Cyberpunk 2077

Sit kun pystyy legendaarisia välineitä craftaan ja on jotain kykyjä craftaus-puusta niin mitään ei tarvitse kerätä maasta koska craftaus tuo enemmän kuin kuluttaa... Pääasiassa violetin värisiä emp-kranaatteja tjms. tehdään 100 putkeen, jotka sitten puretaan, ja niillä osilla tehdään 15-20 legendaarista sniper-kivääriä jotka myydään 100k+. Alussa ostin juoma-automaateista limsaa jotka purkamalla sai craftausmateriaalit, mutta aika pian sitäkään ei enää tarvinnut tehdä.
Haulikot ovat myöhemmin hulppeita ainakin jos niihin on mitään panostanut, raajat lentelee levottomasti kun vähän sinne päin tusauttaa.
 
^ Ja sitten valitetaan kun rahalla ei tee mitään vaikka sitä on miljoonia ja craftaus puu on ylivoimainen ja muita aku ankan parhaita kun ensin exploitin avulla saadaan aikaiseksi itse aiheutettu ongelma.
Enkä nyt tarkoita sua vaan tuota on kuullut useammassa tube videossa.
Sama kun vaikka skyrimin kohdalla valitetaan kuinka hahmosta tulee liian helposti ylivoimainen vaikka noin ei koskaan tapahdu normaalilla pelaamisella vaan sun pitää tietää miten kaikki skillit saa nopeasti maksimiin.
Ihan kuten tässä tehdään ihan tietoinen valinta keskittyä craftaukseen ja sitten yleensä vielä katsotaan tubesta missä parhaiden aseiden blueprintit on ja sitten aloitetaan tuo raha looppi.

Pelatkoon jokainen miten haluaa, mutta mua suorastaan vituttaa katsoa "arvosteluita" joissa valitetaan esim siitä kuinka koko pelin talous on perseellään ja sitten perustellaan sitä just tuolla craftaus loopilla.

Itse käytin tuota kranaatti exploitia vasta kun kaikki tehtävät oli tehty, koska halusin rakentaa sinne kämpän seinälle meneviä iconic aseita ja niistä sai helposti tarvittavat materiaalit.
 
Viimeksi muokattu:
Sit kun pystyy legendaarisia välineitä craftaan ja on jotain kykyjä craftaus-puusta niin mitään ei tarvitse kerätä maasta koska craftaus tuo enemmän kuin kuluttaa... Pääasiassa violetin värisiä emp-kranaatteja tjms. tehdään 100 putkeen, jotka sitten puretaan, ja niillä osilla tehdään 15-20 legendaarista sniper-kivääriä jotka myydään 100k+. Alussa ostin juoma-automaateista limsaa jotka purkamalla sai craftausmateriaalit, mutta aika pian sitäkään ei enää tarvinnut tehdä.
Haulikot ovat myöhemmin hulppeita ainakin jos niihin on mitään panostanut, raajat lentelee levottomasti kun vähän sinne päin tusauttaa.

Aseissa on kyllä hyvin munaa - varsinkin reukut ja haulikot on sen verran jytkyjä, että jo niiden takia ehkä vähän hiomatonta taistelua jaksaa hyvin. Aloitin (tai yritin aloittaa) Controlin Cyberpunkin jälkeen ja ainakin sen alkutussarin ankeus teki pelaamisesta jotenkin tylsää. Tavallaan pieni ja turha yksityiskohta, jonka ei pitäisi vaikuttaa juuri pelaamiseen, mutta yllättävän paljon se häiritsee.
 
Vielä tuosta hahmon kehityksestä sen verran, että perkit voinee jotenkin respecata myöhemmin? Onko peli normaalilla niin helppo, ettei tartte kummemmin miettiä noita statseja ja perkejä? Yhteen tai kahteen panostaminen ei näin alussa millään inspaa ja monessa puussa on alussa hyödyllistä perkiä...
 
Juu, re-specin saa ripperdoceilta 100k:lla.
Normaali vaikeustaso on räiskintäpeleihin tottuneelle liian helppo, ainakin alkuvaiheessa.
 
Onko tässä muuten joku indikaattori, josta päätellä että viholliset on ihan liian kovia itelle? Katujengiläsiä tullut vastaan, joilla on bounty päällä ja osa menee suht helposti kun tiputtaa ekan sneakista headshotilla ja parilla sarjalla perään. Osaan taas ei saa oikein mitään vahinkoa aikaan vaikka laukoo sarjan toisensa perään päähän. Ei jaksais aina save/reloadilla testata, että onko edes mitään saumoja...
 
Punanen pääkallo on aika hyvä markkeri. Itse kun pelailin lähinnä hakkerina niin eipä asialla niin väliks ollu. Muutama psycho toki kun piiloon ei päässyt
 
Hiiren herkkyydet kuntoon niin kyllä se siitä. Parhaimillaan pyssytely on komeaa luotibalettia: r/LowSodiumCyberpunk - "Cyberpunk's gameplay sucks" yeah, sure...
Ei nyt millään pahalla jos moisesta tykkäät, mutta pelistä puuttuu kaikki haaste vaikeimmillakin vaikeusasteilla, kun ai on aivan helisemässä hyppysankarin kanssa. Kaikki konfrontaatiot on samanlaisia, sen ku juoksee ja hyppii vastustajien yli ja ampuu haulikolla naamaan. Ekat viis jengiä on ihan hauskoja pelleillä tolla tavalla, mutta sitten hommasta lähtee maku aivan täysin.

Tulee pelatessa aina ihmeteltyä että miksi vastustajilla ei koskaan ole noita tuplahyppykenkiä, supernopeutta ja instagib -haulikkoa? Olis hauskaa kun vihollisetkin olis mukana tossa jänisleikissä täysillä. Tulis niille bullet time cyberosillekkin käyttöä, kun vastustajiin osuminen olisi muuten aivan mahdotonta.
 
Ei nyt millään pahalla jos moisesta tykkäät, mutta pelistä puuttuu kaikki haaste vaikeimmillakin vaikeusasteilla, kun ai on aivan helisemässä hyppysankarin kanssa. Kaikki konfrontaatiot on samanlaisia, sen ku juoksee ja hyppii vastustajien yli ja ampuu haulikolla naamaan. Ekat viis jengiä on ihan hauskoja pelleillä tolla tavalla, mutta sitten hommasta lähtee maku aivan täysin.

Tulee pelatessa aina ihmeteltyä että miksi vastustajilla ei koskaan ole noita tuplahyppykenkiä, supernopeutta ja instagib -haulikkoa? Olis hauskaa kun vihollisetkin olis mukana tossa jänisleikissä täysillä. Tulis niille bullet time cyberosillekkin käyttöä, kun vastustajiin osuminen olisi muuten aivan mahdotonta.

Ite kun en ole jaksanut armoriin juurikaan panostaa, enkä upgradeta niitä kuteita, niin henki lähtee aika usein yhdessäkin osumasta tuolla vaikeimmalla tasolla. Tuo mukavasti vähän jännitystä. Onhan tuo toki typerää, että armoriin jos panostaa edes jonkun verran, niin vaikeinkin taso luokkaa ylijuoksu.
 
Ite kun en ole jaksanut armoriin juurikaan panostaa, enkä upgradeta niitä kuteita, niin henki lähtee aika usein yhdessäkin osumasta tuolla vaikeimmalla tasolla. Tuo mukavasti vähän jännitystä. Onhan tuo toki typerää, että armoriin jos panostaa edes jonkun verran, niin vaikeinkin taso luokkaa ylijuoksu.
Jep. Ylijuoksuksi menee kans jos käyttää power aseita tai snipuja quickhackeista puhumattakaan.

Olis taktisesti paljon mielenkiintoisempi peli jos vihollisetki osais pingata sut ja sit ampua seinän läpi kilometrin päästä. Pitäis aidosti paneutua vihollisen asemiin ja pohtia että miten tilanteita pitäisi lähestyä siten että ei saa automaattisesti kuulaa kalloon.
 
Ärsyttäviä bugeja tässä kyllä edelleen on. Tai luulen että ne on bugeja.

Ihan puun takaa saatetaan alkaa ampumaan porukalla tilanteessa, jossa ei pitäisi olla mitään syytä. Esim. paikassa Clouds, jossa on "Dolls" ja juonen puolesta laitetaan aseet kaappiin ennen sisään astumista, alkoi ekalla kertaa ihan tyhjästä hyökkäys, johon aseettomana kuolin heti ja jota ei uudella yrityksellä tullut. Samoin välillä jää se "hostile" status päälle (samasta paikasta poistuessa esim. jäi). Tai sitten jää ne Silverhandin glitchit ruudulle tms.
 
Jep. Ylijuoksuksi menee kans jos käyttää power aseita tai snipuja quickhackeista puhumattakaan.

Olis taktisesti paljon mielenkiintoisempi peli jos vihollisetki osais pingata sut ja sit ampua seinän läpi kilometrin päästä. Pitäis aidosti paneutua vihollisen asemiin ja pohtia että miten tilanteita pitäisi lähestyä siten että ei saa automaattisesti kuulaa kalloon.

Itse aloitin hardilla ja alusta asti oli selvää, että laitan kaikki pojot intelligence ja cool kykyihin ja teen kunnon netrunnerin joka tappaa kaikki rakennuksen ulkopuolelta.
Hitaasti, mutta varmasti hahmosta tuli ihan ylivoimainen, mutta aina kun tuli joku bossi vastaan niin se viimeistään palautti takaisin ns.maanpinnalle kun cyberdeckin ram loppui muutaman hackin jälkeen ja ihan periaatteesta käytin vain monowirea niiden lisäksi.
Esim se miekoilla huitova bossi tappoi mut kahdella osumalla joten sain jatkuvasti juosta paniikissa karkuun.

Itse tykkäsin olla ylivoimainen ja 100 melee tapon trophykin tuli helposti kun ensin heitti breach protocolin kautta reboot optics daemonin joka käräytti vihollisen silmät kun se huomasi mut ja levisi melkein joka viholliseen.
Tuon jälkeen vaan juoksin mäiskimässä kaikkia dildolla naamaan.

Kyllähän ne joskus sut koittaa pingata kun ruudulle tulee se revealing location ja joskus todella harvoin vihun netrunner käyttää myös burn hackia, mutta noin taisi käydä vain ekan kymmenen tunnin aikana pari kertaa.
 
Itse aloitin hardilla ja alusta asti oli selvää, että laitan kaikki pojot intelligence ja cool kykyihin ja teen kunnon netrunnerin joka tappaa kaikki rakennuksen ulkopuolelta.
Hitaasti, mutta varmasti hahmosta tuli ihan ylivoimainen, mutta aina kun tuli joku bossi vastaan niin se viimeistään palautti takaisin ns.maanpinnalle kun cyberdeckin ram loppui muutaman hackin jälkeen ja ihan periaatteesta käytin vain monowirea niiden lisäksi.
Esim se miekoilla huitova bossi tappoi mut kahdella osumalla joten sain jatkuvasti juosta paniikissa karkuun.

Itse tykkäsin olla ylivoimainen ja 100 melee tapon trophykin tuli helposti kun ensin heitti breach protocolin kautta reboot optics daemonin joka käräytti vihollisen silmät kun se huomasi mut ja levisi melkein joka viholliseen.
Tuon jälkeen vaan juoksin mäiskimässä kaikkia dildolla naamaan.

Kyllähän ne joskus sut koittaa pingata kun ruudulle tulee se revealing location ja joskus todella harvoin vihun netrunner käyttää myös burn hackia, mutta noin taisi käydä vain ekan kymmenen tunnin aikana pari kertaa.
Onhan tuo välillä ihan hauskaa. Jotenkin vaan kuvittelin että tässä on ollut tarkoitus olla osa maailmaa eikä joku supersankari vailla vertaistaan. Vihollisetki sais käyttää reboot opticsia ja muita samoja metkuja, olis paljon hauskempaa välillä yrittää taistella pimeässä.
 
12 Tuntia pelikellossa ja toistaiseksi vähän meh. Ei vaan toi tarina iske sillä tavalla, ainakaan vielä.

Oon nyt Ghosttown tehtävässä, minkä unlock vaati $15k.

Osoittautuikin vähän vaikeeksi tehtäväksi kun oman hahmon aseet ei vissiin kovin tehokkaita. Katon videoita mis toiset ampuu yhdellä laukausella vihun ja ite saa ampuu joku 5 kertaa aina yhtä päähän. Oon kyllä craftingilla upgradennu niitä ja loottaillu aseita, sekä craftannu health objectii, mutta healthbar kans vasta 150 ja vihut tekee yllättävän nopee damagee. En vieläkään ymmärrä montaa juttuu combatissa. Esim. Se miksi tulee välillä jatkuva damage. Ns. Bullet time mode ois myös kiva saada ehkä.

Sit toi crafting on jumissa lvl 3. Perk pointeil pitäis saada lisää sitä, mutta en oikein ymmärrä miksei saa ostettuu.
 
12 Tuntia pelikellossa ja toistaiseksi vähän meh. Ei vaan toi tarina iske sillä tavalla, ainakaan vielä.

Oon nyt Ghosttown tehtävässä, minkä unlock vaati $15k.

Osoittautuikin vähän vaikeeksi tehtäväksi kun oman hahmon aseet ei vissiin kovin tehokkaita. Katon videoita mis toiset ampuu yhdellä laukausella vihun ja ite saa ampuu joku 5 kertaa aina yhtä päähän. Oon kyllä craftingilla upgradennu niitä ja loottaillu aseita, sekä craftannu health objectii, mutta healthbar kans vasta 150 ja vihut tekee yllättävän nopee damagee. En vieläkään ymmärrä montaa juttuu combatissa. Esim. Se miksi tulee välillä jatkuva damage. Ns. Bullet time mode ois myös kiva saada ehkä.

Sit toi crafting on jumissa lvl 3. Perk pointeil pitäis saada lisää sitä, mutta en oikein ymmärrä miksei saa ostettuu.
Onko sulla Technical Ability attributessa pisteitä enemmän kuin 3?
 
En vieläkään ymmärrä montaa juttuu combatissa. Esim. Se miksi tulee välillä jatkuva damage. Ns. Bullet time mode ois myös kiva saada ehkä.

Jollain vihollisen nördellä ollu sinuun näköyhteys ja hakkeroinu sinuun jatkuvan damagen. Näitä quickhandeja voit itsekin saada käyttöön ku craftaat tai löydät cyberwarea joita laittaa omalle hahmolle. Inventatiosta oikea alanurkka.

Breach protocoliin voi saada deamoneita joilla alueen vihut ottaa enemmän lämää.

Bullet timeä saa ripperdoceilta, joissain implanteissa on se. Voi vaatia tietyn määrän attributea johonkin ominaisuuteen.
 
Kannattaa vähän niitä tasoja nostella omassa ukossa ennekuin menee ghost townia tekemään. Pääsee helpommalla.
 
Heh itse olin menossa jututtaa Rogueta tosta Ghost Town -keikasta ja just matkalla alkoi kyhnyt poltteleen taskun pohjia. Pysähdyin ripperdocille ehostamaan itseäni, tili tyhjäksi ja seuraavaksi oltiinkin vailla 15 kiloa että keikka jatkuu.
 
Bossit ei kyllä istu peliin. Voodoo-porukan tehtävässä olin levelin tai pari altavastaajana ja piti edetä hyvin varovaisesti kun animalit tappoi hetkessä jos tuli yllätetyksi liian läheltä. Sitten tuli vastaan joku pääkallolla merkattu ja yritin pakittaa niin ovi takana kiinni. Ajattelin että reload mutta ihmetys oli suuri kun otin pari osumaa enkä kuollut. No sehän olikin bossitappelu eli hirveä bullet sponge precision riflellä lipas toisensa perään suoraan päähän ennen kuin kaatui mutta ei saanut V:hen ihmeempää vahinkoa aikaan vaikka käytännössä koko taistelu laukauksia vaihten point blank etäisyydeltä :facepalm:
 
Bossit ei kyllä istu peliin. Voodoo-porukan tehtävässä olin levelin tai pari altavastaajana ja piti edetä hyvin varovaisesti kun animalit tappoi hetkessä jos tuli yllätetyksi liian läheltä. Sitten tuli vastaan joku pääkallolla merkattu ja yritin pakittaa niin ovi takana kiinni. Ajattelin että reload mutta ihmetys oli suuri kun otin pari osumaa enkä kuollut. No sehän olikin bossitappelu eli hirveä bullet sponge precision riflellä lipas toisensa perään suoraan päähän ennen kuin kaatui mutta ei saanut V:hen ihmeempää vahinkoa aikaan vaikka käytännössä koko taistelu laukauksia vaihten point blank etäisyydeltä :facepalm:

Bossit ny pitäis kieltää kaikista moderneista peleistä. :)
 
Onko noi smart weaponit todellinen vaihtoehto ollenkaan vai onko ne sille täys dataajalle hätätilakäyttöön? Stealthaavalla pyssysankarilla vähän outo konsepti, että ase ampuu headshotteja jos sattuu sille päälle. Etenkin sniperissa tai tarkkuuskiväärissä.

edit: Ja Power weaponit? Kimmoke on mahdottoman mutkikas mekanismi kun tech aseilla voi ampua suoraan vaan läpi seinistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noi smart weaponit todellinen vaihtoehto ollenkaan vai onko ne sille täys dataajalle hätätilakäyttöön? Stealthaavalla pyssysankarilla vähän outo konsepti, että ase ampuu headshotteja jos sattuu sille päälle. Etenkin sniperissa tai tarkkuuskiväärissä.

edit: Ja Power weaponit? Kimmoke on mahdottoman mutkikas mekanismi kun tech aseilla voi ampua suoraan vaan läpi seinistä.

Juu toi kimmokemekaniikka on kyllä ihan turha tekele. Ei todellakaan tarvii missään ja käyttäminen pirun hankalaa. Smart weaponeita itte jonkun verran käyttäny ja kyllä noi ihan ok on. Yleensä saa yhdella semmosella sarjalla pudotettua vihun, jos on hyvä ase. 1 smart weapon pelissä on ainakin, mikä ampuu vaan head shotteja.
 
Tulipa vihdoin vedettyä pääjuoni läpi. 80h kellossa. Nyt vois vielä vähän pelailla noita jotain gigejä ym ja levuttaa hahmon 50:n (nyt tasolla 47), ja pistää pelin sitten hyllylle. Seuraava läpi veto sitten kun patchatty enemmän ja DLC:ta ulkona.

Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.
 
Mulla perusaseet on nuo smartit silloin kun toimintaa on enemmän, mutta yksittäisiä vihuja on kivempi tiputella Comrade's hammerilla. Seinien läpi ampuvissa aseissa fysiikka voisi toimia vähän paremmin. Nyt vihut voi pingata kellarista ja tiputella niitä sen jälkeen vaikka maan läpi ampuen ja kadulla seisten.
 
Vittu näitä bugeja. Tech Rifle ei ammu tähtäimen kautta katsellen :facepalm:

Mitään gamestopperia ei ole tullut ainakaan vielä vastaan mutta ihan joka puolella kaikkea pientä paskaa. Kaikki vähän glitchailee, tekstuureita puuttuu tai näkyy läpi tai tarkat versiot ei lataudu. Kerätyt esineet jäävät maisemaan vaikka päätyvät myös inventaarion, musiikki jää looppiin jne.
 
Kannattanee hyllyttää peli puoleksi vuodeksi jos noin paljon vituttaa. Tekstuurien puuttuminen, epätarkkuus tms voi johtua hitaasta levystä. Onko nvme:lle asennettu?
 
Itsellä alkoi myös tulla tuota tekstuurien ja objektien hidasta latautumista näytönohjaimen vaihdon jälkeen. Nyt on RTX 3060 koneessa ja Ray Tracing ja DLSS Quality päällä. Varsinkin autolla ajaessa pop-in on varsin voimakasta. Itsellä peli on NVME-levyllä.

Lisäksi Ray Tracing nosti prosessorin kuormitusta aika paljon. Nyt 5Ghz i7 9700K:lla nähnyt pari kertaa 100% käyttöasteen, kun on mennyt oikein ison ihmisjoukon sekaan. En kyllä usko tuon aiheuttavan objektien hidasta latautumista, kun aika harvinaisia tilanteita lopulta.
 
Onko noi smart weaponit todellinen vaihtoehto ollenkaan vai onko ne sille täys dataajalle hätätilakäyttöön?
Itse vedin pelin ultimate häxörinä ja aseistus pääasiassa sniper, Divided we stand -smartti ja pistooli/miekka. Ainakin itselle tuo Divided oli aivan yltiö murhaaja, jos kävi käry ja paska osui faniin. Hauska sillä oli myös putsata noita NCPD hustleja yms. sivujuonteita kun tähtäs vaan sinnepäin ja antoi aseen laulaa.

Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.
Omat mietteet kaikki loput pelanneena
Ainakin omaan silmään tuo Panam-lopetus on se good+ending. Tiettt itsellä sopi hahmon tematiikkaan kun nomadina pelasin, niin "takaisin" omien joukkoon
 
Tällä hetkellä häiritseviä bugeja:
- Eniten harmittaa kun välillä kranaatin heitto ei onnistu. Siis nappi pohjaan ei toimi mutta tuplaklikkaamalla heittää pienen matkan päähän ilman että lentorata näkyy.
- Ja nyt on kaikki Reginan puhelut bugannut niin että aina ensimmäinen lause jää pois. Ja jos puhelussa on vain yksi lause niin ei kuulu mitään.
- Auton kun tilaa, niin välillä se kaivautuu jostain niin että ovet ja spoilerit on jo revennyt irti.. :D
- Random kuolemat kun esim jonkun jätekasan päällä astuu johonkin ja tippuu puoli metriä.
- Jotkin esineet, jotka vihuilta putoaa, jäävät puoliksi esim johonkin rappuun tai kaiteeseen eikä voi poimia.
- Pari kertaa on jäänyt puhelu taustalle jumiin. Ei voi hypätä eikä tallentaa peliä..

Nämä nyt ekana tuli mieleen. On tästä sekasotkusta silti sen verran nauttinut että kolmannella hahmolla menossa läpi.
 
Tulipa vihdoin vedettyä pääjuoni läpi. 80h kellossa. Nyt vois vielä vähän pelailla noita jotain gigejä ym ja levuttaa hahmon 50:n (nyt tasolla 47), ja pistää pelin sitten hyllylle. Seuraava läpi veto sitten kun patchatty enemmän ja DLC:ta ulkona.

Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.

On tuo se paras noista. Varsinkin jos mies V:lla on vielä suhteessa Panamin kanssa tai nais V:lla Judyn kanssa, koska myös se lähtee mukaan tuossa lopetuksessa.
Suosittelen kyllä tsekkaamaan myös Johnnyn lopetuksen kun annat kroppasi sen käyttöön, koska se on myös erittäin hyvä ja ainakin omasta mielestä kaikista tunteellisin lopetus.
 
Itse vedin pelin ultimate häxörinä ja aseistus pääasiassa sniper, Divided we stand -smartti ja pistooli/miekka. Ainakin itselle tuo Divided oli aivan yltiö murhaaja, jos kävi käry ja paska osui faniin. Hauska sillä oli myös putsata noita NCPD hustleja yms. sivujuonteita kun tähtäs vaan sinnepäin ja antoi aseen laulaa.


Omat mietteet kaikki loput pelanneena
Ainakin omaan silmään tuo Panam-lopetus on se good+ending. Tiettt itsellä sopi hahmon tematiikkaan kun nomadina pelasin, niin "takaisin" omien joukkoon

joo niin vähän epäilinkin, että tuo voisi olla se ns. "Good ending".
 
Se salainen lopetus on oikeasti se kaikista paras loppu jos siis pääset sen läpi. Eli yksin koko Arasakaa vastaan. Kukaan ei kuole Smasherin toimesta.
Se on hauska alpha-male lopetus ja tekee legendan hahmosta, mutta kyllä se Panamin kanssa (ainakin jos deittailee sitä) on selvästi se Happy Ending silti. Onneksi otin sen ekana luonnollisesti että jäi hyvä mieli lopusta koska vaan se "eka" loppu minkä kokee on musta "oikea" hahmolle. Muut sit kokeilemalla vanhasta tallennuksesta toki tein. Tosin niin kai tekijät ovat laskelmoineetkin että 75%++ pelaajista on miehiä joista 75%++ pelaa heteromiehellä joista 75%++ sit luonnollisesti haluaa Panamin kanssa mennä loppuun, ja tälleen tehneet tästä helpoimmin tyydyttävimmän lopun niille jotka haluavat "normi" kaavalla mennä.
 
Se on hauska alpha-male lopetus ja tekee legendan hahmosta, mutta kyllä se Panamin kanssa (ainakin jos deittailee sitä) on selvästi se Happy Ending silti. Onneksi otin sen ekana luonnollisesti että jäi hyvä mieli lopusta koska vaan se "eka" loppu minkä kokee on musta "oikea" hahmolle. Muut sit kokeilemalla vanhasta tallennuksesta toki tein. Tosin niin kai tekijät ovat laskelmoineetkin että 75%++ pelaajista on miehiä joista 75%++ pelaa heteromiehellä joista 75%++ sit luonnollisesti haluaa Panamin kanssa mennä loppuun, ja tälleen tehneet tästä helpoimmin tyydyttävimmän lopun niille jotka haluavat "normi" kaavalla mennä.
Kyllä se Panam on mukana tuossa salaisessakin lopussa jos olet Panamin kanssa romanssi questin käynyt loppuun. Ero tuossa on se että toisessa lähdetään Nomadien matkaan ja salaisessa jäädään vetämään Afterlifea NC:hen. Tuo salainen loppu on käytännössä sama kuin se että antaisit Johnnyn hoitaa mutta sillä erolla että Rogue ei kuole.
 
Kyllä se Panam on mukana tuossa salaisessakin lopussa jos olet Panamin kanssa romanssi questin käynyt loppuun. Ero tuossa on se että toisessa lähdetään Nomadien matkaan ja salaisessa jäädään vetämään Afterlifea NC:hen. Tuo salainen loppu on käytännössä sama kuin se että antaisit Johnnyn hoitaa mutta sillä erolla että Rogue ei kuole.
Juu tiedän, pelasin sen kyllä. Mutta Roguen kuolema on pikkuseikka, se oli vanha mummo kuitenkin. V+Panam pysyvät Panam-lopussa lovebirdeinä ja touhu loppuu näiden kanssa yhdessä täysin uuteen elämään, siinä missä salainen/Johnny loppu on käytännössä sitä että Panamista tulee ex ja V jatkaa unelmaansa Night Cityssä kuten ennenkin, kuolee varmaan tyytyväisenä, mutta oma kunnianhimo on tärkeintä sille eikä mitään opittu menetyksistä matkan varrella.

Se ite tehtävä oli kyllä hauska pelata salaisella lopulla, ainoa mistä sai lopussa vähän jännitystä pelaamiseen vaikeimmalla vaikeusasteella, meni ekalla vai tokalla kertaa silti läpi mutta vähän alkoi lopussa hikoiluttaan.
 
Vittu näitä bugeja. Tech Rifle ei ammu tähtäimen kautta katsellen :facepalm:

Mitään gamestopperia ei ole tullut ainakaan vielä vastaan mutta ihan joka puolella kaikkea pientä paskaa. Kaikki vähän glitchailee, tekstuureita puuttuu tai näkyy läpi tai tarkat versiot ei lataudu. Kerätyt esineet jäävät maisemaan vaikka päätyvät myös inventaarion, musiikki jää looppiin jne.

Ei välttämättä huono idea kokeilla näyttäisikö 1.06 versiolla paremmalta. ;) Joskin bugeja silläkin kyllä on, mutta ainakin oman subjektiivisen kokemuksen mukaan tuo tekstuurien lataus toimi sillä paremmin.
 
Peli on nopealla M.2:lla joten joku tekstuuribugi tuo vain on. Oikeastaan ainoa pahemmin häiritsevä bugi on tuo että aseet ei aina laukea tähtäimen läpi katsoen. Todella turhauttavaa pudotella ne maahan ja poimia uudestaan että bugi poistuisi jossain pahassa tilanteessa.

Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.

Sivutehtävistä olisi sellainen kysmys, että se luotiliiveissä oleva poliisi (?) nainen joka antaa niitä psykojen metsästyksiä sun muita valittaa jatkuvasti kun tapan kohteet ja että kannattaisko kokeilla esim puhua. Ei oikein selvinnyt, että miten ne tilanteet puhumalla hoidetaan kun kohde avaa heti tulen. Vai pitäiskö ne vetää stealthilla ja non lethal take downilla? Ja onko siitä lopulta mitään hyötyä?
 
Peli on nopealla M.2:lla joten joku tekstuuribugi tuo vain on. Oikeastaan ainoa pahemmin häiritsevä bugi on tuo että aseet ei aina laukea tähtäimen läpi katsoen. Todella turhauttavaa pudotella ne maahan ja poimia uudestaan että bugi poistuisi jossain pahassa tilanteessa.

Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.

Sivutehtävistä olisi sellainen kysmys, että se luotiliiveissä oleva poliisi (?) nainen joka antaa niitä psykojen metsästyksiä sun muita valittaa jatkuvasti kun tapan kohteet ja että kannattaisko kokeilla esim puhua. Ei oikein selvinnyt, että miten ne tilanteet puhumalla hoidetaan kun kohde avaa heti tulen. Vai pitäiskö ne vetää stealthilla ja non lethal take downilla? Ja onko siitä lopulta mitään hyötyä?

Siinä on semmonen juttu, että ne psychit ei ns. kuole, kun ammut niiltä healthit nolliin. Ne jää vaan kituuttamaan. Sitten jos vielä lasautat, ne kuolee ja akka valittaa.
 
Päteekö toi kaikkiin niihin tehtäviin joita se antaa? Osa ei ole näitä psykoja vaan esim. yksi oli joku nainen asunnossaan. Mielestäni en ampunut siellä lopetuslaukausta. Eli voiko joissain puhua?
 
Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.
On tässä kai kaks tehtävää joissa niillä on vaikutusta. Se alun tehtävä jota esiteltiin pelin trailerissa ja sit joku yks satunnainen tehtävä cloudsissa (jossa vaikutus on todella pieni). Lisäksi jos stealthaat jotain hitman tehtäviä ja peli ei bugaa niin kohteen kanssa voi keskustella ja saada kilpailevan tarjouksen. Mulla tais noiden jälkimmäisten kanssa joka kerta kesken keskustelun kohde avata tulen ilman että se triggeröityi dialogivalinnan perusteella.
 
82h pelattu ja vielä muutama side quest jälellä ja pääjuonen point of no return. Edelleen tässä pelissä on tunnelmaa, vaikkei yhtä eeppinen tekele olekaan kuin vaikka Witcher3, joka veti riman todella ylös. Välillä ihan mukava vaan ajella Johnnyn Porschella ja kuunnella Samurain veisuja. Eka peli vuosiin jossa tulee napsittua kuvia.

Cyberpsykoosi + suicide quickhackit olleet ahkerassa käytössä sekä viimeistely sneakkaus tai vaimennettu sniper rifle, criticalit alkaa olla aika mukavalla tasolla niin pääosuma on aina laaki ja vainaa.
 
Päteekö toi kaikkiin niihin tehtäviin joita se antaa? Osa ei ole näitä psykoja vaan esim. yksi oli joku nainen asunnossaan. Mielestäni en ampunut siellä lopetuslaukausta. Eli voiko joissain puhua?
Kannattaa käyttää non lethal aseita tai laittaa ase modi joka muuttaa damagen non lethaliksi.
 
Onko olemassa jokin yleinen syy mikä tämän paskan kaataa? Kaatuu 10-60min välein, ei vakausongelmaa muissa peleissä. Laskin näytönohjaimen kellojakin, ei vaikutusta :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 788
Viestejä
4 648 742
Jäsenet
76 306
Uusin jäsen
TopiKu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom