Cyberpunk 2077

Saivarrella voi, mutta turhaa tämän pelin kohdalla koska pystyn koko pelin kulun kirjoittamaan Haikuun:

Päässä on pipi
Pitää murhata kaikki
Japsit on syynä

Tarinavetoisia pelaan itsekin, hauskaa että kirjoitat että Act2 on alussa, mutta kun se tarina käytännössä loppuu siihen. Sivutehtävissä kun ei ole tarinalle syvyyttä antavaa mitenkään ja henkilöitä joiden backstoryt on turhia kokonaisuuskuvalle.

Pelejä joissa sisältö on maisemien katselua ilman pelaajan kehittymistä ollenkaan (rdr2 esim) en nyt tue, mutta onneksi siitä ei ollutkaan kyse.

Tämä taas näitä tavanomaisia, kun ei voi puolustaa itse pointtia, kaivetaan maata keskustelijan alta.

En kai mä mitään saivarrellut, yrittänyt puolustaa jotain pointtia (mikä se edes oli?!) tai kaivaa maata kenenkään alta. Ihan aidosti hämmästytti, miten eri tavalla joku voi pelata peliä. Eihän se multa ole mitenkään pois - jokainen pelatkoon niin kuin haluaa, tai jättää vaikka kokonaan pelaamatta.

Kirjoitit vaan, että nyt toisella pelikerralla "saa vetää skippinappula pohjassa", niin kuulosti vähän siltä, ettei se juoni tai tarina taida oikein kiinnostaa. Kieltämättä vähän ristiriitaista sanoa, että tarinaa oli "noin parin tunnin tai kahvipannullisen verran", jos sitten samaan aikaan skippaa kaiken dialogin ja juoksee vain waypointilta toiselle. Vähän sama kuin lukisi IMDB:stä elokuvan tiivistelmän ja sitten ihmettelee miten lyhyt elokuva oli.
 
En kai mä mitään saivarrellut, yrittänyt puolustaa jotain pointtia (mikä se edes oli?!) tai kaivaa maata kenenkään alta. Ihan aidosti hämmästytti, miten eri tavalla joku voi pelata peliä. Eihän se multa ole mitenkään pois - jokainen pelatkoon niin kuin haluaa, tai jättää vaikka kokonaan pelaamatta.

Kirjoitit vaan, että nyt toisella pelikerralla "saa vetää skippinappula pohjassa", niin kuulosti vähän siltä, ettei se juoni tai tarina taida oikein kiinnostaa. Kieltämättä vähän ristiriitaista sanoa, että tarinaa oli "noin parin tunnin tai kahvipannullisen verran", jos sitten samaan aikaa skippaa kaiken dialogin ja juoksee vain waypointilta toiselle. Vähän sama kuin lukisi IMDB:stä elokuvan tiivistelmän ja sitten ihmettelee miten lyhyt elokuva oli.

Sanoinkin toisen pelikerran kohdalla. Ei se tarina muutu ensimmäisen jälkeen nimeksikään, vaikka olisi eri aloituspaikka. Saat muutaman eri vastausvaihtoehdon eri dialogeihin jotka eivät muuta lopputulosta kuitenkaan. Keanun vasemmistopuheet tuli jo ensimmäisellä kerralla selväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Semmoinen hassu sattumus, että tarkoitus oli hakata yksi täti tajuttomaksi dildolla, mutta ottikin ja kuoli? Eivät siis non-lethal-aseet olekaan sellaisia, oisko kyse siitä että tekee niin paljon lämää vai siitä, että tekee jotain erikoislämää, joka onkin tappavaa? Laitoin psykon tajuttomaksi ihan perinteisin joulumenetelmin...
Saakohan noita kyberpsykoja hengiltä millään? Peli tekee ison numeron siitä, että näitten kanssa sitten silkkihansikkaat mukaan ja älä vaan pistä hengiltä. Ainakin itse olen viimeistellyt monta vahingossa ihan perinteisellä tapporaudalla ja ollut valmis lataamaan seivin, mutta psykolta onkin vain taju lähtenyt kankaalle kuten pitikin. En ole kokeillut, mutta vähän epäilen ettei noitten tappaminen ole edes mahdollista.
 
Saakohan noita kyberpsykoja hengiltä millään? Peli tekee ison numeron siitä, että näitten kanssa sitten silkkihansikkaat mukaan ja älä vaan pistä hengiltä. Ainakin itse olen viimeistellyt monta vahingossa ihan perinteisellä tapporaudalla ja ollut valmis lataamaan seivin, mutta psykolta onkin vain taju lähtenyt kankaalle kuten pitikin. En ole kokeillut, mutta vähän epäilen ettei niitten tappaminen ole edes mahdollista.

Kuolee jos lyöt/ammut sen jälkeen kun vaikeroivat maassa. Pari kertaa joutunut ottamaan saven kun jatkanut miekalla comboa ja se olikin jo kaatumassa maahan.
 
Jengi pelaa tätä läpi toista/x kertaa pelimekaniikat täysin oppineena kaikki kanssakäynnit skipaten ja valittaa kun on helppoa eikä ole tekemistä? Okei tää on buginen kasa menetettyä potentiaalia, mutta kuinka paljon uudelleenpeluuarvoa yhden pelin pitäisi antaa, että sen voisi tulkita olevan riittävä?
 
Jengi pelaa tätä läpi toista/x kertaa pelimekaniikat täysin oppineena kaikki kanssakäynnit skipaten ja valittaa kun on helppoa eikä ole tekemistä? Okei tää on buginen kasa menetettyä potentiaalia, mutta kuinka paljon uudelleenpeluuarvoa yhden pelin pitäisi antaa, että sen voisi tulkita olevan riittävä?
Oma mielipide tästä on se että jos peli on jotaina 30-40 tuntia niin uudelleenpeluuarvo on itsellä nolla. Pelejä on maailma täynnä ja jotain Battlefieldin onlinea lukuunottamatta kertapeluuseen nuo kyllä jää poikkeuksetta.
 
Voisko joku Ryzen 5800x:n omistaja kommentoida, pysyykö tuolla Ryzen 5800X:llä fps aina yli 60:n noissa tiheimmissä kaupunkien keskirtymissä. Tolla 3700x:llä ei kyllö onnistu.
 
Yllättävän hyvin uponnut tämä teos kaikesta julkisesta porusta huolimatta. Missään aiemmassa pelissä ei ole tullut fiilisteltyä samalla tavalla kuin tässä. Immersio suurkaupungista on vain hämmästyttävän kova. Yhtäkään keskustelua ei tule skipattia kun ne kerrankin jaksaa kuunnella ja katsoa kaikki lisäkeskustelumahdollisuudetkin. Parannettavaa on erityisesti poliisien spawnaamisessa ja taistelussa ja sen tasapainottamisessa, mutta eipä nuokaan ole häirinnyt. Kaatunut nyt yhden kerran noin 30 tunnin aikana. Saa nähdä iskeekö savebugi jossain vaiheessa. Voin jo nyt sanoa, että tulee pelattua satavarmasti toisenkin kerran. Pelihistorian mieleenpainuvin teos ja toivottavasti pätsäävät kuntoon ja tekevät witcherin veroisen tarina dlc:n.
 
Voisko joku Ryzen 5800x:n omistaja kommentoida, pysyykö tuolla Ryzen 5800X:llä fps aina yli 60:n noissa tiheimmissä kaupunkien keskirtymissä. Tolla 3700x:llä ei kyllö onnistu.
Luulisi kun oma kellotettu 10700k pystyy siihen. Tietysti jolla semmoinen voi kommentoida. Saan 60-80 fps 3440x1440 resolla melkein kaikki vivut maksimissa (dlss quality).
 
Yllättävän hyvin uponnut tämä teos kaikesta julkisesta porusta huolimatta. Missään aiemmassa pelissä ei ole tullut fiilisteltyä samalla tavalla kuin tässä. Immersio suurkaupungista on vain hämmästyttävän kova. Yhtäkään keskustelua ei tule skipattia kun ne kerrankin jaksaa kuunnella ja katsoa kaikki lisäkeskustelumahdollisuudetkin. Parannettavaa on erityisesti poliisien spawnaamisessa ja taistelussa ja sen tasapainottamisessa, mutta eipä nuokaan ole häirinnyt. Kaatunut nyt yhden kerran noin 30 tunnin aikana. Saa nähdä iskeekö savebugi jossain vaiheessa. Voin jo nyt sanoa, että tulee pelattua satavarmasti toisenkin kerran. Pelihistorian mieleenpainuvin teos ja toivottavasti pätsäävät kuntoon ja tekevät witcherin veroisen tarina dlc:n.

Itsellä tismalleen samat tunnelmat. Olihan toi ACT 1:n loppu ihan huikea. Paremmin maistuu, mitä enemmän pelaa.Toki noi AI ongelmat ja graffa/fysiikkabugit välillä vähän näyttäytyy, mutta ei ole kyllä omaa pelikokemusta vesittäneet ollenkaan. Ei ole kertaakaan kaatunut itsellä nyt 25h aikana peli.
 
Redditiin oli tarkemmin vuotanut juttua Cyberpunkin kehitysvaiheista. Laitan koko tekstin tännekin, mikäli redditin modet taas poistaa tuon tekstin.



Silmiinpistävää, kuinka paljon porukka oli muuttunut TW3:n ajoista, käytännössä enää pienenpieni osa tuosta tiimistä työskentelee CDPR:lle/Cyberpunkin parissa ja tilalle on tuotu enemmän tai vähemmän osaavaa väkeä.
Jos meininki studiossa todella on tuollaista, niin aivan turha kyllä hyökätä niitä vastaan ketkä pelin warettavat tai ostavat VPN:n avulla, en näe miksi moista johtoporrasta pitäisi tukea maksamalla pelistä täysi hinta (pelkästään kaunis ajatus, että kehittäjät itse saisivat pelin tuotosta leijonan osan). On myös täysin turha puolustella kehittäjien kokemaa crunchia.

Noh, jos meno jatkuu tuollaisena niin eiköhän sen pelistudion tarina AAA-kehittäjänä ollut siinä. Kuten vuosien varrella on jo tapahtunutkin, niin eivätköhän luovimmat mielet jatka pakoa parempiin työympäristöihin.


Edit: Perutaan maininta warettamisesta sen aiheuttamien tunnekuohujen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Voisko joku Ryzen 5800x:n omistaja kommentoida, pysyykö tuolla Ryzen 5800X:llä fps aina yli 60:n noissa tiheimmissä kaupunkien keskirtymissä. Tolla 3700x:llä ei kyllö onnistu.
Ilman hex-edittiä ei pysy, sen jälkeen en ole nähnyt kertaakaan tippuvan alle 60FPS @1440p (5800X+3080 RT+DLSS). Jos sulla on joku tietty paikka mielessä, niin laita vaikka kuva kartasta, niin käyn testaamassa. :)
 
Varastamisen perustelu sillä, että ei pidä yrityksen toiminnasta. Todella vakuuttava perustelu. Täytyypä käydä hakemassa k-kaupasta ruoat ilmaiseksi, koska en pidä suomen ruokakauppojen oligopolista.

Mustavalkoinen on maailmasi. Jos tilaan viinaa Saksasta halvemmalla kuin Alkosta saa Suomessa, onko sekin varastamista? Samaan kategoriaan VPN-kikkailut menee mielestäni. Noh, hyvä että joku potee huonoa omatuntoa niin minun ei tarvitse:thumbsup:
 
Olen käsittänyt että tuo non-lethal tarkoittaa sitä että se hahmo ei kuole vaan menee tajuttomaksi. Nuilla kahdella tilalla ei ole muuta merkitystä kuin että jos haluat pelata peliä niin "ettet tapa ketään" niin tuolla saadaan sellaiset ihmiset tyytyväiseksi. Peli-enginen kannalta nuo hahmot ovat kuolleita ja poissa pelistä.

Ja itseasiassa lethalitkin saattaa vain pistää tajuttomaksi. Ainoastaan hedarit tuntuu olevan ainoa keino taata varma kuolema.
 
Ilman hex-edittiä ei pysy, sen jälkeen en ole nähnyt kertaakaan tippuvan alle 60FPS @1440p (5800X+3080 RT+DLSS). Jos sulla on joku tietty paikka mielessä, niin laita vaikka kuva kartasta, niin käyn testaamassa. :)

Kiitti. No vaikka se Viktorin pajan läheinen tori. Siinä droppailee 3700x alle 60FPS oli hex editti tai ei
 
Ja itseasiassa lethalitkin saattaa vain pistää tajuttomaksi. Ainoastaan hedarit tuntuu olevan ainoa keino taata varma kuolema.
Ja minä luulin tätäkin bugiksi mutta tuo on sen verran yleisesti tullut että luulen että tuokin on todella mahdollista, tosiaan jos ampuu niskalaukauksen niin loppuu se pyörminen.

Onko tuolla oikeasti mitää merkitystä että jos sneakkailee porukkaa jos laittaa ne tajuttomasti tai kuristaa hengiltä? Ite jossain tehtävissä mennyt non lethal tyylillä että porukat jääneet eloon kun pelastanut jotain kaveria pulasta mutta saako tuolla tyylillä enemmpän expaa?
 
Mustavalkoinen on maailmasi. Jos tilaan viinaa Saksasta halvemmalla kuin Alkosta saa Suomessa, onko sekin varastamista? Samaan kategoriaan VPN-kikkailut menee mielestäni. Noh, hyvä että joku potee huonoa omatuntoa niin minun ei tarvitse:thumbsup:

Jos suoraan varastaisi pelin, niin ainakin eläytyisi täysillä alusta alkaen pelin tunnelmaan, mikä tuntuu olevan muutenkin vallitseva hyvän pelin argumentti.
 
Jos meininki studiossa todella on tuollaista, niin aivan turha kyllä hyökätä niitä vastaan ketkä pelin warettavat

Tää on ihan paskaa. Se, että ei pidä pelistudion toiminnasta ei millään tavalla oikeuta sua tekemään rikosta. Ihan älytön ajattelutapa. Ja kuulostaa siis nimenomaan siltä, että uskottelee itselleen tekevänsä ns. oikein ja oikeuttaa tällä ne rikolliset teot. Warettaminen on väärin vaikka siellä uhrattaisiin pieniä koiranpentuja joka bugia kohden.

VPN:n käytön laillisuudesta en osaa sanoa, mutta itse ostan mielelläni pelit ns. normaalisti ilman harmaata aluetta ja maksan mielelläni tuotteesta, jota haluan käyttää. Eli tämän ostanen Steamista kunhan bugeja on vielä hiukan siloitettu.
 
Tää on ihan paskaa. Se, että ei pidä pelistudion toiminnasta ei millään tavalla oikeuta sua tekemään rikosta. Ihan älytön ajattelutapa. Ja kuulostaa siis nimenomaan siltä, että uskottelee itselleen tekevänsä ns. oikein ja oikeuttaa tällä ne rikolliset teot. Warettaminen on väärin vaikka siellä uhrattaisiin pieniä koiranpentuja joka bugia kohden.

VPN:n käytön laillisuudesta en osaa sanoa, mutta itse ostan mielelläni pelit ns. normaalisti ilman harmaata aluetta ja maksan mielelläni tuotteesta, jota haluan käyttää. Eli tämän ostanen Steamista kunhan bugeja on vielä hiukan siloitettu.
Ehkä tuo warettamisen mainitseminen sitten oli tunnekuohuissa hieman liikaa. VPN-kikkailusta saa olla montaa mieltä, mutta täällä sitä vastaan hyökkäsivät nimenomaan valkoritarit, jotka puolustivat CDPR:n arvoja ja oikeudellisuutta ns. "hyvänä yhtiönä" ja näillä perustelivat velvoitteensa maksaa pelistä täysi hinta.

Edit: Disclaimer - en peliä omista, joten itselleni en tässä mitään uskottele. Mutta tuollaisten uutisten lukeminen ei ainakaan kasvata ihmisen halua tukea moista toimintaa. Selvensikö tämä?
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä tuo warettamisen mainitseminen sitten oli tunnekuohuissa hieman liikaa. VPN-kikkailusta saa olla montaa mieltä, mutta täällä sitä vastaan hyökkäsivät nimenomaan valkoritarit, jotka puolustivat CDPR:n arvoja ja oikeudellisuutta ns. "hyvänä yhtiönä" ja näillä perustelivat velvoitteensa maksaa pelistä täysi hinta.

Toisaalta pointin kiertäminen kertoakseen miten ihminen kiillottaa oman kilpensä ja millä ajatuksilla kykenee jatkamaan elämässä päivästä toiseen on näiden lankojen suola. Tämä harmaa-alue termikin käydään techin jokaisessa pelilangassa vähintään joka 5-10 sivu lävitse uudelleen ja uudelleen, melko yllättävästi vielä samojen henkilöiden toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän sama kuin lukisi IMDB:stä elokuvan tiivistelmän ja sitten ihmettelee miten lyhyt elokuva oli.

Eihän tuossa nyt ole yhtään mitään samaa, hirveä vertaus. Esimerkiksi musikaalista katsomalla vain musiikkiesitykset saat kyllä melko hyvän kuvan paljonko siinä niitä oli, se olisi osuvampi tähän kohtaan. Kun shakal puhui nimenomaan tuosta itse pelattavan määrästä, niin en näe siinä ongelmaa että on skipannut dialogeja tai videoita. Siitähän sen vielä helpommin hahmottaa paljonko sitä varsinaista pelattavaa on.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.
Kiinnostaisi tietää todellinen palautusprosentti, mutta sellaista taidetaan harvoin myyjien puolesta julkaista? PC:llä useampi ehkä vain jättää pelin kirjastoon hautumaan muutamaksi kuukaudeksi odottaen päivityksiä, mutta ehkä konsoleilla tilanne on toinen?
 
Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.

Samaan aikaan pörssianalyysiä Puolasta.

The company had not given sales forecasts and did not disclose how many refund requests it had received but the sales fell short of market expectations of 16.4 million, said analyst Piotr Bogusz at mBank brokerage.

Cyberpunk 2077 sales miss analyst estimates after players demand refunds | MarketScreener
 
Eihän tuossa nyt ole yhtään mitään samaa, hirveä vertaus. Esimerkiksi musikaalista katsomalla vain musiikkiesitykset saat kyllä melko hyvän kuvan paljonko siinä niitä oli, se olisi osuvampi tähän kohtaan. Kun shakal puhui nimenomaan tuosta itse pelattavan määrästä, niin en näe siinä ongelmaa että on skipannut dialogeja tai videoita. Siitähän sen vielä helpommin hahmottaa paljonko sitä varsinaista pelattavaa on.

No jos tarinavetoisessa pelissä skippaa kaiken skipattavissa olevan ja juoksee vain seuraavaan paikkaan, niin kyllähän se kokemus tarinan kannalta jää koko lailla yhtä ohkaiseksi kuin lukemalla tiivistelmä elokuvasta. Joo, kyllähän sieltä ne tarinan pääkohdat pystyy poimimaan ja tiivistämään koko juonen vaikka yhteen haikuun, mutta ei varmaan jää juonesta ja hahmoista juuri muuta käteen. Nyt en siis vertaa elokuvaa ja peliä formaatteina, koska onhan peleissä muutakin tekemistä kuin se tarinan seuraaminen. Ainakin mulle siis tarinavetoisessa pelissä myös kaikki se dialogi, lore ja juonenkuljetus on "varsinaista pelattavaa" ja siksi ihmettelin kun joku pelaa tätä ilmeisesti puhtaasti fps-pelinä, jolle varmaan löytyisi myös parempia ja bugittomia vaihtoehtoja.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.
Aika hyvä tulos kun witcherillä kesti yli vuoden saavuttaa 10 miljoonan rajapyykki mutta ajan kanssa tuo lukema noussut jo 30 miljoonaan ja ensivuonna tulee sitten vielä uuden sukupolven painokset.

Vaikka CDPR:llä uumoiltiin tämän olevan isompi hitti kuin witcher 3 mutta en jaksa uskoa että tämän huonon alun jälkeen mitenkään tulee nousemaan yli Witcher 3 myyntien ellei CDPR vedä mitää kania hatusta ensivuonna.

Toisaalta, ylläti se aikanaan minut että Fallout 4 myynyt enemmän kuin Skyrim vaikka toinen saattaa olla vähäsen tunnetumpi nimike.

Edit: Cyberpunk 2077 löyti tiensä PS1:lle:
 
Viimeksi muokattu:
Nykyään kun ei pahemmin demoja ole peleistä saatavilla niin kyllä itse ainakin wareversiolla kokeilen vähän aikaa ja jos maistuu/pyörii hyvin niin sitten peli ostoon, Cyberpunkin tapauksessa säästyivät rahat
 
Onko tuolla oikeasti mitää merkitystä että jos sneakkailee porukkaa jos laittaa ne tajuttomasti tai kuristaa hengiltä? Ite jossain tehtävissä mennyt non lethal tyylillä että porukat jääneet eloon kun pelastanut jotain kaveria pulasta mutta saako tuolla tyylillä enemmän expaa?
Sillä on joskus tarinan kannalta merkitystä. Hahmot voi suhtautua sun touhuihin eri tavalla jos pistät kaikki kylmäksi vs. tajun kankaalle. Ero ei kyllä ole iso.
 
Kiitti. No vaikka se Viktorin pajan läheinen tori. Siinä droppailee 3700x alle 60FPS oli hex editti tai ei
Juoksentelin tuossa nyt puolisen tuntia tuota toria ympäri ja kyllähän se näkyy putoavan alle 60 FPS tälläkin prossulla. Jännästi noihin droppeihin ei näytä vaikuttavan lainkaan crowd density; keskimääränen FPS nousee kyllä joka pykälällä kun tuota pudottaa, mutta dropit menee kaikilla sinne ~53 FPS. Pahimmillaan näin tuon menevän 48 FPS, mutta ilman hex-edittiä olevat selvät lagipiikit jäivät silti pois. :hmm: Kävellessä pyöri kyllä ~58-68 FPS tuolla torilla, mutta juostessa droppaili alemmas.

Ei siis ehkä kannata tuon pohjalta lähteä prossua päivittämään, vaan toivotaan, että tulevat päivitykset tuovat paremmin apuja.
 
Nykyään kun ei pahemmin demoja ole peleistä saatavilla niin kyllä itse ainakin wareversiolla kokeilen vähän aikaa ja jos maistuu/pyörii hyvin niin sitten peli ostoon, Cyberpunkin tapauksessa säästyivät rahat
Tällekään ei oikein ole kunnon perusteluja, kun esim. Steamissa saa rahat takaisin jos refundaa pelin alle parin tunnin pelailun jälkeen. Ilmeisesti juuri Cyberpunkin kohdalla pelaajat ovat saaneet rahat takaisin mukisematta, vaikka olisikin pelattu paria tuntia pidemmälle.
 
Tällekään ei oikein ole kunnon perusteluja, kun esim. Steamissa saa rahat takaisin jos refundaa pelin alle parin tunnin pelailun jälkeen. Ilmeisesti juuri Cyberpunkin kohdalla pelaajat ovat saaneet rahat takaisin mukisematta, vaikka olisikin pelattu paria tuntia pidemmälle.
No ei kai se sen kummoisempia perusteluja tarvitse? Jos tarkoitus on alun perinkin testata tunnin verran ja sitten palauttaa, niin se ja sama tekeekö sen Steamin vai torrentin välityksellä, lopputulos ei siitä muutu.
 
Sillä on joskus tarinan kannalta merkitystä. Hahmot voi suhtautua sun touhuihin eri tavalla jos pistät kaikki kylmäksi vs. tajun kankaalle. Ero ei kyllä ole iso.
Eikun jooh, unohdin jo se kiinalais naisen yhden tehtävän missä olisi pitänyt ilman hälytyksiä käydä joku esine nappaamassa ja sehän meni vituiksi ja pumpumiksi homma ja sain suoritettua tehtävän kuitenkin mutta en saanut kehuja.

Sitten se kiinalais rouva soitti kotvan päästä uudestaan ja kysyi tappokeikkaa, kyselin miksi tietty kaveri pitää tappaa jne jne ja siihen se rouva vain vastasi "No ei se sulle viimeskään ollut ongelma" niin siinä vähän hymähdin.

En tiedä olisko se antanut jonkun eri keikan jos tuo ensimmäinen olisi onnistunut kuten pitää.
 
Aika hyvä tulos kun witcherillä kesti yli vuoden saavuttaa 10 miljoonan rajapyykki mutta ajan kanssa tuo lukema noussut jo 30 miljoonaan ja ensivuonna tulee sitten vielä uuden sukupolven painokset.

Vaikka CDPR:llä uumoiltiin tämän olevan isompi hitti kuin witcher 3 mutta en jaksa uskoa että tämän huonon alun jälkeen mitenkään tulee nousemaan yli Witcher 3 myyntien ellei CDPR vedä mitää kania hatusta ensivuonna.

Näitä myyntimääriä on kyllä jännä seurailla, koska julkaisu meni näinkin reisille ja pelin viimeistelyyn ja & korjaamiseen tulee menemään varmaan enemmän aikaa kuin Witcher 3 kohdalla. Veikkaisin kyllä silti, että vähintään samoihin lukemiin tullaan pääsemään, kunhan saadaan korjattua ja DLC:t tulee ulos. Nythän tuli uusi konsolisukupolvi ja molempien valmistajien näyttikset samaan aikaan ja saatavuusongelmat kaikissa tulee jatkumaan pitkälle ensi vuoteen. Pelkästään jo grafiikoiden takia tämä varmaan kiinnostaa monia, koska uudesta raudasta pääsee ottamaan kaiken irti. Monelle tämä varmaan muutenkin on syy laittaa konetta uusiksi tai ostaa uusi konsoli, mutta kun niitä nyt ei vaan vielä saa. Moninpelihän tulee ilmeisesti myös sitten joskus 2022 aikana, mutta se taitaa olla erillinen julkaisu?
 
VPN-kikkailusta saa olla montaa mieltä, mutta täällä sitä vastaan hyökkäsivät nimenomaan valkoritarit, jotka puolustivat CDPR:n arvoja ja oikeudellisuutta ns. "hyvänä yhtiönä" ja näillä perustelivat velvoitteensa maksaa pelistä täysi hinta.

Ostan todella harvoin yli 30€ pelejä. Yleensä ostan kun peli on 2-3 vanha 15-20€ jostain alennuksesta.

Ostin Steamistä ihan vaan sen takia 60€ hintaan, että halusin sen Steamiin kun pidän siitä alustasta, vaikka joo olis voinut ottaa harmaalta ja työpöydän kautta ajella.

Näytönohjaimesta joutusin pulittamaan 759e niin miettisin, et jos ei mulla ole varaa ostaa 60€ peliä Steamistä, niin miksi ihmeessä ostin noin kalliin näytönohjaimen ?
 
Ostin Steamistä ihan vaan sen takia 60€ hintaan, että halusin sen Steamiin kun pidän siitä alustasta, vaikka joo olis voinut ottaa harmaalta ja työpöydän kautta ajella.
Yleensähän "harmaat avainkaupat" myyvät nimenomaan Steam -avaimia.

Jos ostaa sen DRM-vapaan version GoGista (myös 60 eur EU alueella), niin silloin tukee suoraan Cyberpunkin kehittäjää (ja näin ollen osakkeenomistajia) koska GoG, kuten kaikki tietävät, on CDPR:n oma alusta.
 
Yleensähän "harmaat avainkaupat" myyvät nimenomaan Steam -avaimia.

Jos ostaa sen DRM-vapaan version GoGista (myös 60 eur EU alueella), niin silloin tukee suoraan Cyberpunkin kehittäjää (ja näin ollen osakkeenomistajia) koska GoG, kuten kaikki tietävät, on CDPR:n oma alusta.

Ostin suoraan Steamistä ja tiedän ton, että GoGin kautta menee suoraan valmistajalla, koska omistajuudet.

Voin myös tukea osakkeenomistajia ja firmaa sijoittamalla sen osakkeisiin, jos niin haluan?
 
No jos tarinavetoisessa pelissä skippaa kaiken skipattavissa olevan ja juoksee vain seuraavaan paikkaan, niin kyllähän se kokemus tarinan kannalta jää koko lailla yhtä ohkaiseksi kuin lukemalla tiivistelmä elokuvasta. Joo, kyllähän sieltä ne tarinan pääkohdat pystyy poimimaan ja tiivistämään koko juonen vaikka yhteen haikuun, mutta ei varmaan jää juonesta ja hahmoista juuri muuta käteen. Nyt en siis vertaa elokuvaa ja peliä formaatteina, koska onhan peleissä muutakin tekemistä kuin se tarinan seuraaminen. Ainakin mulle siis tarinavetoisessa pelissä myös kaikki se dialogi, lore ja juonenkuljetus on "varsinaista pelattavaa" ja siksi ihmettelin kun joku pelaa tätä ilmeisesti puhtaasti fps-pelinä, jolle varmaan löytyisi myös parempia ja bugittomia vaihtoehtoja.

Se oli toinen läpipeluukerta, ensimmäisellä hän käsittääkseni oli katsonut kaiken. Eli hän tiesi tarinan. Eikä kyse ollut nyt siitä, kerroin vain, että vertauksesi oli täysin surkea, sillä pointti oli kuinka paljon itse pelattavaa pelin "pääjuonessa" oli. Tarinavetoinen pelikin on kuitenkin peli, ei elokuva. Interaktiiviset seikkailut tyyliin Batman: The Telltale Series ovat sitten asia erikseen, muttet varmaan tarkoita Cyberpunkin olevan sellainen sentään.

Pelissä on silti muutakin pelattavaa ja joillekin tuo lyhyys on jopa positiivinen asia, eli tarkoitus ei ole tuon takia peliä tyrmätä. Ja tuo pelin pääjuonen pituus oli yksi harvoista asioista, josta CDPR oli sentään rehellinen ennen julkaisua.
 
Nyt taitaa itsellä Cyberpunk alkaa leviämään. Pelin käynnistys ei onnistu joka kerta, vaan täytyy bootata konetta ja päälle lähdettyään tallennuksen lataus kestää todella kauan, luokkaa 5 minuuttia.
Tämä ongelma kävi yht'äkkiä. Luulinkin ensi pelin tiltanneen kun loadingscreen kestää ja kestää, sillä lataukset ovat toimineet aiemmin todella nopeasti.
Muuten bugit ovat olleet lähinnä graafisia, mutta jos tämä nyt esimerkiksi rikkoo koko tallennuksen niin saa jäädä tämä peli tähän.
 
Nyt taitaa itsellä Cyberpunk alkaa leviämään. Pelin käynnistys ei onnistu joka kerta, vaan täytyy bootata konetta ja päälle lähdettyään tallennuksen lataus kestää todella kauan, luokkaa 5 minuuttia.
Tämä ongelma kävi yht'äkkiä. Luulinkin ensi pelin tiltanneen kun loadingscreen kestää ja kestää, sillä lataukset ovat toimineet aiemmin todella nopeasti.
Muuten bugit ovat olleet lähinnä graafisia, mutta jos tämä nyt esimerkiksi rikkoo koko tallennuksen niin saa jäädä tämä peli tähän.

Ite tallentelen juuri näiden mahdollisten ongelmien takia useampaan eri saveen.
 
Ostin suoraan Steamistä ja tiedän ton, että GoGin kautta menee suoraan valmistajalla, koska omistajuudet.

Voin myös tukea osakkeenomistajia ja firmaa sijoittamalla sen osakkeisiin, jos niin haluan?

Ja mitäköhän tukea se osakkeen ostaminen firmalle antaa? Ellet sitten osta uudesta osakeannista, mutta käsittääkseni sellaisia ei CDPR:llä ole tällä hetkellä näköpiirissä.
 
Näkeekö jostain aseiden päivityksen tason? Ja voiko niitä loputtomasti päivittää?

En ole huomannut missään aseissa merkintä tasosta tai levelistä, mutta jossain vaiheessa se ei anna päivittää enempää kunnes nostat hahmon leveliä.
 
Ja mitäköhän tukea se osakkeen ostaminen firmalle antaa? Ellet sitten osta uudesta osakeannista, mutta käsittääkseni sellaisia ei CDPR:llä ole tällä hetkellä näköpiirissä.

Menee Offtopic, mut pastee munt tonne sijoitusosieen, mutta en ihmettele, että ensi vuonna tehtäisiin anti, jos ja kun tämä meno jatkuu vain pahempana.
 
6h takana peliä ja kyllä maistuu. Huh huh, kyllä hintaansa nähden nyt jo alussa tarjonnut emennän mitä odotin (23€ peli). Ja kyllä näyttääkin hienolle ja saa ajan kulumaan hurahtamalla. Muutaman kerran on kaatunut kun kokeillut auto savetukselle takasi peliin. Manuaali savetukset toiminut hyvin. Onhan se kohtuu raskas peli tälle 3080 kortillekki.
 
Oon digannu pelistä todella paljon. Stoori on jees, sivutehtäviä on omiin tarpeisiin riittävästi ja mestat on samankaltaisuudestaan huolimatta erilaisia. Eniten harmittaa cyberin kuppanen saatavuus ja huono käyttöliittymä nähdä miten ostot vaikuttaa ulkonäköön. Erilaiset vaihtoehdot silmissä (esim. infrared, thermal), käsissä/jaloissa full metal päivitykset ois ollu mahtavuutta. Nyt täydellinen metalliukko tuntuu olevan mahdottomuus psykooseineen. Missä on Gemini tai Dragoon?

Kunhan tallennusbugi saadaan taklattua, niin pelaaminen voi taas jatkua turvallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Se oli toinen läpipeluukerta, ensimmäisellä hän käsittääkseni oli katsonut kaiken. Eli hän tiesi tarinan. Eikä kyse ollut nyt siitä, kerroin vain, että vertauksesi oli täysin surkea, sillä pointti oli kuinka paljon itse pelattavaa pelin "pääjuonessa" oli. Tarinavetoinen pelikin on kuitenkin peli, ei elokuva. Interaktiiviset seikkailut tyyliin Batman: The Telltale Series ovat sitten asia erikseen, muttet varmaan tarkoita Cyberpunkin olevan sellainen sentään.

Pelissä on silti muutakin pelattavaa ja joillekin tuo lyhyys on jopa positiivinen asia, eli tarkoitus ei ole tuon takia peliä tyrmätä. Ja tuo pelin pääjuonen pituus oli yksi harvoista asioista, josta CDPR oli sentään rehellinen ennen julkaisua.

Unohtamatta ihan sellaista perusseikkaa että muistan kyllä ekalta kerralta kaiken, varsinkin kun aloitan perään uudestaan. Samojen asioiden lukeminen uusiksi tuntuu jokseenkin turhalta.
 
Peliä myyty yli 13 miljoonaa kopiota:

Puolalaiskehittäjä CD Projekt Red kertoo tiedotteessaan pelin käyneen kaupaksi joulukuun 20. päivään mennessä 13 miljoonan myydyn kopion verran. Lukemaassa otetaan huomioon myös pelin keskeneräisyyden vuoksi palautetut kopiot niin digitaalisille kauppapaikoille kuin kivijalkakauppoihinkin, CD Projektin omaa sähköpostia unohtamatta.

Jos pre ordereita oli 8 miljoonaa ja siihen päälle "vain" 5 miljoonaa parissa viikossa niin jotain on kyllä vialla tässä hype mallissa millä pelejä nykyään myydään. Lukujen pitäisi olla toiste päin.
 
Hyvähän se jos peli myy koska itselleni on maistunut peli ihan täysillä, joten se uumoilee hyvää jatkon kannalta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 897
Viestejä
4 646 569
Jäsenet
76 342
Uusin jäsen
maissihiutale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom