Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liitteet

  • IMG_20171021_135520021.jpg
    IMG_20171021_135520021.jpg
    132,5 KB · Luettu: 751
Itse laitoin ihan irtonaisen anturin ja kääräisin letkun päälle teipillä ja ohut solumuovi siitä putken ympäri. On toiminut ihan jees.

Mulla on rulla teippiä joka on tarkoitettu lämpöanturien kiinnittämiseen, sain sen joskus asentajalta joka asensi teollisuudessa ruiskutusmuovimuotteja. Kestää lämpöä ja pitää hyvin kiinni.

Itse meinaan tilata toiseen M.2 asemaan jäähdytys siilin ja teipata siihen kolmannen anturin, kahdesta 521Gb M.2 SSD-asemasta toinen on emolla ahtaasti lämpimämmässä paikassa ihan näytönohjaimen takana ja haluan nähdä sen lämpötilat ihan etupaneelin näytöstä kuten muidenkin antureiden, kun mm. pelatessa ei vois muuten seurata.

Kaksi muuta mittaa juuri syyläreiden ulostulovesien lämpötiloja.

Jos joku miettii miksi molempiin syyläreihin on oma anturi, niin sekä CPU:lla ja GPU:lla on täysin erilliset loopit
Alphacool NexXxoS UT60 480mm syyläreillä, EK-XRES 140 D5 pumpuilla.
 
Mulla se perus halvin pvc läpikuultava letku alkoi muutamas kuukaudessa vihertää selkeästi. Kun veden vaihdat niin ulos juoksiessaan se on aivan kirkasta ilman mitään sameutta. Letkut kun ottaa käteen irti järjestelmästä, ovat ne aivan selkeästi vihertäviä. Aurigonvalo tekee kivaa. Ajan ihan suoraan akkuvedellä ilman mitään lisäaineistuksia. Blokit ja säiliön päädyt kuparia. Nyt kun asennan jäähdyttimen uuteen settiin niin tiskaan sen kyllä varuiksi.
 
Mulla se perus halvin pvc läpikuultava letku alkoi muutamas kuukaudessa vihertää selkeästi. Kun veden vaihdat niin ulos juoksiessaan se on aivan kirkasta ilman mitään sameutta. Letkut kun ottaa käteen irti järjestelmästä, ovat ne aivan selkeästi vihertäviä. Aurigonvalo tekee kivaa. Ajan ihan suoraan akkuvedellä ilman mitään lisäaineistuksia. Blokit ja säiliön päädyt kuparia. Nyt kun asennan jäähdyttimen uuteen settiin niin tiskaan sen kyllä varuiksi.
Mikä letku käytössä?
 
Mulla se perus halvin pvc läpikuultava letku alkoi muutamas kuukaudessa vihertää selkeästi. Kun veden vaihdat niin ulos juoksiessaan se on aivan kirkasta ilman mitään sameutta. Letkut kun ottaa käteen irti järjestelmästä, ovat ne aivan selkeästi vihertäviä. Aurigonvalo tekee kivaa. Ajan ihan suoraan akkuvedellä ilman mitään lisäaineistuksia. Blokit ja säiliön päädyt kuparia. Nyt kun asennan jäähdyttimen uuteen settiin niin tiskaan sen kyllä varuiksi.

Koneeseen ei kyllä kannata päästää kuin UV valoa, kaikki muu kasvattaa epämääräisiä eliöitä.

Jopa se että asennat sinne massiivisen määrän led tuulettimia.
 
Viimeksi muokattu:
Neste ei kierrä kunnolla jos blokit kuumuu selvästi. Nesteen lämpö kertois paremmin kuin gpu lämpö, että missä mennään. kuinka paksu tuo 240 radi oli minkä vaihdoit pois? ajatko samoilla tuuletinkierroksilla tuota XE:tä?

30mm 120 radi otettu pois loopista sekä kotelon ilman poistoa parannettu.
Noin 1400 kierroksilla mennään tuon XE:n suhteen.
Kotelon sisä ilman lämpö max 37c
Veden lämpötila 49c
Näyttiksen lämmöt max 63c
 
Neste ei kierrä kunnolla jos blokit kuumuu selvästi. Nesteen lämpö kertois paremmin kuin gpu lämpö, että missä mennään. kuinka paksu tuo 240 radi oli minkä vaihdoit pois? ajatko samoilla tuuletinkierroksilla tuota XE:tä?
Ööh? Jos neste ei kierrä kunnolla kierrossa niin tällöin lämpö ei nimenomaan johdu kunnolla prossulta radiaattorille. Nimenomaan tuossa tilanteessa kierto toimii hyvin, mutta radin jäähdytys ei.
 
Ööh? Jos neste ei kierrä kunnolla kierrossa niin tällöin lämpö ei nimenomaan johdu kunnolla prossulta radiaattorille. Nimenomaan tuossa tilanteessa kierto toimii hyvin, mutta radin jäähdytys ei.

Jos vesi on melkein 50C niin kyllä siinä on lämpöä siirtynyt, mutta miten saa veden 50C, ei mulla ainakaan onnistu.
 
Jos vesi on melkein 50C niin kyllä siinä on lämpöä siirtynyt, mutta miten saa veden 50C, ei mulla ainakaa onnistu.
Siten, että lämpö ei siirry ilmaan syystä:
-Radiaattoripinta-alaa ei ole tarpeeksi kyseiselle lämpökuormalle
-Ilmavirran vähäisyys.
 
Siten, että lämpö ei siirry ilmaan syystä:
-Radiaattoripinta-alaa ei ole tarpeeksi kyseiselle lämpökuormalle
-Ilmavirran vähäisyys.

loop 1 nexxxos st30 240 sekä st30 120
loop 2 coolstream xe 360 60mm sekä tuo st30
loop 3 coolstream xe 360 60mm pelkästään
lämpötiloissa ei muutosta looppien 1 ja 2 välillä vaikka kierrokset vetäisi 2200rpm
tällähetkellä parhaat lämmöt pelkästään tuolla ek:n 360 jäähyllä

Edit: tuulettimina siis vardar f4
 
Siten, että lämpö ei siirry ilmaan syystä:
-Radiaattoripinta-alaa ei ole tarpeeksi kyseiselle lämpökuormalle
-Ilmavirran vähäisyys.


Eiköhän se ole tuossa se syy, eli kotelon ja radiaattorien jäähdytys mättää.
 
Ööh? Jos neste ei kierrä kunnolla kierrossa niin tällöin lämpö ei nimenomaan johdu kunnolla prossulta radiaattorille. Nimenomaan tuossa tilanteessa kierto toimii hyvin, mutta radin jäähdytys ei.

Joo, hutikassa mennyt puurot ja vellit sekaisin. Onnistuin jotenkin käsittämään että komponentit kuumuu helvetikseen.

ilmavirran täytyy olla jostain syystä riittämätön, sen verran kovalta kuulostaa tuo nesteen lämpö. Täällä on loopissa 7700K@5GHz 1.35v ja 1080TI@2050MHz 1.012v, ja niiden jäähdytyksestä huolehtii EKn 360+240 PE radit, joissa Nidecin Gentle Typhoonit max 1000rpm, ja neste pysyy phobyan sensorin mukaan noin 40 asteisena.
 
Joo, hutikassa mennyt puurot ja vellit sekaisin. Onnistuin jotenkin käsittämään että komponentit kuumuu helvetikseen.

ilmavirran täytyy olla jostain syystä riittämätön, sen verran kovalta kuulostaa tuo nesteen lämpö. Täällä on loopissa 7700K@5GHz 1.35v ja 1080TI@2050MHz 1.012v, ja niiden jäähdytyksestä huolehtii EKn 360+240 PE radit, joissa Nidecin Gentle Typhoonit max 1000rpm, ja neste pysyy phobyan sensorin mukaan noin 40 asteisena.
Samankaltainen kokoonpano pitkälti itsellänikin ja nesteen lämpötila pelatessa on 40 tuntumassa ja tuulettimia ajelen 700-800rpm. Toki tuo paineentuotto ei SP120 ja typhoneissa ole sama joten rpm on kokolailla turha verrata.
 
Joo, hutikassa mennyt puurot ja vellit sekaisin. Onnistuin jotenkin käsittämään että komponentit kuumuu helvetikseen.

ilmavirran täytyy olla jostain syystä riittämätön, sen verran kovalta kuulostaa tuo nesteen lämpö. Täällä on loopissa 7700K@5GHz 1.35v ja 1080TI@2050MHz 1.012v, ja niiden jäähdytyksestä huolehtii EKn 360+240 PE radit, joissa Nidecin Gentle Typhoonit max 1000rpm, ja neste pysyy phobyan sensorin mukaan noin 40 asteisena.

Samoin oli omalla ekalla loopilla jossa oli 360+240 ja 3770k ja r7990 jotain päälle 40 asteista. Nyky loopilla 3x360 6950x ja titanx pysyy 33c kun noctua nf-f12 tuularit 550rpm
 
Käyttääkö kuinka moni noita petg putkia kun mietin siirtyväni letkusta tuohon petg putkeen niin mielenkiinnosta kyselen :D
 
Käyttääkö kuinka moni noita petg putkia kun mietin siirtyväni letkusta tuohon petg putkeen niin mielenkiinnosta kyselen :D

Samat vinkit/mielipiteet voisi kiinnostaa täälläkin. Itsellä on tuloillaan ensimmäinen vesijäähy buildi ja kunnianhimoinen tarkoitus on mennä suoraan PETG-putkilla.

Kennot on tilattu ja kotelo seisonut pöydällä jo pari viikkoa. Kahvijärvi vain antaa odottaa itseään.

Onko EK:n liittimet hyviä vai kanttaako mennä esim. Monsoonin, Alphacoolin tai Bitspowerin liittimillä?
 
Samat vinkit/mielipiteet voisi kiinnostaa täälläkin. Itsellä on tuloillaan ensimmäinen vesijäähy buildi ja kunnianhimoinen tarkoitus on mennä suoraan PETG-putkilla.

Kennot on tilattu ja kotelo seisonut pöydällä jo pari viikkoa. Kahvijärvi vain antaa odottaa itseään.

Onko EK:n liittimet hyviä vai kanttaako mennä esim. Monsoonin, Alphacoolin tai Bitspowerin liittimillä?

Täällä kanssa aloittelen ekaa custom loopia ja suoraan PETG -putkilla mennään, 16mm ulkohalkaisijalla ja EK:n liittimiä meinasin käyttää.
 
Käyttääkö kuinka moni noita petg putkia kun mietin siirtyväni letkusta tuohon petg putkeen niin mielenkiinnosta kyselen :D

Täällä pelaa paljas kupari putki hyvin ekn hdc liittimillä. Prossulle ja gpulle letkut pikaliittimin muuten vedetty tuolla 12mm kupariputkella muut välit.
 
Täällä kanssa aloittelen ekaa custom loopia ja suoraan PETG -putkilla mennään, 16mm ulkohalkaisijalla ja EK:n liittimiä meinasin käyttää.

Samat suunnitelmat:tup: koteloksi tulee Fractalin Define C tg, kennoiksi EK:n 360 ja 120 SE:t. Mietin kyllä paksumpaa 120mm kennoa, mutta EK:n configuraattorin mukaan noilla pitäisi saada 550w jäähdytyskapasiteetti jonka pitäisi riittää kellotetulle i7-8700k:lle ja 1080:lle:think:
 
Puhaltaahan kaikki radituulettimet samaan suuntaan? eli kaikki sisään tai kaikki ulos?

Nyt lämpöjä mittaileessa kun laitoin tän setin kasaan niin sisä lämpö 39c ja veden lämpö 43c. En tiedä mitä tapahtunut mutta nyt lämmöt mielestäni ok ?
Ens viikolla vielä tohon etu radiin tulee myös pull kunhan jimms toimittaa vähän vardareja lisää..

Puhalluksina edestä sisää katosta ja perästä ulos
pitäisikö olla että radit puhaltaa ulos ja katosta sisää ?
 
Nyt lämpöjä mittaileessa kun laitoin tän setin kasaan niin sisä lämpö 39c ja veden lämpö 43c. En tiedä mitä tapahtunut mutta nyt lämmöt mielestäni ok ?
Ens viikolla vielä tohon etu radiin tulee myös pull kunhan jimms toimittaa vähän vardareja lisää..

Puhalluksina edestä sisää katosta ja perästä ulos
pitäisikö olla että radit puhaltaa ulos ja katosta sisää ?

ei tuolla hirveetä merkitystä kunhan radit puhaltaa samaan suuntaan muuten toinen radi lämmittää toista. itse tykkään että radit puhaltaa ulos ja sit kotelo tuularit sisään näin muutkin komponentit esim. m2, emon vrm, pch ja muistit pysyvät viileenpänä.
 
Samat suunnitelmat:tup: koteloksi tulee Fractalin Define C tg, kennoiksi EK:n 360 ja 120 SE:t. Mietin kyllä paksumpaa 120mm kennoa, mutta EK:n configuraattorin mukaan noilla pitäisi saada 550w jäähdytyskapasiteetti jonka pitäisi riittää kellotetulle i7-8700k:lle ja 1080:lle:think:
Riittää kyllä.
 
Samat suunnitelmat:tup: koteloksi tulee Fractalin Define C tg, kennoiksi EK:n 360 ja 120 SE:t. Mietin kyllä paksumpaa 120mm kennoa, mutta EK:n configuraattorin mukaan noilla pitäisi saada 550w jäähdytyskapasiteetti jonka pitäisi riittää kellotetulle i7-8700k:lle ja 1080:lle:think:

Jep, mulle tulee 7600K:n ja 1080 kaveriksi Phanteksin enthoo evolv atx:ään EK:n 360SE ja 240PE 40mm paksuudella. Molemmat myös kellotettuina komponenteista.
 
Itellä suunnitelmana Fractal Designin Define S Black Pearl koteloon työntää 360PE eteen ja 360SE kattoon. Prossuksi ainakin tulee 8700k, mutta näyttis valinta vielä auki. Ajattelin jos jonkun halvemman nyt ostaisi ja sitten kun uudet kortit tulee niin parasta gigantista. :tup:
 
Itellä suunnitelmana Fractal Designin Define S Black Pearl koteloon työntää 360PE eteen ja 360SE kattoon. Prossuksi ainakin tulee 8700k, mutta näyttis valinta vielä auki. Ajattelin jos jonkun halvemman nyt ostaisi ja sitten kun uudet kortit tulee niin parasta gigantista. :tup:

Tuo näyttis homma itseäkin mietityttää, että ostaako nyt 1080 tai ehkä jopa 1080 Ti vai jotaki halpaa Black Fridayna ja sitten uusinta xx80 Voltaa jahka ne joskus tulee. Kuinka nopeasti uusille näyttiksille on yleensä tullut vesiblokit myyntiin?
 
Tuo näyttis homma itseäkin mietityttää, että ostaako nyt 1080 tai ehkä jopa 1080 Ti vai jotaki halpaa Black Fridayna ja sitten uusinta xx80 Voltaa jahka ne joskus tulee. Kuinka nopeasti uusille näyttiksille on yleensä tullut vesiblokit myyntiin?

Kyllähän nuo blokit yleensä refuihin tulee heti kun näyttiksetkin kunnolla saatavissa.
 
Tässä kuvaa ongelma loopista laitoin tuon st30 120 radin takaisin paikoilleen ja mittailen nyt kotelon sisä lämpöjä.

0225b3523921d91cf28ffcb29ecc721c.jpg



#1: 360mm radin pinta ala on tuohon koteloon mielestäni liian paksu. Tämän perusteella luultavasti kotelon sisälämpötila on (37c). Tuohon menisi just 30mm paksuinen 360mm radi tai toi 240mm nexxos st30 etupuolelle. Tuossa säästäisi riittävästi tilaa myös pienempään säiliö&pumppu komboon (pystyasennossa).
#2: Kyseessä näemme DDC pumpun ja pumpusta haarautuu ->360mm RAD ja sieltä yhdistelmällä->120mm RAD ->CPU -> GPU.

Eikö olisi parempi kokeilla näin:
1# Haarauma: Pumpusta GPU->120mm RAD-> CPU.
2# Haarauma: Pumppu -> 240/360mm RAD ->CPU. Tai Pumppu ->240/360mm RAD ->CPU ->GPU
Esim, piirsin äsken tämän vaihtoehdon:
20171022_201955.jpg

Kyllä, tuon loopin järjestyskin käy ihan mainiosti. Mutta, kotelon takana olevan tuulettimen tehtävä on poistaa lämmin ilma kotelon sisältä ja edessä olevat tuulettimet tuovat kylmän ilman koteloon sisälle. Tämä ei näköjään toteudu. Ylhäälä olevat tuulettimet ei tässä vaiheessa riittää.


Ongelmat liittyen sisälämpötilan nousuun: (Oma näkökulmasta)
- Säiliö&pumppu yhdistelmä on todella iso ja vaaka-asennossa. Estää sisälämpötilan poistoa takapuolelta.
- Etu-Radi on todella paksu.
- Molemmat radit ovat yhdistetty ylhäältä.
- Ylhäällä #2 haarauma on omasta mielestäni virheellinen. Koska. radin G1/4 paikat olisi voinut laittaa alaspäin. Siksi , että pumpusta virtaus heti radille ja radista heti komponentteihin. Tässä kyse on virtauksen kestosta, koska kyseessä on paksu radi ja neste kiertää tässä vaiheessa todella hitaasti. Pitää laittaa tuulettimet kovalle ja pumppu jos se on (pwm) maksimi nopeudella pyörimään. Näin, ehkä saat jäähdytettyä koko loopi.

Yhteenvetona:
Kotelon ahdas ominaisuus aiheuttaa sisälämpötilan nousua. Voit laittaa vaikka paralel-loopin. Enkä panosta pelkästään loopin järjestykseen. Tässä yritän esittää oma mielipiteeni asian tiimoilta.
 
Tässä kuvaa ongelma loopista laitoin tuon st30 120 radin takaisin paikoilleen ja mittailen nyt kotelon sisä lämpöjä.

0225b3523921d91cf28ffcb29ecc721c.jpg
Tiedä hämääkö kuva vain, mutta tuo CPU blokista lähtevä vasen putki näyttää olevan jonkin verran lytyssä kulmastaan?
 
Nimenomaan kovat putket menevät helposti lyttyyn taivuttaessa, etenkin ilman kunnollista silikonitankoa lämmitysvaiheessa.

Nojoo saattaa se imasta sen sisään, silti vähän skeptinen olen. Vaikka vähän lytyssä olisi, tuskin lämmöt tuon takia karkaavat
 
Veikkaanpa, vaikka noviisi olenkin, että radin paksuus vastustaa ilman virtausta niin paljon, ettei sitä synny tarpeeksi riittävän jäähdytystehon saavuttamiseksi. Ratkaisuna tuulettimet, jotka jaksavat pitää korkean paineen ja puskea ilmaa riittävän tehokkaasti radiaattorin lävitse.
 
järjestyksenä tässä on res-pump-gpu-cpu-120-360-res tällä hetkellä lämmöt melkein sopivat vesi 43~
Tuohon 360XE radiin on ensi viikolla tulossa push/pull
Yksikään putki ei siis ole lytyssä kuva hämää :joy:
veden lämpötilaanhan ei komponenttien tai radien järjestys vaikuta :facepalm:
 
järjestyksenä tässä on res-pump-gpu-cpu-120-360-res tällä hetkellä lämmöt melkein sopivat vesi 43~
Tuohon 360XE radiin on ensi viikolla tulossa push/pull
Yksikään putki ei siis ole lytyssä kuva hämää :joy:

Mielestäni hyvät lämmöt noille radeille.
 
järjestyksenä tässä on res-pump-gpu-cpu-120-360-res tällä hetkellä lämmöt melkein sopivat vesi 43~
Tuohon 360XE radiin on ensi viikolla tulossa push/pull
Yksikään putki ei siis ole lytyssä kuva hämää :joy:
veden lämpötilaanhan ei komponenttien tai radien järjestys vaikuta :facepalm:
Onko tuo lämpötila muuten idle:ssä vai rasituksessa 43‎°? Jos idle:ssä siis en halua kuvitella minkälainen olisi rasituksessa. Tee vaikkapa parin tunnin pelitestaus.
 
Nyt lämpöjä mittaileessa kun laitoin tän setin kasaan niin sisä lämpö 39c ja veden lämpö 43c. En tiedä mitä tapahtunut mutta nyt lämmöt mielestäni ok ?
Ens viikolla vielä tohon etu radiin tulee myös pull kunhan jimms toimittaa vähän vardareja lisää..

Puhalluksina edestä sisää katosta ja perästä ulos
pitäisikö olla että radit puhaltaa ulos ja katosta sisää ?

Jo s radeista menee ulos, pistäisin kaikki muut tuulettimet puhaltamaan sisään.
 
Käyttääkö kuinka moni noita petg putkia kun mietin siirtyväni letkusta tuohon petg putkeen niin mielenkiinnosta kyselen :D

Samat vinkit/mielipiteet voisi kiinnostaa täälläkin. Itsellä on tuloillaan ensimmäinen vesijäähy buildi ja kunnianhimoinen tarkoitus on mennä suoraan PETG-putkilla.

Kennot on tilattu ja kotelo seisonut pöydällä jo pari viikkoa. Kahvijärvi vain antaa odottaa itseään.

Onko EK:n liittimet hyviä vai kanttaako mennä esim. Monsoonin, Alphacoolin tai Bitspowerin liittimillä?

Täällä kanssa aloittelen ekaa custom loopia ja suoraan PETG -putkilla mennään, 16mm ulkohalkaisijalla ja EK:n liittimiä meinasin käyttää.

Oikeastaan kaikki kovaputkiliittimet ovat aivan hyviä, kunhan asennuksessa muistaa pyöristää putken suun, ettei revi tiivisteitä. Adaptereissa nuo erot tuleekin sitten esille ja itse suosin joko EK.n tai bitsbowerin adaptereita.Esim alpahacoolin liittin vaatii, että putken mitoitus on tarkka ja asettuu pohjaan saakka. Akryyli- ja PETG- joustaa jonkin verran ja ehkä hiukan helpompi työstää kuin kupariputki. Itse käytän dremelin hiontarullaa viimeisien millien tarkennukseen. Muuten aivan helppo hommeli: silikoni tuubi putken sisään ja lämpöä niin paljon, että putki kunnolla alkaa löystymään ja taivutus. Itse käytän tigin alumiinipuikkoa profiilina, millä ottanut alustavat mitat ja kulmat.
 
Nälkä kasvoi syödessä ja bongasin ainakin omasta mielestä hyvät diilit, niin miksei. Eli tuli ostettua käytettynä: Phanteks enthoo primo kotelo ja alphacool 240mm monsta radi, eli kokonaisuudessaan löytyy 280x30, 240x45 ja tulee tuo 240 monsta radi, tuolla varmaan jäähdyttelee jo minkälaista tahansa settiä.

Miten teikäläiset sijoittais kyseiset radit tuohon koteloon? Itsellä oli mielessä heittää heittää pohjaa, eteen ja kylkeen intakeks, kattoon ja perään flektit exhaustiks.
 
Mutta, kotelon takana olevan tuulettimen tehtävä on poistaa lämmin ilma kotelon sisältä ja edessä olevat tuulettimet tuovat kylmän ilman koteloon sisälle. Tämä ei näköjään toteudu.
Puhalluksina edestä sisää katosta ja perästä ulos
pitäisikö olla että radit puhaltaa ulos ja katosta sisää ?
Jos perän tuulettimen haluaa säilyttää noin päin valon takia, niin laittaisin kattotuulettimet puhkumaan sisään ja molemmat radit sitten ulos.
Tuohon menisi just 30mm paksuinen 360mm radi tai toi 240mm nexxos st30 etupuolelle. Tuossa säästäisi riittävästi tilaa myös pienempään säiliö&pumppu komboon (pystyasennossa)
Ei ohuempi tai peräti myös pienempi radi taida olla oikea ratkaisu tähän probleemaan. Pepperinos ei myöskään välttämättä edes halua pumppua pystyasentoon(?) Tuskinpa sen kääntäminen vähentäisi lämmön poistumistakaan.
Molemmat radit ovat yhdistetty ylhäältä.

Koska. radin G1/4 paikat olisi voinut laittaa alaspäin. Siksi , että pumpusta virtaus heti radille ja radista heti komponentteihin. Tässä kyse on virtauksen kestosta, koska kyseessä on paksu radi ja neste kiertää tässä vaiheessa todella hitaasti.

Ymmärsinkö oikein, että koitat myös selittää että neste kiertää nopeammin radissa mikäli G1/4"-paikat on alapäässä yläpään sijaan? En ole ikinä lukenut tai kuullut, että radin sisään/ulostulon puolella olisi mitään merkitystä, mutta olen häkeltynyt jos on...
 
Kiitokset vastanneille ensi viikolla kun lisä flektit saapuu niin laittelen radit puhaltamaan ulos ja katosta ilmaa sisää. Eiköhän sitten ole jäähdytys kunnossa :tup:
 
Oon tässä ekaa "custom" setuppia suunnittelemassa. Eli tilasin Eisbaer solon ja sen kaveriksi oon kattonu 30mm paksua 240mm kupariradia ja aattelin ne 13/10 pehmeellä letkulla yhdistää. Mitäs noissa nesteissä kannattais huomioida vai voiko käyttää ihan perus akkuvettä?
 
Oon tässä ekaa "custom" setuppia suunnittelemassa. Eli tilasin Eisbaer solon ja sen kaveriksi oon kattonu 30mm paksua 240mm kupariradia ja aattelin ne 13/10 pehmeellä letkulla yhdistää. Mitäs noissa nesteissä kannattais huomioida vai voiko käyttää ihan perus akkuvettä?
Lyhyesti: Voit.
Pitkästi: Makuasia. Väriaineilla varustetut nesteet näyttävät kivalle mutta saattavat värjätä komponentit. Lisäaineet esim. biocide estävät levän ja bakteerien muodostumista kiertoon ja korroosiota. Valmiit litkut sisältävät yleensä vähän korroosion estoa ja bakteerien tappoainetta.

Esimerkkinä vaikkapa EK:n Cryofuel
Characteristics:
- Low electrical conductivity
- Biological growth inhibition
- Corrosion protection according to BS5117 (ASTM D1384) standards
- High quality concentrated pigments for intense, vivid and saturated colors
- Compatible with Acrylic, PETG, POM Acetal, rubber (NBR, EPDM, and Norprene) materials
- Eco-friendly (90% biodegradable in 10 days)
- RoHS compliant
- 2-year shelf time after bottling
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom