Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Virtalähde tuli ekana mieleen itselläkin vaikka ei tähän mennessä ole ongelmia ollut, mikä lienee overload. Ajurit piti uudelleen asentaa DDU'lla muuten ei lähtenyt toimimaan. Samalla nostin prossujännitettä 0.01V varmuudeksi vaikka vakaaksi testaillu.Kesken peli-session?
Oisko ollu virtapiikki tai vastaava ja virtalähde ei riittänyt, CP taitaa imaista aika lailla koneelta mehua.
Itellä kaatuili tuossa viikko sitten useastikkin, nyt taas kumma kyllä ei ole kaatunut kertaakaan peli. Käynnistelen kyllä väliin uudestaan pelin, ei liian pitkää sessiota.
Ja itellä on 3600Mhz muistit, mun pitää XMP profiilissa nostaa hieman jännitettä, mutta tämä ei aiheuta peli kaatumisia, vaan joskus vaan boot jää jumiin tai ei onnistu, mutta todella harvoin.
Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
Pullonkaulu muisteissa ja prossussa. 3200Mhz ei riitä enää monessa huonommin optimoiduissa pelissä ja sama juttu 8700k kanssa. Itsellä oli vähän samanlainen tilanne Watchdog Legion kanssa. Päivitys nopeampaan muisteihin ja 10700k paransi tilannetta huomattavasti. Nyt ei enää ole ongelmaa saada käyttöastetta 100% tuosta rtx 3090 eri peleissä.Pelaako tätä kukaan rtx 3070 kortilla ja 1440p resolla? Itselläni ongelmana näytönohjaimen vajaa utilisointi. Käytännössä GPU usage pyörii 75-85% suurimman osan ajasta. Ray tracingilla ei vaikutusta onko päällä vai pois.
Prossu 8700K @5GHz. Prossun käyttöaste huitelee 75-85%.
Oisko ideoita mistä johtuu vai onko vain huonosti optimoitu tekele vielä?
Prossu pullonkaulan ymmärrän mutta muistien bottleneckia en ihan osta. Onko jotain lähdettä tai tukea väitteelle?Pullonkaulu muisteissa ja prossussa. 3200Mhz ei riitä enää monessa huonommin optimoiduissa pelissä ja sama juttu 8700k kanssa. Itsellä oli vähän samanlainen tilanne Watchdog Legion kanssa. Päivitys nopeampaan muisteihin ja 10700k paransi tilannetta huomattavasti. Nyt ei enää ole ongelmaa saada käyttöastetta 100% tuosta rtx 3090 eri peleissä.
Prossu pullonkaulan ymmärrän mutta muistien bottleneckia en ihan osta. Onko jotain lähdettä tai tukea väitteelle?
Lisää FPS:aa ei ole = bottleneck.![]()
Up to 17% more FPS at 1080p Ultra! | Cyberpunk 2077 in a big RAM test roundup - clock rates and ranks | igor´sLAB
Cyberpunk 2077 sets new standards for graphics and therefore hardware. But not only the graphics card and CPU, but also the RAM can play an important role for the FPS, as we recently found out when…www.igorslab.de
10900K:lla 3200MHz CL16 Single Rankista 3800MHz CL19 Dual Rankiin reilu 15% lisää fps (1080p Raytracing Ultra).
Wut?Lisää FPS:aa ei ole = bottleneck.
100h pelattuna, maksimit bugeja koettuna. Tahtoisin tykätä tästä pelistä, mutta ei vaan voi. Aina kun laitan lepakkoautolla nastan lautaan niin tulee jossain kohtaa autoja jotka spawnaa "tien alta", oma ukko T-posettaa kun vaihtaa kaupunginosasta toiseen. Jotain 15-20 kertaa joutunu ottaa savesta kun tehtävät glitchannu mm. ei oo tunnistanu jotain autoo/mopoo/kakkaa jonka oon tuenu questin palautushommaan, viholliset joita pitäs tappaa on spawnannu seinien sisään tai mapin ulkopuolella yms. Lisäksi satoja pienempiä bugeja.
Pelissä luvattiin olevan "ennenkokematon AI" sekä "älykkäät poliisit joita voi jopa lahjoa jos hahmon kyvyt riittää". Noh, poliisit spawnaa paikalle tyhjästä ja on tyhmiä, eikä niitä todellakaan voi lahjoa.
Night-City tuntuu alkuun isolta ja hienolta, mutta sitten kun pelaa hetken niin huomaa että se on ihan kuollut. Asukkaat spawnaa sisään ja ulos todella lähellä pelaajaa, ja tyhjästä ilmestyviä & katoavia NPC:tä näkee kokoajan. Mitään random-tapahtumia ei ole niiden "ryöstö menossa uli uli" copy pastejen lisäksi. Ai on lisäksi saatanan tyhmä, aina kun vetää aseen esiin niin paetaan, aina kun ammutaan niin mennään kyykkypaska-asentoon eikä liikuta. Aina. Ihan aina. Ei ole muuta AI-käytöstä. Jos vedät aseen ja osoitat NPC:tä niin juoksee karkuun, ammut johonkin niin se pysähtyy ja menee kyykkypaska-asentoon ja pysyy siinä kunnes menet niin kauas että NPC despawnaa.
Aiempi vastaava vapaan maailman soolo-sandbox mitä pelasin on RDR2, ja sen maailmaan verrattuna Cyberpunk on ontto, pinnallinen ja kuollut.
Kauppiailla ei ole mitään "älyä", pelissä ei ole mitään "markkinoita" ja craftaus-systeemi on ihan älytön.
Vihollisten AI on ihan paska ja viholliset on munattomia säkkejä. Kun oot 20 tappelua tapellut niin siinäpä oli tämän pelin anti taisteluista.
Hahmon perkit on ihan naurettavia. LVL25 "brute" eli body20 ja coolia / craftia niin että saa coldbloodin ja lege-craftin mylläämään niin voi naamatankata kaikki pelin viholliset ja tappaa ne pesismailalla. Samoin tusina muuta "buildia" jotka tekee pelin pelaamisesta täysin triviaalia.
Juoni on keskinkertainen. Parhaimmillaan ihan hyvää settiä, mutta ACT2 alkaa olemaan jo pitkäveteinen ja loppu on sitten jo kliseistä kiisseliä. Löysin kaksi ihan OK sivutehtävää, loput täyttä paskaa. 95% tehtävistä on toistoa, ctrl-C & ctrl-V ollu Projekt Redillä kuumana.
Autot on vitun paskoja. Pelissä on ehkä neljä mielenkiintoista autoa, ja silti syöpäset puhelinmyyjät koittaa saada mua ostamaan jotain vitun smartteja ja pickuppeja. VMP.
Autoilla ajaminen on pääasiallisesti paskaa. Kyydistä voi hypätä 200mph eikä mitään auto pysähtyy nanosekunnissa, avaat ovet ja coolisti eteenpäin. Autoja ei voi tietenkään kustomoida. Ja jos ajat auton paskaksi niin ei tartte viedä pajalle koska korjaamoja EI OLE vaan jätät sen tien varteen, fast-travelaat johonki vittuun ja V napista se sun auto on taikaiskusta korjaantunu ja pääset taas pränikällä kurvailemaan.
Pelaaja ei voi pimpata asuntoa tai hankkia parempaa kämppää. Kävin asunnolla ehkä kaksi kertaa koko 100h pelin aikana. Pelissä piti olla player-housing ja pimp my crib tyyppistä kkkonaa vaikka muille jakaa; ei ole, yhtään.
Pelaaja tuntuu täysin irralliselta maailmasta. Veenä mulla ei oo mitään syytä tehdä tässä kaupungissa mitään muuta kun vetää kaikkia turpaan, sit perseeseen ja mennä limsa-automaatin viereen craftaamaan legejä.
Kokonaisuutena sanoisin 30/100 peli, en suosittele pelaamaan ennenkuin on tullu kymmenen lisämaksu-delsua sekä kuusi maksullista lisäosaa joissa toivon mukaan tulee edes puolet pelin luvatuista perusominaisuuksista.
Ja todella, todella halusin tykätä tästä pelistä. Mutta ei, pakko olla rehellinen itselleen; paskan möivät.
Edit* pelaan PC:llä, 1440p, RTX ON, 5900x, 32gb 3766CL16 muistia, 3080 Suprim, peli asennettu Samsungin nvme asemalle.
Joo unohtu tosta "ränttäyksestä" vielä tää ykkösärsyke:Ehkä tähän vielä liitteenä että piti olla todella next gen kamaa graafisesti, autolla kun ajaa niin tunnelma on kyllä ennemmin last gen puolelta.
Yleisesti koko autolla ajo näyttää kökköiseltä ja ohjattavuus on luokkaa Mafia 1 vuosituhannen alusta.
Tuota samaa kirosin itsekin. Panamin kanssa seikkailtiin yöaikaan aavikolla kaupungin ulkopuolella. Ihan minne suuntaan tietä katsoikin, näkyi kaukana valtava määrä punaisia ja valkoisia valoja, kun autoja virtasi joka suuntaan. Kuitenkin lähellä tiet olivat aivan tyhjiä, kuten tuohon aikaan vuorokaudesta voisi odottaakin, mutta kauempana näkyi New Yorkin kaltaisia ruuhkia. Söi kyllä immersiota aika hyvin. Tuolle ominaisuudelle oli joku virallinen termi, että kauemmas ei resurssien säästämiseksi spawnata oikeita autoja, vaan jotain kökköjä malleja. Esimerkiksi GTA V:ssä yöaikaan näkyy myös valopilkkuja kaukana, mutta siinä tuo on toteutettu kuitenkin 10 kertaa paremmin.Joo unohtu tosta "ränttäyksestä" vielä tää ykkösärsyke:
Kun meen kaupungin ulkopuolelle, tai yöaikaan kaupungissakin pitkillä suorilla:
Pistän batmobiilin vauhtiin, kamera tippuu auton taakse ja ollaan ihan vauhdin hurmassa. Sit katse kiinnittyy 'horisonttiin' jossa näkyy että ajamallani tiellä on paljon liikennettä; autojen perävalot loistavat horisontissa ja näyttää siltä että vastaan tulee oikea liikenneruuhka. Sit ne valot de-spawnaa jossain ööh.. kilsan päässä? ja tiet on tyhjät. Ja sitten jossain 500m päässä muutamia autoja spawnaa tielle tyhjästä, kunnes sit ajat jonkun kymmenen sekuntia ja peli selvästi ei pysy vauhdin hurmassa mukana ja ne autot alkaa spawnaamaan yhä lähempänä ja lähempänä, ja hetken perästä ne spawnaa peliin jo sun peräpeilissä. Ja kas, ajan tiellä jossa kaukaisuudessa näkyy autojen perävaloja, jotka despawnaa mun silmien edessä ja tie on tyhjä niin pitkään kun nään, ja muutama auto spawnaa tielle mun peräpeilissä.
Ei helvetti. Ei helvetin helvetin helvetti että tulee hämmentävä olo kun kattoo tuota sirkusta.
Hyvä "fixi": älä aja yli 50km/h ja laske piirtoetäisyyttä niin ettet näe "haamuvaloja" horisontissa![]()
Prossu pullonkaulan ymmärrän mutta muistien bottleneckia en ihan osta. Onko jotain lähdettä tai tukea väitteelle?
Miten se muuten toimii se silmillä suumailu? Välilä suumaa ja välillä ei. Oon luullut että se on vika tai jotain.
Sitä meni vahvasti joku bitti vinoon ja ihan sama mihin menee, niin vihujen level on 2x oma level ja kaikki lootti on käyttökelvotonta, koska level requirement on tuplat oman levelin. Yritin tykätä pelistä, mutta tämä kyllä hautasi itsensä syvään suohon bugeillaan ja keskinkertaisella toteutuksella jokaisella osa-alueella.
Uninstall ja antaa ajan kullata muistot tämänkin osalta.
Ongelma on paikasta riippumaton, kaikkialla sama vaiva.
Tuo ensimmäinen prosentti meinaa, kuinka lähellä V on Night City Legend statusta, eli käytännössä tuon voi tulkita tarinan edistymisprosentiksi. Toinen prosentti meinaa suhdetta Johnnyyn. Muistaakseni piti olla vähintään 50, että saa yhden salaisen lopun, josta ei tarkempaa tietoa? Kolmas prosentti kertoo, kuinka lähellä biochip on tappaa V:n. Tuo prosentti ei kai ikinä nouse tuota 50 prosenttia korkeammalle.Osaako joku kertoa mitä nuo start menun yläosassa olevat kolme eri prosenttiosaa meinaavat? Jonkun sortin progressiota? Prosentit näyttää nyt 90/60/50
Osaako joku kertoa mitä nuo start menun yläosassa olevat kolme eri prosenttiosaa meinaavat? Jonkun sortin progressiota? Päätehtävät kolusin läpi ja ennen sitä tein kaikki sideguestit mitä oli tullut ja näiden lisäksi myös kartalta kaikki extra missionit. Prosentit näyttää nyt 90/60/50, onko johonkin jäänyt jemmaan lisää tehtäviä. Kartalta ei mitään löydy ja puhelimella soitellut tyypit läpi mutta ei irtoa lisää tekemistä keneltäkään. Pelitunteja vain 60, aika lyhyt peli jos nyt jo tekeminen loppui.
Kaavio oli linkattu tässä viestissä.
Täytyy sanoa, että kun nostaa maasta raskaan konekiväärin ja alkaa ampua rambo tyyliin on se ihan helvatun hauskaa tässä pelissä. Vaikka noita raskaita konekiväärejä ei saakaan mukaansa vaan ne on heitettävä menemään kun ammukset loppuu.
Ilmeisesti ison body statit omaavat hahmot voivat repiä noita raskaita konekiväärejä irti turreteista tms. En ole itse kokeillut tuota kun pelaan kynäniska hahmolla.
Technical piti muistaakseni olla 11, niin saa revittyä turretista sen konekiväärin matkaansa.Täytyy sanoa, että kun nostaa maasta raskaan konekiväärin ja alkaa ampua rambo tyyliin on se ihan helvatun hauskaa tässä pelissä. Vaikka noita raskaita konekiväärejä ei saakaan mukaansa vaan ne on heitettävä menemään kun ammukset loppuu.
Ilmeisesti ison body statit omaavat hahmot voivat repiä noita raskaita konekiväärejä irti turreteista tms. En ole itse kokeillut tuota kun pelaan kynäniska hahmolla.
Technicalilla saa turretit pois päältä, strengthillä lähtee tussari mukaan.Technical piti muistaakseni olla 11, niin saa revittyä turretista sen konekiväärin matkaansa.
Saatat olla oikeassaTechnicalilla saa turretit pois päältä, strengthillä lähtee tussari mukaan.![]()
Itselläni tämä korruptoi saven, joten en suosittele. Tosin en tiedä oliko just tämä syynä, voi toimia joillain.Konekiväärin voi kaiketi stashata oman auton takapaksiin ja siten ottaa mukaansa. En ole tosin itse vielä testannut, mutta luin ihan vasta jostain toisaalta.
Konekiväärin voi kaiketi stashata oman auton takapaksiin ja siten ottaa mukaansa. En ole tosin itse vielä testannut, mutta luin ihan vasta jostain toisaalta.
e. Varauksella, tämä voi ilmeisesti korruptoida tallennuksen(?)![]()
Erikoista että aika monella ollut bossien kanssa ongelmia ihan ilman bugejakin. itsellä ne on ollut ihan läppä tappeluja ilmeisesti sitten koska olen ollut niin korkealla levelillä. 50 on muuten max level niin street credissäkin kuin hahmon eli kannattaa muistaa jos yrittää tehdä jotain multispec ukkoa.
Ite sain ainakin achievementin kaikkien cyberpsychojen niittaamisesta act 2:ssa (ainakaan en tietääkseni ole act 3:a aloittanut, japsiukkokin odottelee edelleen siellä torillaEn tota viimestä cyberpsychoa löydä mistään... Lieneekö bugi vai tuleeko vasta act kakkosen jälkeen?
Tuo Oda tappelu on siitä haastavampi kun se on melee/miekkailu. Pitäisi torjua sen iskut tai muuten ottaa paljon damagea. Oma armor ei vaikuta ja ukko puskee aika vahvasti päälle jos ei lamauta sitä jollain.
Yks cyberpsycho taitaa bugittaa, itse otin aikaisemman saven. Se pudottaa maahan raportin tms joka pitää lukea, ja tietysti kun tää tuli niin oli just se bugi että taaskaan ei voinu maasta poimia kaikkia.En tota viimestä cyberpsychoa löydä mistään... Lieneekö bugi vai tuleeko vasta act kakkosen jälkeen?