Cyberpunk 2077

Tulipa hommattua. Aika lähelle tappiin tuo kaiken defaulttina laittaa 3080 ja 3700X 3440x1440 kombolla ja ihan kohtuullisesti pyöriikin DLSS:t qualityllä näin alkuun. Pitkälle en ehtinyt pelaamaan mutta kylläpä näin Rage 2:n jälkeen tuntuu tuo taistelu juuri siltä, ettei tätä ole varsinaisesti miksikään sinkohipaksi tarkoitettukaan. Meinasin pelata padilla mutta tavallisesta poiketen en osunut yhtään mihinkään joten vaihdoin hiireen ja silti aika nihkeetä näin alkuun.

Olikohan tuolla hahmonluonnilla suurikin vaikutus peliin? Oon tullut laiskaksi ja en hirveesti jaksanut kelailla miten nuo muutamat statsit sijoitan. Pistin sitten Cool ja Int täysille ja viimeisen pisteen johonkin agilityyn tai vastaavaan.

Toinen pieni elämänlaatukysymys: Hirveesti kaikkea klikattavaa sälää jota V kerää. Lieneekö oleellista? Iskee pahasti fiilikseen kun stormataan joktain biohack kämppää ja joka huoneessa pitää viettää minuutteja naksutellen kaikkea varmuuden vuoksi jos olisi jotain tärkeää kerättävää.
 
Ei oo kyllä hyvä peli lyhyt ja rtx päällä jotenkin epätodellinen peiliä siellä täällä, liian puhtaat pinnat. Pelin surkea juoni tylsät hahmot. Eloton kaupunki idiootti poliiseineen. Ite pelasin 3080 iman rtx läpi. Poistoon meni heti kun oli läpi nyt on ne tallennukset hukassa kun aattelin uudestaan kokeilla. Mun arvosana täyttä kuraa :D.
 
Mun peli rikkoutui jostain syystä. Tasainen ja stabiili 5 FPS joka paikassa, myös päävalikossa. Onko kukaan kuullut vastaavasta ongelmasta?
 
Miksi muuten kaikki valikot "driftaa" johonkin suuntaan? Aluksi ajattelin, että se oli padin tatin dead zonen asetuksesta kiinni mutta ohjain irti ja hiirellä ja näppiksellä pelatenkin kaikki settingsit, luettavat jutut pelimaailmassa jne. rullaa hitaasti alas tai ylös ihan kuin olisi paskasti kalibroitu joystick koneessa kiinni.
 
Miksi muuten kaikki valikot "driftaa" johonkin suuntaan? Aluksi ajattelin, että se oli padin tatin dead zonen asetuksesta kiinni mutta ohjain irti ja hiirellä ja näppiksellä pelatenkin kaikki settingsit, luettavat jutut pelimaailmassa jne. rullaa hitaasti alas tai ylös ihan kuin olisi paskasti kalibroitu joystick koneessa kiinni.
Ai se ei ollutkaan omasta ohjaimesta kiinni :D luulin että oma ohjain on porsimassa kun aina semmoista hentoa skrollaamista silloin tällöin
 
Mä en tiedä mikä tässä on mutta tämä ei pelinä nyt tunnu alkuun miltään kantilta innostavalta. Näyttää hienolta mutta pelillisesti aika perus watchdogs fiilikset tulee paitsi että ajettavuus ohjaamosta mallia susi. Oma vaikutelma cyberpunk-maailmasta on paljon synkempi, kaupunkikin mielellään kannen alla (josta silti sataa läpi).

Tuntuisi toimivan muuten mutta joskus jostain tekstuurista näytetään jotain hyvin low res versiota ihan lähelläkin ihan satunnaisesti.
 
Mä en tiedä mikä tässä on mutta tämä ei pelinä nyt tunnu alkuun miltään kantilta innostavalta. Näyttää hienolta mutta pelillisesti aika perus watchdogs fiilikset tulee paitsi että ajettavuus ohjaamosta mallia susi. Oma vaikutelma cyberpunk-maailmasta on paljon synkempi, kaupunkikin mielellään kannen alla (josta silti sataa läpi).

Tuntuisi toimivan muuten mutta joskus jostain tekstuurista näytetään jotain hyvin low res versiota ihan lähelläkin ihan satunnaisesti.
Itelläkin alkuun meni hetki, että pääsi maailmaa sisään, mutta nyt kun kaikkia sivutehtäviä ja pääjuonta menty hyvän matkaa niin ei meinaa päästää ohjainta käsistä. Maailma tuntuu elävältä ja joka nurkan takana jotain kiinnostava.
Eiköhän se siitä ala nappaamaan mukaansa jos noista tekstuureista ja auton ohjattavuuksista pääsee yli.
 
Viimeksi muokattu:
Joo itellä nyt 75h takana ja pääjuonta en ole juuri pelannut viimesen 20h aikana. Aina löytyy jotain uutta ja aina tekee mieli vielä se yks gig tms. heittää. Maailma ja hahmot imee kyllä tehokkaasti mukaansa ja helvetin hienot grafiikat kruunaa kokonaisuuden. :comp:

Tänään löysin skippyn. Hyvät naurut sai kyllä. Ja tehokashan se on ku mikä. :p
 
Itsellä takana 30h ja pääjuoni alkaa ilmeisesti olla loppupuolella. Tarinankerronta, juoni sekä tunnelma ainakin päätarinassa on erittäin hyvällä tasolla. Sivutehtäviä on tullut myös tahkottua.

Itsellä on todella ärsyttävä musabugi, joka häiritsee tunnelmaa: pelissä aiemman kohdan musiikit jäävät soimaan, tähän auttaa ainoastaan uudelleenkäynistäminen. Ihmettelin jo alussa päätehtävää kun oli herkkä kohta menossa ja taustalla soi raskas rockki, että ei tässä kaikki nyt ole kohdallaan.

Mappi, perkit ja aseet ovat mitäänsanomattomia tässä pelissä omasta mielestä. Itselläni on melkein 80k rahaa, koska en tiedä mihin pelissä käyttää, koska rahalla en ole löytänyt parempia aseita eikä muutenkaan materian ostamisella tunnu olevan mitään väliä. Karttaa ei juuri tule katsottua sen sekavuuden vuoksi.

Tarinankerronnan ja tunnelman ansiosta peli saa 8,5/10 arvosanaksi. Joskus myöhemmin tulee varmana pelattua uudestaan läpi eri tyylillä. Tällä hetkellä pelaan "tankkia" joka keskittyy tulitaisteluun lähinnä. Vaikka vaikeustaso on vaikeimmalla niin tosi harvoin tulee kuoltua. Vähän jopa harmittaa kun ei tarvitse olla tällä pelityylillä yhtään varovainen.
 
En itse allekrijoita ihan kyllä tuota rahan turhuudesta valittamista. Itsellä menee hyvinkin nopeasti rahat craftimatskuihin ja alussa varsinkin cyberware upgradeihin. Ajoneuvoja jos ostelisis, niin sais kyllä olla koko ajan "keräämässä" rahaa. En kyllä näe mitään jätkeä niiden ostelussa, kun eipä niistä oikein mitään hyötyä ole. Nyt hahmo levelillä 45. Toki sitten kun saa hahmoon 50:n ja kaikki aseet ja armorit upattua sille tasolle, niin rahan kulutus tyssää siihen.
 
... Rage 2:n jälkeen tuntuu tuo taistelu juuri siltä, ettei tätä ole varsinaisesti miksikään sinkohipaksi tarkoitettukaan. Meinasin pelata padilla mutta tavallisesta poiketen en osunut yhtään mihinkään joten vaihdoin hiireen ja silti aika nihkeetä näin alkuun.

Hiiren herkkyydet kuntoon niin kyllä se siitä. Parhaimillaan pyssytely on komeaa luotibalettia: r/LowSodiumCyberpunk - "Cyberpunk's gameplay sucks" yeah, sure...

Olikohan tuolla hahmonluonnilla suurikin vaikutus peliin? Oon tullut laiskaksi ja en hirveesti jaksanut kelailla miten nuo muutamat statsit sijoitan. Pistin sitten Cool ja Int täysille ja viimeisen pisteen johonkin agilityyn tai vastaavaan.

Statsipojoja kertyy pelatessa niin paljon että alkuvalinnoilla ei ole niin hirveästi merkitystä. Kannattaa kuitenkin painottaa max. kahta skillipuuta, kaikkia ei saa tappiin.

Toinen pieni elämänlaatukysymys: Hirveesti kaikkea klikattavaa sälää jota V kerää. Lieneekö oleellista?

Ei. Romut voi vaihtaa rahaksi ja loput käyttöön tai kierrätykseen (rahaksi tai materiaaleiksi).


Oma vaikutelma cyberpunk-maailmasta on paljon synkempi, kaupunkikin mielellään kannen alla (josta silti sataa läpi).

Synkkyys on pintaa syvemmällä, eli Night Cityn hahmojen tarinoissa ja kohtaloissa.
 
Viimeksi muokattu:
En itse allekrijoita ihan kyllä tuota rahan turhuudesta valittamista. Itsellä menee hyvinkin nopeasti rahat craftimatskuihin ja alussa varsinkin cyberware upgradeihin. Ajoneuvoja jos ostelisis, niin sais kyllä olla koko ajan "keräämässä" rahaa. En kyllä näe mitään jätkeä niiden ostelussa, kun eipä niistä oikein mitään hyötyä ole. Nyt hahmo levelillä 45. Toki sitten kun saa hahmoon 50:n ja kaikki aseet ja armorit upattua sille tasolle, niin rahan kulutus tyssää siihen.

Itse ostin eilen kaikki autot.
Eihän niistä sinänsä hyötyä ole, mutta halusin tehdä kaiken ja muutenkin häiritsi niiden tehtävä markerit kartalla.
Aiemmin olin ostanut jo caliburnin joka taisi maksaa 127.000 ja kusanagin eli sen akira prätkän joka maksoi 22.000.
Mitään turhaa kuten modeja, vaatteita tai aseita en ostanut ja kaikki muut paitsi iconic aseet tuli myytyä ja kun ihan kaikki ncpd tehtäviä myöden oli tehtynä niin mulla oli 1.5 miljoonaa.
Tuokaan ei riittänyt vaan jäi vielä yksi 73.000 auto ostamatta joten kävin vaan myymässä crafting osia jotta sain senkin ostettua.

Joten ei sitä rahaa todellakaan liikaa ole ellei sitten jotain exploitia käytä.
 
En itse allekrijoita ihan kyllä tuota rahan turhuudesta valittamista. Itsellä menee hyvinkin nopeasti rahat craftimatskuihin ja alussa varsinkin cyberware upgradeihin. Ajoneuvoja jos ostelisis, niin sais kyllä olla koko ajan "keräämässä" rahaa. En kyllä näe mitään jätkeä niiden ostelussa, kun eipä niistä oikein mitään hyötyä ole. Nyt hahmo levelillä 45. Toki sitten kun saa hahmoon 50:n ja kaikki aseet ja armorit upattua sille tasolle, niin rahan kulutus tyssää siihen.

Itse en alkuun keskittynyt craftaamiseen ollenkaan ja ne muutamat himoitsemani cyberwaret sain raavittua kasaan melko nopeasti. Autoihin tuo kaikki ylimääräinen totta kai menisi, mutta niiden keräilystä ei tosiaan ole oikein mitään iloa. Vain kourallinen niistä on sellaisia, joita viitsii käyttää useamman kerran. Myöskään keräilyviettiä nuo ei oikein tyydytä, koska niitä varten ei ole mitään autotallia vaan ne on kaikki jossain pilvessä. Rahan saa siis kyllä kulumaan, mutta ei sille mitään oikeaa käyttöä ainakaan pidemmän päälle mun mielestä ole. Gearin kanssa vähän sama homma; parempaa tavaraa voi craftata ja sitä löytyy tasaisesti, mutta mitä sitten? Vanhoillakin rytkyillä pärjää vallan hyvin ja missään kohti ei ole tullut sellaista "nyt pitää hankkia sitä ja sitä ennen kuin uskaltaa mennä tuonne".
 
Itsellä takana 30h ja pääjuoni alkaa ilmeisesti olla loppupuolella. Tarinankerronta, juoni sekä tunnelma ainakin päätarinassa on erittäin hyvällä tasolla. Sivutehtäviä on tullut myös tahkottua.

Itsellä on todella ärsyttävä musabugi, joka häiritsee tunnelmaa: pelissä aiemman kohdan musiikit jäävät soimaan, tähän auttaa ainoastaan uudelleenkäynistäminen. Ihmettelin jo alussa päätehtävää kun oli herkkä kohta menossa ja taustalla soi raskas rockki, että ei tässä kaikki nyt ole kohdallaan.

Mappi, perkit ja aseet ovat mitäänsanomattomia tässä pelissä omasta mielestä. Itselläni on melkein 80k rahaa, koska en tiedä mihin pelissä käyttää, koska rahalla en ole löytänyt parempia aseita eikä muutenkaan materian ostamisella tunnu olevan mitään väliä. Karttaa ei juuri tule katsottua sen sekavuuden vuoksi.

Tarinankerronnan ja tunnelman ansiosta peli saa 8,5/10 arvosanaksi. Joskus myöhemmin tulee varmana pelattua uudestaan läpi eri tyylillä. Tällä hetkellä pelaan "tankkia" joka keskittyy tulitaisteluun lähinnä. Vaikka vaikeustaso on vaikeimmalla niin tosi harvoin tulee kuoltua. Vähän jopa harmittaa kun ei tarvitse olla tällä pelityylillä yhtään varovainen.
Älä nyt... Tässä pelissä on munakkain sniper rifle jonka olen nähnyt. Sillä päräyttää betoniseinän läpi headshotin. Jo tykin kuvauksessa sanotaan, että tältä ei voi piiloutua
 
Pelin ihan alussa aseet tuntuivat tylsiltä vesipyssyiltä, mutta tasojen ja perkkien ja aseiden parantuessa lopussa ne olivat kyllä todella munakkaita murhavehkeitä, joka on vaan hyvä roolipelimäisyys mielestäni.

Rahat kului kyllä itellä cyberosiin jne, ja vähän väliä sai olla 10min näpyttelemässä craftinappia. Craftayksen ansiosta myöhemmin tosin sain jätettyä kaiken lootin maahan, koska nopeampi silti hakata sitä craftinappia kuin kyykistellä nokka maassa keräämässä aseita ruumiilta joka on pelissä pitkäpiimäistä touhua joka tappelun jälkeen.
 
Pelin ihan alussa aseet tuntuivat tylsiltä vesipyssyiltä, mutta tasojen ja perkkien ja aseiden parantuessa lopussa ne olivat kyllä todella munakkaita murhavehkeitä, joka on vaan hyvä roolipelimäisyys mielestäni.

Rahat kului kyllä itellä cyberosiin jne, ja vähän väliä sai olla 10min näpyttelemässä craftinappia. Craftayksen ansiosta myöhemmin tosin sain jätettyä kaiken lootin maahan, koska nopeampi silti hakata sitä craftinappia kuin kyykistellä nokka maassa keräämässä aseita ruumiilta joka on pelissä pitkäpiimäistä touhua joka tappelun jälkeen.

No itsehän kerään kaikki vihreästä ylöspäin ihan sen craftimatskun takia. Säästää siinä rahaa, kun ei tarvii kaikkea matskua ostaa. Aikaahan siinö menee, kun niitä noukkii ja purkaa, mutta ei itteä ihan hirveesti oo vielä ainakaan käyny ärsyttämään.

Alussa aseet on uhan lussuja kyllä, mutta tasojen karttuessa rynsesterilläkin kaatuu aika sukkelaan vihut, vaikka rifle puuhun en ole pisteitä laittanut juuri ollenkaan.
 
Divided We Stand oli kyllä aivan OP ase. Sen kun sohii sinnepäin ja nami tiskiin.
 
Sit kun pystyy legendaarisia välineitä craftaan ja on jotain kykyjä craftaus-puusta niin mitään ei tarvitse kerätä maasta koska craftaus tuo enemmän kuin kuluttaa... Pääasiassa violetin värisiä emp-kranaatteja tjms. tehdään 100 putkeen, jotka sitten puretaan, ja niillä osilla tehdään 15-20 legendaarista sniper-kivääriä jotka myydään 100k+. Alussa ostin juoma-automaateista limsaa jotka purkamalla sai craftausmateriaalit, mutta aika pian sitäkään ei enää tarvinnut tehdä.
Haulikot ovat myöhemmin hulppeita ainakin jos niihin on mitään panostanut, raajat lentelee levottomasti kun vähän sinne päin tusauttaa.
 
^ Ja sitten valitetaan kun rahalla ei tee mitään vaikka sitä on miljoonia ja craftaus puu on ylivoimainen ja muita aku ankan parhaita kun ensin exploitin avulla saadaan aikaiseksi itse aiheutettu ongelma.
Enkä nyt tarkoita sua vaan tuota on kuullut useammassa tube videossa.
Sama kun vaikka skyrimin kohdalla valitetaan kuinka hahmosta tulee liian helposti ylivoimainen vaikka noin ei koskaan tapahdu normaalilla pelaamisella vaan sun pitää tietää miten kaikki skillit saa nopeasti maksimiin.
Ihan kuten tässä tehdään ihan tietoinen valinta keskittyä craftaukseen ja sitten yleensä vielä katsotaan tubesta missä parhaiden aseiden blueprintit on ja sitten aloitetaan tuo raha looppi.

Pelatkoon jokainen miten haluaa, mutta mua suorastaan vituttaa katsoa "arvosteluita" joissa valitetaan esim siitä kuinka koko pelin talous on perseellään ja sitten perustellaan sitä just tuolla craftaus loopilla.

Itse käytin tuota kranaatti exploitia vasta kun kaikki tehtävät oli tehty, koska halusin rakentaa sinne kämpän seinälle meneviä iconic aseita ja niistä sai helposti tarvittavat materiaalit.
 
Viimeksi muokattu:
Sit kun pystyy legendaarisia välineitä craftaan ja on jotain kykyjä craftaus-puusta niin mitään ei tarvitse kerätä maasta koska craftaus tuo enemmän kuin kuluttaa... Pääasiassa violetin värisiä emp-kranaatteja tjms. tehdään 100 putkeen, jotka sitten puretaan, ja niillä osilla tehdään 15-20 legendaarista sniper-kivääriä jotka myydään 100k+. Alussa ostin juoma-automaateista limsaa jotka purkamalla sai craftausmateriaalit, mutta aika pian sitäkään ei enää tarvinnut tehdä.
Haulikot ovat myöhemmin hulppeita ainakin jos niihin on mitään panostanut, raajat lentelee levottomasti kun vähän sinne päin tusauttaa.

Aseissa on kyllä hyvin munaa - varsinkin reukut ja haulikot on sen verran jytkyjä, että jo niiden takia ehkä vähän hiomatonta taistelua jaksaa hyvin. Aloitin (tai yritin aloittaa) Controlin Cyberpunkin jälkeen ja ainakin sen alkutussarin ankeus teki pelaamisesta jotenkin tylsää. Tavallaan pieni ja turha yksityiskohta, jonka ei pitäisi vaikuttaa juuri pelaamiseen, mutta yllättävän paljon se häiritsee.
 
Vielä tuosta hahmon kehityksestä sen verran, että perkit voinee jotenkin respecata myöhemmin? Onko peli normaalilla niin helppo, ettei tartte kummemmin miettiä noita statseja ja perkejä? Yhteen tai kahteen panostaminen ei näin alussa millään inspaa ja monessa puussa on alussa hyödyllistä perkiä...
 
Juu, re-specin saa ripperdoceilta 100k:lla.
Normaali vaikeustaso on räiskintäpeleihin tottuneelle liian helppo, ainakin alkuvaiheessa.
 
Onko tässä muuten joku indikaattori, josta päätellä että viholliset on ihan liian kovia itelle? Katujengiläsiä tullut vastaan, joilla on bounty päällä ja osa menee suht helposti kun tiputtaa ekan sneakista headshotilla ja parilla sarjalla perään. Osaan taas ei saa oikein mitään vahinkoa aikaan vaikka laukoo sarjan toisensa perään päähän. Ei jaksais aina save/reloadilla testata, että onko edes mitään saumoja...
 
Punanen pääkallo on aika hyvä markkeri. Itse kun pelailin lähinnä hakkerina niin eipä asialla niin väliks ollu. Muutama psycho toki kun piiloon ei päässyt
 
Hiiren herkkyydet kuntoon niin kyllä se siitä. Parhaimillaan pyssytely on komeaa luotibalettia: r/LowSodiumCyberpunk - "Cyberpunk's gameplay sucks" yeah, sure...
Ei nyt millään pahalla jos moisesta tykkäät, mutta pelistä puuttuu kaikki haaste vaikeimmillakin vaikeusasteilla, kun ai on aivan helisemässä hyppysankarin kanssa. Kaikki konfrontaatiot on samanlaisia, sen ku juoksee ja hyppii vastustajien yli ja ampuu haulikolla naamaan. Ekat viis jengiä on ihan hauskoja pelleillä tolla tavalla, mutta sitten hommasta lähtee maku aivan täysin.

Tulee pelatessa aina ihmeteltyä että miksi vastustajilla ei koskaan ole noita tuplahyppykenkiä, supernopeutta ja instagib -haulikkoa? Olis hauskaa kun vihollisetkin olis mukana tossa jänisleikissä täysillä. Tulis niille bullet time cyberosillekkin käyttöä, kun vastustajiin osuminen olisi muuten aivan mahdotonta.
 
Ei nyt millään pahalla jos moisesta tykkäät, mutta pelistä puuttuu kaikki haaste vaikeimmillakin vaikeusasteilla, kun ai on aivan helisemässä hyppysankarin kanssa. Kaikki konfrontaatiot on samanlaisia, sen ku juoksee ja hyppii vastustajien yli ja ampuu haulikolla naamaan. Ekat viis jengiä on ihan hauskoja pelleillä tolla tavalla, mutta sitten hommasta lähtee maku aivan täysin.

Tulee pelatessa aina ihmeteltyä että miksi vastustajilla ei koskaan ole noita tuplahyppykenkiä, supernopeutta ja instagib -haulikkoa? Olis hauskaa kun vihollisetkin olis mukana tossa jänisleikissä täysillä. Tulis niille bullet time cyberosillekkin käyttöä, kun vastustajiin osuminen olisi muuten aivan mahdotonta.

Ite kun en ole jaksanut armoriin juurikaan panostaa, enkä upgradeta niitä kuteita, niin henki lähtee aika usein yhdessäkin osumasta tuolla vaikeimmalla tasolla. Tuo mukavasti vähän jännitystä. Onhan tuo toki typerää, että armoriin jos panostaa edes jonkun verran, niin vaikeinkin taso luokkaa ylijuoksu.
 
Ite kun en ole jaksanut armoriin juurikaan panostaa, enkä upgradeta niitä kuteita, niin henki lähtee aika usein yhdessäkin osumasta tuolla vaikeimmalla tasolla. Tuo mukavasti vähän jännitystä. Onhan tuo toki typerää, että armoriin jos panostaa edes jonkun verran, niin vaikeinkin taso luokkaa ylijuoksu.
Jep. Ylijuoksuksi menee kans jos käyttää power aseita tai snipuja quickhackeista puhumattakaan.

Olis taktisesti paljon mielenkiintoisempi peli jos vihollisetki osais pingata sut ja sit ampua seinän läpi kilometrin päästä. Pitäis aidosti paneutua vihollisen asemiin ja pohtia että miten tilanteita pitäisi lähestyä siten että ei saa automaattisesti kuulaa kalloon.
 
Ärsyttäviä bugeja tässä kyllä edelleen on. Tai luulen että ne on bugeja.

Ihan puun takaa saatetaan alkaa ampumaan porukalla tilanteessa, jossa ei pitäisi olla mitään syytä. Esim. paikassa Clouds, jossa on "Dolls" ja juonen puolesta laitetaan aseet kaappiin ennen sisään astumista, alkoi ekalla kertaa ihan tyhjästä hyökkäys, johon aseettomana kuolin heti ja jota ei uudella yrityksellä tullut. Samoin välillä jää se "hostile" status päälle (samasta paikasta poistuessa esim. jäi). Tai sitten jää ne Silverhandin glitchit ruudulle tms.
 
Jep. Ylijuoksuksi menee kans jos käyttää power aseita tai snipuja quickhackeista puhumattakaan.

Olis taktisesti paljon mielenkiintoisempi peli jos vihollisetki osais pingata sut ja sit ampua seinän läpi kilometrin päästä. Pitäis aidosti paneutua vihollisen asemiin ja pohtia että miten tilanteita pitäisi lähestyä siten että ei saa automaattisesti kuulaa kalloon.

Itse aloitin hardilla ja alusta asti oli selvää, että laitan kaikki pojot intelligence ja cool kykyihin ja teen kunnon netrunnerin joka tappaa kaikki rakennuksen ulkopuolelta.
Hitaasti, mutta varmasti hahmosta tuli ihan ylivoimainen, mutta aina kun tuli joku bossi vastaan niin se viimeistään palautti takaisin ns.maanpinnalle kun cyberdeckin ram loppui muutaman hackin jälkeen ja ihan periaatteesta käytin vain monowirea niiden lisäksi.
Esim se miekoilla huitova bossi tappoi mut kahdella osumalla joten sain jatkuvasti juosta paniikissa karkuun.

Itse tykkäsin olla ylivoimainen ja 100 melee tapon trophykin tuli helposti kun ensin heitti breach protocolin kautta reboot optics daemonin joka käräytti vihollisen silmät kun se huomasi mut ja levisi melkein joka viholliseen.
Tuon jälkeen vaan juoksin mäiskimässä kaikkia dildolla naamaan.

Kyllähän ne joskus sut koittaa pingata kun ruudulle tulee se revealing location ja joskus todella harvoin vihun netrunner käyttää myös burn hackia, mutta noin taisi käydä vain ekan kymmenen tunnin aikana pari kertaa.
 
Itse aloitin hardilla ja alusta asti oli selvää, että laitan kaikki pojot intelligence ja cool kykyihin ja teen kunnon netrunnerin joka tappaa kaikki rakennuksen ulkopuolelta.
Hitaasti, mutta varmasti hahmosta tuli ihan ylivoimainen, mutta aina kun tuli joku bossi vastaan niin se viimeistään palautti takaisin ns.maanpinnalle kun cyberdeckin ram loppui muutaman hackin jälkeen ja ihan periaatteesta käytin vain monowirea niiden lisäksi.
Esim se miekoilla huitova bossi tappoi mut kahdella osumalla joten sain jatkuvasti juosta paniikissa karkuun.

Itse tykkäsin olla ylivoimainen ja 100 melee tapon trophykin tuli helposti kun ensin heitti breach protocolin kautta reboot optics daemonin joka käräytti vihollisen silmät kun se huomasi mut ja levisi melkein joka viholliseen.
Tuon jälkeen vaan juoksin mäiskimässä kaikkia dildolla naamaan.

Kyllähän ne joskus sut koittaa pingata kun ruudulle tulee se revealing location ja joskus todella harvoin vihun netrunner käyttää myös burn hackia, mutta noin taisi käydä vain ekan kymmenen tunnin aikana pari kertaa.
Onhan tuo välillä ihan hauskaa. Jotenkin vaan kuvittelin että tässä on ollut tarkoitus olla osa maailmaa eikä joku supersankari vailla vertaistaan. Vihollisetki sais käyttää reboot opticsia ja muita samoja metkuja, olis paljon hauskempaa välillä yrittää taistella pimeässä.
 
12 Tuntia pelikellossa ja toistaiseksi vähän meh. Ei vaan toi tarina iske sillä tavalla, ainakaan vielä.

Oon nyt Ghosttown tehtävässä, minkä unlock vaati $15k.

Osoittautuikin vähän vaikeeksi tehtäväksi kun oman hahmon aseet ei vissiin kovin tehokkaita. Katon videoita mis toiset ampuu yhdellä laukausella vihun ja ite saa ampuu joku 5 kertaa aina yhtä päähän. Oon kyllä craftingilla upgradennu niitä ja loottaillu aseita, sekä craftannu health objectii, mutta healthbar kans vasta 150 ja vihut tekee yllättävän nopee damagee. En vieläkään ymmärrä montaa juttuu combatissa. Esim. Se miksi tulee välillä jatkuva damage. Ns. Bullet time mode ois myös kiva saada ehkä.

Sit toi crafting on jumissa lvl 3. Perk pointeil pitäis saada lisää sitä, mutta en oikein ymmärrä miksei saa ostettuu.
 
12 Tuntia pelikellossa ja toistaiseksi vähän meh. Ei vaan toi tarina iske sillä tavalla, ainakaan vielä.

Oon nyt Ghosttown tehtävässä, minkä unlock vaati $15k.

Osoittautuikin vähän vaikeeksi tehtäväksi kun oman hahmon aseet ei vissiin kovin tehokkaita. Katon videoita mis toiset ampuu yhdellä laukausella vihun ja ite saa ampuu joku 5 kertaa aina yhtä päähän. Oon kyllä craftingilla upgradennu niitä ja loottaillu aseita, sekä craftannu health objectii, mutta healthbar kans vasta 150 ja vihut tekee yllättävän nopee damagee. En vieläkään ymmärrä montaa juttuu combatissa. Esim. Se miksi tulee välillä jatkuva damage. Ns. Bullet time mode ois myös kiva saada ehkä.

Sit toi crafting on jumissa lvl 3. Perk pointeil pitäis saada lisää sitä, mutta en oikein ymmärrä miksei saa ostettuu.
Onko sulla Technical Ability attributessa pisteitä enemmän kuin 3?
 
En vieläkään ymmärrä montaa juttuu combatissa. Esim. Se miksi tulee välillä jatkuva damage. Ns. Bullet time mode ois myös kiva saada ehkä.

Jollain vihollisen nördellä ollu sinuun näköyhteys ja hakkeroinu sinuun jatkuvan damagen. Näitä quickhandeja voit itsekin saada käyttöön ku craftaat tai löydät cyberwarea joita laittaa omalle hahmolle. Inventatiosta oikea alanurkka.

Breach protocoliin voi saada deamoneita joilla alueen vihut ottaa enemmän lämää.

Bullet timeä saa ripperdoceilta, joissain implanteissa on se. Voi vaatia tietyn määrän attributea johonkin ominaisuuteen.
 
Kannattaa vähän niitä tasoja nostella omassa ukossa ennekuin menee ghost townia tekemään. Pääsee helpommalla.
 
Heh itse olin menossa jututtaa Rogueta tosta Ghost Town -keikasta ja just matkalla alkoi kyhnyt poltteleen taskun pohjia. Pysähdyin ripperdocille ehostamaan itseäni, tili tyhjäksi ja seuraavaksi oltiinkin vailla 15 kiloa että keikka jatkuu.
 
Bossit ei kyllä istu peliin. Voodoo-porukan tehtävässä olin levelin tai pari altavastaajana ja piti edetä hyvin varovaisesti kun animalit tappoi hetkessä jos tuli yllätetyksi liian läheltä. Sitten tuli vastaan joku pääkallolla merkattu ja yritin pakittaa niin ovi takana kiinni. Ajattelin että reload mutta ihmetys oli suuri kun otin pari osumaa enkä kuollut. No sehän olikin bossitappelu eli hirveä bullet sponge precision riflellä lipas toisensa perään suoraan päähän ennen kuin kaatui mutta ei saanut V:hen ihmeempää vahinkoa aikaan vaikka käytännössä koko taistelu laukauksia vaihten point blank etäisyydeltä :facepalm:
 
Bossit ei kyllä istu peliin. Voodoo-porukan tehtävässä olin levelin tai pari altavastaajana ja piti edetä hyvin varovaisesti kun animalit tappoi hetkessä jos tuli yllätetyksi liian läheltä. Sitten tuli vastaan joku pääkallolla merkattu ja yritin pakittaa niin ovi takana kiinni. Ajattelin että reload mutta ihmetys oli suuri kun otin pari osumaa enkä kuollut. No sehän olikin bossitappelu eli hirveä bullet sponge precision riflellä lipas toisensa perään suoraan päähän ennen kuin kaatui mutta ei saanut V:hen ihmeempää vahinkoa aikaan vaikka käytännössä koko taistelu laukauksia vaihten point blank etäisyydeltä :facepalm:

Bossit ny pitäis kieltää kaikista moderneista peleistä. :)
 
Onko noi smart weaponit todellinen vaihtoehto ollenkaan vai onko ne sille täys dataajalle hätätilakäyttöön? Stealthaavalla pyssysankarilla vähän outo konsepti, että ase ampuu headshotteja jos sattuu sille päälle. Etenkin sniperissa tai tarkkuuskiväärissä.

edit: Ja Power weaponit? Kimmoke on mahdottoman mutkikas mekanismi kun tech aseilla voi ampua suoraan vaan läpi seinistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noi smart weaponit todellinen vaihtoehto ollenkaan vai onko ne sille täys dataajalle hätätilakäyttöön? Stealthaavalla pyssysankarilla vähän outo konsepti, että ase ampuu headshotteja jos sattuu sille päälle. Etenkin sniperissa tai tarkkuuskiväärissä.

edit: Ja Power weaponit? Kimmoke on mahdottoman mutkikas mekanismi kun tech aseilla voi ampua suoraan vaan läpi seinistä.

Juu toi kimmokemekaniikka on kyllä ihan turha tekele. Ei todellakaan tarvii missään ja käyttäminen pirun hankalaa. Smart weaponeita itte jonkun verran käyttäny ja kyllä noi ihan ok on. Yleensä saa yhdella semmosella sarjalla pudotettua vihun, jos on hyvä ase. 1 smart weapon pelissä on ainakin, mikä ampuu vaan head shotteja.
 
Tulipa vihdoin vedettyä pääjuoni läpi. 80h kellossa. Nyt vois vielä vähän pelailla noita jotain gigejä ym ja levuttaa hahmon 50:n (nyt tasolla 47), ja pistää pelin sitten hyllylle. Seuraava läpi veto sitten kun patchatty enemmän ja DLC:ta ulkona.

Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.
 
Mulla perusaseet on nuo smartit silloin kun toimintaa on enemmän, mutta yksittäisiä vihuja on kivempi tiputella Comrade's hammerilla. Seinien läpi ampuvissa aseissa fysiikka voisi toimia vähän paremmin. Nyt vihut voi pingata kellarista ja tiputella niitä sen jälkeen vaikka maan läpi ampuen ja kadulla seisten.
 
Vittu näitä bugeja. Tech Rifle ei ammu tähtäimen kautta katsellen :facepalm:

Mitään gamestopperia ei ole tullut ainakaan vielä vastaan mutta ihan joka puolella kaikkea pientä paskaa. Kaikki vähän glitchailee, tekstuureita puuttuu tai näkyy läpi tai tarkat versiot ei lataudu. Kerätyt esineet jäävät maisemaan vaikka päätyvät myös inventaarion, musiikki jää looppiin jne.
 
Kannattanee hyllyttää peli puoleksi vuodeksi jos noin paljon vituttaa. Tekstuurien puuttuminen, epätarkkuus tms voi johtua hitaasta levystä. Onko nvme:lle asennettu?
 
Itsellä alkoi myös tulla tuota tekstuurien ja objektien hidasta latautumista näytönohjaimen vaihdon jälkeen. Nyt on RTX 3060 koneessa ja Ray Tracing ja DLSS Quality päällä. Varsinkin autolla ajaessa pop-in on varsin voimakasta. Itsellä peli on NVME-levyllä.

Lisäksi Ray Tracing nosti prosessorin kuormitusta aika paljon. Nyt 5Ghz i7 9700K:lla nähnyt pari kertaa 100% käyttöasteen, kun on mennyt oikein ison ihmisjoukon sekaan. En kyllä usko tuon aiheuttavan objektien hidasta latautumista, kun aika harvinaisia tilanteita lopulta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 422
Viestejä
4 495 276
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom