Cyberpunk 2077

Epävirallisia modeja sitten tulee varmaan torrentina saataville, Nexuksesta ne häviävät aika nopeasti kun CDPR tietää mitä virallisilla työkaluilla voi muokata pelin koodissa, mitkä modit on tehty virallisilla työkaluilla ja mitkä epävirallsilla.

Nythän joku voi luoda käsittääkseni V:lle enemmän asuntoja ja sitten ne junatkin valmiiksi, vaikka on työkalut siihen niin kuka alkaa moiseen työsarkaan jos se on alan ammattilaisillekin kuukausien työ.

Isoon suosioon noi eivät varmasti tule mutta ehkä joskus aikanaan nähdään mitä fanit ovat saaneet aikaiseksi :hmm:

Ja jossain uutisessa oli maininta että tuo lähdekoodin tietäminen mahdollistaisi pelin porttauksen muille alustoille.
Ei taida junien luonti onnistua ilman, että CDPR koodaa exe:een muutoksia. Lisäkodit ehkä onnistuisivat, mutta miksi? Käyn harvoin siellä ainoassakaan, joten niiden lisääminen on varsin turhaa
 
Ei taida junien luonti onnistua ilman, että CDPR koodaa exe:een muutoksia. Lisäkodit ehkä onnistuisivat, mutta miksi? Käyn harvoin siellä ainoassakaan, joten niiden lisääminen on varsin turhaa
Nythän noi epäviralliset laajat modityökalut mahdollistaa uuden .exe:nkin tuottamisen.
 
En kyllä ite edelleen allekirjoita jatkuvaa valitusta betatestauksesta, PCllä pelatessa ei se bugisempi ollut itelläni kuin moni muukaan peli, pari lentävää sätkää näin ja kerran musa jäi päälle, t-pose välillä vilahti 1 framen verran kun istuu motskarin kyydissä.

Se mitä yritin sanoa on että CD Projectin pitäisi palkata betatestaajia, eikä julkaista puolivalmista peliä ja sitten käyttää pelaajia betatestaajina. Nykyään tuntuu että julkaistaan usein puolivalmiita pelejä (Tom Clancy's The Division, toinen hyvä esimerkki), ja sitten ei haluta tuhlata rahaa palkkaamalla betatestaajia, koska on halvempaa julkaista puolivalmis peli ja sitten patchataan sitä vuosi eteenpäin sen jälkeen kun se on julkaistu.

Julkaisupäivä pitäisi olla se päivä kun peli on valmis. Näin oli ainakin vanhaan hyvään aikaan. Ei Super Mario Worldiin tullut koskaan mitä patcheja jota piti ladata alas 90-luvulla. Sama juttu mun kahvinkeittimen kanssa minkä ostin muutama kuukausi sitten. Ei siihen tullut mitään patcheja, se oli valmis heti kun avasin paketin.
 
Julkaisupäivä pitäisi olla se päivä kun peli on valmis. Näin oli ainakin vanhaan hyvään aikaan. Ei Super Mario Worldiin tullut koskaan mitä patcheja jota piti ladata alas 90-luvulla. Sama juttu mun kahvinkeittimen kanssa minkä ostin muutama kuukausi sitten. Ei siihen tullut mitään patcheja, se oli valmis heti kun avasin paketin.

Vertaat nyt omenoita appelsiineihin. Asian voi ajatella myös niin ettei Super Mario Worldiin voitu koskaan julkaista mitään päivitystä bugeja korjaamaan. Jos kahvinkeittimeesi tulee ongelma, niin siihenkään ei saa patcheja, vaan joudut palauttamaan sen kauppaan.
 
Julkaisupäivä pitäisi olla se päivä kun peli on valmis. Näin oli ainakin vanhaan hyvään aikaan. Ei Super Mario Worldiin tullut koskaan mitä patcheja jota piti ladata alas 90-luvulla. Sama juttu mun kahvinkeittimen kanssa minkä ostin muutama kuukausi sitten. Ei siihen tullut mitään patcheja, se oli valmis heti kun avasin paketin.

Kyllä niitä poikkeuksiakin oli. Esim. tämä That Time A Teenage Mutant Ninja Turtles Game Was Literally Unbeatable

Tai vaikkapa Fallout2 julkaisu.


” The game was well-received, and praised for its gameplay, storyline, and as a worthy successor to the original Fallout, while the frequent bugs and lack of improvement over the first game attracted criticism.”
 
Nh:läänkin tuli patsi joka vuosi. Melkeen sanoisin, että väärä harrastus jos olettaa julkkarina virheetöntä saavansa. Pääasia, että pian korjataan bugit mitä ilmenee.
 
Isossa pelissä (etenkin uudella moottorilla+työkaluilla) se on julkaisijan valinta, että julkaistaanko bugittomana, vai karsitaanko sisältöä. Pelejä kehitetään julkaisuun asti, joten käyttääkö viimeiset kuukaudet pelkästään pelin hiomiseen vai sisällön lisäämiseen, siinä pulma. Ja kun sisältöä on paljon, niin se hiominen pitää aloittaa sitäkin aikaisemmin eikä pari kuukautta enää riitäkään.
 
Eivät ole bugit oleet mahdottomia. Alkuviikkoina oli toki toisinaan yllättäviä lentomatkoja, putoamisia tai tavarakehyksien "kiinnipalamista".

Ainoa tehtävä missä oli ongelmia, "Until death do us part"-sivutehtävän aulan hissi oli blokannut nousun valikosta. Tämä blokki aukesi itsellään juoksemalla +10kertaa pihalla ja takaisin painamaan kerrosvalikkoa. Jotkut ovat tubessa raportoinneet blockin purkamiseksi toimivan myös ampumalla aulassa olevat siviilit, sekä sinne tulevat poliisit. Tämä tehtävä läpäisty viimeisimmän päivitetyn version 1.12 aikana (Steam).
 
Isossa pelissä (etenkin uudella moottorilla+työkaluilla) se on julkaisijan valinta, että julkaistaanko bugittomana, vai karsitaanko sisältöä. Pelejä kehitetään julkaisuun asti, joten käyttääkö viimeiset kuukaudet pelkästään pelin hiomiseen vai sisällön lisäämiseen, siinä pulma. Ja kun sisältöä on paljon, niin se hiominen pitää aloittaa sitäkin aikaisemmin eikä pari kuukautta enää riitäkään.
CDPR kertoi että kehitys oli pelkkää bugien korjaamista ja kiillottamista viimeiset 12kk. Uskoo ken haluaa.
 
Jos tuo pitää paikkansa niin lähtökohta on varmasti ollut alatasoista.
Tästä siis kyse:
EOa2ITXW4AAbcag

Huvittavasti useampi kuukausi tuon jälkeen kun peli oli valmis ("complete"), ilmoitettiin että useita ominaisuuksia poistettiin, tai tarkemmin varmaan jätettiin toteuttamatta.

En henk.koht. usko että peli oli tuolloin lähellekkään valmis millään tapaa.
 
Tästä siis kyse:
EOa2ITXW4AAbcag

Huvittavasti useampi kuukausi tuon jälkeen kun peli oli valmis ("complete"), ilmoitettiin että useita ominaisuuksia poistettiin, tai tarkemmin varmaan jätettiin toteuttamatta.

En henk.koht. usko että peli oli tuolloin lähellekkään valmis millään tapaa.
Kyllä kertoivat ennen kuin peli tuli ulos että mitä oli otettu pois pelistä ja aika normaalia tuo on peleissä
 
Luultavasti taustalla on jotain juttuja, että tietyn sisältömäärän kanssa, pelin saaminen julkaisukuntoon olisi vaatinut merkittävästi enemmän ponnisteluja. Itsekkin softa-alalla töissä, niin monesti nähty miten softan ominaisuuksien laajentaminen lisää työmäärää eksponentiaalisesti. Tämä on asia joka on pelejäkin rajoittanut enemmän tai vähemmän. Homma kevenee ajan myötä osittain sen vuoksi, että työkalut ja pelien tapauksessa myös peliengine kehittyy hyppäyksin, jotka vähentävät muuta kehitys ja laajennuskuormaa. Mutta aikataulu se yleensä on, joka pakottaa tietyissä vaiheissa rajaamaan ratkaistavan ongelman laajuutta. Mitä kunnianhimoisemmat tavoitteet, sitä enemmän tavaraa on vaarassa pudota pois aikataulujen lähestyessä.
 
Nythän joku voi luoda käsittääkseni V:lle enemmän asuntoja ja sitten ne junatkin valmiiksi, vaikka on työkalut siihen niin kuka alkaa moiseen työsarkaan jos se on alan ammattilaisillekin kuukausien työ.

Eikös noita kaiken maailman Morrowind-käännöksiä ja Fallout modeja ole joitakin tehty rapeat 5-10 vuotta joidenkin pienten moditiimien toimesta? Puhumattakaan joistakin isoista Minecraft maailmoista.

Eri asia sitten ryhtyykö kukaan Cyberpunkin tapauksessa moiseen, jos työ täytyisi tehdä varastetuilla työkaluilla ja tuloksen julkaiseminen olisi laitonta.
 
Meinasinkin vähän tuota että yleisö ei nyt varmaan kovin iso ole ja vielä ollaan lain harmaalla alueella.



Tässä lähde koodi oltiin selvitetty oman käden kautta ja laput luukulle.

Lähdekoodin juttu ehkä olisi voinut nopeuttaa Denuvon ja muiden murtamista mutta kuten tiedetään niin ei näissä paljoa niitä tunneta.

Joten mielenkiintoista on nähdä että kuka tekee mitä tekee tuolla lähdekoodilla, pahin skensario mitä tulee mieleeni on monipeli ja hakkerit siellä.
 
Eikait tähän Cyberpunkkiin mitään moninpeliä ole tulossa? Käsittänyt että se on erillinen pelinsä joka tulee joskus jos tulee. Ei tätä oikein moninpeliksi tällaisenaan voisikaan muuttaa pelisuunnittelun (ja toteutuksen) puolestakaan.
 
Eikait tähän Cyberpunkkiin mitään moninpeliä ole tulossa? Käsittänyt että se on erillinen pelinsä joka tulee joskus jos tulee. Ei tätä oikein moninpeliksi tällaisenaan voisikaan muuttaa pelisuunnittelun (ja toteutuksen) puolestakaan.

Juu, juuri näin - tulee mahdollisesti joskus tuonnempana ja on erillinen peli, mutta mitään varmaa ei ole julkistettu. Itsellä ainakin on vaikeuksia visioida millainen moninpeli tähän sopisi ja toisaalta jos moninpeli julkaistaisiin edes puoliksi näin raakileena, se olisi varmaan jo tuhoon tuomittu yritys. Heti tulee mieleen Fallout 76 ja rosoinen launch, vaikka ilmeisesti sittemmin peliä on korjailtu aika lailla(?). En ole peliä koskaan kokeillut, mutta edelleen mielikuva on sen verran negatiivinen, ettei oikeastaan tee edes mielikään.

Ei ole tainnut vieläkään tulla tietoa helmikuun isomman pätsin julkaisupäivästä? Peli jäi vähän taka-alalle ja ajattelin odotella seuraavan pätsin, ennen kuin jatkan loppuun. Toivottavasti tuo lähdekoodi-gate ei nyt tuonut takapakkia päivitysten ja DLC:n aikatauluihin.
 
1614183324526.png


 
Eikait tähän Cyberpunkkiin mitään moninpeliä ole tulossa? Käsittänyt että se on erillinen pelinsä joka tulee joskus jos tulee. Ei tätä oikein moninpeliksi tällaisenaan voisikaan muuttaa pelisuunnittelun (ja toteutuksen) puolestakaan.
Luulisi että toimii samalla pelimoottorilla ja asseteilla kuitenkin.
Sitä meinasin lähinnä, miten syvälle hakkerit pääsevät mahdollisesti sitten monipelinkin koodin kanssa mutta tämähän nähdään sitten aikanaan.


Eli 1.2 päivitys olisi tulossa maaliskuun puolessa välissä.
 
Luulisi että toimii samalla pelimoottorilla ja asseteilla kuitenkin.
Sitä meinasin lähinnä, miten syvälle hakkerit pääsevät mahdollisesti sitten monipelinkin koodin kanssa mutta tämähän nähdään sitten aikanaan.
Juu, juuri näin - tulee mahdollisesti joskus tuonnempana ja on erillinen peli, mutta mitään varmaa ei ole julkistettu. Itsellä ainakin on vaikeuksia visioida millainen moninpeli tähän sopisi ja toisaalta jos moninpeli julkaistaisiin edes puoliksi näin raakileena, se olisi varmaan jo tuhoon tuomittu yritys. Heti tulee mieleen Fallout 76 ja rosoinen launch, vaikka ilmeisesti sittemmin peliä on korjailtu aika lailla(?). En ole peliä koskaan kokeillut, mutta edelleen mielikuva on sen verran negatiivinen, ettei oikeastaan tee edes mielikään.

Muistan että joskus 2017 oli vielä moninpeliä varten CDPR:llä rekrytointi käynnissä. Ottaen huomioon että missä kunnossa tää tuli ulos niin niillä on maksimit ollut kyllä tätä viimeistelemässä eikä sitä moninpeliä monikaan tekemässä. Assetteja kyllä käyttävät sellaisenaan, mutta muuten koko Cyberpunkin taistelumekanismit, aseet, balanssi on sellainen että ainakaan mitään PvP-sisältöä ei näiltä pohjilta kyllä tehdä, tai muuten pelaaminen on sitä että random tyypit ampuvat toisiaan seinien läpi vailla mitään järkeä.

Muutenkin kun mietitään että CDPR on hyvä tekemään hahmoja ja maailmaa, mutta huono tekemään balanssia ja uusia pelimekaniikkoja, niin mitenkä ne muka suoriutuvat online rpg:stä, kun niillä ei ole edes yhtään mitään kokemusta tehdä moninpeliä ja rekryllä ottaneet muutamat online-koodarit vaan mukaan? Tekniset ongelmat on jo tässä yksinpelissä olemassa, ja kun yksinpelin parhaat puolet otetaan pois (eli ne hahmot, tarina, maailman tunnelma, ne paremmat juonitehtävät) ja ongelmat moninpelissä korostuu, niin itteni on vaikea nähdä mitään muuta kuin meemiksi päätyvää katastrofia moninpelin suhteen, jos sellaista lopulta edes julkaisevat. Mutta oli miten oli, joskus 2023 sellaista kannattaa vasta odotella jos on tulossa ylipäätään.
 
eikä sitä moninpeliä monikaan tekemässä.
Käsittääkseni Yksinpeliä ja monipeliä vääntävät ihan eri tiimit talon sisällä mutta ei toi varmaan ihan tuulesta temmattu ajatus ole että etteikö monipeli puoleltakin voitu ottaa porukkaa mukaan tähän yksinpelin puolellekin.

Se mikä on varmasti varma etteivät toista enää samaa vihrettä enää sen monipelin kanssa tai se alkaisi olemaan kuolin isku tälle pelisarjalle.
(Julkaisevat monipelin raakillena kuten Betsehda teki F76 kanssa)
 
Käsittääkseni Yksinpeliä ja monipeliä vääntävät ihan eri tiimit talon sisällä mutta ei toi varmaan ihan tuulesta temmattu ajatus ole että etteikö monipeli puoleltakin voitu ottaa porukkaa mukaan tähän yksinpelin puolellekin.

Se mikä on varmasti varma etteivät toista enää samaa vihrettä enää sen monipelin kanssa tai se alkaisi olemaan kuolin isku tälle pelisarjalle.
(Julkaisevat monipelin raakillena kuten Betsehda teki F76 kanssa)
Täysin varmasti siirsivät tiimiä moninpelistä yksinpelin puolelle loppuvaiheissa, sillä kyllä ne tiesivät että ongelmia on viimeistelyn suhteen eivätkä jättäneet toista projektia noin vaan toista peliä tekemään kun tämä piti saada valmiiksi ja paljon/kaikki kyseessä koko pelibrandin suhteen. Tietenkin tosin ne nimenomaan online-puolen koodaustyypit saivat jatkaa moninpelissä.

Itse en ole luottavainen siihen että pystyvät tekemään ainakaan julkaisuun mitenkään mielettömän upeaa moninpeliä. Ei devaus kuitenkaan ole sitä että voidaan vaan päättää että "tehään paras!" jos ei mitään kokemusta tuosta alueesta ole. Pelisuunnittelun ja balanssin puolella CDPR ei ole koskaan loistanut Witcherienkään suhteen, mielenkiinnolla kyllä odotan että mikä tekele sieltä tulee jos on tullakseen. Ite siis kuitenkin pidän Cyberpunkista enkä ole tämän vihaaja, en vaan näe että moninpeliä saavat mielenkiintoiseksi kun yksinpelissäkin parasta oli aina hetket kun ei ollut pelkkää toimintaa vaan tarinaaan liittyvää.
 
Tuo balanssin puute on kyllä sellainen tekijä, mitä tarinallisissa yksinpeleissä vielä sietää jotenkin, mutta moninpeli kuolee varmasti ihan viikoissa. Tällä hetkellä balanssi puuttuu vähän joka vinkkelistä: rahalla ei tee oikein mitään, aseet ja muu gear on vähän mitä sattuu ja suurin osa statseista vaan on jossain siellä taustalla, mutta hahmonkehityksestä ei oikein voi puhua. Moninpelit ei muutenkaan saa samalla tavoin puutteita anteeksi, vaan isot massat siirtyy seuraavaan juttuun nopeammin.

Olipa pettymys tuo pätsin lykkääminen, vaikka olikin odotettavissa. No, kai tässä taas kuukauden odottelee, jos sitten pääsisi kokeilemaan.
 
En usko että koko moninpeliä on oikeasti edes paljoa tarkemmin suunniteltu. Sitä ollaan ylipäätään tehty siksi, että mainostamalla sijoittajille GTA Onlinen mahtavia tuloja ja hypettämällä omaansa, saivat rahaa joita pumpata sitten pääpeliin. Nyt joku pienehkö tiimi sitä varmaan tekee ja myöhemmmin isompikin jos sen päättävät joskus julkaista.

Näillä meriiteillä vaan hyvin vaikee uskoo että sieltä mitenkään mieltä ylentävä moninpeli tulisi, balanssi päin persettä ja jotain geneerisiä tehtäviä (jotka kyllästytti jo yksinpelissä, hyvät tarinatehtävät olivat missä peli loisti) grindataan loputtomasti että saadaan Street Crediä jolla unlockata joku uus hattu. Craftauskin näin yksinkertaista ja pelin rikkovaa tässä että saavat miettiä sen moninpeliä varten täysin uusiks.

Tasonnousu, aseiden tekniikat (seinien läpi ampuvat ja homing aseet), quickhackit, autolla päälle ajaminen jne, eivät kans tällaisenaan toimi mitenkään moninpelissä ainakaan PvPssä. Quickhakitkin on hauskoja lähinnä vaan sillon kun ne on OP asteella, tasapainoisina ne on tylsiä ja strategisesti aika suppeita.
Ja kun fysiikoiden ja muun teknisen toimivuuden kanssa on jo yksinpelissä näin paljon pikkuongelmia, niin moninpelissä ne vasta pääsevätkin rikkomaan paikkoja, koska firmalla todellakaan ei ole mitään aikaisempaa online-osaamista. Kiinalaisilla MMoRPG hikipajoillakin on sitä paljon enemmän.
 
Ei kyllä itteä kiinnostaa tippaakaan mikään CP2077 moninpeli. Eiköhän ne laita tämän SP:n "kuntoon" ensin, vaikka siihen menisi vuosi tai kaksi ja katso sitten uudelleen sen moninpelin tilannetta.
 
Varmaan viisahinta tehdä kuten Witcher 3 kanssa kävi.
Kävin pelin kimppuun vasta noin 3 vuotta julkaisusta.. Säästyi suurimmilta ongelmilta.
Toivotaan että tää on myös 3 vuoden päästä hyvässä tikissä.
 
Varmaan viisahinta tehdä kuten Witcher 3 kanssa kävi.
Kävin pelin kimppuun vasta noin 3 vuotta julkaisusta.. Säästyi suurimmilta ongelmilta.
Toivotaan että tää on myös 3 vuoden päästä hyvässä tikissä.
Varmaan silloin paras katella pelin suuntaan kun kaikki lisäosat/DLC ovat ilmestyneet tälle niin silloin luulsii pelin olevan niin hyvässä kunnossa kuin se CDPR toimesta saadaan.

Ei siinä muistaakseni Witcher 3 tapauksessa mennyt monia kuukausia kun suurimat bugit oli saatu liiskattua mutta toki Witcher 3 lähtötilanne oli "vähän" parempi.
 
Oisko kellään nomad male story läpipelattuna laittaa mulle tallennus tidostot? Mulla hävis tallennukset kokonaan ei jaksais uudestaan takoo läpi. Ei tarvi mitään muuta kun story läpi pelattuna.
 
Ennakkotilasin Series X:lle Gigantista siihen vajaa 50e hintaan niin en viitsinyt rahoja hakea takaisin. Ajattelin odotella patcheja vaan muutama päivä sitten kyllästyin ja aloitin pelin.

Kyllähän tämä kolahtaa ja kovaa. Juoni, tunnelma, hahmot, ääninäyttely priimaa. Mahtavan yksityiskohtainen miljöö ja mukavasti tarjoaa tapoja pelata.

Bugit ollu lähinnä visuaalisia tai sitten kuolleet viholliset huutaa jotain. Ei maata kaada.

Huonojakin puolia on.. Ubisoft-tasoinen määrä höpökeikkaa kartalla, ja jotenkin jää pintapuoliseksi oma tekeminen tuolla upeassa kaupungissa. Ei voi liittyä eri jengeihin tai mitään. Ne ei reagoi mun tekemisiin mitenkään pitkässä juoksussa, ainakaan toistaiseksi jne.

Mutta eiköhän tän parissa viihdy vielä hyvän tovin. Helvetin mukava pelata ja lorea on siellä täällä jos jaksaa lukea ja syventyä.
 
Nyt sain Ray Tracingin päälle ja pakko sanoa että vau! Ei tuota AMD:n näyttiksellä osannut aiemmin edes kaivata. Ihan koko valaistus meni uusiksi ja peli näyttää kertaheitolla paljon realistisemmalta. Etenkin yöaikaan kaikki valot ja heijastukset olivat huikeita. Lisäksi Pacifica oli päivällä porottavan auringon alla todella näyttävä.

RTX 3060 jaksaa puskea ihan kivasti 50-80FPS 1080p resoluutiolla, kun muut asetukset on medium-high, RT ominaisuudet kaikki päällä ja laatuna medium ja vielä DLSS Quality. Alkuun DLSS:n sumeus kauhistutti, mutta sehän korjaantui heittämällä laittamalla Nvidia ohjauspaneelista vähän terävöitystä päälle. Paljon tätä hitaammalla näyttiksellä ei kyllä pahemmin viitsisi Ray Tracingia käyttää.
 
Tulipa hommattua. Aika lähelle tappiin tuo kaiken defaulttina laittaa 3080 ja 3700X 3440x1440 kombolla ja ihan kohtuullisesti pyöriikin DLSS:t qualityllä näin alkuun. Pitkälle en ehtinyt pelaamaan mutta kylläpä näin Rage 2:n jälkeen tuntuu tuo taistelu juuri siltä, ettei tätä ole varsinaisesti miksikään sinkohipaksi tarkoitettukaan. Meinasin pelata padilla mutta tavallisesta poiketen en osunut yhtään mihinkään joten vaihdoin hiireen ja silti aika nihkeetä näin alkuun.

Olikohan tuolla hahmonluonnilla suurikin vaikutus peliin? Oon tullut laiskaksi ja en hirveesti jaksanut kelailla miten nuo muutamat statsit sijoitan. Pistin sitten Cool ja Int täysille ja viimeisen pisteen johonkin agilityyn tai vastaavaan.

Toinen pieni elämänlaatukysymys: Hirveesti kaikkea klikattavaa sälää jota V kerää. Lieneekö oleellista? Iskee pahasti fiilikseen kun stormataan joktain biohack kämppää ja joka huoneessa pitää viettää minuutteja naksutellen kaikkea varmuuden vuoksi jos olisi jotain tärkeää kerättävää.
 
Ei oo kyllä hyvä peli lyhyt ja rtx päällä jotenkin epätodellinen peiliä siellä täällä, liian puhtaat pinnat. Pelin surkea juoni tylsät hahmot. Eloton kaupunki idiootti poliiseineen. Ite pelasin 3080 iman rtx läpi. Poistoon meni heti kun oli läpi nyt on ne tallennukset hukassa kun aattelin uudestaan kokeilla. Mun arvosana täyttä kuraa :D.
 
Mun peli rikkoutui jostain syystä. Tasainen ja stabiili 5 FPS joka paikassa, myös päävalikossa. Onko kukaan kuullut vastaavasta ongelmasta?
 
Miksi muuten kaikki valikot "driftaa" johonkin suuntaan? Aluksi ajattelin, että se oli padin tatin dead zonen asetuksesta kiinni mutta ohjain irti ja hiirellä ja näppiksellä pelatenkin kaikki settingsit, luettavat jutut pelimaailmassa jne. rullaa hitaasti alas tai ylös ihan kuin olisi paskasti kalibroitu joystick koneessa kiinni.
 
Miksi muuten kaikki valikot "driftaa" johonkin suuntaan? Aluksi ajattelin, että se oli padin tatin dead zonen asetuksesta kiinni mutta ohjain irti ja hiirellä ja näppiksellä pelatenkin kaikki settingsit, luettavat jutut pelimaailmassa jne. rullaa hitaasti alas tai ylös ihan kuin olisi paskasti kalibroitu joystick koneessa kiinni.
Ai se ei ollutkaan omasta ohjaimesta kiinni :D luulin että oma ohjain on porsimassa kun aina semmoista hentoa skrollaamista silloin tällöin
 
Mä en tiedä mikä tässä on mutta tämä ei pelinä nyt tunnu alkuun miltään kantilta innostavalta. Näyttää hienolta mutta pelillisesti aika perus watchdogs fiilikset tulee paitsi että ajettavuus ohjaamosta mallia susi. Oma vaikutelma cyberpunk-maailmasta on paljon synkempi, kaupunkikin mielellään kannen alla (josta silti sataa läpi).

Tuntuisi toimivan muuten mutta joskus jostain tekstuurista näytetään jotain hyvin low res versiota ihan lähelläkin ihan satunnaisesti.
 
Mä en tiedä mikä tässä on mutta tämä ei pelinä nyt tunnu alkuun miltään kantilta innostavalta. Näyttää hienolta mutta pelillisesti aika perus watchdogs fiilikset tulee paitsi että ajettavuus ohjaamosta mallia susi. Oma vaikutelma cyberpunk-maailmasta on paljon synkempi, kaupunkikin mielellään kannen alla (josta silti sataa läpi).

Tuntuisi toimivan muuten mutta joskus jostain tekstuurista näytetään jotain hyvin low res versiota ihan lähelläkin ihan satunnaisesti.
Itelläkin alkuun meni hetki, että pääsi maailmaa sisään, mutta nyt kun kaikkia sivutehtäviä ja pääjuonta menty hyvän matkaa niin ei meinaa päästää ohjainta käsistä. Maailma tuntuu elävältä ja joka nurkan takana jotain kiinnostava.
Eiköhän se siitä ala nappaamaan mukaansa jos noista tekstuureista ja auton ohjattavuuksista pääsee yli.
 
Viimeksi muokattu:
Joo itellä nyt 75h takana ja pääjuonta en ole juuri pelannut viimesen 20h aikana. Aina löytyy jotain uutta ja aina tekee mieli vielä se yks gig tms. heittää. Maailma ja hahmot imee kyllä tehokkaasti mukaansa ja helvetin hienot grafiikat kruunaa kokonaisuuden. :comp:

Tänään löysin skippyn. Hyvät naurut sai kyllä. Ja tehokashan se on ku mikä. :p
 
Itsellä takana 30h ja pääjuoni alkaa ilmeisesti olla loppupuolella. Tarinankerronta, juoni sekä tunnelma ainakin päätarinassa on erittäin hyvällä tasolla. Sivutehtäviä on tullut myös tahkottua.

Itsellä on todella ärsyttävä musabugi, joka häiritsee tunnelmaa: pelissä aiemman kohdan musiikit jäävät soimaan, tähän auttaa ainoastaan uudelleenkäynistäminen. Ihmettelin jo alussa päätehtävää kun oli herkkä kohta menossa ja taustalla soi raskas rockki, että ei tässä kaikki nyt ole kohdallaan.

Mappi, perkit ja aseet ovat mitäänsanomattomia tässä pelissä omasta mielestä. Itselläni on melkein 80k rahaa, koska en tiedä mihin pelissä käyttää, koska rahalla en ole löytänyt parempia aseita eikä muutenkaan materian ostamisella tunnu olevan mitään väliä. Karttaa ei juuri tule katsottua sen sekavuuden vuoksi.

Tarinankerronnan ja tunnelman ansiosta peli saa 8,5/10 arvosanaksi. Joskus myöhemmin tulee varmana pelattua uudestaan läpi eri tyylillä. Tällä hetkellä pelaan "tankkia" joka keskittyy tulitaisteluun lähinnä. Vaikka vaikeustaso on vaikeimmalla niin tosi harvoin tulee kuoltua. Vähän jopa harmittaa kun ei tarvitse olla tällä pelityylillä yhtään varovainen.
 
En itse allekrijoita ihan kyllä tuota rahan turhuudesta valittamista. Itsellä menee hyvinkin nopeasti rahat craftimatskuihin ja alussa varsinkin cyberware upgradeihin. Ajoneuvoja jos ostelisis, niin sais kyllä olla koko ajan "keräämässä" rahaa. En kyllä näe mitään jätkeä niiden ostelussa, kun eipä niistä oikein mitään hyötyä ole. Nyt hahmo levelillä 45. Toki sitten kun saa hahmoon 50:n ja kaikki aseet ja armorit upattua sille tasolle, niin rahan kulutus tyssää siihen.
 
... Rage 2:n jälkeen tuntuu tuo taistelu juuri siltä, ettei tätä ole varsinaisesti miksikään sinkohipaksi tarkoitettukaan. Meinasin pelata padilla mutta tavallisesta poiketen en osunut yhtään mihinkään joten vaihdoin hiireen ja silti aika nihkeetä näin alkuun.

Hiiren herkkyydet kuntoon niin kyllä se siitä. Parhaimillaan pyssytely on komeaa luotibalettia: r/LowSodiumCyberpunk - "Cyberpunk's gameplay sucks" yeah, sure...

Olikohan tuolla hahmonluonnilla suurikin vaikutus peliin? Oon tullut laiskaksi ja en hirveesti jaksanut kelailla miten nuo muutamat statsit sijoitan. Pistin sitten Cool ja Int täysille ja viimeisen pisteen johonkin agilityyn tai vastaavaan.

Statsipojoja kertyy pelatessa niin paljon että alkuvalinnoilla ei ole niin hirveästi merkitystä. Kannattaa kuitenkin painottaa max. kahta skillipuuta, kaikkia ei saa tappiin.

Toinen pieni elämänlaatukysymys: Hirveesti kaikkea klikattavaa sälää jota V kerää. Lieneekö oleellista?

Ei. Romut voi vaihtaa rahaksi ja loput käyttöön tai kierrätykseen (rahaksi tai materiaaleiksi).


Oma vaikutelma cyberpunk-maailmasta on paljon synkempi, kaupunkikin mielellään kannen alla (josta silti sataa läpi).

Synkkyys on pintaa syvemmällä, eli Night Cityn hahmojen tarinoissa ja kohtaloissa.
 
Viimeksi muokattu:
En itse allekrijoita ihan kyllä tuota rahan turhuudesta valittamista. Itsellä menee hyvinkin nopeasti rahat craftimatskuihin ja alussa varsinkin cyberware upgradeihin. Ajoneuvoja jos ostelisis, niin sais kyllä olla koko ajan "keräämässä" rahaa. En kyllä näe mitään jätkeä niiden ostelussa, kun eipä niistä oikein mitään hyötyä ole. Nyt hahmo levelillä 45. Toki sitten kun saa hahmoon 50:n ja kaikki aseet ja armorit upattua sille tasolle, niin rahan kulutus tyssää siihen.

Itse ostin eilen kaikki autot.
Eihän niistä sinänsä hyötyä ole, mutta halusin tehdä kaiken ja muutenkin häiritsi niiden tehtävä markerit kartalla.
Aiemmin olin ostanut jo caliburnin joka taisi maksaa 127.000 ja kusanagin eli sen akira prätkän joka maksoi 22.000.
Mitään turhaa kuten modeja, vaatteita tai aseita en ostanut ja kaikki muut paitsi iconic aseet tuli myytyä ja kun ihan kaikki ncpd tehtäviä myöden oli tehtynä niin mulla oli 1.5 miljoonaa.
Tuokaan ei riittänyt vaan jäi vielä yksi 73.000 auto ostamatta joten kävin vaan myymässä crafting osia jotta sain senkin ostettua.

Joten ei sitä rahaa todellakaan liikaa ole ellei sitten jotain exploitia käytä.
 
En itse allekrijoita ihan kyllä tuota rahan turhuudesta valittamista. Itsellä menee hyvinkin nopeasti rahat craftimatskuihin ja alussa varsinkin cyberware upgradeihin. Ajoneuvoja jos ostelisis, niin sais kyllä olla koko ajan "keräämässä" rahaa. En kyllä näe mitään jätkeä niiden ostelussa, kun eipä niistä oikein mitään hyötyä ole. Nyt hahmo levelillä 45. Toki sitten kun saa hahmoon 50:n ja kaikki aseet ja armorit upattua sille tasolle, niin rahan kulutus tyssää siihen.

Itse en alkuun keskittynyt craftaamiseen ollenkaan ja ne muutamat himoitsemani cyberwaret sain raavittua kasaan melko nopeasti. Autoihin tuo kaikki ylimääräinen totta kai menisi, mutta niiden keräilystä ei tosiaan ole oikein mitään iloa. Vain kourallinen niistä on sellaisia, joita viitsii käyttää useamman kerran. Myöskään keräilyviettiä nuo ei oikein tyydytä, koska niitä varten ei ole mitään autotallia vaan ne on kaikki jossain pilvessä. Rahan saa siis kyllä kulumaan, mutta ei sille mitään oikeaa käyttöä ainakaan pidemmän päälle mun mielestä ole. Gearin kanssa vähän sama homma; parempaa tavaraa voi craftata ja sitä löytyy tasaisesti, mutta mitä sitten? Vanhoillakin rytkyillä pärjää vallan hyvin ja missään kohti ei ole tullut sellaista "nyt pitää hankkia sitä ja sitä ennen kuin uskaltaa mennä tuonne".
 
Itsellä takana 30h ja pääjuoni alkaa ilmeisesti olla loppupuolella. Tarinankerronta, juoni sekä tunnelma ainakin päätarinassa on erittäin hyvällä tasolla. Sivutehtäviä on tullut myös tahkottua.

Itsellä on todella ärsyttävä musabugi, joka häiritsee tunnelmaa: pelissä aiemman kohdan musiikit jäävät soimaan, tähän auttaa ainoastaan uudelleenkäynistäminen. Ihmettelin jo alussa päätehtävää kun oli herkkä kohta menossa ja taustalla soi raskas rockki, että ei tässä kaikki nyt ole kohdallaan.

Mappi, perkit ja aseet ovat mitäänsanomattomia tässä pelissä omasta mielestä. Itselläni on melkein 80k rahaa, koska en tiedä mihin pelissä käyttää, koska rahalla en ole löytänyt parempia aseita eikä muutenkaan materian ostamisella tunnu olevan mitään väliä. Karttaa ei juuri tule katsottua sen sekavuuden vuoksi.

Tarinankerronnan ja tunnelman ansiosta peli saa 8,5/10 arvosanaksi. Joskus myöhemmin tulee varmana pelattua uudestaan läpi eri tyylillä. Tällä hetkellä pelaan "tankkia" joka keskittyy tulitaisteluun lähinnä. Vaikka vaikeustaso on vaikeimmalla niin tosi harvoin tulee kuoltua. Vähän jopa harmittaa kun ei tarvitse olla tällä pelityylillä yhtään varovainen.
Älä nyt... Tässä pelissä on munakkain sniper rifle jonka olen nähnyt. Sillä päräyttää betoniseinän läpi headshotin. Jo tykin kuvauksessa sanotaan, että tältä ei voi piiloutua
 
Pelin ihan alussa aseet tuntuivat tylsiltä vesipyssyiltä, mutta tasojen ja perkkien ja aseiden parantuessa lopussa ne olivat kyllä todella munakkaita murhavehkeitä, joka on vaan hyvä roolipelimäisyys mielestäni.

Rahat kului kyllä itellä cyberosiin jne, ja vähän väliä sai olla 10min näpyttelemässä craftinappia. Craftayksen ansiosta myöhemmin tosin sain jätettyä kaiken lootin maahan, koska nopeampi silti hakata sitä craftinappia kuin kyykistellä nokka maassa keräämässä aseita ruumiilta joka on pelissä pitkäpiimäistä touhua joka tappelun jälkeen.
 
Pelin ihan alussa aseet tuntuivat tylsiltä vesipyssyiltä, mutta tasojen ja perkkien ja aseiden parantuessa lopussa ne olivat kyllä todella munakkaita murhavehkeitä, joka on vaan hyvä roolipelimäisyys mielestäni.

Rahat kului kyllä itellä cyberosiin jne, ja vähän väliä sai olla 10min näpyttelemässä craftinappia. Craftayksen ansiosta myöhemmin tosin sain jätettyä kaiken lootin maahan, koska nopeampi silti hakata sitä craftinappia kuin kyykistellä nokka maassa keräämässä aseita ruumiilta joka on pelissä pitkäpiimäistä touhua joka tappelun jälkeen.

No itsehän kerään kaikki vihreästä ylöspäin ihan sen craftimatskun takia. Säästää siinä rahaa, kun ei tarvii kaikkea matskua ostaa. Aikaahan siinö menee, kun niitä noukkii ja purkaa, mutta ei itteä ihan hirveesti oo vielä ainakaan käyny ärsyttämään.

Alussa aseet on uhan lussuja kyllä, mutta tasojen karttuessa rynsesterilläkin kaatuu aika sukkelaan vihut, vaikka rifle puuhun en ole pisteitä laittanut juuri ollenkaan.
 
Divided We Stand oli kyllä aivan OP ase. Sen kun sohii sinnepäin ja nami tiskiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 788
Viestejä
4 648 742
Jäsenet
76 306
Uusin jäsen
TopiKu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom