Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Lyhyesti: Voit.
Pitkästi: Makuasia. Väriaineilla varustetut nesteet näyttävät kivalle mutta saattavat värjätä komponentit. Lisäaineet esim. biocide estävät levän ja bakteerien muodostumista kiertoon ja korroosiota. Valmiit litkut sisältävät yleensä vähän korroosion estoa ja bakteerien tappoainetta.

Esimerkkinä vaikkapa EK:n Cryofuel
Characteristics:
- Low electrical conductivity
- Biological growth inhibition
- Corrosion protection according to BS5117 (ASTM D1384) standards
- High quality concentrated pigments for intense, vivid and saturated colors
- Compatible with Acrylic, PETG, POM Acetal, rubber (NBR, EPDM, and Norprene) materials
- Eco-friendly (90% biodegradable in 10 days)
- RoHS compliant
- 2-year shelf time after bottling

Eipä tuokaan nyt pahan hintaista ois jos tuolla sais vähän pidempään ennenku tarvii koko systeemi tyhjentää. Onko kokemusta noista EK:n värjärtyistä cryofueleista värjääkö pahasti palikoita?
 
EK:n punainen Cryofuel teki omille letkuille yhden päivän aikana näin:

2017-06-30 17.39.16.jpg


Itse suosin tuon jälkeen pelkkää tislattua vettä ja silver kill plug johonkin radiin tulpaksi, ehkä nuo väriaineet toimisi akryyli/PETG kovilla putkilla, pehmeillä letkuilla en kyllä enää kokeile.
 
EK:n punainen Cryofuel teki omille letkuille yhden päivän aikana näin:

*snip*

Itse suosin tuon jälkeen pelkkää tislattua vettä ja silver kill plug johonkin radiin tulpaksi, ehkä nuo väriaineet toimisi akryyli/PETG kovilla putkilla, pehmeillä letkuilla en kyllä enää kokeile.

EK:n keltainen Cryofuel oli kans testissä päivän ajan, ja samalta näyttää myös mulla 13/10 letku. Sen jälkeen pelkällä akkuvedellä ajellut.
 
EK:n keltainen Cryofuel oli kans testissä päivän ajan, ja samalta näyttää myös mulla 13/10 letku. Sen jälkeen pelkällä akkuvedellä ajellut.
Mitkä letkut tiellä käytössä, merkki ja malli siis? Itselläni ei ole Duraclearin ja EK:n väriaineiden kanssa mitään ongelmia, joten kummalle kuulostaa.
 
Mitkä letkut tiellä käytössä, merkki ja malli siis? Itselläni ei ole Duraclearin ja EK:n väriaineiden kanssa mitään ongelmia, joten kummalle kuulostaa.

Jaa-a, joku tuollainen ylimääräinen pätkä jotain letkua X. Käytettynä tuli siis paketin mukana, letkussa ei tainnut lukea mitään infoja.

Nyt kiinni 16/10 Tygon letkut, ja niihin ei ole ainakaan ilmestynyt mitään (Olivat siis samalla käytössä, kun värillistä nestettä käytin)
 
Jaa-a, joku tuollainen ylimääräinen pätkä jotain letkua X. Käytettynä tuli siis paketin mukana, letkussa ei tainnut lukea mitään infoja.

Nyt kiinni 16/10 Tygon letkut, ja niihin ei ole ainakaan ilmestynyt mitään (Olivat siis samalla käytössä, kun värillistä nestettä käytin)
Epäilen, että nesteessä ei sinällään ollut mitään vikaa vaan tuo letku ei käynyt tuolle nesteelle. Tässä on oikeastaan syy, miksi käytän vain EK:n osia ja litkuja.
 
itsellä ollut ek: värjättyjä litkuja sekä myös mayhems pastel whitea. Ei ole vielä ainankaan tullut alphacooling petg putkiin värjäymiä.
 
Onkos mitään hyviä tuulettimia missä kehikko on imusuunnassa? Mulla on radi tossa puhaltamassa ilmaa edestä sisään ja voisin laittaa ihan kotelon ilmankierron parantamiseksi pullia, mutta en halua tuulettimien kehikon näkyvän ikkunasta :p
 
Onkos mitään hyviä tuulettimia missä kehikko on imusuunnassa? Mulla on radi tossa puhaltamassa ilmaa edestä sisään ja voisin laittaa ihan kotelon ilmankierron parantamiseksi pullia, mutta en halua tuulettimien kehikon näkyvän ikkunasta :p
Jaa-a, en oo kyllä kuullu et semmosia ylipäätään ois olemassa?
 
Onkos mitään hyviä tuulettimia missä kehikko on imusuunnassa? Mulla on radi tossa puhaltamassa ilmaa edestä sisään ja voisin laittaa ihan kotelon ilmankierron parantamiseksi pullia, mutta en halua tuulettimien kehikon näkyvän ikkunasta :p
Tuulettimet radin ja kotelon väliin, jolloin nuo tuulettimet ovat pushina.
 
Tuulettimet radin ja kotelon väliin, jolloin nuo tuulettimet ovat pushina.

Tuolla lailla noi on nyt. Ajattelin vaan että sais parempaa puhuria toiseen päähän koppaa lisäämällä tuulettimia, nyt kun ei ole kuin yksi exhaust.

Hakemiani tuulettimia siis ei ole myynnissä? :(
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla lailla noi on nyt. Ajattelin vaan että sais parempaa puhuria toiseen päähän koppaa lisäämällä tuulettimia, nyt kun ei ole kuin yksi exhaust.

Hakemiani tuulettimia siis ei ole myynnissä? :(
Ei minullekkaan moisia tullut vastaan. Ehkä jostain voi löytyä ammattikäyttöön tarkoitettuja mutta hintakin sitten löytyessä voi olla
kohtuu suolainen?
 
Tuolla lailla noi on nyt. Ajattelin vaan että sais parempaa puhuria toiseen päähän koppaa lisäämällä tuulettimia, nyt kun ei ole kuin yksi exhaust.

Hakemiani tuulettimia siis ei ole myynnissä? :(
Mielestäni paras ratkaisu tuo tuulettimien paikan vaihto on, jos häiritsee muuten. Voihan tuohon eteen laittaa vaikka pölyfiltterinkin, jos tuo kehikko häiritsee?
 
Mitenkähän tiukkaan pitäisi kovien putkien kiinnittyä liittimiin? Tilasin alphacoolin 16/13putkea ja barrowin liittimet.
Liittimissä ensiasennettuna kolme O-rengasta valmiina ja kolme irtoinaista paketissa mukana, olen kokeillut kaikiin mahdollisiin väleihin nuita ylimääräisiäkin O-renkaita, mutta liittimet lähtevät putkesta kiristyksen jälkeen irti vetämällä, ei helposti, mutta lähtevät silti ilman suurempia väkivaltoja..
mahtaakohan tuo nyt olla ihan OK!?

Ja onko kellään tietoa, onko asus poseidonin veden kierron suunnalla merkitystä?
 
Mitenkähän tiukkaan pitäisi kovien putkien kiinnittyä liittimiin? Tilasin alphacoolin 16/13putkea ja barrowin liittimet.
Liittimissä ensiasennettuna kolme O-rengasta valmiina ja kolme irtoinaista paketissa mukana, olen kokeillut kaikiin mahdollisiin väleihin nuita ylimääräisiäkin O-renkaita, mutta liittimet lähtevät putkesta kiristyksen jälkeen irti vetämällä, ei helposti, mutta lähtevät silti ilman suurempia väkivaltoja..
mahtaakohan tuo nyt olla ihan OK!?

Ja onko kellään tietoa, onko asus poseidonin veden kierron suunnalla merkitystä?

Kyllä ne vetämällä irtoavat. Halvimmissa barrowin liittimissä ei edes ole kiristystä.

Poseidonissa ei ole väliä kierron suunnalla.
 
Jos perän tuulettimen haluaa säilyttää noin päin valon takia, niin laittaisin kattotuulettimet puhkumaan sisään ja molemmat radit sitten ulos.
Ei ohuempi tai peräti myös pienempi radi taida olla oikea ratkaisu tähän probleemaan. Pepperinos ei myöskään välttämättä edes halua pumppua pystyasentoon(?) Tuskinpa sen kääntäminen vähentäisi lämmön poistumistakaan.
Ymmärsinkö oikein, että koitat myös selittää että neste kiertää nopeammin radissa mikäli G1/4"-paikat on alapäässä yläpään sijaan? En ole ikinä lukenut tai kuullut, että radin sisään/ulostulon puolella olisi mitään merkitystä, mutta olen häkeltynyt jos on...

Lämmin ilman ainoa poistumis reiti näyttää olevan kotelon takana olevat Gpu:n kiinnityspaikat. Säiliö vie paljon tilaa ainoalta ilman poistumis paikalta.
Miten itse ratkaisisit lämmön poistoa tuosta kopasta? Tässä kyse on ''kotelon sisällä oleva lämpötila'', eikä veden tai komponenttien lämmöt. Näihin vaikuttaa paljon tekijöitä kuten alhaalla mainitssemani muutamat tekijät.

0225b3523921d91cf28ffcb29ecc721c.jpg

Syy:
Paksu jäähdytin pakottaa ilman kiertämään pidemmän aikaa. Se voi myös kerätä enemmän lämpöä kiertäessään.
Mitä isompi jäähdytys sitä vähemmän suorituskykyä. Tuossa ihan selkeästi näkyy, että radiatorin pinta-ala ei ainakaan ole toimiva tässä järjestyksessä. Miten paljon pinta-alaa sitä enemmän tuuletin kierroksia (High static pressure) tuulettimilla. Lämmin ilma jää enemmän paksumpaan jäähdyttimeen kuin ohueen. Käytännössä tämä tarkoittaa siitä, että kylmä ilma jää paksumman radiaattorin pohjalle ja paksumman radin etupuoli, jonka on (10-20mm):n pinta-ala jää lämpimäksi.

Temps_Rads_1.jpg


Olet varmasti missanut tuossa koko pointin. Laitoin vaihtoehtona hänelle radiaattorin asennuksen sellaisena vaihtoehtona. Itse testasin omassa loopissani useampaan kertaan ja käytännössä se on viileämpi kuin toisinpäin. Jos joku tulee väittämään, että tää on mahdotonta.Voisin lähitulevaisuudessa tehdä tästä testauksen ja laittaa tänne esimerkkinä.



Itse käytän tässä vaiheessa 1x 360 x 30mm tavallinen ja 1 x 240x30mm cross flow jäähdittymiä kuten kuvassa näkyy. En pysty nyt testaamaan, koska osat ovat Saksassa (takuuhuollossa).

ak techgears k-lake.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne vetämällä irtoavat. Halvimmissa barrowin liittimissä ei edes ole kiristystä.

Poseidonissa ei ole väliä kierron suunnalla.

Kiitos tästä!
Kuuluuko tuohon "kiristimen" alle myös laittaa tuo O-rengas vai meneekö ihan nuilla kolmella "narttuliittimen" sisällä olevalla tiivisteellä?

Sitten tuossa ensimmäistä putkea taivutellessa huomasin pientä ryppyyntymistä putkessa, onko insertien laaduissa eroa (halkaisijassa) vai johtuuko kenties liiallisesta tai puutteellisesta putken lämmityksestä ennen taivutusta?

Pahoittelen näitä aloittelijamallin kysymyksiä, mutta tässä hommassa ei näytä edes 11vuoden putkiasentajan kokemus auttavan!:D
 
Kiitos tästä!
Kuuluuko tuohon "kiristimen" alle myös laittaa tuo O-rengas vai meneekö ihan nuilla kolmella "narttuliittimen" sisällä olevalla tiivisteellä?

Sitten tuossa ensimmäistä putkea taivutellessa huomasin pientä ryppyyntymistä putkessa, onko insertien laaduissa eroa (halkaisijassa) vai johtuuko kenties liiallisesta tai puutteellisesta putken lämmityksestä ennen taivutusta?

Pahoittelen näitä aloittelijamallin kysymyksiä, mutta tässä hommassa ei näytä edes 11vuoden putkiasentajan kokemus auttavan!:D

Joo kuuluu siihen yleensä laittaa o-rengas. Sama idea kun putkiasentajalle tutummassa helmi-liitoksessa. :D

Lisää lämpöö putkeen vaan ja kannattaa laittaa sopiva kumiletku putken sisään joka pakottaa putken pysymään paremmin muodossaan. :)
 
Joo kuuluu siihen yleensä laittaa o-rengas. Sama idea kun putkiasentajalle tutummassa helmi-liitoksessa. :D

Lisää lämpöö putkeen vaan ja kannattaa laittaa sopiva kumiletku putken sisään joka pakottaa putken pysymään paremmin muodossaan. :)

Tuossahan näyttäs olevan paikka O-renkaalle myös kierteen pohjallakin, mutta siihen tiivisteen asentaessa, tuntuu että kiristää huonommin, koska mutteri joutuu puristamaan sekä sen että myös putken ympärille tulevan O-renkaan. Pitää melkein huomenissa tehdä testipenkki ja testailla suoraa vesijohdon paineella nuiden liittimien pitävyyttä.

Kaksi 13mm inserttiä tilasin eri valmistajalta ja kummatkin tekevät saman. Näin omalla putkentaivutuksen kokemuksella jotenki vaan näyttää että insut olis liian väljiä nuihin alphacoolin putkiin.. Mutta pitää nyt vielä tuhlailla tuota putkea testeihin ja katsoa onko vika kuitenkin käyttäjässä....niin kuin se tuppaa yleensä olemaan.:vihellys:
 
Tuossahan näyttäs olevan paikka O-renkaalle myös kierteen pohjallakin, mutta siihen tiivisteen asentaessa, tuntuu että kiristää huonommin, koska mutteri joutuu puristamaan sekä sen että myös putken ympärille tulevan O-renkaan. Pitää melkein huomenissa tehdä testipenkki ja testailla suoraa vesijohdon paineella nuiden liittimien pitävyyttä.

Kaksi 13mm inserttiä tilasin eri valmistajalta ja kummatkin tekevät saman. Näin omalla putkentaivutuksen kokemuksella jotenki vaan näyttää että insut olis liian väljiä nuihin alphacoolin putkiin.. Mutta pitää nyt vielä tuhlailla tuota putkea testeihin ja katsoa onko vika kuitenkin käyttäjässä....niin kuin se tuppaa yleensä olemaan.:vihellys:

Itsekkin huomannut saman kun käytän alphacoolin 13/10 putkia niin 10mm insertti ei ole lähellekkään tiukka niihin putkiin o_O
 
Itsekkin huomannut saman kun käytän alphacoolin 13/10 putkia niin 10mm insertti ei ole lähellekkään tiukka niihin putkiin o_O

No voi saakeli, joutuuko tässä uudet putket vielä tilaamaan...:facepalm:

"Täydellinen ratkaisu täydellisten kurvien saamiseksi Alphacool HardTubesia varten on nyt saatavilla. "
Niin varmaan!!!:rage:
 
No voi saakeli, joutuuko tässä uudet putket vielä tilaamaan...:facepalm:

"Täydellinen ratkaisu täydellisten kurvien saamiseksi Alphacool HardTubesia varten on nyt saatavilla. "
Niin varmaan!!!:rage:

Pieni epäilys tuli itsellä mieleen niin kävin juuri mittaamassa putken sisä mitan kyyllä se perkule on tasan 10mm mutta tuo jimmsin myymä monsoonin 10mm insertti ei kyllä ollut kuin 8mm paksu...

itse siis käyttänyt tätä mutta nyt tajusin vasta että kusetustahan nuo myynti tiedot on :facepalm: Monsoon Taivutusinsertti putkelle, sinistä silikonia, 3/8" / 10mm - 5,90€
 
itse siis käyttänyt tätä mutta nyt tajusin vasta että kusetustahan nuo myynti tiedot on :facepalm: Monsoon Taivutusinsertti putkelle, sinistä silikonia, 3/8" / 10mm - 5,90€

Kannattaa katsoa vaikka valmistajalta onko ilmoitetuissa mitoissa käytetty brittiläistä- vai metrijärjestelmää. Sama tuote ilmoitettuna tuumina ja milleinä on yleensä toisen ilmoitetun mitan pyöristäminen lähimpään lukuun. Yleensä saman valmistajan setit käy keskenään. Samoin eurooppalaiset keskenään. Muut taitavat sitten mennä brittiläisellä tuumasydeemillä. :wtf:
 
Lyhyesti: Voit.
Pitkästi: Makuasia. Väriaineilla varustetut nesteet näyttävät kivalle mutta saattavat värjätä komponentit. Lisäaineet esim. biocide estävät levän ja bakteerien muodostumista kiertoon ja korroosiota. Valmiit litkut sisältävät yleensä vähän korroosion estoa ja bakteerien tappoainetta.

Esimerkkinä vaikkapa EK:n Cryofuel
Characteristics:
- Low electrical conductivity
- Biological growth inhibition
- Corrosion protection according to BS5117 (ASTM D1384) standards
- High quality concentrated pigments for intense, vivid and saturated colors
- Compatible with Acrylic, PETG, POM Acetal, rubber (NBR, EPDM, and Norprene) materials
- Eco-friendly (90% biodegradable in 10 days)
- RoHS compliant
- 2-year shelf time after bottling

Pidän noita mainitsemiasi litkuja lähinnä haitallisina letkujen syövyttäjinä ja samalla tuovan muovin pehmentimet letkujen pintaan aiheuttaen plasterizing ongelmia.

Akkuvedessä ei ole bakteereita jos se on oikein valmistettu ja säilytetty, Bakteerit eivät läpäise käänteisosmoosissa käytettäviä puolilapäiseviä kalvoja.
Vedessä ei myöskään ole suoloja riittävästi kasvattamaan niitä..

Lähes joka loopissa on mukana bakteereita tappavia elementtejä.
Kupari tuhoaa sairaalan bakteerit
Kuparinen ovenkahva ja sängynkaide vähentävät bakteeritartuntoja sairaaloissa.

Kupari tuhoaa sairaalan bakteerit
 
Viimeksi muokattu:
Pidän noita mainitsemiasi litkuja lähinnä haitalisina letkujen syövyttäjinä.
Kyllä omasta ja muutaman tutun kokemuksesta olisin muuten melkein samaa mieltä. Paitsi että mulla on parilla tutulla menny läpinäkyvät letkutkin vihreäksi ihan pelkällä akkuvedellä käytetyllä nesteellä. En tosin ole varma oliko toisella/molemmilla hopeista "kill coil" juttua (veikkaan että oli).

Itsehän menisin sillä periaatteella että jos haluaa väriä niin joko värikkäät letkut akkuvedellä tai vaihtoehtoisesti värillinen neste kovilla putkilla mitkä eivät tunnu värjääntyvän samalla lailla.
 
Onko havaintoa mitkä yleisesti saatavilla olevat akkuvedet todella ovat käänteisosmoosilla valmistettuja?
 
Kyllä omasta ja muutaman tutun kokemuksesta olisin muuten melkein samaa mieltä. Paitsi että mulla on parilla tutulla menny läpinäkyvät letkutkin vihreäksi ihan pelkällä akkuvedellä käytetyllä nesteellä. En tosin ole varma oliko toisella/molemmilla hopeista "kill coil" juttua (veikkaan että oli).

Itsehän menisin sillä periaatteella että jos haluaa väriä niin joko värikkäät letkut akkuvedellä tai vaihtoehtoisesti värillinen neste kovilla putkilla mitkä eivät tunnu värjääntyvän samalla lailla.
Tai käyttää duraclearia letkuna, josta en toistaiseksi ole kuullut näitä värjäytymiskommentteja. Ainakin itselläni ja muutamalla muulla pitänyt kirkkautensa.
 
Tai käyttää duraclearia letkuna, josta en toistaiseksi ole kuullut näitä värjäytymiskommentteja. Ainakin itselläni ja muutamalla muulla pitänyt kirkkautensa.
Mä olen kuullu parhaat kokemukset Puuilon läpinäkyvästä letkusta. Eniten noita värjäytymiä tuntuu tulevan niillä joilla kone on lähellä ikkunaa jolloin luultavasti auringonvalo saattaa aiheuttaa tuon esiintymisen.

Varmin tapa on ehdottomasti käyttää alusta asti värillisiä letkuja jolloin sillä nesteen värillä ei ole niin merkitystä.
 
Eniten noita värjäytymiä tuntuu tulevan niillä joilla kone on lähellä ikkunaa jolloin luultavasti auringonvalo saattaa aiheuttaa tuon esiintymisen.

UV-valot vaikuttanee myös asiaan. Siinä tavallaan tehdään leväkavereille huippuympäristö: on lämmintä, valoisaa ja mukavaa. Kunhan muistaa huuhdella loopin ja vaihdella nesteet aina välillä.
 
Mä olen kuullu parhaat kokemukset Puuilon läpinäkyvästä letkusta. Eniten noita värjäytymiä tuntuu tulevan niillä joilla kone on lähellä ikkunaa jolloin luultavasti auringonvalo saattaa aiheuttaa tuon esiintymisen.

Varmin tapa on ehdottomasti käyttää alusta asti värillisiä letkuja jolloin sillä nesteen värillä ei ole niin merkitystä.

PrimoChillin värilliset letkut hehkuvat lisäksi UV-valossa jos haluaa koneen sisään jotain extraa. UV-led lamppu koneeseen maksaa noin 10€.
 
UV-valot vaikuttanee myös asiaan. Siinä tavallaan tehdään leväkavereille huippuympäristö: on lämmintä, valoisaa ja mukavaa. Kunhan muistaa huuhdella loopin ja vaihdella nesteet aina välillä.


Heh heh, vaikka bakteerien tappamiseen käytetään lähinnä voimakasta UVC- säteilyä, ei se ledeilläkään aikaan saatava ole niille mitenkään kasvattavaa.

Varkautelaiskeksintö tappaa pöpöt ja bakteerit led-valolla

Ultraviolettisäteilyllä on mahdollista tappaa bakteereja, minkä vuoksi sitä käytetään juomaveden puhdistamiseen ja esimerkiksi kirurgien leikkausvälineiden steriloimiseen.
 
"UV-valo, jonka aallonpituus on 245nm (nanometriä) tappaa bakteerit, levät ja sienet hajottamalla mikro-organismien DNA:n."

Näissä tietokoneloopeissa nuo UV-valot taitavat antaa sinne looppiin vain valoa. Mutta joo kannattaa laittaa loppiin kiinni tuommoinen UV säteilytyslaite.
 
Mä olen kuullu parhaat kokemukset Puuilon läpinäkyvästä letkusta. Eniten noita värjäytymiä tuntuu tulevan niillä joilla kone on lähellä ikkunaa jolloin luultavasti auringonvalo saattaa aiheuttaa tuon esiintymisen.

Varmin tapa on ehdottomasti käyttää alusta asti värillisiä letkuja jolloin sillä nesteen värillä ei ole niin merkitystä.
Puuilon letku värjääntyy myös helposti. Sekä on ohutseinäisempää kuin esim. Ikh:sta saatava ja ek:n liittimillä ei kiristy oikein. Mutta halpaa se on [emoji16]. Siis koossa 10/13.
 
UV-valot vaikuttanee myös asiaan. Siinä tavallaan tehdään leväkavereille huippuympäristö: on lämmintä, valoisaa ja mukavaa. Kunhan muistaa huuhdella loopin ja vaihdella nesteet aina välillä.
Alle vuosi ja ek:n valmislitkua 2 litraa sekä kymmenisen litraa akkuvettä mennyt luupin kanssa harjoitellessa. Ei kerkeä levät kasvaa [emoji23].
 
Kyllä ne vetämällä irtoavat. Halvimmissa barrowin liittimissä ei edes ole kiristystä.

Poseidonissa ei ole väliä kierron suunnalla.

Laitatko tuo mainitsemasi Barrowin liittimestä kuvan/koodin niin katsellaan tarkasti millainen liitin kyseessä on? Tai onko Push-in vai kompressio liitin?
 
Pitää melkein huomenissa tehdä testipenkki ja testailla suoraa vesijohdon paineella nuiden liittimien pitävyyttä.
Kannattaa muistaa ettei tietokoneen vesikierrossa ole painetta. Siksi esimerkiksi liittimiä ei kannata kiristää kuin sormivoimin blokkeihin ym. Vesijohdossa taitaa olla useamman barin paine?
Esimerkiksi Alphacoolin radit testataan yleensä kahden barin paineessa.
 
Laitatko tuo mainitsemasi Barrowin liittimestä kuvan/koodin niin katsellaan tarkasti millainen liitin kyseessä on? Tai onko Push-in vai kompressio liitin?
Näitä mulla on. Tilasin tutustumatta juurikaan malliin ajatuksena, että kaikki ovat samanlaisia kiristettäviä. Ovatkin ilmeisesti Push-in mallia ilman kiristystä. Oli miten oli, toimivat varmaan ihan hyvin.

Barrow Black Silver OD14mm Hard tube fitting G1/4'' OD14mm hard pipe TBDT-C99 PRO
 
Näitä mulla on. Tilasin tutustumatta juurikaan malliin ajatuksena, että kaikki ovat samanlaisia kiristettäviä. Ovatkin ilmeisesti Push-in mallia ilman kiristystä. Oli miten oli, toimivat varmaan ihan hyvin.

Barrow Black Silver OD14mm Hard tube fitting G1/4'' OD14mm hard pipe TBDT-C99 PRO

Barrowin Push-in liittimiä käytän yleensä SLI-sillassa/väliputkissa. Mutta käy myös tavalliseen käyttöön, jos kerran tiedät miten sitä käytetään. Muuten, tulevat putkesta helposti pois.

Itsellä tallessa OD14mm 20kpl mustia ja 20 kpl harmaita push-in liittimiä.

Ennen käyttöä
:

  1. Kannattaa kostuttaa hyvin ennen kuin työnnät putki liittimeen. Älä käytä paljon voimaa kun työnnät putken paikoilleen/paikalleen.
  2. Kannattaa myös olla tarkkana putkien leikkaaimessa. Epätasainen leikkaus voi aiheuttaa O-renkaiden hajoamisen.
 
Mä olen kuullu parhaat kokemukset Puuilon läpinäkyvästä letkusta. Eniten noita värjäytymiä tuntuu tulevan niillä joilla kone on lähellä ikkunaa jolloin luultavasti auringonvalo saattaa aiheuttaa tuon esiintymisen.

Varmin tapa on ehdottomasti käyttää alusta asti värillisiä letkuja jolloin sillä nesteen värillä ei ole niin merkitystä.
Oma koneeni sai kyllä suoraan auringonvaloa sisäänsä 2-3h päivässä + valaistu kotelo ja väriaineet kierossa. Ei siltikään mitään kasvustoja ole tullut. Uskoisin, että tuo EK:n litku toimii juuri kuten pitääkin.
 
Itse olisin ostanut duraclearia. Huomattavasti enemmän kärsii taivutella.
Tällä hetkellä onkin tuota duraclearia, mutta kotelo lähtee vaihtoon ja looppiin tulee 240mm monsta kaveriksi ja nopealla vilkasulla pääs menemään ohi kokonaan, tilasin sitten tuota 4m.

Enthoo primo koteloon 3 radia, miten laittaisit? Olisiko pohja, kylki ja eteen in-takeks?
 
pohjalle, eteen ja kattoon laittaisin. Tai sitten pohjalle, kylkeen ja kattoon kaikki puhaltamaan ulos, ja eteen sais jäädä silloin ne 2kpl 140mm tuulettimia puhaltamaan raikasta sisään. kokeilun arvoista vois olla myös että sopiiko 2kpl 240 radeja mitenkään tonne kattoon tai pohjalle peräkkäin, niin sais tuon kylkipaikan jättää pois.
 
20171023_205147 (2).jpg


No tilasin kolmet vardarit (2200rpm) Jimmssiltä lisää push / pulliksi, toivottavasti ei muutu kivasta ällötykseksi :D

Palitti saa kenkää lähipäivinä ja tilalle tulee lisää Aorusta, halvin blokillinen kun oli :rolleyes: Eikös tuo yksi 60millinen 360 ole ihan riittävä pushpullina 1080ti:lle (1.075v) ja 8700k:lle (1.35v)? Paljonkohan mahtaavat antaa kellotettuina TDP? Alla olevan taulukon mukaan push / pull pitäisi jaksaa reilut 370 wattia vajaalla 1400rpm?

XE-W10DT-Bars.png


Source


Tuli muuten 2 rikkinäistä vardaria suoraan ek:lta. Pitivät hirveää naksuttavaa meteliä, mutta en nähnyt että mikään olisi hangannut mihinkään. Jotain sisäistä epäbalanssia kenties? Otin heille videon näytettäväksi ja he lupasivat heti lähettää uudet. :)


E: HWinfon mukaan CPU package power on noin 145W primessä, onkohan oikea asia katsoa?

Sikälimikäli tuo 145W pitää paikkansa, näyttikselle jäisi vielä 225W, onko tietoa paljonko noi hörppää?
 
Viimeksi muokattu:
20171023_205147 (2).jpg

Tuli muuten 2 rikkinäistä vardaria suoraan ek:lta. Pitivät hirveää naksuttavaa meteliä, mutta en nähnyt että mikään olisi hangannut mihinkään. Jotain sisäistä epäbalanssia kenties? Otin heille videon näytettäväksi ja he lupasivat heti lähettää uudet. :)
Saman laisia kokemuksia noista Vardar tuulettimista täälläkin, paitsi toinen ei pyöriny kuin kädellä väkisin pyörittämällä, oli jotain ihan kunnolla jumissa. Saapunut paketti oli kaikenpuolin täysin ehjän näköinen. Taisin mainita noista tuulettimien laadusta/laaduntarkkailusta tuolla kotelotuuletin osiossa..
 
No voihan nenä, sitten pitää vissiin pyörittää tuulettimia kovemmalla kuin oli aikomus >:[
 
Viimeksi muokattu:
Saman laisia kokemuksia noista Vardar tuulettimista täälläkin, paitsi toinen ei pyöriny kuin kädellä väkisin pyörittämällä, oli jotain ihan kunnolla jumissa. Saapunut paketti oli kaikenpuolin täysin ehjän näköinen. Taisin mainita noista tuulettimien laadusta/laaduntarkkailusta tuolla kotelotuuletin osiossa..

Varmasti samaa vikaa, äänekkäät yksilöt olivat nimittäin paljon jäykempiä käsin pyöritellessä ja pysähtyivät todella paljon aiemmin.
 
Kuinka monella on asennettu tiivisteet tuulettimien ja radien väliin?

Paksuissa radeissa aika paljon ilmaa puskee tuulettimien ja radien välisistä raoista, tuulettimien ja radien kiinnityspinnat, kun eivät ole aivan suorat ja joissakin malleissa on vielä jonkinaisia olakkeita/portaita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom