Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

The latest update for EA SPORTS™ WRC is available to download from July 18, 10:00 UTC, and includes several improvements and bug fixes across many areas of the game.
For a full summary of the update, check out the patch notes below.

Key Changes

Crash Fixes
  • Fixed an issue with Quick Play Multiplayer in which the game would crash while navigating through screens as others are joining the lobby.

Career
  • Fixed an issue in which the Budget Impact screen would not display information after the Benefactor's relationship changed.
  • Fixed an issue in which the Test Drive option would no longer be available after using filters in the Vehicle Vendor.
  • Improved performance of AI teammates in Regularity Rally events.

Graphics & Performance
  • Adjusted appearance of raindrops on windshields when driving in interior views.


Options & Settings
  • Fixed an issue in which the German language descriptions within Advanced Graphics were applied incorrectly.
  • Removed DLSS Upscaler Sharpness option as sharpness is identical regardless of setting.

VR Beta
  • Adjusted brightness and contrast of road surfaces when driving in interior views.
  • Fixed an issue in which certain scenes in frontend menus were incorrectly rendering out of focus.
  • Fixed an issue in which certain VR controllers would send invalid inputs while disconnected.
  • Fixed an issue in which spectating another opponent would cause the camera to float under the car once said player finishes a stage.
  • Fixed an issue in which spectators and race marshals took on a corrupted appearance when at the edge of the screen.
  • Fixed an issue in which the environment would not render properly on Oceania stage replays.
  • Fixed an issue in which the Virtual Monitor would not reset its view position after using the Reset Options & Extras setting in Save Management.
  • Addressed several additional minor bugs and issues with VR Beta.

Miscellaneous
  • Fixed an issue in which a car that received a puncture during Shakedown would start further Shakedowns and the Event with that puncture.
 
Roadmappia pukkaa. Uusia autoja ja latuja, ladut nyt on sitten jo olemassa oleviin lokaatioihin.

Edit: Taitaa sittenkin olla tulossa uutta lokaatiota ihan. Season expansionin kohalla on mainittu toi new locations ja new stages to existing locations on mainittu DLC 1&2 yhteydessä. Joten luulen että se Discordissa ollu höpinä ettei tulis uutta lokaatiota, johtu siitä että sielä ei porukka pysynyt kärryillä että oliko puhetta expansionista, vai niistä delsuista.
 
Viimeksi muokattu:
"This expansion pack will bring players up-to-date with the current season of the sport, featuring new locations, rally stages, high-performance vehicles, liveries and more."
 
Uudet lokaatiot ovat siis kaiken järjen mukaan pelistä puuttuvat 24 kaudella ajetut mm-rallit Latvia ja Puola. Toivoisin myös jotain kuvitteellista lokaatiota, joko tyyliin "itäinen välimeri" eli Turkki/Jordania tyylinen oikein kivikkoinen rääkki tai sitten "North America" talviralli

Autoista loogisesti tulossa 24 versiot Rally1 autoista, jonka lisäksi melko varmasti Rally2 Yaris ja oisko ehkä Rally3 Clio. Omat turhat toiveet olisi, että kaikki autot joilla voitettu maailmanmestaruus olisi mukaan: Citroën DS3, Corolla WRC 1999, Celica ST-185 ja Quatro A1/A2 kun lisättäisiin niin sitten olisi kattaus tuon osalta kunnossa
 
Official Historic Rally kesken. Kolme pätkää ajettu ja nyt varikolla. Ainoastaan jarrut ja jousitus viallisia. Jarrut kuntoon mutta miten jousitus kun
vaihtoehdot repair tai replace. Replacessa tulisi 1,5 minuutin aikasakko. Pätkiä jäljellä viisi, kilometrejä noin 60. Mitä siis tekee repair jousituksessa
verrattuna siihen että vaihtaa ja ottaa aikasakon? (Varikolla ei enää käydä vaan loppuun mennään näillä)
 
tuleeko 1.5min sakkoaikaa, vai 1.5min ylitys maksimi korjausaikaan josta tulee 20s aikasakko.

ei tietoa mitä eroa ja ei taida pelikään mitenkään näyttää että nyt esim jouset 80% kunnossa ja repair saa +20% eli saisi 100% kuntoon repairilla. Repair korjaa mutta korjaako 100% kuntoon kuten replace jolla saa satavarmasti 100% uudet jouset

Jos tulee 20s aikasakkoa nini katsoo tilannetta että montako sijaa +20s aikaan pudottaa sinua kokonaistuloksissa tällä hetkellä (jos sillä on väliä).
Jos aikasakkoa on tulossa 90s nini älä missään nimessä vaihda jousia, tee pelkkä repair, ei taida tulla mitään 1.5s/km eroa että replace jousissa hyödyttäisi.

Missä kunnossa jouset on? onko keltainen light damage vain oranssi medium damage, näistä repair jo saa jouset yli 90% kuntoon varmaankin mutta ei peli näytä kuntoa repair jälkeen että mihin menee. Koko korjaus/repair jousissa on ihan kait hölynpölyä, rikkinäiset kai nyt vuotaa enemmän tai vähemmän tai niissä on joku muu vaurio ja menisi aina vaihtoon silloin mutta peli on peli.

Ja jousilla tarkoitatko jousia (springs) vai iskareita (dampers).
Jouset eli kierrejouset (springs) voi mennä katki eli vaihtoon suoraan oikeasti, ei niitä paloja hitsailla yhteen
 
Viimeksi muokattu:
tuleeko 1.5min sakkoaikaa, vai 1.5min ylitys maksimi korjausaikaan josta tulee 20s aikasakko.

ei tietoa mitä eroa ja ei taida pelikään mitenkään näyttää että nyt esim jouset 80% kunnossa ja repair saa +20% eli saisi 100% kuntoon repairilla. Repair korjaa mutta korjaako 100% kuntoon kuten replace jolla saa satavarmasti 100% uudet jouset

Jos tulee 20s aikasakkoa nini katsoo tilannetta että montako sijaa +20s aikaan pudottaa sinua kokonaistuloksissa tällä hetkellä (jos sillä on väliä).
Jos aikasakkoa on tulossa 90s nini älä missään nimessä vaihda jousia, tee pelkkä repair, ei taida tulla mitään 1.5s/km eroa että replace jousissa hyödyttäisi.

Missä kunnossa jouset on? onko keltainen light damage vain oranssi medium damage, näistä repair jo saa jouset yli 90% kuntoon varmaankin mutta ei peli näytä kuntoa repair jälkeen että mihin menee. Koko korjaus/repair jousissa on ihan kait hölynpölyä, rikkinäiset kai nyt vuotaa enemmän tai vähemmän tai niissä on joku muu vaurio ja menisi aina vaihtoon silloin mutta peli on peli.

Ja jousilla tarkoitatko jousia (springs) vai iskareita (dampers).
Jouset eli kierrejouset (springs) voi mennä katki eli vaihtoon suoraan oikeasti, ei niitä paloja hitsailla yhteen
1.5min ylitys korjausaikaan. Näkeekö aikasakon erikseen jostain? Luulin että tuo 1.5min tulisi sakkoa.
Keltainen on vaurion väri. Repairsissa on Suspension eli onko tuo sitten springs ja dampers?
 
1.5min ylitys korjausaikaan. Näkeekö aikasakon erikseen jostain? Luulin että tuo 1.5min tulisi sakkoa.
Keltainen on vaurion väri. Repairsissa on Suspension eli onko tuo sitten springs ja dampers?
Joo damping on se jousi ja iskari yhdessä, ja keltaisen vaurion kanssa osan kunto on varmaan yli 80%

Aika sakkoa tulee 10s alkavalta ylitetyltä minuutilta, jos maksimi korjausaika ylittyy tasan 1s tai 1:00min niin aikasakko 10s, jos ylittyy 1:01min tai 2:00min tulee 20s aikasakko jne (en ole ihan varma että jos menee tasan 1:00min niin tuleeko jo 20s aikasakkoa ja jos menee tasan 2:00min yli niin tuleeko 30s aikasakkoa)

Sakon määrän näkee kun katsoo korjauksen loppuun asti se näytää kuinka paljon ylittyy jos ylittyy jne, ja se korjausaika on vain arvio jonka peli näyttääkin myös esim. korjaus kestää 6-10min jonkin osan kohdalla, replacet en tiedä että niissä jos on 10min se menee vähintään 10min tai yli

Jos korjaus/vaihto ylittyy lopulta 1:30min niin saat +20s aikasakon, sitä ei lisätä siihen seuraavaan ek aikaan vaan vain kokonaisaikaan
 
Viimeksi muokattu:
Olikos tässä pelissä nyt yhtäkään samaa pätkää mitkä ajetaan viikonloppuna Jyväskylässä?
 
Olikos tässä pelissä nyt yhtäkään samaa pätkää mitkä ajetaan viikonloppuna Jyväskylässä?

Päijälä on Päijälä, tosin pelissä pätkä jatkuu vielä muutaman kilometrin tämän vuoden maalista ohi.
Leustu on Leustu, tämä on ajettu viimeksi 2019

Minä pyöritän lauantai-iltana ainakin publaservua missä ajetaan vain Suomea eri autoilla, tervetuloa ajamaan. Näkyisikö se nimellä "Ramsestoinen toinen server" tms


Tuolla noita kerättynä
 
Minä pyöritän lauantai-iltana ainakin publaservua missä ajetaan vain Suomea eri autoilla, tervetuloa ajamaan. Näkyisikö se nimellä "Ramsestoinen toinen server" tms
Taidan olla ainoa jolla ei ole harmainta aavistusta miten tonne mennään ajamaan?????
 
Palasin viikonloppuna tämän pariin pitkästä aikaa. Pari päivitystäkin oli tullut ajotauon aikana, mutta edelleen on se bugi, mikä nollaa joka käynnistyksessä rattiin tehdyt omat bindaukset. Käytössä siis PC ja T300RS.
Muuten on ihan hauskaa ja toimii ongelmitta.
 
Ajoin tuolla vanhalla Porschella Suomessa ja vihdoin ymmärsin mikä ainakin siinä autossa on pielessä ja aika monessa muussakin takavetoisessa.

Pelissä takarenkaat vetää ihan hulluna ja etupää taas on todella kevyt. Käytännössä ajetaan auton takapää edellä ja kevyttä etupäätä koitetaan sitten hienosäätää mutkiin. Ilmankos on hankalaa ja omituista kaikkiin muihin ajopeleihin verrattuna. Kyllä tuokin ajaminen onnistuu aina välillä, mutta ei se hyvältä, oikealta ja hauskalta tunnu.

Kyllä sitä takavetoistakin auto kuuluisi ajaa etupää edellä ja perää sitten ajetaan kaasulla mutkissa, vaikka hieman kääntäen autoa lisää painamalla kaasupoljinta. Sehän juuri mahdollistaisi sen, että voisi Porschella tai BMW M3 ajaa mutkat luistossa.

DR 2.0 oli omat puutteensa fysiikoissa, mutta oli siinä kuitenkin moni takavetoinen auto hauska ajaa. EA WRC:ssä onnistuneita autoja ovat vain modernit ralliautot ja Group B nelivedot.
 
Porsche on vähän erilainen kun on takamoottori painojakauma 45/55 tai jopa 40/60, tosi kääntyvä keula kun painot takana ja se perä lähtee sivulle herkästi ja nopeasti.
Joku Ford Escort MkII taas etupainoinen 60/40 ja perä on hyvin kevyt että ei saa kovin hyvin pitoja vetäville renkaille.

Diff pitää säätää erikseen uusiksi kun vakiona ne voi olla aivan liian lukossa, itse aloittaisin näistä: driving 20-30%, braking 10-30%, preload 20.00-50.00, ihan mikä tahansa takaveto (H3 rwd Sierrassa viskoosinen lukko ja siihen 10-14kg, ja Alpinessa ei ole säädettävää diff se on täysin auki)

Tältähän se pitäisi näyttää että jarrutus+ohjauksella auto sladiin ja kaasulla jatkuu käännöt ja ohjauksella myös hallitaan. Tässä pelissä pidon mallinnus (pidon menetys-pidon paluu) liian äkkinäistä ja mahdotonta tehdä sopivia korjauksia ajoissa ohjauksella, kaasulla (ehkä jarru+kytkin myös). Dirt Rally 2.0 myös oli esim BMW e30 M3 aika mahdoton driftailuun dirtfish pihalla asvaltti alustalla, yksi tyyppi jolla 15vuotta drifit kokemusta peleistä sai juuri tehtyä yhden laajan drift rinkulan 1h aikana 900asteen kanssa kun muuten jossain AC vetää jopa yhdellä kädellä niitä 600hv laitteita ja asteet 1080. Itse yritin myös 1080 asteella tunnin verran eikä onnistunut kuin puoliympyrä driftit koska aina joko keula sai liikaa pitoja tai perä ei luistanut että sladi olisi jatkunut pitempään.
3IGhuE.gif


Tai tässä ollaan kuivalla asvaltilla


lisää Escort MkII


Dirt rally 2.0 driftailu onnistui hyvin soralla ja lumella (asfvaltilla taas ei). Tässä pelissä voi olla huonot fysiikat myös soralla ja lumella että rwd vois ajaa sladissa hyvin. Liikaa pitoja ehkä johtuen renkaista jotka modernit (ei ole vintage pitoja, ei ollut kyllä dr2.0:kaan), ja mainitsemani pidon simulointi että siinä tapahtuu liian nopeasti muutokset.


Ja selitän tarkemmin miten säädän diffin rwd:
- driving lock: määrittää miten lukossa diff on kaasulla, itse tykkään että kaasunhallinta ei ole kovin vaikeaa eli että voi mennä suht nopeasti kaasu pohjaan (ei jaksa millimetri managerointia kaasu input jossain 20%) ja olla mahdollisimman paljon kaasu pohjasssa -> kierrokset tällöin korkeammat niin ei pitäis jäädä tehoja/vääntöjä pois, voimakkaampi lukko voi tuoda aikahyötyjä ainakin suorilla mutta autonhallinta voi vaikeutua mutkissa niin paljon kun pitää annostella kaasua tarkemmin että häviää ajassa enemmän

- braking lock: määrittää kuinka paljon diff lukkiutuu kun on jarrulla, tätä voi joutua hireromaan enemmän että saa kohdilleen, tästä on hyötyä että saa vakautta jarrulle ja tuo rotaatiota mutkiin mutta liian isolla lukolla kääntää ehkä autoa liikaa josta voi seurata ongelmia ja aikatappiota

- preload: määrittää kuinka paljon diff lukkiutuu kun nostaa kaasun (coastatessa), ja yleensä aktivoituu hetkeksi myös silloin kun alkaa jarruttamaan ja nostaa jalan nopeasti kaasulta pois kokonaan. Tätä voi myös joutua hieromaan pitempään, tästä on hyötyä että saa vakautta mutta liian iso arvo voi pyöräyttää liian nopeasti josta voi tulla ongelmia ja aikatappiota

Alpinessa on kaikki auki pakosti eli driving 0%, braking 0%, prealod 0.00 eli sen ajettavuus on sellainen omituinen ja takamoottori myös
H3 rwd: Sierra on viskoosinen niin se diff arvo yhdistää kaikki nuo 3 juttua (driving+braking+preload samassa arvossa) eli sitäkin joutuu hieromaan ehkä kohdilleen enemmän tai joutuu korjaamaan ajettavuutta paremmaksi muilla säätömuutoksilla

RWD- autoihin lisäksi yleisesti Alignment Rear Toe (in) +2.00 joka hidastaa peräpään pyörähdysnopeutta, ja tuo vakautta koviin vauhteihin
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tossa ajeltua io techin kisa läpi lomailun jälkeen.
On ollut tauolla rallit jo jonkun tovin ja lähes kylmiltään tämän vedin. Nämä kitcari autot on kyllä haastavia ajella, eikä kyllä omia suosikki autoja. Soralla nämä viel menee, mutta asvaltilla ei kiitos. Ohjelmaa tietysti riitti, ykkösellä rengasrikko pari kilsaa ennen maalia ja kerran katon kautta ympäri ja tais siellä olla parit nostotkin. Mutta maaliin ajoin, vaikka ei se ihan putkeen mennyt. Jäänyt tosiaan ajelut vähemmälle, mutta katsotaan saisko vähän enemmän kilsoja, kun alkaa taas kesä syksyksi kääntymään. Eli nähtäneen etapeilla taas.
 
Joo. Tässä tulee rengasrikkoja kyllä pikkasen liian herkästi. Kakkosella kumi puhki, yritin ajaa sillä kun vaihdosta tulee niin iso penaltit, meni vanteella kitkutteluksi ja sitten oli pakko vaihtaa kumi ja maalissa 2 minuuttia toiseksi viimeistä perässä ja 3 minuuttia kärjestä :x3:

Aika paljon oli ohjelmaa muillakin pätkillä kun ihan kylmiltään hyppäsin kisaan monen kuukauden wrc tauon jälkeen.
 
Tullut pelattua tätä WRC:tä lähes julkaisusta ainoana rallipelinä. Dirt Rally 2.0 jäi siis tauolle. Nyt sitten reilun vuoden jälkeen palasin Dirt Rally 2.0 pariin ja hämmästyin miten helpolta se tuntui vs WRC. Autoa ei meinannut saada tieltä ulos eikä rikki millään.
 
Joo sama fiilis itselläkin, että WRC v Dirt2 autot hajosivat tässä WRC:sä useimmin. Mutta omat ajot DR2 tuli ajettua vain päivä, viikko ja kuukausi kisoissa, joissa ei ollut max damagea ja max kulumaa tiessä, joten vaikea itselle verrata noita eroja rikkoihin. WRC tullut lähinnä pelattua io techin kisoja, kun ei ole tarjolla muita kuin klubi kisoja.
 
Alkaakos uusi kausi Iotechin rallissa? Itse kerkesin vain yhden osuuden ajamaan, jolla saikin jo pisteitä, enkä ollut edes viimeinen lopullisissa pisteissä, joka on positiivista!
 
Alkaakos uusi kausi Iotechin rallissa? Itse kerkesin vain yhden osuuden ajamaan, jolla saikin jo pisteitä, enkä ollut edes viimeinen lopullisissa pisteissä, joka on positiivista!
Noniin, eka setti ajettu ja tokana tällä hetkellä. En tiedä, kävikö teillä jotakin (pl, oliko Vataza (? voin muistaa väärin nimen), koska olin aika reilusti ekan etapin jälkeen takana, mutta yhtäkkiä otin ison loikan eteenpäin sijoituksissa ja ajassa. Itselläni tuli yhteen otteeseen auto ajettua suhteellisen pa*kaksi, joka verotti omaa menoa aika rajusti, kunnes sai korjattua. Viimeisessä etapissa oli moottori rikki ja ohjaus veti jatkuvasti vasemmalle, maaliin selvittiin silti.. Hajosipa tosiaan vaihdelaatikkokin, ei ollut kakkosvaihdetta, joka mäkiajossa hyvinkin haastavaa, kun kolmonen liian iso mutta ykkönen rajottimella.

On tämä hyvää hupia vaikka ajelenkin pädillä. Joskus ostin g920 rattipolkimet, mutta silloin ei setuppi antanu myötä. Nyt täytyy kyllä huomattavasti saada pelitunteja, ennen kuin taas ostan. Nyt on kunnon pöytä, joka ei heilu jokaisessa ratinkäännössä. Yleensä tulee ostettua hetken mielijohteesta kaikenlaista, niin nyt jarrua, etten taas osta ja myöhemmin totea jääneen ylimääräisiksi. Tällä hetkellä ainoa hauskuus itselleni on tässä pelissä nämä clubit, toki time trialsseja on tullut joitakin ajeltua, mutta eivät sytytä samoin.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä ole vielä clubiajoja tms. multiplayeriä pelannut yhtään ja muutenkin tullut nyt ajetettua rallia kohtuu maltillisesti pitkän tauon jälkeen. Kokeilin itsekin nyt tätä iotekin rallia. Ei ole tullut aiemmin ajettua mitään näistä jaappanin radoista. Kahta ensimmäistä maltoin käydä etukäteen kertaalleen treenaamassa yhden vedon lävitse. Loppuja en enää jaksanut. Vedin ekaa kertaa nyt aika varman päälle. Viimeiseen settiin sitten ajattelin, että kokeillaas tässä nyt vähän haastaa Vatazaa, mutta ei ois kannattanut. Yliyrittämisellä heti eka sektorin loppupuolella suorilta puuhun ja jäähdytin paskaksi, rengas rikki ja mitä lie muuta. Lyhyt pätkä onneksi, en alkanut rengasta vaihteleen, vaan luistelin loppuun "seiniä pitkin". Ainakin kolmesti meni vielä mutka suoraksi kun ei oikein oikealle enää kääntynyt. Tuo meni sitten täysin penkin alle. Silti taisin kiilata kokonaisuutena tällä hetkellä toiselle sijalle.

Auton tuunailua en ole harrastanut vielä yhtään ja muutenkin peli aika perusasetuksilla. Enemmän tullut vain sunnuntaisuhailtua. Jossain vaiheessa taisin jotain avustuksia pyöritellä minimiin, voisi kyllä ottaa pois päältä niin näkisi mitä ne nyt sitten tekee.

Miten tuo lähtö tulisi ottaa? Nyt kun vertaan omia lähtöjä esim. Vatazaan lähtöihin tuolla racenetissä (analyze), niin sehän lähtee samalla autolla viivalta aivan eri tahtia. Niin kuin olisi jokin lähtökatapultti apuna. Itse lähinnä tekniikkana kaasu pohjaan vähän ennen starttia ja sitten käppäri pois. Vai onko lie sitten ajoitus vain niin paljon parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Samalla tekniikalla itsekin lähden. Aluksi ihmettelin itsekin miten monet lähtee viivalta nopeammin kunnes kokeilen ajoittaa lähdön tarkemmin. Siitä ajoituksesta se katapultti efekti tulee.
 
Tuo on kyllä brutaalia, kun onnistuu auton tuhoamaan (yleensä vielä pirun typerien virheiden seurauksena) ja siitä köröttelet sitten loppumatkan. Itselleni sama kuin @Samppam ettei ole kokemusta (käytännössä mistään näistä ralleista pl. satunnaiset time trialit, pelitunnit luokkaa 3-5h?). Ajamalla oppii eikä tämä niin vakavaa ole, vaikka hauskahan se olisi "pärjätä". Japanin ralli ei onneksi ihan hirveitä ylläreitä tarjonnut sinänsä ja reittinuotit olivat mielestäni hyvin osuvia. Mielestäni vaikuttaa siltä, että joskus varman päälle ajaminen on parempi vaihtoehto, koska silloin säästää suuremmat penaltit/hajoamiset jotka syövät senkin edestä sitä aikaa.

Aiettä, esim yksi omista kolareista joista puhuin aikaisemmin, joka aivan naurettava virhe ja teki sopivasti tuhoa + toki myös söi aika paljon aikaa oli S3 ajassa 4.00 aikalailla tasan :D Kerkesin jarruttaa kyllä, mutta minkäs teet kun vauhtia liikaa niin aivan suoraan tolppaan. En rehellisesti tiedä kuinka noin kävi, keskittyminen vain herpaantui varmaan sopivasti. Tuon tapahtuessa tuli kiroiltua ja "raivottua", mutta jälkeenpäin naurattaa katsoa tuota animaatiota. Näkeekö jostain samalla tyylillä ihan pelikuvana tuon, eikä tuommoisena animaationa?

Huumoria lisää, näköjään myös ekassa stagessa juurikin jälleen neljän minuutin kohdalla oli aikamoinen suoritus, muistan kun onnistuin ajamaan kaiteen väärälle puolelle ja pakko oli ottaa resetti. Aivan mahtavaa ajamista. Täytyy jatkossa varoa tuota 4-minuutin hetkeä kisoissa! Tämä WRC iskee kyllä paljon enemmän, kuin esim F1-sarjan pelit.

käyttäjä Realpulunen meikäläisen nimimerkki.
 
Viimeksi muokattu:
Kävinpä itsekin ajamassa klubin. Meni ihan ok. Nelospätkällä kävin pyörimässä pellolla, kun ei ollutkaan pitoa sen verran kuin oletin/toivoin. Vikan pätkän sössin ihan täysin, kun ajoin aika alussa suoralla liian laidassa ja osuin johonkin kiveen ja sekä vasen eturengas että jäähdytin paskaksi. ‍ o_OTämän siitä saa, kun eksyy mielikuvitusmaailmaan kesken ajon.

Kaiken kaikkiaan aika hankala itselle, kun tulee harvemmin ajettua asfalttipätkiä ja sen myötä Japanikin aika tuntematon mulle.

@Vataza on kyllä melkoinen rattimies! Tai siis rattihenkilö.
 
Viimeksi muokattu:
Ajeltu on techin japan ralli ja valitettavasti matkani päätin jo kolmannen pätkän ihan alussa, kun otin rengasrikon kaide osumaan. Tuli ajettua vähän liian tiukalla linjalla nopeaan mutkaan ja perä lähti irti, niin takarengas otti osumaa kaiteeseen. No eipä ollut vararengasta mukana, niin turha sitä lähes kahta etappia on yrittää kolmella renkaalla. Kakkos sijaa tavoittelin, mutta näin tällä kertaa. Joku tossa kirjoiteli että Vatazaa yrittäisi haastaa, niin onhan sitä itsekkin joskus yrittänyt ja tulos on lähes aina ulos ;)
Mutta uutta yritystä soralla seuraavaksi ja mukavasti näytäisi olevan myös uutta kuskia mukana.
 
Iotechin Kenia ajettu. Perhana kun näkee tiet välillä niin väärin. En hajottanut autoa mutta pitkälle meni pellolle välillä ja sitten sai ihmetellä missä tie.
No ei olis tämän hetkiseen sijoitukseen vaikuttanut mutta olis vähän tiukempaa kisaa saanut. Eka pätkä ainoa jossa en käynyt ulkona :cry:
 
Onhan porukka tietoinen täällä siitä että autojen säädöissä Front Toe toiminto on väärinpäin. Jos haluaa parantaa keulan kääntyvyyttä on laitettava TOE IN positiivenen arvo esim +1.00 eli väärään suuntaan. Joka autossa ja joka maassa se on väärinpäin ja oli jo näin Dirt Rally 2.0 eikä siihenkään koskaan korjattu.

Rear Toe toimii oikeinpäin eli TOE IN positiivinen estää perän kääntymistä(vakauttava tekijä) ja TOE OUT negatiivinen nopeuttaa perän kääntymistä.

Suosittelen jokaista kokeilemaan Front Toe -1.00 ja +1.00 (esim etuvedossa jotka yleensä aliohjaa) että huomaa itsekin sen että toiminto on väärinpäin ja tuo Front Toe IN +1.00 parantaa keulan kääntymistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kenia käyty ajelemassa. Kuten yllä mainittu hyvin vaikea välillä nähdä siinä rynkytyksessä mihin tie vie. Rauhallisesti ajoin, jotta kerrankin Kenian pääsisi maaliin mutta silti sattui pari spinnausta ja yksi puuosuma josta turbo ja jäähy solmuun.
Katsotaan mihin riittää tällä kertaa :thumbsup:
 
Kenia käyty ajelemassa. Kuten yllä mainittu hyvin vaikea välillä nähdä siinä rynkytyksessä mihin tie vie. Rauhallisesti ajoin, jotta kerrankin Kenian pääsisi maaliin mutta silti sattui pari spinnausta ja yksi puuosuma josta turbo ja jäähy solmuun.
Katsotaan mihin riittää tällä kertaa :thumbsup:
Täältä lähdetään haastamaan siis. Hyvä tietää, että varovaisesti on mentävä, itse en ole ikinä ajanut vielä Kenian rallia yleisestikään..
 
Dirty dailies-Päijälä. Lancia 037 eikä kertaakaan pusikossa. Tämä oli jo melkoinen ihme. No yli minuutin jäi silti kärkiajasta.
Liekö perhana ikäkysymys kun ei vaan meinaa pysyä kyydissä. "meinaa"- :facepalm:
 
Dirty dailies-Päijälä. Lancia 037 eikä kertaakaan pusikossa. Tämä oli jo melkoinen ihme. No yli minuutin jäi silti kärkiajasta.
Liekö perhana ikäkysymys kun ei vaan meinaa pysyä kyydissä. "meinaa"- :facepalm:
Voi riippua asetuksista millä ajat. Jos sulla on 900 astetta (ehkä myös iso ffb voima esim. 8Nm simuloiden ohjaustehostimen puutetta tuossa autossa), h-kaavio+kytkin, ground cover ultralla (täysruohikko) etkä oikaise missään (1rengas vähintään tiellä koko ajan), ohjaamonäkymä, ei graafisia nuotteja näkyvillä, et osaa ek:ta täysin ulkomuistista ja jos ei ole edes graafisia nuotteja varalla kun missaa call:n täysin niin sitten körötellään ettei aja ulos, auton säätö ei ole parhain/nopein mahdollinen, et treenaa ek:ta yhtään ennen ajoa = jää helposti useita sekunteja km esim. 2-5s/km.

Nyt sun ero n. 2,62s/km kärkeen (jos 60s kärjestä 22,9km ek)

Kyllä nuo nopeimmat käyttää useasti kaikki mahdolliset helpotus keinot nopeimman ajan tekemiseen, realismi tmv on ihan yhdentekevää.
 
Viimeksi muokattu:
Dirty dailies-Päijälä. Lancia 037 eikä kertaakaan pusikossa. Tämä oli jo melkoinen ihme. No yli minuutin jäi silti kärkiajasta.
Liekö perhana ikäkysymys kun ei vaan meinaa pysyä kyydissä. "meinaa"- :facepalm:
Pitkillä Suomen pätkillä erot kasvaa isoiksi jos empii eikä luota ajaa nuotin mukaan kovaa.
Helposti tulee varuiksi liikaa nosteltua ja jarruteltua.

Kyseistä pätkää muutaman kerran ajanut time trialissa, muttei mikään pätkä kyllä ulkomuistista mene.
95% ajetuista tunneista tullut clubeja ajamalla ja monissa pätkissä muistan vaaranpaikat.
 
Tulipa taas tuo Kenia ajeltua läpi treenaamatta. Ilman isompia havereita kuitenkin. Pieni käpy kävi renkaiden kanssa ja ajoin samalla setillä toka pätkästä alkaen loppuun asti. Mikä sitten lie noilla vaikutus. Viimeisessä pätkässä jäi muutamakin kohta harmittamaan ja sitä tuli jälkikäteen vedettyä time trialissa samalla autolla (Mcrae R4) puolisen kymmentä kertaa. Vinkki grafiikoiden laskemisesta (nurtsit pois) oli ihan hyvä ja helpotti hommaa. IOtekin kisassa ajoin tuon eka kertalaisena aikaan 3:27.010 min. Kun hieroin muutamaan kertaan, niin sain painettua ajan 3:11.9xx luokkaan ja totesin että tuosta ei ihan heti minun taidoilla enää paranneta. Tosin iotekin kisan ajoin näytöltä ja nuo time trialit VR laseilla, joka ehkä on kuitenkin vähän huonompi lopulta jos oikein haluaa isoa kovaa ajaa ja kaikki kymmenykset pois. Laseissa tarkkuus jää kuitenkin huonommaksi. Kyllä nuo pätkät pitäisi ajaa muutamaan kertaan lävitse jos haluaisi pisteitäkin kerätä. Ehkä jos ajaisi yhden stagen / päivä ja ensin treenaisi jonkin kerran niin voisi olla fiksu. Pitkien pätkien kanssa vain kärsivällisyys ei riitä :smile:
 
Kenia tuli vedettyä läpi ja tarkoituksen rauhallisesti maaliin, kun on aika haastava ralli. Mutta mutta kolmos etapilla tuli otettua aika paljon damagea ihan lopussa pitkällä suoralla, kun suoran lopulla lähti kirjoittaa penkkaan ja osuma puuhun tietty. Nelos etapilla kävi samat kylmät, eli pitkä suora koitui taas pyörimiseen. Oli muuten viimeinen etappi merkattu poweriksi? Eli kysymys kuuluu, että saako siitä lisä pisteitä? Jos näin, niin olisi ehkä pitänyt säästää yhdet uudet renkaat sille etapille. Hyvät kisat on menossa ja porukkaa mukavasti mukana. Pitäisi vaan ottaa enemmän kilsoja, että pärjäisi.
 
@-TB- Noi suorat on kyllä jännästi tosi pahoja, ei tarvi suurta virhettä niin nappaa liikaa sivuun ja jälki on sen mukaista. Itsellä kävi sama homma, en tosin muista mikä etappi. Kova ralli tuo Kenia, mutta tykkäsin kovasti. Auto oli taas tuusannuuskana ja mistään erityisemmistä sijoista edes turha puhua. Kisa lähti jo ekan etapin aikana alamäkeen, vaikka olin timetrialissa harjoitellutkin ensimmäistä etappia, mutta olinkohan joku vajaa 30sek hitaampi sitten tässä klubin puolella. Kohti seuraavaa!
 
Juu ja eikä toi seuraava Kreikan ralli ainakaan helpompi ole. Siinä on varmasti tullut itselle kaikkein eniten terminal damageja, kun liika vauhti on ajattanut tieltä rotkoon. Niille jotka ei tiedä, niin quick playssä voi luoda tismalleen saman kisan jota esim io tech kisoissa ajetaan, eli voi treenata samoissa olosuhteissa. Toi time trial kun on optimi olosuhteissa ajoa, niin eroa ajossa on aika paljon verrattuna max kulumaan ja auto hajoamiseen. Pienellä vaivannäöllä sen saa tehtyä, jos tykkää harjoitella ennen kisoja oikeissa olosuhteissa.
 
Iotechin Kreikka, liikaa vauhtia 3 mutkassa. Perä tipahti jyrkänteeltä ja sinne rojahti koko auto. (Terminal damage).
Dirty Dailies Kreikka, liikaa vauhtia 3 mutkassa. Perä tipahti jyrkänteeltä ja sinne rojahti koko auto. (Terminal damage).
Ihan samanlaiset törttöilyt molemmissa :mad:
 
Iotechin Kreikka, liikaa vauhtia 3 mutkassa. Perä tipahti jyrkänteeltä ja sinne rojahti koko auto. (Terminal damage).
Dirty Dailies Kreikka, liikaa vauhtia 3 mutkassa. Perä tipahti jyrkänteeltä ja sinne rojahti koko auto. (Terminal damage).
Ihan samanlaiset törttöilyt molemmissa :mad:
Hah! Onkohan sama mutka mistä itekki vedin Career modessa pari kertaa peräkkäin. En muista yhtään mikä Kreikan erikoiskoe se oli, mutta nopeassa kohdassa tuntuu menevän täydellisesti, ja sitte huomaa että mutka onkin pidempi ja auto liukuu vasemmalle jyrkänteeltä alas. Kummallaki kerralla kerkesin huudahtaa "EI!", kun huomasin ettei jarru kerkeä auttamaan. :D

Valitin keväällä Career moden epäselvyydestä ja sitä se on kyllä vieläkin, mutta yrityksen ja erehdyksen kautta kun opin miten se toimii, niin on kyllä paras mitä oon rallipeleissä nähny. Jos parantavat sitä ja myyvät vaikka DLC:nä ensi vuonna niin taidan ostaa.
 
Eilen tuli Kreikan ralli ajettua ja oli kyllä yllätävän "virheetöntä" ajoa. Kerran nelos ek:lla lipsahti ulos tieltä, mutta sain kynnettyä ylös ilman resettiä ja kerran olin poikittain tiellä että joutu ottaa pakki ykköstä että pääsi taas oikeaan suuntaan jatkamaan.
Läheltä piti tilanteita oli kyllä senkin edestä :lol:
 
Kreikka ajettu ja sijoitus tällä hetkellä 7. Äärettömän tyytyväinen sijoitukseen ja omaan ajoon, vaikka olikohan tokalla etapilla kävi aika kardinaali munaus ja ajoin kivikkoa päin ja siitä tuli ajallista menetystä jonkin verta + auto otti hittiä, mutta loput rallista tuli ajettua hyvinkin siististi (ja varovaisesti). Hyvä ralli oli tämä itselleni ja josko saisi edes jotain pisteitä taulukkoon!
 
Chile avattu. Lähdin nyt sillä ajatuksella, että pyritään top3:een ja treenailin tässä pitkin päivää jo eka pätkää. Parhaimmillaan pääsin aikaan 6:03, jolla pääsi time trialin leaderboardilla sijalle 12.
1726337485647.png

Nyt illasta vedin vielä pari-kolme kertaa lävitse niin että aina jäi alle 6:10. Ajattelin että eiköhän se tuohon mene vähän varmistelemallakin. Noh kun lyötiin tositilanteessa sitten kypärä päähän ja lähtölaskenta alkoi, niin eihän se pokka ihan kestänyt. Vähän liikaakin varmistelemiseksi meni joissain kohdin, joka sotkee rytmin ja rokottaa heti. Alle 6:10 olisi kuitenkin päästy, jos en olisi sählännyt seinään yhdessä kohtaa. Siihen tuhrautui ainakin 5s, onneksi oli sellainen paikka että pääsin suht nopeasti kuitenkin jatkamaan... Noh, parhaani yritin ja katsotaan mihin se riittää. Muut pätkät saa nyt jäädä toiseen ajankohtaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 178
Viestejä
4 504 042
Jäsenet
74 337
Uusin jäsen
Sipulix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom