Cyberpunk 2077

1 sama questi bugas vieläkin,

Olisikohan tuo bugi tehtävässä "Until death do us part ", jossa bugi estää hissin hallintalaitteen käytön, kun pitää nousta sinne yläkertaan?

Tuollainen aiheutti lukuisia testauksia, kokeilin myös joillakin auttanutta "tapa aulassa olevat ja tulevat poliisit". Tämän kanssa meni kumminkin lopulta hermot ja kokeilin seuraavaa "juokse 10-30 kertaa ulos ja yritä vauhdista hallintalaitteen toimivuutta". Lopulta tuli se kerta, että hallintalaite olikin käytettävissä.

Oli muistaakseni ainoa tehtävä, jossa bugi oli todella tiellä. Tämän sain läpäistyä toiseksi tuoreimmalla versiolla, kun 1.20 on tuorein ja sai tapella.
 
Veikkaan kanssa, että suunnitelmia pelin osalta vedetty takaisin ja eivät välttämättä pistä enää niin paljoa resursseja tähän peliin. Ei varmaan tule Witcher 3 tyyliin kahta isoa lisäosaa.

Prioriteetit ehkä muuttunut, mutta ihan varmasti tulee isompaa DLC:tä jossain vaiheessa.
 
Tämähän se. Iso ja hieno maailma, kaipais enemmän juttuu.
Ihan varmasti tulee blood and wine tyylistä juttua. uusia alueita ei niin helposti ehkä lisätä mutta rakennuksia voi avata ja uusia tarinoita henkilöitä ja varusteita on helpompi lisätä. Voin melkeimpä vannoa että niillä on yks tiimi korjaamassa peliä ja toinen tekemässä delsua. Painopiste voi olla edelleen korjauksissa mutta se tulee siirtymään lisäsisältöön jossain vaiheessa.
 
Kyllä sinne uusia alueitakin varmaan on ollut ainakin jossain vaiheessa suunnitteilla sillä muutamissa paikoissa kaupungin ulkopuolella tulee "there is nothing for you here...yet" viesti kun hieman enemmän tutkii paikkoja.
 
PS. yritän nyt vihdoin päästää tämän kevätlaitumille ja antaa uninstallia. Näköjään on vähän vaikeuksia päästää tästä irti :rolleyes: , tunteja on 175h
Tosi paljon kyl kun itellä vasta 46 tuntia.

Noihin ilmoitettuihin tuntimääriin kannattaa muuten suhtautua suuntaa antavina, cyberpunk2077.exe jää joskus taustaprosesseihin päälle kerryttämään tunteja vaikka pelin sammuttaa.
 
Parikymmentä tuntia takana ja itse pidän kaupunkia todella elävän tuntuisena. Ei gtassa ole läheskään samanlaista fiilistä kuin Night Cityssä. Kävelen/juoksen melkein joka paikkaan, joka varmaankin lisää "siellä olemisen" tuntua. Pelkkää kosmetiikkaahan se on, mutta tämä on peli eikä mikään simulaattori. Ja näyttää todella hyvältä. 1.2 versiolla 9/10.
 
Katoaa kyllä itsellä tuo immersio heti kun kerran kääntyy ympäri ja ihmiset/autot katoavat tai muuttavat muotoaan. Katu voi olla täynnä ihmisiä ja kun kääntyy ympäri, niin näy horisontissa ketään. Autoissa myös edelleen mullistava aseen tunnistus teknologia, joka pysäyttää auton mistä tahansa vauhdista nollaan, jos kuskia osoittaa aseella.
 
Noihin ilmoitettuihin tuntimääriin kannattaa muuten suhtautua suuntaa antavina, cyberpunk2077.exe jää joskus taustaprosesseihin päälle kerryttämään tunteja vaikka pelin sammuttaa.
Tallennuksissa kuitenkin näkyy käytetty aika aika oikein. Mulla oli tallennuksessa lopussa joku 120h (kaikki tehty), Steamissa 220h kun tosiaan jäi usein yöksi "päälle" kun illalla sammutti pelin mutta Steamissa rullas edelleen tunteja.
 
Uskalsin vihdoin aloittaa PS4 Slimmillä tämän. [blaa blaa blaa] Järkevä tyyppi olisi tietysti vielä odottanut jonkin verran, ilmaiset DLC:t tai vielä patchin tai pari, mutta ei mahda mitään, nyt oli jo pakko! Toivottavasti seuraavassa viestissä ei tarvitse kirjoittaa kyrsiintyneemmin.

Käsi ylös virheen merkiksi. Ei tämä vain vielä lähde, ei millään. Suorituskyky ulkona kaduilla on sen verran ontuvaa, ja graafisten bugien määrä sen verran suuri, että niiden kanssa voisi ehkä elää VAIN JOS tietäisi että parempaa ei ole luvassa (Kingdom Come bugeineen meni tästä syystä hyvin läpi, koska tiesi ettei se enää kehity). Mutta pakko vielä odottaa ja uskoa, että kevään ja kesän aikana saisivat tätä ruuvattua edes jonkin verran paremmaksi vielä (graffan lisäksi tasapainottamista, käyttöliittymän hiomista ja sellaista vielä). Ja siihen samaan syssyyn vielä mieluusti pari oleellista DLC:tä, jotta voisi kuvitella sitten pelaavansa edes 90% valmista peliä.

Hieman huonot fibat myös siitä, että heti kärkeen pitäisi olla craftailemassa ja päivittelemässä kaikkea mahdollista. En muutenkaan pidä craftailusta peleissä, mutta tässä jotenkin heti iskettiin sen verran monimutkaisen ja turhan tuntuinen hässäkkä naamalle, että jaa-a. Erilaatuisten komponenttikasojen kertymisen hallintaa ja samojen pyssyjen rukkaamista 5 DPS kerrallaan paremmaksi, tai siltä ainakin vaikutti. Eivätkö pelit tajua, että haluan ansaita ja löytää eeppiset kamani itse, en excelöidä niitä seikkailujen välissä :D Haluaisin missata puolet parhaista kamoista, löytää tuurilla osan jne., en kärsivällisesti hilata ja kituuttaa DPS:ää milli kerrallaan kohti kattoa. Tämä yhdistettynä siihen, että kaikki tekstit ovat pieniä, eikä asioista saa muutenkaan mitään selkoa, ennen kuin hilaa kursoria geneeristen kuvakkeiden päälle, niin jaa-a.

Uskon yhä, mutta pakko vetää välissä vielä jotain pientä (ainakin Uncharted 1-3 ja kohta ilmaiseksi tuleva Horizon Zero Dawn...) Ei riittänyt Deus Exien koluaminen tämän odotteluun sitten ollenkaan.
 
Katoaa kyllä itsellä tuo immersio heti kun kerran kääntyy ympäri ja ihmiset/autot katoavat tai muuttavat muotoaan. Katu voi olla täynnä ihmisiä ja kun kääntyy ympäri, niin näy horisontissa ketään. Autoissa myös edelleen mullistava aseen tunnistus teknologia, joka pysäyttää auton mistä tahansa vauhdista nollaan, jos kuskia osoittaa aseella.
Minulla ei ole noita ongelmia. Jengi ja autot ovat ja pysyvät kadulla. Ihmiset eivät katoa autoon noustessa tai ilmesty tyhjästä kun nousen autosta. Populaa on myös todella paljon joka paikassa, joka lisää elävän kaupungin tuntua. Tämähän tässä onkin niin kummallista, kun toisilla on niin paljon enemmän ongelmia kuin toisilla. Sanoin tämän jo aikaisemmin, mutta suosittelen ehdottomasti uudelleenasennusta jos kärsit tuollaisista bugeista.
 
Kuinka paljon Assassin's Creed peleissä pystyit vaikka vaikuttamaan juonen etenemiseen joka on yksi asia joka tekee RPG pelin
Mielestäni toi juoneen vaikuttaminen ei kyllä ole mikään tärkeä asia. Kingdom Come, Disco Elysium, Fallout 2 ja Ultima VII esim on mielestäni selkeitä roolipelejä, mutta niissä ei voi pääjuoneen vaikuttaa millään tapaa. Aivan samat jutut tulee vastaan. Mutta minkälainen hahmo ja mitä teet maailmassa, sen vapaus on se mikä tekee roolipelin. Mainitsemissani peleissä on kokoajan suuri vapaus läsnä tehdä erilaisia asioita vapaassa maailmassa mitä kekseliäimmin tavoin, esim Kingdom Comissa voi kaikki kaupat ryöstää ja vaikka halutessaan tappaa kauppiaat tai tehtävien NPCt kun ne nukkuu vuorkausirytmien mukaisesti ja tehdä useimmat tehtävät hyvin eri tavoin. Cyberpunkin NPC t ovat kaikki paperikulissia joita ei ole olemassa 10s kuluttua kun olet korttelin takana, mitään kauppoja ei voi ryöstää tai edes naisia/miehiä baarissa flirttailla, sushikauppa myy vaan karkkia ja kokakolaa, ja vittu Panamia ei edes voinut omalle keikalleen/nyrkkeilymatsiin kutsua! Maailma on aivan mielettömän upea ja peli hyvä, mutta roolipelinä missä hahmoa voi mitenkään pelata tai maailmassa tehdä juttuja tehtävien ulkopuolella kyllä puhdas 0. Se että parissa tehtävässä on valinnat A ja B ei tee siitä roolipeliä.
 
Noihin ilmoitettuihin tuntimääriin kannattaa muuten suhtautua suuntaa antavina, cyberpunk2077.exe jää joskus taustaprosesseihin päälle kerryttämään tunteja vaikka pelin sammuttaa.
Olet aivan oikeassa! Minun todellinen peliaika onkin 126 tuntia.
 
[/QUOTE]
Tietääkseni nuo legendary ja icon aseet ovat
Mielestäni toi juoneen vaikuttaminen ei kyllä ole mikään tärkeä asia. Kingdom Come, Disco Elysium, Fallout 2 ja Ultima VII esim on mielestäni selkeitä roolipelejä, mutta niissä ei voi pääjuoneen vaikuttaa millään tapaa. Aivan samat jutut tulee vastaan. Mutta minkälainen hahmo ja mitä teet maailmassa, sen vapaus on se mikä tekee roolipelin. Mainitsemissani peleissä on kokoajan suuri vapaus läsnä tehdä erilaisia asioita vapaassa maailmassa mitä kekseliäimmin tavoin, esim Kingdom Comissa voi kaikki kaupat ryöstää ja vaikka halutessaan tappaa kauppiaat tai tehtävien NPCt kun ne nukkuu vuorkausirytmien mukaisesti ja tehdä useimmat tehtävät hyvin eri tavoin. Cyberpunkin NPC t ovat kaikki paperikulissia joita ei ole olemassa 10s kuluttua kun olet korttelin takana, mitään kauppoja ei voi ryöstää tai edes naisia/miehiä baarissa flirttailla, sushikauppa myy vaan karkkia ja kokakolaa, ja vittu Panamia ei edes voinut omalle keikalleen/nyrkkeilymatsiin kutsua! Maailma on aivan mielettömän upea ja peli hyvä, mutta roolipelinä missä hahmoa voi mitenkään pelata tai maailmassa tehdä juttuja tehtävien ulkopuolella kyllä puhdas 0. Se että parissa tehtävässä on valinnat A ja B ei tee siitä roolipeliä.
Onko esim Kingdom Come maailma huomattavasti pienempi joten on helpompi löytää se NPC nukkumasta sieltä harvaan asutusta maailmasta
 
Hieman huonot fibat myös siitä, että heti kärkeen pitäisi olla craftailemassa ja päivittelemässä kaikkea mahdollista. En muutenkaan pidä craftailusta peleissä, mutta tässä jotenkin heti iskettiin sen verran monimutkaisen ja turhan tuntuinen hässäkkä naamalle, että jaa-a. Erilaatuisten komponenttikasojen kertymisen hallintaa ja samojen pyssyjen rukkaamista 5 DPS kerrallaan paremmaksi, tai siltä ainakin vaikutti. Eivätkö pelit tajua, että haluan ansaita ja löytää eeppiset kamani itse, en excelöidä niitä seikkailujen välissä :D Haluaisin missata puolet parhaista kamoista, löytää tuurilla osan jne., en kärsivällisesti hilata ja kituuttaa DPS:ää milli kerrallaan kohti kattoa. Tämä yhdistettynä siihen, että kaikki tekstit ovat pieniä, eikä asioista saa muutenkaan mitään selkoa, ennen kuin hilaa kursoria geneeristen kuvakkeiden päälle, niin jaa-a.

Ei siinä mitään craftata tarvitse ja varsinkin alussa aseiden päivitys tuon avulla on täysin turhaa, koska löydät melkein joka taistelun jälkeen parempaa kamaa vihollisilta.
Mä pelasin 101 tuntia ja hommasin platina trophyn ja craftasin vain pari asetta seinälle koristeeksi joita ei muuten saanut ja nuokin tein vasta pelin lopussa.
Kahdesti tein itse myös armadillo modin ja vissiin yhdet housut. Siinä kaikki.

Kyllä ihan paikkoja tutkimalla voi löytää esim legendary mantis bladet, gorilla armsit ja monowiren sekä kovalla armor statsilla olevia vaatteita.
Itse olisin löytänyt vain gorilla armsit, koska ne sattui olemaan samalla alueella yhden sivutehtävän kanssa, mutta muut lunttasin netistä kun ne voi olla vaikka jossain random autotallissa.
 


Onko esim Kingdom Come maailma huomattavasti pienempi joten on helpompi löytää se NPC nukkumasta sieltä harvaan asutusta maailmasta
[/QUOTE]
Aika samankokonen sanoisin, mutta onhan Cyberpunkissa 20x enemmän grafiikkaa ja 1000x enemmän ihmisiä kuin tuossa, sitä en kiistä. Mutta pelisuunnittelusta ja siinä vapauden antamisesta hahmolle on kuitenkin kyse. Jo silläkin loisi immersiota että Cyberpunkissa voisi niissä lukuisissa upeasti tehdyissä tulevaisuuden discoissa iskeä naisia (maailma on niiiiin ulkonäkökeskeinen ja seksuaalinen tarkoituksella että tosi outoa että tota aspektia ei voi mitenkään pelata), voisi syödä animaatioiden kera niitä oikeita safkoja kaikissa katurafloissa, voisi varastaa kaupoista aseet ja rahat. Kun mikään tommonen ei ole mahdollista, niin tää nyt vaan on open world toimintapeli joka keskittyy päähenkilön tappelulykyjen ympärille pelattavuudessaan. Tosi pienellä noikin olis saanut mukaan, mutta suunnittelukysymys että halusivat vaan jatkuvaa toimintaa pelin täyteen.
 
Ei siinä mitään craftata tarvitse ja varsinkin alussa aseiden päivitys tuon avulla on täysin turhaa, koska löydät melkein joka taistelun jälkeen parempaa kamaa vihollisilta.
Mä pelasin 101 tuntia ja hommasin platina trophyn ja craftasin vain pari asetta – –

Kiitos tästä, hyvä jos oma ensivaikutelma oli väärä!
 
Craftaus on kykypuu siinä missä muutkin. Jos siihen panostaa niin craftaamilla aseilla saa parhaat damat ja parhaat haarniskat, toisaalta jos kaikki ne pistäis muuhun niin löydetyillä aseilla sit tekis vastaavasti lämää.

Tai no suunilleen noin. Kyllä noi craftit on ihan pelinrikkovia ja mitä nyt maksimitasolla kun kolmen attributen skilltreitä voi täytellä niin omistani se oli selvästi voimakkain. Mutta kyllä muillakin pärjää eikä craftiä tarvi. Kuulemma quickhakit vielä parempia myöhemmin kun niihin panostaa. Mutta ne craftit voi skipata kyllä. Suurimmat edut oli mielestäni se että koska craftayksestä saa loputtomasti rahaa helpolla, niin joka tappelun jälkeen ei enää tarvi edes kerätä romuja maasta ollenkaan vaan voi katsella kenttiä maan koluamisen sijaan, ja se että perfektionistina olis kismittänyt kun jotain hyviä legendary aseiden reseptejä saa mutta niitä ei voi käyttää. Ilman niitä tosin pärjää täysin hyvin vaikeimmallakin että ei tasapainon kannalta väliä.
 
Onko muilla 1.2 epävakaa? Tähän versioon asti sai pelata ilman kaatumisia mutta nyt tulee "has flatlined"-virheitä 5-20min pelaamisella. GOG-versio ja tarkistettu tiedostojen eheys. Uusimmat näyttiksen ajurit 3070:lle
 
Tämä peli tuntuu olevan erittäin herkkä kaatumaan Ray Tracing päällä, jos on hiemankin epävakaat ylikellotukset näyttiksellä. Kaikista pahin paikka tuntui olevan Arasakan avaruusasema, jossa kaatuili jatkuvasti. Ilman Ray Tracingia ei mitään ongelmaa, vaikka löisi +100Mhz lisää corelle. Eli mikäli on kellotuksia, niin ne testiksi pois.

EDIT: Eipä mitään. Näköjään testattu jo ilman RT:tä. Itsellä ei ole 1.2:n jälkeen kaatuilua esiintynyt.
 
Katoaa kyllä itsellä tuo immersio heti kun kerran kääntyy ympäri ja ihmiset/autot katoavat tai muuttavat muotoaan. Katu voi olla täynnä ihmisiä ja kun kääntyy ympäri, niin näy horisontissa ketään. Autoissa myös edelleen mullistava aseen tunnistus teknologia, joka pysäyttää auton mistä tahansa vauhdista nollaan, jos kuskia osoittaa aseella.

Kävin vielä testaamassa mainitsemaasi auton pysähtymistä, jos osoittaa aseella. Minulla tätä ei tapahdu. Kokeilin monta kertaa tien sivusta, keskeltä tietä, kaistojen välistä ja osittain ajotiellä seisten. Eivät edes hidasta. Yksi auto ajoi jopa ylitseni.
 
Kävin vielä testaamassa mainitsemaasi auton pysähtymistä, jos osoittaa aseella. Minulla tätä ei tapahdu. Kokeilin monta kertaa tien sivusta, keskeltä tietä, kaistojen välistä ja osittain ajotiellä seisten. Eivät edes hidasta. Yksi auto ajoi jopa ylitseni.
Pitää laittaa nyt tuon 1.2 jälkeen vielä asentamaan uudelleen, jos olisi tosiaan ihan vaan siitä kiinni. Tuo sama ollut itsellä nimittäin alusta asti kaikilla versioilla.
 
aloitin CP2077 PC:lla samaan aikaan ku uusin päivitys (1.2) tuli ulos.
ei ole kertaakaan kaatunut viellä 10h ja act 1 mätkimäs NCPD tehtäviä pois alta.
RTX3070 tuf oc + i9-10850k 16gt ddr4.
vakio kellot 1440p RT+DLSS.
 
Olen pelannut nyt reilu 20 tuntia ja minusta tuntuu että olen pelannut eri peliä kuin suuri osa muista. Night City on aivan sairaan hieno paikka ja väenpaljous kaduilla, kahviloissa, baareissa, ym. tuo mieletöntä elävän kaupungin fiilistä. Ei tällaista ole muissa peleissä nähtykään. Peli näyttää vielä todella hyvältä ja äänimaailma tukee tunnelmaa hienosti.

En ole kolunnut joka paikkaa ja teen side jobeja ja gigejä sitä mukaa kun niitä tulee vastaan. Päätehtävä on ollut ihan ok tähän mennessä. Osa kovaa kamaa ja osa meh-tasoa. Jotkut side questit/gigit ovat olleet todella rankkoja/häiriintyneitä/hyviä ja erinomaisesti ääninäyteltyjä. Esim. Dirty Biz gig oli aikamoinen tunnepommi.

Pyrin juoksemaan ja ajamaan joka paikkaan, ellei kohde ole kartan toisella reunalla. Olen huomannut, että tämä lisää peleissä "siellä olon" tuntua. Kuten olen tännekin maininnut useaan kertaan, niin minulla ei juuri ole ollut bugeja. Ysiplus.
 
Viimeksi muokattu:
Olen pelannut nyt reilu 20 tuntia ja minusta tuntuu että olen pelannut eri peliä kuin suurin osa muista. Night City on aivan sairaan hieno paikka ja väenpaljous kaduilla, kahviloissa, baareissa, ym. tuo mieletöntä elävän kaupungin fiilistä. Ei tällaista ole muissa peleissä nähtykään. Peli näyttää vielä todella hyvältä ja äänimaailma tukee tunnelmaa hienosti.

En ole kolunnut joka paikkaa ja teen side jobeja ja gigejä sitä mukaa kun niitä tulee vastaan. Päätehtävä on ollut ihan ok tähän mennessä. Osa kovaa kamaa ja osa meh-tasoa. Jotkut side questit/gigit ovat olleet todella rankkoja/häiriintyneitä/hyviä ja erinomaisesti ääninäyteltyjä. Esim. Dirty Biz gig oli aikamoinen tunnepommi.

Pyrin juoksemaan ja ajamaan joka paikkaan, ellei kohde ole kartan toisella reunalla. Olen huomannut, että tämä lisää peleissä "siellä olon" tuntua. Kuten olen tännekin maininnut useaan kertaan, niin minulla ei juuri ollut bugeja. Ysiplus.
Olet erinomaisen oikeassa! Ehkä foorumin sävy johtuu siitä että keskustelu tahtoo pyöriä enemmän puutteiden ympärillä ihan luonnostaan.
 
Mä oon kanssa tykästynyt Night Cityyn. Pelaan PS5:lla, telkkari 49", ja takana on nyt noin 58 tuntia. Päätarina on "point of no return" -vaiheessa ja teen nyt vain sivutehtäviä. Peli on kaatunut ehkä 6 tai 7 kertaa ja onhan siellä maailmassa ollut tosi paljon pikkuvikoja. Mutta ei ne niin haittaa. Joka ilta silti muutamaksi tunniksi on päästävä pelaamaan. Sitten jonakin päivänä kun peli saa PS5-päivityksen, niin aloitan varmaan uudelleen ja luon ihan erilaisen hahmon.
 
1.2. päivityksen jälkeen palaillut Night Cityyn. Ei raattinut vieläkään alusta aloittaa. Kaikki loppuvaihtodehdot käyty läpi mitä tuolla hahmolla pystyy, mutta alkanut nyt pelailemaan noita gigsejä mitä on jäänyt tekemättä. Jaksaa vieläkin yllättää kuinka moneen pikkutehtäväänkin tuo Keanun hahmo on kirjoitettu mukaan. Esimerkkinä, pitää hullujenhuoneelta pelastaa joku nainen, niin Johnny kommentoi jossain toisessa sellissä olijaa, että on joku vanha armeijakaveri ja oli jo silloin sekaisin.

Night Cityn pelimaailman hienoutta ei pysty horisontista katoavat autojonot ainakaan tältä pelaajalta pilaamaan. :thumbsup:
 
Saa nähdä, että tuleeko Ps Storeen vasta kuin Ps5 upgrade on käsillä. Digital Foundryn analyysi uusimman pätsin jälkeen näyttää, että perus Ps4 pyörittää edelleen päin persettä.
 
aloitin CP2077 PC:lla samaan aikaan ku uusin päivitys (1.2) tuli ulos.
ei ole kertaakaan kaatunut viellä 10h ja act 1 mätkimäs NCPD tehtäviä pois alta.
RTX3070 tuf oc + i9-10850k 16gt ddr4.
vakio kellot 1440p RT+DLSS.

mikä versio ajureista ja onko myös geforce experience asennettuna?
 
Piirisarjan ajurit, virransäästöasetukset (kannattaan ehkä vaihtaa ja kokeilla toisella performance/balanced)

Piirisarjan ajurit ajan tasalla, päivityksellä ei ollut vaikutusta. Ryzen Power Plania voisin vielä kokeilla vaihtaa.

Itsellä 8700k, 3070 ja saa kevyesti pyörimään 3440x1440 60fps asetuksia säätämällä. Jopa RT päällä pyörii ihan kivasti performance DLSS:llä.
Mutta onhan siellä koneessa jotain vikaa jos näyttis ei käy täysillä ja fps on huono. Prossua tää rasittaa toki mutta vaan tietyissä paikoissa.
Prossuhan siellä vastaan potkii. 6700k@4.6ghz ei antanu millään yli 60fps ja usein pyöri siellä 30-50 ja välillä kävi alle 20 oli asetukset mitä tahansa.

Useiden benchmarkien mukaan pitäisi päästä n. 57 average fps:ään Ultra-asetuksilla + RT reflections only + DLSS Quality. Noh, noilla samoilla asetuksilla saan n. 35 fps keskimäärin. Jos laitan RT:n Ultralle, niin fps on jotain 30 luokkaa vaikka DLSS:n laittaisi mihin.

Task Managerin tiedot ei tunnu muutenkaan pitävän paikkaansa tämän pelin kohdalla, koska Afterburnerilla mitattuna GPU:n käyttö on kyllä koko ajan 97-99%. CPU-käyttö sen sijaan on n. 30%, joskus 40% tai karvan yli. Ei siis vaikuta siltä, että prossu potkisi vastaan.

Jotain omituista tässä kuitenkin on, kun ei pyöri. Ilman RT:tä fps on kyllä yli 60, kunhan DLSS on päällä.
 
1.2 jälkeen tuli aloitettua uusi yritys. Onhan tämä nyt paljon paremmassa kunnossa. Tosin I walk the line missionissa tuli nyt vastaan bugi, ei pääse cinemaan (ovi kiinni). Liekkö vaikutti että veti stealthilla tuonne asti. Googlailemalla ei löydy muuta kuin talleta ja lataa uusiksi. Lievästi vittumaista alkaa vetämään uusiksi tuota stealthia tuon takia. Eli game breaking bugeja löytyy edelleen tarinasta...

e: ilmeisesti tuo reitti voikin olla eri. Kartta kyllä näyttää väärin siitä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
se on hienoa jos tykkää, tykkään itsekkin. mutta realisti ei hypee turhasta tai siitä että joku muu hypee. vasta komppaan ylilennot omaan silmiin.

"Night City on aivan sairaan hieno paikka ja väenpaljous kaduilla, kahviloissa, baareissa,"
- mikä ihmeen väenpaljous?. millähän mittarilla? youtubesta toki näkee mitä se on ja mitä se on muissa.
sä et voi tehdä baarissa mitään, siis mitään muuta, kun tilata "kataloogista" tuotteen ja vetää sen nassuu tai olla vetämättä ja pitää se varastossasi. sä et voi elää mitää baari/ kuppila elämää. Sää et voi edes syödä katuravintoloissa! jos voit niin se on kataloogin kautta. Joka ei kyllä ole mitään kokemusta.
Et edes tanssia tai kommunigoida randomeille. Ei mitään uutta sitten mass effectin baari elämään tai gta v. Mä pidin mass effectin baari kokemuksia "hienoina kokemuksina varsinkin se ensimmäinen kerta" Kaippa sen voi kokee sairaan upeena ja ainutlaatuisena nytkin.

"tuo mieletöntä elävän kaupungin fiilistä. Ei tällaista ole muissa peleissä nähtykään. "
tää menee jo.. listalle. joo jumala peli joo. korjataan minkä keritään ja fanit riemusta repeää.. sama kuin, joku olisi fiiliksissä jostain possujunasta ja kommentoi maailman paras possujuna kokemus. miks kukaan ei tajuu mistä mä tykkään.
 
se on hienoa jos tykkää, tykkään itsekkin. mutta realisti ei hypee turhasta tai siitä että joku muu hypee. vasta komppaan ylilennot omaan silmiin.

"Night City on aivan sairaan hieno paikka ja väenpaljous kaduilla, kahviloissa, baareissa,"
- mikä ihmeen väenpaljous?. millähän mittarilla? youtubesta toki näkee mitä se on ja mitä se on muissa.
sä et voi tehdä baarissa mitään, siis mitään muuta, kun tilata "kataloogista" tuotteen ja vetää sen nassuu tai olla vetämättä ja pitää se varastossasi. sä et voi elää mitää baari/ kuppila elämää. Sää et voi edes syödä katuravintoloissa! jos voit niin se on kataloogin kautta. Joka ei kyllä ole mitään kokemusta.
Et edes tanssia tai kommunigoida randomeille. Ei mitään uutta sitten mass effectin baari elämään tai gta v. Mä pidin mass effectin baari kokemuksia "hienoina kokemuksina varsinkin se ensimmäinen kerta" Kaippa sen voi kokee sairaan upeena ja ainutlaatuisena nytkin.

"tuo mieletöntä elävän kaupungin fiilistä. Ei tällaista ole muissa peleissä nähtykään. "
tää menee jo.. listalle. joo jumala peli joo. korjataan minkä keritään ja fanit riemusta repeää.. sama kuin, joku olisi fiiliksissä jostain possujunasta ja kommentoi maailman paras possujuna kokemus. miks kukaan ei tajuu mistä mä tykkään.

Voi tanssia kyllä noissa yökerhoissa. Eipä noista mitään kiksejä saa missään pelissä kuitenkaan, eli siinä mielessä turhaa itkeä jostain "baaritiskianimaatioden" puutteesta. Sitten jos siellä baarissa voisi oikeasti esim. iskeä naisia tai miehiä, tai olisi muita syvällisempää interaktiota hahmojen kanssa, niin vois saadakin edes jotain irti noista baareista ja yökerhoista.

Onhan tuolla nyt suht paljon tota jengiä, vaikka ei toki vastaa esim. jonkun Tokion tai New Yorkin popula määrää. Ei nää nykykoneet/konsolit vaan pysty hirveästi parempaan. Toki jossain Hitmanissa on isompia ihmisjoukkoja, mutta ne onkin pienempiä ja suljetumpia kenttiä.

Tähän peliin ovat eniten pettyneitä juuri ne pahasti hypettyneet, ketkä odotti tästä suunnillleen jotain elämä simulaattoria, jossa pääsee joka taloon sisään ja maailmaa toimii realistisesti. Onhan tässä puutteita/bugeja, ja moni asia on jäänyt keskeneräiseksi, mutta niistä huolimatta kyseessä on todella hyvä peli.

Sitä on kyllä turha koittaa kiistää, etteikö Night City ole upein peli kaupunki, mitä on tähän asti nähty. Ei pääse mikään kyllä lähelle yksityiskohtien määrässä. Kulissi se toki on, niin kun kaikki muutkin pelien kaupungit. GTA:ssa on tietyiltä osin vähän parempi kulissi, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole juuri merkitystä, kun ei sitä "realismia" ole kun 1 askel ehkä enemmän tietyissä tilanteissa. Kerran on kiva kattoa kun ambulanssimiehistä tulee "onnettomuus"paikalle, mutta se on sitten nähty ja ei se ambulanssimiehistö sitä kaveria oikeasti minnekään sairaalaan vie kuitenkaan.

Poliisien AI, on ainoa asia, mikä itseä on CP2077:ssa jonkin verran häirinnyt, mutta muuten en ole kyllä kaivannut edes GTA tason NPC ai:ta, kun ei se kuitenkaan tarjoa juuri mitään pelillistä lisäarvoa. En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.
 
Voi tanssia kyllä noissa yökerhoissa. Eipä noista mitään kiksejä saa missään pelissä kuitenkaan, eli siinä mielessä turhaa itkeä jostain "baaritiskianimaatioden" puutteesta. Sitten jos siellä baarissa voisi oikeasti esim. iskeä naisia tai miehiä, tai olisi muita syvällisempää interaktiota hahmojen kanssa, niin vois saadakin edes jotain irti noista baareista ja yökerhoista.

Onhan tuolla nyt suht paljon tota jengiä, vaikka ei toki vastaa esim. jonkun Tokion tai New Yorkin popula määrää. Ei nää nykykoneet/konsolit vaan pysty hirveästi parempaan. Toki jossain Hitmanissa on isompia ihmisjoukkoja, mutta ne onkin pienempiä ja suljetumpia kenttiä.

Tähän peliin ovat eniten pettyneitä juuri ne pahasti hypettyneet, ketkä odotti tästä suunnillleen jotain elämä simulaattoria, jossa pääsee joka taloon sisään ja maailmaa toimii realistisesti. Onhan tässä puutteita/bugeja, ja moni asia on jäänyt keskeneräiseksi, mutta niistä huolimatta kyseessä on todella hyvä peli.

Sitä on kyllä turha koittaa kiistää, etteikö Night City ole upein peli kaupunki, mitä on tähän asti nähty. Ei pääse mikään kyllä lähelle yksityiskohtien määrässä. Kulissi se toki on, niin kun kaikki muutkin pelien kaupungit. GTA:ssa on tietyiltä osin vähän parempi kulissi, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole juuri merkitystä, kun ei sitä "realismia" ole kun 1 askel ehkä enemmän tietyissä tilanteissa. Kerran on kiva kattoa kun ambulanssimiehistä tulee "onnettomuus"paikalle, mutta se on sitten nähty ja ei se ambulanssimiehistö sitä kaveria oikeasti minnekään sairaalaan vie kuitenkaan.

Poliisien AI, on ainoa asia, mikä itseä on CP2077:ssa jonkin verran häirinnyt, mutta muuten en ole kyllä kaivannut edes GTA tason NPC ai:ta, kun ei se kuitenkaan tarjoa juuri mitään pelillistä lisäarvoa. En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.

Juuri näin. Ei lisättävää.
 
Night City oli PS5:lla aika pitkälti samanlainen täysin autio pelimaailma, missä vihollisia on vaan lätätty tiettyyn kohtiin karttaa kuin Arkham Knightin Gotham City. Siinäkin vertailuissa Cyberpunk 2077 häviää aika pahasti. Varsinkin, kun tietyissä asioissa yrittää enemmän, mutta ei missään onnistu.

PC:llä varmasti väenpaljous, ray-tracing ja parempi immersio sekä suorituskyky nostaa pelimaailman tasoa jo merkittävästi. Alkaa ne yksityiskohdat varmasti jotain merkitäkin toisin kuin konsoleilla. Muut puutteet tai yksinkertaisuudet eivät silloin niin haittaa, kun voi sentään jostain asioista nauttia tai jopa ihastella (ray-tracing).

Night City oli itselleni yksi heikompia pelimaailmoja mitä tullut vastaan. Jopa copy-paste Ubisoftin maailmat muodostavat ehjemmän kokonaisuuden, vaikka niissä laatu ei korkea olekkaan. Ja itselleni taas pelimaailma on tärkeä asia, kun pelailen rauhassa fiilistelen eteenpäin ja en vain juokse tarinaa läpi.
 
En voi käsittää, kuka jaksaa nykyisten pelien maailmoissa seurailla jotain NPC hahmojen tekemisiä... Ollaan niin helvetin kaukana siitä, että peleissä olisi oikeasti niin realistinen ai ja NPC-hahmit, että niiden tekemisiä kiinnostaisi mitenkään sen kummemmin seurailla.
Muuten allekirjoitan mutta tästä olen erimieltä, mielestäni olisi suotavaa kuitenkin odottaa isolta AAA peliltä jotain npc AI toimintaa jos jo 2005 hommat tehtiin paremmin ja eikä minuakaan kiinnosta jäädä rupattelee nakkikiska myyjän kanssa mistään elämää tärkeimmistä asioista mutta muut pelit luovat sentään sen illusion että maailma olisi elävä eikä vain AI ohjaama, Cyberpunk suoriutuu kyllä tässä saralla huonosti vs muut open world pelit.

AI:ta tuskin voidaan kehittää paremmaksi vissinkään koska poliisin spawnaus paikkaaakin oli vain pidenetty ei paranettu(?)

Minulta katkes tämän pelin kanssa viimeinen nikama siihen kun rosvot pumpum jossain torilla ja poliisit menevät vierestä reagoimatta mitenkään ja sitten minun harha luoti osuu johonkin npc hahmoon ja sitten oli pollarit ja rosvot kimpussa mutta jos tuota AI käytöstä voidaan parantaa tulevissa päivityksissä niin sitten annan pelille uuden mahdollisuuden/jatkan.

Nigh City on todella hieno paikka pintapuolisesti ja osa hahmoista ja tarinoista mielenkiintoisia mutta ne eivät vain omalla osaltani jaksaneet kantaa pelin loppuun saakka, alkuun pelasinkin innostuksen voimalla mutta sitten jossain välissä tuo AI kyvyttömyys alkoi sen verran sieppaa että oli latiettava paussille peli odottaa päivityksiä.
 
Onhan tässä puutteita/bugeja, ja moni asia on jäänyt keskeneräiseksi, mutta niistä huolimatta kyseessä on todella hyvä peli.
Jos peliä arvioidaan pelkän ulkoasun perusteella niin joo, onhan tuo varmaan parhaimman näköinen peli mitä tullut pelattua (raytracing päällä). Se nyt vaan ei pelasta siltä että pelisisältö ja pelimekaniikat on aika keskinkertaista ja erityisesti keskeneräistä.
 
Riippuu ihan siitä miten peliä haluaa pelata. Jos haluat jonkun elämäsimulaattorin niin tulet pettymään. Jos taas pelaat perus juoni edellä ja hahmoa levelöiden niin peli ei todellakaan ole huono.
 
Riippuu ihan siitä miten peliä haluaa pelata. Jos haluat jonkun elämäsimulaattorin niin tulet pettymään. Jos taas pelaat perus juoni edellä ja hahmoa levelöiden niin peli ei todellakaan ole huono.
Jep, putkijuoksu avoimessa pelimaailmassa joka on täysin tyhjä kulissi. Peli voi silti olla hyvä, itse en tykännyt.

Katsotaan sitten uudestaan, kun on saanut sisältöä ja parannuksia. Cyberpunkin tarinan kokeminen kiehtoo, kunhan peli tarjoaa laatua muillakin osa-alueilla. Free DLC huhut kuulostaa ihan mielenkiintoisilta.
 
Jep, putkijuoksu avoimessa pelimaailmassa joka on täysin tyhjä kulissi. Peli voi silti olla hyvä, itse en tykännyt.

Katsotaan sitten uudestaan, kun on saanut sisältöä ja parannuksia. Cyberpunkin tarinan kokeminen kiehtoo, kunhan peli tarjoaa laatua muillakin osa-alueilla. Free DLC huhut kuulostaa ihan mielenkiintoisilta.
Jos tässä on maailma tyhjä kulissi niin missä pelissä se on sitten päinvastainen
 
Riippuu ihan siitä miten peliä haluaa pelata. Jos haluat jonkun elämäsimulaattorin niin tulet pettymään. Jos taas pelaat perus juoni edellä ja hahmoa levelöiden niin peli ei todellakaan ole huono.
Elämäsimulaattorilla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kuten sanoin niin pelin mekaniikat on keskeneräisiä ja tylsiä. Esimerkkinä nyt niillä leveleillä, craftaamisella jne. ei ole käytännössä mitään merkitystä ellet halua varta vasten leikkiä jotain edward saksikättä tms.
 
Jos tässä on maailma tyhjä kulissi niin missä pelissä se on sitten päinvastainen
Melkeinpä kaikki muut isot tai suostitut pelit, lista on lähes loputon. Oli avoinmaailma, pieniä alueita tai pelialue pelkkä putki. Kyse on siitä miten se pelimaailma rakennetaan, miten se toimii ja millaisen immersio se tarjoaa. Harvat Cyberpunkista mitään elämäsimulaattoria hakee, kun sitä lähinnä tarjoaa jotkut Simsit.

Deus Exit, Witcherit, Mass Effectit, Bethesdan pelit, Rockstarin pelit, jopa Ubisoftin pelit. Jne. Jne. Lista on tosiaan lähes loputon. Hyviä pelimaailmoja kyllä pelialalla riittää, vaikka osassa puutteita olisikin.

Toki onhan niitä muitakin tyhjiäkin maailmoja kuin Cyberpunk, mutta niissä on onnistuttu mitä yritetty, kuten vaikka Shadow of Mordor, Arkham Knight ja kenties se paras esimerkki näistä eli Spiderman. Aivan loistavasti tehty kulissi.

Saa olla erimieltä ja itse ymmärrän sen, että potentiaalia tuossa pelimaailmassa on ja omaa kokemusta rajoitti melkein käyttökelvoton "PS5-versio".
 
Elämäsimulaattorilla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kuten sanoin niin pelin mekaniikat on keskeneräisiä ja tylsiä. Esimerkkinä nyt niillä leveleillä, craftaamisella jne. ei ole käytännössä mitään merkitystä ellet halua varta vasten leikkiä jotain edward saksikättä tms.

Miten niin ei ole käytännön merkitystä? Mitä käytännön merkitystä niillä pitäisi olla lisää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 520
Viestejä
4 646 128
Jäsenet
76 238
Uusin jäsen
Hankaloittaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom