Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
361
The latest update for EA SPORTS™ WRC is available to download from July 18, 10:00 UTC, and includes several improvements and bug fixes across many areas of the game.
For a full summary of the update, check out the patch notes below.

Key Changes

Crash Fixes
  • Fixed an issue with Quick Play Multiplayer in which the game would crash while navigating through screens as others are joining the lobby.

Career
  • Fixed an issue in which the Budget Impact screen would not display information after the Benefactor's relationship changed.
  • Fixed an issue in which the Test Drive option would no longer be available after using filters in the Vehicle Vendor.
  • Improved performance of AI teammates in Regularity Rally events.

Graphics & Performance
  • Adjusted appearance of raindrops on windshields when driving in interior views.


Options & Settings
  • Fixed an issue in which the German language descriptions within Advanced Graphics were applied incorrectly.
  • Removed DLSS Upscaler Sharpness option as sharpness is identical regardless of setting.

VR Beta
  • Adjusted brightness and contrast of road surfaces when driving in interior views.
  • Fixed an issue in which certain scenes in frontend menus were incorrectly rendering out of focus.
  • Fixed an issue in which certain VR controllers would send invalid inputs while disconnected.
  • Fixed an issue in which spectating another opponent would cause the camera to float under the car once said player finishes a stage.
  • Fixed an issue in which spectators and race marshals took on a corrupted appearance when at the edge of the screen.
  • Fixed an issue in which the environment would not render properly on Oceania stage replays.
  • Fixed an issue in which the Virtual Monitor would not reset its view position after using the Reset Options & Extras setting in Save Management.
  • Addressed several additional minor bugs and issues with VR Beta.

Miscellaneous
  • Fixed an issue in which a car that received a puncture during Shakedown would start further Shakedowns and the Event with that puncture.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 630
Roadmappia pukkaa. Uusia autoja ja latuja, ladut nyt on sitten jo olemassa oleviin lokaatioihin.

Edit: Taitaa sittenkin olla tulossa uutta lokaatiota ihan. Season expansionin kohalla on mainittu toi new locations ja new stages to existing locations on mainittu DLC 1&2 yhteydessä. Joten luulen että se Discordissa ollu höpinä ettei tulis uutta lokaatiota, johtu siitä että sielä ei porukka pysynyt kärryillä että oliko puhetta expansionista, vai niistä delsuista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 967
"This expansion pack will bring players up-to-date with the current season of the sport, featuring new locations, rally stages, high-performance vehicles, liveries and more."
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 350
Uudet lokaatiot ovat siis kaiken järjen mukaan pelistä puuttuvat 24 kaudella ajetut mm-rallit Latvia ja Puola. Toivoisin myös jotain kuvitteellista lokaatiota, joko tyyliin "itäinen välimeri" eli Turkki/Jordania tyylinen oikein kivikkoinen rääkki tai sitten "North America" talviralli

Autoista loogisesti tulossa 24 versiot Rally1 autoista, jonka lisäksi melko varmasti Rally2 Yaris ja oisko ehkä Rally3 Clio. Omat turhat toiveet olisi, että kaikki autot joilla voitettu maailmanmestaruus olisi mukaan: Citroën DS3, Corolla WRC 1999, Celica ST-185 ja Quatro A1/A2 kun lisättäisiin niin sitten olisi kattaus tuon osalta kunnossa
 
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
300
Official Historic Rally kesken. Kolme pätkää ajettu ja nyt varikolla. Ainoastaan jarrut ja jousitus viallisia. Jarrut kuntoon mutta miten jousitus kun
vaihtoehdot repair tai replace. Replacessa tulisi 1,5 minuutin aikasakko. Pätkiä jäljellä viisi, kilometrejä noin 60. Mitä siis tekee repair jousituksessa
verrattuna siihen että vaihtaa ja ottaa aikasakon? (Varikolla ei enää käydä vaan loppuun mennään näillä)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 178
tuleeko 1.5min sakkoaikaa, vai 1.5min ylitys maksimi korjausaikaan josta tulee 20s aikasakko.

ei tietoa mitä eroa ja ei taida pelikään mitenkään näyttää että nyt esim jouset 80% kunnossa ja repair saa +20% eli saisi 100% kuntoon repairilla. Repair korjaa mutta korjaako 100% kuntoon kuten replace jolla saa satavarmasti 100% uudet jouset

Jos tulee 20s aikasakkoa nini katsoo tilannetta että montako sijaa +20s aikaan pudottaa sinua kokonaistuloksissa tällä hetkellä (jos sillä on väliä).
Jos aikasakkoa on tulossa 90s nini älä missään nimessä vaihda jousia, tee pelkkä repair, ei taida tulla mitään 1.5s/km eroa että replace jousissa hyödyttäisi.

Missä kunnossa jouset on? onko keltainen light damage vain oranssi medium damage, näistä repair jo saa jouset yli 90% kuntoon varmaankin mutta ei peli näytä kuntoa repair jälkeen että mihin menee. Koko korjaus/repair jousissa on ihan kait hölynpölyä, rikkinäiset kai nyt vuotaa enemmän tai vähemmän tai niissä on joku muu vaurio ja menisi aina vaihtoon silloin mutta peli on peli.

Ja jousilla tarkoitatko jousia (springs) vai iskareita (dampers).
Jouset eli kierrejouset (springs) voi mennä katki eli vaihtoon suoraan oikeasti, ei niitä paloja hitsailla yhteen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
300
tuleeko 1.5min sakkoaikaa, vai 1.5min ylitys maksimi korjausaikaan josta tulee 20s aikasakko.

ei tietoa mitä eroa ja ei taida pelikään mitenkään näyttää että nyt esim jouset 80% kunnossa ja repair saa +20% eli saisi 100% kuntoon repairilla. Repair korjaa mutta korjaako 100% kuntoon kuten replace jolla saa satavarmasti 100% uudet jouset

Jos tulee 20s aikasakkoa nini katsoo tilannetta että montako sijaa +20s aikaan pudottaa sinua kokonaistuloksissa tällä hetkellä (jos sillä on väliä).
Jos aikasakkoa on tulossa 90s nini älä missään nimessä vaihda jousia, tee pelkkä repair, ei taida tulla mitään 1.5s/km eroa että replace jousissa hyödyttäisi.

Missä kunnossa jouset on? onko keltainen light damage vain oranssi medium damage, näistä repair jo saa jouset yli 90% kuntoon varmaankin mutta ei peli näytä kuntoa repair jälkeen että mihin menee. Koko korjaus/repair jousissa on ihan kait hölynpölyä, rikkinäiset kai nyt vuotaa enemmän tai vähemmän tai niissä on joku muu vaurio ja menisi aina vaihtoon silloin mutta peli on peli.

Ja jousilla tarkoitatko jousia (springs) vai iskareita (dampers).
Jouset eli kierrejouset (springs) voi mennä katki eli vaihtoon suoraan oikeasti, ei niitä paloja hitsailla yhteen
1.5min ylitys korjausaikaan. Näkeekö aikasakon erikseen jostain? Luulin että tuo 1.5min tulisi sakkoa.
Keltainen on vaurion väri. Repairsissa on Suspension eli onko tuo sitten springs ja dampers?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 178
1.5min ylitys korjausaikaan. Näkeekö aikasakon erikseen jostain? Luulin että tuo 1.5min tulisi sakkoa.
Keltainen on vaurion väri. Repairsissa on Suspension eli onko tuo sitten springs ja dampers?
Joo damping on se jousi ja iskari yhdessä, ja keltaisen vaurion kanssa osan kunto on varmaan yli 80%

Aika sakkoa tulee 10s alkavalta ylitetyltä minuutilta, jos maksimi korjausaika ylittyy tasan 1s tai 1:00min niin aikasakko 10s, jos ylittyy 1:01min tai 2:00min tulee 20s aikasakko jne (en ole ihan varma että jos menee tasan 1:00min niin tuleeko jo 20s aikasakkoa ja jos menee tasan 2:00min yli niin tuleeko 30s aikasakkoa)

Sakon määrän näkee kun katsoo korjauksen loppuun asti se näytää kuinka paljon ylittyy jos ylittyy jne, ja se korjausaika on vain arvio jonka peli näyttääkin myös esim. korjaus kestää 6-10min jonkin osan kohdalla, replacet en tiedä että niissä jos on 10min se menee vähintään 10min tai yli

Jos korjaus/vaihto ylittyy lopulta 1:30min niin saat +20s aikasakon, sitä ei lisätä siihen seuraavaan ek aikaan vaan vain kokonaisaikaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 837
Olikos tässä pelissä nyt yhtäkään samaa pätkää mitkä ajetaan viikonloppuna Jyväskylässä?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 350
Olikos tässä pelissä nyt yhtäkään samaa pätkää mitkä ajetaan viikonloppuna Jyväskylässä?
Päijälä on Päijälä, tosin pelissä pätkä jatkuu vielä muutaman kilometrin tämän vuoden maalista ohi.
Leustu on Leustu, tämä on ajettu viimeksi 2019

Minä pyöritän lauantai-iltana ainakin publaservua missä ajetaan vain Suomea eri autoilla, tervetuloa ajamaan. Näkyisikö se nimellä "Ramsestoinen toinen server" tms


Tuolla noita kerättynä
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 287
Palasin viikonloppuna tämän pariin pitkästä aikaa. Pari päivitystäkin oli tullut ajotauon aikana, mutta edelleen on se bugi, mikä nollaa joka käynnistyksessä rattiin tehdyt omat bindaukset. Käytössä siis PC ja T300RS.
Muuten on ihan hauskaa ja toimii ongelmitta.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
268
Ajoin tuolla vanhalla Porschella Suomessa ja vihdoin ymmärsin mikä ainakin siinä autossa on pielessä ja aika monessa muussakin takavetoisessa.

Pelissä takarenkaat vetää ihan hulluna ja etupää taas on todella kevyt. Käytännössä ajetaan auton takapää edellä ja kevyttä etupäätä koitetaan sitten hienosäätää mutkiin. Ilmankos on hankalaa ja omituista kaikkiin muihin ajopeleihin verrattuna. Kyllä tuokin ajaminen onnistuu aina välillä, mutta ei se hyvältä, oikealta ja hauskalta tunnu.

Kyllä sitä takavetoistakin auto kuuluisi ajaa etupää edellä ja perää sitten ajetaan kaasulla mutkissa, vaikka hieman kääntäen autoa lisää painamalla kaasupoljinta. Sehän juuri mahdollistaisi sen, että voisi Porschella tai BMW M3 ajaa mutkat luistossa.

DR 2.0 oli omat puutteensa fysiikoissa, mutta oli siinä kuitenkin moni takavetoinen auto hauska ajaa. EA WRC:ssä onnistuneita autoja ovat vain modernit ralliautot ja Group B nelivedot.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 178
Porsche on vähän erilainen kun on takamoottori painojakauma 45/55 tai jopa 40/60, tosi kääntyvä keula kun painot takana ja se perä lähtee sivulle herkästi ja nopeasti.
Joku Ford Escort MkII taas etupainoinen 60/40 ja perä on hyvin kevyt että ei saa kovin hyvin pitoja vetäville renkaille.

Diff pitää säätää erikseen uusiksi kun vakiona ne voi olla aivan liian lukossa, itse aloittaisin näistä: driving 20-30%, braking 0-30%, preload 20.00-50.00, ihan mikä tahansa takaveto (H3 rwd Sierrassa viskoosinen lukko ja siihen 10-14kg, ja Alpinessa ei ole säädettävää diff se on täysin auki)

Tältähän se pitäisi näyttää että jarrutus+ohjauksella auto sladiin ja kaasulla jatkuu käännöt ja ohjauksella myös hallitaan. Tässä pelissä pidon mallinnus (pidon menetys-pidon paluu) liian äkkinäistä ja mahdotonta tehdä sopivia korjauksia ajoissa ohjauksella, kaasulla (ehkä jarru+kytkin myös). Dirt Rally 2.0 myös oli esim BMW e30 M3 aika mahdoton driftailuun dirtfish pihalla asvaltti alustalla, yksi tyyppi jolla 15vuotta drifit kokemusta peleistä sai juuri tehtyä yhden laajan drift rinkulan 1h aikana 900asteen kanssa kun muuten jossain AC vetää jopa yhdellä kädellä niitä 600hv laitteita ja asteet 1080. Itse yritin myös 1080 asteella tunnin verran eikä onnistunut kuin puoliympyrä driftit koska aina joko keula sai liikaa pitoja tai perä ei luistanut että sladi olisi jatkunut pitempään.


Dirt rally 2.0 driftailu onnistui hyvin soralla ja lumella (asfvaltilla taas ei). Tässä pelissä voi olla huonot fysiikat myös soralla ja lumella että rwd vois ajaa sladissa hyvin. Liikaa pitoja ehkä johtuen renkaista jotka modernit (ei ole vintage pitoja, ei ollut kyllä dr2.0:kaan), ja mainitsemani pidon simulointi että siinä tapahtuu liian nopeasti muutokset.


Ja selitän tarkemmin miten säädän diffin rwd:
- driving lock: määrittää miten lukossa diff on kaasulla, itse tykkään että kaasunhallinta ei ole kovin vaikeaa eli että voi mennä suht nopeasti kaasu pohjaan (ei jaksa millimetri managerointia) ja olla mahdollisimman paljon kaasu pohjasssa -> kierrokset tällöin korkeammat niin ei pitäis jäädä tehoja/vääntöjä pois, voimakkaampi lukko voi tuoda aikahyötyjä ainakin suorilla mutta autonhallinta voi vaikeutua mutkissa niin paljon kun pitää annostella kaasua tarkemmin että häviää aikaa

- braking lock: määrittää kuinka paljon diff lukkiutuu kun on jarrulla, tätä voi joutua hireromaan enemmän että saa kohdilleen, tästä on hyötyä että saa vakautta jarrulle ja rotaatiota mutkiin mutta liian isolla lukolla kääntää ehkä autoa liikaa josta voi seurata ongelmia ja aikatappiota

- preload: määrittää kuinka paljon diff lukkiutuu kun nostaa kaasun (coastatessa), ja yleensä aktivoituu hetkeksi myös silloin kun alkaa jarruttamaan ja nostaa jalan nopeasti kaasulta pois kokonaan. Tätä voi myös joutua hieromaan pitempään, tästä on hyötyä että saa vakautta mutta liian iso arvo voi pyöräyttää liian nopeasti josta voi tulla ongelmia ja aikatappiota
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 121
Viestejä
4 346 872
Jäsenet
72 352
Uusin jäsen
ottopekonen

Hinta.fi

Ylös Bottom