Cyberpunk 2077

Mass Effectissä ei ollut todellakaan edes tarpeeksi hyvää, Kotorista jäi muistaakseni vähän samanlaiset fiilikset. Mutta Witcher 3:ssa ollaan jo hyvällä tasolla noiden suhteen, joten luotto CP 2077:n on kyllä gameplayn osalta korkealla.
Makuasioita varmaan sitten. KOTORin, Mass Effectin ja ekojen Falloutien taistelut oli minulle lievästi ärsyttävää täytettä (kuitenkin olennaista pelin rytmin kannalta), joka naksuteltiin mahdollisimman äkkiä pois alta että päästäisiin takaisin varsinaisen pelin pariin. Ne kuuluvat silti lempipeleihini, ja esimerkiksi Mass Effect 2:n hirveä päätarina haittasi paljon enemmän kuin ykkösen kömpelö taistelu.

Hyvä taistelu on minulle näissä peleissä kuin hyvä grafiikka: Kiva bonus, muttei mitenkään erityisen tärkeää kokonaisuuden kannalta.
 
Pointti oli se että Destinyssa FPS pelaaminen on hiottu huippuunsa. GTA-sarja taas päästää aika vapaasti pelaajaan ajamaan ympäriinsä / tutkimaan maailmaa.

Ehkä odotukseni ovat liian korkealla, mutta pelkään että tämä on "vain" The Witcher -sarja / Read Dead Redemption -sarja yhdistettynä. Jos ampumisesta, taistelusta ja ajamisesta saisi koukuttavaa, erittäin hyvällä pelattavuudella. Yksi RDR2 vetovoimista on juuri se että maailma elää ympärilläsi.

Katsoin juuri Blade Runner (1982) elokuvaa, ja sen yksityiskohtien määrästä ja hengittävästä mustasta suurkaupungista saisi kyllä melkoisen pelin. Päähahmo lentävässä autossa Blade Runnerina.
 
Mitä nyt muistan videoista niin minusta ne ammuskelukohtaukset näyttivät oikein hyvältä gameplaylta. Toki vain vaukutelmaa videosta, mutta kuitenkin. Minusta osa huolehtii ihan liian paljon. Nyt on marraskuun 28. päivä eikä tietoa julkaisusta. Mitä tässä murehtimaan Cyberpunkista niin että tukka karisee?
 
Mitä nyt muistan videoista niin minusta ne ammuskelukohtaukset näyttivät oikein hyvältä gameplaylta. Toki vain vaukutelmaa videosta, mutta kuitenkin. Minusta osa huolehtii ihan liian paljon. Nyt on marraskuun 28. päivä eikä tietoa julkaisusta. Mitä tässä murehtimaan Cyberpunkista niin että tukka karisee?

Niin eli vielä tässä vaiheessa aktiivinen yhteisö voisi vaikuttaa pelin kehitykseen. Jos vaikka kaikki olisivat sitä mieltä että ampuminen hidasta, kömpelöä ja että sitä pitää saada kunnon FPS-shoottereiden suuntaan, kuten DOOM Eternal, jossa myös mahdollisuus kävellä seiniä pitkin, mutta meno aivan eri luokkaa. Destinyssa on erilaisia hyppejä, double, trible, jump, jne. mutta tuossa demossa, huoh... kyllä tässä voisi olla mahdollisuuksia yhteisön kautta vaikuttaa. Tekijätiimi kuuntelee hyvin yleisöä.
 
Siis mikä vika tässä combat gameplayssa on? Siellä on hyppimistä, suojautumista, eri skilleihin perustuvia asioita, siistejä hidastuksia ym.

 
Pikkujuttu, mutta pisti silmään kuinka hahmon hyppy on kauheaa leijumista. Ihan kun ei olisi omalla ukolla painovoimaa ollenkaan, niin hidasta liikettä. Tosin sitä voivat säätää myöhemminkin, kunhan pisti silmään. Esim. 39:00
 
Niin eli vielä tässä vaiheessa aktiivinen yhteisö voisi vaikuttaa pelin kehitykseen. Jos vaikka kaikki olisivat sitä mieltä että ampuminen hidasta, kömpelöä ja että sitä pitää saada kunnon FPS-shoottereiden suuntaan, kuten DOOM Eternal, jossa myös mahdollisuus kävellä seiniä pitkin, mutta meno aivan eri luokkaa. Destinyssa on erilaisia hyppejä, double, trible, jump, jne. mutta tuossa demossa, huoh... kyllä tässä voisi olla mahdollisuuksia yhteisön kautta vaikuttaa. Tekijätiimi kuuntelee hyvin yleisöä.

Musta on ihan hyvä, että pelinkehitys ei ole mikään demokraattinen prosessi. Siitä ei tulisi yhtään mitään. Enkä tajua muutoinkaan julkaisemattoman pelin pelimekaniikkojen takia murehtimista :facepalm:
 
Niin eli vielä tässä vaiheessa aktiivinen yhteisö voisi vaikuttaa pelin kehitykseen. Jos vaikka kaikki olisivat sitä mieltä että ampuminen hidasta, kömpelöä ja että sitä pitää saada kunnon FPS-shoottereiden suuntaan, kuten DOOM Eternal, jossa myös mahdollisuus kävellä seiniä pitkin, mutta meno aivan eri luokkaa. Destinyssa on erilaisia hyppejä, double, trible, jump, jne. mutta tuossa demossa, huoh... kyllä tässä voisi olla mahdollisuuksia yhteisön kautta vaikuttaa. Tekijätiimi kuuntelee hyvin yleisöä.

Tämän pelin ideahan on siinä että saat itestäs nopean bullettime taistelijan tai vaikka tankin tai sitten et ees taistele ollenkaan ku häksöröit koko questin ohi. Monipuolisuus pitäisi olla se mihin tässä panostetaan. jos tähän laitettais joku ow:n lucio+tracer+widowmaker taistelutyyli ainoaksi oikeaksi niin 90% vihais sitä.
 
Siis mikä vika tässä combat gameplayssa on? Siellä on hyppimistä, suojautumista, eri skilleihin perustuvia asioita, siistejä hidastuksia ym.

Muistinkin juuri että tekijät sanoivat että peli tehdään myös niille pelaajille jotka "eivät osaa" taistella. Muun muassa älyaseet tätä varten. Voit ampua selvästi ohi mutta luodit hakeutuvat kohteeseen.

Jotenkin kai haaveilen liikaa että Kyberpunk yhdistyisi Halo / Destiny kaltaiseen täydelliseen asetuntumaan, taisteluun ja että maailma olisi yhtä elävä kuin GTA-sarja ja RDR2 yhteensä... Se on kuitenkin liikaa pyydetty, sillä tämä on varmaankin hyvin tarinavetoinen peli, ikäänkuin interaktiivinen elokuva. DEMO:ssa taistelu on todella hidasta ja kömpelöä sen nyt näkee jokainen.

Ehkä se on mahdoton kombo jossa tasitelu olisi DOOM Eternal tasoa, onkohan koskaan sellaista peliä tehtykkään jossa yhdistyisi täydellinen ampuminen tyyliin HALO1 Xboxilla ja sitten tuollainen Kyberpunk maailma, tai RDR2 maailma... miksei se toimisi?
 
Muistinkin juuri että tekijät sanoivat että peli tehdään myös niille pelaajille jotka "eivät osaa" taistella. Muun muassa älyaseet tätä varten. Voit ampua selvästi ohi mutta luodit hakeutuvat kohteeseen.

Jotenkin kai haaveilen liikaa että Kyberpunk yhdistyisi Halo / Destiny kaltaiseen täydelliseen asetuntumaan, taisteluun ja että maailma olisi yhtä elävä kuin GTA-sarja ja RDR2 yhteensä... Se on kuitenkin liikaa pyydetty, sillä tämä on varmaankin hyvin tarinavetoinen peli, ikäänkuin interaktiivinen elokuva. DEMO:ssa taistelu on todella hidasta ja kömpelöä sen nyt näkee jokainen.

Ehkä se on mahdoton kombo jossa tasitelu olisi DOOM Eternal tasoa, onkohan koskaan sellaista peliä tehtykkään jossa yhdistyisi täydellinen ampuminen tyyliin HALO1 Xboxilla ja sitten tuollainen Kyberpunk maailma, tai RDR2 maailma... miksei se toimisi?
Varmaan parempi nyt ensin odotella se 1-2 vuotta että saavat pelin valmiiksi ja sitten antaa se tuomio
 
Jos nyt lukisitte ne viestit. Eli mietin voisiko siitä tulla mitään että Halo / Destiny / DOOM ampuminen, taistelu ... yhdistyisi RDR / GTA -sarjojen vapauteen, elävyyteen?

Elikkä on mahdollista että jokainen taistelu / ajo jakso Kyberpunkissa onkin jotain todella surkeaa, mutta juoni ja muu touhu vaikuttavat lähinnä elokuvalta. Eikö tämä kaveri joka kirjoitti Neurovelhon niin sanonut jotain DEMO:n jälkeen että Kyberpunk vain uusi GTA-klooni.
 
Ehkä parempi testudo että skippaat koko pelin ja pelaat niitä rockstarin/destiny pelejä.
Tämän vertailukohta varmaan lähempänä akselilla deus exit kuin mitkään destinyt/doomit halot.

Eihän Deus exikään mitään fps ampumisen juhlaa ollut jos vertaa noihin muihin ja eikä sen pidäkkään olla, koska vaikka kuvakulma on sama mutta lähestymis tapa ihan eri.
 
Ehkä parempi testudo että skippaat koko pelin ja pelaat niitä rockstarin/destiny pelejä.
Tämän vertailukohta varmaan lähempänä akselilla deus exit kuin mitkään destinyt/doomit halot.

On siinäkin yksi pukin tonttu. Tämä on toivomuslistani. Odotan pelejä: The Last Night, Cyberpunk 2077 kuin kuuta nousevaa. Harmittaa vain se että kun on se kuuluisa HYPE jostain pelistä niin ei saa mitään kritiikkiä antaa.

Kysymykseni oli toimisiko kovan luokan FPS ja avoinmaailma yhteen? Ilmeisesti jo ideana ihan mahdoton.
 
On siinäkin yksi pukin tonttu. Tämä on toivomuslistani. Odotan pelejä: The Last Night, Cyberpunk 2077 kuin kuuta nousevaa. Harmittaa vain se että kun on se kuuluisa HYPE jostain pelistä niin ei saa mitään kritiikkiä antaa.

Kysymykseni oli toimisiko kovan luokan FPS ja avoinmaailma yhteen? Ilmeisesti jo ideana ihan mahdoton.

Johan GTA:n ja RDR2:een saa fps-kuvakulman. Ei siis mitään uutta. ;)
 
On siinäkin yksi pukin tonttu. Tämä on toivomuslistani. Odotan pelejä: The Last Night, Cyberpunk 2077 kuin kuuta nousevaa. Harmittaa vain se että kun on se kuuluisa HYPE jostain pelistä niin ei saa mitään kritiikkiä antaa.

Kysymykseni oli toimisiko kovan luokan FPS ja avoinmaailma yhteen? Ilmeisesti jo ideana ihan mahdoton.
Tiedän nyt astuvani trollin kentälle, mutta kuitenkin...
testudolla kaikista hypetetysitä peleistä samoja jumalpeli maalailuja ja pohdintoja. Oletko vieläkään ostanut sitä RDR2:sta ja pelannut kyseistä peliä, kun sen takia piti telkkarit ja ps4 pro ostaa? Destiny 1 &2 oli hirveä hype ja pohdinta mahdollisuuksista, joita sitten alettiin jo ennen julkaisua "haukkumaan", kun ei kuitenkaan ole sitä ja sitä haaveiltua ominaisuutta. testudohan on tuttu muillakin foorumeilla ja eri nickeillä.
Tämä sama kaava näissä testudon viesteissä tuntuu toistuvan hyvin monien odotettujen pelien kohdalla.
Kuten sanottu niin sitä jumalpeliä ei varmaan koskaan ole ollut, eikä varmaan koskaan tule olemaan. Kaikki pelit ovat kuitenkin tekijöiden visioita ja toteutuksia, jotka eivät aina kohtaa pelaajien odotuksia ja toiveita.
RDR2 on monessa paikassa erinomaiseksi peliksi todettu (vaikka siinäkin vikoja on), niin miksi et ostaisi peliä ja uppoutuisi pelin maailmaan?
 
Tiedän nyt astuvani trollin kentälle, mutta kuitenkin...
testudolla kaikista hypetetysitä peleistä samoja jumalpeli maalailuja ja pohdintoja. Oletko vieläkään ostanut sitä RDR2:sta ja pelannut kyseistä peliä, kun sen takia piti telkkarit ja ps4 pro ostaa? Destiny 1 &2 oli hirveä hype ja pohdinta mahdollisuuksista, joita sitten alettiin jo ennen julkaisua "haukkumaan", kun ei kuitenkaan ole sitä ja sitä haaveiltua ominaisuutta. testudohan on tuttu muillakin foorumeilla ja eri nickeillä.
Tämä sama kaava näissä testudon viesteissä tuntuu toistuvan hyvin monien odotettujen pelien kohdalla.
Kuten sanottu niin sitä jumalpeliä ei varmaan koskaan ole ollut, eikä varmaan koskaan tule olemaan. Kaikki pelit ovat kuitenkin tekijöiden visioita ja toteutuksia, jotka eivät aina kohtaa pelaajien odotuksia ja toiveita.
RDR2 on monessa paikassa erinomaiseksi peliksi todettu (vaikka siinäkin vikoja on), niin miksi et ostaisi peliä ja uppoutuisi pelin maailmaan?

Noniin... korjataan heti pari asiaa. Eli Konsolifin teki aikanaan kovan numeron kilpikonna09 nimimerkin ja testudo80 nimimerkin kanssa. Ihan testudo80 olen koska se nimimerkkini esim Steamissa, Battlenet, Origin, jne.

Toiseksi, onko se trollaamista kun kysyn että saisiko super FPS pelin ja avoimen maailman toimimaan yhdessä.

Kolmanneksi olen kriisissä koska en ole nauttinut pelaamisesta kahteen vuoteen. Eli jostain syystä en löydä millään sitä omaa peliä. Nyt odotan paljon: The Last Night ja Cyberpunk 2077, koska katson paljon scifiä ja juuri Kyberpunk suosikkini. Toki Star Trek avaruus, Battlestar Galactica, HALO1 toimivat yhtä lailla. Blade Runner 1982 leffan katsoin juuri ja sitä ennen sen uusimman, kun molemmat omistan.

Huoh... juu kyllä pitää olla kriittinen tulevaa jumal peliä kohtaan. Sanoin kaikille samaa kun Destiny oli tulossa, mutta kaikki menivät hypen mukana. Sama toistui D2 kohdalla. Rajuja pettymyksiä monelle.
 
Kuvittelisin ettei seitsenkymppinen kirjailija arvostaisi myöskään traileria adhd-kumipalloilusta CB kulisseissa.

Uskon että hän viittasi pelin yli värikkääseen maailmaan. Autoilla ajelusta tuli tosiaan mieleen GTA. Sellainen Blade Runner synkkyys puuttui. Että voisi vaikka lentää autolla poliisiasemalle ja alla näkyisi synkkä, tumma, sateinen ja täysin ylikansoitettu mega city. Miljoona kaupunki Night City.
 
Noniin... korjataan heti pari asiaa. Eli Konsolifin teki aikanaan kovan numeron kilpikonna09 nimimerkin ja testudo80 nimimerkin kanssa. Ihan testudo80 olen koska se nimimerkkini esim Steamissa, Battlenet, Origin, jne.

Toiseksi, onko se trollaamista kun kysyn että saisiko super FPS pelin ja avoimen maailman toimimaan yhdessä.

Kolmanneksi olen kriisissä koska en ole nauttinut pelaamisesta kahteen vuoteen. Eli jostain syystä en löydä millään sitä omaa peliä. Nyt odotan paljon: The Last Night ja Cyberpunk 2077, koska katson paljon scifiä ja juuri Kyberpunk suosikkini. Toki Star Trek avaruus, Battlestar Galactica, HALO1 toimivat yhtä lailla. Blade Runner 1982 leffan katsoin juuri ja sitä ennen sen uusimman, kun molemmat omistan.

Huoh... juu kyllä pitää olla kriittinen tulevaa jumal peliä kohtaan. Sanoin kaikille samaa kun Destiny oli tulossa, mutta kaikki menivät hypen mukana. Sama toistui D2 kohdalla. Rajuja pettymyksiä monelle.

En todellakaan sano etteikö saisi olla kriittinen peliä kohtaan. Saa olla ja tietyissä rajoissa pitääkin olla. Nyt vain puhutaan pelistä jonka julkaisu on vuoden tai mahdollisesti 2-3 vuoden päässä. Miten voit kritisoida peliä jota ei ole julkaistu? Toki voit julkaistua demo pätkää kritisoida ja se on aivan ok.
Kysymykseen voisiko tehdä avoimen maailman pelin jossa olisi hyvä gunplay ja hyvä ajettavuus. Varmaankin voisi. Tämä on käsittääkseni kuitenkin enemmän tarina/roolipelipainotteinen peli joka sisältää ammuskelua ja paikasta toiseen kulkemista esim. autolla. Tehtäviä voi tosiaan suorittaa muutenkin kuin ammuskelemalla.
Voisiko tällaiseen peliin toteuttaa "täydellisen" fps pelimekaniikan? Varmaankin voisi jos se on kehittäjien prioriteetti listalla tarpeaksi korkealla.
Itse toivoisinmielummin hyvän tarinan ja vaihtoehtoisia tapoja suorittaa tehtäviä kuin hyvän fps kokemuksen. Samoiten haluaisin hyvän rpg pelin, enkä mitään forza horizonia.
Sitä varten on eri genren pelejä että voi fiiliksien mukaan pelailla eri pelejä.
 
Se on kyllä totta, että ei se tarinan tai muun pelin laatu vaikuta mitenkään fps-osuuksien laatuun. Ei ne käsikirjoittajat fps-ohjauksia ohjelmoi, eikä niiden viemät resurssitkaan todennäköisesti ole pois ohjelmoijien budjetista. Loppuviimeks kyse on pitkälti siitä että kuinka taitavia pari tärkeän tehtävän ohjelmoijaa/pelisuunnittelijaa on, eikä priorisoinnista. Eli voi olla ohjaukset aivan yhtä hyvät, mutta mikäli toteuttajilla ei ole tarpeeksi kokemusta ja taitoa, eipä siinä mikään auta. Samaten kun ei kaikki juoksijatkaan voi olla Boltteja.

Roolipelissä tietty se, että on eri asia että haluavatko edes Haloa muistuttavaa fps-kokemusta. Itse en, ja mieluummin hahmon buildiin perustuva systeemi, kuin pelaajan tarkkuuteen ja reflekseihin. Ja mielellään niin, että pelaaja voi kekseliäisyydellä jopa rikkoa peliä osittain, kuin ekassa Deus Exissä (pl jotkut tekoälybugit jotka olivat liian tehokkaita). Voimafantasiat ja voimattomuus kans sopivat RPGHIN, itsehän toivon että pelissä on paikkoja joissa susta tehdään reikäjuustoa jos menet liian heikolla ukolla niihin, vaikka olisit mikä CS-maailmanmestari. Sit kymmenen leveliä isompana kunnon mutka kädessä kostamaan.
 
Uskon että hän viittasi pelin yli värikkääseen maailmaan. Autoilla ajelusta tuli tosiaan mieleen GTA. Sellainen Blade Runner synkkyys puuttui. Että voisi vaikka lentää autolla poliisiasemalle ja alla näkyisi synkkä, tumma, sateinen ja täysin ylikansoitettu mega city. Miljoona kaupunki Night City.
Yö, sade ja synkät hetket tuskin puuttuvat pelistä CDPR:n tuntien. Halusivat tuoda esiin että pelissä on muitakin näkymiä kuin kliseinen blader runnerimaisuus.
 
@testudo80 Destinyn räiskijntätyyli ei toimisi RDR2 eikä GTA:ssa koska nuo kaksi avoimen maailman peliä sijoittuu reaalimaailmaan ja Destinyssä on joku jumalapallo joka antaa pelaajahahmolle yliluonnolliset voimat. Nopeatempoinen räiskintä väistelyillä ja seinäpomppimisilla olisi oikeasti vain GTAn jengisodat / monen tähden poliisipiiritykset ensimmäisestä persoonasta ja yli-ihmislihaksilla. Samasta syystä et voi triplejumpilla mennä talon katolle PUBGissa tai Battlefield 5:ssä.
 
Kiitos vastauksista...

Mietin sitä että millaisia pelejä te olette pelanneet viimeisen 2-3 vuoden aikana? Ja miksi juuri Cyberpunk 2077 kiinnostaa? (Ilmeisesti moni teistä tämän The Witcher sarjan läpi pelanneita).

Omat perusteluni:

- rakastan scifiä
- Matrix, Blade Runner, Star Trek, Battlestar Galactica, jne.
- HALO1
- kyberpunk
- luovuus, syvyys, ulkoasu, hyvä pelattavuus

En ole ollut juurikaan kiinnostunut mistään pelistä näin paljon vuosiin kuin tämä ja The Last Night, indie-pelit vieneet luovuutta eteenpäin mielestäni. DEMO:ssa hahmot näyttivät todella siisteiltä, scavengerit eli haaskalinnut ja nämä joilla pimeessä hohtavat silmät. SAMURAI rotsi, ihmiskehoon pultatut koneen osat, kaupunki oli ok, kulkuneuvot aika basic, valaistus upeaa ja äänet hienot. Miliö näytti yksityiskohtaiselta demoksi. Ilmeisesti paljon tutkittavaa. Roolipelimäisyys, ja kun ampui nuo Destinysta tutut numerot. Ai että olihan demo täynnä siistejä yksityiskohtia. Olenkin sen jo noin 10 kertaa käynyt läpi ja aina löytyy uutta. Katsokaapa vaikka Veen auton tuulilasia, kuinka paljon siinä näyttää olevan säätöjä.

Night City näytti yöllä tosi kiehtovalta. Menut ja UI silkkaa kultaa. Aseet mageesti eroteltu: Legendary, Epic, Common, jne. värit ja kaikki. Saa osia vaihdella ja modailla. Syvyyttä löytyy valtavasti. Kiinnostaa jo nyt ostaa oma SpiderBotti joka sitten seuraa kuin koira siinä vieressä. Lentävä auto haaveena. Ja AKIRA mangasta tuttu prätkä.

wiki: Cyberpunk 2077
 
Muistinkin juuri että tekijät sanoivat että peli tehdään myös niille pelaajille jotka "eivät osaa" taistella. Muun muassa älyaseet tätä varten. Voit ampua selvästi ohi mutta luodit hakeutuvat kohteeseen.
Tämähän on muuten mukana monissa peleissä automaattisesti jos käytät kontrolleria. Jännä nähdä onko controllerin aimbot olemassa ellet osta noita hakeutuvia aseita. Joissain peleissä pystyi myös huijaamaan kytkemällä controllerin ja pelaamalla hiiri+näppis niin sai aimassistit mitä konsolipelaajat tarttee ja samalla tarkan ohjauksen hiireltä.
 
Tämähän on muuten mukana monissa peleissä automaattisesti jos käytät kontrolleria. Jännä nähdä onko controllerin aimbot olemassa ellet osta noita hakeutuvia aseita. Joissain peleissä pystyi myös huijaamaan kytkemällä controllerin ja pelaamalla hiiri+näppis niin sai aimassistit mitä konsolipelaajat tarttee ja samalla tarkan ohjauksen hiireltä.
Aimbot vol 2:
 
@testudo80, et sattumoisin ole sukua Stargate2017:lle? :think:



testudo = latinaa

Jännä nähdä onko controllerin aimbot olemassa ellet osta noita hakeutuvia aseita.

Eli puhutko Auto Aim ominaisuudesta?

...

Tästä lähin hyväksyn pelin sellaisena kuin sen tekijät sen luovat, mutta siltikin minusta pitää olla kriittinen. Ei olisi kiva jos ampuminen / ajaminen huonosti tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli puhutko Auto Aim ominaisuudesta?
Tarkoitan sitä että kun pelaat kontrollerilla ja heität ristikon vastustajan lähelle, peli joko siirtää sen tarkalleen kohalle tai sitten vaan vie ne ammukset oikeaan suuntaan vaikka sillä tatilla se tähtäin oikeasti jäi selvästi pään ohi. Tuossa on juttua asiasta Fortnitessa Aim assist on PC - Forums
Auttaa esim siihen että rekyylinhallinta/liikkuvan kohteen trackaaminen onnistuu liki aina.
 
Tarkoitan sitä että kun pelaat kontrollerilla ja heität ristikon vastustajan lähelle, peli joko siirtää sen tarkalleen kohalle tai sitten vaan vie ne ammukset oikeaan suuntaan vaikka sillä tatilla se tähtäin oikeasti jäi selvästi pään ohi. Tuossa on juttua asiasta Fortnitessa Aim assist on PC - Forums
Auttaa esim siihen että rekyylinhallinta/liikkuvan kohteen trackaaminen onnistuu liki aina.

Juu, mutta tarkoitin sitä että älyaseet ilmeisesti pelissä osin siksi että sellainen pelaaja joka haluaa leffamaisen kokemuksen. Elikkä taistelut nopeasti läpipelattava juttu, ei suurempaa vaaraa. Niin esim kun ampuu tuolla aseella jossa luodit hakeutuvat kohteeseen niin ei oikeastaan joudu tekemään kovinkaan paljon helpoimmalla tasolla.

Näin ollen pelaaja ei jää jumiin pelissä koska meno todella helppoa. Oma hahmo voi sitten ottaa kunnolla hittiä jne. Odotan innolla oikeaa gameplayta vaikeimmalla tasolla. Että pitääkö ihan oikeasti taistella ja käyttää suojia.
 
Tätä spekulointia ku lukee ni tulee ihan mieleen GTA V:n ajomallinnuksen spekulointi ennen julkasua; suuri osa porukasta haukku jo ennakkoon ihan pystyyn, mutta sitten ku peli tuli pihalle ni ääni vaihtu aika kovaa :rofl:
 
Jos tähän nyt jotain puhtaita FPS vaikutteita haetaan, niin ehkä sitten jotain R6 Siegemäistä. Eli hahmo on sitä hitaampi ja kömpelömpi, mitä painavemmat varusteet niskassa. R6 on tuntumaltaan pirun sulava, mutta tuo mukavasti esiin tuota varusteiden painoa. Eli ei mitään Doom ja Destiny 2 tyylistä sinkoilua. En muista oliko suunnitelmissa jotain cover shootter mekaniikkoja? Toivottavasti ei ainakaan kovin vahvoja, sillä vaikkapa Divisionin pikatilanteissa ne alkavan pänniä ihan urakalla, vaikka pelin tappelukset niihin nojaavatkin.

Sivukaneettina pitää tuosta Destiny 2:sta todeta, että on se vaan ihan pirun puuduttavan tylsä ja mitäänsanomaton. Vaikka FPS tuntuma on ihan ok, niin muu sisältö, "juoni", maailma, lootit, mielikuvituksettoman naurettavat viholliset ja ympäristö yleensä on kyllä niin geneeristä ja samaa. Hyvä jos jaksan tuon ilmaisen osuuden jossain vaiheesa vielä kahlata loppuun.
 
Jos peli suunnitellaan automaatitähtäyksellä olvilla aseilla pelattavaksi niin silloin myös ne vastustajat on mitoitettu todennäköisesti niin että pelkällä käsisyherötähtäykselle et selviä tilanteesta.

Ts auto aimin vastustamisessa on järkeä vain jos kyseessä on pelin jota ei ole vartavasten suunniteltu auto aimille.

Mutta jos peli heti lähtökohtaisesti suunnitellaan autoaimia käyttäväksi ei siinä ilman autoaimia pärjää (sinä tähtäilet käsisyheröllä NPC hahmoa joka toimii niin kuin sillä olisi autoaimase eli sinä kuolet.).
 
Laitetaas tänne vähän materiaalia:


wiki
Cyberpunk 2077

materiaalia
http://arasaka.tumblr.com/

- 2077
- 2020
- jne.

tumblr_n2ht41z8VB1t4s377o5_r1_1280.png

Huomioikaa että sivuja on yhteensä 3. Muun muassa lehdistä otettuja kokonaisia juttuja.

tumblr_mxo6axQDmP1t4s377o2_1280.png

Hahmoluokat kuvina
http://arasaka.tumblr.com/post/72425044967/cyberpunk-2020-classesroles-whats-your
 
Viimeksi muokattu:
Kun on nuorena pelannut kynällä, paperilla ja mielikuvitus näytönohjaimena Cyperpunk2020 ropea niin samantyyppistä kokemusta sitä odottelis.
Se voi olla vähän vaikea tietty saada aikaan koska peli pitää pystyä pelaamaan kaikilla hahmoluokilla.
Ei hakkeri kaahaa paikalle GTA autolla ja tempaise povarista pistoolia ja jne.

Toki tässä ei nyt juuri hahmoluokkia taida ollakaan, mikä on sääli. Kerrankin pitäisi tavallaan valita oikea tapa pelata sitä sun hahmoa.

Perinteisesti tietokoneropeissa on hahmoluokka vaikuttanut tyyliin "millä aseilla tapat vihut".
Katsotaan mitä tulee, toivottavasti ei ainakaan tämän kilpikonnan haavepeliä.
 
...
Toki tässä ei nyt juuri hahmoluokkia taida ollakaan, mikä on sääli. Kerrankin pitäisi tavallaan valita oikea tapa pelata sitä sun hahmoa.
...
Juu kyseessä on enempi toimintapeli eikä varsinainen rope.
 
Eikös tämä just ole rpg jossa annetaan mahdollisuus suorittaa tehtäviä eri tavalla ja eri lopputuloksella
Kyllä mutta se on toimimmallisesti (FP tai 3P) suorittamista ei mitään enempi vuoropohjaista muistuttavaan niin kuin vanhemmissa ropeissa ts poikkeaa hyvin paljon siitä alkuperöisestä 2020 ropesta.

Eli fiilis on vängällä täysin eri kuin alkuperäisessä pöytäropessa.

Ts merkittävä ero ei ole hahmoluokkien määrä vaan se että tämä on toimintapeli.

Ts tilanne on sama kun menet kasomaan johonkin lukemaasi kirjaan pohjautuvaa elokuvaa (ts harvemmin hyvä), eli jos tätä alkaa pelata siltäpohjalta että vertaa alkuperäiseen pöytäropeen niin tästä pelistä ei todennäköisesti nauti.


Esim. Ready Player One kirjan perusteella jollain Rautajätillä ei olisi mitään asiaa kyseiseen elokuvaan mutta siitä huolimatta kyseinen elokuva on täynnä viitauksia muihin elokuviin.
 
Viimeksi muokattu:
Loppujen lopuksi CD Project Red on yksi harvoista nykyajan studiosta/julkaisijoista, joilta voi jotain todellista laatua ja pelaajan arvostamista odottaa AAA-mittaluokan peleissä. Guerrilla Games ja Naughty Dog tietysti myös, mutta eivät juuri pc-puolta tai multiplattareita harrasta. Itsellä ainakin luotto on kova. Se on jo puoli voittoa, jos tätä ei ole monetisaatiopaskalla pilattu.
 
Cyberpunk 2077 - Key Points

- RPG, NON-LINEAR GAMEPLAY
- TACTICAL MODE
- TWO SANDBOX ENVIRONMENTS
- STREETS OF NIGHT CITY
- INTERACTIVE NON-LINEAR SCENES
- LOW-LEVEL, QUEST BASED STORY
- HI-TECH AND CYBERWEAR
- BRAINDANCE


En itsekkään tiedä mitä nuo kaikki tarkoittavat. Mutta eihän tämä ole 2020 vaan 2077. Kaksi hiekkalaatikko ympäristöä?
 
Cyberpunk 2077 - Key Points

- RPG, NON-LINEAR GAMEPLAY
- TACTICAL MODE
- TWO SANDBOX ENVIRONMENTS
- STREETS OF NIGHT CITY
- INTERACTIVE NON-LINEAR SCENES
- LOW-LEVEL, QUEST BASED STORY
- HI-TECH AND CYBERWEAR
- BRAINDANCE


En itsekkään tiedä mitä nuo kaikki tarkoittavat. Mutta eihän tämä ole 2020 vaan 2077. Kaksi hiekkalaatikko ympäristöä?
Netti, se tietoverkko jonne Cyberpunk 2020:ssa logattiin sisään ja sammuteltiin valvontakameroita jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 361
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom