Ei se tärkeää ole. Tärkeämpi kysymys on että tykkäätkö siitä itse että saa tehdä tavaroita? Itse en ole tehnyt yhtäkään tavaraa koska kentältä löytyy koko ajan parempia ja parempia.
Juu ilmankin pärjää ja ensimmäisen kierroksen menin oikeastaan ilman craftailya. Mutta toisella kerralla olen sitten oikeastaan panostanut täysin craftaamiseen. Nyt on oikeastaan kaikki legendaariset quickhackit käytössä ja legendary iconic aseet löytyy myös, joita pystyy hahmon tason kasvaessa craftaamalla nostamaan omalle tasolle. Mielestäni craftays on todella mukavaa hommaa, mutta ei välttämättä pelin läpäisyn kannalta tärkeää.
Keskustelupuita ei ollut ja tuli tunne että aivan sama mitä niihin vastaa. Jotkut tehtävät hienon kinemaattisia, mutta vaikutusmahdollisuudet 0, joten käytännössä vain klikkailet eteenpäin ja katselet maisemia.
Pelataankohan me samaa peliä? Se että heti keskustelun jälkeen pelin käyttöliittymä ei suoraan väännä rautalangasta valintojesi vaikutusta, ei tarkoita etteikö pelaajan tekemisillä ole merkitystä.
Pelataankohan me samaa peliä? Se että heti keskustelun jälkeen pelin käyttöliittymä ei suoraan väännä rautalangasta valintojesi vaikutusta, ei tarkoita etteikö pelaajan tekemisillä ole merkitystä.
Isossa osassa keskusteluista on ainoastaan se 1 vastausvaihtoehto jolla saa jatkettua keskustelua. Se on varmuuden vuoksi vielä merkitty erillisellä värillä.
Koska pelaajan tekemisilläkin merkitystä, jotka vaikuttavat esimerkiksi mitä keskusteluvaihtoehtoja pelaajalle tarjotaan. Tarinavetoisissa peleissä on pakko noudattaa melko kapeaa polkua jotta touhussa olisi mitään järkeä.
Pelataankohan me samaa peliä? Se että heti keskustelun jälkeen pelin käyttöliittymä ei suoraan väännä rautalangasta valintojesi vaikutusta, ei tarkoita etteikö pelaajan tekemisillä ole merkitystä.
Tähän tultu, kun 9 kertaa 10, pelaaja talutetaan pelin läpi
Vieläkin naurattaa esim Mass Effectien 1-2 ylistys, kun pelaaja voi tehdä oikeita valintoja. Joo hienosti on väännetty ratalangasta valinnat, todellisuudessa sai valita vain kumpi tiimiläinen jää henkiin ja kumpi kuolee, muuten sama kokemus.
Olipa hienosti tehty tuo sukeltelutehtävä Judyn kanssa. Tähän peliin on kyllä varmasti saatu aikaan upeimmat kasvoanimaatiot silmiä myöten ikinä missään.
Naishahmolla ei Panamia saanut, Riveriä panin ja dumppasin. Judyn kanssa suhteeseen.
Puhehuuli synkronisaatio toimii todellahyvin tässä pelissä kun vertaa johonkin muihin AAA peleihin missä huulet ja puhe tulee ihan eri tahdissa. Tosin muistelisin, että tämä peli käyttää parasta softaa huulisynkronisaatioon mitä tällä hetkellä on olemassa. Myös dubatut kielet on kuulemma synkatty hyvin vaikka suomalaiselle pelaajalle tästä nyt ei ole iloa kun veikkaisin, että suurin osa pelaa tämän englannin kielisenä versiona.
Puhehuuli synkronisaatio toimii todellahyvin tässä pelissä kun vertaa johonkin muihin AAA peleihin missä huulet ja puhe tulee ihan eri tahdissa. Tosin muistelisin, että tämä peli käyttää parasta softaa huulisynkronisaatioon mitä tällä hetkellä on olemassa. Myös dubatut kielet on kuulemma synkatty hyvin vaikka suomalaiselle pelaajalle tästä nyt ei ole iloa kun veikkaisin, että suurin osa pelaa tämän englannin kielisenä versiona.
Jaw & lips ohjelmasta on tietysti iloa ei-enkku dubeille mitkä ei normaalisti voi odottaa korkealaatuista lip syncciä omalla kielellään. Englantia puhuvat näkevät tietysti korkealaatuisia naaman kuvaus tekniikalla tehtyjä pelejä joten ero niihin ei ole vaikuttava.
Puhehuuli synkronisaatio toimii todellahyvin tässä pelissä kun vertaa johonkin muihin AAA peleihin missä huulet ja puhe tulee ihan eri tahdissa. Tosin muistelisin, että tämä peli käyttää parasta softaa huulisynkronisaatioon mitä tällä hetkellä on olemassa. Myös dubatut kielet on kuulemma synkatty hyvin vaikka suomalaiselle pelaajalle tästä nyt ei ole iloa kun veikkaisin, että suurin osa pelaa tämän englannin kielisenä versiona.
Tää on kyllä erittäin hyvä asia koska lähes ainoa asia mikä Witcher 3 häiritsi oli tuo huulisynkka ja sen puute. Edes heiluvat puut ei haitannut niin paljon
Tämän lisäksi keskusteluihin ja tarinan etenemiseen CB 2077 vaikuttaa se onko optionaaliset tehtävät tehty vai ei, pystyykö hahmo tekemään jotain juttua vai ei, jossain tehtävissä vaikuttaa se missä järjestyksessä tekee asiat. Tuntuu, että hyvin moni, jotka mussuttavat dialogivaihtoehdoista ei ole sisäistänyt, että tässä pelissä valintoja tehdään myös tekemällä eikä pelkästään keskustelemalla.
Bugit eivät harmittaneet, mutta menetetyt mahdollisuudet ja maailman kulissimaisuus. Intro-tehtävässä nähty traumateam on koko pelin ainoa. Samassa kartassa on myös pelin ainoa seinä jonka pystyy hajottamaan ampumalla.
Itse kyllä törmännyt traumateameihin useammin, ja kerran sain ilmeisesti liian läheltä seuraamisen vuoksi ne vittuuntumaan itseeni ja piti ottaa vähän etäisyyttä...
Itse kyllä törmännyt traumateameihin useammin, ja kerran sain ilmeisesti liian läheltä seuraamisen vuoksi ne vittuuntumaan itseeni ja piti ottaa vähän etäisyyttä...
Jossain 70h kohdilla tuli nyt ekat kaatumiset ja samalla tuntuu muutenkin, että enemmän alkanut bugittelemaan. Esim ensimmäinen "kuolematon" vastustaja, ei tehonnut hakkeroinnit tai aseet, mutta taju lähti viimein kun ajoin autolla päin
Tarkoitin bugia, eli ilmeisesti vihollinen(tässä tapauksessa joku vanha Jose) kärsii vahinkoa, mutta kuolema ei triggeröidy. Nollalla energialla haahuilee menemään, no ilmeisesti autoista tulee jotenkin erilaista vahinkoa ja kuolema triggeröityy.
Olipas helppo toi viimeinen tehtävä ja viimeinen bossi.
Olin lvl 36 ja Street gred 50. Pelasin lopun very hardilla, ja oli ihan lastenleikkiä. Loppupahiksen kaatamiseen meni pari lippaallista ja noin minuutti.
En muista, koska viimeksi olisi ollut noin helppo loppupahis.
Craftaaminenhan on ihan rikki, ja saat aika hullun aseen kasattua täysin ilmaiseksi. Lisäksi kyvyt tähän päälle, niin olet pysäyttämätön.
Alkupään välibossit oli haastavia, kun ei ollut hahmoa ja aseita vielä saanut kehitettyä, mutta pitäisihän noiden nyt jotenki skaalautua. Varsinkin kun maksimi lvl on 50 ja aseita ja armoreita saa kehitettyä vielä vaikka kuinka paljon.
Jätin itse tarkoituksella aina vastaamatta näissä. Hauska oli että Arakasa towerissa pääjuonessa kuolet samantien jos jätät vastaamatta siinä kohtaa kun lähdet ikkunasta.
Itse pistänyt lisäksi voodoo poikia ja valentinos ja 6th street gangia, wraith kylmäksi, mutta jostain niitä vain sikiää lisää. Välillä poliiseja ja aika kasa siviilejä jääny vahingossa auton alle
Lähinnä meinasin sitä, että joukossa on minusta ollut myös nimettyjä henkilöitä. Tusinajengiläisiähän ei ole nimetty. Tuli mieleen, että menetinkö jotain kun tapoin heidät
Pari ihan aiheellistakin valituksen aihetta, mutta ilmeisesti niitäkään ei löydetty tarpeeksi kun negatiivisiksi pointeiksi on pitänyt nostaa tarkoituksella pois jätettyjä asioita kuten wall running ja 3rd person näkymä (mutta jäljempänä videolla ylistetään 1st person only näkymää?).
Kyllä itselle maistuu Cyberpunk. Mitään odotuksia ei ollut, ennakkotilasin tämän ainoastaan kun ovat Witcherit tehneet. PC:llä tämä on toiminut tähän asti melko hyvin, konsoli puolella on ollut kuulemma enemmän ongelmia. Eipä tuo tavatonta ole, hommasin aikanaan Skyrimin julkaisussa PS3:lle, ja bugien takia oli täysin pelikelvoton. Jouduin kasaamaan tietokoneen että pääsin pelaamaan.
En tiedä oliko tämä video jo täälä, mutta laitetaan nyt vielä. Aika hyvin selittää, että mikä pelissä on vikana ja mitä jäi lupailuista puuttumaan.
Ite pelasin pelin eilen läpi. Alle 50h, ja 3 erilaista lopetusta katselin läpi (aloittamatta peliä uudestaan). Kuollut kaupunki ei omaa menoa paljon haitanut. Päätarina ja sivutehtävät sekä maisemat oli itelle se tärkein. Seuraavaa läpipeluuta odottelen vuoden tai kaksi, jos vaikka sattuisivat saamaan vähän lisää lihaa luiden ympärille.
Mihin questiin asti piti tehdä, että gigit tulee näkyviin journaliin vai onko ne aina ollu niin että aktivoituvat vasta kun menee 50m päähän paikasta? Ekalla pelikerralla tykkäsin suoraan journalista järjestyksessä tehtäviä tehdä. Nyt tokalla kerralla kun act kakkosen alkupuolella aloin siivoamaan sivutehtäviä tuli huomattua, että ei journalissa näy ja pitää kartalta etsiskellä ja merkkailla.
Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
CPU tai muistit varmaankin rajoittaa. Tosin outoa jos ei RT vaikuta ollenkaan tuohon, tuskin se molempia ihan yhtä paljon rasittaa (vaikkakin rasittaa myös CPU:ta reilusti). Onhan XMP päällä, muistikellot kohtuulliset?
Itsellä myös 8700K ja 3090, kaupungissa ajaessa putoaa GPU usage. En muista tarkalleen mutta suunnilleen noihin lukuihin alimmillaan. Suuren osan pelistä oli kuitenkin siellä 99%.
CPU tai muistit varmaankin rajoittaa. Tosin outoa jos ei RT vaikuta ollenkaan tuohon, tuskin se molempia ihan yhtä paljon rasittaa (vaikkakin rasittaa myös CPU:ta reilusti). Onhan XMP päällä, muistikellot kohtuulliset?
Itsellä myös 8700K ja 3090, kaupungissa ajaessa putoaa GPU usage. En muista tarkalleen mutta suunnilleen noihin lukuihin alimmillaan. Suuren osan pelistä oli kuitenkin siellä 99%.
On XMP päällä ja taajuudet 3200MHz. Juuri kävin kahvilassa neuvottelua yhdessä vaiheessa pääjuonta ja siinä pyöri 90-98%. Liikkeelle kun lähdetään niin sitten droppaa taas olit sitten rakennusten välissä, kadulla tai motarilla autossa.
On XMP päällä ja taajuudet 3200MHz. Juuri kävin kahvilassa neuvottelua yhdessä vaiheessa pääjuonta ja siinä pyöri 90-98%. Liikkeelle kun lähdetään niin sitten droppaa taas olit sitten rakennusten välissä, kadulla tai motarilla autossa.
Tässä muutama asia:
A. Onko sinulla vähintäin 16 GB RAM muistia? Oletan kyllä kun on muuten noin hyvä kone.
B. Vaikka on olisi 16 GB RAM muistia oletko kokeillut jos reboot computer siis ei log out vaan täydellinen uudellen käynnistys auttaa?. Ajattelin vain jos muistista kyse.
C. Musitinopeudella voi olla merkityststä esim 3200 Mhz vs 2400 Mhz ja latenssit esim CL 16.
Latenssit toimii päinvastoin mitä pienempi CL sen parempi esim CL 15 on parempi kuin CL 18. Mhz toimii niin että 3200 Mhz on parempi kuin esim. 2400 Mhz.
Mikä muisti sinulla on CL ja nopeus?
Muistini esimerkkinä vaikka vanha desktop gaming computer vuodelta 2018 on:
RAM: 16 GB to be more exact:
G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz CL 16
Se että sinulla on hyvä CPU ja näytönohjain ei välltämättä riitä jos muisti RAM on huono.
Minulla on vain Nvidia 1070 Ti 8 GB DDR5 mutta se riittää minun FULL HD none ray traying pelamiseen kun pelaan pelejä ihan hyvin maksimi grafiikat kun näyttöni tukee FULL HD native resolution. Huom en ole pelannut tätä peliä.
Onhan se toki mahdollista että tämä peli ei ole hyvin tehty heh.
Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
6800 XT'llä 1800X @4.1Ghz rajoitti menoa melko paljon, päivitin ihan cyberpunkin takia 3700X prossuun. Auttoi huomattavasti, mutta vieläkin prossu riippuvainen keskellä kaupunkia. Tämä modi auttoi suurinpiirtein saman verran lisää mitä prossupäivitys: Cyber Engine Tweaks Tekee optimointeja myös intelille.
Tässä muutama asia:
A. Onko sinulla vähintäin 16 GB RAM muistia? Oletan kyllä kun on muuten noin hyvä kone.
B. Vaikka on olisi 16 GB RAM muistia oletko kokeillut jos reboot computer siis ei log out vaan täydellinen uudellen käynnistys auttaa?. Ajattelin vain jos muistista kyse.
C. Musitinopeudella voi olla merkityststä esim 3200 Mhz vs 2400 Mhz ja latenssit esim CL 16.
Latenssit toimii päinvastoin mitä pienempi CL sen parempi esim CL 15 on parempi kuin CL 18. Mhz toimii niin että 3200 Mhz on parempi kuin esim. 2400 Mhz.
Mikä muisti sinulla on CL ja nopeus?
Muistini esimerkkinä vaikka vanha desktop gaming computer vuodelta 2018 on:
RAM: 16 GB to be more exact:
G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz CL 16
Se että sinulla on hyvä CPU ja näytönohjain ei välltämättä riitä jos muisti RAM on huono.
Minulla on vain Nvidia 1070 Ti 8 GB DDR5 mutta se riittää minun FULL HD none ray traying pelamiseen kun pelaan pelejä ihan hyvin maksimi grafiikat kun näyttöni tukee FULL HD native resolution. Huom en ole pelannut tätä peliä.
Onhan se toki mahdollista että tämä peli ei ole hyvin tehty heh.
Kannattaa laittaa nvidia control panelista 3d settings -> power management mode prefer maximum performance päälle peliin. sieltä voi valita peli *.exen tai ihan global setting jos haluaa.
Mutta tuo prossu rajoittaa, itsellä 3950X ja 3070RTX ja prossu rajoittaa, varsinkin alueilla joissa on paljon tavaraa.
Samoin kannattaa käynnistellä peli ajoittain uudelleen, itsellä auttaa paljon
Kannattaa laittaa nvidia control panelista 3d settings -> power management mode prefer maximum performance päälle peliin. sieltä voi valita peli *.exen tai ihan global setting jos haluaa.
Mutta tuo prossu rajoittaa, itsellä 3950X ja 3070RTX ja prossu rajoittaa, varsinkin alueilla joissa on paljon tavaraa.
Samoin kannattaa käynnistellä peli ajoittain uudelleen, itsellä auttaa paljon
NVCPL asetuksia tälle pelille kaipailisin muutenkin kuin vain tuon power managementin osalta, onko jotain muuta mitä kannattaa sieltä puukottaa?
Onko tosiaan prossu pullonkaulana vaikka käyttöaste sillä ei nouse yli 85%?
NVCPL asetuksia tälle pelille kaipailisin muutenkin kuin vain tuon power managementin osalta, onko jotain muuta mitä kannattaa sieltä puukottaa?
Onko tosiaan prossu pullonkaulana vaikka käyttöaste sillä ei nouse yli 85%?
En itse ole pistänyt muuta kuin tuon prefer maximum, ja kyllä se CPU rajoittaa, pelihän on huonosti optimoitu.
Huomasin myös itse kun päivitin biossin ja unohtui XMP profiili. niin fps ja varsinkin minimi fps laski rajusti.
Laitoin biosista päälle ja nousi paljon, muistinopeus vaikuttaa paljon tähän peliin.
Asetukset graphics ultra, RT ultra, DLSS balanced ja joitain yksittäisiä asetuksia, esim varjot laskettu, motion blur yms pois kokonaan, niin peli pyörii siinä 55-60fps, välillä dippailee jopa 40-45, varsinkin nuo torit yms alueet joissa ihmisiä paljon. Tyhjät alueet niin fps nousee kyllä yli 70.
En itse ole pistänyt muuta kuin tuon prefer maximum, ja kyllä se CPU rajoittaa, pelihän on huonosti optimoitu.
Huomasin myös itse kun päivitin biossin ja unohtui XMP profiili. niin fps ja varsinkin minimi fps laski rajusti.
Laitoin biosista päälle ja nousi paljon, muistinopeus vaikuttaa paljon tähän peliin.
Asetukset graphics ultra, RT ultra, DLSS balanced ja joitain yksittäisiä asetuksia, esim varjot laskettu, motion blur yms pois kokonaan, niin peli pyörii siinä 55-60fps, välillä dippailee jopa 40-45, varsinkin nuo torit yms alueet joissa ihmisiä paljon. Tyhjät alueet niin fps nousee kyllä yli 70.
Testailin tuossa DLSS:aa niin ultra performancella GPU usage n.50% . Toisaalta taas DLSS off niin nousee GPU usage huomattavasti. Onko sitten niin että kun näyttiksen kuorma kevenee ja voisi tykittää prossulle enemmän kuormaa niin tosiaan alkaa kivi kyykätä vaikka prosentuaalisesti vielä olisikin varaa.
Itse yritän saada pelin pyörimään siinä 70-100fps ettei tuntuisi ihan kaamealta 144Hz G-sync näytöllä. Alkaa olla melkoista stutter showta alle 70 fps kun G-sync ei enää ole pelissä mukana.
Siihen tarvit huippuunsa kellotetun 3090:n ja ei taida edes riittää, ehkä sitten kun tulee ddr5 muistit ja niihin prossut ja uuden sukupolven näyttikset
On, tuo 85%:han on todella korkea jo pelille. CPU voi olla pullonkaulana huomattavasti alhaisemmallakin käyttöasteella, sillä riittää että yksi säie jää pullonkaulaksi. Yhden säikeen pelissähän joku 10-20% käyttöaste voi jo riittää CPU-pullonkaulaan.
Ajelitko normaalisti DLSS balanced/performance? Nimittäin tuohan tarkoittaa jollain alle 1080p resoluutiolla renderöintiä, ts. hyvin prosessoririippuvaisella resoluutiolla. Tässä pelissä tuollainen 70-100 FPS on melko haastava kovan prosessorikäytön vuoksi. Tosin itsellä RT:n ottaminen pois nosti kyllä FPS:ää kaupungissakin todella paljon.
Siihen tarvit huippuunsa kellotetun 3090:n ja ei taida edes riittää, ehkä sitten kun tulee ddr5 muistit ja niihin prossut ja uuden sukupolven näyttikset
Ilman RTX:ää pelaan. Sisätiloissa pääsääntöisesti onnistuu nuo lukemat mutta ulkotiloissa sitten alkaa tuo GPU usage tippua kun tulee raskaampaa kamaa.
On, tuo 85%:han on todella korkea jo pelille. CPU voi olla pullonkaulana huomattavasti alhaisemmallakin käyttöasteella, sillä riittää että yksi säie jää pullonkaulaksi. Yhden säikeen pelissähän joku 10-20% käyttöaste voi jo riittää CPU-pullonkaulaan.
Ajelitko normaalisti DLSS balanced/performance? Nimittäin tuohan tarkoittaa jollain alle 1080p resoluutiolla renderöintiä, ts. hyvin prosessoririippuvaisella resoluutiolla. Tässä pelissä tuollainen 70-100 FPS on melko haastava kovan prosessorikäytön vuoksi. Tosin itsellä RT:n ottaminen pois nosti kyllä FPS:ää kaupungissakin todella paljon.
DLSS on ollut quality asennossa juuri tuon GPU käytön takia. Performancella tai balancedilla tippuu roimasti. Koitan nyt ehkä säätää DLSS off ja muut asetukset sen mukaan että tuo 70-100 fps tulee saavutettua, tuntuu saavan parhaiten tolkkua hommaan siten.
DLSS on ollut quality asennossa juuri tuon GPU käytön takia. Performancella tai balancedilla tippuu roimasti. Koitan nyt ehkä säätää DLSS off ja muut asetukset sen mukaan että tuo 70-100 fps tulee saavutettua, tuntuu saavan parhaiten tolkkua hommaan siten.
Ei sitä pois kannata kytkeä, DLSS quality on ilmaista suorituskykyä ja ei se nyt ainakaan vähennä FPS:ää, todennäköisesti nostaa kuitenkin reilusti vrt. että ajat natiivilla 2560x1440. Mutta koita karsia jotain CPU:ta syöviä asetuksia mahdollisuuksien mukaan, ne cascaded varjot taisi olla yksi niistä.
Ei sitä pois kannata kytkeä, DLSS quality on ilmaista suorituskykyä ja ei se nyt ainakaan vähennä FPS:ää, todennäköisesti nostaa kuitenkin reilusti vrt. että ajat natiivilla 2560x1440. Mutta koita karsia jotain CPU:ta syöviä asetuksia mahdollisuuksien mukaan, ne cascaded varjot taisi olla yksi niistä.
Mutta mitä nyt tullut vastaan:
Crowd density low tai medium
cascade shadows vai mikäs se oli? low/med
distant shadows kans alas.
Kaikki mikä liityy kaukana piirtämiseen (distant) näitä itse pudottelin, nämä vaatii enemmän CPU.
Tuossa äsken pelailin reilun tunnin parit gigit ja assaultit, niin fps parhaimmillaan taisi olla juurikin yli 70fps ja sinne 55 droppaili väliin, tein noita badlands gigejä ja siellä on enemmän tyhjää.
bugeja oli...reilusti, mm hudi bugaili koko ajan, vois tulla noita korjauksia ja dlc:tä pian tähän, muutamat aseet jäi maahan kuin ei voinu poimia, ja muuta pientä, muutama kuollut ukko jäi seisaalleen jaja..
Päätin kokeilla ambient occlusion psycholla pelaamista vaikka rokottaakin fps'ää melkoisesti. Kone veti ensimmäistä kertaa koskaan hard crashin, musta ruutu ja reboot. Nyt ei suostu radeon software käynnistymään.
Päätin kokeilla ambient occlusion psycholla pelaamista vaikka rokottaakin fps'ää melkoisesti. Kone veti ensimmäistä kertaa koskaan hard crashin, musta ruutu ja reboot. Nyt ei suostu radeon software käynnistymään.
Kesken peli-session?
Oisko ollu virtapiikki tai vastaava ja virtalähde ei riittänyt, CP taitaa imaista aika lailla koneelta mehua.
Itellä kaatuili tuossa viikko sitten useastikkin, nyt taas kumma kyllä ei ole kaatunut kertaakaan peli. Käynnistelen kyllä väliin uudestaan pelin, ei liian pitkää sessiota.
Ja itellä on 3600Mhz muistit, mun pitää XMP profiilissa nostaa hieman jännitettä, mutta tämä ei aiheuta peli kaatumisia, vaan joskus vaan boot jää jumiin tai ei onnistu, mutta todella harvoin.