Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Alkuperäisen kysyjän mielessä oli varmaankin yhteensopivuus kuparisten/messinkisten osien kanssa. Alumiinia kun ei kannata laittaa samaan kiertoon noiden kanssa, koska siitä aiheutuu ennemmin tai myöhemmin korroosiota. AIO jäähyissä metallien sekoittamista jostain syystä käytetään, mutta harvemmin niidenkään elinikä kovin montaa vuotta on. Ja kai kun tarpeeksi väkevää nestettä laittaa, niin saa reaktiota hidastettua.
mullahan tuo blokki on kuparia ja nesteeksi laitoin motonetin akkuvettä. Kaverilta lainasin jotain biosidiä mitä pistin tipan kiertoon ja nyt kun luin pullon kylkeä niin siinä lukeekin: "do not use on aluminium". Ainakin radin jäähdytysrivat näyttäisi olevan kuparia, niin luulis noiden putkienkin olevan :hmm:..
IMG_20200623_190135.jpg
 
^^ & ^^^
Juurikin tuo.

^
Lienee sitten Kelvin sarjaa, tai muuta kuparikennoista Fractalilta (vai Alphacoolinko ne aluperin ovat).
 
mullahan tuo blokki on kuparia ja nesteeksi laitoin motonetin akkuvettä. Kaverilta lainasin jotain biosidiä mitä pistin tipan kiertoon ja nyt kun luin pullon kylkeä niin siinä lukeekin: "do not use on aluminium". Ainakin radin jäähdytysrivat näyttäisi olevan kuparia, niin luulis noiden putkienkin olevan :hmm:..
IMG_20200623_190135.jpg
Joo kyllä ainakin väriltään kuparilta näyttävät ja tuskin putket sitten olisivat alumiinia eli tuskin mitään hätää.
 
IMG_20200626_183022.jpg
Jaahas, pitää varmaan tosissaan alkaa mallaamaan tuota kiertoon. Vähän putsaamista ja pientä laittoa. Periaatteessa pitäisi olla helposti kytkettävissä, testimielessä, ennen alakennoa.
Suurin homma taitaa olla siinä että saa tuon kennon putket puhtaaksi sisältä.
 
IMG_20200626_183022.jpg
Jaahas, pitää varmaan tosissaan alkaa mallaamaan tuota kiertoon. Vähän putsaamista ja pientä laittoa. Periaatteessa pitäisi olla helposti kytkettävissä, testimielessä, ennen alakennoa.
Suurin homma taitaa olla siinä että saa tuon kennon putket puhtaaksi sisältä.
Varmasti toimii muuten hyvin, mutta taitaa vaatia melkoiset tuulettimet että ilma kiertää. Vertaa tietokoneen vesijäähdytys kennoihin :)
1593188424147.png
 
Enemmän mietytyttää miten toi Alphacoolin pumppu jaksaa :D. Tosin tuossa taitaa olla 18mm kupariputket joten helpompi tuolle pumpulle kuin joku muu samanlainen kenno 10mm putkilla.
Mutta ehkä tuo vähentää Airplex Gigant 3360 kuumetta :)
 
Myös M2 ssd voi pistää vedelle ainakin Alphacool ja Aquacomputer myy niitä.
Aika harvassa on ssd-blokit jotka jäähdyttää vaan kontrollerin eikä muisteja, jälkimmäisten uudelleenkirjotuskerrat kun kärsii aika paljon jos niitä jäähdyttää johonkin vaikka 20-30'C lämpötilaan, huoneenlämpöisenä voi jopa puolittua. Noita koko M2 tikun peittäviä jäähyjä ei kannata käyttää, ellei saa tungettua jotain eristettä muistipiirien päälle.

Joku tämmönen ltt-tyyppinen miniblokki joka ei kata muisteja vois olla. Olen mobiililla joten en voi laittaa time-stamp linkkiä, mutta 7:10 kohdalla selitetään toi controlleri vs muisti jäähdytysdilemma ja videolla rakennellaan M2 tikulle miniblokin avulla vesijäähy.

 
Voisiko toimia jos vaan jättää lämpötyynyyn suojamuovit muistipiirien kohdalle?
 
Varmaan, ehkä, maybbe. Thermalcouple lämpöanturi blokin ja muistipiirin väliin ja kattoo ettei käytössä ole alle 40'C.

Ja toki onko sillä väliä että kirjotuskerrat vaikka puolittuu? Normikäytössä kestänee silti yli viisi vuotta, jonka jälkeen tikku heitetään ojaan kun päivitetään isompaan ja nopeampaan.
 
Voisiko toimia jos vaan jättää lämpötyynyyn suojamuovit muistipiirien kohdalle?

Leikkaan saksilla sen muistien päälle tulevan osan pois, katsoo vaan että jää tarpeeksi ohjaimen päälle ja nippuun. En kyllä suosittele jättämään ylimääräisiä sinne väliin, pian sulavat tai kantavat blokkia.
 
Mistä kohti tuo M2:sten näkyvä lämpötila mitataan?

Pelasin hetken aikaa GTA:ta ja lämmöt ovat high. Ei ne juuri tuosta nouse pidemmässäkään vedossa, mutta onko tuosta sitten haittaa, kun ne lämpötila on tuo?

1593195072032.png
 
Vähän laajennettu looppia ja yksi jäähdytin lisää katolle. Pitihän se noctuan kauniin väriset tuulettimet laittaa myös :)

IMG_4174.jpg

Hieman alkoi jo käydä tila vähiin, meni tasan tuohon asentoon pelkästään ylös. Ei mennyt toisin päin että tuulettimet olisi puskenut läpi ylhäältä mutta kokeillaan nyt noin. Sen verran vaan trooppista alkaa olla työhuoneessa ettei ihmeempää rasitusta viitsi testailla...
 
Vähän laajennettu looppia ja yksi jäähdytin lisää katolle. Pitihän se noctuan kauniin väriset tuulettimet laittaa myös :)

IMG_4174.jpg

Hieman alkoi jo käydä tila vähiin, meni tasan tuohon asentoon pelkästään ylös. Ei mennyt toisin päin että tuulettimet olisi puskenut läpi ylhäältä mutta kokeillaan nyt noin. Sen verran vaan trooppista alkaa olla työhuoneessa ettei ihmeempää rasitusta viitsi testailla...
Mukavan ahdasta! Onko tuo Define C? Saapas nähdä saisiko motivaatiota nyt kesälomalla tutkia saisiko Bykski A-SP5700XT-X blokin sopimaan Powercolor Red Dragoniin. Yhteensopivuus listan mukaan ei sovi. Tilatessa oli kuvauksessa maininta Red Dragon mutta myöhemmin huomasin ettei sen pitäisikään sopia :facepalm: Tosin blokki oli puoleen hintaan niin ei ollut kallis kokeilu. Sinänsä outo että pitäisi sopia Red Deviliin, jostain sain sen käsityksen että näissä on sama PCB, vain jäähyissä olisi eroa.
 
Mukavan ahdasta! Onko tuo Define C? Saapas nähdä saisiko motivaatiota nyt kesälomalla tutkia saisiko Bykski A-SP5700XT-X blokin sopimaan Powercolor Red Dragoniin. Yhteensopivuus listan mukaan ei sovi. Tilatessa oli kuvauksessa maininta Red Dragon mutta myöhemmin huomasin ettei sen pitäisikään sopia :facepalm: Tosin blokki oli puoleen hintaan niin ei ollut kallis kokeilu. Sinänsä outo että pitäisi sopia Red Deviliin, jostain sain sen käsityksen että näissä on sama PCB, vain jäähyissä olisi eroa.

Juu meshify c on kotelona. Oma kortti on juurikin tuo red dragon ja toi alphacoolin blokki kyllä menee ihan valmistajan mukaankin vaikka red devilille se ois tehty, eli kyllä ne mahtaa aikas samaa pcb olla
 
Vähän laajennettu looppia ja yksi jäähdytin lisää katolle. Pitihän se noctuan kauniin väriset tuulettimet laittaa myös :)

IMG_4174.jpg

Hieman alkoi jo käydä tila vähiin, meni tasan tuohon asentoon pelkästään ylös. Ei mennyt toisin päin että tuulettimet olisi puskenut läpi ylhäältä mutta kokeillaan nyt noin. Sen verran vaan trooppista alkaa olla työhuoneessa ettei ihmeempää rasitusta viitsi testailla...
Protip: Jos käännät eturadin tuulettimet toiselle puolen radia niin saat tuonne kotelon kattoradille himpun enemmän pelivaraa. Tuossa vanha kuva. Itse työnsin pumpun tuonne alalokeroon ja säiliön tuohon alas.
IMG-20170202-WA0017.jpeg
 
Tulipahan tehtyä itse ja säästettyä. Säiliön sisäisen putken saatavuus vähän heikkoa, jos ei jaksa odotella muutamaa viikkoa (en jaksanut). Onneksi EK:n D5-pumpun paketista löytyi antivortex(mikälie)-putki johon tein kierteet. Ihan EK:ta vastaavaa en saanut, mutta kukapa sitä tuolta säiliön sisältä näkee.
P6260143.jpg
P6260144.jpg
fagafggsdf.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Protip: Jos käännät eturadin tuulettimet toiselle puolen radia niin saat tuonne kotelon kattoradille himpun enemmän pelivaraa. Tuossa vanha kuva. Itse työnsin pumpun tuonne alalokeroon ja säiliön tuohon alas.
IMG-20170202-WA0017.jpeg
Sulla on muistit vierekkäisissä sloteissa?
 
Sulla on muistit vierekkäisissä sloteissa?
Kuten sanottu, vanha kuva. Tuo on vuodelta 2016 ja tuolloin käytössä oli 4x8gtn hyperX kitti. Tuossa kuvassa taisi olla testibootti menossa ja kaksi kampaa jäänyt laittamatta syystä tai toisesta (en muista tuonne asti)
 
Kuten sanottu, vanha kuva. Tuo on vuodelta 2016 ja tuolloin käytössä oli 4x8gtn hyperX kitti. Tuossa kuvassa taisi olla testibootti menossa ja kaksi kampaa jäänyt laittamatta syystä tai toisesta (en muista tuonne asti)
Joo pisti vaan silmään ja ajattelinkin että siihen löytynee jokin järkevä selitys.
 
Joo pisti vaan silmään ja ajattelinkin että siihen löytynee jokin järkevä selitys.
Joo noiden hyperxien kanssa pystyi kammat nykäisemään tuolta pois ja pääsi esim. tuonne yläosan läpivienneille. Hetki tuon jälkeen vaihdoin Trident Z:t tilalle ja nyt radi tuulettimineen menevät millilleen paikalleen eikä muisteja saa nykäistyä pois ilman, että ottaa katosta tuulettimen pois. Aika haasteellista tässä kokoluokassa näillä romuilla. Harkinnassa nyt O11 vaihto, kun ahdas tuppaa olemaan.
 
Tulipahan tehtyä itse ja säästettyä. Säiliön sisäisen putken saatavuus vähän heikkoa, jos ei jaksa odotella muutamaa viikkoa (en jaksanut). Onneksi EK:n D5-pumpun paketista löytyi antivortex(mikälie)-putki johon tein kierteet. Ihan EK:ta vastaavaa en saanut, mutta kukapa sitä tuolta säiliön sisältä näkee.
P6260143.jpg
P6260144.jpg
fagafggsdf.jpg
En tiennytkään että saa ihan normi kierretyökalulla ok kierteet kiitos vinkistä:thumbsup:
 
Säädin tuossa vähän looppia ja muuttelin putkia yms perus räpellystä. Kone takas kasaan ja hups corsair commander ei tunnista tuulettimia kahdesta kanavasta. Onko kenelläkään kokemuksia moisesta tai miten on saanut taas tunnistamaan? Toki osa kanavista on välillä ollut splitterin avulla pyörittämässä useampaa tuuletinta mutta splitterissä lisävirrat niin en jaksaisi uskoa kanavien liika rasitukseenkaan. Kokeiltu nyt jo eri tuulettimia eri paikoissa ja säädelty icuesta tunnistuksia mutta ei vaan tunnista muuta kuin 0rpm jos manuaalisesti laittaa 4 pin asetuksen.
 
Harvoi rikkontuu vaikka on useampi tuuletin kytketty kun nykytuulettimet eivät paljon virtaa vaadi ellei jotain delta tuulettimia käytä.
Itsellä 3kpl samassa kanavassa aquaeron kannssa ja toimii hyvin ainoa ero ettei pysty ihan yhtä alhaisella pitää kierrosnopeuden ennen kun lakkaa pyörimästä.
Ainakin keskusteluiden perusteella noctua tuulettimet eivät toimi corsair commanderin kanssa täydellisesti.
En ole corsair commanderia itse ikinä koittanut mutta koita vaikka irroittaa sähköt sieltä ja odota n30min ja koita uudestaan.
Jos on takuun alainen niin RMA menemään corsair suuntaan.
 
Hieman aihetta sivuten, mikäs olis Noctuan propelleille parhaiten toimiva tuulettimien ohjaus?
 
Jos ihan erillisen yksikön niin Aquaero on se hyvä vaihtoehto mutta haittapuolena on johtomäärä ja jonkin verran aikaa vievä säätö.
Löytyy ihan 5,25" paikkaan ja sIsäinen malli.
Muita on NZXT CAM,Lian-Li Bora,Corsair,Electop,Deepcool,Phanteks ym.......
Tuossa on oman Aqueron yksi sivu mitä voi aika vapaasti muokata mutta aikaa menee tolkuttoman paljon eikä ole kovin helppo oppia kaikkia toimintoja.
 

Liitteet

  • Huomautus 2020-06-28 171047.png
    Huomautus 2020-06-28 171047.png
    348,9 KB · Luettu: 44
Kyselisin näin ensikertalaisena, että onkohan mahtanut oma vesiblokki mennyt piloille?
Kuva1.jpg
Ei ole aikasemmin tullut vesijäähyllä leikittyä, niin en ihan tiedä, että onko toi ihan normaalia. Tai ainakin näyttää aika pahalta tossa kuvassa. Saako pelastettua millään? Toi vesiblokki on nikkelipäällysteistä kuparia ja radiaattorina on myös kuparia. G1/4 fittingsinä on tommoset EKWB:n punaiseksi anodisoidut alumiinifittingsit (tosin sisältä pitäisi olla nikkelipäälysteistä messinkiä). Ja oon käyttäny tislattua vettä kierrossa.
 
Kyselisin näin ensikertalaisena, että onkohan mahtanut oma vesiblokki mennyt piloille?
Kuva1.jpg
Ei ole aikasemmin tullut vesijäähyllä leikittyä, niin en ihan tiedä, että onko toi ihan normaalia. Tai ainakin näyttää aika pahalta tossa kuvassa. Saako pelastettua millään? Toi vesiblokki on nikkelipäällysteistä kuparia ja radiaattorina on myös kuparia. G1/4 fittingsinä on tommoset EKWB:n punaiseksi anodisoidut alumiinifittingsit (tosin sisältä pitäisi olla nikkelipäälysteistä messinkiä). Ja oon käyttäny tislattua vettä kierrossa.
Jos noita värjäymiä/kulumia(?) meinaat niin mitään muuta ku kovaa ajoo.
Oon mobiilina, niin voin missata jotain pieneltä ruudulta, mutta jos ei tossa muuta pitäs näkyä, niin voit seuraavan loopinputsauksen yhteydessä hammasharjalla ja - tahnalla noita putsailla.
 
Kyselisin näin ensikertalaisena, että onkohan mahtanut oma vesiblokki mennyt piloille?
Kuva1.jpg
Ei ole aikasemmin tullut vesijäähyllä leikittyä, niin en ihan tiedä, että onko toi ihan normaalia. Tai ainakin näyttää aika pahalta tossa kuvassa. Saako pelastettua millään? Toi vesiblokki on nikkelipäällysteistä kuparia ja radiaattorina on myös kuparia. G1/4 fittingsinä on tommoset EKWB:n punaiseksi anodisoidut alumiinifittingsit (tosin sisältä pitäisi olla nikkelipäälysteistä messinkiä). Ja oon käyttäny tislattua vettä kierrossa.

Ens kerralla, kun purat loopin niin avaat blockin ja kastat vaikka hammasharjan jossain perus apteekista ostettavalla alkoholilla ja hinkkaat kunnolla puhtaaks. Samalla avaat ja putsaat cpu blockin samalla tyyliin ja vaihat letkut/putket ja kovaa ajoa.
 
Tislatuunveteen sitten laitat esim EK-Waterblocks EK-CryoFuel Clear -jäähdysnestetiiviste, 100ml, kirkas
 
Kiitos nopeista vastauksista @Charun, @Pesari, @Noxit!

Jos noita värjäymiä/kulumia(?) meinaat niin mitään muuta ku kovaa ajoo.
Oon mobiilina, niin voin missata jotain pieneltä ruudulta, mutta jos ei tossa muuta pitäs näkyä, niin voit seuraavan loopinputsauksen yhteydessä hammasharjalla ja - tahnalla noita putsailla.
Joo, noista värjäymistä olin just huolestunut. Mutta hyvä kuulla, jos noi ei olekaan ihan niin pahoja. Tai omaan silmiin vaan näytti että toi blokin pinta olis vaurioitunut, mutta onneksi ei. Vähän tuli ylireagoitua :lol:

Niin ihan hammastahnallako kannattaa puhdistaa? Ja varmaankin sitten tolla alkoholilla, jos ei muuten lähde noi jäljet? (Tai tolla alkoholilla, minkä Pesari mainitsi)

Samalla avaat ja putsaat cpu blockin samalla tyyliin ja vaihat letkut/putket ja kovaa ajoa

Tarviiko noita letkuja vaihtaa vielä? (Tuo vesijäähy on ollut nyt käytössä ehkä vähän alle puol vuotta ja EK-DuraClear-letkut käytössä)

Tislatuunveteen sitten laitat esim EK-Waterblocks EK-CryoFuel Clear -jäähdysnestetiiviste, 100ml, kirkas
Tää vois ollakin hyvä lisäys tuon putsauksen jälkeen
 
Tarviiko noita letkuja vaihtaa vielä? (Tuo vesijäähy on ollut nyt käytössä ehkä vähän alle puol vuotta ja EK-DuraClear-letkut käytössä)
Jos letkuissa ei erikseen näy mitään poikkeavaa niin ei tarvitse. Huuhtelet vaan nekin samalla niin ei mitään moskaa jää sinne.
 
Joo, ei ainakaan mitään kasvustoa/jne näy noissa. Ja eikä myöskään mitään kovettumia.
Mulla on ollut nyt reilu 2 vuotta samat duraclearit ja nesteet loopissa, eikä näy mitään erikoisia muutoksia. Letkun kirkkaus on ruennut hieman heikkenemään uuteen verrattuna. Varmaan heinäkuun mittaan täytynee rueta huoltamaan tuotakin.
 
Mulla on ollut nyt reilu 2 vuotta samat duraclearit ja nesteet loopissa, eikä näy mitään erikoisia muutoksia. Letkun kirkkaus on ruennut hieman heikkenemään uuteen verrattuna. Varmaan heinäkuun mittaan täytynee rueta huoltamaan tuotakin.
Jos on edelleen noi edellisen sivun valkoiset nesteet, niin mitä nestettä käytät?

Jossain kohtaa haluan valkoiset nesteet kokeilla. Toisaalta nyt on ZMT-letku käytössä ja toiseen looppiin tulossa kupariputket, niin ei edes kunnolla näy nesteet.
 
Joo, noista värjäymistä olin just huolestunut. Mutta hyvä kuulla, jos noi ei olekaan ihan niin pahoja. Tai omaan silmiin vaan näytti että toi blokin pinta olis vaurioitunut, mutta onneksi ei. Vähän tuli ylireagoitua :lol:

Niin ihan hammastahnallako kannattaa puhdistaa? Ja varmaankin sitten tolla alkoholilla, jos ei muuten lähde noi jäljet? (Tai tolla alkoholilla, minkä Pesari mainitsi)
Alkoholi ei välttämättä irrota noita tummumia ilman älytöntä hinkkausta, mutta hammasharja + tahna on omat blokit saanu hyvin nopeasti ja helposti kiiltämään. Nikkelöidyn pinnan kanssa ehkä kannattaa hieman kattoa, ettei käytä kovin isorakeista tahnaa, muuten voi jäädä naarmuja. JayzTwoCentin luottotahna on Crest, mutta ite oon käyttäny sitä mitä on sattunu kaapista löytymään.
Tahnapesun jälkeen kynsiharja + saippua, niin lähtee maholliset jämät pois. Ite en oo alkoholia käyttäny, kun on aina kasvunestoaineet loopissa, mutta jos pelkällä akkuvedellä meinaa mennä, niin hyvä kai se on vielä desinfioida ennen kasausta. :)
 
Jos on edelleen noi edellisen sivun valkoiset nesteet, niin mitä nestettä käytät?

Jossain kohtaa haluan valkoiset nesteet kokeilla. Toisaalta nyt on ZMT-letku käytössä ja toiseen looppiin tulossa kupariputket, niin ei edes kunnolla näy nesteet.
Jos tarvetta valkoiselle nesteelle, niin mulla on EK Cryofuel solid cloud white tiivistettä ja valmista.
Tiivistettä löytyy noin 120ml ja valmista noin 330ml.
Valmis on tehty puhtaalla akkuvedellä.
Hakija saa ilmaiseksi ja lähetyksissä haluan kympin. :)
 
Alkoholi ei välttämättä irrota noita tummumia ilman älytöntä hinkkausta, mutta hammasharja + tahna on omat blokit saanu hyvin nopeasti ja helposti kiiltämään. Nikkelöidyn pinnan kanssa ehkä kannattaa hieman kattoa, ettei käytä kovin isorakeista tahnaa, muuten voi jäädä naarmuja. JayzTwoCentin luottotahna on Crest, mutta ite oon käyttäny sitä mitä on sattunu kaapista löytymään.
Tahnapesun jälkeen kynsiharja + saippua, niin lähtee maholliset jämät pois. Ite en oo alkoholia käyttäny, kun on aina kasvunestoaineet loopissa, mutta jos pelkällä akkuvedellä meinaa mennä, niin hyvä kai se on vielä desinfioida ennen kasausta. :)

Kiitos vinkistä!! Pitääkin kokeilla tolla hammastahnalla miten noi lähtee! Ja varmaankin ens kerralla kokeilen tota aiemmin mainittua EK-CryoFuel Clearia loopissa.

Mulla on ollut nyt reilu 2 vuotta samat duraclearit ja nesteet loopissa, eikä näy mitään erikoisia muutoksia. Letkun kirkkaus on ruennut hieman heikkenemään uuteen verrattuna. Varmaan heinäkuun mittaan täytynee rueta huoltamaan tuotakin.

Ok! Sit ei varmaan ihan heti mun tarvi murehtia noista letkuista (tai jos mulla on ollut toi vasta noin puol vuotta kasassa).
 
katso liitettä 408131
Kyseessä Bykski B-NWD5-X pumppu tilattu Kiinasta ollut käytössä noin pari vuotta.
Onkohan tämä nyt siitä johtuvaa korroosiota että kuparista ja alumiinista osaa sekaisin?
Äkkiseltään tuntuisi että pumppu olisi alumiinia.
Olisiko jotain niksiä joka vähentäisi tai lopettaisi ongelman etenemisen?

Tuo pump top ainakin on alumiinia. Kai sitä voi hidastaa jollain samankaltaisella nesteellä mitä AIO jäähyissä on käytössä.
 
Jos on edelleen noi edellisen sivun valkoiset nesteet, niin mitä nestettä käytät?

Jossain kohtaa haluan valkoiset nesteet kokeilla. Toisaalta nyt on ZMT-letku käytössä ja toiseen looppiin tulossa kupariputket, niin ei edes kunnolla näy nesteet.
Nyt olen kirkkailla nesteillä ajellut (en laiskuuttani saanut tilattua valkeaa nestettä). Aiemmin nuo valkeat nesteet (EKn sen aikaista tiivistettä sotkettuna EK:n nesteeseen) kestivät 1,5v ajoa ilman mitään ongelmia. En tiedä miten pitkään nuo olisvat kestäneet, jos olisi antanut olla. Mutta pitää muistaa, että tuossa vaikuttaa loopin osat yms yms. miten pitkään ne nesteet hyvänä pysyy.
 
Tuli tuossa jämä pätkillä koe ponnistettua tuota putken hiomista ja sen verran hyvälle näyttää että iso ehkä, että toteutan tälläiset tässä kesäloman aikana kun loopi menee purkuun kuintenkin kotelon modaamisen takia :hmm:
2020-07-01 20.15.54.jpg2020-07-01 20.20.37.jpg2020-07-01 20.20.22.jpg
 
Tuli tuossa jämä pätkillä koe ponnistettua tuota putken hiomista ja sen verran hyvälle näyttää että iso ehkä, että toteutan tälläiset tässä kesäloman aikana kun loopi menee purkuun kuintenkin kotelon modaamisen takia :hmm:
2020-07-01 20.15.54.jpg2020-07-01 20.20.37.jpg2020-07-01 20.20.22.jpg
Hyvältä näyttää! :tup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 649
Viestejä
4 553 156
Jäsenet
75 039
Uusin jäsen
neiti-jokunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom