Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Olin yllättynyt. VR toimii hyvin ja todella hyvillä FPS:llä, paremmilla paljon kuin Dirt Rally2. Nyt jaksaa taas ajaa, ei tuo flatscreeniltä ajaminen ole enää oikein mahdollista, vaikka parempiin aikoihin sillä pääsee. Radalla taas toisinpäin näyttää menevän se.
 
Olin yllättynyt. VR toimii hyvin ja todella hyvillä FPS:llä, paremmilla paljon kuin Dirt Rally2. Nyt jaksaa taas ajaa, ei tuo flatscreeniltä ajaminen ole enää oikein mahdollista, vaikka parempiin aikoihin sillä pääsee. Radalla taas toisinpäin näyttää menevän se.
Millä asetuksilla pelailet?

Mulla tilanne taas sellainen että Dirt 2.0 toimii aika aika pitkälti moitteetta ja näyttääkin ihan kivalle, nyt tämä WRC näyttää mulla toimivilla asetuksilla PS2 peliltä ja silti ei ole kovin smuutthi tapaus. Lisäksi molempien silmien ruuduissa loppuu jotenkin kuva kesken, tasainen musta viiva nähtävissä reunoissa.

UEVR sätöstelykin toimi paremmin, näytti kyllä yhtä huonolta myös..
 
Viimeksi muokattu:
Vr experimental beta. Sitähän se on, pyörii huonosti ja näyttää karseelta, voi mennä hetki kun optimoidaan... silti en aio enää ajaa flatscreenilta
 
Noniin tuohan oli heittämällä paskin VR toteutus mitä on tullut vastaan. Onneksi on vielä beta asteella. Paljon on pojilla hommaa vielä...
 
Millä asetuksilla pelailet?

Mulla tilanne taas sellainen että Dirt 2.0 toimii aika aika pitkälti moitteetta ja näyttääkin ihan kivalle, nyt tämä WRC näyttää mulla toimivilla asetuksilla PS2 peliltä ja silti ei ole kovin smuutthi tapaus. Lisäksi molempien silmien ruuduissa loppuu jotenkin kuva kesken, tasainen musta viiva nähtävissä reunoissa.

UEVR sätöstelykin toimi paremmin, näytti kyllä yhtä huonolta myös..

Kaikki high/ultra ja pp medium

Laseina G2 Reverb, 4090 ja 13900K
 
Vr experimental beta. Sitähän se on, pyörii huonosti ja näyttää karseelta, voi mennä hetki kun optimoidaan... silti en aio enää ajaa flatscreenilta

Itsellä kyllä täysin päinvastaiset kokemukset, piti käynnistää Dirt Rally 2 ja todeta että edelleen se huonosti pyörii vs. tämä.
 
surkea esitys, ei lähde edes käyntiin, varjo+steamvr yhdistelmällä. kokeilin ilman openxr ja se enabloituna.
edit: enpä ole näköjään ainut VR crashes with Varjo Aero
 
Viimeksi muokattu:
surkea esitys, ei lähde edes käyntiin, varjo+steamvr yhdistelmällä.

Aeron ei edes luvattu toimivan

What VR headsets are supported in EA SPORTS™ WRC?
Using OpenXR technology via Unreal Engine, a wide range of headsets should be compatible with EA SPORTS™ WRC.

Additionally, we have tested and can confirm the following headsets are supported:

  • Meta Quest 3
  • Meta Quest 2
  • Meta Quest Pro
  • Valve Index
  • Oculus Rift S
  • Oculus CV1
  • HTC Vive
The following are considered “partially supported” at this time:

  • HTC Vive Cosmos
  • HTC Vive Pro 2
OpenXR based Headsets not listed above (and not on the “not supported list” below) may work, but we cannot guarantee full functionality at this time.
 
Itsellä kyllä täysin päinvastaiset kokemukset, piti käynnistää Dirt Rally 2 ja todeta että edelleen se huonosti pyörii vs. tämä.
5600h, 3070 läppärillä VDllä pelatessa dlss auto asetuksella preset quality low, niin pystyy pelailemaan, mutta esim olikos se nyt korsika, jossa pätkä läpi ahtaan kylän, niin ei tule mitään.
Ja tolla läppärillä AMS2 pyörii täysin ultragrafiikoilla.
No mutta tehokkaampaa rautaa niin eiköhän se siitä.

Mutta jo ennen starttia autossa päätä pyöritellessä ei ole yhtään smooth, jännästi jotenkin nykii kuva. Ja kirkkaudessa ongelmia, jotkut tiet "washed out", mutta esiintyy sitä muissakin peleissä.
Joka tapauksessa, VR laseilla jatketaan. Toivottavasti parantuu ajan myötä
 
Positiivista että siellä on edes yritystä saada VR tähän, toivotaan että riittää panostusta saada toteutuksesta kelvollinen. Aerojen omistajana ei kannata ilmeisesti ihan vielä hommata, katotaan jos syksyyn mennessä tilanne parantuisi.
 
5800X, 6900XT ja Quest3 (piuhalla oculus link/steam vr). Melko pelikelvoton on vielä VR. Kuva nykii, repeilee, kirkkaus vähän mitä sattuu, väliin tiestä saa oikein mitään selvää, välissä mittaristot täysin mustaa jne. Muutenkin grafiikassa ei kehumista ultrallakaan. Mutta jospa se tästä ajan kanssa. Dirt2 pelaa tähän nähden varsin kivasti.
 
Täälä vanha hyvä 8700k ja 7800xt näyttiksenä, VD kanssa high asetuksella pelaa jotenkin jos pelissä melkein kaikki käännetty nolliin. Virtual desktopissa SteamVR kanssa toimi tosi huonosti, VDXR pelaa ihan "ok".

Anti aliasing on aivan umpisurkea ainakin omalla setupilla, "LOW" asetuksella kuvaa voisi jopa kehua tarkaksi mutta on todella rakeinen kauttaaltaan, ei siis pelkästään mallien reunat tms. Sitä kun kääntää mediumille tai jopa epicille niin menee niin muussiksi ettei mitään järkeä.
 
Sain pelittämään todella hyvin SteamLinkin kautta, mutta sitten aloin ahneeksi ja testasin nostaa resoluutiota. Sen jälkeen alko katkaisemaan yhteyttä lasien ja koneen välillä vaikka laskin resoluution takasin alkuperäseks.
 
No oletus on jos index pelaa ja steamvr toimii niin aerokin pelaa. Eipä listalla ollut pimaxiakaan ja pimax crystal toimii.
Mutta odotellaan..
sain Varjolla pelaamaan, openxr toolkitistä disable, Varjo basesta openxr pois, steamvrstä openxr apit pois(ei ehkä tarvii).
Mutta, ei tuota pysty pelaamaan stutteroi aivan älyttömästi. hiiri ei myöskään pelaa valikoissa, ja jostain syystä joku näppäin laittaa pelin taustalle ja saa ihmetellä kun ei mikään nappi pelaa(valikoissa onneksi vaan). muuten kyllä huikeaa fiilis vaikka silmiin tuo kävikin.
odottelemma siis pätsiä/ejä...
 
Mulla tää on menny koko ajan huonompaan suuntaan ja Quick Play Solon koneen generoimilla pätkillä sataa vähintään 90% ajasta. Se vie loputkin suorituskyvyt.

EDIT: Joo, ite taisin sontia pelin päälle poistamalla AA:n Engine.inistä kokonaan. Nyt on se rivi otettu pois ja taas pelittää oikein kevollisesti ainakin kuivalla kelillä ja päivällä.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen otin ensipuraisun pelin omasta VR tuotoksesta. 5800x3d, 7800xt, 32gb ram ja Quest2 Steam Linkillä toimi suoraan ilman kikkailua. Ajelen 72Hz, niin saa pitää grafiikat aika kovina. Advanced valikkoon en koskenut lainkaan, siellä mulla on ultra pohjana ja sieltä ne heijastukset ym pienelle tai minimiin mitkä jo flatilla teki ongelmia. Lisäksi mulla on alusta asti ollut se puukotettu engine.ini mistä on ollut tässä keskustelussa jo monesti juttua. Basic graphicsista reso täysille, AA high ja vähän haeskelin muita säätöjä että sai vähän nätimmän näköiseksi. Eihän tämä ole ikinä flatillakaan ollut erityisen nätti ja suunnilleen samaan sen sai VRssä niin että pysy siinä 72fps. Vasta yhden pätkän ajoin niin että stoppailin ja säädin kuvaa vähän väliä ja sitten kerran ajoin sen vauhdilla läpi. Jäähän tuossa nyt pari klikkausta pois uevr verrattuna. Suorutuskykyvertailua en osaa yhdeltä istumalta tehdä, varsinkin kun peli itse muutti grafiikka asetukset alkuun, niin en muista ihan tarkkaan millä ajoin uevrllä.
 
Mikä render resolution sulla on? Oon miettiny kans josko vaihtaisin tän 2080 Superin 7800xt:hen.
 
Mikä render resolution sulla on? Oon miettiny kans josko vaihtaisin tän 2080 Superin 7800xt:hen.

Ai SteamVR asetuksista? Täytyy ihan tarkastaa jahka pääsee seuraavan kerran koneelle. Nyt en koskenut siihen ollenkaan, kun pelin säätöjä vaan räpelsin, mutta yleensä se on kai ollut 150% jos en ihan väärin muista :hmm:
 
Joo, sitä Steam VR:n resoa just mietin. 150% riittää vastaukseks oikein hyvin. Itellä Steamlink lopettaa wörkkimisen melkein heti kun auto lähtee liikkeelle, joten Quest Linkillä joutuu ajaaa.

Muuten se basic settingsien resoluutio taitaa vaikuttaa ainoastaan näytöllä näkyvään kuvaan eli se vie vaan turhaan resursseja jos on lasit päässä. Mulla se on pienimmällä ja windowed -moodissa, niin on prossulla ja näyttiksellä yks kuva vähemmän mihin satsaavat.
 
Joo, sitä Steam VR:n resoa just mietin. 150% riittää vastaukseks oikein hyvin. Itellä Steamlink lopettaa wörkkimisen melkein heti kun auto lähtee liikkeelle, joten Quest Linkillä joutuu ajaaa.

Muuten se basic settingsien resoluutio taitaa vaikuttaa ainoastaan näytöllä näkyvään kuvaan eli se vie vaan turhaan resursseja jos on lasit päässä. Mulla se on pienimmällä ja windowed -moodissa, niin on prossulla ja näyttiksellä yks kuva vähemmän mihin satsaavat.

Ahaa. Enpä tuota tiennytkään. Oli vaan niin puuroa default asetuksilla kun ekan kerran käynnisti VRssä ja tuo pomppas silmään, niin naputtelin sen vaan siitä täpölle samalla kun aloin muita asetuksia myös veivaamaan. Täytyykin ottaa sitä pienemmälle ja testata vaikuttaako kuinka.
 
Ei ole hetkeen tullut seurattua. Päivityksiä näköjään tipahdellut peliin ihan kiitettävästi, uusimpana #PATCH 1.8.1 ilmeisesti hiottu VR:ää kondikseen, onko muutoin ajettavuus simumaisuus parantunut vai pysynyt ennallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pelki toimi sinänsä oikein hyvin. Vr tarvii vielä vähän säätöä ainakin mun köykäsemmällä kokoonpanolla.
 
En tiedä saanko mainostaa omaa klubia täällä, joten modet poistakoon, jos on sääntöjenvastaista toimintaa.

Mutta! Jos kiinnostaa ajaa rallia erittäin haastavassa säässä, kannattaa edes harkita liittyvänsä tähän mun klubiin. Sää on miltei joka pätkällä haastava tai sitten sellaista vaihtelua tarjolla, että rengasvalintaa saattaa joutua hieman pohtimaan. Tänään alkoi uusi mestaruustaistelu. 4 rallia ja jokainen kestää 4 päivää.

Hardcore damage enabled, track degradation maximum, tuning ja assists enabled ja bonuspisteitä pätkän voitosta.
 
Kyllä tänne klubeja mahtuu. Juuri tänään kävin ajamassa io techin klubikisan ja oli se surullista kun Vataza oli ehtinyt ajaa pohjat sinne. Vaikka olinkin 2 kuskin joukossa vahvasti toisena, niin 1min 30s kolmen ajetun pätkän jälkeen perässä tuntuu kyllä pahalta:x3:
 
Onko kenelläkään tietoa milloinkohan sataisiin vr:n päivitystä? Tällä hetkellä se toimii paljon huonommin kun aikoinaan UEVR:llä. Ongelmana lähinnä ruudun repeily, mikä alkaa minuutin-kahden jälkeen ja jotenkin kummasti jatkuu headsetissä pelin lopettamisen jälkeenkin. Steam Linkillä koko homma kaatuu.
 
Onko kenelläkään tietoa milloinkohan sataisiin vr:n päivitystä? Tällä hetkellä se toimii paljon huonommin kun aikoinaan UEVR:llä. Ongelmana lähinnä ruudun repeily, mikä alkaa minuutin-kahden jälkeen ja jotenkin kummasti jatkuu headsetissä pelin lopettamisen jälkeenkin. Steam Linkillä koko homma kaatuu.

Mikähän sen sulle tekee :hmm: Mulla toimii ihan kohtalaisesti. Steam Linkillä pelaan eikä ongelmaa. Kokeile säätää SL bitrate vähän pienemmäksi. Mulla teki Airlinkin kanssa aiemmin samaa että Airlinki kaatui ja meni lasitkin ihan jumiin jos pyydetty bitrate olikin suurempi kuin tarjolla oleva.
 
Mikähän sen sulle tekee :hmm: Mulla toimii ihan kohtalaisesti. Steam Linkillä pelaan eikä ongelmaa. Kokeile säätää SL bitrate vähän pienemmäksi. Mulla teki Airlinkin kanssa aiemmin samaa että Airlinki kaatui ja meni lasitkin ihan jumiin jos pyydetty bitrate olikin suurempi kuin tarjolla oleva.

Joo kiitos vinkistä. En tiedä mikä on SL Bitrate tai mistä sen Steam Linkin asetuksista löytäis, mutta säädin renderöintilaatua mediumille sillä seurauksella, että peli kaatui vasta kolmannen ja neljännen ek:n välissä eikä suinkaan ekan alussa kuten tähän mennessä. Grafiikat kyllä sitten olikin niin puuroa, että Kenian sateessa ei nähnyt yhtään missä tie meni, että ei sekään oikein ratkaisuksi sovi.

Tomiskohan se UEVR vielä? Just ennen virallista VR-tukea se ei toiminu mulla enää tässä pelissä.
 
Tuossahan oli joku perustavan laatuinen Unreal Engine ongelma VR käytössä "deferred rendering" josta moni pelintekijä on kirjoittanut. Tuo aiheuttaa monia ongelmia, joista ei yksinkertaisesti pääse eroon ilman isompaa muutosta.

 
En mä tiedä. UEVR:llä pyöri mulla ihan kohtuullisesti mun 2080 Superilla. Nyt ei enää lähellekkään niin hyvin. SteamLink kaaatuu ja Airlinkissä repeilee ja pätkii kuva loppua kohti.
 
Joo kiitos vinkistä. En tiedä mikä on SL Bitrate tai mistä sen Steam Linkin asetuksista löytäis, mutta säädin renderöintilaatua mediumille sillä seurauksella, että peli kaatui vasta kolmannen ja neljännen ek:n välissä eikä suinkaan ekan alussa kuten tähän mennessä. Grafiikat kyllä sitten olikin niin puuroa, että Kenian sateessa ei nähnyt yhtään missä tie meni, että ei sekään oikein ratkaisuksi sovi.

Tomiskohan se UEVR vielä? Just ennen virallista VR-tukea se ei toiminu mulla enää tässä pelissä.

Siis lyhensin vaan Steam Link - >SL kun en jaksanut kirjoittaa sitä montaa kertaa peräkkäin. Bitrate löytyy ihan sieltä asetuksista kun olet SteamVRssä. Mäkin alkuun nostin sitä turhaan liian ylös. Riippuu wlan boksista, mutta mulla on dedikoitu 5GHz purkki (jolle mainostetaan lähemmäs 866Mbps tjsp) melkein pään vieressä ja tuntuu että joku 100Mbps on maksimi mitä voi käyttää ilman että tulee kaikennäköisiä ongelmia. Kokeile alkuun vaikka joku 70Mbps, sen ei pitäisi vielä Q2 resoilla juuri vaikuttaa kuvanlaatuun negatiivisesti.
 
Siis lyhensin vaan Steam Link - >SL kun en jaksanut kirjoittaa sitä montaa kertaa peräkkäin. Bitrate löytyy ihan sieltä asetuksista kun olet SteamVRssä. Mäkin alkuun nostin sitä turhaan liian ylös. Riippuu wlan boksista, mutta mulla on dedikoitu 5GHz purkki (jolle mainostetaan lähemmäs 866Mbps tjsp) melkein pään vieressä ja tuntuu että joku 100Mbps on maksimi mitä voi käyttää ilman että tulee kaikennäköisiä ongelmia. Kokeile alkuun vaikka joku 70Mbps, sen ei pitäisi vielä Q2 resoilla juuri vaikuttaa kuvanlaatuun negatiivisesti.

Kiitos, mutta ei auttanut. Katkaisee aina vaan yhteyden SteamVR:ään. Mulla toimii/toimi ihan hyvin UEVR:n kanssa aurtomaattisella kaistanleveydellä ja nyt alkuun 200MBit Airlink toimii ihan hyvin ennenku alkaa nykii 3 minuutin jälkeen. Wifi 6 purkki löytyy.
 
wrc1.png


wrc2.png



Luin täältä että VR-tuki on vihdoin tullut! Menin samantien Steamiin, niin siellähän oli tuollainen bundle mahdollisuus (-30%) kun omistaa Dirt Rally 2. Sielä se nyt latautuu, ja nyt kun luin ketjua eteenpäin niin huomasin ettei VR:n toimivuus olekaan 100% varmaa... :D VOIVVVV
 
wrc1.png


wrc2.png



Luin täältä että VR-tuki on vihdoin tullut! Menin samantien Steamiin, niin siellähän oli tuollainen bundle mahdollisuus (-30%) kun omistaa Dirt Rally 2. Sielä se nyt latautuu, ja nyt kun luin ketjua eteenpäin niin huomasin ettei VR:n toimivuus olekaan 100% varmaa... :D VOIVVVV

Muista että Steamissa saat testata peliä sen 2 tuntia ja palauttaa jos ei toiminutkaan tarpeeksi hyvin. Lisäksi jos ei kiirettä ole niin peli on käynyt jo parissa aiemmassa alennuksessa 19,99€ hinnassa joten olettaisin että Summer Salen aikaan taas tuohon hintaan (kesäkuun lopulla). Ainakin voisi jotain korjauksia tulla VR toteutukseen tällä aikavälillä
 
Harmittaa, kun peli on ihan loistava, mutta pidempien pätkien loput menee niin vr:ssä puuroksi, että arvokkaita sekunteja menee laitteiston takia varman päälle pelaamiseen. Sormet syyhyäis jo kovempiin vauhteihin (eli luultavasti metsään).
 
Harmittaa, kun peli on ihan loistava, mutta pidempien pätkien loput menee niin vr:ssä puuroksi, että arvokkaita sekunteja menee laitteiston takia varman päälle pelaamiseen. Sormet syyhyäis jo kovempiin vauhteihin (eli luultavasti metsään).
 
Pitäiskö tätä pelata ilman apuja vai rampautanko itseni turhaan? Hämäävästi siellä puhutaan esim. ABS:stä mitkä on oikeissakin autoissa, eikä keinotekoisesta "jarruavustuksesta" mitä se ymmärtääkseni pelissä on?

VR:ää en kerennyt testaamaan, mutta näytöltä pyöri hyvin, mutta kauas katsoessa grafiikat on kyllä niin epätarkkaa ettei ole ihmekkään! Aivan kuin render scale olisi vain 80%, eikä 100%. Pitää googletella kun muilla on varmasti samaa ongelmaa.
 
Täälläkin vähän samaa ongelmaa kun ylempänä VR:n kanssa, että saa pelin juoksemaan 90fps:ssä niin saa vetää asetukset sen verran alas että kaikki on yhtä puuroa, välillä vähän turhan vaikeeta erottaa tietä pusikosta, ja silloinkin tietyillä pätkillä droppaa pahasti hetkellisesti mikä ei sitten auta asiaa yhtään.

Kokeilin myös vetää kaikki asetukset lähes tapissa ja käyttää Questin ASW:tä, tuleehan siitä huomattavan paremman näköinen mutta tuntuu että latency nousee ja ghosting on sen verran paha ettei silmät tahdo kestää.
 
En tiedä kiinnostaako kiviäkään, mutta laitetaan silti ajatuksia techin klubi kisasta. Omalta osalta itselle vaikeat asvaltti kisat meni persiilleen, kuten arvelinkin. Kovasti yritin haastaa kunkkua eli Vatazaa lumella ja soralla. Lumella päästiin jo lähelle, mutta soralla AOC kisa meni varmaan jo yli yrittämiseen ja syheröisessä kisassa oli vaikeaa löytää hyvää ajo rytmiä ja ajolinjat olivat melko leveitä. Säädöt AOC ralliin ei ollut varmasti optimaaliset, kun tuntui että koko ajan perä luistaa. Vaikka kisa on viel kesken, niin onnittelut jälleen kerran Vatazalle. Katsellaan millaisen kisa Punaparta meille seuraavaksi tarjoaa ja jos tarjoaa niin peukut sille.
 
Sain vihdoin frame raten ylös ja tiukoissa mutkissa tulevaa droppailuakaan en ole huomannut! Ehkä siihen auttoi pelkästään se että nostin reilusti grafiikka-asetuksia, eli tekstuurit, tie ja puut täysille niin loppu nykiminen ja frame rate on erittäin hyvä. Heijastukset, peilit, jne. turhat pidän silti minimissään. Mutta tein muutakin, ja tämä kuulostaa niin kummalta, että kirjoitan erikseen.

Luin redditistä että joku oli saanut pelin toimimaan paremmin kun käynnisti pelin suoraan Meta Quest Linkin kautta kaapelilla ilman SteamVR:ää. Kokeilin ja voin kertoa että siinä tapahtui jotain outoa kun pätkiminen alkoi jo valikossa ja painalluksetkin tuli myöhässä. Mutta sitten itse rallissa alkoi toimia hyvin, ja siitä yllättyneenä aloin nostella asetuksia kuten ylempänä kirjoitin. Äsken pelasin taas Steam Linkin kautta ja toimi erittäin hyvin. Voiko olla että peli tunnisti Meta Quest Linkin ja latasi jotkut sille sopivat asetukset? En tiiä.
 
Sain vihdoin frame raten ylös ja tiukoissa mutkissa tulevaa droppailuakaan en ole huomannut! Ehkä siihen auttoi pelkästään se että nostin reilusti grafiikka-asetuksia, eli tekstuurit, tie ja puut täysille niin loppu nykiminen ja frame rate on erittäin hyvä. Heijastukset, peilit, jne. turhat pidän silti minimissään. Mutta tein muutakin, ja tämä kuulostaa niin kummalta, että kirjoitan erikseen.

Luin redditistä että joku oli saanut pelin toimimaan paremmin kun käynnisti pelin suoraan Meta Quest Linkin kautta kaapelilla ilman SteamVR:ää. Kokeilin ja voin kertoa että siinä tapahtui jotain outoa kun pätkiminen alkoi jo valikossa ja painalluksetkin tuli myöhässä. Mutta sitten itse rallissa alkoi toimia hyvin, ja siitä yllättyneenä aloin nostella asetuksia kuten ylempänä kirjoitin. Äsken pelasin taas Steam Linkin kautta ja toimi erittäin hyvin. Voiko olla että peli tunnisti Meta Quest Linkin ja latasi jotkut sille sopivat asetukset? En tiiä.

Itse huomasin sen bitrate pullonkaulan juuri samalla tavalla. Eli huonoilla grafiikka asetuksilla ja asetusten muuttamisella ei ollut juuri vaikutusta. Sitten laitoin grafiikka asetukset täpölle ja peli alkoi pyöriä sujuvammin vaikka fps laski sinne 50 paikkeille. Sitten tajusin että pätkiminen ei ole tullut koneen kyvystä pyörittää peliä vaan streamerin kyvystä siirtää se koneesta laseihin. Laskin sitä bitratee alas ja tiettyjä grafiikka asetuksia, niin alkoi pyöriä sujuvasti ok kuvanlaadulla sillä 72fps mitä ite tykkään käyttää. Ei välttämättä päde sama kaikille, mutta se on yksi osa-alue mikä kannattaa tarkastaa ja kokeilla.
 
Itse huomasin sen bitrate pullonkaulan juuri samalla tavalla. Eli huonoilla grafiikka asetuksilla ja asetusten muuttamisella ei ollut juuri vaikutusta. Sitten laitoin grafiikka asetukset täpölle ja peli alkoi pyöriä sujuvammin vaikka fps laski sinne 50 paikkeille. Sitten tajusin että pätkiminen ei ole tullut koneen kyvystä pyörittää peliä vaan streamerin kyvystä siirtää se koneesta laseihin. Laskin sitä bitratee alas ja tiettyjä grafiikka asetuksia, niin alkoi pyöriä sujuvasti ok kuvanlaadulla sillä 72fps mitä ite tykkään käyttää. Ei välttämättä päde sama kaikille, mutta se on yksi osa-alue mikä kannattaa tarkastaa ja kokeilla.
En ole koskenu Metan tai SteamVR:n streamaus/bitrate juttuihin ollenkaan. Tuossa myös vähentyi ja melkein katosi myös ne mutkissa tulevat dropit, nyt tulee enää harvoin ja silloin kun tulee se pätkäisy on lyhyt eikä haittaa juuri ajoa. Siksi epäilen että vika on pelissä, jos nuo liittyvät toisiinsa.

Äsken tuli eka kaatuminen kesken kisan... Paljon pientä vikaa tässä, mutta muuten tykkään tällä hetkellä enemmän mitä Dirt Rally 2:sta. Monia syitä varmaan mistä johtuu, mutta yksi taitaa olla se että tässä on enemmän mäkiä DR2:ssa. :D Myös ysikymppisistä mutkista selviän kunnialla tässä pelissä paljon paremmin ja niitä myös on enemmän.

Uramoodi on myös ollut hyvä tähän asti. Paitsi että peli itse yrittää hämmentää pelaajaa lyömällä eteen ties mitä turhaa insinöörien hankintaa ja niiden tutoriaaleja, vaikka niitä ei tässä juniori WRC:ssä tarvitse, kannata tai kerkeä ottaa. Kannattaa tehdä vain ne asiat joita rahoittaja haluaa, eli niistä löytyy se pieni ikoni. Olin jo lähellä heittää koko uramoodin mäkeen, kun se tuntui olevan niin sekava, mutta ei siinä olekaan kuin yksi "reitti" mitä pitkin edetä. Varmaan sitten niissä juniorin jälkeen tulevissa WRC ja WRC2 uramoodeissa alkaa tulla oikeita valintoja vastaan.
 
Onko tässä mahdollisuutta ajaa omaa haamuautoa vastaan tai edes vertailla omiin edellisiin aikoihin? Testailen autoja tekemällä rallin pelkästään Saakosken erikoiskokeesta ja ois mukava nähdä haamuauto.

Niin ja mitä sarjaa tässä kannattais harjoitella eniten? Mitä pelataan netissä tai tuolla klubissa eniten, tai mikä on porukan suosikki?
 
Time Trialissa on joo hhamuauto, mutta se pitää laittaa päälle valikosta kun olet pätkällä. Sit restart ja avot. Joka kerta uusiks kun aika paranee.
 
Time Trialissa on joo hhamuauto, mutta se pitää laittaa päälle valikosta kun olet pätkällä. Sit restart ja avot. Joka kerta uusiks kun aika paranee.
Niinpä näyttää! Tuo Time Trial on just se mitä meikän ois pitäny ajaa noiden generoitujen rallien sijasta, eihän niistä jää edes ajat talteen.
 
Time Trialissa on joo hhamuauto, mutta se pitää laittaa päälle valikosta kun olet pätkällä. Sit restart ja avot. Joka kerta uusiks kun aika paranee.
hetkonen, mites sen saa automaattisesti pois päältä, mulla se on tähän asti aina ollu niin päin että joutuu aina ottamaan sen pois ku lähtee pätkälle.
 
Itse huomasin sen bitrate pullonkaulan juuri samalla tavalla. Eli huonoilla grafiikka asetuksilla ja asetusten muuttamisella ei ollut juuri vaikutusta. Sitten laitoin grafiikka asetukset täpölle ja peli alkoi pyöriä sujuvammin vaikka fps laski sinne 50 paikkeille. Sitten tajusin että pätkiminen ei ole tullut koneen kyvystä pyörittää peliä vaan streamerin kyvystä siirtää se koneesta laseihin. Laskin sitä bitratee alas ja tiettyjä grafiikka asetuksia, niin alkoi pyöriä sujuvasti ok kuvanlaadulla sillä 72fps mitä ite tykkään käyttää. Ei välttämättä päde sama kaikille, mutta se on yksi osa-alue mikä kannattaa tarkastaa ja kokeilla.

Onkohan stereo renderin muuttunut monoksi? Stereonäön renderöinti on todella ronkeli fps:n ja synkkauksen suhteen, alkaa muuten sutteroimaan ikävästi.

Tuli vaan mieleen kun on tässä pelaillut modattua gta 5:sta, vr:nä ja siinä joutuu vetää single renderinginä, että saa pyörii sulavasti nopeissa liikkeissä.
 
Testailin tänään eri stream vaihtoehtoja Quest2 kanssa tätä Wrctä tän hetkisellä versiolla. Virtual Desktop mulla kuva hyppii tosi paljon ja häiritsevästi kun olen autossa. Air Linkillä framrate on huono sekä Oculuksen softasta että Steamista käynnistettynä. Uevr valittaa että muut VR pluginit (pelin oma) pitäisi poistaa jos haluaa että toimii, kokeilin poistamatta ja eihän se toiminut juuri lainkaan. Itse jatkan siis Steam Linkillä ja sillä se toimii ainakin aika hyvin mulle. Kävin juuri vetään TTssä kavereiden aikoja vastaan Suomessa ja kivaa oli.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 536
Viestejä
4 556 301
Jäsenet
74 997
Uusin jäsen
jimbauzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom