Cyberpunk 2077

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
No onhan tämä kiehtova esimerkki siitä, miten 8v kehityksessä ollut peli julkaistaan vieläkin keskeneräisenä. Luvataan kuu taivaalta jne. Johtamisen ongelmat CDPR:llä, sijoittajat vaatii tulosta joten peli julkaistaan rikkinäisenä, peli vedetään osittain pois myynnistä, peli on pelikelvoton osalla alustoista yms.
Kun luki tuota aikaisempaa vuotoa niin ilmeisesti 2016 lopussa päätettiin että Witcher 3 enginen sijaan peli tehdään sittenkin uuden enginen päälle. En osaa sanoa paljonko tuohon mennessä peliä oli saatu jo tehtyä, mutta on voinut olla aikamoinen pommi ja työmaa alkaa siirtämään kaikkea jo olemassa olevaa kontenttia uuden enginen päälle ja samalla sitten itsessään jo uuden enginen tekeminen on suht kova duuni. Todennäköisesti osasyy siihen miksi peli on niin helvetin buginen ja selittää sitä miksi tätä on hierottu 8-10v ja jälki on mitä on.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 696
Eilen otettiin corpo tyttelin kanssa ilta jumpat. Kuvamoodissa, kun laittaa katso kameraan päälle ja vähän vemyttelee pikkareissa niin empä oo niin aidon näköistä vartaloa koneella nähnyt ikinä. Ja hudin kun vielä häivyttää. Ai ai. Satasen voisin maksaa pelkästään tuosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 272
Kun luki tuota aikaisempaa vuotoa niin ilmeisesti 2016 lopussa päätettiin että Witcher 3 enginen sijaan peli tehdään sittenkin uuden enginen päälle. En osaa sanoa paljonko tuohon mennessä peliä oli saatu jo tehtyä, mutta on voinut olla aikamoinen pommi ja työmaa alkaa siirtämään kaikkea jo olemassa olevaa kontenttia uuden enginen päälle ja samalla sitten itsessään jo uuden enginen tekeminen on suht kova duuni. Todennäköisesti osasyy siihen miksi peli on niin helvetin buginen ja selittää sitä miksi tätä on hierottu 8-10v ja jälki on mitä on.
Eikö tämä ole tehty Witcher3:n enginellä eli RedEngine? Tottakai samalla engineä jatkokehitetty kuten on vuosien saatossa muutenkin tehty.
 
Liittynyt
15.11.2017
Viestejä
153
Eilen otettiin corpo tyttelin kanssa ilta jumpat. Kuvamoodissa, kun laittaa katso kameraan päälle ja vähän vemyttelee pikkareissa niin empä oo niin aidon näköistä vartaloa koneella nähnyt ikinä. Ja hudin kun vielä häivyttää. Ai ai. Satasen voisin maksaa pelkästään tuosta.
Ai sitä pääsee itse toimintaa kuvailemaan. Pitääpä muistaa tuo, jos pääsee Judyn salaattia sekottamaan. Militech mummon kanssa ei pitäny kuulemma päästä köyrimään, mutta niin vaan sekin nomadnaiselle anto. Panam ei tainnu lämmetä, tai ei ainakaan vielä. Kyllä se jo kuulumisia kyseli. Ois kyllä mahtava jos pääsis kaikki köyrimään.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Ai sitä pääsee itse toimintaa kuvailemaan. Pitääpä muistaa tuo, jos pääsee Judyn salaattia sekottamaan. Militech mummon kanssa ei pitäny kuulemma päästä köyrimään, mutta niin vaan sekin nomadnaiselle anto. Panam ei tainnu lämmetä, tai ei ainakaan vielä. Kyllä se jo kuulumisia kyseli. Ois kyllä mahtava jos pääsis kaikki köyrimään.
Eihän tässä kaiketi pääse kuin kahden kanssa .. Mieshahmolla on eri hlöt ja naishahmolla eri. Itse alotin female V:llä niin enpä sit päässy Panamin kanssa ... 0/10 paska peli
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Eihän tässä kaiketi pääse kuin kahden kanssa .. Mieshahmolla on eri hlöt ja naishahmolla eri. Itse alotin female V:llä niin enpä sit päässy Panamin kanssa ... 0/10 paska peli
Joo voi harmi kun Panam ja kaikki hahmot ei ole vakiona biseksuaaleja :rolleyes:
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
14
Kiitos kaikille kommenteista.

On tuota tullut pelattua, vaikka jotenkin ärsyttää. Ehkä nyt eniten ärsyttää bugit, kun lähes jokaisessa tehtävässä on vähintään yksi grafiikkabugi. Esimerkkinä vaikka Mistyn luona käynti, jossa se latoo pöydälle näkymättömiä Tarot-kortteja. Ja sitten Johnny näkyy joskus aivan outona grafiikkasotkuna, kun tuo jännä effecti bugailee. Joskus tulee osumaa ja kuolee omituisesti, vaikka olisi vain juoksemassa. PS4 versiossa siis nämä bugit. HDR settingssejä olen yrittränyt säätää, mutta ei oikeastaan hirmuisesti ole auttanut. Eka arvo 900, toinen sivulla 350 ja alhaalla 1.30. Joskus tuntuu siltä, että ilman HDR:ää näyttäisi paremmalta.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
1800X ja 6800 XT:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3355, 60000, 40, 86, 55.917

3700X ja 6800 XT:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4300, 60000, 61, 83, 71.667
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 696
Nii meinasin tuossa photomodissa omalla hahmolla kyykkylyä jne. Nytkun pelasin prologin uudestaan korpolla niin ensinnäkin tajusi paremmin niitä alun juttuja kun nomadilla pelattuna jo aika pitkälle. Mukavasti voi heitellä korpo läppää kaikille niin saa jonkin verran erilaista keskustelua aikaiseksi kuin nomadilla.
Ai sitä pääsee itse toimintaa kuvailemaan. Pitääpä muistaa tuo, jos pääsee Judyn salaattia sekottamaan. Militech mummon kanssa ei pitäny kuulemma päästä köyrimään, mutta niin vaan sekin nomadnaiselle anto. Panam ei tainnu lämmetä, tai ei ainakaan vielä. Kyllä se jo kuulumisia kyseli. Ois kyllä mahtava jos pääsis kaikki köyrimään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
HDR settingssejä olen yrittränyt säätää, mutta ei oikeastaan hirmuisesti ole auttanut. Eka arvo 900, toinen sivulla 350 ja alhaalla 1.30. Joskus tuntuu siltä, että ilman HDR:ää näyttäisi paremmalta.
HDR on rikki tällä hetkellä niin, että mustan taso on liian korkea ja se haalistaa samalla kaikki värit latteammaksi kuin ilman HDR:ää. Eli olet ihan oikeassa, ilman on todennäköisesti parempi, kunnes tuo korjataan.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Kun katsoo tämmöisiä videoita ja itse pelaa peliä ja edes hetkeksi pysähtyy arvioimaan kriittisesti tuota pelimaailmaa niin onhan se aika karua katsottavaa. Jos avoin maailma tehdään näin paskasti niin kannattaako sitä silloin tehdä ollenkaan, ketä tuo hauras kulissi palvelee. Deus Ex tyylinen lineaarisempi maailma ois voinut toimia huomattavasti paremmin tässä tapauksessa.

 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Kun katsoo tämmöisiä videoita ja itse pelaa peliä ja edes hetkeksi pysähtyy arvioimaan kriittisesti tuota pelimaailmaa niin onhan se aika karua katsottavaa. Jos avoin maailma tehdään näin paskasti niin kannattaako sitä silloin tehdä ollenkaan, ketä tuo hauras kulissi palvelee. Deus Ex tyylinen lineaarisempi maailma ois voinut toimia huomattavasti paremmin tässä tapauksessa.

Tuntuu että Gta on ylipäänsä tehty enemmän tuollaiseen random sekoiluun kaupungissa. Cyberpunk taas keskittyy enempi siihen tarinaan ja hahmoihin joissa se helposti voittaakin GTA:n. Toki koska Cyberpunk on avoimessa maailmassa, niin kaikki tuntuu odottavan sitä GTA maista maailmaa, miksei tätä odotettu esimerkiksi avoimen maailman spider-man pelistä jne?
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Tuntuu että Gta on ylipäänsä tehty enemmän tuollaiseen random sekoiluun kaupungissa. Cyberpunk taas keskittyy enempi siihen tarinaan ja hahmoihin joissa se helposti voittaakin GTA:n. Toki koska Cyberpunk on avoimessa maailmassa, niin kaikki tuntuu odottavan sitä GTA maista maailmaa, miksei tätä odotettu esimerkiksi avoimen maailman spider-man pelistä jne?
Cyperpunk keskittyy juuri siihen mihin pelaaja haluaa sen keskittyvän, eli pelaajalla on täysi vapaus. Spiderman on marvelin lisenssipeli jota sitoo tietyt rajoitteet, joten siinä ei ole edes järkeä tehdä kaupungista sen enempää kuin kulissi. Se että Cyperpunkkia verrataan muihin vapaan maailman peleihin on mielestäni täysin oikeutettua.
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Meneekö muilla osa kylteistä ja mainoksista tällaiseksi tuhruksi? Jossain kauempana olevissa mainoskylteissä huomaa näitä satunnaisesti (ei haittaa), mutta nuo opasteet on aika useinkin suttua. Tarkoitus oli pelailla ilman minimappia, mutta tämä kyllä vähän tympii. 4K:lla ja ultralla mennään, mutta asetusten säätämiselläkään ei tuntunut olevan vaikutusta (esim. ilman DLSS:ää sama vika).

CP77.jpg
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264


#1 Cyberpunk 2077
Cyberpunkissa on kyllä nätit grafiikat noiden valaistusefektien ansiosta, mutta kummallinen suttuisuus/rakeisuus ja lyhyt piirtoetäisyys sitä vaivaa. Varsinkin jos erehtyy kääntämään RT reflections OFF, niin nuo screen space reflections heijastukset on aivan törkeän näköiset (rakeiset). Ihan kun niistä puuttuisi kokonaan joku filtteri joka kuuluu olla. Käynnistelin tuossa vertailun vuoksi RDR2 ja kaikki on jotenkin paljon terävemmän ja skarpimman näköistä ja kaikki on tarkkaa myös kauempana, eikä vain 20m säteellä. Valaistusefekteissä sitten jäädäänkin jälkeen. No, molemmissa peleissä tulee kyllä pysähdeltyä vähän väliä ihan vaan maisemia katselemaan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
385
Toki koska Cyberpunk on avoimessa maailmassa, niin kaikki tuntuu odottavan sitä GTA maista maailmaa, miksei tätä odotettu esimerkiksi avoimen maailman spider-man pelistä jne?
Käytettiinkö Spider-Maninkin markkinoinnissa siis hehkutuksia CDPR:n tapaan että kuinka siinä tulee tuhansilla NPC:llä olemaan kattavat päivä- ja yörutiinit, jotka luovat uskottavimman avoimen maailman kaupungin mitä koskaan missään pelissä tähän mennessä? En siis tiedä koska en kyseisen pelin julkaisua seurannut.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
299
Itte huomasin että uus pätsi toi muisti bugin, näytti vievän 28gb heti kun pääsee peliin, kun pelin sammuttaa, niin peli jää päälle taustalle,
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 143
Meneekö muilla osa kylteistä ja mainoksista tällaiseksi tuhruksi? Jossain kauempana olevissa mainoskylteissä huomaa näitä satunnaisesti (ei haittaa), mutta nuo opasteet on aika useinkin suttua. Tarkoitus oli pelailla ilman minimappia, mutta tämä kyllä vähän tympii. 4K:lla ja ultralla mennään, mutta asetusten säätämiselläkään ei tuntunut olevan vaikutusta (esim. ilman DLSS:ää sama vika).

Onkohan näissä väliä, millaisella levyllä peli on asennettuna? Mekaaninen kovalevy varmaan jo liian hidas tälle pelille, mutta mietin eroja esim. SATA ja NVME SSD-levyjen kohdalla. Aika paljon tuntuu netissä olevan valitusta, että tekstuurit ei ehdi latautua. Itsellä peli asennettuna NVME-SSD:lle, jonka lukunopeus on 2450MB/s ja ikinä ei ole kovaakaan ajaessa käynyt noin, eikä muutenkaan ongelmia tekstuureiden kanssa. Kai tuo pelit samat tekstuurit lataa, oli kyseessä sitten 4K tai 1080p resoluutio.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Onkohan näissä väliä, millaisella levyllä peli on asennettuna? Mekaaninen kovalevy varmaan jo liian hidas tälle pelille, mutta mietin eroja esim. SATA ja NVME SSD-levyjen kohdalla. Aika paljon tuntuu netissä olevan valitusta, että tekstuurit ei ehdi latautua. Itsellä peli asennettuna NVME-SSD:lle, jonka lukunopeus on 2450MB/s ja ikinä ei ole kovaakaan ajaessa käynyt noin. Kai tuo pelit samat tekstuurit lataa, oli kyseessä sitten 4K tai 1080p resoluutio?
Samsungin 860 Evolla pop-in on aika karseeta välillä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 143
Samsungin 860 Evolla pop-in on aika karseeta välillä.
Tuosta olisi kyllä mielenkiintoista tehdä vertailua NVME ja SATA-levyllä. Cyberpunk taitaa olla ensimmäinen peli, joka oikeasti kaipailee NVME-levyä, vaikka Direct Gamingit ym. on vasta tulossa. Tallennuksien latausajat itsellä myös NVME-levyllä yllättävän nopeita ja ei ehdi paljoa sormia pyöritellä, kun peli jo käynnistyy. Last Gen -konsoleilla latausaika taas huitelee lähellä 2 minuuttia.
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Onkohan näissä väliä, millaisella levyllä peli on asennettuna? Mekaaninen kovalevy varmaan jo liian hidas tälle pelille, mutta mietin eroja esim. SATA ja NVME SSD-levyjen kohdalla. Aika paljon tuntuu netissä olevan valitusta, että tekstuurit ei ehdi latautua. Itsellä peli asennettuna NVME-SSD:lle, jonka lukunopeus on 2450MB/s ja ikinä ei ole kovaakaan ajaessa käynyt noin, eikä muutenkaan ongelmia tekstuureiden kanssa. Kai tuo pelit samat tekstuurit lataa, oli kyseessä sitten 4K tai 1080p resoluutio.
No perkules. Tämä on asennettuna SATA SSD:lle, mutta voisihan tuon kokeilla asentaa NVME-levyllekin ihan tieteen nimissä. Latausajat on näinkin ihan olemattomat ja pelin käynnistymiseen ja tallennuksen lataamiseen menee ehkä 30s kaikkineen.

e. Siirsin nopeammalle levylle, mutta ei ollut vaikutusta noihin tekstuureihin. Tulipahan nyt ainakin testattua ja latausajat lyheni tietty vähän entisestään. Eiköhän nuokin korjailla jotenkin sitten aikanaan päivityksissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Mulla ainakin on NVME levyllä jo peli ja silti joskus ei lataa noita opasteita. Eli ei mielestäni ole levystä kiinni.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
125
Cyperpunk keskittyy juuri siihen mihin pelaaja haluaa sen keskittyvän, eli pelaajalla on täysi vapaus. Spiderman on marvelin lisenssipeli jota sitoo tietyt rajoitteet, joten siinä ei ole edes järkeä tehdä kaupungista sen enempää kuin kulissi. Se että Cyperpunkkia verrataan muihin vapaan maailman peleihin on mielestäni täysin oikeutettua.
Jep. Kyllä se niin on, että peliä markkinoitiin avoimen maailman pelinä höystettynä "Your Cyberpunk, your rules" -kommenteilla. "If you talk the talk..." Hypeä ilmiselvästi rakennettiin sitä koskien, että ihmiset saavat kokea olevansa elävässä kaupungissa, joka mahdollistaa paljon aktiviteettia. Immersiossa tuo vaikuttaisi häviävän myös esim. Skyrimille, jossa pelin pääfunktio ei myöskään ole "copsien ammuskelu".

Kaikkiaan oon saanut käsityksen, että moni tykkää tästä pelistä, ja että kyseessä on monelta osin varsin tykättävä peli. On kuitenkin aika selkeää, että firma onnistui rakentamaan ennennäkemättömän hypen pelin ympärille, ja että peli ei sisällöllisesti pystynyt edes välttävästi täyttämään hypen muodostamia odotuksia. Valtavat pettymykset ja backlash (muistakin syistä kuin bugeista) ovat täysin oikeutettuja tätä koskien. On toki totta, että firmalla ei varsinaisesti ole velvollisuutta sanoa "oottakaas, ei tää nyt niiin avoin maailma tuu oleen", mutta silloin on myös turha ihmetellä kun osake laskee ja refundatut kappaleet täyttää alehyllyt.
 
Liittynyt
15.11.2017
Viestejä
153
Eihän tässä kaiketi pääse kuin kahden kanssa .. Mieshahmolla on eri hlöt ja naishahmolla eri. Itse alotin female V:llä niin enpä sit päässy Panamin kanssa ... 0/10 paska peli
Joo voi harmi kun Panam ja kaikki hahmot ei ole vakiona biseksuaaleja :rolleyes:
On tuo Panam mulle ainakin melkoinen pettymys, vaikken alunperin sitä lähtenytkään jahtaamaan. Judyn takia mennään naisena, ja se vaan pitää saada, mutta kesken pelin törmäsin tälläseen Panamiin, ja ois sekun pitäny saada.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
934
No perkules. Tämä on asennettuna SATA SSD:lle, mutta voisihan tuon kokeilla asentaa NVME-levyllekin ihan tieteen nimissä. Latausajat on näinkin ihan olemattomat ja pelin käynnistymiseen ja tallennuksen lataamiseen menee ehkä 30s kaikkineen.

e. Siirsin nopeammalle levylle, mutta ei ollut vaikutusta noihin tekstuureihin. Tulipahan nyt ainakin testattua ja latausajat lyheni tietty vähän entisestään. Eiköhän nuokin korjailla jotenkin sitten aikanaan päivityksissä.
Itselläni on PCIE4 SSD:llä peli ja tuota tekstuurien tuhruisuutta esiintyy.
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
Itselläni on PCIE4 SSD:llä peli ja tuota tekstuurien tuhruisuutta esiintyy.
Ei ole mitään väliä, vaikka olisi 10 GB/s kykenevä RAID 0 pakka NVMe SSD:tä Psycho/Ultra kuvanlaatuasetuksilla RTX 3090:llä. Huonoja mainostekstuureita on valitettavasti päästetty läpi, jotka kyllä paistaa ajoittain ikävästi läpi. Peli myös latautuu tuollaisella setillä ainoastaan todella nopeasti suoraan main menusta käynnistettäessä (n. 3 sek.), muuten tallennuksen lataaminen on jostain syystä todella hidasta suhteessa tuohon (n. 10 sek.).
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Täh? Mielipiteestähän nimenomaan tulee argumentti, kun sen perustelee. Ehkä tosiaan sitten on parempi jättää vastaamatta, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa tai ei pysty perustelemaan mielipiteitään. Mutta tuohan kyllä selittää miksei tästä keskustelusta tule mitään kovin hedelmällistä - heittelet vaan jotain täkyjä ja trolleja ja sitten kun kysytään sitä omaa mielipidettä, niin menee vain käsien heilutteluksi.

Tämä nyt menee vaan kummalliseksi vänkäämiseksi, niin taidan jättää jatkossa trollin ruokkimatta. Sori muille - nämä off-topicit saa mun puolesta poistaa, niin pysytään taas aiheessa.
Lupaan että tämä on viimeinen viestini tästä täysin rönsyilevästä asiasta joka koskee niinkin turhaa aihetta, eli minua eikä aiheen videopeliä:


Tiedän että esim googlella saa juuri sellaisen hakutuloksen kuin itse haluaa, mutta tämä ei ole kyllä sellainen: Mielipide ei ole argumentti, enkä ikinä kritisoisi jonkun ilmaisemaa mielipidettä suoraan koska se on jokaisella omansa, eikä palvele ollenkaan alkuperäistä aihetta/keskustelua siten että se koskisi jokaista sen käyttäjää(vaikka peliä kuten nyt) esimerkiksi täällä jollain tasolla. Mielipide on jotain mitä henkilö itse kokee, argumentti on asia joka koskee kaikkia ja heillä saa olla siitä argumentista sellainen mielipide kuin itse haluavat ja en voi, enkä halua, siihen vaikuttaa. Pelissä on vaikka bugi, kerron siitä, en pidä siitä viestistäni päätellen, mutta se on lukijan vastuulla lukea se argumentti ja päättää itse mitä mieltä siitä on, vaikka minun mielipide osana argumenttia olisi millaisella sävyllä kirjoitettu. Näillä kahdella asialla on täysi ero.

Tietysti eri asia keskustella mielipiteestäni erikseen, argumentin pysyessä samana, mutta onko sillä loppuviimein mitään merkistystä kuluttaa kummankaan resursseja jotta muuttuisiko mielipiteemme vänkäämällä toisen eduksi, mielestäni ei, eiköhän jokainen ole kykeneväinen moiseen itse. Ainakin haluaisin näin kuvitella, varsinkaan kun ei ole elämää muuttavista asioista kyse, kuten vaikka tässä tapauksessa videopeleistä. Eri asia jos koitetaan triggeröidä keskustelijaa, kuten nyt minulle keskustellessa muutaman keskustelijan toimesta, koska sävyni keskustelussa on teidän mielipiteestä johtuen aiheeseen väärä. Sellaiseen tarttuminen vasta ajanhukkaa onkin ja kadun sitä parhaillaankin joka sekunti kun näin tein.

Trolli heitto oli todella ala-arvoinen: Lähtökohtaisesti olisi jo typerää trollailla tunnuksella jonka pelkistä tämän keskustelupalstan viesteistäni löytyy mittava määrä yksityistietojani, koska ei minun tarvitse piiloutua kirjoittaessani minkään foliomuurin taakse ja melkein kymmenkunta käyttäjistä on parhaimpia ystäviäni, sekä useampi hyvä tuttava. Jos ei itse ymmärrä toista, se ei tarkoita automaattisesti sitä että toinen yrittäisi tehdä jotain muuta kuin vain käyttää keskustelupalstaa normaalisti omana itsenään.

Mielummin jätän jatkossa minua koskevat asiat vastaamatta kun se tuntuu menevän lopulta siihen että niiden aloittajatkin niin haluavat.
 
Viimeksi muokattu:

a1m

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
76
Kun katsoo tämmöisiä videoita ja itse pelaa peliä ja edes hetkeksi pysähtyy arvioimaan kriittisesti tuota pelimaailmaa niin onhan se aika karua katsottavaa. Jos avoin maailma tehdään näin paskasti niin kannattaako sitä silloin tehdä ollenkaan, ketä tuo hauras kulissi palvelee. Deus Ex tyylinen lineaarisempi maailma ois voinut toimia huomattavasti paremmin tässä tapauksessa.

Noloa. Tuo AI:n typeryys tai puute kokonaisuudessaan on kyllä se isoin ärsytys, mikä itsellä tämän pelin kanssa on. Maailma tuntuu kuolleelta ja tyhjältä, vaikka siellä muutama npc kävelee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Noloa. Tuo AI:n typeryys tai puute kokonaisuudessaan on kyllä se isoin ärsytys, mikä itsellä tämän pelin kanssa on. Maailma tuntuu kuolleelta ja tyhjältä, vaikka siellä muutama npc kävelee.
Entäs jos sitten verrataan sitten vaikka juonellisia questia ja miten ne pelataan
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Mikäs tossa GTA oli sitten niin paljon parempaa ?
Ihmiset vetäny mielessään överiksi mitä odottaa peliltä. Tavallista bugisempihan tämä on, mutta juuri muuta moitittavaa ei ole. Ainoat risut CDPR'lle, että hehkuttivat poliisien AI'ta ja että poliiseja voisi jopa lahjoa pakenemisen sijaan. Poliisit tässä pelissä aivan keskeneräinen ominaisuus, spawnaavat vaikka huoneeseen sisälle ja yhden korttelin siirtyminen riittää hukkaamaan ne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Ihmiset vetäny mielessään överiksi mitä odottaa peliltä. Tavallista bugisempihan tämä on, mutta juuri muuta moitittavaa ei ole. Ainoat risut CDPR'lle, että hehkuttivat poliisien AI'ta ja että poliiseja voisi jopa lahjoa pakenemisen sijaan. Poliisit tässä pelissä aivan keskeneräinen ominaisuus, spawnaavat vaikka huoneeseen sisälle ja yhden korttelin siirtyminen riittää hukkaamaan ne.
Ymmärtäisin valituksen jos ihmisten päälle ajaminen olisi pelin joku idea mutta kun ne ihmiset on sielä vain kulissina niin en ymmärrä sitä valitusta
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Nyt olen jonkun aikaa pitänyt Cinematic RTX päällä
Mielestäni parempi kuin valittavissa oleva Ultra. On kuitenkin hiukan raskaampi kuin Ultra. Joillakin tämä tila on aiheuttanut bugeja, itsellä niitä ei ole tullut lisää verrattuna tuohon perus. Voi olla että tämä tila on disabloituna kun vrammia välillä syönyt 12gb. Ultralla on ollut jotain 7gb-8gb. Ehkä juuri tämä jollain korteilla aiheuttaa ongelmia. Mikäli on 3090, niin kannattaa heittää päälle.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 061
CDPR näyttää mistä kaikesta jää paitsi jos on vain 10gb vramia. Eikö se ole just 3080 varten karsittu perus asetus että ihmiset ei laita max ja valita että stutteroi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Spoilereita välttäen en jaksa kauheesti ketjua kahlata joten tiukka kysymys: Onko tätä vielä järkeä hommata PC:lle vai kannattaako odotella jotain isompaa patchia?
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Spoilereita välttäen en jaksa kauheesti ketjua kahlata joten tiukka kysymys: Onko tätä vielä järkeä hommata PC:lle vai kannattaako odotella jotain isompaa patchia?
Jos saat edullisesti (vpn, avainkauppa, tms) niin miksei jo valmiiksi, monet ovat kyllä tykänneet täysin nykykunnossaankin, mutta mielipide tuntuu olevan melko mustavalkoinen valitettavasti. Toki täyteen hintaan valitsemastaan launcherista ostettuna saa kyllä onneksi refundattuakin jos ei miellytäkkään.

Itse ehkä odottaisin riskien minimoimiseksi, ostamisen arvoinen kyllä mutta ongelmia/puutteita on myös varsinkin tällä hetkellä mittaviakin määriä (hieman tuuria, hieman ihmisen herkkyyttä niihin, hieman pelin beta-julkaisutasoa launchiksi).

Onko koneesi rauta tehokasta ja/tai oletko tottunut hyvään suorituskykyyn nykyisellä raudallasi? Se on mielestäni varsinkin pelin nykykunnossaan melko painava asia.
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Ryzen 3700X + RTX 3070 ja 3440x1440 olisi tarkoitus pelata.
Jep, tälleen ulkomuistista tarkistamatta yli 60fps keskimäärin 3700X:llä melko mahdoton saavutus (joku korjatkoon mutta muistelen juuri täältä keskustelua tuon prosessorin osalta), mutta kuvanlaadun saat kyllä todella hienoksi! (huom, en puutu nyt DLSS ym suorituskykyä helpottaviin asioihin, puhun suorasta koneen antamasta suorituskyvystä ilman apuja)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 315
Spoilereita välttäen en jaksa kauheesti ketjua kahlata joten tiukka kysymys: Onko tätä vielä järkeä hommata PC:lle vai kannattaako odotella jotain isompaa patchia?
PC:llä on pelattavassa kunnossa. Animaatiobugeja yms tulee vastaan. Pari kertaa olen joutunut lataamaan saven tehtävän jumittumisen vuoksi. Miten herkkä tällaiselle on sitten ratkaisee.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jep, tälleen ulkomuistista tarkistamatta yli 60fps keskimäärin 3700X:llä mahdoton saavutus, mutta kuvanlaadun saat kyllä todella hienoksi!
Ai tässä on joku prosessori pullonkaula? Onko kyseessä piirre, jonka kanssa on vaan elettävä vai olisko tuo niitä patchilla korjaantuvia? On tässä onneksi muutakin pelailtavaa niin ei ole sellainen hätä.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Ai tässä on joku prosessori pullonkaula? Onko kyseessä piirre, jonka kanssa on vaan elettävä vai olisko tuo niitä patchilla korjaantuvia? On tässä onneksi muutakin pelailtavaa niin ei ole sellainen hätä.
Kyllä.

Eli molempia. AMD säikeistysjupakkaa jota on korjailtu toiseksi uusimmassa 1.05 patchissa (ei täysin, sinnepäin), huonoa optimointia, jne. Uskon kyllä asian parantuvan tulevaisuudessa päivitysten myötä. Pidetään ainakin peukkuja.


Sampsa on testiä asian tiimoilta tehnyt, josta voi ainakin pikaiset ennakko-odotukset lukea mitä olisi odotettavissa!

edit:

Tuossa vielä @HikinenM kirjoittamasta viestistä lainattu kuva, muutaman sivun takaa tästä keskustelusta.


Muilta varmasti tarkempaa täsmäinfoa, mutta jotain mistä lähteä liikenteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Selvensi paljon. Kyllä mulla taitaa Valhallassa vierähtää sen aikaa, että tuohon korjauksia saadaan. Ei viitsi alkaa turhan päiten kamppailemaan jos parempaa on luvassa ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 704
Ryzen 3700X + RTX 3070 ja 3440x1440 olisi tarkoitus pelata.
Ihan hyvin täällä pyörii samalla resolla välillä jopa ~70 fps asti kun prossuna on 2600 ja näyttiksenä GTX 1080 Ti. Valittuja asetuksia toki karsittu ja ajoittain dippailee hetkeksi 45 fps tienoille. 1.05 patchi tuntui tuovan hieman lisää suorituskykyä, useimmiten peli pyörii siellä noin 60 fps pinnassa (missä aiemmin ~50).

3440x1440 resohan on raskaudeltaan aika keskivaiheilla 1440p ja 4K välillä. Eli näitä graafeja on parempi katsella kuin jotain 1080p testejä, joissa prosessorin pullonkaula voi tullakin eteen.

1608881987025.png

1608882013746.png

Varmasti 3700X siis riittää 60 fps pelailuun, eikä muodostu oikein minkäänlaiseksi pullonkaulauksi tuolla resoluutiolla. Mikäli ei ole mahdoton kiire päästä pelailemaan, niin odottaisin kyllä silti ainakin muutaman kuukauden patcheja ennen pelin ostamista. :)
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Ihan hyvin täällä pyörii samalla resolla välillä jopa ~70 fps asti kun prossuna on 2600 ja näyttiksenä GTX 1080 Ti. Valittuja asetuksia toki karsittu ja ajoittain dippailee hetkeksi 45 fps tienoille. 1.05 patchi tuntui tuovan hieman lisää suorituskykyä, useimmiten peli pyörii siellä noin 60 fps pinnassa (missä aiemmin ~50).

3440x1440 resohan on raskaudeltaan aika keskivaiheilla 1440p ja 4K välillä. Eli näitä graafeja on parempi katsella kuin jotain 1080p testejä, joissa prosessorin pullonkaula voi tullakin eteen.



Varmasti 3700X siis riittää 60 fps pelailuun, eikä muodostu oikein minkäänlaiseksi pullonkaulauksi tuolla resoluutiolla. Mikäli ei ole mahdoton kiire päästä pelailemaan, niin odottaisin kyllä silti ainakin muutaman kuukauden patcheja ennen pelin ostamista. :)
Kiitos nopeasta korjauksesta/lisäyksestä.

Sen verran lisään ihan offtopiccina mutta aihetta kuitenkin liipaten: tuntuu olevan myös huomattaviakin suorituskykyeroja (varsinkin tuon säikeistysjupakan kaverina), että onko prosessori jatkuvilla allcore kellotaajuuksilla vai mennäänkö olosuhteiden tarjoamien boostien mukaan per ydin. Ne itse boostien saavuttamiset ei itsessään niinkään, mutta tämä kaikki yhdessä hieman sotkee parempaakin vertailua pätsätyn+hex-editoidun+alkuperäisen version+eri combojen kanssa. Tämä siis ihan silkkaa reddit + täällä tapahtuneen keskustelun poimintana, sekä mitä olen itse mielenkiinnosta omalla 3900X kokeillut:
Your results may vary.

Omalla kohdalla korkeat allcore kellotaajuudet toimivat pelin kanssa paremmin, mitä vapaiden boostien, ainakin tähän asti kokeiltuna. Vissiin tuon CCD välin kommunikointi ja niiden välillä pomppiminen tuntuu olevan tällä hetkellä suurempikin ongelma tämän säikeistymisoptimoinnin seurauksena/kaverina, jota taas korkea allcore clock helpottaa suorituskyvyn noususta päätellen. En perusta väitettäni mihinkään muuhun kuin omaan kokeiluuni. Ero ei ole ollut muissa peleissä noinkin huomattava.

Tämä tottakai vain useamman kuin yhden CCD AMD suorittimia koskeva mietintä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 704
Kiitos nopeasta korjauksesta/lisäyksestä.

Sen verran lisään ihan offtopiccina mutta aihetta kuitenkin liipaten: tuntuu olevan myös huomattaviakin suorituskykyeroja (varsinkin tuon säikeistysjupakan kaverina), että onko prosessori jatkuvilla allcore kellotaajuuksilla vai mennäänkö olosuhteiden tarjoamien boostien mukaan per ydin. Ne itse boostien saavuttamiset ei itsessään niinkään, mutta tämä kaikki yhdessä hieman sotkee parempaakin vertailua pätsätyn+hex-editoidun+alkuperäisen version+eri combojen kanssa. Tämä siis ihan silkkaa reddit + täällä tapahtuneen keskustelun poimintana, sekä mitä olen itse mielenkiinnosta omalla 3900X kokeillut:
Your results may vary.

Omalla kohdalla korkeat allcore kellotaajuudet toimivat pelin kanssa paremmin, mitä vapaiden boostien, ainakin tähän asti kokeiltuna. Vissiin tuon CCD välin kommunikointi ja niiden välillä pomppiminen tuntuu olevan tällä hetkellä suurempikin ongelma tämän säikeistymisoptimoinnin seurauksena, jota taas korkea allcore clock helpottaa suorituskyvyn noususta päätellen. En perusta väitettäni mihinkään muuhun kuin omaan kokeiluuni.
Tosiaan oma 2600 on myös kellotettu allcore 4,15Ghz, mikä voi tuoda hieman lisää tehoja. Hiemanhan tämä tuntuu pullonkaulaksi jäävän isollakin resolla, vaikka kenties 1080 Ti siellä onkin enemmän jarruna.

Tarkoitus olisi päivitellä 3700x:ään lähiaikoina ja näyttis samalla. Iso homma vaan alkaa purkamaan custom looppia päivitysten takia, niin nykyisellä kokoonpanolla kituutellaan niin pitkälle kuin mahdollista. :)
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Lupaan että tämä on viimeinen viestini tästä täysin rönsyilevästä asiasta joka koskee niinkin turhaa aihetta, eli minua eikä aiheen videopeliä:


Tiedän että esim googlella saa juuri sellaisen hakutuloksen kuin itse haluaa, mutta tämä ei ole kyllä sellainen: Mielipide ei ole argumentti, enkä ikinä kritisoisi jonkun ilmaisemaa mielipidettä suoraan koska se on jokaisella omansa, eikä palvele ollenkaan alkuperäistä aihetta/keskustelua siten että se koskisi jokaista sen käyttäjää(vaikka peliä kuten nyt) esimerkiksi täällä jollain tasolla. Mielipide on jotain mitä henkilö itse kokee, argumentti on asia joka koskee kaikkia ja heillä saa olla siitä argumentista sellainen mielipide kuin itse haluavat ja en voi, enkä halua, siihen vaikuttaa. Pelissä on vaikka bugi, kerron siitä, en pidä siitä viestistäni päätellen, mutta se on lukijan vastuulla lukea se argumentti ja päättää itse mitä mieltä siitä on, vaikka minun mielipide osana argumenttia olisi millaisella sävyllä kirjoitettu. Näillä kahdella asialla on täysi ero.

Tietysti eri asia keskustella mielipiteestäni erikseen, argumentin pysyessä samana, mutta onko sillä loppuviimein mitään merkistystä kuluttaa kummankaan resursseja jotta muuttuisiko mielipiteemme vänkäämällä toisen eduksi, mielestäni ei, eiköhän jokainen ole kykeneväinen moiseen itse. Ainakin haluaisin näin kuvitella, varsinkaan kun ei ole elämää muuttavista asioista kyse, kuten vaikka tässä tapauksessa videopeleistä. Eri asia jos koitetaan triggeröidä keskustelijaa, kuten nyt minulle keskustellessa muutaman keskustelijan toimesta, koska sävyni keskustelussa on teidän mielipiteestä johtuen aiheeseen väärä. Sellaiseen tarttuminen vasta ajanhukkaa onkin ja kadun sitä parhaillaankin joka sekunti kun näin tein.

Trolli heitto oli todella ala-arvoinen: Lähtökohtaisesti olisi jo typerää trollailla tunnuksella jonka pelkistä tämän keskustelupalstan viesteistäni löytyy mittava määrä yksityistietojani, koska ei minun tarvitse piiloutua kirjoittaessani minkään foliomuurin taakse ja melkein kymmenkunta käyttäjistä on parhaimpia ystäviäni, sekä useampi hyvä tuttava. Jos ei itse ymmärrä toista, se ei tarkoita automaattisesti sitä että toinen yrittäisi tehdä jotain muuta kuin vain käyttää keskustelupalstaa normaalisti omana itsenään.

Mielummin jätän jatkossa minua koskevat asiat vastaamatta kun se tuntuu menevän lopulta siihen että niiden aloittajatkin niin haluavat.

En nyt saanut ihan tästä kiinni, mutta sekoitat tässä ilmeisesti argumentin ja faktan keskenään. Faktat (tosiasiat) koskee kaikkia ja niistä on vähän huono alkaa vääntämään. Esimerkiksi voitaneen pitää faktana, että peli on buginen. Se ei ole varsinaisesti mikään mielipide, koska kaikilla varmasti on ollut vähintään jotain grafiikkabugeja, taivaalta tippuvia autoja tai hissiin spawnaavia poliiseja. Jokaisella sen sijaan on oma subjektiivinen mielipiteensä siitä, miten paljon niiden bugien antaa itseään häiritä. Minua grafiikkabugit ja muut ovat ainakin tähän asti lähinnä naurattaneet, mutta ymmärrän että jotakuta muuta ne voi häiritä enemmän.

Argumentti taas on perusteltu mielipide tai väite. Väite voi koskea jotain mitattavissa tai muuten todennettavissa olevaa asiaa (tässä esim. fps-lukemien vertailu eri kokoonpanoilla), jolloin sen voi perustella testaamalla peliä eri vehkeillä. Se voi olla myös jokin subjektiivinen asia: "Minun mielestä pääjuoni oli tylsä, koska hahmot eivät olleet kovin mielenkiintoisia tai hauskoja" voisi olla jonkun ihan perusteltu mielipide. Siitä voi olla eri mieltä, mutta ei tuota toisen argumenttia voi vääräksikään väittää. "Tylsä" "mielenkiintoinen" ja "hauska" ovat kaikki suhteellisia adjektiiveja ja kaikkien merkitys riippuu kokijasta. Myös tällaisten mielipiteiden perustelu tai selitys on kuitenkin keskustelun kannalta aika olennaista. Vertaa vaikka edellistä seuraavaan mielipiteeseen: "Pelin pääjuoni oli sysipaska."

Tämä seuraava lainaus on mielipide: "peli on karmea melkein kaikilta osa-alueiltaan".

Ole tyytyväinen valintaasi. Olen launchista asti kahlannu tätä pieniä annoksina eteenpäin, toiveenani päästä tuskastani mahdollisimman nopeasti ohitse ja voi pojat kuinka karmea tämä on: Melkein vieläpä kaikilta osa-alueiltaan...
Näitäkin tietenkin voi ja saa tänne heitellä, mutta ei tämä hirveästi tuo lisäarvoa keskusteluun. Mitkä ne osa-alueet oikein on? Mitä hyvää tässä oli? Edelleen, jotta tästä saisi jotain järkevää keskustelua aikaiseksi, mielipiteen jatkeeksi on hyvä laittaa jokin perustelu tai selitys miksi on sitä mieltä. "Peli oli karmea kokemus, koska en pitänyt sen juonesta (subjektiivinen mielipide), se oli buginen (fakta?) ja räiskintä oli tylsää." Tähän voisi joku muukin tarttua ja esimerkiksi kertoa omasta kokemuksesta, miten räiskinnästä saikin tehtyä jotenkin omaan makuun mielekkäämpää.

Tämä seuraava taas on ihan selkeä vale ja olkiukko:

Mitä verrattuna esimerkiksi Witcherin pelirakenteeseen tulee, niin tuo on myös iso sääli. Sidemissionit ym tauhka on Cyberpunkissa läjässä tekemistä varten, ennen kuin suoritat tuon parin tunnin todella lyhyen mainin lävitse. Witcherissä kun tähän oli aina seuraava alue, niin tiesi että lisää on luvassa vaikka vähän mainia siden takia jarruttelikin.. Toki tätä helpottaa Witcherin puolesta se että maini on oikeasti pitkä, kun tässä se on tuo kahvipannullisen verran.
Pelin juoni tosiaan on lyhyempi kuin esim. Witcherissä (howlongtobeat.com : pääjuonen keskiarvo 20h vs. Witcher 53h), mutta että "pari tuntia"? Jopa nopein speedrun (jolla ei ole mitään tekemistä oikean pelaamisen kanssa) näyttää olevan 3h 15min.

Jos nämä ei ole trollaamista, niin kai mulla sitten on luetun ymmärtämisessä jotain vikaa. Voisi luulla, että olisit nyt parissa viikossa saanut taaperrettua sen parin tunnin juonen läpi ja pääsisit tästä tuskallisen karmeasta kokemuksesta yli. Sen sijaan nyt on ilmeisesti jo toinen(?) pelikerta menossa, niin kai tämä kaikki oireilu sitten on jotain modernia digimasokismia, jota en vain ymmärrä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 402
Viestejä
4 304 648
Jäsenet
71 840
Uusin jäsen
dataunavailable

Hinta.fi

Ylös Bottom