Cyberpunk 2077

Konekiväärin voi kaiketi stashata oman auton takapaksiin ja siten ottaa mukaansa. En ole tosin itse vielä testannut, mutta luin ihan vasta jostain toisaalta.
Itselläni tämä korruptoi saven, joten en suosittele. Tosin en tiedä oliko just tämä syynä, voi toimia joillain.
 
Konekiväärin voi kaiketi stashata oman auton takapaksiin ja siten ottaa mukaansa. En ole tosin itse vielä testannut, mutta luin ihan vasta jostain toisaalta.

e. Varauksella, tämä voi ilmeisesti korruptoida tallennuksen(?) :oops:

Toimii, eikä ole tähän mennessä vielä aiheuttanut mitään ongelmia. Kolme konsua takaloosterissa.
 
Kyllä niin paljon vihasin taas eilen oda-tappelussa tätä peliä, että ohjauslaitteet meinasi lentää seinään.

Ensin kävi joku 5 kertaa niin, että se hississä oleva läski näkee minut kaukaa seinän läpi ja siitä asti on combat päällä bossiin asti. Sitten onnistuin jotenkin helvetin kaukaa hipsuttelemalla näkemään sen itse ensin ja pääsin eteenpäin ilman combattia ja sain myöhemmän tallennuksen. Viimeisen sniperin tappamiseen tallentui, mutta sen jälkeen ei mitenkään pystynyt välttämään combattia, kun ne dronet pyöri siellä ikkunan takana, niin ei sitten saanut lähemmäs bossia tallennusta. En tiedä onko sekin bugi vai tarkoituksellista, mutta jos teilaan kaikki ne dronet ja ketään ei ole missään, niin vaikka odottaisin viikon ei combat lopu. En tiedä johtuuko siitä, että siellä matkalla toisen sniperin jälkeen oli yksi vartija, joka oli friendly ja kuolematon. Ja joka kerta oli näin, vaikka koitin pari kertaa ladata.

Sitten joku 17 kertaa yritin reilusti tapella sitä odaa ja luovutin ja hoidin nössöilyllä loppuun. Menin seisomaan sinne yhteen nurkkaan, jossa on laatikoita, joiden päälle se ei koskaan tule ja ammuin vaan sieltä käyttäen aina maxdoccia kun se ampu. Minun pelissä ei pystynyt ottamaan hack-valikkoa odaan, vaikka ilmeisesti pitäisi tai ainakin jotkut pystyy. Olin myös siinä chipin rikkinäisyys tilassa ja burdened koko tappelun ajan. En tiedä kuuluuko olla näin, mutta oletin, että se johtui siitä alun osumasta, jota ei voi välttää. Itse asiassa tuo tila jäi päälle vielä tappelun jälkeen ja meni pois vasta kun kuolin myöhemmin ja latasin. Luulin, että oli tarkoituksellista, että se chip meni lisää rikki, mutta vissiin oli sitten bugi. Koskaan ei voi tässä pelissä tietää mikä handicappi on oikeaa ja mikä bugailua.
 
Erikoista että aika monella ollut bossien kanssa ongelmia ihan ilman bugejakin. itsellä ne on ollut ihan läppä tappeluja ilmeisesti sitten koska olen ollut niin korkealla levelillä. 50 on muuten max level niin street credissäkin kuin hahmon eli kannattaa muistaa jos yrittää tehdä jotain multispec ukkoa.
 
Tuo Oda tappelu on siitä haastavampi kun se on melee/miekkailu. Pitäisi torjua sen iskut tai muuten ottaa paljon damagea. Oma armor ei vaikuta ja ukko puskee aika vahvasti päälle jos ei lamauta sitä jollain.
 
Erikoista että aika monella ollut bossien kanssa ongelmia ihan ilman bugejakin. itsellä ne on ollut ihan läppä tappeluja ilmeisesti sitten koska olen ollut niin korkealla levelillä. 50 on muuten max level niin street credissäkin kuin hahmon eli kannattaa muistaa jos yrittää tehdä jotain multispec ukkoa.

Niin no olen level 18 tässä vaiheessa ja on 5 attribuuttia ja 15 perkkiä laittamatta, kun ei oikein keksi mistä olis iloa kun lähinnä sniperilla ja pistoolilla touhuan. Mutta tähän mennessä on ollut ihan helppoa kaikki bossit ja psykot.
 
Sain nyt viimein max level ja craftaillu ikonisia yms, parempaan rarityyn.

Huomasin just, että vaikka siinä crafting menussa klikkailet niin, että saa parhaat dps näkyviin ja sitten vasta craftaa niin lopputulos voi silti olla ihan mitä vaan.
Eli save ennen craftia ja tarkista, että sait just sen lopputuloksen mitä halusit, tosin alkaa oleen niin op jo ukkeli, että ei juuri väliä tekeekö ase 600dps vai 1000dps, 1-2 shottina menee kaikki ja silti main damage dealer on quickhackit, mutta hauska vaan pistää kaikki parhaat kamat ylle.

Ja se miksi craftaa ikonisia keltaisiksi vasta nyt, niin craftinghan on rikki tässä, jos craftaat ikonisen keltaiseksi lvl20 niin se pysyy siinä, sitä ei voi nostaa, upgrade on todella kallista vrt, suoraan craft.
eli parhaat statit saa kun craftailee ihan lopussa.

Viimeksi failas se johnnyn secret mission, joten ottanut nyt ihan rauhassa tuon lopun niin saan pelattua tähän kertaan kaikki mahdolliset endingit, jonka jälkeen tämä peli saa kyllä jäädä.
 
Oikea dps mitä teet näkyy vasta, kun ase on kädessä, jolloin siinä damagessa on mukana kaikki perkit. Eli ase käteen ja sen jälkeen katsoo inventorystä (tai statseista) niin näkee oikeat arvot.
En tiedä onko tämä kaikille ihan itsestään selvää, mutta itse huomasin sen vasta todella myöhään. Ei sillä, että sillä nyt suuremmin olisi merkitystä.
 
Itse pidän tuota lämäsysteemiä typeränä jo witcheristä lähtien. Mielestäni noilla aseilla pitäisi aina olla se vahinko sama riippuen niiden harvinaisuudesta. Eli jos löydät legen jostain niin se sitten tekee sen sama lämän niin low kuin high leveliin. Toisin sanoen sen aseen vahinko pitäisi olla prosentuaalinen. Perkit sun muut sitten ei suoraan nostaisi damagea mutta vaikuttaisivat ampumanopeuteen tähtäykseen jne. Armor tietysti vähentäisi vahinkoa sitten sopivalla suhteella ja tietyt perkit.
 
En tota viimestä cyberpsychoa löydä mistään... Lieneekö bugi vai tuleeko vasta act kakkosen jälkeen?
 
En tota viimestä cyberpsychoa löydä mistään... Lieneekö bugi vai tuleeko vasta act kakkosen jälkeen?
Ite sain ainakin achievementin kaikkien cyberpsychojen niittaamisesta act 2:ssa (ainakaan en tietääkseni ole act 3:a aloittanut, japsiukkokin odottelee edelleen siellä torilla :D ). Muistaakseni viimenen markkeri tuli näkyviin joidenkin in-game päivien jälkeen..?
 
Tuo Oda tappelu on siitä haastavampi kun se on melee/miekkailu. Pitäisi torjua sen iskut tai muuten ottaa paljon damagea. Oma armor ei vaikuta ja ukko puskee aika vahvasti päälle jos ei lamauta sitä jollain.

Hassu homma. Kyllä mä losotin ukkoa luodilla naamaan ilman ongelmia. Osan väisti/blokkas, mutta ei tarvinnu pelkästään meleellä mennä.

Yks itseä harmittavin homma on, että cyber ei ole suuremmassa osassa hahmon ulkonäköä. Kaipaisin enempi rautaa, johdonpätkiä ja hydrauliikka osia.
 

Liitteet

  • cyber_yellow.png
    cyber_yellow.png
    4 MB · Luettu: 101
Ohan tuo ollut aika melkoista. Feikki demo. Ja tietetty ettei valmistu mitenkään 2020.

 
Viimeksi muokattu:
En tota viimestä cyberpsychoa löydä mistään... Lieneekö bugi vai tuleeko vasta act kakkosen jälkeen?
Yks cyberpsycho taitaa bugittaa, itse otin aikaisemman saven. Se pudottaa maahan raportin tms joka pitää lukea, ja tietysti kun tää tuli niin oli just se bugi että taaskaan ei voinu maasta poimia kaikkia.
hienoa, tähän meni tunti pari turhaa aikaa, mutta sain lopulta achin.
Mutta oiskohan sun tapauksessa, että ainakin yksi vyberpsycho on city centerissä vähän "piilossa"
Ainakin itse googlettelin pariin kertaan kun tuo bugitti.
Voi olla että kaikki ei tule kartalle ennenkuin tiettyyn pisteeseen on päässyt main storyssä.
 
Itsekin jouduin nyt ensimmäistä kertaa googlettelemaan kun Delamain Epistrophy tehtävien takia puhelin meni jumiin. Noi tehtävät olisin kyllä jättänyt väliin, jos olisin tiennyt kuinka tylsä ja buginen tehtäväkokonaisuus tuo on.
 

Cyberpunk 2077 -kehittäjät olivat hyvinkin tietoisia pelin mittavista ongelmista ennen pelin julkaisua, tuore raportti kertoo.

Uutistoimisto Bloombergin artikkelin mukaan CD Projektin kehittäjien kertomat tiedot olivat ristiriidassa studion perustaja Marcin Iwińskin tämänviikkoisten lausuntojen kanssa. CD Projekt julkaisi aikaisemmin tällä viikolla videon, jolla Iwiński pyytää anteeksi pelin ongelmia ja kertoo, ettei Cyberpunk 2077:n konsoliversioita vaivaavien ongelmien mittakaava ollut studiolle selvä ennen julkaisua. Bloombergille puhuneiden Cyberpunk 2077 -kehittäjien mukaan iso osa ilmenneistä ongelmista löydettiin julkaisua edeltäneissä testeissä, mutta kehittäjillä ei ollut aikaa korjata niitä ennen pelin ilmestymistä. Vaikka kehittäjillä ei ollut pandemiatilanteen vuoksi pääsyä toimistolla oleviin konsolien kehitysyksiköihin, olivat suorituskykyongelmat tiedossa ennen julkaisua.

Artikkelissa studion työntekijät kertovat myös CD Projektin kunnianhimoisten tavoitteiden kostautuneen Cyberpunk 2077:n kehityksessä. Kehittäjien mukaan Cyberpunk 2077:n uutta pelimoottoriteknologiaa työstettiin samaan aikaan pelin sisällön kanssa, mikä tuotti ongelmia ja hidasteita kehitykseen. Lisäksi pelin kehitystyön kerrotaan käynnistyneen kunnolla vasta vuonna 2016, jolloin pelin suuntaa muokattiin rajusti ohjaaja Adam Badowskin johdolla. Erimielisyydet pelin kehityssuunnasta johtivatkin työntekijöiden mukaan useiden kehittäjien lähtöön studiosta.

Artikkelin perusteella studion vuoden 2019 E3-messuilla paljastama huhtikuun 2020 julkaisuaikataulu otettiin työntekijöiden joukossa vastaan epäuskoisesti. Kehittäjien mukaan kehitystyön senhetkisen tilanteen mukaan pelin olisi voinut odottaa valmistuvan vuonna 2022. Kehittäjien kerrotaan myös lyöneen vetoja pelin viivästysten julkistamisesta, mikä tapahtuikin kolmeen otteeseen viime vuoden aikana.
Muokattiin rajusti vuonna 2016?
Miksiköhän... Siksi että Witcher 3 oli paljon isompi menestys ja toi isomman budjetin CP77:lle ja sitten lähti kunnianhimo laukkamaan.

Oltiin vuodessa 2018 ja luvattiin vaikka mitä ja sitten vuoden kahden päästä myöhemmin huomattiin ettei keretääkkään tekee kaikkia vaan alkoivat ilmoittaa poistetuista asioista(seinäkiipeilut ja muut) ja siltikään ei saatu aikaiseksi peliä mitä olivat suunnitelleet.

Tässä oli vain liian paljon kunnianhimoa ja eikä tarpeeksi aikaa+Liikaa alustoja.. Oliko noita yhdeksän vai kahdeksan eri alustaa mille peli piti optimoida?

Jos johto luuli oikeasti että peli olisi valmis viime vuoden lopussa ja tekijät arvoivat vuotta 2022 että voisi olla valmis niin joku asia kusi ja pahasti kehistyksessä.

Veikkaan että Witcher 3 jälkisessä kiimassa johtajat vain halusivat luoda uskomattoman hypen päälle ja loivat "feikki" gameplay trailerin vuonna 2018 ja sanoivat koodareille, tehkää joku vastaava perässä.

Vaikka tämä tuotti rahansa takaisin niin veikkaan että seuraavan Witcherin kohdalla on todella vaikea tehdä enää samanlaista hypeä aikaiseksi.

Pelissä itsessään on niin monta asiaa todella hyvin ettei kovin monta tekijää moista tarjoaa mutta se tekninen toteutus ja tietyt asiat rasittavat kuitenkin niin paljon ettei tästä hyvää arvosanaa voi antaa.

Eka Watch Dogs pahinten E3 messujen jälkeen saatu pelin rimanalittaja?
Tässä on kyllä vahva ehdokas sen tittelin voittajaksi.

Grafiikassa CP77 ei ottanut takapakkia mutta CP77 otti paljon tärkeimissä asioissa takapakkia kuin mitä luvattiin.
 
Nyt on 2. läpipeluukerta läpi ja sain kuin sainkin viimein johnnyn secret ending :)
Oli kyllä vaivan arvoinen, 150h mittarissa.

En jaksanut aivan kaikkia sideguesteja tai acheja, mihinhän tuokin aika lie mennyt, varmaan jokunen tunti ollu peli idlenä kun värkännyt kotona jotain. City centeriin jäi muutama guesti ja japantown ei pysty edes pelaan, eikä outlands kun pari guestia bugitti, ja muutama hassu sininen NPCD scanner hustle jäi tekemättä.

Loppu bugas aikalailla, health boosterit ei toiminut, en tiedä oliko tarkoitus noin vai mikä, piti dodgea kaikki damage, se implantti mikä antaa hp, kun tappaa enemyn oli ainoa joka toimi(HP on kill?), hudiin ilmestui iso viiva, joka varmaan jäi jostain dialigista ja häiritsi pelaamista, ja se oli ihan vitun vaikea, piti pistää easy, vaikka oli aikalailla max aseet ja noin 8k armor.
Toisaalta oli aika hienoa kun contagionilla sai tapettua noin muutama kymmenen vihua yhtäaikaa, tuossa tulee niitä enemmän kuin melkein koko pelin aikana lol.

vaikka peliin meni aikaa, niin on tää melkoinen pettymys silti. Uskomatonta, kuinka suuri määrä bugeja on pelissä. 8 vuotta, 500 kehittäjää ja 330 miljoonaa euora, jeesus!
Poliisien AI on tehty viimeisillä hetkillä ennen pelin julkaisua?
Varmaan koodattu puolet pelistä viimeisenä päivänä eikä edes testattu.
DLC:t tuskin tätä peliä enää pelastaa. enkä niihin kyllä pistä rahaa.
ei enää jaksa tätä kyl.
 
En tota viimestä cyberpsychoa löydä mistään... Lieneekö bugi vai tuleeko vasta act kakkosen jälkeen?
Mulla valui viimeinen cyberpsyco kuollessaan kartan/ maan alle.
Sieltä ei voi kaivella niitä filuja ja tietoja joten en saa läpi tuota questia. Jää vaan se etsi tila päälle kartassa.
Muutenkin tolkuton määrä bugeja pelissä.
Mahdollisuudet olisi ollut vaikka mihin mutta ainakin vuoden etuajassa julkaistu pelikikkare.
Paukut pistetty koreaan grafiikkaan ja messevään karttaan ja melkein kaikki muu jäänytkin tekemättä.
Okei, muutama hauska tehtävä tuossa on muuten ontto ja tyhjä kaupunki.
Kulissit on kunnossa mutta sielu ja liha puuttuu täysin.
 
Yks cyberpsycho taitaa bugittaa, itse otin aikaisemman saven. Se pudottaa maahan raportin tms joka pitää lukea, ja tietysti kun tää tuli niin oli just se bugi että taaskaan ei voinu maasta poimia kaikkia.
hienoa, tähän meni tunti pari turhaa aikaa, mutta sain lopulta achin.
Mutta oiskohan sun tapauksessa, että ainakin yksi vyberpsycho on city centerissä vähän "piilossa"
Ainakin itse googlettelin pariin kertaan kun tuo bugitti.
Voi olla että kaikki ei tule kartalle ennenkuin tiettyyn pisteeseen on päässyt main storyssä.
Mulla valui viimeinen cyberpsyco kuollessaan kartan/ maan alle.
Sieltä ei voi kaivella niitä filuja ja tietoja joten en saa läpi tuota questia. Jää vaan se etsi tila päälle kartassa.
Muutenkin tolkuton määrä bugeja pelissä.
Mahdollisuudet olisi ollut vaikka mihin mutta ainakin vuoden etuajassa julkaistu pelikikkare.
Paukut pistetty koreaan grafiikkaan ja messevään karttaan ja melkein kaikki muu jäänytkin tekemättä.
Okei, muutama hauska tehtävä tuossa on muuten ontto ja tyhjä kaupunki.
Kulissit on kunnossa mutta sielu ja liha puuttuu täysin.
Piti tehdä Panamin main questline loppuun niin ilmestyi kartalle.
 
Tässä olisi nyt avattu hieman mitä CP2077 kehityksessä tapahtui. Tiedot on saatu Bloomberg's Jason Schreier artikkeliin haastattelemalla kymmeniä CPPR nykyisiä ja entisiä henkilöitä. Aika karua luettavaa, mutta toki aina on hyvä pienellä varauksella lukea. Monia asia kuitenkin varmaan täsmää kokonaisuuteen.

 
Tässä olisi nyt avattu hieman mitä CP2077 kehityksessä tapahtui. Tiedot on saatu Bloomberg's Jason Schreier artikkeliin haastattelemalla kymmeniä CPPR nykyisiä ja entisiä henkilöitä. Aika karua luettavaa, mutta toki aina on hyvä pienellä varauksella lukea. Monia asia kuitenkin varmaan täsmää kokonaisuuteen.


Juuri sain itsekin katsottua tuon videon. En ole peliä vielä aloittanut, kun olen odotellut mahdollista Cyberpunkiin AMD:n RT/DLSS vastinetta, mutta kyllähän tässä pääasiassa sylettää.
Ei CD Projekt RED ole yhtään sen parempi kuin EA. Toki, kannattaa video ja haastattelut ottaa pienellä grain of salt:lla, varmasti jos devaajat lähteneet huonoissa väleissä firmasta, helposti myös purkaa turhautumista väärällä tavalla (esim. kommentti siiloutumisesta tai epäorganisoitumisesta nyt on ehkä ensimmäinen kommentti mikä tulee lauottua jos työpaikka vaihtuu). Enkä kyllä tuon sanomalla yhtään puolustele CD Projekt RED:ia. Vaikka CD Projekt RED saisi korjattua edes läjäpäin bugeja juhannukseen mennessä (ja ehkä tuotua RT & DLSS-vastineen tuen), ei minulla siltikään käsissä ole aiemmilla E3-messuilla luvattu peli.

Ihan mielenkiintoista luettavaa tuolla Jason Schreierin twitter tilillä myös, täytyy laittaa seurantaan: https://twitter.com/jasonschreier
 
Viimeksi muokattu:
Mistä noita parempia ase ja vaatemodeja voi hankkia jos ei ole crafting skillejä?
Ase- ja vaatekauppiailta. Niiden varasto vaan vaihtelee, niin yksi tapa muuttaa inventaariota on siirtää aikaa 24h eteenpäin ja katsoa onko tullut uutta modia myyntiin. Myös kannattaa tarkistaa useampi vendori.
 
Kato tuubasta. Ympäri mappia on niitä legendaryja romuja
Mistä noita parempia ase ja vaatemodeja voi hankkia jos ei ole crafting skillejä?

saatavilla. 200h takana ja yhen aseen oon tainnut ostaa. Vaatteita pari ihan ulkonäön vuoksi.
 
...ei minulla siltikään käsissä ole aiemmilla E3-messuilla luvattu peli.

Mua vähän kummastuttaa tällainen ajattelumalli, että pelintekijät "lupaisi" jotain tai olisi jotain velkaa pelaajille (pl. toimivan pelin, jos raha vaihtaa omistajaa). Nuo messuprevikathan on vielä osittain konsepteja ja peliä muokataan rajustikin vielä kehityksen edetessä. Eikö siinä E3-videossakin ollut disclaimerina "work in progress - video doesn't represent the final look of the game" tjsp.? En nyt siis yritä sanoa, että julkaisu meni nappiin tai CDPR olisi hoitanut edes jälkipyykkiä erityisen hyvin, mutta eihän näitä ole mikään pakko ennakkotilata. Päivänkin odottamalla moni kiukuttelija olisi voinut lukea ensimmäiset arvostelut ja jättää pelin suosiolla ostamatta. Ei se Steamista lopu kesken.

Itsellä iski pienimuotoinen kyllästyminen n. 100h jälkeen, vaikka tarinaakin olisi kai ihan mukavasti jäljellä. Osittain varmaan johtuu siitä, että välillä yritin "säästellä" ns. oikeita tehtäviä ja tein vain niitä NCPD scanner -tehtäviä. Samalla huomasi miten kipeästi tämä kaipailisi jotain lisäsisältöä ja varsinkin jotain järkevää rahareikää. Sinänsä jotkin ostettavat asunnot jne. on turhia, mutta jokin sellainen häsääminen tehtävien välissä kyllä kelpaisi. Autojenkin keräily on joutavaa, kun niistä vain muutamaa viitsii edes käyttää. Paljon pelastaisi myös mielenkiintoisempi loot-systeemi, mutta keskeneräisen tasapainottamisen takia noita statseja sun muita ei jaksa edes seurata. Pitänee nyt vaan pelailla juoni loppuun ja katsella uudemman kerran sitten esim. vuoden päästä.
 
Mua vähän kummastuttaa tällainen ajattelumalli, että pelintekijät "lupaisi" jotain tai olisi jotain velkaa pelaajille (pl. toimivan pelin, jos raha vaihtaa omistajaa). Nuo messuprevikathan on vielä osittain konsepteja ja peliä muokataan rajustikin vielä kehityksen edetessä. Eikö siinä E3-videossakin ollut disclaimerina "work in progress - video doesn't represent the final look of the game" tjsp.? En nyt siis yritä sanoa, että julkaisu meni nappiin tai CDPR olisi hoitanut edes jälkipyykkiä erityisen hyvin, mutta eihän näitä ole mikään pakko ennakkotilata.
Tämä juuri. Vuosittainen muistutus siitä että preorderia ei pitäisi koskaan tehdä.
 
Varsinkin muuta kuin englantia äidinkielenään puhuvan pelinkehittäjän on todella varovainen sanomisissaan, sillä sitä voi tulla sanoneeksi asioita joita ei tarkoittanut tai jotka ymmärretään väärin. CDPR:n anteeksipyyntövideon lopussa ollut disclaimer siitä että video oli laadittu alun perin englanninkieliseksi, ja vain englanninkielinen versio välittää ko. viestin on aika kuvaava.

Ohan tuo ollut aika melkoista.


Tiivistelmä videosta tai linkki artikkeliin?
 
Tässä on tuo Schreierin artikkeli:

Ei tuossa minusta mitään uutta ja ihmeellistä ollut. Peli on kiirehditty ulos ja deadlinet olleet epärealistisia, sehän on ollut selvää jo pitkään. Schreier yrittää kyllä mehustella jymypaljastuksillaan että E3-demo oli feikki, mutta millä tavalla? Se oli siis pelattava demo, eikä peli ollut vielä valmis tuohon aikaan. Lisäksi hän mainitsee moneen kertaan "poistetut ominaisuudet kuten seinäjuoksun", koska tämä on nyt joku yleinen itkun aihe. Itseä ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitkään seinäjuoksut roolipelissä. Ei ainakaan niin paljon että se olisi joku kynnyskysymys.
 
Journot tietää miten pelin kehitys sujuu ja E3 demot pitää usein valmistellä hätäisesti näyttökelpoiseksi osista mitkä on vielä uunissa.
Se vain on totta että sillä saa klikkejä joka kerta kun se mainitaan niin sitä pitää lypsää, mitä sitä turhaa informoida lukijaa asioista mitkä eivät hyödytä journoa.
 
Tuo Street Cred on kyllä huvittava. Kun katsoo miten sitä hankitaan, niin ripperdocit käytännössä tarkistavat rintakarvojen tuuheuden ennenkuin päättävät voiko sinulle myydä
 
Ihan hiukan haiskahtaa joku muu agenda kuin kuluttajan puolella oleminen näissä paljastus jutuissa. Joo CDPR kusi vanhat konsoliversiot ja varmasti tiesivät siitä joten ihan hyvä että siitä pidetään meteliä mutta jotenkin tuntuu että nyt haetaan kaikki mitä hiukankin löydetään. Itse en pitänyt noista CDPR hypestreameistä silloinkaan enkä halunnut niitä oikein edes seurata. Aika turhaa keskittyä siihen mitä ne "lupasi" vaan nyt täytyisi keskittyä siihen miten hyvin ne korjaa tuota peliä ja tuo leikattua contenttia jossain muodossa takaisin.
 
Ihan hiukan haiskahtaa joku muu agenda kuin kuluttajan puolella oleminen näissä paljastus jutuissa. Joo CDPR kusi vanhat konsoliversiot ja varmasti tiesivät siitä joten ihan hyvä että siitä pidetään meteliä mutta jotenkin tuntuu että nyt haetaan kaikki mitä hiukankin löydetään. Itse en pitänyt noista CDPR hypestreameistä silloinkaan enkä halunnut niitä oikein edes seurata. Aika turhaa keskittyä siihen mitä ne "lupasi" vaan nyt täytyisi keskittyä siihen miten hyvin ne korjaa tuota peliä ja tuo leikattua contenttia jossain muodossa takaisin.
Myös kun muistaa sitä kaksi moraalista uutisointia mitä se harrasti kun uutisoi Naughtydogista ja Last of Us 2 pelistä
 


Yksi viimeisten vuosien suurimpia negatiivisia asioita ja huolen aiheita itsellä on mikromaksujen ohella on ollut, että pelit julkaistaan keskeneräisinä ja bugisina. Cyperpunk on huipentuma tästä. noin 8 vuoden kehitys, AAA peli ja erittäin arvostetulta kehittäjältä. Itseasiassa aniharvoja kehittäjiä nykyään, mihin luotin.

Valitettavasti tähän julkaisupolitiikkaan on tulossa tuskin muutoksia, koska ihmiset silti ennakkotilaavat pelejä sokkona ja myös Cyberpunk möi nyt mahtavasti. Faneja ja puolustelijoita riittää pelin surkeasta tilasta tällä hetkellä myös täällä forumin puolella.

Tällä menoa ollaan menossa koko ajan enemmän siihen suuntaan, että pelit julkaistaan keskeneräisinä sijoittajien ja muiden syiden takia, että saadaan rahat käärittyä, ja korjaillaan sitten ajan mittaa. Ei hyvä...
 
Tällä menoa ollaan menossa koko ajan enemmän siihen suuntaan, että pelit julkaistaan keskeneräisinä sijoittajien ja muiden syiden takia, että saadaan rahat käärittyä, ja korjaillaan sitten ajan mittaa. Ei hyvä...

Mä en oikein käsitä, mitä merkitystä tällä on. Joko:

  1. Peli julkaistaan Early Accessina - pelin ei luvata olevan bugiton. Pelaajat ostavat sen, pelaavat, raportoivat bugeja ja kehittäjät sitten fiksailevat 6 - 24kk jonka jälkeen peli julkaistaan ja on bugiton. Ne pelaajat, jotka eivät halua bugeja, ostavat pelin tässä vaiheessa.
  2. Peli julkaistaan normaalisti - pelin ei luvata olevan bugiton. Pelaajat ostavat sen, pelaavat, raportoivat bugeja ja kehittäjät sitten fiksailevat 6 - 24kk jonka jälkeen peli on bugiton. Ne pelaajat, jotka eivät halua bugeja, ostavat pelin tässä vaiheessa.

Mä en ole yhä ostanut CP:a. Ostan kun bugit on fiksattu. Mulle ei ole tuon taivaallista merkitystä, onko CP julkaistu virallisesti, tai että se olisi Early Accessissa. Bugi kuin bugi ja ostan pelin kun se on riittävän bugiton.

Bottom line: jos et kestä bugeja, et osta peliä ennen kuin se on todettu toimivaksi!
 
No en ole kyllä itse nähnyt mitään näin bugista AAA-julkaisua :D Peli on kyllä parhaimmillaan loistava, mutta loputtomat bugit ja keskeneräiset ominaisuudet syö kyllä tunnelmaa.
 
Voihan se PC versio toimia ihan ok joillakin, mutta kun sisällöstä puuttuu puolet siitä mitä luvattiin. Kyseessä on täysin eri peli kuin se mitä markkinoitiin ja promottiin.
 
Ite pelasin tän 2 kertaa läpi, eka kerta meni vähän rushimalla ja moni sideguest jäi kesken, esim tarinan kannalta keskeiset judy ja panam.
Toisella kerralla alko loppua kohden loppumaan mielenkiinto bugien takia ja aikomus pelata kaikki sideguestit yms achit jäi, pelasin kuitenkin sen yhen endingin loppuun, joka eka kerralla ei onnistunut, joka oli aika helmi ja sen takia uudestaan aloitinkin, eli se johnnyn antama secret ending vaihtoehto.
Peliin tuskin kosken, ainakaan hetkeen kun korjaavat pahimpia puutteita.

Suurin ongelma itelle oli aivan järjetön hype, pelin luvattiin olevan ties mitä jumalpeliä, jossa voit tehdä mitä vaan, ja voit tehdä itsestäsi ihan millaisen vaan ja kaikkea muuta.
Mutta peli ei ollut sitä, se ei todellakaan ollut sitä mitä luvattiin.
CP PR me pistämme pelit ihan uusiks, jne jne... ja lopputulos oli gta, saints row, deus ex ties mitä, jokaisesta otettu vähän jotain ja kursittu kokoon jotakin.
Mutta mikään osa-alue ei ollut hyvä eikä toimiva

Ei tämä peli huono ole, ite ihan tykkäsin kyllä, mutta bugien määrä oli ihan karmea, ja tässä moni asia oli vaan toteutettu kehnosti.

Toisella pelikerralla, ei jaksanu kaikkia samoja dialogeja enää kuunnella uudestaan ja teki mieli skippailla, mutta ei noita kaikkia pysty.
Jotenkin tää vaan tuntui niin puutteelliselta, vaikka potentiaalia olisi.

Tosin todella positiivinen oli pelin musiikki ja grafiikatkin oli hyvät
Ei tule muuta peliä mieleen jossa olisi näin hyvä ääni/musiikkimaailma, vieläkin muistan toisen pelikerran johnnyn sidemissionit, jossa piti mennä sinne maelstorm klubiin hakemaan sitä "bes isis", tuntui että oli ihan oikeassa diskossa/rock clubilla, piti ihan jäädä sinne hetkeksi kuuntelemaan vaikka oli alkanut jo kyllästyttämään koko peli.
Tosin pelin dialogit/puhelinsoitot yms overlappaili ja bugitteli.

TL:DR Ei mun mielestä sais näin tehdä AAA pelejä, että julkaistaan karmeana bugikasana, mutta tämä on AAA pelien tulevaisuus.
Kuluttajat tästä kuitenkin maksaa, osa peleistä onnistuu, osa ei, osa paremmin osa huonommin, ja kaikki ei kuitenkaan tykkää joistain peleistä, mistä toinen tykkää.

TL:DR, Early access ei todellakaan ole mun juttu.
 
Mä en oikein käsitä, mitä merkitystä tällä on. Joko:

  1. Peli julkaistaan Early Accessina - pelin ei luvata olevan bugiton. Pelaajat ostavat sen, pelaavat, raportoivat bugeja ja kehittäjät sitten fiksailevat 6 - 24kk jonka jälkeen peli julkaistaan ja on bugiton. Ne pelaajat, jotka eivät halua bugeja, ostavat pelin tässä vaiheessa.
  2. Peli julkaistaan normaalisti - pelin ei luvata olevan bugiton. Pelaajat ostavat sen, pelaavat, raportoivat bugeja ja kehittäjät sitten fiksailevat 6 - 24kk jonka jälkeen peli on bugiton. Ne pelaajat, jotka eivät halua bugeja, ostavat pelin tässä vaiheessa.

Mä en ole yhä ostanut CP:a. Ostan kun bugit on fiksattu. Mulle ei ole tuon taivaallista merkitystä, onko CP julkaistu virallisesti, tai että se olisi Early Accessissa. Bugi kuin bugi ja ostan pelin kun se on riittävän bugiton.

Bottom line: jos et kestä bugeja, et osta peliä ennen kuin se on todettu toimivaksi!
Ero on siinä, että toisessa toimitaan läpinäkyvästi ja suhtaudutaan kunnioituksella asiakasta kohtaan, toisessa valehdellaan päin naamaa, etenkin kun markkinointi on luokkaa "julkaistaan kun on valmista".
 
Kyseessä on täysin eri peli kuin se mitä markkinoitiin ja promottiin.

Ahaa. Mää käsitin aina et sieltä on tulossa avoimen maailman cyberpunk-roolipeli ja se sieltä tuli mitä täs ny on sitä hetken pelaillu. Mikä sieltä olis pitäny tulla? Kolmannen persoonan toimintapeli, uus Grand Theft Auto vai mikä?
 
Ero on siinä, että toisessa toimitaan läpinäkyvästi ja suhtaudutaan kunnioituksella asiakasta kohtaan, toisessa valehdellaan päin naamaa, etenkin kun markkinointi on luokkaa "julkaistaan kun on valmista".

Mutta mun, pelaajan, kannalta lopputulos on tismalleen sama. Saan tismalleen yhtä pelattavan pelin samana hetkenä X. Muu on itselleni siis täysin sivuseikka. Mua ei kiinnosta lupaukset ja niiden pettämiset. En oleta ikinä, että kaikki toiveet ja suunnitelmat toteutuvat. Eikä tuollaiset ole mikään kunnia-asia, jonka takia pitää alkaa hajoittaa kasettia ja julistamaan jotain helvetin pyhää sotaa pelistudiota kohtaan. Mua ei haittaisi, vaikka CP:stä olisi tullut lopulta reaaliaikainen strategiapeli, jos se vain on hyvä.
 
Mutta mun, pelaajan, kannalta lopputulos on tismalleen sama. Saan tismalleen yhtä pelattavan pelin samana hetkenä X. Muu on itselleni siis täysin sivuseikka. Mua ei kiinnosta lupaukset ja niiden pettämiset. En oleta ikinä, että kaikki toiveet ja suunnitelmat toteutuvat. Eikä tuollaiset ole mikään kunnia-asia, jonka takia pitää alkaa hajoittaa kasettia ja julistamaan jotain helvetin pyhää sotaa pelistudiota kohtaan. Mua ei haittaisi, vaikka CP:stä olisi tullut lopulta reaaliaikainen strategiapeli, jos se vain on hyvä.
Niin kauan kun studio ennakkomyy tuotettaan, niin tilanne on toinen. Jos ennakkomyyntiä valheellisin tiedoin ei harrasta niin eipä tuossa mitään erityisen isoa käytännön ongelmaa olekkaan.
Ahaa. Mää käsitin aina et sieltä on tulossa avoimen maailman cyberpunk-roolipeli ja se sieltä tuli mitä täs ny on sitä hetken pelaillu. Mikä sieltä olis pitäny tulla? Kolmannen persoonan toimintapeli, uus Grand Theft Auto vai mikä?
Onhan tossa tosiaan paljolti samoja assetteja ja sama nimi kuin markkinointimateriaaleissa. Studion oma moka suurelta osin antaa spesifejä tietoja lopputuotteesta, vaikka eivät kyenneet niitä sitten toteuttaa. Jos etukäteen oltaisiin ilmoitettu vain noi sun mainitsemat asiat, eli nimi ja genre, niin ei täällä asiasta keskusteltaisi.
 
Mutta mun, pelaajan, kannalta lopputulos on tismalleen sama. Saan tismalleen yhtä pelattavan pelin samana hetkenä X. Muu on itselleni siis täysin sivuseikka. Mua ei kiinnosta lupaukset ja niiden pettämiset. En oleta ikinä, että kaikki toiveet ja suunnitelmat toteutuvat. Eikä tuollaiset ole mikään kunnia-asia, jonka takia pitää alkaa hajoittaa kasettia ja julistamaan jotain helvetin pyhää sotaa pelistudiota kohtaan. Mua ei haittaisi, vaikka CP:stä olisi tullut lopulta reaaliaikainen strategiapeli, jos se vain on hyvä.
Jos joku peli kiinnostaa ja sitä seuraa trailerien ja pelikehittäjien esitysten muodossa, niin aika outoa jos ei haittaa millään tavalla, että peli on suppeampi, siitä on otettu luvattuja ominaisuuksia pois ja peli toimii huonosti kun sitä odotettua peliä pääsee pelaamaan.
 
Jos joku peli kiinnostaa ja sitä seuraa trailerien ja pelikehittäjien esitysten muodossa, niin aika outoa jos ei haittaa millään tavalla, että peli on suppeampi, siitä on otettu luvattuja ominaisuuksia pois ja peli toimii huonosti kun sitä odotettua peliä pääsee pelaamaan.
Odota kunnes ei harmita.
 
Jos joku peli kiinnostaa ja sitä seuraa trailerien ja pelikehittäjien esitysten muodossa, niin aika outoa jos ei haittaa millään tavalla, että peli on suppeampi, siitä on otettu luvattuja ominaisuuksia pois ja peli toimii huonosti kun sitä odotettua peliä pääsee pelaamaan.

Jos se haittaa kovasti, niin paljon helpommalla pääsee kun ei seuraa niitä trailereita, mainospuheita ja spekulointeja lopullisesta sisällöstä ja arvioi sen pelin sellaisena kuin se lopulta on - ilman että vertaa sitä johonkin virtuaaliseen "arkkipeliin", jollaisen kuvitteli pelin olevan valmistuessaan.
 
Jos se haittaa kovasti, niin paljon helpommalla pääsee kun ei seuraa niitä trailereita, mainospuheita ja spekulointeja lopullisesta sisällöstä ja arvioi sen pelin sellaisena kuin se lopulta on - ilman että vertaa sitä johonkin virtuaaliseen "arkkipeliin", jollaisen kuvitteli pelin olevan valmistuessaan.
Eli pelaajan vika kun lukee valmistajan valheita sen sijaan että vika olisi valheiden kertojassa? Kaipa tän asian voi noinkin päälaelleen kääntää. :facepalm:

Edit: ja joo, vielä helpommalla pääsee kun ei pelaa mitään pelejä. Jos taas tykkää pelejä pelata ja haluaa muutosta valheelliseen markkinointiin, niin siitä kannattaa pitää meteliä. Nyt onneksi studion osake otti niin pahasti turpaan että ihan vastaavaa paskaa tuskin enää tekevät ja ehkä muutkin studiot vähän varovat jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:
Eli pelaajan vika kun lukee valmistajan valheita sen sijaan että vika olisi valheiden kertojassa? Kaipa tän asian voi noinkin päälaelleen kääntää. :facepalm:

No pelaajan vika on tietenkin se, että ostaa pelin ennen kuin tietää mitä on ostamassa. Idioottia ostaa pelin vain trailerin tai mainospuheiden perusteella. Pelaajan vika on myös pistää 100+h vapaa-aikaansa bugisen paskan kanssa tappeluun ja sitten todeta että paskaa oli, ei olisi kannattanut. Järkevä pelaaja odottaa, että 1. tietää mitä on ostamassa ja 2. tietää että peli on tarpeeksi bugiton omaan makuun.

Lukekaa ne arvostelut, ostakaa sitten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 533
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom