Cyberpunk 2077

Joo ei ole kyllä ainakaan itselläni sitten mitään hyvää sanottavaa tästä uusimmasta onko nyt sitten jo 1.11 patchi PC:llä. Enemmän nimittäin nyt jo näin yhden tehtävän aikana selviä kaksoisolentoja ja bugeja kuin aiemmin ja jotenkin piirtoetäisyys tai muuten vaan yleinen graafinen ilme vaikutti heikommalta.

Ilmeisesti jossain kohtaa Gog Galaxyssä tai jossain olisi ollut mahdollista downgradata takaisin 1.06, jonka tekisinkin heti jos vain jostain löytäisin mahdollisuuden siihen. Ei vaan anna ottaa autoupdattia pois.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei ole kyllä ainakaan itselläni sitten mitään hyvää sanottavaa tästä uusimmasta onko nyt sitten jo 1.11 patchi PC:llä. Enemmän nimittäin nyt jo näin yhden tehtävän aikana selviä kaksoisolentoja ja bugeja kuin aiemmin ja jotenkin piirtoetäisyys tai muuten vaan yleinen graafinen ilme vaikutti heikommalta.

Ilmeisesti jossain kohtaa Gog Galaxyssä tai jossain olisi ollut mahdollista downgradata takaisin 1.06, jonka tekisinkin heti jos vain jostain löytäisin mahdollisuuden siihen. Ei vaan anna ottaa autoupdattia pois.
Valkkaat pelin, play-nappulan vierestä avaat asetukset, manage installation->configure, klikkaat auto updaten pois ja sieltä ainakin itellä löytyy valittavaksi 1.11, 1.1, 1.06, 1.05 ja 1.04. :) Ei välttämättä anna valita, jos on esim. synkki/päivitys kesken.
 
:) Ei välttämättä anna valita, jos on esim. synkki/päivitys kesken.

Joo tämä oli ilmeisesti itselläni se ongelma, että jostain syystä joku synkki päällä pitkään niin ei voinut tehdä mitään muutoksia. Sain kuitenkin sitten koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen vaihdettua tuohon 1.06 versioon takaisin. :) Tosin en ole vielä kokeillut sitä käynnistää.

Mutta tosiaan jo yksi ilmeisesti päätehtävä tuolla 1.11 riitti itselleni, kun bugaavia NPC:eitä näkyi jopa enemmän kuin aiemmin (kaksoisolentoja vierekkäin, kaksoisolentoja sisäkkäin, ilmassa leijuva mies, maata pitkin liukuva mies) sekä jotenkin tekstuurit/piirtoetäisyys näyttivät lähinnä huonontuneen. 1.06 versiossa kun kuitenkin tuli useinkin pelatessa kaupunkia ihailtua, mutta nyt oli fiilis lähinnä että mikäs tässä nyt olikaan niin erikoista. 1.06 versiota tuli usein pelailtua tunteja putkeen huomaamatta, mutta nyt lähinnä halusi sammuttaa pelin ja toivoa että sen voi palauttaa aiempaan versioon. :(
 
Viimeksi muokattu:
Joo tämä oli ilmeisesti itselläni se ongelma, että jostain syystä joku synkki päällä pitkään niin ei voinut tehdä mitään muutoksia. Sain kuitenkin sitten koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen vaihdettua tuohon 1.06 versioon takaisin. :) Tosin en ole vielä kokeillut sitä käynnistää.

Mutta tosiaan jo yksi ilmeisesti päätehtävä tuolla 1.11 riitti itselleni, kun bugaavia NPC:eitä näkyi jopa enemmän kuin aiemmin (kaksoisolentoja vierekkäin, kaksoisolentoja sisäkkäin, ilmassa leijuva mies, maata pitkin liukuva mies) sekä jotenkin tekstuurit/piirtoetäisyys näyttivät lähinnä huonontuneen. 1.06 versiossa kun kuitenkin tuli useinkin pelatessa kaupunkia ihailtua, mutta nyt oli fiilis lähinnä että mikäs tässä nyt olikaan niin erikoista. 1.06 versiota tuli usein pelailtua tunteja putkeen huomaamatta, mutta nyt lähinnä halusi sammuttaa pelin ja toivoa että sen voi palauttaa aiempaan versioon. :(

Joku sulla on siinä bugittanut. Ei tuo 1.11 tuommoista mitenkään yleisesti aiheuta.
 
Itse en omaa tällä hetkellä pc:tä mutta suunnitelmissa kylläkin on mutta ei kuitenkaan ihan lähikuukausina.

Xbox Series X löytyy ja olisin tämän pelin ostanutkin mutta oli muutama pv sitten paikallisesta Gigantista ilmeisesti loppu.

Onko Xbox versio vieläkään pelattavassa kunnossa ?
 
Joku sulla on siinä bugittanut. Ei tuo 1.11 tuommoista mitenkään yleisesti aiheuta.

Varmaan tulee kokeiltua tuota samaa tehtävää uudestaan nyt 1.06 version kanssa, niin voi ainakin mahdollisesti verrata että kuinka paljon sillä tulee bugeja ynnä muuta siinä vastaan, mutta eipä kyllä tuo 1.11 versiokaan niitä ollut onnistunut poistamaan. Lisäksi itselläsi ilmeisesti käytössä GeForce RTX 3090 kun tätä pelaat? Kun taas täällä vain GTX 1070 joten asetuksetkin voivat olla meillä vähän erilaiset.
 
Itse en omaa tällä hetkellä pc:tä mutta suunnitelmissa kylläkin on mutta ei kuitenkaan ihan lähikuukausina.

Xbox Series X löytyy ja olisin tämän pelin ostanutkin mutta oli muutama pv sitten paikallisesta Gigantista ilmeisesti loppu.

Onko Xbox versio vieläkään pelattavassa kunnossa ?

Ei se pelattavuus ole merkittävästi päivityksissä muuttunut. Jos kestää perus konsolin 30fps, niin ihan pelattavissa on ollut koko ajan. Bugit lienee pc:llä aika samat.
 
Varmaan tulee kokeiltua tuota samaa tehtävää uudestaan nyt 1.06 version kanssa, niin voi ainakin mahdollisesti verrata että kuinka paljon sillä tulee bugeja ynnä muuta siinä vastaan, mutta eipä kyllä tuo 1.11 versiokaan niitä ollut onnistunut poistamaan. Lisäksi itselläsi ilmeisesti käytössä GeForce RTX 3090 kun tätä pelaat? Kun taas täällä vain GTX 1070 joten asetuksetkin voivat olla meillä vähän erilaiset.
Ajattelinki että mitäs helvettiä ku parin taistelun jälkeen tuli lootattua parilta eri ruumilta samat tavarat.
 
All along the watchtower toistaiseksi suosikkiloppu. Siinäkin loppukahinoissa vaan taas aika koominen bugi...
Kiitettävän pitkä oli tämäkin loppuratkaisu. Ei vaan sekään ihan kommelluksitta sujunut. Siinä taistelussa missä hyökätään sinne tunnelin suuaukolle, mistä mennään Arasaka towerin alle. Niin se leijuva tankki päätyi katolleen sen tunnelin suuaukon lipan päälle. Panam kyydissä. :D Ensimmäinen aalto vihollisia kun on hoideltu, niin pitää mennä takaisin tankkiin. Panam huutaa radioon, että tule nyt jo vittu tänne tankkiin, kun koitan miettiä että mitäs nyt tehdään. No onneksi oli tuossa vaiheessa jo ne tuplapomppu päivitykset jaloissa. Muuten olisi jäänyt menemättä tankkiin, koska se oli niin korkealla, että sinne ei olisi muuten päässyt. Tankki oli edelleen katolleen, pystyin kävelemään sen läpi ja onneksi sieltä löytyi kohta josta pääsi sisään. Siinä sitten nitkuteltiin aikamme, kunnes tankki tipahtaa alas maahan ja oikeinpäin. Ei muuta kuin takaisin taisteluun ja loppu suujukin suht vaivattomasti. Tämä on siis ilmeisesti se pelin "onnellisin" loppu V:n kannalta.
 
Kannattaako tätä edelleenkään tilata vielä varsinkaan punaisen leirin omistajana vai kannattaako vielä odotella bugikorjauksia tuovia patcheja?

Itselläni ei ole mikään hätä tämän pelaamisen kanssa ja jos edelleen peliversiosta löytyy lukuisia pelin kulkuun vaikuttavia bugeja niin odottelen mielelläni vielä kuukauden, jos toisen...

Ja ainakaan mitään säteenseurantatukea ei varmaankaan AMD korteille vieläkään ole?
 
Kannattaako tätä edelleenkään tilata vielä varsinkaan punaisen leirin omistajana vai kannattaako vielä odotella bugikorjauksia tuovia patcheja?

Itselläni ei ole mikään hätä tämän pelaamisen kanssa ja jos edelleen peliversiosta löytyy lukuisia pelin kulkuun vaikuttavia bugeja niin odottelen mielelläni vielä kuukauden, jos toisen...

Ja ainakaan mitään säteenseurantatukea ei varmaankaan AMD korteille vieläkään ole?
Eipä ole oikeastaan mitään syytä vielä pelata millään vehkeellä. Rikki on ja pahasti.
 
Aikaisemmin oli keskustelua siitä, että annettiinko Cyberpunk 2077 mainonnassa virheellistä tietoa. Tämä nyt itsellä tuli mieleen, jossa suoraan viitataan ominaisuuteen jota ei ole pelissä.

Kohdasta 2.10 alkaa esittely urheiluautoista. Kyseisessä kohdassa mainitaan vaihdettavat osat, joka kyllä suoraan viittaa, että noita voisi tavalla tai toisella customoida.


Todennäköisesti mainonnasta löytyy paljon muitakin kohtia, mutta tuo nyt ihan selkeänä kohtana. Varsinkin kun devit sekä virallinen informaatio vaihtoi tarinaa tästä vuoden aikana useasti.
 
Kannattaako tätä edelleenkään tilata vielä varsinkaan punaisen leirin omistajana vai kannattaako vielä odotella bugikorjauksia tuovia patcheja?

Itselläni ei ole mikään hätä tämän pelaamisen kanssa ja jos edelleen peliversiosta löytyy lukuisia pelin kulkuun vaikuttavia bugeja niin odottelen mielelläni vielä kuukauden, jos toisen...

Ja ainakaan mitään säteenseurantatukea ei varmaankaan AMD korteille vieläkään ole?

Kun ei ole kiire niin kannattaa ehdottomasti odotella rauhassa. Kyllä sieltä on korjauksia vielä tulossa ja hintakin todennäköisesti laskee.
 
Kannattaako tätä edelleenkään tilata vielä varsinkaan punaisen leirin omistajana vai kannattaako vielä odotella bugikorjauksia tuovia patcheja?

Itselläni ei ole mikään hätä tämän pelaamisen kanssa ja jos edelleen peliversiosta löytyy lukuisia pelin kulkuun vaikuttavia bugeja niin odottelen mielelläni vielä kuukauden, jos toisen...

Ja ainakaan mitään säteenseurantatukea ei varmaankaan AMD korteille vieläkään ole?

Punaisella raudalla pelattu julkaisusta lähtien minimaalisilla bugeilla. Yhden bugittavan sivutehtävän vuoksi piti palata puoli tuntia vanhempaan tallennukseen (korjattu jo 1.04:ssa).
Peli on nätti kun sika pienenä ilman säteenseurantaakin, mutta jos tosiaan ei ole hoppua niin kannattanee odotella vähintään ensimmäiseen isompaan päivitykseen/laajennukseen asti.
 
Varmaan tulee tämä steam summer saleen, siihen mennessä ehtivät korjata pahimmat bugit, mikäli ei ole vielä pelannut.
Jos bugit ei haittaa niin kyllä tän parissa viihtyy. Pari kertaa koittanut noita uusia 1.1 -> patseja ja mitään isompaa ei ole vielä korjattu, ainakaan ei tunnu siltä.
RTX kortilla pelatessa peli tuntuu paranevan yhdellä pisteellä :)
Odottelen itsekkin kunnon korjauksia, niin pelaan kaikki loput sideguestit mitä jäi tekemättä ja pari muuta endingiä.

Modeja alkaa muuten jo olemaan mukavasti peliin, korjaa esim autojen huonoja ajo-ominaisuuksia, craftingia ja jotain muuta. Taisi olla jopa jotain uusia hiustyylejä ja customoitavuuttakin.
 
Aikaisemmin oli keskustelua siitä, että annettiinko Cyberpunk 2077 mainonnassa virheellistä tietoa. Tämä nyt itsellä tuli mieleen, jossa suoraan viitataan ominaisuuteen jota ei ole pelissä.

Kohdasta 2.10 alkaa esittely urheiluautoista. Kyseisessä kohdassa mainitaan vaihdettavat osat, joka kyllä suoraan viittaa, että noita voisi tavalla tai toisella customoida.


Todennäköisesti mainonnasta löytyy paljon muitakin kohtia, mutta tuo nyt ihan selkeänä kohtana. Varsinkin kun devit sekä virallinen informaatio vaihtoi tarinaa tästä vuoden aikana useasti.


Joo, varmaan tuli kiire tän kans. Tulee varmasti joko ilmasena tai maksullisena dlc:nä mukaan autojen ja hahmon ulkonäön kustomointi. Veikkaan isompaa ilmaista just näihin, tasottelee sillä paskamyrskyjä.

Autot tässä on mahtavia mut kyl niitä mieluusti kustomois, vaihtais väriä jne. Oon muutenkin keräilly niitä "autotalliin" jo kiitettävän määrän. Tulee paljon ajeltua ni eri tehtäviin siisti vaihdella kaaroja mut niiden väritykset alkanu kieltämättä tylsistyttään.
 
Aikaisemmin oli keskustelua siitä, että annettiinko Cyberpunk 2077 mainonnassa virheellistä tietoa. Tämä nyt itsellä tuli mieleen, jossa suoraan viitataan ominaisuuteen jota ei ole pelissä.

Kohdasta 2.10 alkaa esittely urheiluautoista. Kyseisessä kohdassa mainitaan vaihdettavat osat, joka kyllä suoraan viittaa, että noita voisi tavalla tai toisella customoida.


Todennäköisesti mainonnasta löytyy paljon muitakin kohtia, mutta tuo nyt ihan selkeänä kohtana. Varsinkin kun devit sekä virallinen informaatio vaihtoi tarinaa tästä vuoden aikana useasti.

Toivottavasti eivät kuitenkaan käytä tuntiakaan tuon ominaisuuden tekemiseen, autot ovat kuitenkin niin turha ominaisuus koko pelissä ylipäätään (koska niiden ympärillä ei ole mitään pelattavuutta tehty), että niiden kustomointi ei anna mitään lisäarvoa. Voisi hyvin olla pelkästään aloitusauto alussa ja tarinan myötä tuleva prätkä sen jälkeen eikä mitään mahdollisuutta ajaa muilla, ja peli olisi täysin yhtä hyvä kuin nyt.
 
Autot kieltämättä tuntuu aika turhilta tässä. Sama melkein vain pölliä ilman seuraamuksia auto joltain NPC-hahmolta kuin että käyttäisi rahaa omaan autoon. Yhtään ei auta se, että monien autojen ajettavuus on aivan hirveää.

Esimerkiksi GTA V:ssä autot taas tuntuivat oikeasti merkityksellisiltä:
- Kustomointi oli mahdollista sekä virityksen että ulkonäön parantamisen kannalta. Pystyi tekemään sleeperin tai sitten kunnon korisarjat kiinni, neon-valot pohjaan ja koko auto tonttiin. Autotallissa oli hyvä ihastella omaa autokokoelmaa sen jälkeen.
- Nopealla autolla pääsee helpommin poliiseja tai vihaisia NPC-hahmoja karkuun
- Nopealla autolla on hyvä osallistua kisoihin
- Jos ajaa hienolla superautolla esimerkiksi ghettoalueella tai syrjäisissä tuppukylissä, tulee kehuja autosta ja puhetta ettei vastaavia yleensä näy siellä suunnalla. Kaupungissakin porukka pysähtyy ottamaan kuvia autosta ja tokaisee "Wow, nice car!". Maailma siis reagoi autoon jatkuvasti.

Toki tämä on taas niitä kyseenalaisia Cyberpunk 2077 vs GTA -vertailuja. Mutta mainitsinpahan kuitenkin. Noitakaan ominaisuuksia tuskin hetkeen tai välttämättä koskaan tähän pelin tulee, mikä on toisaalta hyvä, kun aika moni muu asia on varmasti kiireyslistalla edellä. Edes värin vaihtaminen voisi olla kuitenkin hyvä ominaisuus, kun itse menin ostamaan vahingossa auton, joka on karmean värinen :think:
 
Mää tykkään kruisailla paikasta toiseen autoilla, ne näyttää hyvältä sisältä ja ulkoa ja fiilis on hieno Night Cityn katuja ajellessa. En oo käyttänyt kertaakaan fast travelia enkä aio käyttää (jos peli on hyvä ja siel viihtyy seikkaillessa ni ei tuu koskaan käytettyä moista). Joskus oon pölliny autoja mut tykkään omistaa niitä keräilynkin takii. Modin avulla ajettavuuden saa hyväks, etenkin vähän hitaammat autot joilla tykkään ajella ni kulkee hienosti. Sen lisäks mulla ei tossa pelissä oo paljoa muutakaan mihin rahaa tuhlais, vedän neljällä eri tussarilla joita sit vaan päivitän ja ukkeli on jo cybermodattu just sellaseks ku haluun. Rahaa riittää siis varsin hyvin eri autoihin. En mä kaikkia kerää mut jokaisesta mallista ainakin joku, sit valkkailee niitä tunnelman mukaan. Just parasta.
 
Autot kieltämättä tuntuu aika turhilta tässä. Sama melkein vain pölliä ilman seuraamuksia auto joltain NPC-hahmolta kuin että käyttäisi rahaa omaan autoon. Yhtään ei auta se, että monien autojen ajettavuus on aivan hirveää.

Esimerkiksi GTA V:ssä autot taas tuntuivat oikeasti merkityksellisiltä:
- Kustomointi oli mahdollista sekä virityksen että ulkonäön parantamisen kannalta. Pystyi tekemään sleeperin tai sitten kunnon korisarjat kiinni, neon-valot pohjaan ja koko auto tonttiin. Autotallissa oli hyvä ihastella omaa autokokoelmaa sen jälkeen.
- Nopealla autolla pääsee helpommin poliiseja tai vihaisia NPC-hahmoja karkuun
- Nopealla autolla on hyvä osallistua kisoihin
- Jos ajaa hienolla superautolla esimerkiksi ghettoalueella tai syrjäisissä tuppukylissä, tulee kehuja autosta ja puhetta ettei vastaavia yleensä näy siellä suunnalla. Kaupungissakin porukka pysähtyy ottamaan kuvia autosta ja tokaisee "Wow, nice car!". Maailma siis reagoi autoon jatkuvasti.

Toki tämä on taas niitä kyseenalaisia Cyberpunk 2077 vs GTA -vertailuja. Mutta mainitsinpahan kuitenkin. Noitakaan ominaisuuksia tuskin hetkeen tai välttämättä koskaan tähän pelin tulee, mikä on toisaalta hyvä, kun aika moni muu asia on varmasti kiireyslistalla edellä. Edes värin vaihtaminen voisi olla kuitenkin hyvä ominaisuus, kun itse menin ostamaan vahingossa auton, joka on karmean värinen :think:

No aika helvetin turhia ne omat autot on GTAV tarina modessa kanssa. Välillä ihan kiva ottaa auto tallista, mutta aina se jää jonnekkin joissain välissä ja sitten vaan otetaan lähin kottero.

Kivahan niitä on tuunailla ja laitella, mutta ei niillö mitään isoa roolia ole GTA:ssa sen kummemin.
 
Autot kieltämättä tuntuu aika turhilta tässä. Sama melkein vain pölliä ilman seuraamuksia auto joltain NPC-hahmolta kuin että käyttäisi rahaa omaan autoon. Yhtään ei auta se, että monien autojen ajettavuus on aivan hirveää.

Esimerkiksi GTA V:ssä autot taas tuntuivat oikeasti merkityksellisiltä:
- Kustomointi oli mahdollista sekä virityksen että ulkonäön parantamisen kannalta. Pystyi tekemään sleeperin tai sitten kunnon korisarjat kiinni, neon-valot pohjaan ja koko auto tonttiin. Autotallissa oli hyvä ihastella omaa autokokoelmaa sen jälkeen.
- Nopealla autolla pääsee helpommin poliiseja tai vihaisia NPC-hahmoja karkuun
- Nopealla autolla on hyvä osallistua kisoihin
- Jos ajaa hienolla superautolla esimerkiksi ghettoalueella tai syrjäisissä tuppukylissä, tulee kehuja autosta ja puhetta ettei vastaavia yleensä näy siellä suunnalla. Kaupungissakin porukka pysähtyy ottamaan kuvia autosta ja tokaisee "Wow, nice car!". Maailma siis reagoi autoon jatkuvasti.

Toki tämä on taas niitä kyseenalaisia Cyberpunk 2077 vs GTA -vertailuja. Mutta mainitsinpahan kuitenkin. Noitakaan ominaisuuksia tuskin hetkeen tai välttämättä koskaan tähän pelin tulee, mikä on toisaalta hyvä, kun aika moni muu asia on varmasti kiireyslistalla edellä. Edes värin vaihtaminen voisi olla kuitenkin hyvä ominaisuus, kun itse menin ostamaan vahingossa auton, joka on karmean värinen :think:

Nyt taitaa muistot kullata kyllä asioita. Aika vähän niistä oli hyötyä lisäksi niitä ei voinut jättää mihinkään kun ne hävisivät samantien. GTA:SA oli paljon parempi autojen viritys kuin V:ssä jos muistan oikein. Auton nopeudesta taas ei ollut mitään hyötyä koska kaikki siihen liittyvät tapahtumat oli skriptattuja joten oli aivan sama millä kotterolla osallistut. Joo ehkä jossain Onlinessa sillä oli jotain merkitystä mutta sielläkin luokat menevät niin että hyötyä ei juuri ole.
 
Nyt taitaa muistot kullata kyllä asioita. Aika vähän niistä oli hyötyä lisäksi niitä ei voinut jättää mihinkään kun ne hävisivät samantien. GTA:SA oli paljon parempi autojen viritys kuin V:ssä jos muistan oikein. Auton nopeudesta taas ei ollut mitään hyötyä koska kaikki siihen liittyvät tapahtumat oli skriptattuja joten oli aivan sama millä kotterolla osallistut. Joo ehkä jossain Onlinessa sillä oli jotain merkitystä mutta sielläkin luokat menevät niin että hyötyä ei juuri ole.
Viimeksi eilen tuli pelattua GTA V:tä, eli ei ole niin pahasti unohtunut. Tuo autojen häviäminen taisi johtua konsoleiden muistirajoituksesta, kun auto hävisi suunnilleen heti, kun katsoi hetken muualle. Tietokoneella en ole vastaavaa havainnut. Lisäksi kieltämättä kuminauhaefekti kisoissa ja takaa-ajoissa oli olemassa, mutta silti nopeampi auto auttaa.

Mutta tuohan on aivan yksilöllistä, onko autoilla merkitystä vai ei. Itselle GTA:ssa tehtävien ulkopuolella suurin merkitys oli lähinnä eri ajoneuvoilla ajelu ympäriinsä ja virittely ja tuunaus. Jonnekin vuoriston pikkuteille oli pakko hankkia järeä maasturi, jos halusi päästä eteenpäin. Jos halusi mennä rähisemään jonnekin, niin sitten luodinkestävät renkaat alle ja tehoa, jotta pääsee mahdollisimman äkkiä karkuun. Tuollaiseen yksinpelissä ajeluun ja autojen kanssa touhuamiseen tuli käytettyä ihan älyttömästi tunteja aikanaan. Jotain muuta ei nuo asiat kiinnostaisi yhtään ja autot ovat vain pakollisia liikkuavälineitä. Lisäksi oli hauska nähdä, miten NPC-hahmot reagoivat hienoihin autoihin eri tavalla, vaikka kieltämättä sitä ei montaa kertaa jaksanut enää ihmetellä.

Cyberpunkissa autoilla ei vain ole paikasta A paikkan B liikkumisen lisäksi yhtään mitään lisämerkitystä. Toki siinäkin tulee paljon ajeltua, fiilisteltyä ja katseltua paikkoja, mutta ei voi kisata, ei muokata autoa, ei voi haastaa poliiseja tai muita NPC-hahmoja takaa-ajoihin ja maailma ei reagoi autoihin millään tavalla. Autojen merkitys on lähinnä siinä, paljon matkaan käytetään aikaa, mutta mitään muuta merkitystä ei ole. Lisäksi ajoneuvoja on aika vähän, eli samat autot pyörivät jatkuvasti liikenteessä. Toki autot on mallinnettu sisältä ja ulkoa niin tarkkaan, että uusien ajoneuvojen tekeminen vie aikaa.
 
Viimeksi eilen tuli pelattua GTA V:tä, eli ei ole niin pahasti unohtunut. Tuo autojen häviäminen taisi johtua konsoleiden muistirajoituksesta, kun auto hävisi suunnilleen heti, kun katsoi hetken muualle. Tietokoneella en ole vastaavaa havainnut. Lisäksi kieltämättä kuminauhaefekti kisoissa ja takaa-ajoissa oli olemassa, mutta silti nopeampi auto auttaa.

Mutta tuohan on aivan yksilöllistä, onko autoilla merkitystä vai ei. Itselle GTA:ssa tehtävien ulkopuolella suurin merkitys oli lähinnä eri ajoneuvoilla ajelu ympäriinsä ja virittely ja tuunaus. Jonnekin vuoriston pikkuteille oli pakko hankkia järeä maasturi, jos halusi päästä eteenpäin. Jos halusi mennä rähisemään jonnekin, niin sitten luodinkestävät renkaat alle ja tehoa, jotta pääsee mahdollisimman äkkiä karkuun. Tuollaiseen yksinpelissä ajeluun ja autojen kanssa touhuamiseen tuli käytettyä ihan älyttömästi tunteja aikanaan. Jotain muuta ei nuo asiat kiinnostaisi yhtään ja autot ovat vain pakollisia liikkuavälineitä. Lisäksi oli hauska nähdä, miten NPC-hahmot reagoivat hienoihin autoihin eri tavalla, vaikka kieltämättä sitä ei montaa kertaa jaksanut enää ihmetellä.

Cyberpunkissa autoilla ei vain ole paikasta A paikkan B liikkumisen lisäksi yhtään mitään lisämerkitystä. Toki siinäkin tulee paljon ajeltua, fiilisteltyä ja katseltua paikkoja, mutta ei voi kisata, ei muokata autoa, ei voi haastaa poliiseja tai muita NPC-hahmoja takaa-ajoihin ja maailma ei reagoi autoihin millään tavalla. Autojen merkitys on lähinnä siinä, paljon matkaan käytetään aikaa, mutta mitään muuta merkitystä ei ole. Lisäksi ajoneuvoja on aika vähän, eli samat autot pyörivät jatkuvasti liikenteessä. Toki autot on mallinnettu sisältä ja ulkoa niin tarkkaan, että uusien ajoneuvojen tekeminen vie aikaa.

Kyllä tuo autojen katoaminen ihan tietokoneellakin on. Kävin nykäsemässä yhden kisan singlessä ja kyllä tuo GTA:V autojen käyttäytyminen arcadea on (onhan se Cyberpunkissakin mutta siellä tuntuu olevan Newton enemmän hommissa). Itse en tuollaista arcade ralleista niin pidä vaan ajelen simulaattoreita enemmän. Esim. GTA V pitkässä sladissa vetäminen on todella hankalaa jopa mahdotonta kun taas Cyberpunkissa tuo tuntuu onnistuvan aika helposti (vähän liiankin helposti joskus).
 
Kyllä tuo autojen katoaminen ihan tietokoneellakin on. Kävin nykäsemässä yhden kisan singlessä ja kyllä tuo GTA:V autojen käyttäytyminen arcadea on (onhan se Cyberpunkissakin mutta siellä tuntuu olevan Newton enemmän hommissa). Itse en tuollaista arcade ralleista niin pidä vaan ajelen simulaattoreita enemmän. Esim. GTA V pitkässä sladissa vetäminen on todella hankalaa jopa mahdotonta kun taas Cyberpunkissa tuo tuntuu onnistuvan aika helposti (vähän liiankin helposti joskus).
Konsoleilla tuo katoaminen oli kuitenkin pahinta, kun yhtään ei voinut katsoa edes muualle, kun peli alkoi säästämään muistia. Tietokoneella harvoin katoaa autot. Lisäksi konsoleilla GTA:t oli tunnettuja siitä, että kun löysi jonkun harvinaisen auton, niin sitten liikenteessä joka toisella oli samanlainen.

En nyt mitään simulaattoria ajo-ominaisuuksilta odota näissä. Toki Mafia 3:n autojen ajettavuus oli jotain aivan huikeaa ja sitä mielellään toivoisi muihinkin. Driftaaminen oli oikeasti hauskaa, kun autoilla oli massaa ja välillä pyörähti jopa ympäri, kun ahnehti liikaa. Lähinnä haen sitä, että autoilla olisi isompi merkitys kartan tutkimiseen ja muutenkin pelaamiseen. Oma pelityyli näissä avoimen maailman peleissä on semmoista hidasta fiilistelyä ja paikkojen tutkimista. GTA V on ainoa avoimen maailman peli, jota tulee pelattua tarinan läpäisemisen jälkeen. Syynä on juuri eri ajoneuvot ja toki myös tekoäly ja maailman reagointi pelaajan tekemisiin. Makuasioita, mistä kukakin peleissä tykkää.

Jospa Cyberpunk saisi tulevissa päivityksissä edes autoille tekoälyn, ettei ne mene aina vain tiettyjä ennalta määritettyjä reittejä. Välillä rasittavaa yrittää ajaa muun liikenteen seassa, kun autot pysähtelevät minne sattuu, jonoa kertyy taakse ja välillä törmäilevät rajusti. Auton kuljettajilla ja matkustajille ei ilmekään värähdä, jos jotain tapahtuu ja tuijottavat eteenpäin. Tuokin osaltaan syö motivaatiota ajeluun, kun tekoäly ja liikenne päin persettä. Lisäksi viimeisin päivitys rikkoi kaikilta AI-autoilta ajovalot ja pimeällä aavikolla saa ihan tosissaan olla tarkkana, ettei kolaroi muihin autoihin. Oman auton valot valaisevat pitkät päälläkin ehkä sen 3 metriä :think:
 
Konsoleilla tuo katoaminen oli kuitenkin pahinta, kun yhtään ei voinut katsoa edes muualle, kun peli alkoi säästämään muistia. Tietokoneella harvoin katoaa autot. Lisäksi konsoleilla GTA:t oli tunnettuja siitä, että kun löysi jonkun harvinaisen auton, niin sitten liikenteessä joka toisella oli samanlainen.

En nyt mitään simulaattoria ajo-ominaisuuksilta odota näissä. Toki Mafia 3:n autojen ajettavuus oli jotain aivan huikeaa ja sitä mielellään toivoisi muihinkin. Driftaaminen oli oikeasti hauskaa, kun autoilla oli massaa ja välillä pyörähti jopa ympäri, kun ahnehti liikaa. Lähinnä haen sitä, että autoilla olisi isompi merkitys kartan tutkimiseen ja muutenkin pelaamiseen. Oma pelityyli näissä avoimen maailman peleissä on semmoista hidasta fiilistelyä ja paikkojen tutkimista. GTA V on ainoa avoimen maailman peli, jota tulee pelattua tarinan läpäisemisen jälkeen. Syynä on juuri eri ajoneuvot ja toki myös tekoäly ja maailman reagointi pelaajan tekemisiin. Makuasioita, mistä kukakin peleissä tykkää.

Jospa Cyberpunk saisi tulevissa päivityksissä edes autoille tekoälyn, ettei ne mene aina vain tiettyjä ennalta määritettyjä reittejä. Välillä rasittavaa yrittää ajaa muun liikenteen seassa, kun autot pysähtelevät minne sattuu, jonoa kertyy taakse ja välillä törmäilevät rajusti. Auton kuljettajilla ja matkustajille ei ilmekään värähdä, jos jotain tapahtuu ja tuijottavat eteenpäin. Tuokin osaltaan syö motivaatiota ajeluun, kun tekoäly ja liikenne päin persettä :think:

Joo kyllähän tuossa parannettavaa paljon on, vähän joka asiassa. Saa nähdä miten käy.
 
Nyt oli jossain päivityksessä korjanneet tekoälyjen ajamista. Esim claire osas jo pakittaa beast hommassa kun lähettiin takaisin tallille. Odaa vastaan otattelin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt oli jossain päivityksessä korjanneet tekoälyjen ajamista. Esim claire osas jo pakittaa beast hommassa kun lähettiin takaisin tallille.
Onko noilla scriptatuilla ajoilla muka jotain tekoälyä olemassa ylipäätään? En usko. Toi on lisätty vaan näön vuoksi.
Kaikissa scriptatuissa tilanteissa missä ollaan jonkun kyydissä, auto kulkee aina suorilla raiteilla ilman kosketusta muuhun maailmaan eikä omalla fysiikallaan ja tekoälyllä, se on ilmiselvää kun katsoo ohimenevää maisemaa kuskin takana. Tosin ei sillä väliä vaikka näyttää hassulta, tärkeintä niissä kohtauksissa on se tarinan puheosuus eikä se että kuinka AI toimii.
 
Varmaan tulee kokeiltua tuota samaa tehtävää uudestaan nyt 1.06 version kanssa, niin voi ainakin mahdollisesti verrata että kuinka paljon sillä tulee bugeja ynnä muuta siinä vastaan, mutta eipä kyllä tuo 1.11 versiokaan niitä ollut onnistunut poistamaan. Lisäksi itselläsi ilmeisesti käytössä GeForce RTX 3090 kun tätä pelaat? Kun taas täällä vain GTX 1070 joten asetuksetkin voivat olla meillä vähän erilaiset.

No nyt tuli sama tehtävä uudelleen pelattua ja aika sama määrä bugeja oli 1.06 ja 1.11 version välillä. 1.11 versiossa tosin ehkä muutama enemmän kaksoisolentoja, mutta eipä tuo 1.11 tosiaan ollut yhtään mitään tuossa ainakaan korjannut. Itse tehtävä oli siis:

Se Arasakan paraati.

Muuten kyllä mielestäni grafiikat näyttivät selvästi paremmille tuolla vanhalla 1.06 versiolla, joten yhä olen kyllä sitä mieltä että jonkun grafiikka bugin/muutoksen tuo 1.11 itselläni aiheutti (asetukset pääosin high:lla paitsi ne kohdat joista oli täällä aiemmin olleen oliko nyt Digital Foundryn videon mukaan eniten rasitusta, mutta vähiten hyötyä ulkonäöllisesti.) . Mutta näillä kokemuksilla tuskinpa tulee enää yhtäkään päivitystä ladattua ellei ole pakko ennen kuin peli on läpi pelattu. Katsellaan sitten uudestaan jos vielä toista kierrosta jaksaisi päivitetymmällä versiolla jossain vaiheessa kokeilla.
 
Uusi ominaisuus löydetty pelistä, modien ystävien kannattaa olla varuillaan. Ilmeisesti modien DLL tiedostojen kautta on mahdollista päästä käyttäjän tietokoneeseen käsiksi.


Ilmeisesti epävirallinen fixi on tullut (uutisen mukaan) tämän modin (nexusmods) viimeisimmässä päivityksessä (ironistako).
 
Tuli sitten ostettua tämä peli kun halusin kokeilla ja kaipasin jotain uutta (ei-multiplayer) pelattavaa.
Ihan hyvin toimii allekirjotuksen kokoonpanolla 1080p resolla medium asetuksilla (Ryxen 3 3100, RX 5500 XT 8gb, 16gb RAM).
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja viihdyttävältä mitä nyt 1h jälkeen voi sanoa.
 
Uusi ominaisuus löydetty pelistä, modien ystävien kannattaa olla varuillaan. Ilmeisesti modien DLL tiedostojen kautta on mahdollista päästä käyttäjän tietokoneeseen käsiksi.


Ilmeisesti epävirallinen fixi on tullut (uutisen mukaan) tämän modin (nexusmods) viimeisimmässä päivityksessä (ironistako).

Uusin hotfix näyttää korjaavan tuon.
This update addresses the vulnerability that could be used as part of remote code execution (including save files):

  • Fixed a buffer overrun issue.
  • Removed/replaced non-ASLR DLLs.

 
Toi bugihan johtui ihan pelistä itsestään ei modeista. Mitä modeja edes on ps4lle tähän peliin?
 
Pyörii aina vain huonommin ja huonommin tämä peli koneella. Tuossa olisi kuvaaja FPS:stä, joka vetelee ylös alas nollan ja 90:n välillä. Aiemminkin tullut satunnaisesti tuota, mutta nyt alkaa tulla joka pelikerralla. Äsken oli semmoista diaesitystä, ettei voinut enää pelata.

Mistähän tuo johtuu? Lämmöt ja kaikki kunnossa ja kun peli jäätyy, niin prossun ja näyttiksen käyttöasteet tippuu nollaan. Eri näyttiksen ajureita kokeiltu puhtaalla asennuksella ja peli asennettu uudestaan.

nimetön.png
 
Pyörii aina vain huonommin ja huonommin tämä peli koneella. Tuossa olisi kuvaaja FPS:stä, joka vetelee ylös alas nollan ja 90:n välillä. Aiemminkin tullut satunnaisesti tuota, mutta nyt alkaa tulla joka pelikerralla. Äsken oli semmoista diaesitystä, ettei voinut enää pelata.

Mistähän tuo johtuu? Lämmöt ja kaikki kunnossa ja kun peli jäätyy, niin prossun ja näyttiksen käyttöasteet tippuu nollaan. Eri näyttiksen ajureita kokeiltu puhtaalla asennuksella ja peli asennettu uudestaan.

nimetön.png
Oireiden perusteella vaikuttais siltä että pelissä on joku race condition joka estää tehokkaan koodin suorittamisen. Voi olla joku todella satunnainen sun pelitallennuksen ja käytettyjen ajurien yhteistoiminnasta johtuva juttu. Kokeile vaikka säätää noista pelin .ini tiedostoista threadien määrää ylös tai alas nykyisestä, ohjeet löytyy netistä.
 
Aiemmin oli keskustelua siitä t-posesta ja en edelleenkäön saa sitä kyllä omalla koneella millään aikaiseksi. 3rd person modessa koittanut ajella tuolla isommissa keskuksissa, ja ajellut niiden siltojen yli ees taas, jopa eri ajoneuvoilla. Kertaakaan ei ole t-posea tullut. Fysiikat kyllä bugittaa edelleen välillä muuten ja tehtävien välivideoissa näkyi taas eilen leijuvia esineitä. Lisäksi noi katiavat autot välillä pistää silmään.

Niin ja itsellä näkyy edelleen aavikolla ne kaupungin taivaalle nousevat valomainokset ja autoissa on valot päällä.
 
Taitaa olla tässä grafiikkabugit enemmän AMD puolella kun on nvidian sponssipeli.
 
Taitaa olla tässä grafiikkabugit enemmän AMD puolella kun on nvidian sponssipeli.
Kyllä noita ihan samoja on näkynyt esim. siinä tännekkin linkatussa angry vg nerdin arvostelussa ja 100% varmasti oli joku rtx kortti koneessa. Tiedä sitten että miksi pclayer ei noita ole kokenut.
 
Kokeile vaikka säätää noista pelin .ini tiedostoista threadien määrää ylös tai alas nykyisestä, ohjeet löytyy netistä.
Meinaatko tuolla prossun säikeiden käyttöä? Kaikkia 8 ydintä tuo peli kyllä osaa kyykyttää kovasti ja hyper threadingia ei omassa prossussa ole.

T-posea en ole itse kohdannut kertaakaan RX 5700 -näytönohjaimella. Autojen valot ja kaupungin valomainokset edelleen kyllä hukassa.
 
Meinaatko tuolla prossun säikeiden käyttöä? Kaikkia 8 ydintä tuo peli kyllä osaa kyykyttää kovasti ja hyper threadingia ei omassa prossussa ole.
Ei, vaan pelin konffitiedostosta säädät ylös tai alas sitä määrää säikeitä mitä peli luulee olevan optimi. Monesti moisella säädöllä voi päästä eroon säikeiden synkronointibugeista. Prossun kuormahan sulla ei ole aina hyvä, vaan tippuu matalaksi ajoittain?
 
Helvetin hienoahan tätä on pelata silloin, kun peli toimii. Edelleenkin vain suorituskyky romahtaa jossain satunnaisessa kohdassa. GPU usage, kellotaajuudet ym. säilyvät tapissa, mutta power draw tippuu pikku hiljaa melkein puoleen ja fps tankkaa samalla. Joskus grafiikka-asetuksia vekslaamalla edestakaisin saa hetkellisen palautuksen, mutta oikeastaan vain uudelleenkäynnistys oikeasti auttaa. Sen huomasin, että erämaassa tämä tapahtuu harvemmin kuin kaupungissa, mutta siitä nyt ei niin apua ole, kun pitäisi muutakin tehdä kuin deittailla Panamia.
 
Joku juttu tuossa Japan Townin alueessa on, kun siellä FPS droppailee oudosti, vaikka GPU Usage pysyy tasaisena. Misssään muualla en samanlaisia FPS droppailuja ole nähnyt. Saattaa yhtä-äkkiö heittää 75 jonnekkin 40:n ilman mitään näkyvää syytä tuolla Japan Townin keskustassa.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin just ensimmäistä kertaa GTA:V, sen jälkeen kun cp2077:ää on noin 40 h takana.
Siis mitä helvettiä, vaikka GTA on melkein 10 vuotta vanha peli, ni sehän on lähes jokaisella osa-alueella 10 vuotta cp2077:ää edellä
Grafiikat, ajaminen, AI, tekeminen.

En voi kyl millään uskoa että cp2077 on kehitetty enempää kuin vuoden. Sen verran tyhjää on kuorien sisällä.

No tähän jäi cp2077 pelaaminen ja tervetuloa GTA.
 
Pelasin just ensimmäistä kertaa GTA:V, sen jälkeen kun cp2077:ää on noin 40 h takana.
Siis mitä helvettiä, vaikka GTA on melkein 10 vuotta vanha peli, ni sehän on lähes jokaisella osa-alueella 10 vuotta cp2077:ää edellä
Grafiikat, ajaminen, AI, tekeminen.

En voi kyl millään uskoa että cp2077 on kehitetty enempää kuin vuoden. Sen verran tyhjää on kuorien sisällä.

No tähän jäi cp2077 pelaaminen ja tervetuloa GTA.
Rockstar games on myös mielettömän paljon enemmän kokemusta open world pelien tekemisestä
 
Siis mitä helvettiä, vaikka GTA on melkein 10 vuotta vanha peli, ni sehän on lähes jokaisella osa-alueella 10 vuotta cp2077:ää edellä
Grafiikat, ajaminen, AI, tekeminen.
Grafiikoiden osalta Cyberpunk 2077 vie omasta mielestä kyllä selvän voiton, vaikka muuten GTA V viekin sitä kuin pässiä narussa. Jo yksityiskohtien määrässä on valtava ero Cyberpunkin hyväksi ja GTA näyttää paikoin hieman kuolleelta sen takia. Saman huomasin jo silloin, kun Watch Dogs 2 julkaistiin. Myös valaistukset (etenkin päiväsaikaan), varjot ja heijastukset on ihan eri luokkaa. Omat kokemukset PC:llä ovat vielä ilman Ray Tracingia ja jos sen saisi päälle, niin sitten ero varmasti vain kasvaisi. Digital Foundry on myös kovasti hehkuttanut Cyberpunkin grafiikoita ja sitä, mihin kaikkeen pelimoottori oikeasti pystyy.

Ei, vaan pelin konffitiedostosta säädät ylös tai alas sitä määrää säikeitä mitä peli luulee olevan optimi. Monesti moisella säädöllä voi päästä eroon säikeiden synkronointibugeista. Prossun kuormahan sulla ei ole aina hyvä, vaan tippuu matalaksi ajoittain?
Täytyy tutkia. Näytönohjaimen käyttöaste on jatkuvasti 99% paitsi pelin jäätyessä hetkeksi, eli prossu tuntuu hoitavan hommansa kunnolla. Jäätyessä myös prossun käyttöasteet tipahtavat, kun se jää odottamaan pelin palautumista.
 
Ei noi T-poset liity mitenkään näytönohjaimeen, prosessori hoitaa animaation logiikat.

GTA V:n vertailu on aika huono vertailukohde, mieluummin Deus Ex vaikka. Ei minua ainakaan tässä kiinnosta lainkaan samat asiat mitkä GTA:ssa. Aivan sama että tässä ei voi ampua renkaita rikki tai poliisien kanssa tule takaa-ajoja.
 
Aiemmin oli keskustelua siitä t-posesta ja en edelleenkäön saa sitä kyllä omalla koneella millään aikaiseksi. 3rd person modessa koittanut ajella tuolla isommissa keskuksissa, ja ajellut niiden siltojen yli ees taas, jopa eri ajoneuvoilla. Kertaakaan ei ole t-posea tullut. Fysiikat kyllä bugittaa edelleen välillä muuten ja tehtävien välivideoissa näkyi taas eilen leijuvia esineitä. Lisäksi noi katiavat autot välillä pistää silmään.

Niin ja itsellä näkyy edelleen aavikolla ne kaupungin taivaalle nousevat valomainokset ja autoissa on valot päällä.
Viimeksi tänään näin t-posen. Piti tutkia yksi torni ja selvittää miksi joku kaappaa lennokkeja. No, kun sinne veti pingin, että sai mosat näkyviin, niin siellähän oli yksi t-posessa. Ja ei tosiaankaan ole CPU tehon loppumisesta kyse.
 
Tuntuuko teistä siltä että maailma tässä pelissä on niin tiivis ja täynnä mainoksia ym. valotaulua, että pitkänkin peliajan jälkeen on vaikea hahmottaa onko alue tuttu vai ei? Olen nyt pelannut about 20h, silti tuntuu kuin en tunnistaisi ollenkaan alueita tutuiksi tai vieraiksi.
Olen pyörinyt pohjoisessa osassa Night Cityä, mutta en vieläkään osaa navigoida kaupunkia lainkaan ilman karttaa. Koska alueet on täyteen pakattu kaikkea "turhaa" minkä kanssa ei voi vuorovaikuttaa lainkaan ja minimap on niin pieni, en opi tunnistamaan alueita. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Itse yhdistän tuon saman ongelman minimappiin, liikkuminen on pitkälti sitä että silmät ovat koko ajan kartassa ja reitissä jota se ehdottaa, eli ympäristön perusteella navigointi ja liikkuminen ei toteudu juuri koskaan. Sama ongelma oli myös Witcher 3:ssa. Cyberpunkissa navigointi olisi ollut "helppoa" tehdä monella muulla tapaa koska näkökyky/silmät on hahmolla modattu jne. Olisi voinut olla vaikka erilaisia modeja erilaisiin tarkoituksiin. Navigointia ja suunnnistustahan on tutkittu, ja ihmisen taito suunnistaa huononee jos luottaa pelkästään navigaattoreihin liikkuessa. Sotkeeko navigaattori suunnistustaitosi?

Voisiko sama liittyä siihen, että ympäristöä ei hahmota ja tunnista niin hyvin kun siihen ei kiinnitä huomiota? Mutta joka tapauksessa tämä on iso sääli, ja oli jo Witherissä, upea ympäristö jää paikoin huomioimatta kokonaan kun silmät tapittaa pakostakin, esim ajaessa, sitä pientä minimappia ja silti et ehdi kääntyä risteyksistä oikeaan suuntaan...
 
Itsellä on kohtuu hyvä suunnistuskyky ja kyllä alussa oli todellisia ongelmia hahmottaa missäpäin kaupunkia olet. Jonkun El Coyote Cojon löytäminen oli työn ja tuskan takana koska oli asiaa sinne ilman quest markeria. Night City on niin massiivisen kokoinen ja on monessa kerroksessa että todella vaikea se suunnistaminen ilman minimappia ennen kuin on pelannut jotain yli 200h. Paitsi tietysti jos keskityt koko ajan siihen suunnistamiseen kun pelaat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom