- Liittynyt
- 27.03.2019
- Viestejä
- 104
Onko niistä isoista päivityksistä annettu mitään aikataulua?
No mun mielipide on että kuluttajalle pitäisi alleviivata pre-order-tilanteessa sitä, että se lopputuote saattaa olla ihan jotain muuta kuin mainosvideoiden ja huhujen perusteella saattaa kuvitella. Musta pelistudiolla on ja pitää olla 100%:n valta kirjoittaa vaikka koko paska uusiksi ennen julkaisua ja muuttaa sisältöä aivan kuinka paljon haluavat. Mä näen tuon siis puhtaasti taiteellisena prosessina, jossa taiteilija saa kotkottaa ilman kummempia rajoituksia. (Sijoittajilla voi sitten olla ihan eri suhde asioihin. Se on oma keskustelunsa.)No onko tämä nyt sitten hyvä asia kenenkään kannalta, ettei ennakkomarkkinoinnilla ole arvoa? Vai pitäisikö sittenkin painottaa enemmän markkinoinnin vastuuta julkaisijoille? Ehkä ennakkomarkkinoinnista saataisiin hypeaallon nostamisen sijaan kuluttajalle informatiivista?
Nyttehän CDPR kimpussa on sijoittajat ja sekä puolan viranomaiset:No onko tämä nyt sitten hyvä asia kenenkään kannalta, ettei ennakkomarkkinoinnilla ole arvoa? Vai pitäisikö sittenkin painottaa enemmän markkinoinnin vastuuta julkaisijoille? Ehkä ennakkomarkkinoinnista saataisiin hypeaallon nostamisen sijaan kuluttajalle informatiivista?
23. päivä mennessä tulee eka isompi bugi/suorituskykykorjauspaketti, siitä seuraava helmikuussa ja eka sisältöpäivitys joskus kuluvan vuoden aikana.Onko niistä isoista päivityksistä annettu mitään aikataulua?
Toivotaan toivotaan... itsellä vähän pessimistinen tunne, että tällä tulee olemaan korkeintaan marginaalinen vaikutus tulevaisuuteen. Uusia pelaajaharrastajia syntyy joka päivä lisää ja viiden vuoden päästä vain pienellä osalla pelaajista on mitään omakohtaista kokemusta CyberPunk 2077 -julkaisustaJa ehkä me pelaajat tarvitsimme tämän, nytten nimittäin uskoisin että kovin moni pelaaja ei lähde ihan heti hype rumbaan mukaan toistamiseen ja ainakaan seuraavan Witcherin kohdalla.
Sanakirjasta kun etsii sanaa hype niin siellä lukee lisäksi "Muista tapaus Cyperpunk 2077" ja pidä hypetys maltillisena.
Hype tämän pelin ostalta ei ole mitään siihen verrattuna mitä ihmiset odotti Black & White peliltä ja kaikki ne hullut odotuksetSanakirjasta kun etsii sanaa hype niin siellä lukee lisäksi "Muista tapaus Cyperpunk 2077" ja pidä hypetys maltillisena.
Feikki on aika vahva sana, mutta tuo on niin tyypillistä vuosia ennen julkaisua, että hieman naurattaa miksi tuosta kohistaan CP2077:n tapauksessa. Kaikki silloin visioidut jutut eivät päätyneet peliin, mutta peli on mielestäni jopa paremman näköinen mitä silloin esiteltiin. Eivät sentään vesittäneet rumemmaksi kuten Anthemin tai Watchdogsin tapauksessa. Näistä jälkimmäinen on erityisen paha, koska peliin saa yksinkertaisella modilla "E3-asetukset"....mutta tässä tapauskessa ilmeisesti E3 2018 video ollut feikki.
Onko sitä joku väittänyt hyväksyttäväksi asiaksi. Valitettavasti se vaan on niin ja pelaajien se pitäisi jo tiedostaa. On tässä sen verran monta kertaa tullut todistettua näitä vedätyksiä, että ei vaan voi uskoa enää sinisilmäisesti kaikkia lupauksia ja trailerien luomia mielikuvia. Perseestähän se on, että "luavtaan" mutta ei toimiteta, mutta ei ole todellakaan mitään uutta pelialalla.Ihan mielenkiintoinen tämä näkemys, että pelaajan vika, jos on luottanut pelin markkinointiin. Pelijulkaisijat kyllä varmasti pystyvät lähtemään tähän näkemykseen mukaan. Markkinointiin vastuuvapaus, pelaajan vika, jos uskoo. Pitäisköhän sama periaate ulottaa kaikkeen muuhunkin teollisuuteen
Minua ja varmaan monia muita jotku heijastukset ja muu graafinen turhakekama ei kiinnosta tippaakaan, vaan toiveissa oli päästä pelaamaan vahvoilla RPG-elementeillä varustettua cyberpunk peliä. Jos olisivat keskittyneet tuon esitetyn 2018 vision toteuttamiseen RTX efektien sijaan, niin luulen että vastaanotto olisi ollut paljon parempi.Feikki on aika vahva sana, mutta tuo on niin tyypillistä vuosia ennen julkaisua, että hieman naurattaa miksi tuosta kohistaan CP2077:n tapauksessa. Kaikki silloin visioidut jutut eivät päätyneet peliin, mutta peli on mielestäni jopa paremman näköinen mitä silloin esiteltiin. Eivät sentään vesittäneet rumemmaksi kuten Anthemin tai Watchdogsin tapauksessa. Näistä jälkimmäinen on erityisen paha, koska peliin saa yksinkertaisella modilla "E3-asetukset".
Juu, siinä hypejunassa tuli oltua itsekkin ja sen verran karvas pettymys oli lopputulos, että on osannut laittaa jäitä hattuun näissä pelijulkaisuissaHype tämän pelin ostalta ei ole mitään siihen verrattuna mitä ihmiset odotti Black & White peliltä ja kaikki ne hullut odotukset
Toivotaan sitten, että se Jakke 14v:kin, joka on juuri saanut rippilahjaksi ekan tietokoneen, tajuaa ensin käydä lukemassa historiikin peliteollisuuden tilasta, ennen kuin alkaa klikkailemaan Steamissa pelejä ostoskoriin.Onko sitä joku väittänyt hyväksyttäväksi asiaksi. Valitettavasti se vaan on niin ja pelaajien se pitäisi jo tiedostaa. On tässä sen verran monta kertaa tullut todistettua näitä vedätyksiä, että ei vaan voi uskoa enää sinisilmäisesti kaikkia lupauksia ja trailerien luomia mielikuvia. Perseestähän se on, että "luavtaan" mutta ei toimiteta, mutta ei ole todellakaan mitään uutta pelialalla.
Onneksi sentään, niin kauan kun pelejä ollut olemassa, on ollut reviewit ja eri peliaiheiset sivustot, esim metacritic hyvä nykyään.Toivotaan sitten, että se Jakke 14v:kin, joka on juuri saanut rippilahjaksi ekan tietokoneen, tajuaa ensin käydä lukemassa historiikin peliteollisuuden tilasta, ennen kuin alkaa klikkailemaan Steamissa pelejä ostoskoriin.
Niinpä. Toivoa sopii, mutta todennäköisesti Jakke oppii tämän vallitsevan, ei toivotun käytännön kantapään kautta, kuten me muutkin olemme sen oppineet.Toivotaan sitten, että se Jakke 14v:kin, joka on juuri saanut rippilahjaksi ekan tietokoneen, tajuaa ensin käydä lukemassa historiikin peliteollisuuden tilasta, ennen kuin alkaa klikkailemaan Steamissa pelejä ostoskoriin.
Muistaakseni tää maailmalle Quakea hypettänyt tyyppi kyllä sai palkinnoksi potkut ID:ltä kun muutkaan devaajat eivät pitäneet siitä että tämä löpisee omiaan pelistä.Kaikkein hypettymyksien äiti on kyllä alkupeärinen Quake. Muistan, kuinka 90 -luvun puolen välin tienoilla luin Pelit lehdestä ennakkojutun ID:n tulevasta Quake pelistä. Pelin piti olla keksiaikaiseen maailmaan sijottuva toimintapeli, jossa taistellaa melee aseilla ja taioilla ym. Pelissä piti mm. pystyä potkaisemaan reunalla kävelevä vihu liitopotkulla alas ja moukakroimaan niitä sotavasaralla. Vihollisilla piti olla uskomattoman hyvä tekoäly ja niiden piti lähteä karkuun, jos olivat pahasti alakynnessä. Pelaajan piti pystyä seuraamaan haavoittunutta karkuria mm. sen jälkeensä jättämän verivanan perusteella.
Oli aika helvetinmoinen pettymys, kun Quaken demo sitten tuli ulos. Peli oli täysin perinteinen pumpum Doom klooni, joss oli toki hieno ihka aito 3D ympäristö. Alkupeäisestä keskiaikateemasta ei ollut jäljellä kun gootti tyyliset levelit ja yksi ritaria muistuttava vihu. Upeasta tekoälystäkään ei ollult mitään tietoa. Quake on silti yksi pelihistoerian merkkipaaluista ja helvletin hyvä peli, kun alkupettymyksestä pääsi yli.
No tässä asiassa pitää olla samaa mieltä ettei tapahtunut tosiaan kuten noiden pelien kohdalla tai Witcher 3 josta CDPR aikanaan sai kanssa paskaa niskaansa.Kaikki silloin visioidut jutut eivät päätyneet peliin, mutta peli on mielestäni jopa paremman näköinen mitä silloin esiteltiin. Eivät sentään vesittäneet rumemmaksi kuten Anthemin tai Watchdogsin tapauksessa. Näistä jälkimmäinen on erityisen paha, koska peliin saa yksinkertaisella modilla "E3-asetukset".
Ei ainakaan silloin jos ei oma serri jaksa pyörittää peliäMinua ja varmaan monia muita jotku heijastukset ja muu graafinen turhakekama ei kiinnosta tippaakaan,
Vanha sanonta "toistaa vanhempiensa virheet" sopineen sitten pelialaakin myös.Toivotaan toivotaan... itsellä vähän pessimistinen tunne, että tällä tulee olemaan korkeintaan marginaalinen vaikutus tulevaisuuteen. Uusia pelaajaharrastajia syntyy joka päivä lisää ja viiden vuoden päästä vain pienellä osalla pelaajista on mitään omakohtaista kokemusta CyberPunk 2077 -julkaisusta
Quake kohdalla oikeasti valehdeltiin kun pelissä ollu siis mitään niitä luvattuja ominaisuuksiaMuistaakseni tää maailmalle Quakea hypettänyt tyyppi kyllä sai palkinnoksi potkut ID:ltä kun muutkaan devaajat eivät pitäneet siitä että tämä löpisee omiaan pelistä.
No kyllä mä uskon ihan niiden levelien tyylin perusteella, että alunperin on tähdätty kyllä enemmän siihen hypejutun kaltaiseen peliin. Toki kaveri varmaan lörpötteli myös asioita, jotka olivat olleet lähinnä heittoja suunnittelupöydän äärellä.Muistaakseni tää maailmalle Quakea hypettänyt tyyppi kyllä sai palkinnoksi potkut ID:ltä kun muutkaan devaajat eivät pitäneet siitä että tämä löpisee omiaan pelistä.
Tuosta pelimaailman vaihtoehdoista vielä että onhan se usein aika illuusiota mutta sitten siellä on kyllä aika päräyttäviäkin kohtia.
Esimerkiksi itse jätin Jackien ruumiin Viktorille josta Arasaka kävi sen nyysimässä. Noh sitten lopussa jossa valitsin tuon Don't fear the Reaper lopun niin Jackien on siellä katolla jonne mennään sen jälkeen kun olet kytkeytynyt Mikoshiin. Siinä sitten ihmeteltiin ihan V puolesta että miten voit olla täällä. Luultavasti näin ei olisi tapahtunut jos olisin käskenyt viedä ruumiin Mama Wellesille. Pitäisi joskus oikein koittaa.
Toinen ihan jees homma on se jos jätät Cloudsin ukon henkiin siinä toimistotappellussa niin se tosiaan sitten tulee vastaan jälkeenpäin uudestaan. Mikä oli ihan jepa mielestäni. Typerää tosin on se että V täysi 50 street cred ei laita mitään pelkoa muka Tyger Clawseihin.
Tai sitten se Jakke käyttää kuluttajan 14pv palautusoikeutta, jos se peli noin vituttaa. Koskee myös pre-order-pelejä. Se on sitten vähän koomista jos se into palautukseen syntyy vasta 120h pelaamisen ja 2 läpipeluun jälkeen kun raja on 2h...Toivotaan sitten, että se Jakke 14v:kin, joka on juuri saanut rippilahjaksi ekan tietokoneen, tajuaa ensin käydä lukemassa historiikin peliteollisuuden tilasta, ennen kuin alkaa klikkailemaan Steamissa pelejä ostoskoriin.
Itekin jätin Jackien ruumiin Viktorille. Silloin on hauska pelata se Arasaka-loppu Hanakon kanssa, ja Jackie on niillä tallennettu kellariin ja sen kanssa voi vähän jutella siellä, tosin ei kovin hyvin toimi kundi enää. Katolla sen kanssa kyllä jutellaan millä tahansa lopulla. Myöhemmin latasin alkupään tallennuksen ennenkö Jackie kuolee ja laitoin Jackien kotiinsa, ja siitä sai oikein mukavan hautajaisseremonia-questin, joka kyllä on paras vaihtoehto ja loput on ns. mokattuja.
Pelasin kaksi loppua eikä kummassakaan näkynyt Jackieta. Kyllä tuo on joku bugi.
Pistetääs spoilereihin...
Kannattaa pelata ainakin kerran tuo, jos on intoa pelata useampi ending, on se hienoEi se tule kuin siinä kun tekee ne johnnyn kaikki sidequestit oikein ja myötäilee johnnyä ja pitää saada 70% johnnyn prosentit, sitten odottelee siellä katolla missä misty sut jättää, yli 5min, että saat sen "dont fear the reaper" secret endingin. Eli johnny kertoo, että its hard to decide .... jha kertoo että voitkin mennä soolona. Eikä välttämättä tuo 70% riitä, jos olet tehnyt sen "chipping in" väärin.
Kannattaa muuten olla max tason charru ja pelata vaikka alemmalla vaikeustasolla, itellä loppui ammuksetkin siinä ja piti craftailla lisää vaikka vihuja juoksi eteen kuin tuutista kaataen. (en viittiny loottia, kun inventory oli täys)
lisäksi ei voi tallentaa ollenkaan
Ja joskohan tulis kunnon korjauksia patseissa pian, haluis nuo loput sideguestit mitä en ole vielä pelannut, tympii vaan nuo bugit ja ei ole intoa sen takia palata pelin ääreen.
Itellä pari läpipeluu kertaa 175h, 75%. Enempää en hinkkaa ennenkö saavat päivityksiä pihalle.100h, 100% kaikki tehty ja kaikki Steam saavutukset. Done kiitos.
Sitten odottamaan jatkoa..
Pistetääs spoilereihin...
Kannattaa pelata ainakin kerran tuo, jos on intoa pelata useampi ending, on se hienoEi se tule kuin siinä kun tekee ne johnnyn kaikki sidequestit oikein ja myötäilee johnnyä ja pitää saada 70% johnnyn prosentit, sitten odottelee siellä katolla missä misty sut jättää, yli 5min, että saat sen "dont fear the reaper" secret endingin. Eli johnny kertoo, että its hard to decide .... jha kertoo että voitkin mennä soolona. Eikä välttämättä tuo 70% riitä, jos olet tehnyt sen "chipping in" väärin.
Kannattaa muuten olla max tason charru ja pelata vaikka alemmalla vaikeustasolla, itellä loppui ammuksetkin siinä ja piti craftailla lisää vaikka vihuja juoksi eteen kuin tuutista kaataen. (en viittiny loottia, kun inventory oli täys ja siinä ei ole aikaa hengähtää, tulee ukkeleita niin kauan kunnes pääset ihan loppuun asti sinne virtuaalimaailmapaskeeseen, johon sun pitää se johnny jättää, tai sitten ite jäät)
lisäksi ei voi tallentaa ollenkaan.
Lisäksi mulla ei jostain syystä toiminut hp potionit ollenkaan ja HP bar oli koko ajan 50%???? en tiedä oliko tuo tarkoituksellista vai bugi, tais olla bugi.
Ainoa mistä sai HP, oli se implantti "HP on kill" siksi joutuin pelaamaan easyllä
Ja joskohan tulis kunnon korjauksia patseissa pian, haluis nuo loput sideguestit mitä en ole vielä pelannut, tympii vaan nuo bugit ja ei ole intoa sen takia palata pelin ääreen.
ihin kyllä aluksi petyin todella paljon, on että tässä RPG-ominaisuu
Olen osaksi samaa mieltä ja osaksi täysin erimieltä. Kun me puhutaan luovasta jopa taiteellisesti prosessista niin tietysti tekijät saavat ja voivat muuttaa omaa visiota sekä tuotetta heidän näkemyksensä mukaan eikä minusta tässä ole suuremmin erimielisyyttä. Kuitenkin kun puhumme kuluttajille suunnatusta lopputuotteesta niin se taiteellinen vapaus loppuu siihen. Markkinoinnissa kuin tiedon jakamisessa yrityksellä on ehdoton velvollisuus kertoa mikä se tuotos on sekä, että tieto, jota julkaistaa pitää paikkaansa. Jos suuntaa muutetaan tai asioita jätetään pois niin pitää myös selkeästi kommunikoida kuluttajille näistä muutoksista. Markkinoinnin voi toki luoda kuvia sekä visioita, mutta harhaan ne ei saa kuluttajaa viedä sillä tässä tulee vastaan jo (ainakin EUssa) kuluttajansuoja lainsäädäntö.No mun mielipide on että kuluttajalle pitäisi alleviivata pre-order-tilanteessa sitä, että se lopputuote saattaa olla ihan jotain muuta kuin mainosvideoiden ja huhujen perusteella saattaa kuvitella. Musta pelistudiolla on ja pitää olla 100%:n valta kirjoittaa vaikka koko paska uusiksi ennen julkaisua ja muuttaa sisältöä aivan kuinka paljon haluavat. Mä näen tuon siis puhtaasti taiteellisena prosessina, jossa taiteilija saa kotkottaa ilman kummempia rajoituksia. (Sijoittajilla voi sitten olla ihan eri suhde asioihin. Se on oma keskustelunsa.)
Musta pre-order on samanlaista riskinottamista kuin startupiin sijoittaminen. Kädet saattavat osua paskaan kun lopputuloksen näkee vasta myöhemmin. Toivon, että CP2077:n jälkeen kuluttajat muistavat tämän kun ensi kerran harkitsevat pre-orderia.
Nimim. olen "pre-tilannut" (no okei, sain lahjaksi, joten en tehnyt päätöstä itse). Subnautican Below Zeron. Sen juoni kirjoitettiin uusiksi aika isoilta osin jos oikein ymmärsin ja tätä edeltäneet tiedot pelistä muuttuivat aika lailla. Musta toi on täysin OK ja saavat tehdä sen vielä niin monta kertaa kuin haluavat ja lykätä julkaisua myös kuten parhaaksi katsovat. Aiemmilla pelivideoilla ei ole välttämättä mitään arvoa kun mietitään millainen peli julkaisussa on. Ja musta tuo on siis täysin hyväksyttävää.
Tai sitten siitä että tuo ulos saatu laitos oli edelleen pelinä riittävä monien mielestäCyberpunk on hyvä esimerkki siitä, että vaikka kuinka kairaa kuluttajaa perseeseen, huomattava osa tulee vain nauttimaan peräröörin saamasta huomiosta. Mahtava osoitus siitä, että näin voi tapahtua, ja tulee tapahtumaan vastaisuudessakin, koska kuluttajat eivät sitä tule estämään.
Musta se taas oli hyvä esimerkki siitä, kuinka sekaisin jotkut ihmiset menevät siitä ettei peli vastaa heidän odotuksiaan.Cyberpunk on hyvä esimerkki siitä, että vaikka kuinka kairaa kuluttajaa perseeseen, huomattava osa tulee vain nauttimaan peräröörin saamasta huomiosta. Mahtava osoitus siitä, että näin voi tapahtua, ja tulee tapahtumaan vastaisuudessakin, koska kuluttajat eivät sitä tule estämään.
Peli massiivisilla viihdemarkkinoilla massiiviselta firmalta, jota myytiin petollisesti. Ei minua peli itsessään kiinnostanut ennen launchia tai jälkeen, mutta pelin ympärillä vellovien eettisten ja lainsäädällisten kipukohtien selvitys kiinnostaa kovasti. Isot toimijat ottavat mallia toisistaan, ja jos Cyberpunkin kaltainen markkinointi annetaan anteeksi, saadaan tästä uusi malli sille, miten paljon kuluttajia saa sumuttaa tulevaisuudessa.Musta se taas oli hyvä esimerkki siitä, kuinka sekaisin jotkut ihmiset menevät siitä ettei peli vastaa heidän odotuksiaan.
Peli. Se oli vain yksi peli muiden joukossa.
Koska sinä et saanut sähköpostia nigerialaiselta prinssiltä, ja vaikka olisit muutenkin liian älykäs tullaksesi huijatuksi, ei se tarkoita ettei viestien lähettäjää pidä rankaista.En kiinnittänyt mitään huomiota Cyberpunkin markkinointiin, toki tiesin sen olevan ikuisuusprojekti (ja ikuisuusprojektit aina pettävät), mutta mitään hypetrailereita en kattonut. Ei pitänyt edes ostaa sitä julkaisussa koska ei niin kauheasti kiinnostanut, ja Witcher kolmosta en ole edes pelannut koska Withcer 2 oli mielestäni aivan ylikehuttu ja tylsä peli. Päätin kuitenkin ostaa koska kiva kerrankin hypätä jonkun hypepelin matkaan ja katsoa sitä omasta perspektiivistä, viimesin AAA-peli muutenkin minkä olen ostanut julkaisussa tais olla Fallout 4.
Pidin silti Cyberpunkista, koska se oli hyvä peli openworld toiminnaksi enkä kyllä mitenkään koe että mua kusetettiin ja tätä pitäisi hävetä. (Vaikka RPG-pelinä olikin pettymys eikä sitä mitä toivoin)
Niin, mikä on markkinointia/myyntiä? Pelin mainokset, joissa animaatioita? Pelivideot messuilta beta-versiosta? Devaajan kommentti potentiaalisista ominaisuuksista? Tämä tietenkin pitää suhteuttaa siihen että saako studio muuttaa peliään kesken kehityksen? Oliko Steamin Pre-Order sivulla jotain harhaanjohtavaa kun teit tilausta? (Mitä?) Luitko koko sopparin kun maksoit pre-order-tilauksen?jota myytiin petollisesti
Joo mutta on se silti perseestä että luvataan jotain muuta kuin toimitetaan. Siksi tuollainen mainostaminen täytyisi lopettaa koska siitä ei ole hyötyä kenellekkään (paitsi niille jotka pääsevät rangaistuksetta tietysti)Niin, mikä on markkinointia/myyntiä? Pelin mainokset, joissa animaatioita? Pelivideot messuilta beta-versiosta? Devaajan kommentti potentiaalisista ominaisuuksista? Tämä tietenkin pitää suhteuttaa siihen että saako studio muuttaa peliään kesken kehityksen? Oliko Steamin Pre-Order sivulla jotain harhaanjohtavaa kun teit tilausta? (Mitä?) Luitko koko sopparin kun maksoit pre-order-tilauksen?
Musta oleellista on 14pv palautusoikeus jos ostettu tuote ei miellytä ja vastaa mielikuvia. Se on ihan riittävä ase harhaanjohtavaa markkinointia vastaan. Mutta itse hyväksyn täysin sen, että pelin potentiaalisista ominaisuuksista kerrotaan julkisuuteen vaikka ne päätetään jättää pelistä pois. Pelaaja saa rahansa takaisin jos tuote ei miellytä. Se on tärkeää ja se myös toimii käytännössä. (Ja toimii myös kun ostaa pre-orderista).
Bottom line: Kukaan ei menetä rahaa siksi, että CDPR kuvaili peliä erilaiseksi kuin mitä se oli julkaisussa.
Aivan älytöntä ajatella että kusettaminen on OK, koska kaupat voi myöhemmin purkaa.Niin, mikä on markkinointia/myyntiä? Pelin mainokset, joissa animaatioita? Pelivideot messuilta beta-versiosta? Devaajan kommentti potentiaalisista ominaisuuksista? Tämä tietenkin pitää suhteuttaa siihen että saako studio muuttaa peliään kesken kehityksen? Oliko Steamin Pre-Order sivulla jotain harhaanjohtavaa kun teit tilausta? (Mitä?) Luitko koko sopparin kun maksoit pre-order-tilauksen?
Musta oleellista on 14pv palautusoikeus jos ostettu tuote ei miellytä ja vastaa mielikuvia. Se on ihan riittävä ase harhaanjohtavaa markkinointia vastaan. Mutta itse hyväksyn täysin sen, että pelin potentiaalisista ominaisuuksista kerrotaan julkisuuteen vaikka ne päätetään jättää pelistä pois. Pelaaja saa rahansa takaisin jos tuote ei miellytä. Se on tärkeää ja se myös toimii käytännössä. (Ja toimii myös kun ostaa pre-orderista).
Bottom line: Kukaan ei menetä rahaa siksi, että CDPR kuvaili peliä erilaiseksi kuin mitä se oli julkaisussa.
Onko "ei OK" sama kuin "laitonta"? Onko "kusettaminen" sama kuin "pelinkehityssuunnitelmien muuttaminen"? Ja mikä edes lasketaan markkinoinniksi pelinkehityksessä. Saako studio kertoa sillä hetkellä tapahtuvasta kehityksestä ja muuttaa jatkossa suunnitelmiaan? Johtiko Subnautican kehittäjät kaikkia siihen asti pelin tilanneita harhaan kun päättivät kirjoittaa pelin juonen uusiksi (The Future of Below Zero’s Story - Subnautica).Aivan älytöntä ajatella että kusettaminen on OK, koska kaupat voi myöhemmin purkaa.
Joo, firman kannalta tuollaisessa markkinoinnissa ei ole juuri järkeä, sen verran niitä pelihousuja on tuon takia revitty ja julistettu pyhää sotaa CDPR:n suuntaan. Saman osoitti myös No Man's Sky.Joo mutta on se silti perseestä että luvataan jotain muuta kuin toimitetaan. Siksi tuollainen mainostaminen täytyisi lopettaa koska siitä ei ole hyötyä kenellekkään (paitsi niille jotka pääsevät rangaistuksetta tietysti)
No Man's Sky on mielestäni vielä suurempi kusetus. Cyberpunkissa sentään on jotain pelattavaa vaikka se bugista onkin No Man's Skyssa ei juuri ollut mitään joten ei voinut olla bugejakaan.Joo, firman kannalta tuollaisessa markkinoinnissa ei ole juuri järkeä, sen verran niitä pelihousuja on tuon takia revitty ja julistettu pyhää sotaa CDPR:n suuntaan. Saman osoitti myös No Man's Sky.