fps on huono. Prossua tää rasittaa toki mutta vaan tietyissä paikoissa.
 
Millähän taikatempulla tämän pelin saisi pelattavaksi RTX 3070:llä? Prosessori R7 3700X, ram 32GB 3600MHz CL16, peli asennettu SSD:lle. Ei tunnu pyörivän tasaista 60fps millään asetuksilla vaikka lukuisten testien perusteella pitäisi pyöriä ihan sulavasti RTX Ultra presetillä, kunhan laittaa DLSS:n performanceen. Noh, eipä auta. Kaupungissa keskimäärin 30fps ja ulkopuolella voi päästä paikoitellen 60:n tuntumaan. Kokeiltu kaikki mahdolliset "optimized settingsit" ja 60fps on pelkkä haave.

Edit. esim. io-techin testissä RT Ultra + DLSS Balanced keskimääräinen fps 54. Ei toivoakaan. Vaikka ottaisi RT:n kokonaan pois, niin ei juurikaan parane suorituskyky, ainakaan likimainkaan sille tasolle missä se testien mukaan pitäisi olla.
Prossuhan siellä vastaan potkii. 6700k@4.6ghz ei antanu millään yli 60fps ja usein pyöri siellä 30-50 ja välillä kävi alle 20 oli asetukset mitä tahansa.
 
Laita kaikki low, niin paljonko fps? Itselläni pyörii 8700k ja 2080 ti 50-70 fps ultra wide resolla dlss performance rtx on ja jotkut "optimoidut" asetukset. Ei puhettakaan, että pyörisi 60F fps ultralla rtx päällä, mutta reso on vähän isompi kuin 1440p.
Muuten sama, mutta 3080 ja kaikki täysillä (DLSS Quality) ja FOV 105 niin se min.57 FPS kaupungissa. Ehkä jotain asetusta jota ei silmällä huomaa vois tiputtaa, mut en jaksanut eilen säätää vaan pelata, ja ihan riittävähän tuo on.

Patchin jälkeen tosiaan pelasin pari tuntia ja vieläkin näkyi ilmassa leijuvia aseita, omituisen kevyitä räsynukkeruumiita yms. Pääosin kaikki tavarat sentään pystyi nyt poimiin, okei pari tuli niitäkin taas vastaan ettei poimintanappia tule vaikka miten sohii tavaran ympärillä.

Tuokin bugi on näköjään vielä, joka saattaa liittyä ultrawideen (?), että resoluutio menee välillä vituilleen johonkin 4:3 moodiin tms. Tuon sentään saa Escillä normalisoitua. Usein tulee esiin myös noissa minipeleissä kun ei tekstit mahdu kokonaan ruudulle.
 
Laittakaa jotain screenshotteja Cyberpunkista välillä. Tässä oli hyvän näkönen street muija.

20210316221204_1.jpg
 
Mikäs se tämä oikein on?
20210403231542_1.jpg
Näyttää heksakoodilta, desimaaleina olisi: 255:06:181, mutta ei näytä tuokan miltään. Mistä on kyse?

PS. yritän nyt vihdoin päästää tämän kevätlaitumille ja antaa uninstallia. Näköjään on vähän vaikeuksia päästää tästä irti :rolleyes: , tunteja on 175h 126h.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs se tämä oikein on?
20210403231542_1.jpg
Näyttää heksakoodilta, desimaaleina olisi: 255:06:181, mutta ei näytä tuokan miltään. Mistä on kyse?

PS. yritän nyt vihdoin päästää tämän kevätlaitumille ja antaa uninstallia. Näköjään on vähän vaikeuksia päästää tästä irti :rolleyes: , tunteja on 175h
suattaapi olla että et oo ainut tuon ihmettelijä

 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 677
Viestejä
4 647 108
Jäsenet
76 275
Uusin jäsen
heebo313

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom