Lupaan että tämä on viimeinen viestini tästä täysin rönsyilevästä asiasta joka koskee niinkin turhaa aihetta, eli minua eikä aiheen videopeliä:
Tiedän että esim googlella saa juuri sellaisen hakutuloksen kuin itse haluaa, mutta tämä ei ole kyllä sellainen: Mielipide ei ole argumentti, enkä ikinä kritisoisi jonkun ilmaisemaa mielipidettä suoraan koska se on jokaisella omansa, eikä palvele ollenkaan alkuperäistä aihetta/keskustelua siten että se koskisi jokaista sen käyttäjää(vaikka peliä kuten nyt) esimerkiksi täällä jollain tasolla. Mielipide on jotain mitä henkilö itse kokee, argumentti on asia joka koskee kaikkia ja heillä saa olla siitä argumentista sellainen mielipide kuin itse haluavat ja en voi, enkä halua, siihen vaikuttaa. Pelissä on vaikka bugi, kerron siitä, en pidä siitä viestistäni päätellen, mutta se on lukijan vastuulla lukea se argumentti ja päättää itse mitä mieltä siitä on, vaikka minun mielipide osana argumenttia olisi millaisella sävyllä kirjoitettu. Näillä kahdella asialla on täysi ero.
Tietysti eri asia keskustella mielipiteestäni erikseen, argumentin pysyessä samana, mutta onko sillä loppuviimein mitään merkistystä kuluttaa kummankaan resursseja jotta muuttuisiko mielipiteemme vänkäämällä toisen eduksi, mielestäni ei, eiköhän jokainen ole kykeneväinen moiseen itse. Ainakin haluaisin näin kuvitella, varsinkaan kun ei ole elämää muuttavista asioista kyse, kuten vaikka tässä tapauksessa videopeleistä. Eri asia jos koitetaan triggeröidä keskustelijaa, kuten nyt minulle keskustellessa muutaman keskustelijan toimesta, koska sävyni keskustelussa on teidän mielipiteestä johtuen aiheeseen väärä. Sellaiseen tarttuminen vasta ajanhukkaa onkin ja kadun sitä parhaillaankin joka sekunti kun näin tein.
Trolli heitto oli todella ala-arvoinen: Lähtökohtaisesti olisi jo typerää trollailla tunnuksella jonka pelkistä tämän keskustelupalstan viesteistäni löytyy mittava määrä yksityistietojani, koska ei minun tarvitse piiloutua kirjoittaessani minkään foliomuurin taakse ja melkein kymmenkunta käyttäjistä on parhaimpia ystäviäni, sekä useampi hyvä tuttava. Jos ei itse ymmärrä toista, se ei tarkoita automaattisesti sitä että toinen yrittäisi tehdä jotain muuta kuin vain käyttää keskustelupalstaa normaalisti omana itsenään.
Mielummin jätän jatkossa minua koskevat asiat vastaamatta kun se tuntuu menevän lopulta siihen että niiden aloittajatkin niin haluavat.