Cyberpunk 2077

Tällekään ei oikein ole kunnon perusteluja, kun esim. Steamissa saa rahat takaisin jos refundaa pelin alle parin tunnin pelailun jälkeen. Ilmeisesti juuri Cyberpunkin kohdalla pelaajat ovat saaneet rahat takaisin mukisematta, vaikka olisikin pelattu paria tuntia pidemmälle.
No ei kai se sen kummoisempia perusteluja tarvitse? Jos tarkoitus on alun perinkin testata tunnin verran ja sitten palauttaa, niin se ja sama tekeekö sen Steamin vai torrentin välityksellä, lopputulos ei siitä muutu.
 
Sillä on joskus tarinan kannalta merkitystä. Hahmot voi suhtautua sun touhuihin eri tavalla jos pistät kaikki kylmäksi vs. tajun kankaalle. Ero ei kyllä ole iso.
Eikun jooh, unohdin jo se kiinalais naisen yhden tehtävän missä olisi pitänyt ilman hälytyksiä käydä joku esine nappaamassa ja sehän meni vituiksi ja pumpumiksi homma ja sain suoritettua tehtävän kuitenkin mutta en saanut kehuja.

Sitten se kiinalais rouva soitti kotvan päästä uudestaan ja kysyi tappokeikkaa, kyselin miksi tietty kaveri pitää tappaa jne jne ja siihen se rouva vain vastasi "No ei se sulle viimeskään ollut ongelma" niin siinä vähän hymähdin.

En tiedä olisko se antanut jonkun eri keikan jos tuo ensimmäinen olisi onnistunut kuten pitää.
 
Aika hyvä tulos kun witcherillä kesti yli vuoden saavuttaa 10 miljoonan rajapyykki mutta ajan kanssa tuo lukema noussut jo 30 miljoonaan ja ensivuonna tulee sitten vielä uuden sukupolven painokset.

Vaikka CDPR:llä uumoiltiin tämän olevan isompi hitti kuin witcher 3 mutta en jaksa uskoa että tämän huonon alun jälkeen mitenkään tulee nousemaan yli Witcher 3 myyntien ellei CDPR vedä mitää kania hatusta ensivuonna.

Näitä myyntimääriä on kyllä jännä seurailla, koska julkaisu meni näinkin reisille ja pelin viimeistelyyn ja & korjaamiseen tulee menemään varmaan enemmän aikaa kuin Witcher 3 kohdalla. Veikkaisin kyllä silti, että vähintään samoihin lukemiin tullaan pääsemään, kunhan saadaan korjattua ja DLC:t tulee ulos. Nythän tuli uusi konsolisukupolvi ja molempien valmistajien näyttikset samaan aikaan ja saatavuusongelmat kaikissa tulee jatkumaan pitkälle ensi vuoteen. Pelkästään jo grafiikoiden takia tämä varmaan kiinnostaa monia, koska uudesta raudasta pääsee ottamaan kaiken irti. Monelle tämä varmaan muutenkin on syy laittaa konetta uusiksi tai ostaa uusi konsoli, mutta kun niitä nyt ei vaan vielä saa. Moninpelihän tulee ilmeisesti myös sitten joskus 2022 aikana, mutta se taitaa olla erillinen julkaisu?
 
VPN-kikkailusta saa olla montaa mieltä, mutta täällä sitä vastaan hyökkäsivät nimenomaan valkoritarit, jotka puolustivat CDPR:n arvoja ja oikeudellisuutta ns. "hyvänä yhtiönä" ja näillä perustelivat velvoitteensa maksaa pelistä täysi hinta.

Ostan todella harvoin yli 30€ pelejä. Yleensä ostan kun peli on 2-3 vanha 15-20€ jostain alennuksesta.

Ostin Steamistä ihan vaan sen takia 60€ hintaan, että halusin sen Steamiin kun pidän siitä alustasta, vaikka joo olis voinut ottaa harmaalta ja työpöydän kautta ajella.

Näytönohjaimesta joutusin pulittamaan 759e niin miettisin, et jos ei mulla ole varaa ostaa 60€ peliä Steamistä, niin miksi ihmeessä ostin noin kalliin näytönohjaimen ?
 
Ostin Steamistä ihan vaan sen takia 60€ hintaan, että halusin sen Steamiin kun pidän siitä alustasta, vaikka joo olis voinut ottaa harmaalta ja työpöydän kautta ajella.
Yleensähän "harmaat avainkaupat" myyvät nimenomaan Steam -avaimia.

Jos ostaa sen DRM-vapaan version GoGista (myös 60 eur EU alueella), niin silloin tukee suoraan Cyberpunkin kehittäjää (ja näin ollen osakkeenomistajia) koska GoG, kuten kaikki tietävät, on CDPR:n oma alusta.
 
Yleensähän "harmaat avainkaupat" myyvät nimenomaan Steam -avaimia.

Jos ostaa sen DRM-vapaan version GoGista (myös 60 eur EU alueella), niin silloin tukee suoraan Cyberpunkin kehittäjää (ja näin ollen osakkeenomistajia) koska GoG, kuten kaikki tietävät, on CDPR:n oma alusta.

Ostin suoraan Steamistä ja tiedän ton, että GoGin kautta menee suoraan valmistajalla, koska omistajuudet.

Voin myös tukea osakkeenomistajia ja firmaa sijoittamalla sen osakkeisiin, jos niin haluan?
 
No jos tarinavetoisessa pelissä skippaa kaiken skipattavissa olevan ja juoksee vain seuraavaan paikkaan, niin kyllähän se kokemus tarinan kannalta jää koko lailla yhtä ohkaiseksi kuin lukemalla tiivistelmä elokuvasta. Joo, kyllähän sieltä ne tarinan pääkohdat pystyy poimimaan ja tiivistämään koko juonen vaikka yhteen haikuun, mutta ei varmaan jää juonesta ja hahmoista juuri muuta käteen. Nyt en siis vertaa elokuvaa ja peliä formaatteina, koska onhan peleissä muutakin tekemistä kuin se tarinan seuraaminen. Ainakin mulle siis tarinavetoisessa pelissä myös kaikki se dialogi, lore ja juonenkuljetus on "varsinaista pelattavaa" ja siksi ihmettelin kun joku pelaa tätä ilmeisesti puhtaasti fps-pelinä, jolle varmaan löytyisi myös parempia ja bugittomia vaihtoehtoja.

Se oli toinen läpipeluukerta, ensimmäisellä hän käsittääkseni oli katsonut kaiken. Eli hän tiesi tarinan. Eikä kyse ollut nyt siitä, kerroin vain, että vertauksesi oli täysin surkea, sillä pointti oli kuinka paljon itse pelattavaa pelin "pääjuonessa" oli. Tarinavetoinen pelikin on kuitenkin peli, ei elokuva. Interaktiiviset seikkailut tyyliin Batman: The Telltale Series ovat sitten asia erikseen, muttet varmaan tarkoita Cyberpunkin olevan sellainen sentään.

Pelissä on silti muutakin pelattavaa ja joillekin tuo lyhyys on jopa positiivinen asia, eli tarkoitus ei ole tuon takia peliä tyrmätä. Ja tuo pelin pääjuonen pituus oli yksi harvoista asioista, josta CDPR oli sentään rehellinen ennen julkaisua.
 
Nyt taitaa itsellä Cyberpunk alkaa leviämään. Pelin käynnistys ei onnistu joka kerta, vaan täytyy bootata konetta ja päälle lähdettyään tallennuksen lataus kestää todella kauan, luokkaa 5 minuuttia.
Tämä ongelma kävi yht'äkkiä. Luulinkin ensi pelin tiltanneen kun loadingscreen kestää ja kestää, sillä lataukset ovat toimineet aiemmin todella nopeasti.
Muuten bugit ovat olleet lähinnä graafisia, mutta jos tämä nyt esimerkiksi rikkoo koko tallennuksen niin saa jäädä tämä peli tähän.
 
Nyt taitaa itsellä Cyberpunk alkaa leviämään. Pelin käynnistys ei onnistu joka kerta, vaan täytyy bootata konetta ja päälle lähdettyään tallennuksen lataus kestää todella kauan, luokkaa 5 minuuttia.
Tämä ongelma kävi yht'äkkiä. Luulinkin ensi pelin tiltanneen kun loadingscreen kestää ja kestää, sillä lataukset ovat toimineet aiemmin todella nopeasti.
Muuten bugit ovat olleet lähinnä graafisia, mutta jos tämä nyt esimerkiksi rikkoo koko tallennuksen niin saa jäädä tämä peli tähän.

Ite tallentelen juuri näiden mahdollisten ongelmien takia useampaan eri saveen.
 
Ostin suoraan Steamistä ja tiedän ton, että GoGin kautta menee suoraan valmistajalla, koska omistajuudet.

Voin myös tukea osakkeenomistajia ja firmaa sijoittamalla sen osakkeisiin, jos niin haluan?

Ja mitäköhän tukea se osakkeen ostaminen firmalle antaa? Ellet sitten osta uudesta osakeannista, mutta käsittääkseni sellaisia ei CDPR:llä ole tällä hetkellä näköpiirissä.
 
Näkeekö jostain aseiden päivityksen tason? Ja voiko niitä loputtomasti päivittää?

En ole huomannut missään aseissa merkintä tasosta tai levelistä, mutta jossain vaiheessa se ei anna päivittää enempää kunnes nostat hahmon leveliä.
 
Ja mitäköhän tukea se osakkeen ostaminen firmalle antaa? Ellet sitten osta uudesta osakeannista, mutta käsittääkseni sellaisia ei CDPR:llä ole tällä hetkellä näköpiirissä.

Menee Offtopic, mut pastee munt tonne sijoitusosieen, mutta en ihmettele, että ensi vuonna tehtäisiin anti, jos ja kun tämä meno jatkuu vain pahempana.
 
6h takana peliä ja kyllä maistuu. Huh huh, kyllä hintaansa nähden nyt jo alussa tarjonnut emennän mitä odotin (23€ peli). Ja kyllä näyttääkin hienolle ja saa ajan kulumaan hurahtamalla. Muutaman kerran on kaatunut kun kokeillut auto savetukselle takasi peliin. Manuaali savetukset toiminut hyvin. Onhan se kohtuu raskas peli tälle 3080 kortillekki.
 
Oon digannu pelistä todella paljon. Stoori on jees, sivutehtäviä on omiin tarpeisiin riittävästi ja mestat on samankaltaisuudestaan huolimatta erilaisia. Eniten harmittaa cyberin kuppanen saatavuus ja huono käyttöliittymä nähdä miten ostot vaikuttaa ulkonäköön. Erilaiset vaihtoehdot silmissä (esim. infrared, thermal), käsissä/jaloissa full metal päivitykset ois ollu mahtavuutta. Nyt täydellinen metalliukko tuntuu olevan mahdottomuus psykooseineen. Missä on Gemini tai Dragoon?

Kunhan tallennusbugi saadaan taklattua, niin pelaaminen voi taas jatkua turvallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Se oli toinen läpipeluukerta, ensimmäisellä hän käsittääkseni oli katsonut kaiken. Eli hän tiesi tarinan. Eikä kyse ollut nyt siitä, kerroin vain, että vertauksesi oli täysin surkea, sillä pointti oli kuinka paljon itse pelattavaa pelin "pääjuonessa" oli. Tarinavetoinen pelikin on kuitenkin peli, ei elokuva. Interaktiiviset seikkailut tyyliin Batman: The Telltale Series ovat sitten asia erikseen, muttet varmaan tarkoita Cyberpunkin olevan sellainen sentään.

Pelissä on silti muutakin pelattavaa ja joillekin tuo lyhyys on jopa positiivinen asia, eli tarkoitus ei ole tuon takia peliä tyrmätä. Ja tuo pelin pääjuonen pituus oli yksi harvoista asioista, josta CDPR oli sentään rehellinen ennen julkaisua.

Unohtamatta ihan sellaista perusseikkaa että muistan kyllä ekalta kerralta kaiken, varsinkin kun aloitan perään uudestaan. Samojen asioiden lukeminen uusiksi tuntuu jokseenkin turhalta.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.

Jos pre ordereita oli 8 miljoonaa ja siihen päälle "vain" 5 miljoonaa parissa viikossa niin jotain on kyllä vialla tässä hype mallissa millä pelejä nykyään myydään. Lukujen pitäisi olla toiste päin.
 
Hyvähän se jos peli myy koska itselleni on maistunut peli ihan täysillä, joten se uumoilee hyvää jatkon kannalta
 
Mustavalkoinen on maailmasi. Jos tilaan viinaa Saksasta halvemmalla kuin Alkosta saa Suomessa, onko sekin varastamista? Samaan kategoriaan VPN-kikkailut menee mielestäni. Noh, hyvä että joku potee huonoa omatuntoa niin minun ei tarvitse:thumbsup:
Viittasin waretukseen, mutta sen poistitkin jo. Jos tuote on höyryävä kasa kakkaa, niin paras vaihtoehto lienee jättää peli ostamatta. :)
 
Ja minä luulin tätäkin bugiksi mutta tuo on sen verran yleisesti tullut että luulen että tuokin on todella mahdollista, tosiaan jos ampuu niskalaukauksen niin loppuu se pyörminen.

Onko tuolla oikeasti mitää merkitystä että jos sneakkailee porukkaa jos laittaa ne tajuttomasti tai kuristaa hengiltä? Ite jossain tehtävissä mennyt non lethal tyylillä että porukat jääneet eloon kun pelastanut jotain kaveria pulasta mutta saako tuolla tyylillä enemmpän expaa?
Olihan se siinä yhdessä traileissä myös missä sanotiin että lopuksi voi päättää jättääkö eloon vai tappaako
 
Nyt taitaa itsellä Cyberpunk alkaa leviämään. Pelin käynnistys ei onnistu joka kerta, vaan täytyy bootata konetta ja päälle lähdettyään tallennuksen lataus kestää todella kauan, luokkaa 5 minuuttia.
Tämä ongelma kävi yht'äkkiä. Luulinkin ensi pelin tiltanneen kun loadingscreen kestää ja kestää, sillä lataukset ovat toimineet aiemmin todella nopeasti.
Muuten bugit ovat olleet lähinnä graafisia, mutta jos tämä nyt esimerkiksi rikkoo koko tallennuksen niin saa jäädä tämä peli tähän.

Ootko kattonu save filen kokoa? Kaveri alko eilen puhumaan, että jollai toisella forumilla on hässäkkää nyt siitä, että pelin save filet alkaa hajoilemaan, kun tiedosto koko on jotai 8mb luokkaa ja ilmeisesti tuo hidas lataaminen sun muu alkaa siinä 6mb save filen jälkeen.

Ihmettelin, kun täällä en ole tuosta lukenut yhtään, mutta ilmeisesti jossain cdpr forumeilla on tästä jutusta enemmän. Itse en ole peliä vielä aloittanut joten en sen enempää tiedä.
 
Oi ja voi sekä voi kissat ja koirat.

Porukan päätä lyödään giljotiinin alle yhden waretuksen takia pelistä joka on saanut aika isoa porua aikaan meidän pc-kansakunnan puolesta ja konsoli-kansakunnasta puhumattakaan. Jos peliä kritisoidaan isosti niin mitä eroa on ottaa varman päälle ja warettaa peli ja todeta peli huonoksi, säästin rahani. Vai sillä että ostetaan kiltisti steamista ja palautetaan kun peli onkin ihan paska? Se että peli waretetaan, useimmiten nykyään vain sen takia että saadaan käsitys siitä että onko peli niin mielenkiintoinen että pelaaja haluaa maksaa siitä sen täyden hinnan tai vaikka sitten ostaa se vpn-kikkailulla/avainkaupasta.
Ennen oli toisin kun peli waretettiin, ja sitä pelattiin jopa satoja tunteja. Mutta se kulttuuri (jos sitä sellaiseksi voi kutsua) kuoli jo jokin aikaa sitten....
Kuitenkin kummassakin tilanteessa (Waretus -> Ei osta peliä || Ostaa -> Haluaa palauttaa pelin steamin kautta) on sama lopputulos niin kenen persettä se liikuttaa kumman ihminen valitsee?
Ilmeisesti tämä korona (sori tästä väitteestä) ajanut ihmiset siihen pisteeseen että valitetaan ja kritisoidaan entistä enemmän ihmisten tekemiä päätöksiä kuin että keskityttäisiin enemmän siihen omaan tekemiseen ja omiin päätöksiin.

Jos jotain positiivista niin pelatkaahan ihmiset täydellä antaumuksella peliä kuten minäkin olen tehnyt tässä viimeset pari viikkoa vaikka bugeja siellä täällä, itselläni on kaks sivutehtävää siinä pisteessä etten saa niitä varmaan koskaan tehtyä loppuun asti bugin takia.

Kiitän ja pahoittelen.
 
Se että peli waretetaan, useimmiten nykyään vain sen takia että saadaan käsitys siitä että onko peli niin mielenkiintoinen että pelaaja haluaa maksaa siitä sen täyden hinnan tai vaikka sitten ostaa se vpn-kikkailulla/avainkaupasta.

Sori nyt, mutta :rofl::lol::poop::rofl2:.

Se siitä off topicista ja itse asiaan. En ole 1.05 kauaa ehtinyt testailla, mutta en ainakaan vielä ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä.
 
Sori nyt, mutta :rofl::lol::poop::rofl2:.

Se siitä off topicista ja itse asiaan. En ole 1.05 kauaa ehtinyt testailla, mutta en ainakaan vielä ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä.

Millä alustalla? Ainakin normi kunsolit xbox one ja ps4 ovat saaneet hurjan fps lisäyksen
 
Ja mitäköhän tukea se osakkeen ostaminen firmalle antaa? Ellet sitten osta uudesta osakeannista, mutta käsittääkseni sellaisia ei CDPR:llä ole tällä hetkellä näköpiirissä.

OT: korkea kurssi parantaa yrityksen rahoitusasemaa ja nostaa yrityksen omien osakkeiden arvoa. Se antaa omistajille suuremmat mahdollisuudet esim. ostaa joku toinen firma ja rahoittaa ostos CDPRn osakkeilla.

Kyllä siitä hyötyä on vaikka kaupassa ei sinänsä CDPRn kadsaan kilahda latiakaan.
 
Eipä yllätä että "kullannuppu" CDPR onkin todellisuudessa ihan samanlainen työntekijöitä riistävä hikipaja kuin kaikki muutkin AAA-pelifirmat.

Tuo kaikki kuulosti vielä rajummalta kuin mitä muista firmoista oon lukenut aikaisemmin. Ilmeisesti pitkää päivää paiskittiin jo ennen näitä viimeisiä cruncheja, jotka nekin jatkui kuukausia. Nyt sama porukka sitten hieroo vielä niitä patcheja ja DLC:täkin pitäisi tulla. Pakko myöntää että itselläkin mielikuvat CDPR:stä keskivertoa reilumpana studiona karisi jo tuossa julkaisun kynnyksellä. Muutenkin aika tekopyhää tehdä työntekijöitä riistämällä dystopiapeliä, jossa isossa roolissa on orjatyövoimaa käyttävät megakorporaatiot - pelissä on aika paljon "hauskoja" viittauksia esim. korporaatioiden työntekijöiden työaikoihin ym.
 
Eikös ylitöitä tehdä kaikilla aloilla, varsinkin isojen projektien yhteydessä? Ei kai se mikään rikos ole, jos ylitöistä maksetaan asianmukaiset korvaukset?
 
Eikös ylitöitä tehdä kaikilla aloilla, varsinkin isojen projektien yhteydessä? Ei kai se mikään rikos ole, jos ylitöistä maksetaan asianmukaiset korvaukset?

Periaatteessa joo, jos niistä maksettaisiin. Puolassa tietty työolot ja palkkaus on muutenkin vähän kehnommat kuin Suomessa. Ei kestäisi kyllä täällä päivänvaloa. Pätkä tuosta Redditin postista, tiedä sitten miten luotettava lähde tuo on:

Anyway, let's begin. But before, one more thing. Crunching in CDP means like working 16 hours per day including Saturdays and Sundays, because even beside crunching it's normal for them to work 10-12 hours Monday Friday and 6-8 hours Saturday. Also sometimes company cheats and not always pays for all the job done during the overtime.
 
Aika kovaa settiä ja todella sekavan kuuloista johtamista firmalta. Ei kuullosta ollenkaan hyvältä.
Ei ihme jos tulee tuollaista keskeneräistä kikkaretta ulos.
Rockstarilla on vähän eri meininki. Uusista peleistä ei hiiskuta liian aikaisin ja pelit ovat olleet kyllä järjestäen toimivia ja laadukkaita.
Eikä ihme, että sillä meneekin lujaa.
 
Aika kovaa settiä ja todella sekavan kuuloista johtamista firmalta. Ei kuullosta ollenkaan hyvältä.
Ei ihme jos tulee tuollaista keskeneräistä kikkaretta ulos.
Rockstarilla on vähän eri meininki. Uusista peleistä ei hiiskuta liian aikaisin ja pelit ovat olleet kyllä järjestäen toimivia ja laadukkaita.
Eikä ihme, että sillä meneekin lujaa.
Ja noista voikin mennä keskustelemaan sinne oikeisiin topiceihin. Tässä langassa ei kiinnosta Rockstariin kikkareet.
 
Anyway, let's begin. But before, one more thing. Crunching in CDP means like working 16 hours per day including Saturdays and Sundays, because even beside crunching it's normal for them to work 10-12 hours Monday Friday and 6-8 hours Saturday. Also sometimes company cheats and not always pays for all the job done during the overtime.

Jotenkin vaikea uskoa, että 16 tuntia 7 päivää viikossa tehden tulee kovin laadukasta jälkeä keneltäkään. Hiukan epäilen tämän todenperäisyyttä, sillä eihän tuossa olisi mitään järkeä. Paljon fiksumpi olisi palkata lisää tekijöitä, CDPR:ltä tuskin rahat olivat loppumassa kesken.

Rockstarilta voi tulla ulos kaikenlaista, mutta kyllä CP2077 jo nykykuosissaan on omasta mielestäni mielenkiintoisempi peli kuin Rockstarin tekeleet.
 
Jotenkin vaikea uskoa, että 16 tuntia 7 päivää viikossa tehden tulee kovin laadukasta jälkeä keneltäkään. Hiukan epäilen tämän todenperäisyyttä, sillä eihän tuossa olisi mitään järkeä. Paljon fiksumpi olisi palkata lisää tekijöitä, CDPR:ltä tuskin rahat olivat loppumassa kesken.
Näin softa-alalla työskentelevän perspektiivistä kumpikaan noista ei ole toimiva ratkaisu. Jos ihmiset laitetaan tekemään törkytunteja niin softan/pelin laatu kärsii ja työntekijöiden terveys ja luovuus tuhoutuu täysin. Lisäämällä työntekijöitä taas päästään tiettyyn pisteeseen asti, mutta pian ollaan tilanteessa jossa ongelmien pilkkominen itsessään ja työntekijöiden välinen synkronointi hidastaa projektia jo sen verran että lisätyövoimasta saatava etu jää sen alle. Eli siis lisäämällä työntekijöitä tietyn pisteen jälkeen sekä menetetään rahaa että vahingoitetaan lopputuotetta.

Ainoa oikea ja toimiva strategia on se että sekä pelillisesti (sisällöllisesti) että teknisesti tuote suunnitellaan alusta alkaen huolellisesti ja kunnolla ja sitten sitä aletaan tekemään järkevällä resurssiallokaatiolla järkeviä periaatteita noudattaen. Jos jonkin homman tekemiseen menee 2kk eikä 1kk niin katsotaan voiko tehtäviä nopeuttaa tai uudelleenpriorisoida vahingoittamatta tuotetta ja jos ei niin sitten sitä tehdään se 2kk ja pulinat pois.

Kädettömät bisnesmanagerit yms. organisaatiofätti ei tätä käsitä vaan kuvittelevat että softaa rakennetaan kuten laatikkoja kannetaan eli kaikki hoituu lineaarisesti ja kaikki ongelmat voi ratkaista lisäämällä työvoimaa, tunteja tai rahaa.

Vaikka jengi nyt kiroaa kuinka heillä oli erilainen kuva CDPR:stä niin todennäköisesti Witcher 3 aikoina ja aikaisemmin firma on ollut hyvin erilainen. Kun bisnes kasvaa, omistusta hajautetaan ja osakkeenomistajat painostavat toimaria muuttamaan toimintaa/rakennetta siten että ”se ajaisi enemmän heidän etujaan” niin pian sitä ollaankin suossa ja kaikki se mikä sai firman menestymään on tuhottu.
 
Näin softa-alalla työskentelevän perspektiivistä kumpikaan noista ei ole toimiva ratkaisu. Jos ihmiset laitetaan tekemään törkytunteja niin softan/pelin laatu kärsii ja työntekijöiden terveys ja luovuus tuhoutuu täysin. Lisäämällä työntekijöitä taas päästään tiettyyn pisteeseen asti, mutta pian ollaan tilanteessa jossa ongelmien pilkkominen itsessään ja työntekijöiden välinen synkronointi hidastaa projektia jo sen verran että lisätyövoimasta saatava etu jää sen alle. Eli siis lisäämällä työntekijöitä tietyn pisteen jälkeen sekä menetetään rahaa että vahingoitetaan lopputuotetta.

Juu, tämähän on softakehityksen (ja muunkin projektiluonteisen työn) perusasioita, että pelkästään resursseja lisäämällä tehokkuus ei kasva loputtomasti.

Silti, jos vaihtoehtoina on että yksi henkilö tekee 16-tuntisia päiviä tai kaksi henkilöä tekee 8-tuntisia päiviä, jälkimmäinen on parempi vaihtoehto.
 
Oliko niin että toi hexedit fixi on vieläkin validi vaikka 1.05 pätsi? viimeksi anto kyllä hyvin potkua 1.04 pätsissä 5600x prossulla.
Ei ole tarvetta tuolle muutokselle 5600x prossulla, se muutos on jo pelissä mukana 1.05 versiossa
 
Oi ja voi sekä voi kissat ja koirat.

Porukan päätä lyödään giljotiinin alle yhden waretuksen takia pelistä joka on saanut aika isoa porua aikaan meidän pc-kansakunnan puolesta ja konsoli-kansakunnasta puhumattakaan. Jos peliä kritisoidaan isosti niin mitä eroa on ottaa varman päälle ja warettaa peli ja todeta peli huonoksi, säästin rahani. Vai sillä että ostetaan kiltisti steamista ja palautetaan kun peli onkin ihan paska? Se että peli waretetaan, useimmiten nykyään vain sen takia että saadaan käsitys siitä että onko peli niin mielenkiintoinen että pelaaja haluaa maksaa siitä sen täyden hinnan tai vaikka sitten ostaa se vpn-kikkailulla/avainkaupasta.
Ennen oli toisin kun peli waretettiin, ja sitä pelattiin jopa satoja tunteja. Mutta se kulttuuri (jos sitä sellaiseksi voi kutsua) kuoli jo jokin aikaa sitten....
Kuitenkin kummassakin tilanteessa (Waretus -> Ei osta peliä || Ostaa -> Haluaa palauttaa pelin steamin kautta) on sama lopputulos niin kenen persettä se liikuttaa kumman ihminen valitsee?
Ilmeisesti tämä korona (sori tästä väitteestä) ajanut ihmiset siihen pisteeseen että valitetaan ja kritisoidaan entistä enemmän ihmisten tekemiä päätöksiä kuin että keskityttäisiin enemmän siihen omaan tekemiseen ja omiin päätöksiin.

Jos jotain positiivista niin pelatkaahan ihmiset täydellä antaumuksella peliä kuten minäkin olen tehnyt tässä viimeset pari viikkoa vaikka bugeja siellä täällä, itselläni on kaks sivutehtävää siinä pisteessä etten saa niitä varmaan koskaan tehtyä loppuun asti bugin takia.

Kiitän ja pahoittelen.

Warettamalla jää arvokasta dataa keräämättä. Kun ostaa ja palauttaa pelin esim digi-kauppaan, voidaan jälkeenpäin tieto kerätä, esim ”kiinnostusta oli paljon, mutta kaverit palautti pelin pääasiassa, 1,5h pelaamisen jälkeen” vs Waretetusta pelistä ei todennäköisesti saada edes sitä tietoa. Perusteli waretuksen miten vain, niin se ei poista sitä asiaa, että rikkoo lakia. Se on tietysti jokaisen oma asia haittaako se, mutta turha selitellä muille waretuksen oikeudenmukaisuutta :D

Tuosta vuodosta vielä, en kyllä itse luota jonkun ”no bodyn” sanomisiin, kun ei ole kunnon todisteita, lähdekritiikki.
 
Viimeksi muokattu:
Mää grindaamassa ja käyttämässä sandevistania ja valittamassa että peli on liian helppo.:lol:

Mutta joo kyllä jotkut yksittäiset tappelut on liian helppoja ihan very hardillakin. Epäilen kuitenkin että 16lvl vedät turpaan jotain 34lvl rikollisjengiä vaan puskemalla päälle käyttämättä stealthiä tai tech sniperia.

Mitähän sillä tech sniperillä on tarkoitus edes tehdä? En vaan ymmärrä. Se ei auta sua näkemään seinien läpi jollet oo jo vihua tagannu, ja muillakin aseilla voi ampua seinien läpi. Koitin huvikseni tota Ping + Overwatch comboa, jälkimmäinen on siis power sniper rifle, ja kyllä se ampuu seinien läpi yhtälailla kuten tech sniper ja ykkösellä tappaa. Ja välissä voi siis olla pari rakennustakin eli menee aika monen seinän läpi ja silti tappaa ykkösellä ..
 
Muistelisin jonkun täällä maininneen tuosta pormestarin kuoleman tutkimis sivutehtävästä. Ja voin kyllä omaltakin osalta tätä suositella, oli hauska. :geek:

Video liittyy tai saattaa olla liittymättä o_O:
 
Aika kovaa settiä ja todella sekavan kuuloista johtamista firmalta. Ei kuullosta ollenkaan hyvältä.
Ei ihme jos tulee tuollaista keskeneräistä kikkaretta ulos.
Rockstarilla on vähän eri meininki. Uusista peleistä ei hiiskuta liian aikaisin ja pelit ovat olleet kyllä järjestäen toimivia ja laadukkaita.
Eikä ihme, että sillä meneekin lujaa.
Sellaiset fiilikset tulee tuosta firmasta että viimeistä viedään. Mätä pulju.
 
Näitä Crunch ja riisto puheita oli aikanaan rockstaristakin kun RDR2 oli julkaisun alla. Ei mitään uutta siis. Firmat pyörii hyvin vaikka tulee välillä takkiinkin. Peli on hyvä kuitenkin. Esimerkiksi Mass effect Andromedastakin oli aikanaan hyvää mökyä
 
Näitä Crunch ja riisto puheita oli aikanaan rockstaristakin kun RDR2 oli julkaisun alla. Ei mitään uutta siis. Firmat pyörii hyvin vaikka tulee välillä takkiinkin. Peli on hyvä kuitenkin. Esimerkiksi Mass effect Andromedastakin oli aikanaan hyvää mökyä
Eihän tuo crunch mikään normi saisi olla. Eikä kuluttajan pitäisi sellaista toimintaa tukea.

"Peli on hyvä kuitenkin" on kyllä varsin mielenkiintoinen väite. Peli on ensinnäkin pelikelvoton osalla alustoista ja todella buginen lopuilla, joten en käyttäisi sanaa "hyvä". Aika ennennäkemätön haloo ja kohu tästä julkaisusta näyttää nousseen, mikä on hyvä asia.

Jos kuluttajat tietoisesti ostavat keskeneräisiä pelejä täydellä hinnalla, niin sitä saa mitä tilaa jatkossakin.

Edit: lisätty sanat "täydellä hinnalla"
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuo crunch mikään normi saisi olla. Eikä kuluttajan pitäisi sellaista toimintaa tukea.

"Peli on hyvä kuitenkin" on kyllä varsin mielenkiintoinen väite. Peli on ensinnäkin pelikelvoton osalla alustoista ja todella buginen lopuilla, joten en käyttäisi sanaa "hyvä". Aika ennennäkemätön haloo ja kohu tästä julkaisusta näyttää nousseen, mikä on hyvä asia.

Jos kuluttajat tietoisesti ostavat keskeneräisiä pelejä, niin sitä saa mitä tilaa jatkossakin.
Ja eikös Rockstar sanonut tuon kohun jälkeen että miettivät seuraavan pelin valmistuvan osissa että työntekijät eivät joutuisi moiseen enää?

Toki kyynisenä voisi miettiä että sitten tehdään noita cruncheja vaan useampia, ja ei se varmaan ainakaan yhtään halvempaa oleva kuluttajalle mutta ehkä ainakin joku voisi parantua työntekijöiden oikeuksien osalta.
 
Ja eikös Rockstar sanonut tuon kohun jälkeen että miettivät seuraavan pelin valmistuvan osissa että työntekijät eivät joutuisi moiseen enää?

Toki kyynisenä voisi miettiä että sitten tehdään noita cruncheja vaan useampia, ja ei se varmaan ainakaan yhtään halvempaa oleva kuluttajalle mutta ehkä ainakin joku voisi parantua työntekijöiden oikeuksien osalta.

No hieman offtopic, mutta liittyen cyberpunkinkin crunchiin.

Olen itsekkin suunnittelu alalla ja siellä tuntuu eri projekteissa olevan tuo ihan normaalia kun alkaa isojen projektejen deadlinet käymään päälle.

Valitettavaa toki, mutta ei mikään tavatonta mitä ei tulisi vastaan monessa eri työssä
 
Oman kokemuksen perusteella sellaista vähänkään isompaa projektia ei olekaan, jossa ei tulisi jonkinlainen kiire. Aina vaaditaan venymistä. Ei sen tietenkään pidä liiallista olla, mutta kuuluu osin asiaan ja on siten ammatinvalintakysymys. Kaupan kassalla ei tule crunchia.
 
Reilu 10 tuntia takana ja nyt pääsin vihdoin Act 2:een ja koko maailma aukesi.

Kyllä tuon tehtävien käsikirjoitus, hahmot ja tarina on vain ihan huikeaa ja ei malta olla pelaamatta. Lisäksi seuraavat pari tuntia menee varmaan vain ajellessa ympäriinsä ja paikkoja tutkiessa. Kartta on upea.

Sen sijaan bugeja tuntui Act 1:n lopussa olevan vain enemmän ja enemmän. Leijuviin hahmoihin, lentäviin objekteihin ja törmäileviin autoihin ym. on tottunut, mutta nyt oli bugit jo game breaking -tasolla. Toivotaan, ettei ainakaan pahempaan suuntaan mennä. Kaatumisia on yhä vain yksi ja sekin oli vanhalla patchilla. Lisäksi sitä ihmetellyt, kun liikennevalot muuttuu aina vihreäksi, kun niiden kohdalle ajaa. Onkohan tuossakin vedetty siitä, missä rima on matalimmalla. Eli AI-liikenne ei osaisi käsitellä punaisia valoja ja jonottamista, kun pelaaja on siellä mukana.

Jackien kanssa paetessa piti tappaa viimeinen vartija hissistä. Tämähän lenteli hississä ympäriinsä ja kävi vähän väliä seinän sisällä ja osuminen ei ollut helppoa. Lisäksi helikopteritehtävässä olin ampunut kaikki ihmiset ja turretit, mutta helikopteri vain pörräsi ympäriinsä, eikä tehtävä edennyt. Redditistä löytyi vinkki, miten tuosta pääsee jatkamaan ja tallennuksen lataamalla uudestaan onnistuin. Muuten kyllä tuo The Heist -tehtävä oli mahtava!

Ei auta kuin porskuttaa eteenpäin. Nyt pääsee ainakin kokeilemaan parempia sivutehtäviäkin. Joskus kun CDPR korjaa bugit ja tekoälyn tästä, niin on kyllä kokonaisuutena älyttömän kova peli.

EDIT: Tätä viestiä kirjoittaessa GOG ilmoitti, että "Update installed" ja Cyberpunk 2077 päivittyi versioon 1.06. Luulin, että seuraava patch tulisi vasta tammikuussa. Vielä ei löydy virallista tietoa, mitä tuo patch korjaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom