- Liittynyt
- 14.10.2018
- Viestejä
- 131
Hetkinen... mitenkä tässä oikein siis menee lukon säätö moottorijarrutuksen/kaasun noston aikana? Kun yleensä tasauspyörästön lukossa power-arvo tarkottaa luonnollisesti kiihdytyksen aikaista lukitusta/luiston rajoitusta vetävien pyörien välillä, ja vastaavasti coast-arvo kaasun noston aikaista lukitusta eli kun kiristät niin vähemmän lift-off-oversteeriä ja vastaavasti lukitusta löysätessä kääntyy paremmin sisään ja enempi tulee lift-off-oversteeriä nostellessa. Preload eli esikiristys ainaki oikeessa elämässä ja muissa simuissa on arvo jonka perä aina lukittaa, suurin vaikutus yleensä keskellä mutkaa, jos haluaa vähentää aliohjaamista niin kireemmälle ja toisin päin jos meinää perä olla liikaa irti. Lyheystä virsi kaunis, mutta onko tuo braking lock nyt sitten coastia vastaava arvo(?), koska jos on niin sen pitäisi vähentää yliohjaamista nimenomaan kiristämällä.
Mulla on nimittäin oikeassa elämässä alla ollu takvetoisia autoja erilaisilla lukoilla kuten visko ja 40% levylukolla (power ja coast sama, ei esikiristystä). Myös avoperäisestä autoista kokemuksia kesäkalustossa. Siksi vähän hämmentää codemastersin käsitys aiheesta tasauspyörästö.
Mulla on nimittäin oikeassa elämässä alla ollu takvetoisia autoja erilaisilla lukoilla kuten visko ja 40% levylukolla (power ja coast sama, ei esikiristystä). Myös avoperäisestä autoista kokemuksia kesäkalustossa. Siksi vähän hämmentää codemastersin käsitys aiheesta tasauspyörästö.