Cyberpunk 2077

Mustavalkoinen on maailmasi. Jos tilaan viinaa Saksasta halvemmalla kuin Alkosta saa Suomessa, onko sekin varastamista? Samaan kategoriaan VPN-kikkailut menee mielestäni. Noh, hyvä että joku potee huonoa omatuntoa niin minun ei tarvitse:thumbsup:
Viittasin waretukseen, mutta sen poistitkin jo. Jos tuote on höyryävä kasa kakkaa, niin paras vaihtoehto lienee jättää peli ostamatta. :)
 
Ja minä luulin tätäkin bugiksi mutta tuo on sen verran yleisesti tullut että luulen että tuokin on todella mahdollista, tosiaan jos ampuu niskalaukauksen niin loppuu se pyörminen.

Onko tuolla oikeasti mitää merkitystä että jos sneakkailee porukkaa jos laittaa ne tajuttomasti tai kuristaa hengiltä? Ite jossain tehtävissä mennyt non lethal tyylillä että porukat jääneet eloon kun pelastanut jotain kaveria pulasta mutta saako tuolla tyylillä enemmpän expaa?
Olihan se siinä yhdessä traileissä myös missä sanotiin että lopuksi voi päättää jättääkö eloon vai tappaako
 
Nyt taitaa itsellä Cyberpunk alkaa leviämään. Pelin käynnistys ei onnistu joka kerta, vaan täytyy bootata konetta ja päälle lähdettyään tallennuksen lataus kestää todella kauan, luokkaa 5 minuuttia.
Tämä ongelma kävi yht'äkkiä. Luulinkin ensi pelin tiltanneen kun loadingscreen kestää ja kestää, sillä lataukset ovat toimineet aiemmin todella nopeasti.
Muuten bugit ovat olleet lähinnä graafisia, mutta jos tämä nyt esimerkiksi rikkoo koko tallennuksen niin saa jäädä tämä peli tähän.

Ootko kattonu save filen kokoa? Kaveri alko eilen puhumaan, että jollai toisella forumilla on hässäkkää nyt siitä, että pelin save filet alkaa hajoilemaan, kun tiedosto koko on jotai 8mb luokkaa ja ilmeisesti tuo hidas lataaminen sun muu alkaa siinä 6mb save filen jälkeen.

Ihmettelin, kun täällä en ole tuosta lukenut yhtään, mutta ilmeisesti jossain cdpr forumeilla on tästä jutusta enemmän. Itse en ole peliä vielä aloittanut joten en sen enempää tiedä.
 
Oi ja voi sekä voi kissat ja koirat.

Porukan päätä lyödään giljotiinin alle yhden waretuksen takia pelistä joka on saanut aika isoa porua aikaan meidän pc-kansakunnan puolesta ja konsoli-kansakunnasta puhumattakaan. Jos peliä kritisoidaan isosti niin mitä eroa on ottaa varman päälle ja warettaa peli ja todeta peli huonoksi, säästin rahani. Vai sillä että ostetaan kiltisti steamista ja palautetaan kun peli onkin ihan paska? Se että peli waretetaan, useimmiten nykyään vain sen takia että saadaan käsitys siitä että onko peli niin mielenkiintoinen että pelaaja haluaa maksaa siitä sen täyden hinnan tai vaikka sitten ostaa se vpn-kikkailulla/avainkaupasta.
Ennen oli toisin kun peli waretettiin, ja sitä pelattiin jopa satoja tunteja. Mutta se kulttuuri (jos sitä sellaiseksi voi kutsua) kuoli jo jokin aikaa sitten....
Kuitenkin kummassakin tilanteessa (Waretus -> Ei osta peliä || Ostaa -> Haluaa palauttaa pelin steamin kautta) on sama lopputulos niin kenen persettä se liikuttaa kumman ihminen valitsee?
Ilmeisesti tämä korona (sori tästä väitteestä) ajanut ihmiset siihen pisteeseen että valitetaan ja kritisoidaan entistä enemmän ihmisten tekemiä päätöksiä kuin että keskityttäisiin enemmän siihen omaan tekemiseen ja omiin päätöksiin.

Jos jotain positiivista niin pelatkaahan ihmiset täydellä antaumuksella peliä kuten minäkin olen tehnyt tässä viimeset pari viikkoa vaikka bugeja siellä täällä, itselläni on kaks sivutehtävää siinä pisteessä etten saa niitä varmaan koskaan tehtyä loppuun asti bugin takia.

Kiitän ja pahoittelen.
 
Se että peli waretetaan, useimmiten nykyään vain sen takia että saadaan käsitys siitä että onko peli niin mielenkiintoinen että pelaaja haluaa maksaa siitä sen täyden hinnan tai vaikka sitten ostaa se vpn-kikkailulla/avainkaupasta.

Sori nyt, mutta :rofl::lol::poop::rofl2:.

Se siitä off topicista ja itse asiaan. En ole 1.05 kauaa ehtinyt testailla, mutta en ainakaan vielä ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä.
 
Sori nyt, mutta :rofl::lol::poop::rofl2:.

Se siitä off topicista ja itse asiaan. En ole 1.05 kauaa ehtinyt testailla, mutta en ainakaan vielä ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä.

Millä alustalla? Ainakin normi kunsolit xbox one ja ps4 ovat saaneet hurjan fps lisäyksen
 
Ja mitäköhän tukea se osakkeen ostaminen firmalle antaa? Ellet sitten osta uudesta osakeannista, mutta käsittääkseni sellaisia ei CDPR:llä ole tällä hetkellä näköpiirissä.

OT: korkea kurssi parantaa yrityksen rahoitusasemaa ja nostaa yrityksen omien osakkeiden arvoa. Se antaa omistajille suuremmat mahdollisuudet esim. ostaa joku toinen firma ja rahoittaa ostos CDPRn osakkeilla.

Kyllä siitä hyötyä on vaikka kaupassa ei sinänsä CDPRn kadsaan kilahda latiakaan.
 
Eipä yllätä että "kullannuppu" CDPR onkin todellisuudessa ihan samanlainen työntekijöitä riistävä hikipaja kuin kaikki muutkin AAA-pelifirmat.

Tuo kaikki kuulosti vielä rajummalta kuin mitä muista firmoista oon lukenut aikaisemmin. Ilmeisesti pitkää päivää paiskittiin jo ennen näitä viimeisiä cruncheja, jotka nekin jatkui kuukausia. Nyt sama porukka sitten hieroo vielä niitä patcheja ja DLC:täkin pitäisi tulla. Pakko myöntää että itselläkin mielikuvat CDPR:stä keskivertoa reilumpana studiona karisi jo tuossa julkaisun kynnyksellä. Muutenkin aika tekopyhää tehdä työntekijöitä riistämällä dystopiapeliä, jossa isossa roolissa on orjatyövoimaa käyttävät megakorporaatiot - pelissä on aika paljon "hauskoja" viittauksia esim. korporaatioiden työntekijöiden työaikoihin ym.
 
Eikös ylitöitä tehdä kaikilla aloilla, varsinkin isojen projektien yhteydessä? Ei kai se mikään rikos ole, jos ylitöistä maksetaan asianmukaiset korvaukset?
 
Eikös ylitöitä tehdä kaikilla aloilla, varsinkin isojen projektien yhteydessä? Ei kai se mikään rikos ole, jos ylitöistä maksetaan asianmukaiset korvaukset?

Periaatteessa joo, jos niistä maksettaisiin. Puolassa tietty työolot ja palkkaus on muutenkin vähän kehnommat kuin Suomessa. Ei kestäisi kyllä täällä päivänvaloa. Pätkä tuosta Redditin postista, tiedä sitten miten luotettava lähde tuo on:

Anyway, let's begin. But before, one more thing. Crunching in CDP means like working 16 hours per day including Saturdays and Sundays, because even beside crunching it's normal for them to work 10-12 hours Monday Friday and 6-8 hours Saturday. Also sometimes company cheats and not always pays for all the job done during the overtime.
 
Aika kovaa settiä ja todella sekavan kuuloista johtamista firmalta. Ei kuullosta ollenkaan hyvältä.
Ei ihme jos tulee tuollaista keskeneräistä kikkaretta ulos.
Rockstarilla on vähän eri meininki. Uusista peleistä ei hiiskuta liian aikaisin ja pelit ovat olleet kyllä järjestäen toimivia ja laadukkaita.
Eikä ihme, että sillä meneekin lujaa.
 
Aika kovaa settiä ja todella sekavan kuuloista johtamista firmalta. Ei kuullosta ollenkaan hyvältä.
Ei ihme jos tulee tuollaista keskeneräistä kikkaretta ulos.
Rockstarilla on vähän eri meininki. Uusista peleistä ei hiiskuta liian aikaisin ja pelit ovat olleet kyllä järjestäen toimivia ja laadukkaita.
Eikä ihme, että sillä meneekin lujaa.
Ja noista voikin mennä keskustelemaan sinne oikeisiin topiceihin. Tässä langassa ei kiinnosta Rockstariin kikkareet.
 
Anyway, let's begin. But before, one more thing. Crunching in CDP means like working 16 hours per day including Saturdays and Sundays, because even beside crunching it's normal for them to work 10-12 hours Monday Friday and 6-8 hours Saturday. Also sometimes company cheats and not always pays for all the job done during the overtime.

Jotenkin vaikea uskoa, että 16 tuntia 7 päivää viikossa tehden tulee kovin laadukasta jälkeä keneltäkään. Hiukan epäilen tämän todenperäisyyttä, sillä eihän tuossa olisi mitään järkeä. Paljon fiksumpi olisi palkata lisää tekijöitä, CDPR:ltä tuskin rahat olivat loppumassa kesken.

Rockstarilta voi tulla ulos kaikenlaista, mutta kyllä CP2077 jo nykykuosissaan on omasta mielestäni mielenkiintoisempi peli kuin Rockstarin tekeleet.
 
Jotenkin vaikea uskoa, että 16 tuntia 7 päivää viikossa tehden tulee kovin laadukasta jälkeä keneltäkään. Hiukan epäilen tämän todenperäisyyttä, sillä eihän tuossa olisi mitään järkeä. Paljon fiksumpi olisi palkata lisää tekijöitä, CDPR:ltä tuskin rahat olivat loppumassa kesken.
Näin softa-alalla työskentelevän perspektiivistä kumpikaan noista ei ole toimiva ratkaisu. Jos ihmiset laitetaan tekemään törkytunteja niin softan/pelin laatu kärsii ja työntekijöiden terveys ja luovuus tuhoutuu täysin. Lisäämällä työntekijöitä taas päästään tiettyyn pisteeseen asti, mutta pian ollaan tilanteessa jossa ongelmien pilkkominen itsessään ja työntekijöiden välinen synkronointi hidastaa projektia jo sen verran että lisätyövoimasta saatava etu jää sen alle. Eli siis lisäämällä työntekijöitä tietyn pisteen jälkeen sekä menetetään rahaa että vahingoitetaan lopputuotetta.

Ainoa oikea ja toimiva strategia on se että sekä pelillisesti (sisällöllisesti) että teknisesti tuote suunnitellaan alusta alkaen huolellisesti ja kunnolla ja sitten sitä aletaan tekemään järkevällä resurssiallokaatiolla järkeviä periaatteita noudattaen. Jos jonkin homman tekemiseen menee 2kk eikä 1kk niin katsotaan voiko tehtäviä nopeuttaa tai uudelleenpriorisoida vahingoittamatta tuotetta ja jos ei niin sitten sitä tehdään se 2kk ja pulinat pois.

Kädettömät bisnesmanagerit yms. organisaatiofätti ei tätä käsitä vaan kuvittelevat että softaa rakennetaan kuten laatikkoja kannetaan eli kaikki hoituu lineaarisesti ja kaikki ongelmat voi ratkaista lisäämällä työvoimaa, tunteja tai rahaa.

Vaikka jengi nyt kiroaa kuinka heillä oli erilainen kuva CDPR:stä niin todennäköisesti Witcher 3 aikoina ja aikaisemmin firma on ollut hyvin erilainen. Kun bisnes kasvaa, omistusta hajautetaan ja osakkeenomistajat painostavat toimaria muuttamaan toimintaa/rakennetta siten että ”se ajaisi enemmän heidän etujaan” niin pian sitä ollaankin suossa ja kaikki se mikä sai firman menestymään on tuhottu.
 
Näin softa-alalla työskentelevän perspektiivistä kumpikaan noista ei ole toimiva ratkaisu. Jos ihmiset laitetaan tekemään törkytunteja niin softan/pelin laatu kärsii ja työntekijöiden terveys ja luovuus tuhoutuu täysin. Lisäämällä työntekijöitä taas päästään tiettyyn pisteeseen asti, mutta pian ollaan tilanteessa jossa ongelmien pilkkominen itsessään ja työntekijöiden välinen synkronointi hidastaa projektia jo sen verran että lisätyövoimasta saatava etu jää sen alle. Eli siis lisäämällä työntekijöitä tietyn pisteen jälkeen sekä menetetään rahaa että vahingoitetaan lopputuotetta.

Juu, tämähän on softakehityksen (ja muunkin projektiluonteisen työn) perusasioita, että pelkästään resursseja lisäämällä tehokkuus ei kasva loputtomasti.

Silti, jos vaihtoehtoina on että yksi henkilö tekee 16-tuntisia päiviä tai kaksi henkilöä tekee 8-tuntisia päiviä, jälkimmäinen on parempi vaihtoehto.
 
Oliko niin että toi hexedit fixi on vieläkin validi vaikka 1.05 pätsi? viimeksi anto kyllä hyvin potkua 1.04 pätsissä 5600x prossulla.
Ei ole tarvetta tuolle muutokselle 5600x prossulla, se muutos on jo pelissä mukana 1.05 versiossa
 
Oi ja voi sekä voi kissat ja koirat.

Porukan päätä lyödään giljotiinin alle yhden waretuksen takia pelistä joka on saanut aika isoa porua aikaan meidän pc-kansakunnan puolesta ja konsoli-kansakunnasta puhumattakaan. Jos peliä kritisoidaan isosti niin mitä eroa on ottaa varman päälle ja warettaa peli ja todeta peli huonoksi, säästin rahani. Vai sillä että ostetaan kiltisti steamista ja palautetaan kun peli onkin ihan paska? Se että peli waretetaan, useimmiten nykyään vain sen takia että saadaan käsitys siitä että onko peli niin mielenkiintoinen että pelaaja haluaa maksaa siitä sen täyden hinnan tai vaikka sitten ostaa se vpn-kikkailulla/avainkaupasta.
Ennen oli toisin kun peli waretettiin, ja sitä pelattiin jopa satoja tunteja. Mutta se kulttuuri (jos sitä sellaiseksi voi kutsua) kuoli jo jokin aikaa sitten....
Kuitenkin kummassakin tilanteessa (Waretus -> Ei osta peliä || Ostaa -> Haluaa palauttaa pelin steamin kautta) on sama lopputulos niin kenen persettä se liikuttaa kumman ihminen valitsee?
Ilmeisesti tämä korona (sori tästä väitteestä) ajanut ihmiset siihen pisteeseen että valitetaan ja kritisoidaan entistä enemmän ihmisten tekemiä päätöksiä kuin että keskityttäisiin enemmän siihen omaan tekemiseen ja omiin päätöksiin.

Jos jotain positiivista niin pelatkaahan ihmiset täydellä antaumuksella peliä kuten minäkin olen tehnyt tässä viimeset pari viikkoa vaikka bugeja siellä täällä, itselläni on kaks sivutehtävää siinä pisteessä etten saa niitä varmaan koskaan tehtyä loppuun asti bugin takia.

Kiitän ja pahoittelen.

Warettamalla jää arvokasta dataa keräämättä. Kun ostaa ja palauttaa pelin esim digi-kauppaan, voidaan jälkeenpäin tieto kerätä, esim ”kiinnostusta oli paljon, mutta kaverit palautti pelin pääasiassa, 1,5h pelaamisen jälkeen” vs Waretetusta pelistä ei todennäköisesti saada edes sitä tietoa. Perusteli waretuksen miten vain, niin se ei poista sitä asiaa, että rikkoo lakia. Se on tietysti jokaisen oma asia haittaako se, mutta turha selitellä muille waretuksen oikeudenmukaisuutta :D

Tuosta vuodosta vielä, en kyllä itse luota jonkun ”no bodyn” sanomisiin, kun ei ole kunnon todisteita, lähdekritiikki.
 
Viimeksi muokattu:
Mää grindaamassa ja käyttämässä sandevistania ja valittamassa että peli on liian helppo.:lol:

Mutta joo kyllä jotkut yksittäiset tappelut on liian helppoja ihan very hardillakin. Epäilen kuitenkin että 16lvl vedät turpaan jotain 34lvl rikollisjengiä vaan puskemalla päälle käyttämättä stealthiä tai tech sniperia.

Mitähän sillä tech sniperillä on tarkoitus edes tehdä? En vaan ymmärrä. Se ei auta sua näkemään seinien läpi jollet oo jo vihua tagannu, ja muillakin aseilla voi ampua seinien läpi. Koitin huvikseni tota Ping + Overwatch comboa, jälkimmäinen on siis power sniper rifle, ja kyllä se ampuu seinien läpi yhtälailla kuten tech sniper ja ykkösellä tappaa. Ja välissä voi siis olla pari rakennustakin eli menee aika monen seinän läpi ja silti tappaa ykkösellä ..
 
Muistelisin jonkun täällä maininneen tuosta pormestarin kuoleman tutkimis sivutehtävästä. Ja voin kyllä omaltakin osalta tätä suositella, oli hauska. :geek:

Video liittyy tai saattaa olla liittymättä o_O:
 
Aika kovaa settiä ja todella sekavan kuuloista johtamista firmalta. Ei kuullosta ollenkaan hyvältä.
Ei ihme jos tulee tuollaista keskeneräistä kikkaretta ulos.
Rockstarilla on vähän eri meininki. Uusista peleistä ei hiiskuta liian aikaisin ja pelit ovat olleet kyllä järjestäen toimivia ja laadukkaita.
Eikä ihme, että sillä meneekin lujaa.
Sellaiset fiilikset tulee tuosta firmasta että viimeistä viedään. Mätä pulju.
 
Näitä Crunch ja riisto puheita oli aikanaan rockstaristakin kun RDR2 oli julkaisun alla. Ei mitään uutta siis. Firmat pyörii hyvin vaikka tulee välillä takkiinkin. Peli on hyvä kuitenkin. Esimerkiksi Mass effect Andromedastakin oli aikanaan hyvää mökyä
 
Näitä Crunch ja riisto puheita oli aikanaan rockstaristakin kun RDR2 oli julkaisun alla. Ei mitään uutta siis. Firmat pyörii hyvin vaikka tulee välillä takkiinkin. Peli on hyvä kuitenkin. Esimerkiksi Mass effect Andromedastakin oli aikanaan hyvää mökyä
Eihän tuo crunch mikään normi saisi olla. Eikä kuluttajan pitäisi sellaista toimintaa tukea.

"Peli on hyvä kuitenkin" on kyllä varsin mielenkiintoinen väite. Peli on ensinnäkin pelikelvoton osalla alustoista ja todella buginen lopuilla, joten en käyttäisi sanaa "hyvä". Aika ennennäkemätön haloo ja kohu tästä julkaisusta näyttää nousseen, mikä on hyvä asia.

Jos kuluttajat tietoisesti ostavat keskeneräisiä pelejä täydellä hinnalla, niin sitä saa mitä tilaa jatkossakin.

Edit: lisätty sanat "täydellä hinnalla"
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuo crunch mikään normi saisi olla. Eikä kuluttajan pitäisi sellaista toimintaa tukea.

"Peli on hyvä kuitenkin" on kyllä varsin mielenkiintoinen väite. Peli on ensinnäkin pelikelvoton osalla alustoista ja todella buginen lopuilla, joten en käyttäisi sanaa "hyvä". Aika ennennäkemätön haloo ja kohu tästä julkaisusta näyttää nousseen, mikä on hyvä asia.

Jos kuluttajat tietoisesti ostavat keskeneräisiä pelejä, niin sitä saa mitä tilaa jatkossakin.
Ja eikös Rockstar sanonut tuon kohun jälkeen että miettivät seuraavan pelin valmistuvan osissa että työntekijät eivät joutuisi moiseen enää?

Toki kyynisenä voisi miettiä että sitten tehdään noita cruncheja vaan useampia, ja ei se varmaan ainakaan yhtään halvempaa oleva kuluttajalle mutta ehkä ainakin joku voisi parantua työntekijöiden oikeuksien osalta.
 
Ja eikös Rockstar sanonut tuon kohun jälkeen että miettivät seuraavan pelin valmistuvan osissa että työntekijät eivät joutuisi moiseen enää?

Toki kyynisenä voisi miettiä että sitten tehdään noita cruncheja vaan useampia, ja ei se varmaan ainakaan yhtään halvempaa oleva kuluttajalle mutta ehkä ainakin joku voisi parantua työntekijöiden oikeuksien osalta.

No hieman offtopic, mutta liittyen cyberpunkinkin crunchiin.

Olen itsekkin suunnittelu alalla ja siellä tuntuu eri projekteissa olevan tuo ihan normaalia kun alkaa isojen projektejen deadlinet käymään päälle.

Valitettavaa toki, mutta ei mikään tavatonta mitä ei tulisi vastaan monessa eri työssä
 
Oman kokemuksen perusteella sellaista vähänkään isompaa projektia ei olekaan, jossa ei tulisi jonkinlainen kiire. Aina vaaditaan venymistä. Ei sen tietenkään pidä liiallista olla, mutta kuuluu osin asiaan ja on siten ammatinvalintakysymys. Kaupan kassalla ei tule crunchia.
 
Reilu 10 tuntia takana ja nyt pääsin vihdoin Act 2:een ja koko maailma aukesi.

Kyllä tuon tehtävien käsikirjoitus, hahmot ja tarina on vain ihan huikeaa ja ei malta olla pelaamatta. Lisäksi seuraavat pari tuntia menee varmaan vain ajellessa ympäriinsä ja paikkoja tutkiessa. Kartta on upea.

Sen sijaan bugeja tuntui Act 1:n lopussa olevan vain enemmän ja enemmän. Leijuviin hahmoihin, lentäviin objekteihin ja törmäileviin autoihin ym. on tottunut, mutta nyt oli bugit jo game breaking -tasolla. Toivotaan, ettei ainakaan pahempaan suuntaan mennä. Kaatumisia on yhä vain yksi ja sekin oli vanhalla patchilla. Lisäksi sitä ihmetellyt, kun liikennevalot muuttuu aina vihreäksi, kun niiden kohdalle ajaa. Onkohan tuossakin vedetty siitä, missä rima on matalimmalla. Eli AI-liikenne ei osaisi käsitellä punaisia valoja ja jonottamista, kun pelaaja on siellä mukana.

Jackien kanssa paetessa piti tappaa viimeinen vartija hissistä. Tämähän lenteli hississä ympäriinsä ja kävi vähän väliä seinän sisällä ja osuminen ei ollut helppoa. Lisäksi helikopteritehtävässä olin ampunut kaikki ihmiset ja turretit, mutta helikopteri vain pörräsi ympäriinsä, eikä tehtävä edennyt. Redditistä löytyi vinkki, miten tuosta pääsee jatkamaan ja tallennuksen lataamalla uudestaan onnistuin. Muuten kyllä tuo The Heist -tehtävä oli mahtava!

Ei auta kuin porskuttaa eteenpäin. Nyt pääsee ainakin kokeilemaan parempia sivutehtäviäkin. Joskus kun CDPR korjaa bugit ja tekoälyn tästä, niin on kyllä kokonaisuutena älyttömän kova peli.

EDIT: Tätä viestiä kirjoittaessa GOG ilmoitti, että "Update installed" ja Cyberpunk 2077 päivittyi versioon 1.06. Luulin, että seuraava patch tulisi vasta tammikuussa. Vielä ei löydy virallista tietoa, mitä tuo patch korjaa.
 
507MB päivitys GOG näyttäisi olevan
Nyt näköjään korjattiin tuo 8MB tallennusten korruptoituminen, eli ei enää tarvi elää lootin pelossa :thumbsup: Taisi olla #1 prioriteetti ennen joulupyhiä ja tammikuussa sitten jatkuu pelin viimeistely.

Steamilla tämä on 993mb.

Joka tapauksessa on koko luokallaan sen luokan päivitys, ettei kannata missata kun sellaisen pelidatan kerran on asentaessa aikaan saannut.
Näemmä suurin tallennukseni oli tasan 3,70mb. Tehty sivutehtävä ja "puhdistusoperaatio keskittymällä", että nyt itse päätarinassa pakenin jotain kappelin Voodoo heimoa. Peliaika n.39tuntia ja ukko 21.levelillä.
 
Näemmä 11.12. laitoin, ja selityksenä oli varsin geneeristä settiä "ei toimi kunnolla vaikka suositeltu hardware". Botti sieltä ensin luokkaa heti kyseli sopiiko Wallet ja sanoin Joo, sitten menikin se mitä melkein 2 vkoa kun tuli supporthenkilön tekemä vastaus "Thank you for your message. I apologize for such a late reply, our service has been overwhelmed.".

Vahvasti tulee sellainen vaikutus, että heille on isoilta portailta ohjeistettu autopilotilla hyväksymään Wallet-suostumuksen antaneet refund-pyynnöt, kerta CDPR koittaa mainettaan pelastaa.
Toimisipa Steamin versiossa refu noin korkeilla tunneilla, 12h pelattu ja pettymyshän tämä on. Tai ainahan voin yrittää ja sanoa vaikka että pyörii liian huonosti.
Ainoa peli 10 vuoteen josta maksoin etukäteen mutta vahingosta viisastuu. Onhan tämä siis ihan ok peli mutta 59e arvoinen ei todellakaan. Roolipeliä tässä ei juuri ole ja idioottimaisen tyhmä ai ja maailma syö fiiliksen heti kun pääjuonesta poikkeaa.

Ehkä tässä eniten korostuu se että olo on hieman kusetettu, Witcher 3 vain lupaili muuta.
 


Videogamedunkeyn mielipide pelistä. Jos ei kyseinen kaveri ole ennestään tuttu, niin kannattaa katsoa muutama hänen suosituimmista videoista. Hauska heppu :)
 
Tupla pompulla, kun hyppää jonnekin mihin ei poliisit spawnaa nii saa aika rauhassa listiä porukkaa.
 
Ihmettelinkin että onko nyt pelin edetessä Night City päättänyt tyhjentyä, mutta se on 1.05 patchin mukana tullut ongelma:

NPC:t häviää ajoittain, kokonaan. Voit mennä puoli kaupunkia läpi välillä ilman ihmisiä ja autoja. Toisaalta kun ne ovat täysin turhia ja rikki niin en välttämättä osaa nähdä tätä negatiivisena asiana..



Esim tuossakin revikassa mainittu jotta en puhu omiani.
 
Ihmettelinkin että onko nyt pelin edetessä Night City päättänyt tyhjentyä, mutta se on 1.05 patchin mukana tullut ongelma:

NPC:t häviää ajoittain, kokonaan. Voit mennä puoli kaupunkia läpi välillä ilman ihmisiä ja autoja. Toisaalta kun ne ovat täysin turhia ja rikki niin en välttämättä osaa nähdä tätä negatiivisena asiana..
Mä en oikein ymmärrä miksi pelaat edes peliä? Eikö se olisi omalle elämälle tehdä asioita, josta pitää? En meinaan ole yhtään positiivista arviota pelistä sinulta kuullut. Tai no jos teet jotain arvostelua pelistä, niin ymmärrän, että pakosta on pelattava.
 
Mä en oikein ymmärrä miksi pelaat edes peliä? Eikö se olisi omalle elämälle tehdä asioita, josta pitää? En meinaan ole yhtään positiivista arviota pelistä sinulta kuullut. Tai no jos teet jotain arvostelua pelistä, niin ymmärrän, että pakosta on pelattava.

En ole mielestäni yhdessäkään postauksessa vielä maininnut oikeaa mielipidettäni pelistä kokonaisuudessaan, pelin vahvuuksia saati heikkouksia. Osoitan asioita mitä vastaan tulee.

Onko peli niin tärkeä sinulle ettei siitä saa osoittaa ongelmakohtia ja kaiken pitäisi olla hyvin?
 
En ole mielestäni yhdessäkään postauksessa vielä maininnut oikeaa mielipidettäni, pelin vahvuuksia saati heikkouksia. Osoitan asioita mitä vastaan tulee.

Onko peli niin tärkeä sinulle ettei siitä saa osoittaa ongelmakohtia ja kaiken pitäisi olla hyvin?
Ei ole. Peli siinä missä muutkin. Itse en vain jaksa pelata pelejä, joista pitää kokoajan olla valittamassa jossain. Skyrimiä, GTA V ja RDR2 esim. ostanut, kun kuvitellut, että joku olisi muuttunut, mutta lopettanut parin tunnin jälkeen, kun ei maistu. Tästä saa kuitenkin vielä refunditkin takaisin.
 
Ei ole. Peli siinä missä muutkin. Itse en vain jaksa pelata pelejä, joista pitää kokoajan olla valittamassa jossain. Skyrimiä, GTA V ja RDR2 esim. ostanut, kun kuvitellut, että joku olisi muuttunut, mutta lopettanut parin tunnin jälkeen, kun ei maistu. Tästä saa kuitenkin vielä refunditkin takaisin.

Olen maksanut ja päättää pitää pelin. Se on peli jota tällä hetkellä pelaan: Pelaan paljon, erilaisia pelejä ja en pidä tätä niiden joukossa poikkeuksena. Tällä hetkellä pelilistani on muuten aika tyhjä kiinnostavista peleistä joita en ole pelannut, joten tällä mennään.

Se että kritisoin, niin jos se vaikuttaa narisemiselta niin sen ei ole kyllä tarkoitus sellaista olla. Lainatun viestisi epäkohtaa pelissä ei ole täällä mainittu, jos joku on kiinnittänyt asiaan huomiota ja katsoo tämän langan viesteistä onko jollekin muulle käynyt samoin, tuosta sen sitten toivottavasti löytää. Minulla ei ole agendoja, enkä koe että kannan jotain ristiä, tämä on vain videopeli.

Mielestäni olen peukutellut esimerkiksi ihmisiä jotka ovat lainanneet viestejäni, joilla olleet täysin erilainen näkökulma asiaan, mutta se on hyvin perusteltu, niin mikä minä olen heidän kanssa eri mieltä myöskään tällöin olemaan, varsinkin jos se on puhdas mielipide ja jokaisella on omansa.
 
Olen maksanut ja päättää pitää pelin. Se on peli jota tällä hetkellä pelaan: Pelaan paljon, erilaisia pelejä ja en pidä tätä niiden joukossa poikkeuksena. Tällä hetkellä pelilistani on muuten aika tyhjä kiinnostavista peleistä joita en ole pelannut, joten tällä mennään.

Se että kritisoin, niin jos se vaikuttaa narisemiselta niin sen ei ole kyllä tarkoitus sellaista olla. Lainatun viestisi epäkohtaa pelissä ei ole täällä mainittu, jos joku on kiinnittänyt asiaan huomiota ja katsoo tämän langan viesteistä onko jollekin muulle käynyt samoin, tuosta sen sitten toivottavasti löytää. Minulla ei ole agendoja, enkä koe että kannan jotain ristiä, tämä on vain videopeli.
Otin ehkä vähän hyökkäävän asenteen. Itsekkin sanoin jo aikaisemmin, että pelinä tämä on 6-7/10, mutta tarinan ja maailman osalta itselle 10/10. Paljon on vielä päivitettävää, että tästä saisi pelinäkin 10/10 tasoista. Toivotaan, että helmikuussa kun on ne pari isompaa patchia ja DLC tullut, niin peli olisi loistossa.
 
Ihmettelinkin että onko nyt pelin edetessä Night City päättänyt tyhjentyä, mutta se on 1.05 patchin mukana tullut ongelma:

NPC:t häviää ajoittain, kokonaan. Voit mennä puoli kaupunkia läpi välillä ilman ihmisiä ja autoja. Toisaalta kun ne ovat täysin turhia ja rikki niin en välttämättä osaa nähdä tätä negatiivisena asiana..

Esim tuossakin revikassa mainittu jotta en puhu omiani.

Missä Open world pelissä random kansalais NPC:t eivät ole olleet turhia ja niiden kanssa voi käydä syvällisiä keskusteluita?
 
Ei taida parissa kuukaudessa tulla ihmeempiä muutoksia, mutta pidetään lippu korkealla ja toivotaan parasta. Monta asiaa pelissä olisi toivonut olevan kunnossa launchissa, mutta myöhemmin sitten. Itse diggailen kovasti.
 
Nyt on vaille 70h pelattu ja nytten voikin alkaa "juoksemaan" päätarinaa läpi josko tämän vuoden aikana saisi pakettiin.

Itse alkanut kallistumaan siihen että tästä pelistä olisi ehkä sittenkin pitänyt tehdä Witcher 1-2 ja Deus Eximäinen kokonaisuus ettei open world niin tällä pelillä olisi paljon enemmän ollut lihasta luidensa ympärillä(Toki alueet isommat kuin verrokeissa) ja sitten vasta jatko-osassa laittaa kierroksia kovemalle kuten Witcher 3 kävi.

Nyt kävi niin että haukattiin liian iso pala ja sitten huomattin ettei tää kerkee valmistumaan ja sitten alettiin kiirellä poistamaan ominaisuuksia ja siltikään ei keretty.

Itse tykänyt pää- ja sivutehtävistä, toisella kierroksella joskus aikanaan pitää kokeilla erilaisia päätöksiä saada.
Dream on tehtävässä päätin kertoa Jeffersonille totuuden ja jossain välissä se laittoi tekstiviestiä mutta nyt on blokattu puhelimessa.

Ei taida parissa kuukaudessa tulla ihmeempiä muutoksia, mutta pidetään lippu korkealla ja toivotaan parasta. Monta asiaa pelissä olisi toivonut olevan kunnossa launchissa, mutta myöhemmin sitten. Itse diggailen kovasti.
Mä olen siinä käsityksessä ollut että parin kuukauden sisään noi base konsolit saattaisin pelattavampaan kuntoon ja bugit korjattua, sitten alkavat kai lisäosia ja DLC kehittää tälle mutta kuuluuko tuo AI ongelmat sitten tuohon parin kuukauden listaukseen, mene ja tiedä.

Sen kanssa jotenkin pystyy vielä elämään että NPC hahmojen kanssa ei voi jutella mutta se rikkoo jo immersiota aika paljon miten tyhmästi noi käyttäytyy missäkin tilanteessa ja jos saavat korjattua niin sitten saisi sen "elävämmän" fiiliksen tuonne.
 
Pelasin eilen parilla endingillä pelin läpi. Eihän tämä mikään mestariteos ole. Auttamatta liian buginen muutamat mekaniikat ei toimi ollenkaan (köh poliisit). Kerran piti ottaa savesta kun jäi tehtävän taustamusiikki loopille taustalle. Tarina nyt sen verta kiinnosti et pelasi sen takia läpi. Jos rehellisiä ollaan niin oishan tätä vielä vuoden pitäny odottaa ja toivoa et systeemit toimii paremmin, mutta onpahan nyt pelattu :)

PS. Niin piti vielä tulla sanomaan miten onnettoman paska tuo inventory on ja eteenkin craftaus oli mahdotonta kun yksi kerrallaan pitää "rikkoa" ja yksi kerrallaan craftaa kranaatteja jne. Tiedä miten tuo paska on tollasenaan päässy peliin.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
269 091
Viestejä
4 657 760
Jäsenet
76 342
Uusin jäsen
maissihiutale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom