Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Viroon ainakin saa lumen mutta se ei ole kuten Ruotsi/Norja että ajettaisiin nastarenkailla, vaan lunta on vain hyvin vähän , ajetaan sorarenkailla ja on kunnon sumu.

Ehkä voi olla joitain rajoituksia maittain esim. Keniaan ei tietenkään saa lunta ja ehkä Suomikin on rajoitettu jostain syystä vaihtoehtoihin esim. kevät, kesä, syksy eli ei paljon muutu kuin esim. ei lehtiä puussa =aikainen kevät, lehdet puussa = kesä, ruska lehtipuissa ym = syksy.

Eli on ilmeisesti pelkkä kosmeettinen muutos vai vaikuttaako fysiikoihin virossa?
 
Eli on ilmeisesti pelkkä kosmeettinen muutos vai vaikuttaako fysiikoihin virossa?
Ei mitään tietoa, luulisi sen väheisen lumen tiellä vaikuttavan pitoon edes jonkin verran eli enemmän sutimista kuten vaikka jos märkä tie, kun muutenhan tuo on aivan turha ominaisuus.
 
Miten tässä saa Suomen pätkille lumen? Google neuvoi että quick play ja sitten vaan valitsee winter mutta en kyllä onnistunut lunta tuolla konstilla maahan saamaan.

Valitse Quick play, vuodenajaksi talvi ja keliksi joku lumivaihtoehdoista. Itsekin ihmettelin alkuun kun valitsin talven ja lunta ei ollut missään, mutta tosiaan tarvii valita myös lunta sisältävä keli.
 
Moi! Onko TechBBS:llä joku oma klubi, johon voisi osallistua? En Racenetistä sellaista ainakaan äkkiä löytänyt.
 
Uskomatonta mutta kyllä tän saa ihan hyvin pelaamaan tosin rumana mutta muuten toimivana 1060 6Gb 1700x 16Gb koneella :) Turhaan meinasin venyttää ostoa siihen että ostan näyttiksen (kiitos epic) ja nyt on sitten hyvä syy ostaa näyttis.

Ehdottomasti paras rallipeli mitä mulla on ollut T500RS ratilla ja tästä keskustelusta löysin hyvät säädötkin ratille ja autolle. 2 päivää nyt aikalailla putkeen tullut ajeltua semmoinen 15 tuntia het alkuunsa..
 
ajelin eilen 4 pätkää iotecin clubi kisaa Norjassa. nelosella tuli sakkoa 5 ta 7s kun auto jäi jumiin hangen päälle. nyt katoin tota tulos luetteloa niin näyttää penaltyksi 1:35min hyvin erikoista..
ei tullut pahasti ajeltua edes pihalle, autossa alkoi vaan moottorivalo palamaan puolen pätkän jälkeen joten hyytyi meno ja oletin että siitä tuli takkiin.
ilmeisesti tuota McRae R4 ei pidä vinguttaa rajottimeen asti koko aikaa :hmm:
 
Itse lähdin huollosta kisan pisimmälle pätkälle vaihtamatta renkaita :facepalm:

Yritin sitä sitten paikata ajamalla kovempaa ja katolleen ja myöhemmin kumi puhki ja 1.30 penaltyä. Seuraavalla pätkällä sitten vaan tuli yksi paikka silmille ja kiveen ja terminal damage kun steering meni lopullisesti rikki.
 
ajelin eilen 4 pätkää iotecin clubi kisaa Norjassa. nelosella tuli sakkoa 5 ta 7s kun auto jäi jumiin hangen päälle. nyt katoin tota tulos luetteloa niin näyttää penaltyksi 1:35min hyvin erikoista..
ei tullut pahasti ajeltua edes pihalle, autossa alkoi vaan moottorivalo palamaan puolen pätkän jälkeen joten hyytyi meno ja oletin että siitä tuli takkiin.
ilmeisesti tuota McRae R4 ei pidä vinguttaa rajottimeen asti koko aikaa :hmm:
Sulla oli pakosti jäähdytin vauriota kun joku valo tuli päälle ja auto hyytyi (aluksi high engine temp valo ja sitten lopulta moottorivalo syttyy palamaan kun tehot pudonneet reilummasti). Jos tulee high engine temp niin moottorin ikää voi pidentää kun ajaa alle 4-5k kierroksilla mutta siitä tulee silti aikatappiota varmaan 10s/km eli jos esim. on viimeinen ek niin ei vaikuta hiljenennellä vaan ottaa moottorista vain kaikki irti.

Tässä pelissä ei voi rikkoa moottoria ajamalla normaalisti tai epänormaalisti kuten vaikka h-kaaviolla vaihtelisi 4-6:lta 1:lle jarruttamatta satoja kertoja tmv. Moottori tietenkin kuluu aina hieman ajetun km määrän mukaan ja hc-damagella varmaan vähän enemmän, mutta jos huoltoja on usein niin ei ehdi syttymään mitkään valot.
 
Viimeksi muokattu:
Ekat 1,5 tuntia tämän pelin testaamista takana (joista varmaan ajamiselle jäi se 30min) ja sanoisin että fiilikset on positiiviset:)



Nyt kun mulla meni TH8A-shifteri rikki eilen, niin oli pakko valkata autenttisuuden puitteissa joku auto jossa oikeassakin elämässä paddle shifterit ratin takana. Rallipelejä pelaan vaan satunnaisesti ja pääpaino ratasimuilla, nelivetokin itselle vähän vieras, kun oma harraste ja käyttökalusto takavetoisia, kuin myös simulaattoripuolella pääsäänösesti takavedoilla mennään. Silti tuntuu että asfaltilla on saatu karisteltua ne codemasters pölyt pois niskoista mitä tulee FFB:hen ja fysiikoihin, oikeestaan tunne oli enemmän FFB:n osalta vähän sama mitä SLRE:ssä, WRC: Generationsissa ja RBR:ssä eli myös etupyörien pidon muutokset tuntuu kun DR2:ssa piti aina arvailla. Ehkä tämän parissa voisi jopa innostua rallisimuilusta:hmm:

FFB:n pelin asetukissa tosin mun oli pakko laittaa tyre slip ihan tappiin jotta tuli rattiin palaute kaikilta renkailta ja vastaavasti self alligning torque johonkin 10 ettei ratti olisi niin hiton jäykkä.
 
^
Wheel friction 0 ja riippuen mikä ratti niin sieltäkin ajureihin natural friction 0.

WF on siis kuollutta kitkaa kuten natural friction jne ja teke ohjauksesta vain jäykemmän kääntää. Jos ratti muuttuu liian nopeaksi (esim oskilloi) niin sitten ehkä hieman WF eli 5-10 tai enemmän jos ei riitä

Self aligning torque on se tärkein efekti joka keskittää ratin kun auto yliohjaa ja ratti pyörii myös vastakäännöksen puolelle jos yliohjaaminen on hyvin suurta. niin se arvon pitäisi olla melkeinpä suurin kaikista tai yhtä isolla kuin esim. tyre slip tmv.

Kuinka vanhana sun TH8A meni rikki? Se on aika kestävä kun oma kesti aktiivista käyttöä 3vuotta ja toimii vieläkin 6,5 vuoden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Puhelimeen ladattava EA Racenet on kyllä kätevä appi. Helppo liittyä ja erota esim. klubeista, voi analysoida omaa ajoa verrattuna muihin jne.
 
^
Wheel friction 0 ja riippuen mikä ratti niin sieltäkin ajureihin natural friction 0.

WF on siis kuollutta kitkaa kuten natural friction jne ja teke ohjauksesta vain jäykemmän kääntää. Jos ratti muuttuu liian nopeaksi (esim oskilloi) niin sitten ehkä hieman WF eli 5-10 tai enemmän jos ei riitä

Self aligning torque on se tärkein efekti joka keskittää ratin kun auto yliohjaa ja ratti pyörii myös vastakäännöksen puolelle jos yliohjaaminen on hyvin suurta. niin se arvon pitäisi olla melkeinpä suurin kaikista tai yhtä isolla kuin esim. tyre slip tmv.

Kuinka vanhana sun TH8A meni rikki? Se on aika kestävä kun oma kesti aktiivista käyttöä 3vuotta ja toimii vieläkin 6,5 vuoden jälkeen.

Voi olla että pienensin sitten turhaan self alligning torqueta, kun muistaakseni tyre frictioniakin pienensin joten saatto olla että sekin poisti outoa jäykkyyttä ohjauksesta.

Mulla oli shifterillä 5 vuotta ikää, teki tosiaan sitä AMS2:sta ajellessa ettei ottanu pykälää sisään vaikka ennemmin ei ollu mitään ongelmia, esim. 3-vaihde ei meinaa toisinaan mennä päälle vaikka kuinka rauhallisesti vaihtoi...
 
Voi olla että pienensin sitten turhaan self alligning torqueta, kun muistaakseni tyre frictioniakin pienensin joten saatto olla että sekin poisti outoa jäykkyyttä ohjauksesta.

Mulla oli shifterillä 5 vuotta ikää, teki tosiaan sitä AMS2:sta ajellessa ettei ottanu pykälää sisään vaikka ennemmin ei ollu mitään ongelmia, esim. 3-vaihde ei meinaa toisinaan mennä päälle vaikka kuinka rauhallisesti vaihtoi...
Mikä ratti sulla on niin voisin heittää omat aloitus ffb arvot sille.

Niin tuo 3 vaihteen löytyminen että olisiko vain se liikerata ja kytkin ajoitus ei toimi. Tukeeko tuo peli dogbox vaihtamista että vain kaasun nostaa niin voi tehdä vaihdon ilman kytkintä? Ja jos käytät aina kytkintä niin vaihtaminen on vaikeampaa jos kytkin toimii pelissä täydellä 100% saturationilla eli silloin kytkin tuleee olla täysin pohjassa ennen kuin liikuttaa yhtään vaihdekeppiä (voi kokeilla laskea kytkin saturation 50-70% niin josko 3:n löytyy).

Tieten jos aikaisemmin vaihdot toimi 3:lle paremmin/aina niin sitten voi olla vika tosiaan shifterissäkin.
Ja jos yritti hyvin rauhallisesti vaihtaa ja silti ei löydy vaihde niin hyvin todennäköisesti shifterissä vika.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli taas hiukan ajeltua tätä wrc:tä (vähälle jäänyt)), kun ajelin ruottin kisaa GPlapsin clubissa. No ikävästi siin kävi. Peli ja kone kaatui, kun ajelin 4 etappii kohti maalia. Harvemmin itsellä on käynyt niin, että peli kaataa koko koneen. Työpöydälle kaatuilee pelit satunnaisesti kyllä. No johtunee siitä, että harvemmin tulee aivan uusimpia pelejä hommattua/pelattua.
Ja mä niin kaipaa niitä päivä, viikko ja kuukausi kisoja jota dr2 tarjosi. Toivon että tulevat päivitykset ne tuovat peliin. Ei noi moments kisat iske juurikaan, vähän kuin ajais time trialia määrätyllä etapilla.
 
Ja mä niin kaipaa niitä päivä, viikko ja kuukausi kisoja jota dr2 tarjosi. Toivon että tulevat päivitykset ne tuovat peliin. Ei noi moments kisat iske juurikaan, vähän kuin ajais time trialia määrätyllä etapilla.
Klubeissa löytyy Dirty Dailies ja Dirty Weeklies -klubit. En ole itse testannut miten toimivat.
 
Kyllä ea wrc klubit ja momentsit omasta mielestä pieksee DR2 dailyt ja weeklyt kun ne oli suurimmaksi osaksi maksullista dlc shaibaa, mitä itellä ei löytynyt, niin ei kiitos.
 
Tänään tuli taas hiukan ajeltua tätä wrc:tä (vähälle jäänyt)), kun ajelin ruottin kisaa GPlapsin clubissa. No ikävästi siin kävi. Peli ja kone kaatui, kun ajelin 4 etappii kohti maalia. Harvemmin itsellä on käynyt niin, että peli kaataa koko koneen. Työpöydälle kaatuilee pelit satunnaisesti kyllä. No johtunee siitä, että harvemmin tulee aivan uusimpia pelejä hommattua/pelattua.
Ja mä niin kaipaa niitä päivä, viikko ja kuukausi kisoja jota dr2 tarjosi. Toivon että tulevat päivitykset ne tuovat peliin. Ei noi moments kisat iske juurikaan, vähän kuin ajais time trialia määrätyllä etapilla.
Itsellä loppui tämän pelin kaatuminen kun laitoin reflectionsit ja shaderit ultra low:lle.
 
Mikä ratti sulla on niin voisin heittää omat aloitus ffb arvot sille.

Niin tuo 3 vaihteen löytyminen että olisiko vain se liikerata ja kytkin ajoitus ei toimi. Tukeeko tuo peli dogbox vaihtamista että vain kaasun nostaa niin voi tehdä vaihdon ilman kytkintä? Ja jos käytät aina kytkintä niin vaihtaminen on vaikeampaa jos kytkin toimii pelissä täydellä 100% saturationilla eli silloin kytkin tuleee olla täysin pohjassa ennen kuin liikuttaa yhtään vaihdekeppiä (voi kokeilla laskea kytkin saturation 50-70% niin josko 3:n löytyy).

Tieten jos aikaisemmin vaihdot toimi 3:lle paremmin/aina niin sitten voi olla vika tosiaan shifterissäkin.
Ja jos yritti hyvin rauhallisesti vaihtaa ja silti ei löydy vaihde niin hyvin todennäköisesti shifterissä vika.

Oisko karikilla heittää CSL DD 5nm:lle fiksuja arvoja niin ajureihin kuin peliinkin? Tällä hetkellä käyttänyt tän sivuston arvoja mutta tuntuu vähän oudolta: EA Sports WRC Fanatec CSL DD Settings Guide

Kiitos etukäteen jos löytyy tai viitsit vaivautua. :thumbsup:
 
Oisko karikilla heittää CSL DD 5nm:lle fiksuja arvoja niin ajureihin kuin peliinkin? Tällä hetkellä käyttänyt tän sivuston arvoja mutta tuntuu vähän oudolta: EA Sports WRC Fanatec CSL DD Settings Guide

Kiitos etukäteen jos löytyy tai viitsit vaivautua. :thumbsup:
Tässä nykyiset mitä käytän DD1:ssä muutettuna CLS DD:lle
FFB Strength 100%
FFB Scale: Linear (tai ehkä Boost?)
Natural Damper: 10%
Natural Friction: 0%
Natural Inertia: 0%
FFB Interpolation Filter: 1
Force Effect Spikes Intensity: 90%
Force Effect Strength Modifier: 100%

Peliin
Self Align Torque: 87n. 4,35Nm käytössä tällä arvolla ja tuolla 5Nm basella, jää 15% ylävaraa estämään basen ylikuumentuminen
Wheel Friction: 0jos oskilloi liikaa niin kokeilee ylös 20 asti josko parempi, tai jos haluaa vain raskaammaksi kääntää
Tyre Friction: 87säädä jos tarve
Supsension: 52
Tyre Slip: 50voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kun logitechin ratasveto
Engine: 0pelkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä)
Collision: 50käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä (tisellä nyt 50)
 
Viimeksi muokattu:
No itse olisin kyllä valmis näistä kisoista lisää maksamaan, eikä se varmaan olisi niiltä pois, jotka ei niitä kaipaa. Mutta kun katsoo DR2 pelaaja määriä näissä kisoissa, niin kyllä niitä monet tykkää ajella. Itselle nämä kisat on kyllä sitä parasta ralli huumaa. Kun tässä kuitenkin ajetaan kelloa vastaa, niin mielummin kisaa oikeita kuskeja vastaan, kuin konetta vastaa ja näissä on vain se yksi yritys onnistuu tai ei.
Uskon että nämä kisat on juuri se juttu, jonka takia vieläkin monet tahkoi DR2:ta, vaikka peli on melko vanha.
 
Edellisessä kirjoituksessa piti olla lainaus Pecu 83 kirjoituksesta. Pahoittelut sen puuttumisesta.
 
No itse olisin kyllä valmis näistä kisoista lisää maksamaan, eikä se varmaan olisi niiltä pois, jotka ei niitä kaipaa. Mutta kun katsoo DR2 pelaaja määriä näissä kisoissa, niin kyllä niitä monet tykkää ajella. Itselle nämä kisat on kyllä sitä parasta ralli huumaa. Kun tässä kuitenkin ajetaan kelloa vastaa, niin mielummin kisaa oikeita kuskeja vastaan, kuin konetta vastaa ja näissä on vain se yksi yritys onnistuu tai ei.
Uskon että nämä kisat on juuri se juttu, jonka takia vieläkin monet tahkoi DR2:ta, vaikka peli on melko vanha.

Momentseissa ja klubeissa ajetaan nimenomaan oikeita kuskeja eikä konetta vastaan. Itse en ole ajanut lainkaan careeria tms. pelkästään time trialia ja klubeja ja momentseja, nimenomaan siksi että pääsee vertaan aikoja muita ihmisiä vastaan.
 
Tässä nykyiset mitä käytän DD1:ssä muutettuna CLS DD:lle
FFB Strength 100%
FFB Scale: Linear (tai ehkä Boost?)
Natural Damper: 10%
Natural Friction: 0%
Natural Inertia: 0%
FFB Interpolation Filter: 1
Force Effect Spikes Intensity: 90%
Force Effect Strength Modifier: 100%

Peliin
Self Align Torque: 87n. 4,35Nm käytössä tällä arvolla ja tuolla 5Nm basella, jää 15% ylävaraa estämään basen ylikuumentuminen
Wheel Friction: 0jos oskilloi liikaa niin kokeilee ylös 20 asti josko parempi, tai jos haluaa vain raskaammaksi kääntää
Tyre Friction: 87säädä jos tarve
Supsension: 52
Tyre Slip: 50voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kun logitechin ratasveto
Engine: 0pelkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä)
Collision: 50käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä (tisellä nyt 50)
Millaisia asetuksia käytät DD1:ssä? Olen omaa koittanut tässä säädellä ja mielestäni soralle aika hyvät saanut, mutta asvaltilla ei ole vielä tuntuma ihan kohdallaan.
 
Millaisia asetuksia käytät DD1:ssä? Olen omaa koittanut tässä säädellä ja mielestäni soralle aika hyvät saanut, mutta asvaltilla ei ole vielä tuntuma ihan kohdallaan.
Nämä on mitä käytän DD1:ssä
FFB Strength 100%
FFB Scale: Linear (eli 15Nm käytettävissä joka rajattu pelissä 6Nm kun self align torque on 40)
Natural Damper: 10%
Natural Friction: 0%
Natural Inertia: 0%
FFB Interpolation Filter: 1
Force Effect Spikes Intensity: 90%
Force Effect Strength Modifier: 100%

Peliin
Self Align Torque: 406Nm käytössä tällä arvolla (kun DD1 base 100% FFB strength ja Linear asetus)
Wheel Friction: 0säädä jos tarve, kuollutta kitkaa jota ei ehkä paljon tarvi, max 10-20 jos haluaa vain raskaamman kääntää
Tyre Friction: 40säädä jos tarve
Supsension: 24säädä jos tarve (itselle tää esim. 40 ei vain toimi ja vaikuttaa jo ajoon negatiivisesti)
Tyre Slip: 50voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kuin logitechin ratasveto
Engine: 0 tai 5pelkkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä)
Collision: 50käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä
 
Tässä voisi olla ihan tutustumisen arvoinen klubi myös. Simuloi 2024 WRC kisoja.
 
Mikä ratti sulla on niin voisin heittää omat aloitus ffb arvot sille.

Niin tuo 3 vaihteen löytyminen että olisiko vain se liikerata ja kytkin ajoitus ei toimi. Tukeeko tuo peli dogbox vaihtamista että vain kaasun nostaa niin voi tehdä vaihdon ilman kytkintä? Ja jos käytät aina kytkintä niin vaihtaminen on vaikeampaa jos kytkin toimii pelissä täydellä 100% saturationilla eli silloin kytkin tuleee olla täysin pohjassa ennen kuin liikuttaa yhtään vaihdekeppiä (voi kokeilla laskea kytkin saturation 50-70% niin josko 3:n löytyy).

Tieten jos aikaisemmin vaihdot toimi 3:lle paremmin/aina niin sitten voi olla vika tosiaan shifterissäkin.
Ja jos yritti hyvin rauhallisesti vaihtaa ja silti ei löydy vaihde niin hyvin todennäköisesti shifterissä vika.

Mulla on T300RS, jos löytyy hyvät arvot niin pistää vaan tulemaan:)

Ja tuota kytkimen saturation- arvoo en muista mikä oli AMS2:ssa, mutta tosiaan aiemmin ei ollu ongelmaa manuaalilootien kanssa, vaikka käytän aina kytkintä sekä alas- että ylösvaihtoon, joten tästä tulin tulokseen että jotain häikkää shifterissä itsessään.
 
Muutin jo säätöjä niin että lisäsin self alligning torqueta mutta vähensin tyre frictionin melkein 10, ratti tuntuu hyvältä eikä tahmeutta/jäykkyyttä vaikuta olevan. Auton säätöjäkin vähän hieroin, löysäsin vähän etummaista lukkoa ja takaa vastaavasti kireämmälle myös esikiristystä, jolloin auto tuntui olevan halukkaampi kääntymään mutkiin:



Surkea loppuaika varmasti, mutta omasta parhaasta lähti kuitenki 3 sekkaa pois:) Sorapätkiä en oo edes kehdannu yrittää, kun enempi rataa ajelleena tuo mun kaasumodulaatio on vähän turhan agressiivinen liukkaammille alustoille:lol:
 
Surkea loppuaika varmasti, mutta omasta parhaasta lähti kuitenki 3 sekkaa pois:) Sorapätkiä en oo edes kehdannu yrittää, kun enempi rataa ajelleena tuo mun kaasumodulaatio on vähän turhan agressiivinen liukkaammille alustoille:lol:

En toki ole erityisen hyvä kuski rallissa enkä varsinkaan radalla, mutta paljon aggressiivisemmin ja suurpiirteisimmin rallissa kaasua käytetään. Toki time trialissa voidaan hinkata kaasuprosentit mutkittain kohdalle, mutta noin yleensä sitä mennään kaasu pohjassa ja jarrulla käännellään ja taas lämää vaan. Jos meinaa kiihtyä liikaa niin sitten nostellaan. Vähän ylikovaa niin se kääntyilee
 
Näköjään muillakin ongelmia märällä :D Itse ekalla pätkällä 3 kertaa ulkona ja silti 3./11.
Huhhuh, täytyy kyllä sanoa ettei ollukkaan niin kevyt loppujen lopuksi rengas valintojen ja tiellä pysymisen suhteen, mutta ai että mikä palkinto odotti vikalla pätkällä, kun sai tyyli puhtaasti vedettyä kainalot hiessä ittensä väänneltyä piikki paikalle 1/11 :D
 
En toki ole erityisen hyvä kuski rallissa enkä varsinkaan radalla, mutta paljon aggressiivisemmin ja suurpiirteisimmin rallissa kaasua käytetään. Toki time trialissa voidaan hinkata kaasuprosentit mutkittain kohdalle, mutta noin yleensä sitä mennään kaasu pohjassa ja jarrulla käännellään ja taas lämää vaan. Jos meinaa kiihtyä liikaa niin sitten nostellaan. Vähän ylikovaa niin se kääntyilee

Varmasti rallissa käytetään kaasua suurpiirteisemmin kuin radalla, mutta tarkoitin lähinnä omalla kohdalla että kun olen tottunut kiihdyttämään asfaltilla x-määrällä kaasu avattuna sutimatta, niin soralla vastaavalla kaasunkäytöllä sutii enemmän ja ajo sitä kautta vikuroivampaa. Olen ollut siinä uskossa että nykypäivänä rallissa mennään vähemmän ns. kylki edellä.
 
Mulla on T300RS, jos löytyy hyvät arvot niin pistää vaan tulemaan:)

Ja tuota kytkimen saturation- arvoo en muista mikä oli AMS2:ssa, mutta tosiaan aiemmin ei ollu ongelmaa manuaalilootien kanssa, vaikka käytän aina kytkintä sekä alas- että ylösvaihtoon, joten tästä tulin tulokseen että jotain häikkää shifterissä itsessään.
TM softaan
- overall strength 85% (jää 15% vajaaksi niin moottorin ei pitäisi ylikuumentua)
- kaikki damper, spring, constant, periodic sliderit 100%
- auto-center/centering spring 0% ja OFF
- ruksi siihen kohtaan: allow game to do changes

peliin
- self align 100
- wheel friction 0 (tai korkeintaan 20 jos haluaa ohjauskesta raskaamman, tää on vain kuollutta kitkaa)
- tyre friction 100 tuo nyt alkuun, voi laskea jos parempi niin
- suspension 60 alkuun tämä, voit kokeilla esim. ylös 100 josko parempi
- tyre slip 50 alkuun, kokeile esim 60 ja 70 josko parempi
- engine itsellä vain o tai 5, pelkkää värinää rajoittimella ollessa
- collision itsellä 50, tekee auton hallinaan vaikeammaksi törmäyksissä eli oma valinta 0-100
 
Io tek ralli ekalla pätkällä terminal damage aurauskeppiin, ei siitä sen enempää.

Mutta, tänään kuulin UEVR injectorista ja piti kokeilla, mutta en saa sitä ladattua ja asennettua kun herjaa virukseksi vaikka on luotettava sivusto ja tiedosto.


Piti ajaa WRCtä VRssä, mutta haaveeksi jäi. Osaako joku neuvoa miten sen virusjutun saa ohitettua. Jos valitsee lataa epäilyttövö tiedosto, se mukamas lataa sen ja sitten se on poistettu kun yrittää avata sen.

Edit. Windows Defenderistä kävin sallimassa kyseisen tiedoston. Kohta kokeilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä ihan huippu toi VR-modi. Parit staget kävin Rift S:llä painamassa, asetukset abouttia medium tasolla ja pyöri ihan OK. Shadows ja Post Processing täytyy pistää Ultra-Low, muuten näkyy vain yhdestä silmästä, mut muuten asetuksia voi rällätä mielensä mukaan. Kylläpä tuntui kivalta pitkästä aikaa, vaikka Ässän resoluutio on aika karsea, takaisin ei voi enää palata. Talvistageilla ei kyllä tahtonut päiväsaikaan nähdä eteensä. vaikka brightnessin laski lähelle nollaa. Suosittelen asettamaan penkinsäädöt joihinkin bindeihin, osassa autoista defaultti kuvakulma aivan liian alhaalla.

Mutta ei kyllä modiksi uskoisi. Tuntuu ihan natiivilta ratkaisulta, uskomattoman hienoa duunia, ja vieläpä ilmaiseksi. Tosin ei välttämättä kannata ajella, jos banaanit kuumottaa. Kyseessä kuitenkin injektiomodi, eli sen puoleen. Toki itse ajoin ihan aika-ajoja netissä, eikä ainakaan n. tunnin ajelun jälkeen vielä banaanisaarille tullut lähdettyä.
 
Mulla on T300RS, jos löytyy hyvät arvot niin pistää vaan tulemaan:)

Ja tuota kytkimen saturation- arvoo en muista mikä oli AMS2:ssa, mutta tosiaan aiemmin ei ollu ongelmaa manuaalilootien kanssa, vaikka käytän aina kytkintä sekä alas- että ylösvaihtoon, joten tästä tulin tulokseen että jotain häikkää shifterissä itsessään.

Näistä oon itse tykännyt.
 
TM softaan
- overall strength 85% (jää 15% vajaaksi niin moottorin ei pitäisi ylikuumentua)
- kaikki damper, spring, constant, periodic sliderit 100%
- auto-center/centering spring 0% ja OFF
- ruksi siihen kohtaan: allow game to do changes

peliin
- self align 100
- wheel friction 0 (tai korkeintaan 20 jos haluaa ohjauskesta raskaamman, tää on vain kuollutta kitkaa)
- tyre friction 100 tuo nyt alkuun, voi laskea jos parempi niin
- suspension 60 alkuun tämä, voit kokeilla esim. ylös 100 josko parempi
- tyre slip 50 alkuun, kokeile esim 60 ja 70 josko parempi
- engine itsellä vain o tai 5, pelkkää värinää rajoittimella ollessa
- collision itsellä 50, tekee auton hallinaan vaikeammaksi törmäyksissä eli oma valinta 0-100

Onpas muuten todella hyvän tuntuiset säädöt, kiitoksia!
 
Eihän @karik134 satu olemaan hyvää säätöä G923 ratille tiedossa? Tullu kokeiltua vaikka mitä netistä löytyneitä ffb asetuksia, mutta ei vaan tunnu osuvan.
 
Eihän @karik134 satu olemaan hyvää säätöä G923 ratille tiedossa? Tullu kokeiltua vaikka mitä netistä löytyneitä ffb asetuksia, mutta ei vaan tunnu osuvan.
peliin
- self align torque 87
- wheel friction 0
- tyre friction 87 tuo nyt alkuun, tätä voi laskea kun voi olla parempi silloin logitechin ratasvetoisilla
- suspension 52 alkuun tämä, voit kokeilla esim. ylös 87-100 josko parempi
- tyre slip 50 alkuun, kokeile esim 60 ja 70 josko parempi, tai 40, 30 jne
- engine itsellä vain 0 tai 5, pelkkää värinää rajoittimella ollessa
- collision itsellä 50, tekee auton hallinnan vaikeammaksi törmäyksissä eli oma valinta 0-100
 
Io tek ralli ekalla pätkällä terminal damage aurauskeppiin, ei siitä sen enempää.

Mutta, tänään kuulin UEVR injectorista ja piti kokeilla, mutta en saa sitä ladattua ja asennettua kun herjaa virukseksi vaikka on luotettava sivusto ja tiedosto.


Piti ajaa WRCtä VRssä, mutta haaveeksi jäi. Osaako joku neuvoa miten sen virusjutun saa ohitettua. Jos valitsee lataa epäilyttövö tiedosto, se mukamas lataa sen ja sitten se on poistettu kun yrittää avata sen.

Edit. Windows Defenderistä kävin sallimassa kyseisen tiedoston. Kohta kokeilemaan.
Hyvä löytö! kyllä hampaita nauratti, aivan kuin uusi peli :giggle:
Nopeasti ehdin testailemaan, toimii samoilla asetuksilla kuin näytöllä (1440p laajakulma) , openvrllä. Rtx4080 varjo aerolla. Ainut ongelma on että varjot on vain vasemmalle silmälle.
Kokeilin openxrää mutta kaatoi pelin alkuvalikon jälkeen kun olisi ctrl f2 syöttänyt. Toisella kertaa kaatui ilman tuotakin.
Täytyy perehtyä noihin säätöihin lisää.
 
Pari pätkää tuli itsekin veivattua VRssä. Mulla on settinä R7 3700X, RTX 3060 Ti ja Meta Quest2 Virtual Desktopin kanssa ja tänään sain myös Boost Kitin CSL DDlle niin oli kuin uusi peli.

En kokeillut miten toimii OpenVR kun modin tekijä kai suositteli OpenXRrää. Mulla ei toiminut se Native Stereo vaan piti käyttää sitä Synchronized Sequential asetusta. Kone on myös sen verran mopo selkeästi näihin hommiin että resolution scale joutui laittamaan uevrstä 0,70 että pyöri kutakuinkin sujuvasti, mutta se kyllä näkyy kuvanlaadussa. Pelin grafiikka-asetukset vaikutti suorituskykyyn vähemmän ja ne pystyi pitämään aika korkealla.

Täytyy ajan kanssa testata ja optimoida kuvanlaatu / suorituskyky, mutta pikatestillä melko lupaava. Parempaan prossuun ja näyttikseen joutuu kyllä ehkä sijoittamaan :hmm:

Tuossa vielä pätkä ruotsista. Takavetoa on kyllä kiva viedä VRssä kun pystyy ikkunasta tarvittaessa katsomaan minne on menossa :D

 
Pari pätkää tuli itsekin veivattua VRssä. Mulla on settinä R7 3700X, RTX 3060 Ti ja Meta Quest2 Virtual Desktopin kanssa ja tänään sain myös Boost Kitin CSL DDlle niin oli kuin uusi peli.

En kokeillut miten toimii OpenVR kun modin tekijä kai suositteli OpenXRrää. Mulla ei toiminut se Native Stereo vaan piti käyttää sitä Synchronized Sequential asetusta. Kone on myös sen verran mopo selkeästi näihin hommiin että resolution scale joutui laittamaan uevrstä 0,70 että pyöri kutakuinkin sujuvasti, mutta se kyllä näkyy kuvanlaadussa. Pelin grafiikka-asetukset vaikutti suorituskykyyn vähemmän ja ne pystyi pitämään aika korkealla.

Täytyy ajan kanssa testata ja optimoida kuvanlaatu / suorituskyky, mutta pikatestillä melko lupaava. Parempaan prossuun ja näyttikseen joutuu kyllä ehkä sijoittamaan :hmm:

Tuossa vielä pätkä ruotsista. Takavetoa on kyllä kiva viedä VRssä kun pystyy ikkunasta tarvittaessa katsomaan minne on menossa :D



Ihan kohtuuliisen hyvältähän tuo näyttää, mikä on mun 2080 Superille oikein hyvä uutinen. Pätkikö yhtään?
 
Ihan kohtuuliisen hyvältähän tuo näyttää, mikä on mun 2080 Superille oikein hyvä uutinen. Pätkikö yhtään?

Ei pätkinyt kun otti sitä resolution scalea tarpeeksi alas, mutta se kyllä näyttää tuossa videolla paremmalta kuin pelatessa. Toki täytyy vielä säätöjä hakea. 2080 Super taitaa olla aika liki samantehoinen kuin 3060ti niin kyllä se ainakin toimii sillä, mutta grafiikat ei kyllä ole yhtä terävät kuin flatilta.
 
Ei pätkinyt kun otti sitä resolution scalea tarpeeksi alas, mutta se kyllä näyttää tuossa videolla paremmalta kuin pelatessa. Toki täytyy vielä säätöjä hakea. 2080 Super taitaa olla aika liki samantehoinen kuin 3060ti niin kyllä se ainakin toimii sillä, mutta grafiikat ei kyllä ole yhtä terävät kuin flatilta.

Mulla kyllä ei pyöriny. En tiedä miten osasin laittaa koko jutun tulille, mutta ihan hirveää stutteria vaikka pelin asetukset oli ultra low ja resolution scale UEVR:ssä 0.5. Auto kyllä liikku, mut ei ajettava.

En saanut toimimaan kun Steam Linkin kautta edes tuolla tavalla. En siis oikein tiedä mitä mun olis alunperinkään pitäny tehdä. :)

Siis se 2080 Superi ja 3600 Ryzen.
 
Mulla kyllä ei pyöriny. En tiedä miten osasin laittaa koko jutun tulille, mutta ihan hirveää stutteria vaikka pelin asetukset oli ultra low ja resolution scale UEVR:ssä 0.5. Auto kyllä liikku, mut ei ajettava.

En saanut toimimaan kun Steam Linkin kautta edes tuolla tavalla. En siis oikein tiedä mitä mun olis alunperinkään pitäny tehdä. :)

Siis se 2080 Superi ja 3600 Ryzen.

Kokeile Virtual Desktopin kautta tai Metan omaa Air Linkiä tai piuhalla linkittää lasit. Mä en ole Steam Linkiä kokeillut vielä ollenkaan Quest2.
 
Tässä nykyiset mitä käytän DD1:ssä muutettuna CLS DD:lle
FFB Strength 100%
FFB Scale: Linear (tai ehkä Boost?)
Natural Damper: 10%
Natural Friction: 0%
Natural Inertia: 0%
FFB Interpolation Filter: 1
Force Effect Spikes Intensity: 90%
Force Effect Strength Modifier: 100%

Peliin
Self Align Torque: 87n. 4,35Nm käytössä tällä arvolla ja tuolla 5Nm basella, jää 15% ylävaraa estämään basen ylikuumentuminen
Wheel Friction: 0jos oskilloi liikaa niin kokeilee ylös 20 asti josko parempi, tai jos haluaa vain raskaammaksi kääntää
Tyre Friction: 87säädä jos tarve
Supsension: 52
Tyre Slip: 50voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kun logitechin ratasveto
Engine: 0pelkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä)
Collision: 50käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä (tisellä nyt 50)

Tohtiiko kysyä, että mistä kaivat nää asetukset? Oman kokemuksen pohjalta?

En yritä siis kyseenalaista tai mitään, kun en näistä itse mitään ymmärrä, vaan ihan tiedonjanoisena kyselen. Hankin BF tarjouksista CSL DD 8Nm ja ajellut vakiosäädöillä tähän asti, kun ei ole tietotaitoa säätää mitään. Täytynee varmaan kokeilla näitä sinun asetuksia ja katsoa josko tällainen amatööri huomaisi eron ja saisi parannettua aikoja. :hmm:
 
- Natural damper 10% että ffb on smoothimpi eikä löisi "käsille" niin rajusti
- Force effect spikes 90% myös vaimentaa ffb:n rajumpia iskuja

- Natural friction 0 ja wheel friction 0 koska ei tarvetta. Ohjaus ei oskilloi tässä WRC-pelissä kuten se teki dirt rally 2.0 (siinä jouduin käyttäään näitä)
- Natural Inertia voi olla 0% (ainakaan oma DD1 base+ratti ei oskilloi)

- Tyre friction on samassa arvossa kuin self align, en ole testannut oikein muuta siinä (toimi dr2.0)
- Suspension arvo on 60% self align arvosta (esim jos self align 100 niin suspension 60 jne, kokeilin ylempänä samassa arvossa kuin self align mutta se vain vaikeutti ajoa kun ohjaus heilui voimakaammmin, ei toimi itselle ja hidastaa ajoa, muistaakseni kokeilin 70% ja sekin tuntui liialliselle

- Tyre slip kokeilin ylempänä 70 ja se ei ollut hyvän tuntuinen -> tuntui kuin rattina olisi ollut logitech ratasveto, 60 oli suht ok tuntuinen, mutta laitoin silti 50
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 610
Viestejä
4 493 665
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom