Cyberpunk 2077

Witcher 3 on mielestäni paras yksinpeli mitä olen koskaan pelannut.
Cyberpunk gameplay video näytti mielestäni liikaa geneeriseltä putkijuoksuräiskinnältä.
Toivottavasti kartassa on jotain vapaitakin alueita, eikä kaikki tiet ole tuollaisia rännejä kuin videolla.
Pakko ostoshan tämäkin on.
 
Witcher 3 on mielestäni paras yksinpeli mitä olen koskaan pelannut.
Cyberpunk gameplay video näytti mielestäni liikaa geneeriseltä putkijuoksuräiskinnältä.
Toivottavasti kartassa on jotain vapaitakin alueita, eikä kaikki tiet ole tuollaisia rännejä kuin videolla.
Pakko ostoshan tämäkin on.
Paljonkohan vapaita alueita tommosessa metropolissa mahtaisi olla
 
Välillä mietityttää, että millainen peli sitten olisi nyt esim. keskustelussa esiintyvää Witcheriä selkeästi parempi kokonaisuus? Toki siinäkin puutteensa on, mutta mielestäni maailma tai sen elävyys ei ole yksi niistä. Elävämmän tuntuinen maailma siinä on kuin vaikkapa Skyrimissä, mitä osa ihmisistä tuntuu kehuvan taivaisiin asti. Siellä täällä vaeltavat pökkelöhahmot one-linereineen eivät tee maailmasta yhtään sen elävämpää ja tyhjyyttään humisevat "kaupungit" lähinnä rikkovat immersiota. Toinen pointti oli Witcherin mainittu tasovaatimus hirviöissä. Mikä tässä sitten toimisi paremmin? Pystyisit heti pelin alussa mätkimään ongelmitta kaikki hengiltä? Pelimekaniikan ja hahmokehityksen takia jotkin asiat nyt vain täytyy tehdä hieman vähemmän loogisesti/realistisesti tai pelissä ei olisi mitään kiinnostavaa aspektia.

Cyberpunkista nähty kuva on kehittäjien mukaan hyvin, hyvin raakileesta kokonaisuudesta, joten siihen nähden se mielestäni vaikuttaa erittäinkin hyvältä. Pelistudion ja kehityskaaren pituuden tuntien en jaksa uskoa, että sieltä kovin heikkoa kokonaisuutta on tulossa. Varsinkin grafiikoista valittaminen (ja tosiaan Fallout 4:ään vertaaminen - huonommat, wtf?) on tässä vaiheessa pelikehitystä lähinnä surkuhupaisaa... Nähty pätkä on pienenpieni osuus pelistä, joten koko pelin tuomitseminen putkijuoksuksi tai räiskinnäksi sen perusteella on vähän ontuvaa. Katsellaan vuoden päästä uudelleen.
 
Tyhjää täynnähän se Novigrad oli vertailussa vaikka Whiteruniin, jossa oli vuonna 2011 eri tasoja rakennusten sisällä ja yhteyksiä asukkaiden välillä, mikä syventää kokemusta, kun tehtävät ja osapuolet laajentuvat kartan avomaastoon ja siellä kohdattavaan, mikä Witcherissä oli noin kuusi ennaltamäärättyä askaretehtävää lopun ollessa joutomaata. Missä olivat esimerkiksi scoi'taelit tai sen luolajengin edustajat? Välivideoissa.
Tämä menee nyt vähän offtopicin puolelle, mutta tuo eri tasoja rakennusten sisällä ei nyt ihan auennut? Tarkoitatko ihan ylä- ja alakertaa vai, että rakennuksien sisällä on latausruudun kautta tuleva isompi kokonaisuus? Sitä miten tämä tekee kaupungista elävän, en ymmärrä. Mitä Vesiin ja Vernon Rocheen tulee, olihan pelissä useampiakin tehtäviä, joissa molemmat olivat osallisena.

Samalla tavallahan sitä Witcherissä on hahmoja kaupungissa, joita esimerkiksi seurataan kaupungin ulkopuolelle jne. ja sitä myötä myös vaikutetaan ympäristöön. Hahmojen väliset suhteet Skyrimissä ovat kyllä varsin pinnallisia, eikä kanssakäyminen tai kyseiset suhteet tuntuneet missään vaiheessa kovin merkityksellisiltä, saati kiinnostavilta. Kyseessä ovat loppujenlopuksi aika eri tyyliset pelit, eikä niiden suora vertailu keskenään ole kovin mielekästä.

Pääkallolla varustetut viholliset ovat kyllä voitettavissa, tosin level-eron ollessa todella suuri (joka on suoraan sanottuna aika harvinaista), taistelu menee mielenkiinnottoman pitkäksi. Se eroaako tämä sitten mitenkään siitä, että Skyrimissä alkuleveleillä snow troll tai giant mätkii sinut kerralla hengiltä, ellet kiipeä kiven päälle ammuskelemaan sitä sataa kertaa jousella kun se kiertää ympärilläsi, on tulkinnanvarainen kysymys sitä pääkalloikonia lukuunottamatta.
 
Tyhjää täynnähän se Novigrad oli vertailussa vaikka Whiteruniin, jossa oli vuonna 2011 eri tasoja rakennusten sisällä ja yhteyksiä asukkaiden välillä, mikä syventää kokemusta, kun tehtävät ja osapuolet laajentuvat kartan avomaastoon ja siellä kohdattavaan, mikä Witcherissä oli noin kuusi ennaltamäärättyä askaretehtävää lopun ollessa joutomaata. Missä olivat esimerkiksi scoi'taelit tai sen luolajengin edustajat? Välivideoissa.

Novigrad ja Assassin's Creed Brotherhoodin Rooma ovat enemmänkin samaa sarjaa, mitä Horizon: Zero Dawn uusimpana edustaa. Olen näistä kaikista peleistä pitänyt, mutta lähinnä pelisuunnittelun pettymyshän nuo kaupungit ovat kohtaajalleen, jos kultastandardi on edelleen Fallout 2 tai Baldur's Gate 2. Tai Skyrim ja Kingdom Come: Deliverance tältä vuosikymmeneltä. Ubisoftin pelin tunnistaa.

Tasorajoitus edustaa CD Projekt Redin kehnoa pelisuunnittelua, missä oli pelaajalle tarjolla vain rangaistus, ei palkintoa. Kauheasti järkeähän ei ole takoa sivuttaishypyllä levelille 99 muuttunutta sotilasta kymmenen minuuttia kumoon, miekan hakotessa viidenteen iskuun, jos tästä ei seuraa mitään. Jos hävisi sotilaalle niin rahansa sentään menetti, että on tätäkin skenaariota joku firman studioilla todistettavasti miettinyt.

Meikämansikalle ei myöskään tuo lisäarvoa tai immersiota, että pitää käydä monsterin luona tarkastamassa pääkallotilannetta, että voiko tätä edes haastaa ennen kuin käy taisteluun.

Levelin 99 hirviö kyllä kelpaisi kartalla kohdattavaksi ihan missä kohtaan vaan peliä, mutta mitä lisäarvoa tuo jo valmiiksi haastavan taistelun sääntöjen muuttaminen epäreiluiksi. En muista muissa peleissä vastaavaa suunnittelua nähneeni.

Kai sen hirviön voisi suunnitella haasteelliseksi muutoinkin, eikä voitokkaalle pelaajalle tarvitse antaa ylivertaista taikamiekkaakaan palkkioksi. Mahdollisuus ja palkitsevuus riittäisi sen sijaan, että kohtaaminen ja se pelimaailman osa muunnetaan merkityksettömäksi.

Mitään Skyrimiltä pois ottamatta minulla immersio oli Skyrimin juoksu questien, combatin, jatkuvan keräilyn (potion spämmin) ja muun erikoisuuden kanssa aika nollassa verrattuna Witcheriin. Skyrim oli minulle enempikin "hauskaa pelattavaa" heittelemällä Fus ro Dahilla porukkaa, kuin fiilistelemässä ja tutkimassa Witcherin maailmaa
 
Kannattaa nyt muistaa että Witcher 3 Geraltin hahmo rajoitti jo narratiivillaan pelaajan tekemisiä melko reilusti kun taas Skyrimissä hahmo oli ihan mikä tahansa random jamppa. Witcherissä ei itselle edes tullut tarvetta päästä nuohoamaan joka taloa kun Elder Scrollseissa kaikki kama lähti mukaan mitä hiukankin mahtui mukaan ja sama Fallouteissa.

Toivoisin että Cyberpunkissa ei myöskään olisi mitään 200 omenaa inventoryssa tai 10 eri statseilla olevaa saman mallin asetta. Vaan jos loottia saa siitä saa myös rahaa/quest tai se on muuten hyödyllinen.
 
Toivoisin että Cyberpunkissa ei myöskään olisi mitään 200 omenaa inventoryssa tai 10 eri statseilla olevaa saman mallin asetta. Vaan jos loottia saa siitä saa myös rahaa/quest tai se on muuten hyödyllinen.
Tätä toivoisin itsekin mutta jotenkin en vain usko tämän toteutuvan :sori: Jokaista rpg:tä josta pidän riivaa tuo järjetön roskatavaran määrä ja olen vain hiljaisesti tottunut että se "kuuluu asiaan".
 
Joo. Dying Light ja Kingdom Come: Deliverance ovat hyviä esimerkkejä myös tästä ettei rahalla tee yhtikäs mitään. Roskaa tulee ovista ja ikkunoista niin et selkäranka narisee ja mitään et sillä tee.
 
Demossa näkyi olevan backpack yhtenä välilehtenä, eiköhän scifi-reppu vedä ainakin saman verran kuin maagiset satulalaukut.
 
Halvin tapa lisätä kaikki sukupuolet peliin olisi varmaan se, että sukupuolen valinnan jälkeen pelaaja saisi kirjoittaa "miehen" tai "naisen" tilalle mitä haluaa. Ulkonäköön se ei kuitenkaan vaikuttaisi, kuten ei oikeastikaan.
Mutta keskusteluvaihtoehtoihin sen pitäisi vaikuttaa. Aina kun joku kutsuisi sinua mieheksi/naiseksi, -kuten oikeassa elämässä-, niin muunsukupuolisen hahmon pitäisi saada vedää dialogue-treestä kauheat raget päälle, -kuten oikeassa rlämässä.
 
Toivoisin että Cyberpunkissa ei myöskään olisi mitään 200 omenaa inventoryssa tai 10 eri statseilla olevaa saman mallin asetta. Vaan jos loottia saa siitä saa myös rahaa/quest tai se on muuten hyödyllinen.

Sehän on ihan omasta pelityylistä kiinni, haluaako kerätä sinne inventoryyn 200 omenaa. Monesti siinä hyödyttömän esineen vieressä on joku maininta "junk/worthless". Minusta se lisää pelin immersiota ja valinnanvapautta, kun voit vuorovaikuttaa kaikkien pelimaailman objektien kanssa eivätkä ne ole vain staattista taustaa.
Divinity: original sin 2:ssa oli aivan loistava ominaisuus se, että pystyit jo tavaroita kerätessä siirtämään ne erilliseen myytävät -kategoriaan (en muista nyt mikä sen kategorian tarkka nimi oli) hiiren kakkosnapilla. Silloin myytäviä tavaroita ei tarvinnut enää kauppiaan luona ruveta uudestaan etsimään inventaariosta, vaan ne kaikki pystyi myymään parilla klikkauksella kun olivat jo valmiiksi lajiteltuina.
Se on kanssa ihan hyvä ratkaisu, että noita ns. arvottomia esineitä käytetään vaikka osina jossakin craftauksessa. Silloin niillä tekee kuitenkin jotain.
Summasummarum: tuo inventaariojumpan rasittavuus on aika paljon kiinni siitä miten hyvin se inventaario on tehty.
 
Witcher 3 on mielestäni paras yksinpeli mitä olen koskaan pelannut.
Cyberpunk gameplay video näytti mielestäni liikaa geneeriseltä putkijuoksuräiskinnältä.
Toivottavasti kartassa on jotain vapaitakin alueita, eikä kaikki tiet ole tuollaisia rännejä kuin videolla.
Pakko ostoshan tämäkin on.

Videon tehtävä oli selvästi alkupäästä pääjuonta ja todennäköisesti osa sisäänrakennettua tutoriaalia. Voimakkaampi ohjailu on tässä vaiheessa vielä hyväksyttävää.
 
Sehän on ihan omasta pelityylistä kiinni, haluaako kerätä sinne inventoryyn 200 omenaa. Monesti siinä hyödyttömän esineen vieressä on joku maininta "junk/worthless". Minusta se lisää pelin immersiota ja valinnanvapautta, kun voit vuorovaikuttaa kaikkien pelimaailman objektien kanssa eivätkä ne ole vain staattista taustaa.
Divinity: original sin 2:ssa oli aivan loistava ominaisuus se, että pystyit jo tavaroita kerätessä siirtämään ne erilliseen myytävät -kategoriaan (en muista nyt mikä sen kategorian tarkka nimi oli) hiiren kakkosnapilla. Silloin myytäviä tavaroita ei tarvinnut enää kauppiaan luona ruveta uudestaan etsimään inventaariosta, vaan ne kaikki pystyi myymään parilla klikkauksella kun olivat jo valmiiksi lajiteltuina.
Se on kanssa ihan hyvä ratkaisu, että noita ns. arvottomia esineitä käytetään vaikka osina jossakin craftauksessa. Silloin niillä tekee kuitenkin jotain.
Summasummarum: tuo inventaariojumpan rasittavuus on aika paljon kiinni siitä miten hyvin se inventaario on tehty.

Ilmeisesti tarkoitat vuorovaikutuksella sitä että voit siirtää kaikkia esineitä pelimaailmassa? Koska kaiken kaman repiminen mukaan lähinnä syö immersiota.
 
Cyberpunk 2077 - 48 minutes of gameplay - File download - Gamersyde

17GB latauslinkki jos haluaa katsella uudestaan parhaalla mahdollisella laadulla. ;)

Katsoin varsin tämän version. Peli näyttää aika hyvältä, ja Wihtori-sarja ja etenkin W3 oli niin huikea kokemus, että tämä peli on itsellä automaattisesti ostossa. Videossa näkyi useita tiukkoja valintatilanteita, mikä on nannaa.

Mutta kompassimarkkerit häiritsivät kyllä kovasti. Menee kyllä peli-ilo jos ruudulla näkyy koko ajan mihin suuntaan pitäisi kävellä.
Samoiten ihmisten ja objektien päällä näkyvät selityslootat ankeuttavat kokemusta. HUD on varmaankin säädettävissä siten, että nuo avut saa pois päältä, mutta siihen liittyykin huolenaihe: toimiiko peli jos etenkin markkerit ottaa pois? Jos peli suunnitellaan markkereiden ympärille, voiko olla että ilman niitä tulee turhauttavaa haahuilua ja etsimistä?

W3:ssahan oli vakiona minimäpissä näkösällä polku seuraavaan kohteeseen. Itsellä moinen pilaa pelin, joten otin sen pois päältä. Yhdessä tehtävässä ei meinannun millään löytää perille koska polku oli pois päältä, mutta muutoin ei aiheuttanut ongelmia. Toivottavasti peli toimii hyvin pelkistetymmällä HUDilla. Lisäksi tuo aim-bot hieman mietityttää. Futuristiset aseet on toki kiva, mutta sopiva vaikeustaso on tärkeä osa peliä. Kuolon pitää korjata aina toisinaan, jotta taistelussa joutuu yrittämään. Nyt on käytössä on selvästi helpompi ase, voi olla kiusaus sitten käyttää sitä.
 
Itse käsitin niin, että tuo pelin hud-sälä on AR:rää jonka voi asentaa hahmoonsa tai sitten olla asentamatta. Kunhan AR yleistyy tulevaisuudessa, niin voi olla että itse kunkin kännykän ja auton markkerit näkyy ihan samalla tapaa näkökentässä. Helpottaa muuten ainakin oman auton löytämistä prisman parkkipaikalta...:tup:

En näin ollen pitäisi tuota hud sälää edes immersiota rikkovana. Toki hyvä jos ne saa halutessaan pois.
 
Mutta kompassimarkkerit häiritsivät kyllä kovasti. Menee kyllä peli-ilo jos ruudulla näkyy koko ajan mihin suuntaan pitäisi kävellä.
Olen täysin samaa mieltä, tuntuu harvinaisen härskiltä pelaajan älykkyyden aliarvioinnilta. Markkerit tuntuu ikävä kyllä olevan nykypeleissä vakiovaruste. Onneksi ne saa yleensä säädettyä ja otan ne itsekin aina pois päältä. Fallout 4:ssä ei haitannut yhtään, mitä nyt joskus oli epäselvää missä kerroksessa kohde oli. DXMD:ssä paransi vain immersiota. Preyssä käytin vain avaruudessa, kun karttaa ei ollut käytössä ja eksyminen oli muutenkin 3D:nä helpompaa.

Vaikka miten olisi augmentaatio, niin meinaan kyllä kytkeä mokomat pois tässäkin. Pidän suunnistamisesta.
 
Sehän on ihan omasta pelityylistä kiinni, haluaako kerätä sinne inventoryyn 200 omenaa. Monesti siinä hyödyttömän esineen vieressä on joku maininta "junk/worthless". Minusta se lisää pelin immersiota ja valinnanvapautta, kun voit vuorovaikuttaa kaikkien pelimaailman objektien kanssa eivätkä ne ole vain staattista taustaa.
Divinity: original sin 2:ssa oli aivan loistava ominaisuus se, että pystyit jo tavaroita kerätessä siirtämään ne erilliseen myytävät -kategoriaan (en muista nyt mikä sen kategorian tarkka nimi oli) hiiren kakkosnapilla. Silloin myytäviä tavaroita ei tarvinnut enää kauppiaan luona ruveta uudestaan etsimään inventaariosta, vaan ne kaikki pystyi myymään parilla klikkauksella kun olivat jo valmiiksi lajiteltuina.
Se on kanssa ihan hyvä ratkaisu, että noita ns. arvottomia esineitä käytetään vaikka osina jossakin craftauksessa. Silloin niillä tekee kuitenkin jotain.
Summasummarum: tuo inventaariojumpan rasittavuus on aika paljon kiinni siitä miten hyvin se inventaario on tehty.

Samaa mieltä. Ite opin jo Baldurs Gaten aikaan, ettei jokaista örkinraatoa tarvitse level 18 eeppisenä sankarina enää penkoa, kun niillä on vaan halpaa rihkamaa.

Siitä en kyllä tykkää, että maailma on täynnä tynnyreitä joita saa luvan kanssa penkoa ja löytää köysiä yms. jotka on sitten pakollisia craftaukseen jolla saa kunnon kamaa.
 
Itse käsitin niin, että tuo pelin hud-sälä on AR:rää jonka voi asentaa hahmoonsa tai sitten olla asentamatta. Kunhan AR yleistyy tulevaisuudessa, niin voi olla että itse kunkin kännykän ja auton markkerit näkyy ihan samalla tapaa näkökentässä. Helpottaa muuten ainakin oman auton löytämistä prisman parkkipaikalta...:tup:

En näin ollen pitäisi tuota hud sälää edes immersiota rikkovana. Toki hyvä jos ne saa halutessaan pois.

Ilman muuta AR kuuluu tähän peliin, ja siihen liittyen sopiva hahmontunnistus on varmasti ihan toimiva. Mutta se että "AR" näyttää esim jokaisen ihmisen hahmoluokan (kivatyttö/poika, korsto, jne) ei ole lainkaan realistista, vaan syö immersiota. Mutta varsinaisesti isompi ongelma on kuitenkin noissa quest-markkereissa.
 
Siitä en kyllä tykkää, että maailma on täynnä tynnyreitä joita saa luvan kanssa penkoa ja löytää köysiä yms. jotka on sitten pakollisia craftaukseen jolla saa kunnon kamaa.
Riippunee itsellä pelimaailmasta. Johonkin Falloutin maailmana minusta sopi juuri tämä, että romusta kierrätetään tavaraa, vaikka se menikin ihan yli nelosessa.

Toisaalta se "romun" kerääminen on vähän hassua ja varsinki Witcher3 kärsi siitä, että suurinosa tavarasta oli romua, oli se sit itemit tai muu kauhta.

Kaiken kaikkiaan toivoisin, että loottiin panostettaisiin jollain tavalla. Esim. niin, että niitä oikeasti hyviä aseita olisi vain muutama kourallinen ja ne erottuisi toisistaan, eikä niin, että on aina se +1 ja sit seuraava ase +2. Vaan vaikka Baldur's Gate 2 tyyliin, että suurinosa aseista on tavallisia tai +1 mallisia, ja sitten on ne muutamat erikoisitemit, jotka sopii vain tietyn tyyppiseen pelaamiseen ja niistä saa bonusta tietyn tyyppisissä tilanteissa.

Kunhan ei tulis enää mitään detective modeja yms. Ne jos jotkut alkaa tympimään peleissä kun niitä sit rämpytellään jatkuvasti, että löytyy ne piilotetut herkut ja pelimaailma vilkkuu millon minkäki värisenä.
 
Kunhan ei tulis enää mitään detective modeja yms. Ne jos jotkut alkaa tympimään peleissä kun niitä sit rämpytellään jatkuvasti, että löytyy ne piilotetut herkut ja pelimaailma vilkkuu millon minkäki värisenä.
Samaa mieltä - itselle useissa peleissä täydellinen immersiontappaja kun pitääkin jollain violetin tai harmaansävyisellä pelikuvalla pelata vain ettei jotain tärkeää jää näkemättä. En tosin pidättäisi hengityst tätä odotellessa kun AR:t on suunnilleen niin täydellinen syy kehittäjille lisätä juuri tuommoinen "näe pelimaailma paremmin" ominaisuus kuin voi olla :vihellys:
 
Tätä toivoisin itsekin mutta jotenkin en vain usko tämän toteutuvan :sori: Jokaista rpg:tä josta pidän riivaa tuo järjetön roskatavaran määrä ja olen vain hiljaisesti tottunut että se "kuuluu asiaan".
Witcher 1: ssä oli kyllä hyvä loot systeemi. Armoreita oli 3 ja miekkojakin vain jokunen. Jok'ikinen upgrade tuntui aina spesiaalilta. Kyllä tuntui hienolta kun sai sen excellent leather jacketin jota varten joutui säästämään kaikki monster questien palkkiot ja jopa noppapokerin voitot kun oli niin saatanan kallis. :D

Sit ei ollu enään rahaa uuteen miekkaan pitkiin aikoihin.. :sori:
 
Witcher 1: ssä oli kyllä hyvä loot systeemi. Armoreita oli 3 ja miekkojakin vain jokunen. Jok'ikinen upgrade tuntui aina spesiaalilta. Kyllä tuntui hienolta kun sai sen excellent leather jacketin jota varten joutui säästämään kaikki monster questien palkkiot ja jopa noppapokerin voitot kun oli niin saatanan kallis. :D

Sit ei ollu enään rahaa uuteen miekkaan pitkiin aikoihin.. :sori:
Hah joo mä pelasin sillä W1 parhaalla miekalla pidempään Witcher 2:ssa kun 1:ssä koska 1:ssä oli varaa siihen niin myöhään ja sen käyttämistä sai jatkaa jatko-osassa :D
 
Cyberpunk 2077 Third Person: Is There a Third Person Option? - GameRevolution

Jaa, tämä on nyt sitten vahvistettu lopullisesti kehittäjien taholta että 1st person mode on ainoa vaihtoehto. Se siitä sitten, peli saa jäädä myymälään. Todella harmi. Tällaisena äärimmäisen liikepahoinvoivana pelaajana olisin toivonut kolmatta persoonaa valittavaksi.

Siis todella äärimmäisen liikepahoinvoiva. Minulle jo 5 minuuttia tuota pelivideon katsomista oli liikaa.:darra:
 
Lisäksi tuo aim-bot hieman mietityttää. Futuristiset aseet on toki kiva, mutta sopiva vaikeustaso on tärkeä osa peliä. Kuolon pitää korjata aina toisinaan, jotta taistelussa joutuu yrittämään. Nyt on käytössä on selvästi helpompi ase, voi olla kiusaus sitten käyttää sitä.

Jossain videossa missä kehittäjiä haastateltiin mun mielestä sanoivat että ne smartgun-tyyppiset aseet on ensisijassa niitä pelaajia varten jotka ei ole räiskintäpelien harrastajia. Ja minä kun ajattelin että ne oli konsoleita varten :D Kuitenkin niitä varten, joille tähtääminen tuottaa vaikeuksia ilman avustuksia...
 
Toisaalta se "romun" kerääminen on vähän hassua ja varsinki Witcher3 kärsi siitä, että suurinosa tavarasta oli romua, oli se sit itemit tai muu kauhta.
Witcher 3 teki tuon silti hyvin ettei se romu painanut käytännössä mitään. Mulla on ikävä tapa "suorituspelata" eli pyrin keräämään kaiken mikä irti lähtee ja kierrän jokaikisen nurkan mikä löytyy piilottettujen asioiden toivossa. Tuollaiseen pelityyliin Witcher 3:n systeemi sopi hyvin, kun aina löytyi jotain ja vain aseet & suojat painoivat inventaariossa. Tuohon verrattuna tuntuu typerältä laittaa edes painoa "turhille" esineille, niinkuin Falloutit ja Skyrimit tekevät.
 
Witcher 3 teki tuon silti hyvin ettei se romu painanut käytännössä mitään. Mulla on ikävä tapa "suorituspelata" eli pyrin keräämään kaiken mikä irti lähtee ja kierrän jokaikisen nurkan mikä löytyy piilottettujen asioiden toivossa. Tuollaiseen pelityyliin Witcher 3:n systeemi sopi hyvin, kun aina löytyi jotain ja vain aseet & suojat painoivat inventaariossa. Tuohon verrattuna tuntuu typerältä laittaa edes painoa "turhille" esineille, niinkuin Falloutit ja Skyrimit tekevät.
Tämä ei vaan tainnut olla alkutilanne, vaan tuo kehityi päivitysten myötä noin jos en väärin muista. Ainakin inventorya rukattiin paljon päivityksissä selkeämmäksi. Mut joo, toisaalta tuo kauhtan painottomuus tarkottais sitä, että Falloutissakin nappais jokaisen ämpärin mukaan miettimättä sen kummemmin tarviiko sitä.

Lähinnä pointti on siinä, että miksi sitä romua pitää olla jos sillä ei ole mitään käyttötarkotusta muuta kuin mennä "romu-inventoryyn" ja sit myytäväksi yhdellä kuparilla. Kun se on sit kuitenki keinotekoisesti rajattu niin, että otat tynnyristä yhden kynttiläntyngän, suljet tynnyrin ja huomaat siinä päällä 5 kynttiläntynkää joita et voi ottaa.
 
Melko varmasti jonkinlainen detective mode tässäkin, koska on noi modatut silmät joilla voi skannailla asioita.
 
Onpas täällä offtopicia o_O

Itse taas ymmärrän täysin tuon 3rd personin puuttumisen, koska kamerakikkailulla voi katsella kulmien taaksen jne käyttää sitä ns wallhackina :lol: Toisaalta eipäs itseäni haittaisi sinänsä, koska kyseessä opn yksinpeli ja en kuitenkaan siihen 3rd personiin koskisi pitkällä tikullakaan.

En saanut mitään negatiivista kuvaa tuosta gameplaysta ja aika vaikea muutenkin vielä tässä vaiheessa sanoa mitään. Sitten vasta kun pelin pelannut läpi niin uskaltaa ottaa kantaa :comp: Veikkaisin että pidän tästä kuitenkin enemmän kuin witcheristä jota jaksoin pelaa 10min ja kyllästyin :D
 
Wind is howling.
Mulle tulee tuosta lauseesta aina mieleen ihan toinen peli. Myöskin vuoden 2015 parhaimmistoa.

maxresdefault.jpg
 
Cyberpunk 2077 tavoittelee Red Dead Redemption 2:n kaltaista loistavuutta

"Cyberpunk 2077:llä ei vielä ole virallista julkaisupäivää, mutta pelin kehitys etenee Kicińskin mukaan sovittujen aikataulujen puitteissa ja alkaa olla viimeisiä kiillotuksia ja bugikorjauksia vaille valmis."

Mitähän tuokin sitten todellisuudessa tarkoittaa, jos aiemmin puhuttu, että peliä joutuu odottamaan vielä pitkään. Innostuin jo Black Fridayna ostamaan uutta palikkaa koneeseen osittain Cyberpunk mielessä :btooth:
 
"Cyberpunk 2077:llä ei vielä ole virallista julkaisupäivää, mutta pelin kehitys etenee Kicińskin mukaan sovittujen aikataulujen puitteissa ja alkaa olla viimeisiä kiillotuksia ja bugikorjauksia vaille valmis."

Mitähän tuokin sitten todellisuudessa tarkoittaa, jos aiemmin puhuttu, että peliä joutuu odottamaan vielä pitkään. Innostuin jo Black Fridayna ostamaan uutta palikkaa koneeseen osittain Cyberpunk mielessä :btooth:

Virheellisesti suomennettu; alkuperäisessä uutisessa ei sanottu noin. Sen sijaan siinä sanottiin, että julkaisupäivää ei vielä ole tiedossa, mutta se on luultavasti vuonna 2020.
 
Joo kyl sitä päästään erittäin todennäkösesti odottelemaan vielä vuosi kaksi :tdown:
 
Minulle jäi tunne että tiet joita ajettiin oli täysin putkia paikasta a paikaan b eli ei mitään vapaata ajamista valinnaisilla reiteillä jos tuo pitää lopullisessa pelissä paikkansa niin on aika iso ero Wizhereihin nähden.

Tuossa streamilla juuri sanottiin, että maailmaa voi tutkia vapaasti monilla eri autoilla ja moottoripyörillä. Tuskin siis täysin putkijuoksua.

Minusta Gameplay demossa näkyy mielenkiintoinen kohtaus. Kun pelihahmo menee hissillä alas. Näkyy moottoritie jossa paljon autoja. Ylipäätään olen yllättynyt kuinka autoja on 60-luvun nuhapumpuista lentäviin autoihin ja kuljetusaluksiin. Jos katsotte demon niin että keskitytte vain kulkuneuvoihin niin aika vapaasti saa mennä.

Miiiiiinkä helvetin takia noita hyppiviä damagenumeroita pitää tunkea peleihin?

Esim. Destiny on hyvä esimerkki tästä. Olisikohan The Division toinen. Minusta lisäävät roolipelimäistä tunnelmaa. Haluan että peli tuntuu peliltä, ei tarvitse olla "oikeaa elämää". Myös lukujen värit vaihtuvat mitä paremmin osut.

Jaa, tämä on nyt sitten vahvistettu lopullisesti kehittäjien taholta että 1st person mode on ainoa vaihtoehto. Se siitä sitten, peli saa jäädä myymälään. Todella harmi. Tällaisena äärimmäisen liikepahoinvoivana pelaajana olisin toivonut kolmatta persoonaa valittavaksi.

Siis todella äärimmäisen liikepahoinvoiva. Minulle jo 5 minuuttia tuota pelivideon katsomista oli liikaa.:darra:

Eikö ole mahdollista että liikut rauhallisesti 1person tilassa. Eikö nopea 3person sitten haittaa lainkaan?

...

Mutta juu. Itse kuulun niihin jotka ovat lähes 100varmoja että peli julkaistaan vuoden 2019 aikana. Toinen hieno juttu on se että RDR2 sai niin hyvän vastaanoton. Luulen että siitä pelistä yritetään ottaa paljon Kyberpunkkiin. Ja parasta jos maailmasta halutaan tehdä yhtä elävä paikka.

Kokonaisuutena pelkään että ampuminen / FPS shooter pelaaminen on kaukana tulevan DOOM Eternalin tasosta, tai liikkuminen ajoneuvoilla kaukana GTA-tasosta. Jos sen sijaan haluaa rauhassa tutkia, keskustella ja edetä lukuisia välivideoita katsellen, niin ehkä tämä on juuri sitä. The Witcher 4 ... vain toisessa ulottuvuudessa. Toki toivon salaa että peli olisi muutakin, mutta en juurikaan usko siihen. Odotan samanlaista rauhallista tempoa ja tekemistä kuten RDR2:ssa.

PS4 Pron:n omistajalle. Jos OLED 4K HDR TV, niin aika kiva homma. Pelaa vuoden RDR2 ja vaihtaa sitten lennosta 2019 lopussa Kyberpunkkiin. Katsoo siinä välissä kaiken mahdollisen scifin Star Trek TV-sarjoista uuteen Blade Runneriin. Pelaa samalla tasohyppelyä, kun tulee, "The Last Night" ... ihan hyvät ajat tulossa pelaajalle.



Muutamia yksityiskohtia jotka ehkä jäivät huomaamatta Gameplay DEMO:ssa.

 
Viimeksi muokattu:
Tapa se on tuokin itsepetosta selitellä :D
Totta :D

Mutta tosiaan prossu ahdistaa jo nyt joissakin peleissä ja gameplay-videolla kaupunki oli sen verran täynnä elämää ja ihmisiä, että tuskin kovin hyvin pyörisi. Eipähän tarvitse tuon ja muiden pelien kohdalla stressata prossun osalta hetkeen.
 
Itse paukuttelen 4790K sotanorsulla siihen asti että Intel viimein oksentaa ne 10nm prossut ulos. Sitten ei rahoja säästellä ja ostoon lähtee 8-10 ytiminen monsteri. :drool:
 
Itse paukuttelen 4790K sotanorsulla siihen asti että Intel viimein oksentaa ne 10nm prossut ulos. Sitten ei rahoja säästellä ja ostoon lähtee 8-10 ytiminen monsteri. :drool:
joka todennäköisesti käppää 3.5GHz mutta lämmöntuotto on 35w.
 
Itselleni tuli tällainen pelko, mitä jos Cyberpunk 2077 onkin "vain" tätä:

- FPS ampuminen, liikkuminen taisteluissa on kankeaa ja hidasta
- ajaminen on niin ikään kankeaa, putkissa etenemistä
- pelaaminen koostuukin lähinnä paikasta toiseen kävelystä, loputtomista keskusteluista ja välivideoista

Elikkä Witcher 3 + RDR2 = Cyberpunk 2077 ... tavallaan tällainen interaktiivinen elokuva. En sano tätä kaikkea negatiivisesti mutta taistelu ei ole lähelläkään Destinya tai ajaminen GTA-sarjaa...
 
En sano tätä kaikkea negatiivisesti mutta taistelu ei ole lähelläkään Destinya tai ajaminen GTA-sarjaa...
Ketä kiinnostaa? Tämmöisissä roolipeleissä taistelun tarvitsee olla vain tarpeeksi hyvää, jotta sitä sietää. Peli itse loistaa ihan muilla meriiteillään. (Katso myös: Mass Effect 1, KOTOR, Fallout New Vegas) Toki hyvä taistelu olisi plussaa, mutta siinäkin pitäisi vaikuttaa enemmän hahmon kuin pelaajan taito.

Minulle tuli demosta sellainen käsitys, että ajaminen on samantyylistä kuin jossain "avoimen maailman" Need for Speed -peleissä. Eli putkea on laaja, moneen suuntaan haarautuva ja risteilevä verkosto.
 
Ketä kiinnostaa? Tämmöisissä roolipeleissä taistelun tarvitsee olla vain tarpeeksi hyvää, jotta sitä sietää.

Riippuu ihan siitä, että kuinka paljon sitä on, ja kuinka paljon sitä voi välttää halutessaan.

Tosin itsehän pidin Alpha Protocollista, jossa oli varmaan paskin ammuskelu RPG:issä koskaan, mutta siinä sopivalla buildilla olikin käytännössä cheat mode päällä tappeluissa.
 
joka todennäköisesti käppää 3.5GHz mutta lämmöntuotto on 35w.
Onko tästä tullut jotain vuotoa vai pelkkää mutua?

Tosin, jos 10nm floppaa niin mikään ei estä vaihtamasta leiriä. Tai sitten ostamaan jotain 9900K:ta jolla varmasti pärjää sinne 10. konsolisukupolveen asti.
 
Ketä kiinnostaa? Tämmöisissä roolipeleissä taistelun tarvitsee olla vain tarpeeksi hyvää, jotta sitä sietää. Peli itse loistaa ihan muilla meriiteillään. (Katso myös: Mass Effect 1, KOTOR, Fallout New Vegas) Toki hyvä taistelu olisi plussaa, mutta siinäkin pitäisi vaikuttaa enemmän hahmon kuin pelaajan taito.

Minulle tuli demosta sellainen käsitys, että ajaminen on samantyylistä kuin jossain "avoimen maailman" Need for Speed -peleissä. Eli putkea on laaja, moneen suuntaan haarautuva ja risteilevä verkosto.

Kyllä kiinnostaa. Ite en voi ymmärtää kuka jaksaa jotain mass effectiä pelata, kun se itse pelaaminen (liikkuminen/ammuskelu) on ihan hirveetä schaibendaalia. En käsitä, miksi luodaan A luokan välivideot, hahmot, tarina ym. mutta sitten itse gameplay on kustu ihan täysin.

Mass Effectissä ei ollut todellakaan edes tarpeeksi hyvää, Kotorista jäi muistaakseni vähän samanlaiset fiilikset. Mutta Witcher 3:ssa ollaan jo hyvällä tasolla noiden suhteen, joten luotto CP 2077:n on kyllä gameplayn osalta korkealla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom