Cyberpunk 2077

Itsellä joku vajaa 40h mittarissa ja äsken taisin pelailla ensimmäiset Act II:n juonitehtävät...
Olen nyt 60h vetänyt ja ukko alkaa olla valmiina act2 varten. Kaikki siniset paikat ja sivutehtävät hoidettu leveli maxed 50 ja very hardilla vihua voi ladata seinän läpi päähän 300000k dmg. Katotaan kauan menee tarinassa nyt sit...
 
GOGssa napsahti refund vaikka tähän olikin jo käyttänyt aika monta ~20-30h peliaikaa. Tosin varmaankin helpommalla lähti, koska hyväksyin Wallet-masseihin palautuksen. Jäädään odottelemaan GOTY/DLC-patchattuja versioita ja sillä välin etsitään muuta pelattavaa, kuten Horizon Zero Dawn tai jotain muuta GOGsta löytyvää.
Itellä myös refund vetämässä, Tosin halusin rahat paypaliin kun sitä kautta maksoinkin, Eli en GOG walletiin halua niitä kun sieltä tuskin mitään koskaan tulen ostamaan joten ehkäpä tässä refundissa kestää tämän takia aikaa :)
 
Itellä myös refund vetämässä, Tosin halusin rahat paypaliin kun sitä kautta maksoinkin, Eli en GOG walletiin halua niitä kun sieltä tuskin mitään koskaan tulen ostamaan joten ehkäpä tässä refundissa kestää tämän takia aikaa :)
Suurimpia wannabe pelaajia ei ole nähty kautta tämän maan
 
Ensi vuosi sitten näyttää, saavatko Cyberpunkista viilattua minkäänlaista Seksivau GOTY-kamaa. Pelin roolipelipuolelle on vähän vaikea tehdä tässä vaiheessa enää mitään muutoksia, mutta kenties DLC:t tarjoaa parempaa pelattavaa.

Ihan kelpo hyvän pelin varmaan, mutta tuskinpa millään korjauksilla tästä emopelistä mitään game of the year-materiaalia enää saada. Turha pyyhkiä kun on paskat jo housuissa.
 
Sellanen 7/10 peli suunnilleen mielestäni.
Teema ei kauheasti kiinnostanut ja Ui vähän sekavahko jne.
Olispa tullut Witcher 4 ennemmin.

Mutta on se jännää miten sitä nauttii ja saa enemmän irti tollasesta alkeellisen näköisestä pelistä(RimWorld) verrattuna tälläisiin AAA tuotoksiin ja on samalla moninkerroin parempikin.
 
Tein tuon giffin melko varhaisessa vaiheessa ekaa läpipeluukertaani, olin juuri tuplahypyn grindannut.

Mää grindaamassa ja käyttämässä sandevistania ja valittamassa että peli on liian helppo.:lol:

Mutta joo kyllä jotkut yksittäiset tappelut on liian helppoja ihan very hardillakin. Epäilen kuitenkin että 16lvl vedät turpaan jotain 34lvl rikollisjengiä vaan puskemalla päälle käyttämättä stealthiä tai tech sniperia.
 
Viimeksi muokattu:
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.



Silmiinpistävää, kuinka paljon porukka oli muuttunut TW3:n ajoista, käytännössä enää pienenpieni osa tuosta tiimistä työskentelee CDPR:lle/Cyberpunkin parissa ja tilalle on tuotu enemmän tai vähemmän osaavaa väkeä.
"Several senior, well-known senior specialists leave the project. But many new people are hired now. And new problems arise in the crew - now between people who were anywhere near the Witcher 3 (less than 60 devs at this time), and new crew, people who mostly are right from the university or during senior years of studies (more than 150). And like before the competition is fueled by the upper management. People do not know who to trust with their ideas, and doesn't matter are you from old or new crew, better don't say too much about your ideas to middle managements (leads), because they will think you want to be smart and maybe take their position."

"Management gives up about metro transportation, running on the walls, flying cars, large discussions with passerbies, different voice options, and other things. My source believes that the overall content is 1/4 - 1/3 smaller than that planned before."

Eli kävi niin sanotusti "klassiset". Osaavat tyypit lähtevät tai karkoitetaan firmasta ja tilalle tulee tonnikaupalla hyödyttömiä/haitallisia managereita eli tuttavallisemmin damagereita ja juuri koulusta valmistuneita juniordevaajia jotka eivät ikinä laita vastaan kenellekään tai eivät ymmärrä mitä tapahtuu. Ei ihme että tästä tuli katastrofi.

Viestiä on yritetty näemmä flagata ja poistaa sen verran ahkerasti redditissä että todennäköisesti juttu on aito.
 
Tämän langan seuraaminen on kyllä ollut tavallaan silmiä avaavaa - itsellä ei käynyt mielessäkään, että joku pelaisi tällaista peliä "skippinappula pohjassa", oli sitten ensimmäinen tai toinen pelikerta. Ei kai siinä, kai sekin on jonkinlainen hyvän pelin merkki, kun tämä vetoaa erilaisiin pelaajiin :D Ihan mielenkiinnosta: eikö joku toimintapainotteisempi peli, esim. Borderlandsit olisi mielekkäämpiä pelata, jos kerran tarina ja dialogi on pelkkä välttämätön paha ja on positiivinen asia kun ne saa skipata?

Itsellä joku vajaa 40h mittarissa ja äsken taisin pelailla ensimmäiset Act II:n juonitehtävät...

Saivarrella voi, mutta turhaa tämän pelin kohdalla koska pystyn koko pelin kulun kirjoittamaan Haikuun:

Päässä on pipi
Pitää murhata kaikki
Japsit on syynä

Tarinavetoisia pelaan itsekin, hauskaa että kirjoitat että Act2 on alussa, mutta kun se tarina käytännössä loppuu siihen. Sivutehtävissä kun ei ole tarinalle syvyyttä antavaa mitenkään ja henkilöitä joiden backstoryt on turhia kokonaisuuskuvalle.

Pelejä joissa sisältö on maisemien katselua ilman pelaajan kehittymistä ollenkaan (rdr2 esim) en nyt tue, mutta onneksi siitä ei ollutkaan kyse.

Tämä taas näitä tavanomaisia, kun ei voi puolustaa itse pointtia, kaivetaan maata keskustelijan alta.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa en huomannutkaaan, että peli näyttää fps:n tuolla vasemmassa ylänurkassa.... onko tuo ollut aina tossa?

Semmoinen hassu sattumus, että tarkoitus oli hakata yksi täti tajuttomaksi dildolla, mutta ottikin ja kuoli? Eivät siis non-lethal-aseet olekaan sellaisia, oisko kyse siitä että tekee niin paljon lämää vai siitä, että tekee jotain erikoislämää, joka onkin tappavaa? Laitoin psykon tajuttomaksi ihan perinteisin joulumenetelmin..
.:spunch:
 
Semmoinen hassu sattumus, että tarkoitus oli hakata yksi täti tajuttomaksi dildolla, mutta ottikin ja kuoli? Eivät siis non-lethal-aseet olekaan sellaisia, oisko kyse siitä että tekee niin paljon lämää vai siitä, että tekee jotain erikoislämää, joka onkin tappavaa? Laitoin psykon tajuttomaksi ihan perinteisin joulumenetelmin..
.:spunch:
Olen käsittänyt että tuo non-lethal tarkoittaa sitä että se hahmo ei kuole vaan menee tajuttomaksi. Nuilla kahdella tilalla ei ole muuta merkitystä kuin että jos haluat pelata peliä niin "ettet tapa ketään" niin tuolla saadaan sellaiset ihmiset tyytyväiseksi. Peli-enginen kannalta nuo hahmot ovat kuolleita ja poissa pelistä.
 
Jaa en huomannutkaaan, että peli näyttää fps:n tuolla vasemmassa ylänurkassa.... onko tuo ollut aina tossa?

Semmoinen hassu sattumus, että tarkoitus oli hakata yksi täti tajuttomaksi dildolla, mutta ottikin ja kuoli? Eivät siis non-lethal-aseet olekaan sellaisia, oisko kyse siitä että tekee niin paljon lämää vai siitä, että tekee jotain erikoislämää, joka onkin tappavaa? Laitoin psykon tajuttomaksi ihan perinteisin joulumenetelmin..
.:spunch:

Kuolee jos jatkaa hakkaamista muuten itsellä vaan tippuu maahan ja pitelee päätään ja kiemurtelee
 
Helpot lisäexpat luvassa eli, tapat vaikka kaikki tehtävän aikana, keräät rauhassa lootit.
Käyt tämän jälkeen heittämässä tapetut roskikseen -> ilmaiset stealth expat :hmm:
 
Cinematic RTX -modi ulkona, mikä parantaa pelin ulkonäköä entisestään:


Onkohan fps myös elokuvamainen? :)
 
Olen käsittänyt että tuo non-lethal tarkoittaa sitä että se hahmo ei kuole vaan menee tajuttomaksi. Nuilla kahdella tilalla ei ole muuta merkitystä kuin että jos haluat pelata peliä niin "ettet tapa ketään" niin tuolla saadaan sellaiset ihmiset tyytyväiseksi. Peli-enginen kannalta nuo hahmot ovat kuolleita ja poissa pelistä.

Niin sehän siinä olikin, että makasi heti verilammikossa ja dööd. Ehkä löin sitä sitten kerran liikaa siinä kun oli putoamassa, mutta en hakannu enää siinä vaiheessa kun pötkötti lattialla. Se on tiedossa, että vihut pitää listiä, jos bountyt haluaa, eli ei saa jättää kiemurtelemaan siihen. Koitin yhdellä toisellakin non-lethal-aseella, ja se oli yksi hutkaus ja henki pois. Jotain tossa on, väittäisin.
 
Saivarrella voi, mutta turhaa tämän pelin kohdalla koska pystyn koko pelin kulun kirjoittamaan Haikuun:

Päässä on pipi
Pitää murhata kaikki
Japsit on syynä

Tarinavetoisia pelaan itsekin, hauskaa että kirjoitat että Act2 on alussa, mutta kun se tarina käytännössä loppuu siihen. Sivutehtävissä kun ei ole tarinalle syvyyttä antavaa mitenkään ja henkilöitä joiden backstoryt on turhia kokonaisuuskuvalle.

Pelejä joissa sisältö on maisemien katselua ilman pelaajan kehittymistä ollenkaan (rdr2 esim) en nyt tue, mutta onneksi siitä ei ollutkaan kyse.

Tämä taas näitä tavanomaisia, kun ei voi puolustaa itse pointtia, kaivetaan maata keskustelijan alta.

En kai mä mitään saivarrellut, yrittänyt puolustaa jotain pointtia (mikä se edes oli?!) tai kaivaa maata kenenkään alta. Ihan aidosti hämmästytti, miten eri tavalla joku voi pelata peliä. Eihän se multa ole mitenkään pois - jokainen pelatkoon niin kuin haluaa, tai jättää vaikka kokonaan pelaamatta.

Kirjoitit vaan, että nyt toisella pelikerralla "saa vetää skippinappula pohjassa", niin kuulosti vähän siltä, ettei se juoni tai tarina taida oikein kiinnostaa. Kieltämättä vähän ristiriitaista sanoa, että tarinaa oli "noin parin tunnin tai kahvipannullisen verran", jos sitten samaan aikaan skippaa kaiken dialogin ja juoksee vain waypointilta toiselle. Vähän sama kuin lukisi IMDB:stä elokuvan tiivistelmän ja sitten ihmettelee miten lyhyt elokuva oli.
 
En kai mä mitään saivarrellut, yrittänyt puolustaa jotain pointtia (mikä se edes oli?!) tai kaivaa maata kenenkään alta. Ihan aidosti hämmästytti, miten eri tavalla joku voi pelata peliä. Eihän se multa ole mitenkään pois - jokainen pelatkoon niin kuin haluaa, tai jättää vaikka kokonaan pelaamatta.

Kirjoitit vaan, että nyt toisella pelikerralla "saa vetää skippinappula pohjassa", niin kuulosti vähän siltä, ettei se juoni tai tarina taida oikein kiinnostaa. Kieltämättä vähän ristiriitaista sanoa, että tarinaa oli "noin parin tunnin tai kahvipannullisen verran", jos sitten samaan aikaa skippaa kaiken dialogin ja juoksee vain waypointilta toiselle. Vähän sama kuin lukisi IMDB:stä elokuvan tiivistelmän ja sitten ihmettelee miten lyhyt elokuva oli.

Sanoinkin toisen pelikerran kohdalla. Ei se tarina muutu ensimmäisen jälkeen nimeksikään, vaikka olisi eri aloituspaikka. Saat muutaman eri vastausvaihtoehdon eri dialogeihin jotka eivät muuta lopputulosta kuitenkaan. Keanun vasemmistopuheet tuli jo ensimmäisellä kerralla selväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Semmoinen hassu sattumus, että tarkoitus oli hakata yksi täti tajuttomaksi dildolla, mutta ottikin ja kuoli? Eivät siis non-lethal-aseet olekaan sellaisia, oisko kyse siitä että tekee niin paljon lämää vai siitä, että tekee jotain erikoislämää, joka onkin tappavaa? Laitoin psykon tajuttomaksi ihan perinteisin joulumenetelmin...
Saakohan noita kyberpsykoja hengiltä millään? Peli tekee ison numeron siitä, että näitten kanssa sitten silkkihansikkaat mukaan ja älä vaan pistä hengiltä. Ainakin itse olen viimeistellyt monta vahingossa ihan perinteisellä tapporaudalla ja ollut valmis lataamaan seivin, mutta psykolta onkin vain taju lähtenyt kankaalle kuten pitikin. En ole kokeillut, mutta vähän epäilen ettei noitten tappaminen ole edes mahdollista.
 
Saakohan noita kyberpsykoja hengiltä millään? Peli tekee ison numeron siitä, että näitten kanssa sitten silkkihansikkaat mukaan ja älä vaan pistä hengiltä. Ainakin itse olen viimeistellyt monta vahingossa ihan perinteisellä tapporaudalla ja ollut valmis lataamaan seivin, mutta psykolta onkin vain taju lähtenyt kankaalle kuten pitikin. En ole kokeillut, mutta vähän epäilen ettei niitten tappaminen ole edes mahdollista.

Kuolee jos lyöt/ammut sen jälkeen kun vaikeroivat maassa. Pari kertaa joutunut ottamaan saven kun jatkanut miekalla comboa ja se olikin jo kaatumassa maahan.
 
Jengi pelaa tätä läpi toista/x kertaa pelimekaniikat täysin oppineena kaikki kanssakäynnit skipaten ja valittaa kun on helppoa eikä ole tekemistä? Okei tää on buginen kasa menetettyä potentiaalia, mutta kuinka paljon uudelleenpeluuarvoa yhden pelin pitäisi antaa, että sen voisi tulkita olevan riittävä?
 
Jengi pelaa tätä läpi toista/x kertaa pelimekaniikat täysin oppineena kaikki kanssakäynnit skipaten ja valittaa kun on helppoa eikä ole tekemistä? Okei tää on buginen kasa menetettyä potentiaalia, mutta kuinka paljon uudelleenpeluuarvoa yhden pelin pitäisi antaa, että sen voisi tulkita olevan riittävä?
Oma mielipide tästä on se että jos peli on jotaina 30-40 tuntia niin uudelleenpeluuarvo on itsellä nolla. Pelejä on maailma täynnä ja jotain Battlefieldin onlinea lukuunottamatta kertapeluuseen nuo kyllä jää poikkeuksetta.
 
Voisko joku Ryzen 5800x:n omistaja kommentoida, pysyykö tuolla Ryzen 5800X:llä fps aina yli 60:n noissa tiheimmissä kaupunkien keskirtymissä. Tolla 3700x:llä ei kyllö onnistu.
 
Yllättävän hyvin uponnut tämä teos kaikesta julkisesta porusta huolimatta. Missään aiemmassa pelissä ei ole tullut fiilisteltyä samalla tavalla kuin tässä. Immersio suurkaupungista on vain hämmästyttävän kova. Yhtäkään keskustelua ei tule skipattia kun ne kerrankin jaksaa kuunnella ja katsoa kaikki lisäkeskustelumahdollisuudetkin. Parannettavaa on erityisesti poliisien spawnaamisessa ja taistelussa ja sen tasapainottamisessa, mutta eipä nuokaan ole häirinnyt. Kaatunut nyt yhden kerran noin 30 tunnin aikana. Saa nähdä iskeekö savebugi jossain vaiheessa. Voin jo nyt sanoa, että tulee pelattua satavarmasti toisenkin kerran. Pelihistorian mieleenpainuvin teos ja toivottavasti pätsäävät kuntoon ja tekevät witcherin veroisen tarina dlc:n.
 
Voisko joku Ryzen 5800x:n omistaja kommentoida, pysyykö tuolla Ryzen 5800X:llä fps aina yli 60:n noissa tiheimmissä kaupunkien keskirtymissä. Tolla 3700x:llä ei kyllö onnistu.
Luulisi kun oma kellotettu 10700k pystyy siihen. Tietysti jolla semmoinen voi kommentoida. Saan 60-80 fps 3440x1440 resolla melkein kaikki vivut maksimissa (dlss quality).
 
Yllättävän hyvin uponnut tämä teos kaikesta julkisesta porusta huolimatta. Missään aiemmassa pelissä ei ole tullut fiilisteltyä samalla tavalla kuin tässä. Immersio suurkaupungista on vain hämmästyttävän kova. Yhtäkään keskustelua ei tule skipattia kun ne kerrankin jaksaa kuunnella ja katsoa kaikki lisäkeskustelumahdollisuudetkin. Parannettavaa on erityisesti poliisien spawnaamisessa ja taistelussa ja sen tasapainottamisessa, mutta eipä nuokaan ole häirinnyt. Kaatunut nyt yhden kerran noin 30 tunnin aikana. Saa nähdä iskeekö savebugi jossain vaiheessa. Voin jo nyt sanoa, että tulee pelattua satavarmasti toisenkin kerran. Pelihistorian mieleenpainuvin teos ja toivottavasti pätsäävät kuntoon ja tekevät witcherin veroisen tarina dlc:n.

Itsellä tismalleen samat tunnelmat. Olihan toi ACT 1:n loppu ihan huikea. Paremmin maistuu, mitä enemmän pelaa.Toki noi AI ongelmat ja graffa/fysiikkabugit välillä vähän näyttäytyy, mutta ei ole kyllä omaa pelikokemusta vesittäneet ollenkaan. Ei ole kertaakaan kaatunut itsellä nyt 25h aikana peli.
 
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.



Silmiinpistävää, kuinka paljon porukka oli muuttunut TW3:n ajoista, käytännössä enää pienenpieni osa tuosta tiimistä työskentelee CDPR:lle/Cyberpunkin parissa ja tilalle on tuotu enemmän tai vähemmän osaavaa väkeä.
Jos meininki studiossa todella on tuollaista, niin aivan turha kyllä hyökätä niitä vastaan ketkä pelin warettavat tai ostavat VPN:n avulla, en näe miksi moista johtoporrasta pitäisi tukea maksamalla pelistä täysi hinta (pelkästään kaunis ajatus, että kehittäjät itse saisivat pelin tuotosta leijonan osan). On myös täysin turha puolustella kehittäjien kokemaa crunchia.

Noh, jos meno jatkuu tuollaisena niin eiköhän sen pelistudion tarina AAA-kehittäjänä ollut siinä. Kuten vuosien varrella on jo tapahtunutkin, niin eivätköhän luovimmat mielet jatka pakoa parempiin työympäristöihin.


Edit: Perutaan maininta warettamisesta sen aiheuttamien tunnekuohujen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Voisko joku Ryzen 5800x:n omistaja kommentoida, pysyykö tuolla Ryzen 5800X:llä fps aina yli 60:n noissa tiheimmissä kaupunkien keskirtymissä. Tolla 3700x:llä ei kyllö onnistu.
Ilman hex-edittiä ei pysy, sen jälkeen en ole nähnyt kertaakaan tippuvan alle 60FPS @1440p (5800X+3080 RT+DLSS). Jos sulla on joku tietty paikka mielessä, niin laita vaikka kuva kartasta, niin käyn testaamassa. :)
 
Varastamisen perustelu sillä, että ei pidä yrityksen toiminnasta. Todella vakuuttava perustelu. Täytyypä käydä hakemassa k-kaupasta ruoat ilmaiseksi, koska en pidä suomen ruokakauppojen oligopolista.

Mustavalkoinen on maailmasi. Jos tilaan viinaa Saksasta halvemmalla kuin Alkosta saa Suomessa, onko sekin varastamista? Samaan kategoriaan VPN-kikkailut menee mielestäni. Noh, hyvä että joku potee huonoa omatuntoa niin minun ei tarvitse:thumbsup:
 
Olen käsittänyt että tuo non-lethal tarkoittaa sitä että se hahmo ei kuole vaan menee tajuttomaksi. Nuilla kahdella tilalla ei ole muuta merkitystä kuin että jos haluat pelata peliä niin "ettet tapa ketään" niin tuolla saadaan sellaiset ihmiset tyytyväiseksi. Peli-enginen kannalta nuo hahmot ovat kuolleita ja poissa pelistä.

Ja itseasiassa lethalitkin saattaa vain pistää tajuttomaksi. Ainoastaan hedarit tuntuu olevan ainoa keino taata varma kuolema.
 
Ilman hex-edittiä ei pysy, sen jälkeen en ole nähnyt kertaakaan tippuvan alle 60FPS @1440p (5800X+3080 RT+DLSS). Jos sulla on joku tietty paikka mielessä, niin laita vaikka kuva kartasta, niin käyn testaamassa. :)

Kiitti. No vaikka se Viktorin pajan läheinen tori. Siinä droppailee 3700x alle 60FPS oli hex editti tai ei
 
Ja itseasiassa lethalitkin saattaa vain pistää tajuttomaksi. Ainoastaan hedarit tuntuu olevan ainoa keino taata varma kuolema.
Ja minä luulin tätäkin bugiksi mutta tuo on sen verran yleisesti tullut että luulen että tuokin on todella mahdollista, tosiaan jos ampuu niskalaukauksen niin loppuu se pyörminen.

Onko tuolla oikeasti mitää merkitystä että jos sneakkailee porukkaa jos laittaa ne tajuttomasti tai kuristaa hengiltä? Ite jossain tehtävissä mennyt non lethal tyylillä että porukat jääneet eloon kun pelastanut jotain kaveria pulasta mutta saako tuolla tyylillä enemmpän expaa?
 
Mustavalkoinen on maailmasi. Jos tilaan viinaa Saksasta halvemmalla kuin Alkosta saa Suomessa, onko sekin varastamista? Samaan kategoriaan VPN-kikkailut menee mielestäni. Noh, hyvä että joku potee huonoa omatuntoa niin minun ei tarvitse:thumbsup:

Jos suoraan varastaisi pelin, niin ainakin eläytyisi täysillä alusta alkaen pelin tunnelmaan, mikä tuntuu olevan muutenkin vallitseva hyvän pelin argumentti.
 
Jos meininki studiossa todella on tuollaista, niin aivan turha kyllä hyökätä niitä vastaan ketkä pelin warettavat

Tää on ihan paskaa. Se, että ei pidä pelistudion toiminnasta ei millään tavalla oikeuta sua tekemään rikosta. Ihan älytön ajattelutapa. Ja kuulostaa siis nimenomaan siltä, että uskottelee itselleen tekevänsä ns. oikein ja oikeuttaa tällä ne rikolliset teot. Warettaminen on väärin vaikka siellä uhrattaisiin pieniä koiranpentuja joka bugia kohden.

VPN:n käytön laillisuudesta en osaa sanoa, mutta itse ostan mielelläni pelit ns. normaalisti ilman harmaata aluetta ja maksan mielelläni tuotteesta, jota haluan käyttää. Eli tämän ostanen Steamista kunhan bugeja on vielä hiukan siloitettu.
 
Tää on ihan paskaa. Se, että ei pidä pelistudion toiminnasta ei millään tavalla oikeuta sua tekemään rikosta. Ihan älytön ajattelutapa. Ja kuulostaa siis nimenomaan siltä, että uskottelee itselleen tekevänsä ns. oikein ja oikeuttaa tällä ne rikolliset teot. Warettaminen on väärin vaikka siellä uhrattaisiin pieniä koiranpentuja joka bugia kohden.

VPN:n käytön laillisuudesta en osaa sanoa, mutta itse ostan mielelläni pelit ns. normaalisti ilman harmaata aluetta ja maksan mielelläni tuotteesta, jota haluan käyttää. Eli tämän ostanen Steamista kunhan bugeja on vielä hiukan siloitettu.
Ehkä tuo warettamisen mainitseminen sitten oli tunnekuohuissa hieman liikaa. VPN-kikkailusta saa olla montaa mieltä, mutta täällä sitä vastaan hyökkäsivät nimenomaan valkoritarit, jotka puolustivat CDPR:n arvoja ja oikeudellisuutta ns. "hyvänä yhtiönä" ja näillä perustelivat velvoitteensa maksaa pelistä täysi hinta.

Edit: Disclaimer - en peliä omista, joten itselleni en tässä mitään uskottele. Mutta tuollaisten uutisten lukeminen ei ainakaan kasvata ihmisen halua tukea moista toimintaa. Selvensikö tämä?
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä tuo warettamisen mainitseminen sitten oli tunnekuohuissa hieman liikaa. VPN-kikkailusta saa olla montaa mieltä, mutta täällä sitä vastaan hyökkäsivät nimenomaan valkoritarit, jotka puolustivat CDPR:n arvoja ja oikeudellisuutta ns. "hyvänä yhtiönä" ja näillä perustelivat velvoitteensa maksaa pelistä täysi hinta.

Toisaalta pointin kiertäminen kertoakseen miten ihminen kiillottaa oman kilpensä ja millä ajatuksilla kykenee jatkamaan elämässä päivästä toiseen on näiden lankojen suola. Tämä harmaa-alue termikin käydään techin jokaisessa pelilangassa vähintään joka 5-10 sivu lävitse uudelleen ja uudelleen, melko yllättävästi vielä samojen henkilöiden toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän sama kuin lukisi IMDB:stä elokuvan tiivistelmän ja sitten ihmettelee miten lyhyt elokuva oli.

Eihän tuossa nyt ole yhtään mitään samaa, hirveä vertaus. Esimerkiksi musikaalista katsomalla vain musiikkiesitykset saat kyllä melko hyvän kuvan paljonko siinä niitä oli, se olisi osuvampi tähän kohtaan. Kun shakal puhui nimenomaan tuosta itse pelattavan määrästä, niin en näe siinä ongelmaa että on skipannut dialogeja tai videoita. Siitähän sen vielä helpommin hahmottaa paljonko sitä varsinaista pelattavaa on.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.
Kiinnostaisi tietää todellinen palautusprosentti, mutta sellaista taidetaan harvoin myyjien puolesta julkaista? PC:llä useampi ehkä vain jättää pelin kirjastoon hautumaan muutamaksi kuukaudeksi odottaen päivityksiä, mutta ehkä konsoleilla tilanne on toinen?
 
Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.

Samaan aikaan pörssianalyysiä Puolasta.

The company had not given sales forecasts and did not disclose how many refund requests it had received but the sales fell short of market expectations of 16.4 million, said analyst Piotr Bogusz at mBank brokerage.

Cyberpunk 2077 sales miss analyst estimates after players demand refunds | MarketScreener
 
Eihän tuossa nyt ole yhtään mitään samaa, hirveä vertaus. Esimerkiksi musikaalista katsomalla vain musiikkiesitykset saat kyllä melko hyvän kuvan paljonko siinä niitä oli, se olisi osuvampi tähän kohtaan. Kun shakal puhui nimenomaan tuosta itse pelattavan määrästä, niin en näe siinä ongelmaa että on skipannut dialogeja tai videoita. Siitähän sen vielä helpommin hahmottaa paljonko sitä varsinaista pelattavaa on.

No jos tarinavetoisessa pelissä skippaa kaiken skipattavissa olevan ja juoksee vain seuraavaan paikkaan, niin kyllähän se kokemus tarinan kannalta jää koko lailla yhtä ohkaiseksi kuin lukemalla tiivistelmä elokuvasta. Joo, kyllähän sieltä ne tarinan pääkohdat pystyy poimimaan ja tiivistämään koko juonen vaikka yhteen haikuun, mutta ei varmaan jää juonesta ja hahmoista juuri muuta käteen. Nyt en siis vertaa elokuvaa ja peliä formaatteina, koska onhan peleissä muutakin tekemistä kuin se tarinan seuraaminen. Ainakin mulle siis tarinavetoisessa pelissä myös kaikki se dialogi, lore ja juonenkuljetus on "varsinaista pelattavaa" ja siksi ihmettelin kun joku pelaa tätä ilmeisesti puhtaasti fps-pelinä, jolle varmaan löytyisi myös parempia ja bugittomia vaihtoehtoja.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.
Aika hyvä tulos kun witcherillä kesti yli vuoden saavuttaa 10 miljoonan rajapyykki mutta ajan kanssa tuo lukema noussut jo 30 miljoonaan ja ensivuonna tulee sitten vielä uuden sukupolven painokset.

Vaikka CDPR:llä uumoiltiin tämän olevan isompi hitti kuin witcher 3 mutta en jaksa uskoa että tämän huonon alun jälkeen mitenkään tulee nousemaan yli Witcher 3 myyntien ellei CDPR vedä mitää kania hatusta ensivuonna.

Toisaalta, ylläti se aikanaan minut että Fallout 4 myynyt enemmän kuin Skyrim vaikka toinen saattaa olla vähäsen tunnetumpi nimike.

Edit: Cyberpunk 2077 löyti tiensä PS1:lle:
 
Viimeksi muokattu:
Nykyään kun ei pahemmin demoja ole peleistä saatavilla niin kyllä itse ainakin wareversiolla kokeilen vähän aikaa ja jos maistuu/pyörii hyvin niin sitten peli ostoon, Cyberpunkin tapauksessa säästyivät rahat
 
Onko tuolla oikeasti mitää merkitystä että jos sneakkailee porukkaa jos laittaa ne tajuttomasti tai kuristaa hengiltä? Ite jossain tehtävissä mennyt non lethal tyylillä että porukat jääneet eloon kun pelastanut jotain kaveria pulasta mutta saako tuolla tyylillä enemmän expaa?
Sillä on joskus tarinan kannalta merkitystä. Hahmot voi suhtautua sun touhuihin eri tavalla jos pistät kaikki kylmäksi vs. tajun kankaalle. Ero ei kyllä ole iso.
 
Kiitti. No vaikka se Viktorin pajan läheinen tori. Siinä droppailee 3700x alle 60FPS oli hex editti tai ei
Juoksentelin tuossa nyt puolisen tuntia tuota toria ympäri ja kyllähän se näkyy putoavan alle 60 FPS tälläkin prossulla. Jännästi noihin droppeihin ei näytä vaikuttavan lainkaan crowd density; keskimääränen FPS nousee kyllä joka pykälällä kun tuota pudottaa, mutta dropit menee kaikilla sinne ~53 FPS. Pahimmillaan näin tuon menevän 48 FPS, mutta ilman hex-edittiä olevat selvät lagipiikit jäivät silti pois. :hmm: Kävellessä pyöri kyllä ~58-68 FPS tuolla torilla, mutta juostessa droppaili alemmas.

Ei siis ehkä kannata tuon pohjalta lähteä prossua päivittämään, vaan toivotaan, että tulevat päivitykset tuovat paremmin apuja.
 
Nykyään kun ei pahemmin demoja ole peleistä saatavilla niin kyllä itse ainakin wareversiolla kokeilen vähän aikaa ja jos maistuu/pyörii hyvin niin sitten peli ostoon, Cyberpunkin tapauksessa säästyivät rahat
Tällekään ei oikein ole kunnon perusteluja, kun esim. Steamissa saa rahat takaisin jos refundaa pelin alle parin tunnin pelailun jälkeen. Ilmeisesti juuri Cyberpunkin kohdalla pelaajat ovat saaneet rahat takaisin mukisematta, vaikka olisikin pelattu paria tuntia pidemmälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 361
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom