Cyberpunk 2077

Juuri alkoi itsellä Act 3. Pelimittarissa on jotain 130 tuntia
En siis tätä kuitenkaan ihan "nopeaksi läpijuoksuksi" sanoisi
 
Tämmöstä twiikkausta tässä tehnyt, asetin tavoitteeksi 75fps keskiarvon, mutta en arvannut ihan siihen pääseväni:

Copypasta mitä laitoin reddittiin:

1800X and 6800 XT:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3355, 60000, 40, 86, 55.917

3700X and 6800 XT:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4300, 60000, 61, 83, 71.667

SAM Enabled:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4432, 60000, 62, 98, 73.867

Memory timings tweaked with Ryzen DRAM calculator:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
4673, 60000, 64, 99, 77.883


Summarum tästä on, että vaatii ihan yhtä paljon prossulta kuin näyttikseltäkin. Mm. Valhalla pyöri 1800X ja 6800 XT combolla 90fps.
 
Ei ole mitään väliä, vaikka olisi 10 GB/s kykenevä RAID 0 pakka NVMe SSD:tä Psycho/Ultra kuvanlaatuasetuksilla RTX 3090:llä. Huonoja mainostekstuureita on valitettavasti päästetty läpi, jotka kyllä paistaa ajoittain ikävästi läpi. Peli myös latautuu tuollaisella setillä ainoastaan todella nopeasti suoraan main menusta käynnistettäessä (n. 3 sek.), muuten tallennuksen lataaminen on jostain syystä todella hidasta suhteessa tuohon (n. 10 sek.).

Osa tekstuureistakin taitaa olla heikkolaatuisia, mutta kyseessä on usein myös bugi joka lataa jostain syystä osan tekstuureista aivan onnettomalla laadulla. Itsellä siis melko highend-kokoonpano ja esim. ao. screenshotissa näkyvä "Market" kyltti näytti ensin ao. kuvan mukaiselta puurolta, vaikka muut tekstuurit näyttivät latautuneen kunnolla:

1608896024900.png


Kääntämällä katseen pois ja uudestaan kohti kylttiä, myös kyltti oli huomattavasti tarkempi:

1608896070963.png


Olisi kiva tietää, voiko tälle tehdä jotain asetuksia viilaamalla vai pitääkö odotella että CDPR korjaa tämänkin. Vaikka pidän pelistä, näitä grafiikkahäröjä on kyllä luvattoman paljon.
 
Tuntuu että Gta on ylipäänsä tehty enemmän tuollaiseen random sekoiluun kaupungissa. Cyberpunk taas keskittyy enempi siihen tarinaan ja hahmoihin joissa se helposti voittaakin GTA:n. Toki koska Cyberpunk on avoimessa maailmassa, niin kaikki tuntuu odottavan sitä GTA maista maailmaa, miksei tätä odotettu esimerkiksi avoimen maailman spider-man pelistä jne?
Ymmärtäisin valituksen jos ihmisten päälle ajaminen olisi pelin joku idea mutta kun ne ihmiset on sielä vain kulissina niin en ymmärrä sitä valitusta
Ai me aiheesta valittavat ollaan vaan ymmärretty peli väärin? CDPR on itse jo vuonna 2018 esittänyt tälläisen väitteen:
"We have greatly enhanced our crowd and community system. To create THE MOST believable city in any open world game to date. The city streets are bustling with crowds of people, all living their lives within a full day and night cycle."

Ja tuo on kerrottu sanamuodoin, joilla annetaan ymmärtää että sanomishetkellä (2018) se olisi jo se maailman uskottavin open world kaupunki. Tästä ollaan nyt kaksi vuotta myöhemmin hyvin kaukana vaikka verrattaisiin seitsemän vuotta vanhaan gta peliin. Ihan typerää mainostaa peliä noin ja sitten toteutuneessa tuotteessa kaikki npc:t on lobotomian kokeneita tyhjiä kuoria jotka ei useissa tilanteissa reagoi mihinkään.
 

Hypen nieleviä pelaajia voi koijata, mutta sijoittajia ei. :D
Tuo nyt ei sinänsä ole mitään uutta, nettisivujen caseluettelon perusteella vaikuttaa olevan aikamoinen haaskalintu: Rosen Law: A Professional Services Corporation

Vastaavia ambulanssien jahtaajia on jenkkilä pullollaan. Mutta onhan tuossa jokin mahdollisuus saada rahoja kiskottua.
 
Tuo nyt ei sinänsä ole mitään uutta, nettisivujen caseluettelon perusteella vaikuttaa olevan aikamoinen haaskalintu: Rosen Law: A Professional Services Corporation

Vastaavia ambulanssien jahtaajia on jenkkilä pullollaan. Mutta onhan tuossa jokin mahdollisuus saada rahoja kiskottua.
Enpä kyllä muista kovin montaa vastaavaa tapausta viimeisten vuosien ajalta, että sijoittajat lähtevät oikeusteitse hakemaan vahingonkorvauksia rikkinäisen pelin julkaisijalta. :hmm:

Tuossa vielä toinen keissi: CD PROJEKT SA CLASS ACTION ALERT: Wolf Haldenstein Adler Freeman & Herz LLP announces that it is investigating a potential securities class action lawsuit against CD Projekt SA
 
Enpä kyllä muista kovin montaa vastaavaa tapausta viimeisten vuosien ajalta, että sijoittajat lähtevät oikeusteitse hakemaan vahingonkorvauksia rikkinäisen pelin julkaisijalta. :hmm:
Ei välttämättä rikkinäisen pelin takia, mutta jenkkilässä vastaava toiminta on täysin normaalia. Jos yrityksen toiminnan perusteella paljastuu edes prosentin mahdollisuus saada korvauksia, niin joku lakifirma ("haaskalintu" tai "ambulanssin jahtaaja") avaa vastaavan casen.
 
Summarum tästä on, että vaatii ihan yhtä paljon prossulta kuin näyttikseltäkin.

No ei se ihan noin mene. Näyttikseltä ei vaadita niin paljoa kuin voisi ajatella, koska niitä asetuksiahan voi aina laskea. Prossulla tulee pullonkaula tosi nopsaan vastaan, kun siihen ei juurikaan voi vaikuttaa (käytännössä crowd density ainoa, joka ehkä hieman auttaa). Eli prossu on se tärkeämpi.
 
Ai me aiheesta valittavat ollaan vaan ymmärretty peli väärin? CDPR on itse jo vuonna 2018 esittänyt tälläisen väitteen:
"We have greatly enhanced our crowd and community system. To create THE MOST believable city in any open world game to date. The city streets are bustling with crowds of people, all living their lives within a full day and night cycle."

Ja tuo on kerrottu sanamuodoin, joilla annetaan ymmärtää että sanomishetkellä (2018) se olisi jo se maailman uskottavin open world kaupunki. Tästä ollaan nyt kaksi vuotta myöhemmin hyvin kaukana vaikka verrattaisiin seitsemän vuotta vanhaan gta peliin. Ihan typerää mainostaa peliä noin ja sitten toteutuneessa tuotteessa kaikki npc:t on lobotomian kokeneita tyhjiä kuoria jotka ei useissa tilanteissa reagoi mihinkään.
Nyt ollaan oltu vähän liian sinisilmäisiä jos tosiaan uskoo että peliin ei voisi tulla mitään muutoksia kun realiteetit tulee vastaan
 
Karvan alle 36h näyttää pelikello ja päätarina on läpi. Paljon jäi kahtelematta vaan otetaan uutta koitosta toisenlaisella hahmolla jonkun ajan päästä. Skill- ja perkpointeja tuli laitettua aika huolettomasti sinne ja tänne, mutta pistooleilla Nomad damagensa teki. Kovinkaan paljoa bugeja ei tullut vastaan ja nekin olivat lähinnä animaatioiden bugaamista eikä mikään rikkonut peliä. Parempaa rautaahan tämä vaatisi.

Sivutehtäviä ja gigejä tuli jonkun verran tehtyä vaan ei niissä oikein mitään kovin kummoista tuntunut olevan. Poikkeuksina Dream On, The Hunt ja Pyramid Song jäivät hyvin mieleen.

Eihän tämä nyt mikään jumalpeli millään tapaa ollut, paljon olisi hiottavaa vielä. Esimerkiksi autojen kyydissä ollessa, kun joku toinen ajaa, auton liikkuminen on todella outoa ja se ärsytti joka kerta vain enemmän. Auto vaan "leijuu" tai "liukuu" eteenpäin hyvin hämmentävän oloisesti. Millainenhan kokonaisuus lie ollut vajaa vuosi sitten kun ensimmäinen tarkempi julkaisupäivä annettiin...
 
Olisi kiva tietää, voiko tälle tehdä jotain asetuksia viilaamalla vai pitääkö odotella että CDPR korjaa tämänkin. Vaikka pidän pelistä, näitä grafiikkahäröjä on kyllä luvattoman paljon.
Tuntuisi voivan. Esim tuo cinematic rtx aiheutti grafiikka häröä tietyssä Japantown risteyksessä ja taas rtx ultralla näitä ei näkynyt samassa risteyksessä. Tietysti hankala sanoa miten kaikki saisi korjattua.

Tuota t-pose bugi on kyllä käsittämätön. Mistähän juontaa juurensa. Saisivat kyllä patchata pois. Ukko leijuu ajaessa t-posessa puoliksi auton katosta läpi alasti. :lol:
 
Nyt ollaan oltu vähän liian sinisilmäisiä jos tosiaan uskoo että peliin ei voisi tulla mitään muutoksia kun realiteetit tulee vastaan
No sit kannattaisi ennen julkaisua edes mainita asiasta, tai mielummin olla mainostamatta ominaisuuksia mitä ei realistisesti osata toteuttaa. Kyvyttömyydestä tuo vain kertoo, kun kerran uskottavampi npc ai löytyy jopa ps3 peleistä (eli uskottavampi npc ai pyörii ihan kivasti 14 vuotta vanhalla raudalla).
 
Viimeksi muokattu:
Sain juuri sopivasti ennen joulua tarinan päätökseen. Lopussa tuli koluttua läpi yhtä vaille kaikki vaihtoehtoiset loput ja PS5:n oma kellotaulu näyttää n. 75h. Pelaamaan lähdettiin mies Nomadina ja päätarinan lisäksi kaikki tarinavetoiset sivutehtävät, sekä muutamat gigit tuli hoidettua ja pelin mekaniikoihin tutustuttua. Ability/Skill tree oli lopussa aikamoinen sekametelisoppa.

Pelissä on sekä hyvää, että huonoa:
+ Tarina ja hahmot
+ Musiikki
+ Pelimaailma on massiivinen (en kokenut ähkyä ainakaan eka kerralla, paikkoja on nastaa tutkia.)
+ Näyttävä visuaalisesti (omaan silmään aivan riittävä ja tulee entisestään paranemaan)
+ Panam (onneksi aloitin miehenä ja vieläpä Nomad :D)

- Muutamat bugit tullut vastaan (enimmäkseen nämä naurattaa, mutta toki ajoittain immersio vähän kärsii, mutta ei mitään maata mullistavaa)
- En tiedä onko tämä bugi vai ominaisuus, mutta välillä kun on tehtävän aikana jonkun pelin hahmon kyydissä ja lähdetään ajamaan, niin se auto liikkuu aivan saatanan hitaasti. :D
- kaatuminen parin tunnin välein (tämä kai korjautui 1.06 pätsissä, en ole vielä päässyt kokeilemaan?)
- Ajoittain tuo AI on kyllä pöljä. (onneksi vain avoimen maailman aikana, eikä juurikaan tehtävissä.)

Tätä tulee pakosti verrattua Witcher 3:n mikä ei mielestäni ole reilua, koska pelasin ensimmäisen kerran Witcheriä 1,5v julkaisun jälkeen, kun peli oli jo lähes bugiton. Witcher 3 omissa papereissa 10/10 peli, jonne tämä peli ei aivan yllä. Kun bugit korjataan ja mahdolliset AI + muut parannukset tuodaan päivityksissä, nousenee tämä kokonaisuutena ehkä sinne 9,5 tasolle, nyt on ehkä jossain 8,5-9,0 paikkeilla.

Omaan makuun nämä CDPR:n pelit iskee, kuin sata salamaa. Harmittaakin niin vietävästi pelin parissa älyttömiä työtunteja viettäneiden kehittäjien panostus, kun katsoo millaisen vastaanoton peli on saanut ainakin näillä eri keskustelupalstoilla, twitterissä etc. Usko on kuitenkin firmaan luja ja kyllä ne tän pelin vielä täyteen iskuun laittaa!

Seuraava läpipeluu hoidetaan näillä näkymin nais Streetkidinä ja panostetaan täysillä Stealthiin ja Hackingiin. Tarkoitus suorittaa kaikki tehtävät ja mahdollinen kartalta Platina-trophy mielessä. Nyt vedetään vielä hetki kinkkua naamariin ja sitten lähdetään hiippailemaan pitkin Night Cityn kujia.
 
Questeihin liittyviä bugeja ei ole tullut vastaan they said.

Vasta aloitettu ja pelasin the pickup tehtävää. Kävin ensin hakemassa miltechin luottokortin ja purin siitä malwaret pois. Sitten menin hakemaan sitä bottia, niin siinä vaiheessa kun sanoin, että taidanpa ottaa mukaan, kun se on jo maksettu Royce pamahti sisään. No mitäs siinä, sanoin, että paska jätkä, kun vaatii maksua toiseen kertaan ja maksoin sillä miltechin kortilla. Ilman mitään loogista selitystä tuli dialogiin sen jälkeen vaihtoehdoiksi "vedä ase esiin" tai tapa Royce. Mitä nyt lukenut tuosta netissä, niin ei pitäisi käsittääkseni tapahtua näin. No ihan helppo tappelu se oli, vaikka hardilla pelaan, mutta enpä tiedä sitten pitäisikö ladata ja tehdä jotain ihan muuta, kun ei ollut tarkoitus ruveta siinä riehumaan.
 
Questeihin liittyviä bugeja ei ole tullut vastaan they said.

Vasta aloitettu ja pelasin the pickup tehtävää. Kävin ensin hakemassa miltechin luottokortin ja purin siitä malwaret pois. Sitten menin hakemaan sitä bottia, niin siinä vaiheessa kun sanoin, että taidanpa ottaa mukaan, kun se on jo maksettu Royce pamahti sisään. No mitäs siinä, sanoin, että paska jätkä, kun vaatii maksua toiseen kertaan ja maksoin sillä miltechin kortilla. Ilman mitään loogista selitystä tuli dialogiin sen jälkeen vaihtoehdoiksi "vedä ase esiin" tai tapa Royce. Mitä nyt lukenut tuosta netissä, niin ei pitäisi käsittääkseni tapahtua näin. No ihan helppo tappelu se oli, vaikka hardilla pelaan, mutta enpä tiedä sitten pitäisikö ladata ja tehdä jotain ihan muuta, kun ei ollut tarkoitus ruveta siinä riehumaan.
Tilanteessa juoksee aikacounteri ja ei sinun tarvi valita kumpaakaan
 
Nyt kun 50h tuli tauluun ekaa läpipeluuta Street Kidinä ni pientä välihuomioo plussien ja miinusten kera.

+ Autot ja ajettavuus (ajettavuus joskin modin kera).
+ Aseet ja asetuntuma (vastaavissa peleissä etenkin, toki jossain CoDissa jne on astetta parempi).
+ Yleinen pelituntuma ja mekaniikka. Tiedän jo nyt että tuun pelaan tätä satoja tunteja kun pelaaminen itsessään on ollu mukavaa ja mielekästä.
+ Maailman yksityiskohtaisuus.
+ Arkkitehtuuri, kaupunkisuunnittelu, mainokset ym visuaalinen ilme.
+ Kaupunginosilla omat persoonalliset tyylinsä.
+ Tarina toistaiseks.
+ Sivutehtävät.
+ Ääninäytteleminen.
+ Hyvät sivuhahmot.
+ Äänimaailma.
+ Cyberware.
+ Hauskat populaarikulttuuriviittaukset (ja vähän marginaalisemman kulttuurin myös).
+ Eri polut (joskin niiden toteuttamiseen olis varmasti voinut panostaa vielä enemmän).
+ Kuolleet viholliset pikkutehtävien suhteen jää makaan siihen paikkaan (lahtasin jonkun jengin ja tuntien päästä ne oli edelleen varastorakennuksen luona kuolleena, yks auto paikoilteen, toinen räjäytettynä ja kolmas pöllittynä).
+ Upea säteenseuranta ja grafiikka myös kelvollista.


+/- V:n miesääninäyttelijä kuulostaa välillä ärsyttävältä.
+/- Braindance. Mahtava mut potentiaalia ei aivan käytetty toistaiseks.
+/- Päätarinan lyhyys epäilyttää (joutuu vähän säästelee ja säätelee etenemistä).


- Puhelin. Tän olis voinut tehdä niin paljon mielenkiintosemmalla ja immersiivisemmällä tavalla.
- Ne bugit (joskin itsellä ollu ainoastaan graafisia bugeja, osa rikkoo hieman immersioo).
- AI, kuskien ja kyttien etenkin (jos ei ole rikki ja korjattavissa).
- Äänivalikoista ei saa pois pelkästään tehtävämusiikkeja vaan joko kaikki päällä tai kaikki pois (radiot kaikkialla).
- Optimointia vaatisi lisää.
- Päävalikon ärsyttävä cursori.
- Huono kenkävalikoimat.
- Parturi ja kehonmuokkaus puuttuu (luultavasti tulee ilmaisena DLC:nä toki mut silti).
- Maailma vois olla eläväisempi.
- Fast travelin olis voinu tehdä paljon immersiivisemmin.
- Kartta. Olisin toivonu et sais muokata asioita kartalla näkyy. Nyt valintana on joko kaikki tai ei mitään. Ehkä tää päivittyy tulevaisuudessa tai löytyy jo jokin modi asiaan.
- Vastausvaihtoehtoja sais olla etenkin polun suhteen enemmän.

Vuosiin en oo mitään peliä näin innoissani pelannu ja harmitellu et tekis mieli pelata enemmän vaikka ei yksinkertaisesti kykene. Onneks parin viikon loma helpottanee asiaa!
 
Ai me aiheesta valittavat ollaan vaan ymmärretty peli väärin? CDPR on itse jo vuonna 2018 esittänyt tälläisen väitteen:
"We have greatly enhanced our crowd and community system. To create THE MOST believable city in any open world game to date. The city streets are bustling with crowds of people, all living their lives within a full day and night cycle."

Ja tuo on kerrottu sanamuodoin, joilla annetaan ymmärtää että sanomishetkellä (2018) se olisi jo se maailman uskottavin open world kaupunki. Tästä ollaan nyt kaksi vuotta myöhemmin hyvin kaukana vaikka verrattaisiin seitsemän vuotta vanhaan gta peliin. Ihan typerää mainostaa peliä noin ja sitten toteutuneessa tuotteessa kaikki npc:t on lobotomian kokeneita tyhjiä kuoria jotka ei useissa tilanteissa reagoi mihinkään.

Niin uskottavin kaupunki. Kyllä se minustakin on kaikkine tasoineen enemmän kaupungin oloinen kuin GTA:n kaupunki, myös NPC:itä on enemmän kaduilla. Ainut mikä ei toteutunut on asukkaiden day and night cycle joka on tuossa skaalassa vaikea toteuttaa mistä oli muutama sivu sitten puhetta. Lyhyesti jossain Skyrimissä niin vähän NPC:itä että niille on helppo toteuttaa kävelyt työn ja nukkumaan menon välillä
 
Onnistuinpa ensimmäistä kertaa tippumaan "maailman" mallin läpi, kun yritin hypätä rakennuksen katolle. Se on ollut plussaa, että peli ei ole kaatunut kertaakaan alun "vallinnaisen" quest osion loputtua.

Romanssi osio kyllä sen sijaan tympii pahemman kerran, selkeästi johdateltiin keskusteluilla... ja ei. Olisiko joku bugi ollut tuossakin, että sai vastakkaisen sukupuolen keskusteluja. Ehkäpä tulevaisuudessa avaavat noita vaihtoehtoja, tai sitten tulevan modituen kautta.
 
Tuolla poliisilla muuten on kuin onkin jotain AI:n tapaista, vaikka ei olekaan omalle kohdalle sattunut muuta kuin niitä jostain toisesta ulottuvuudesta viereen ilmestyviä versioita. Ehkä tämäkin siis korjataan piakkoin. Videolla pätkä, jossa poliisi lähtee oikein autolla perään:

Takaa-ajo
 
- Kartta. Olisin toivonu et sais muokata asioita kartalla näkyy. Nyt valintana on joko kaikki tai ei mitään. Ehkä tää päivittyy tulevaisuudessa tai löytyy jo jokin modi asiaan.
Sieltä kartastahan saa vaihdettua filtterillä mitä näytetään..? :confused:

Edit. Hyvät huomiot kyllä muuten. :thumbsup:
 
QUOTE="Charun, post: 8075997, member: 25169"]
Sieltä kartastahan saa vaihdettua filtterillä mitä näytetään..? :confused:

Edit. Hyvät huomiot kyllä muuten. :thumbsup:
[/QUOTE]

No hitto, yritin sitä heti alussa tutkailla ku oli liikaa kaikkee ja jäi jotenkin mieleen et sai kaikki pois tai päälle ja oli vaan selitykset mikä mikin on. Tsekkaanpa heti ku pelin pariin palaan. :thumbsup:
 
No hitto, yritin sitä heti alussa tutkailla ku oli liikaa kaikkee ja jäi jotenkin mieleen et sai kaikki pois tai päälle ja oli vaan selitykset mikä mikin on. Tsekkaanpa heti ku pelin pariin palaan. :thumbsup:
Joo, siellä vasemmassa yläreunassa näkyy muistaakseni "filter", jota vaihdetaan PC:llä "Z":lla. :)
 
Jotain tässä on tapahtunut kun nykyään RTX 3070 + 3900x pyörittää ultra + psycho RT ihan ok 40-70fps 1440p performance dlss väkijoukot medium, kaikenkaikkinen jumittelu on vähentynyt, tai sitten vaan osaan käynnistää pelin uudestaan tarvittaessa..

Paikalle ilmestyvä Johny syö kyllä ajoittain törkeästi frameratea.
 
No ei se ihan noin mene. Näyttikseltä ei vaadita niin paljoa kuin voisi ajatella, koska niitä asetuksiahan voi aina laskea. Prossulla tulee pullonkaula tosi nopsaan vastaan, kun siihen ei juurikaan voi vaikuttaa (käytännössä crowd density ainoa, joka ehkä hieman auttaa). Eli prossu on se tärkeämpi.
No siis pointtina oli laittaa vasta argumentti gpu bound höpötyksille.
 
Romanssi osio kyllä sen sijaan tympii pahemman kerran, selkeästi johdateltiin keskusteluilla... ja ei. Olisiko joku bugi ollut tuossakin, että sai vastakkaisen sukupuolen keskusteluja. Ehkäpä tulevaisuudessa avaavat noita vaihtoehtoja, tai sitten tulevan modituen kautta.
Jos Panamista on kyse niin...
Ensimmäisen lähentely-yrityksen Panam torppaa aina. Osa kyseisen hahmon kehityskaarta, että Panam pystyy avautumaan vasta kun luottaa täysin V:hen.
Noita varsinaisen romanssin aloittavia vastausvaihtoehtoja ei edes tule Panamille, mikäli oma hahmo ei 'kelpaa'.

Ei ole kyllä kaduttanut hetkeäkään vielä, että valitsin itselleni naishahmon. Ääninäyttelijä kuulostaa paljon paremmalta, ja V:n äänestä kuulee selkeästi mm. erilaiset tunnetilat. Yhdessä questissa bugasi silleen, että V:n ääninäyttelijä vaihtui keskustelun ajaksi. Meinasi oksennus tulla suuhun jäbää kuunnellessa (johtunee myös darrasta).

Romanssi Judyn kanssa myös iski itselleni paremmin, tuntuu etten jäänyt oikein mistään paitsi ollessani vain BFF Panamin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Musiikit tässä pelissä kun on mielestäni todella hyvät ja tunnelmaan sopivat, niin onko muillakin niin että radiokanavaa pitää itse aina vaihtaa, että eri autoihin astuessa tms kanava ei koskaan muutu?
Ei edes miinus, vaan kysymys, ettei mun pelissä ole jotain yksittäistä bugia, vaan kyseessä vain pelin ominaisuus.

Jos aiheesta mainittu aikaisemmin niin mennyt itseltäni ohitse.
 
Musiikit tässä pelissä kun on mielestäni todella hyvät ja tunnelmaan sopivat, niin onko muillakin niin että radiokanavaa pitää itse aina vaihtaa, että eri autoihin astuessa kanava ei koskaan muutu?
Ei edes miinus, vaan kysymys, ettei mun pelissä jotain yksittäistä bugia, vaan pelin ominaisuus.
Olin huomaavinani, että eri kulkupeleihin jäi aina kyseisessä kärryssä viimeksi kuunneltu kanava soimaan. Esimerkiksi tietyssä autossa minulla soi aina jazz, toisessa hevi ja moottoripyörällä teknoa.
 
Olin huomaavinani, että eri kulkupeleihin jäi aina kyseisessä kärryssä viimeksi kuunneltu kanava soimaan. Esimerkiksi tietyssä autossa minulla soi aina jazz, toisessa hevi ja moottoripyörällä teknoa.

Okei kiitti. Hmm.. mulla toiminut alusta asti peli niin, että ihan sama mihin autoon astun (varastettu, oma jne) niin aina sama radiokanava soi. Peli muistaa kyllä aina sen edellisen valitsemani.

Asia kun ei ole mitenkään ongelmallinen (osaan vaihtaa kyllä itse kanavan haluamakseni) tai edes häiritsevä niin eipä sillä väliä, se on vain askarruttanut että kuuluisiko sen toimia niin kuten minulla.
 
Kyllä mulle tuli V:lle tylytys Judyltä kun kehuin vartaloa "Dude dont go there"
Huomasinpa itsekin kun vähän etsin lisää esimerkkejä, että jätkänä kyllä tulee kielto Riveriltä ja Judylta. Naisena Panamin kanssa tuntui olevan ihan mutkaton flow ja lopputuloksena hyvä bestis. :smile:
 
Huomasinpa itsekin kun vähän etsin lisää esimerkkejä, että jätkänä kyllä tulee kielto Riveriltä ja Judylta. Naisena Panamin kanssa tuntui olevan ihan mutkaton flow ja lopputuloksena hyvä bestis. :smile:
Joo, Judya ja Riveriä (ihme nirso) varten pitää olla nainen naisellisella äänellä.

Kerry on korkeamman kulttuurin miehiä ja piti näemmä miehistä, kuten Panamkin kauniimman osapuolen edustajana

Meredithin kanssa en ainakaan itse varsinaista suhdetta ole saanut, mutta ainakin pienet pikaromanssit irtosi ja harvoin sitä nyt muuta hyvän murhaamisen keskellä tarvitseekaan!

Claire vissiin elää liikaa menneissä ja ei irtoa. Ainakaan oman kokemuksen pohjilta. Toisaalta pitää arvostaa naista jolla sen questlinen loppumotiivi on tinderin sijaan. Kaunista olisi kun molemmat toteutuisi jälkimainingeissa, mutta ei makeaa mahan täydeltä.
 
Viimeksi muokattu:
Saispa vähän käydä leikkauttamassa sukukalleuksiansa/muokkaamssa ääntänsä joka ei tuohon aikaan varmasti olisi mikään ongelma niin voisi yhdellä pelikerralla ottaa kaikki mielenkiintoiset :vihellys:
(Pan&Judy)
 
Saispa vähän käydä leikkauttamassa sukukalleuksiansa/muokkaamssa ääntänsä joka ei tuohon aikaan varmasti olisi mikään ongelma niin voisi yhdellä pelikerralla ottaa kaikki mielenkiintoiset :vihellys:
(Pan&Judy)

Ajatuksena kieltämättä ihan hauska:
Judy: "Dude dont go there"
V: hold my beer

...

V: Hey gurl, how about now?

Uuden narulla vetokäynnistettävän kakstahtivärkkinsä kanssa lähimmältä ripperiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin uskottavin kaupunki. Kyllä se minustakin on kaikkine tasoineen enemmän kaupungin oloinen kuin GTA:n kaupunki, myös NPC:itä on enemmän kaduilla. Ainut mikä ei toteutunut on asukkaiden day and night cycle joka on tuossa skaalassa vaikea toteuttaa mistä oli muutama sivu sitten puhetta. Lyhyesti jossain Skyrimissä niin vähän NPC:itä että niille on helppo toteuttaa kävelyt työn ja nukkumaan menon välillä
Huoh. Kyseisessä kontekstissa puhutaan nimenomaan niistä ihmisistä jotka muodostaa sen kaupungin, ei rakennusten määrästä ja muodosta. :facepalm:
Löytyy läjäpäin muitakin vastaavia kommentteja pelin mainosmatskusta jotka ei oo millään muotoa osa valmista peliä. Ei nää npc:t tee mitään muuta kuin kävelevät päämäärättömästi kadulla ja katoavat/vaihtuvat toisiin heti kun katsot muualle, kokeileppa vaikka seurata yhtä vartin verran ja ihmettele että mikä kyseisen hahmon tarina/rooli osana kaupunkia on.
 
.
Tuolla poliisilla muuten on kuin onkin jotain AI:n tapaista, vaikka ei olekaan omalle kohdalle sattunut muuta kuin niitä jostain toisesta ulottuvuudesta viereen ilmestyviä versioita. Ehkä tämäkin siis korjataan piakkoin. Videolla pätkä, jossa poliisi lähtee oikein autolla perään:

Takaa-ajo

Ikävä kyllä tämä taitaa olla kusetusvideo, näyttää pahasti GTA IV tai V modilta.

Toki kyllä tähän varmasti tulee korjausta poliisin ja liikenteen Ai:hin. Näkee monesta kohti peliä, että täysin keskeneräisenä julkaistu.
 
Ajatuksena kieltämättä ihan hauska:
Judy: "Dude dont go there"
V: ok brb

...

V: Hey gurl, how about now?

Uuden narulla vetokäynnistettävän kakstahtivärkkinsä kanssa lähimmältä ripperiltä.
Noo pitäähän jättää toisellekin pelikerralle vähän pelattavaa :D
Sitten kun saanut tämän ekan pelikerran läpi niin voikin alkaa katselemaan oppaita paremmin ja eri vaihtoehtoja, nyt mennäään vain niillä mitkä tuntuu parhaalta ia mitä hahmo pystyy tekee.

Miten nopeasti NG+ tuli witcher 3 siinä muistaakseni kuukausia kesti.
 
Mä lähin panemin kanssa sieltä tunnelista kylille rellestämään. Hyvä kun ampuu autostakin. Vähän creapy kun ei puhu mitään paitsi ampuessaan.
 
Huoh. Kyseisessä kontekstissa puhutaan nimenomaan niistä ihmisistä jotka muodostaa sen kaupungin, ei rakennusten määrästä ja muodosta. :facepalm:
Löytyy läjäpäin muitakin vastaavia kommentteja pelin mainosmatskusta jotka ei oo millään muotoa osa valmista peliä. Ei nää npc:t tee mitään muuta kuin kävelevät päämäärättömästi kadulla ja katoavat/vaihtuvat toisiin heti kun katsot muualle, kokeileppa vaikka seurata yhtä vartin verran ja ihmettele että mikä kyseisen hahmon tarina/rooli osana kaupunkia on.

Tämähän tässä jakaakin porukkaa niin kovasti. Osa tykkää seurata poliisien päivärutiineita ja kauppiaiden matkaa kaupasta kotiin. Osa taas nauttii hyvistä tehtävistä ja henkilöhahmoista
 
Toivottovasti saisivat isommat bugit ja AI korjattua muiden pelien tasolle.


Kaikki pelaajat ovat varmaan nähneet näitä tilanteita mutta itse aluksi ajoin tuon paikan ohi ja siellä tuntui olevan sota, sitten käännyin takaisin niin rosvot olivat "tiltissä" olettikohan peli jotenkin että ajan kokonaan ohi ja sitten lopetti joiden hahmojen AI.

Mutta normaalisti noi jengiläisten ja pollisien taistelut toimivat mutta sitten niiden vierestä välillä kävelee NPC hahmoja kuin taistelua ei oliskaan tai sitten ovat kyykyssä siellä taistelun keskellä ja silloin tapahtuu niitä vahinko laukauksia ja silloin poliisit lopettaa taikaiskusta niiden jengiläisten ampumisen ja kaikki ampuu V:tä, silloin alkaa niitä poliiseja Spawnaa paikalle.

Miksi poliisit eivät käytä tuota spawn cheattia sitten jengiläisiä vastaan :(
 
Saisi olla noi kaikki jengikahat tehty samalla tavalla, kuin yksi kaupungilla vastaan tullut jengisota. Siinä robotit ja poliisit taisteli keskenään, toisiaan tiputtaen ja pelaaja sai ampua, ketä halusi, tai olisi voinut ohittaakkin sen. Tietenkin, ne ampui sitten takaisin, mutta mistään ei ihmeellisesti spawnannut lisää porukkaa, vaan lopuksi sai kerätä kaiken lootin itselleen, tälläisiä lisää.
 
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.

Pikkuisen lähdekritiikkiä kehiin. Vaikka osa pointeista kuulostaa uskottavilta, tuo koko jorina tuntuu keksityltä. Kaikki viitteet ovat joko julkisia, tai keksittyjä ja vaikeasti kiistettäviä/vahvistettavia. Tyypin tili on n. 4 kk vanha ja tuo on jantterin ainoa pelejä koskeva postaus, tai edes kommentti.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä itseä useimmiten nakertaa NPC:in liittyen on se kun tähtäät jotain vihollista ja vähän liikkuu kohde/tähtäin satunnaista NPC:tä kohti, niin rävähtää näyttöön se "OLET TEKEMÄSSÄ JOTAIN ILKEETÄ JA POLIISIT EI TYKKÄÄ SITTEN YHTÄÄN!". :hmm:

Riippuu kaupunginosasta tai alueesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 530
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom