Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tee hiomapaperilla putkista taivutuksen jälkeen 'frosted'-tyylisiä?Kävin nappaamassa Etrasta akryyliputkea, kun oli puolet halvempaa ku nuo mitä Jimssistä saa. Noissa näkyy jotain pieniä jälkiä niin saako niitä jotenkin buffattua pois vai pitääkö vaan hyväksyä tilanne ?
Akryyli on huonompi valinta kuin petg, ja akryyli on havelmpaa kuin petg, joten mitenköhän nyt mahtoi sittenkään käydä?
Näyttääkö halkeamilta vai vain naarmuilta? Akryyliä voi kiillottaa, mutta kuulostaa kyllä "rahan haaskaamiselta" ostaa puolet halvempaa putkea ja jynssätä se erotus sitten käsittelyyn?
Tossa video Merkatin mainitsemasta. Hyvä kanava muutenkin, ihmeen vähän seuraajia..Kattelin eilen YTstä että jotain auton ajovalojen linssin kirkastamis töhnää vois kokeilla.
Samaa mieltä, etenkin vaalean sinisen veden kanssa tosi makeetNuo jäätyneet putket ovat omaan makuun sen verran hyvännäköiset, että jos itselläni putkissa olisi jotain jälkiä, niin tuollaiset tekisin.
Ja jos on rgb:tä koneessa, niin tuollaiset putket näyttävät hienoilta. Ikään kuin kaappaavat sen valon sisäänsä. Ja jos tykkää käyttää vain kirkasta nestettä, niin nuo näyttävät sillainkin todella hyvältä.Samaa mieltä, etenkin vaalean sinisen veden kanssa tosi makeet
Olin ensin meinannut kyllä PETG putkia, mutta kun vähän joka toisella foorumilla on jotain kauhukuvia putket päät trumpettina vissiin kun lämmöt on kasvaneet ja sen mukana paine, vaikka tuskin tuo nyt niin yleistä on koska niitä kumminkin myydään niin paljon .
Nuo petg:n sulamiset tms yleensä johtuneet esim. hajonneesta pumpusta, jolloin vesi ei kierrä ja prossublokki pääsee kuumenemaan niin paljon, että petg menettää muotonsa. En kyllä tiedä miten todennäköistä tuollainen on, kun luulisi prossunkin lämpöjen olevan taivaissa jo siinä kohtaa.Pitää olla kyllä melko pieleen rakennettu setti että PETG putket alkaa muotoonsa muuttamaan käytössä lämpöjen ja paineiden takia, hyvin varauksellisesti kannattaa nuo varsinkin ulkomaiset foorumit lueskella. On niissä asiaakin, mutta myös todella paljon urbaania legendaa. PETG on varsinkin ekaa kertaa rakentavalle paljon helpompi valinta (pehmeiden letkujen jälkeen) ja oikein tehtynä moisia ongelmia ei ole, akryyli on huomattavasti vaikeampi työstettävä. Kannattaa kattella kaikki opastusvideot läpi sen käsittelystä, niin tulee mahdollisimman vähän virheitä matkalla.
Lumimiehenkin aika on sitten hypätä vähän tuommoiseen mitä voisi sanoa sekasikiöön. Nyt on nuo alphacoolin Eisbaer extreme ja Eiswolf GPX. Yhtälöstä poistetaan tuo Eiswolffin blokki joka korvataan Heatkiller IV:lla, kaikki tehdasletkut vaihtuu myös. Eisbaerin VPP755 jää siis pumpuksi.
Suunnitelma olis Eisbaer edessä pystyssä ja entinen Eiswolfin jäähdytin kotelon pohjalla, molemmissa flektit puhaltaa koteloon sisälle. Kotelon kattoon pari ulos puhaltavaa flektiä.
Kierroksi meinasin Eisbaer, Heatkiller iv, jäähdytin pohjalla, cpu, piirisarja ja takaisin Eisbaeriin.
Eihän tuosta kaunista tule, siksi ei tulekkaan koteloa ikkunalla
Lisämotivaatiota (lue rahaa) kun tulee tarpeeksi niin vaihtuu tuo Eisbaer pois ja laajentuu ehkä ulkoisella jäähdyttimellä.
(Rojuina siis R7 3800x, x570 taichi, Palit 2080ti oc, koteloksi tulee Define 7 XL)
Jotainhan tuossa tulee menemään vituiksi.
Nuo petg:n sulamiset tms yleensä johtuneet esim. hajonneesta pumpusta, jolloin vesi ei kierrä ja prossublokki pääsee kuumenemaan niin paljon, että petg menettää muotonsa. En kyllä tiedä miten todennäköistä tuollainen on, kun luulisi prossunkin lämpöjen olevan taivaissa jo siinä kohtaa.
Joo tuo on totta, mutta varmaan vähintääkin yhtä harvinaisia tapauksia kuin nämä pumpun lahoamisesta johtuvat. Taitaa yleensä nämä petg sulamis jutut olla melkoisia kauhutarinoita.Periaatteessa on mahdollsta myös reilusti alimitoitetuilla jäähdyttimillä ja väärän mittaisilla putkilla saada ongelmia. Jos nesteen lämmöt menee yli 50C ja putket on jännityksellä....
Kyllähän autojen radeja käytettiin ennen valmisratkaisujen tuloa markkinoille. Itsekin käytin Saabista otettua ja toimi hyvin 2000-luvun puolivälin kiukaiden kanssa. Vähän joutui itse tinaamaan kuntoon, mutta mitäs pienistä. Kyllähän niiden jäähdytysteho on huomattavasti nykyisiä pikkuradeja parempi koonsa puolesta, mutta ei ne kovin käytännöllisiä ole.
Toi ei oo auton vaan jostaki vanhasta kylmäkoneestaKyllähän autojen radeja käytettiin ennen valmisratkaisujen tuloa markkinoille. Itsekin käytin Saabista otettua ja toimi hyvin 2000-luvun puolivälin kiukaiden kanssa. Vähän joutui itse tinaamaan kuntoon, mutta mitäs pienistä. Kyllähän niiden jäähdytysteho on huomattavasti nykyisiä pikkuradeja parempi koonsa puolesta, mutta ei ne kovin käytännöllisiä ole.
Ovat tainneet hukkua tosiaan. Rajoittaako kotelo vai minkä takia tuollaista miettinyt?Onko kenelläkään tuoreita havaintoja näitten CPU pumppujen esiäidistä eli Swiftech Apogee Drive 2 sesta
Löytyykö kiinanmaalta kopiota , alkuperäiset on tainneet hukkua kokonaan
Onko tuo Barrowin pumppu-säiliö kombo? Toimiiko hyvin?Siinä kuvaa omasta ensimmäisestä loopista mikä tuli laitettua kasaan tuossa reilu kuukausi sitten. Ei ole kovinkaan kaunis tai näyttävä, mutta sivupelti tuossa tulee olemaan
Tulevaisuudessa tulee lisäiltyä ainakin hana ja ehkä 240mm radin tilalle toinen 360mm jäähdytin + pumpulle oma teline (resonoi jonkin verran suoraan tuohon levyyn ruuvattuna)
Onko tuo Barrowin pumppu-säiliö kombo? Toimiiko hyvin?
Millaiset lämmöt prossulla oli ennen vesikiertoa? Todennäköisesti nesteen ja prossun ero selittyy intelin hammastahnalla IHS:n alla eli seuraava projektisi on korkkaaminen.Noniin,
Ensimmäinen vesijäähdytys-setti prossulle saatu kasattua. Ihan mukavaa näpertämistä. Osat ostin käytettynä täältä joten kunto on mitä on, mutta miksikäs nuo nyt menisi, paitsi pumpulla tulee jossain vaiheessa tunnit täyteen. 12/10 PETG putkea ja muutamaa sinnepäin mutkaa lukuunottamatta ihan hyvin onnistui kasaaminen. Pari osaa jäi uupumaan/ei sopinut kiertoon, niin ne paikkasin modatuilla ETRA:n pneumatiikka osilla. Seuraavat loopit teen varmaankin pelkästään niillä, oli niin paljon helpommat kiinnitykset yms. PETG putkea pitää sitten tilata jostain lisää.
Prossun (i5-8600K, 4,7Ghz) lämmöt nousee pelatessa kuitenkin mielestäni liian korkeiksi n. 65-80°C. Vesikierron lämpötila pysyy max: 34°C. Avasin ja pesin prossublokin ennen kasaamista, molempien kosketuspinnat putsasin akasan CPU & heatsink cleanerillä. Noctuan töhnät väliin. Oliskohan kuitenkin blokin asennus mennyt vähän ketuilleen kun lämpötilaerokin on noin iso prossun ja veden välillä? Jäähdyttimenä on AIO paketista purettu fractal designin 360mm radi.
Millaiset lämmöt prossulla oli ennen vesikiertoa? Todennäköisesti nesteen ja prossun ero selittyy intelin hammastahnalla IHS:n alla eli seuraava projektisi on korkkaaminen.
On ainakin Jimmsistä saatavilla Der8auer Delid Die-mate tai jotain tuon suuntaista. Itse käytin kyseistä työkalua ja Thermalgrizzlyn Conductonauttia (nestemetallia) korvaamaan vakiotahnan 7700K:hon. Onnistui hyvin ja lämmöt putosivat noin 25C NH-D15 jäähyllä.No joo, aikalailla samoissa lukemissa nuo lämmöt taisi pyöriä aiemminkin ilmajäähyllä (NH-14D). Vesijäähdytykseen siirtymisessä ei siis ollut alun alkujaankaan mitään järkeä, mutta kun pitää päästä kokeilemaan . Olikos tuohon korkkaamiseen olemassa joku työkalukin? Sitä tässä kaiketi pitää seuraavaksi alkaa väkertämään.
On ainakin Jimmsistä saatavilla Der8auer Delid Die-mate tai jotain tuon suuntaista. Itse käytin kyseistä työkalua ja Thermalgrizzlyn Conductonauttia (nestemetallia) korvaamaan vakiotahnan 7700K:hon. Onnistui hyvin ja lämmöt putosivat noin 25C NH-D15 jäähyllä.
Jonkinverran sitä blokkia yytsäilin ja kyl se ainakin näytti suoralta peiliä vasten ja ei ollut epämääräisiä heijastuksia pinnassa.Samalla on hyvä tarkistaa prossublokin pohja eli kiinnityspinta että on suora, jos ei ole, niin lasin/peilin päälle hiekkapaperia teipillä kiinni ja hioo sen suoraksi
Tätä laitoin itse. Speksien mukaan on täydellistä tähän tarkoitukseen ja hyvin on toiminut.Just tuota Der8aueria katselinkin Jimmsiltä. Ootteko liimannu prossun millä liimalla takasin kasaan?
Just tuota Der8aueria katselinkin Jimmsiltä. Ootteko liimannu prossun millä liimalla takasin kasaan?
Ihan liimaa esim pikaliimaa ei suositella käytettäväksi, koska jos tuleekin tarve vielä saada auki, niin ei enää käykään niin helposti. Silikonit ovat mielestäni parempia tähän tarkoitukseen.Helpompi käsitellä kun laittaa nurkkiin tipat liimaa.
Itse oon käyttäny myös jotain auton moottoriin tarkoitettua liimaa.
Ihan liimaa esim pikaliimaa ei suositella käytettäväksi, koska jos tuleekin tarve vielä saada auki, niin ei enää käykään niin helposti. Silikonit ovat mielestäni parempia tähän tarkoitukseen.
Noniin,
Ensimmäinen vesijäähdytys-setti prossulle saatu kasattua. Ihan mukavaa näpertämistä. Osat ostin käytettynä täältä joten kunto on mitä on, mutta miksikäs nuo nyt menisi, paitsi pumpulla tulee jossain vaiheessa tunnit täyteen. 12/10 PETG putkea ja muutamaa sinnepäin mutkaa lukuunottamatta ihan hyvin onnistui kasaaminen. Pari osaa jäi uupumaan/ei sopinut kiertoon, niin ne paikkasin modatuilla ETRA:n pneumatiikka osilla. Seuraavat loopit teen varmaankin pelkästään niillä, oli niin paljon helpommat kiinnitykset yms. PETG putkea pitää sitten tilata jostain lisää.
Prossun (i5-8600K, 4,7Ghz) lämmöt nousee pelatessa kuitenkin mielestäni liian korkeiksi n. 65-80°C. Vesikierron lämpötila pysyy max: 34°C. Avasin ja pesin prossublokin ennen kasaamista, molempien kosketuspinnat putsasin akasan CPU & heatsink cleanerillä. Noctuan töhnät väliin. Oliskohan kuitenkin blokin asennus mennyt vähän ketuilleen kun lämpötilaerokin on noin iso prossun ja veden välillä? Jäähdyttimenä on AIO paketista purettu fractal designin 360mm radi.
Olikos tuohon korkkaamiseen olemassa joku työkalukin?
Ostamisen sijaan: Myydään - Skylake/Kabylake/Coffeelake korkkauspalvelu-ketjuJust tuota Der8aueria katselinkin Jimmsiltä
Jäähdyttimenä on AIO paketista purettu fractal designin 360mm radi.
Jäin miettimään, että mitä materiaalia toi kenno mahtaa olla
Eihän tuossa kerrota mistä materiaalista itse jäähdytysputket ovat tehty? Vai? Morassakin on jäähdytysrivasto ja kotelointi alumiinia, mutta putkisto kuparia.
Jos kyse S36:sta.
Ehkä lähinnä se että alumiinia ja kuparia ei kannata olla samassa kierrossa...Hmm.. jaa'a. Enpä tullut kyllä aatelleeksi. Mut ei se kovin painava ollut, että veikkaisin alumiinia. Meinasitko että radin jäähdytysteho loppuisi kesken?
Alkuperäisen kysyjän mielessä oli varmaankin yhteensopivuus kuparisten/messinkisten osien kanssa. Alumiinia kun ei kannata laittaa samaan kiertoon noiden kanssa, koska siitä aiheutuu ennemmin tai myöhemmin korroosiota. AIO jäähyissä metallien sekoittamista jostain syystä käytetään, mutta harvemmin niidenkään elinikä kovin montaa vuotta on. Ja kai kun tarpeeksi väkevää nestettä laittaa, niin saa reaktiota hidastettua.Hmm.. jaa'a. Enpä tullut kyllä aatelleeksi. Mut ei se kovin painava ollut, että veikkaisin alumiinia. Meinasitko että radin jäähdytysteho loppuisi kesken?