Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

peliin
- self align torque 87
- wheel friction 0
- tyre friction 87 tuo nyt alkuun, tätä voi laskea kun voi olla parempi silloin logitechin ratasvetoisilla
- suspension 52 alkuun tämä, voit kokeilla esim. ylös 87-100 josko parempi
- tyre slip 50 alkuun, kokeile esim 60 ja 70 josko parempi, tai 40, 30 jne
- engine itsellä vain 0 tai 5, pelkkää värinää rajoittimella ollessa
- collision itsellä 50, tekee auton hallinnan vaikeammaksi törmäyksissä eli oma valinta 0-100
Pari tuntia eilen testailin ja sain vähän hierottuakin. Nyt en ulkoa muista mitä numerot tarkalleen on, mutta jotain suuntaa pystyn laittamaan.
-Tyre friction 77
-Tyre slip tais jäädä 30 kohille, oli vaan jotenkin paremman olonen omaan käpälään kun mitä oli isommalla lukemalla.

Muut lukemat siis jäin noihin mitä laitoit.
Tattis jeesistä. :)
 
Hyvä löytö! kyllä hampaita nauratti, aivan kuin uusi peli :giggle:
Nopeasti ehdin testailemaan, toimii samoilla asetuksilla kuin näytöllä (1440p laajakulma) , openvrllä. Rtx4080 varjo aerolla. Ainut ongelma on että varjot on vain vasemmalle silmälle.
Kokeilin openxrää mutta kaatoi pelin alkuvalikon jälkeen kun olisi ctrl f2 syöttänyt. Toisella kertaa kaatui ilman tuotakin.
Täytyy perehtyä noihin säätöihin lisää.
kyllä se tolla native stereolla on pelattava, ja ei häiritse varjot kun laitto ultralowlle. ehkä se dlss pitäisi laittaa pois kuten on neuvottu mutta tuntui toimivan noinkin. on tuo vaan 100 kertaa mukavampi ja helpompi ajaa VRllä kuin näytöltä.
 
Tänään ehdin nopsaan vähän testailemaan tuota UEVR hommelia lisää. Kokeilin AirLinkillä, Virtual Desktopilla ja Steam Linkillä.

Lopputulos. Steam Link, OpenVR asetuksella ja Native Stereolla oli paras :tup:

Pelistä pitää ottaa tosiaan Shadows ja Post Processing ultra lowille että toimii Native Stereona (ainakin mulla ja näin kerrottiin tuolla VR pelit ketjussakin)

DLSS toimi itse asiassa aika hyvin. Framerate nousi selkeästi, mutta vähän sumuisempi tulee maisemasta VRssä kuin flatilta DLSS päällä.

Nyt oli jo tosi ajettava ja mielestäni jopa paremman näköinen kuin DR2 VR ikinä omalla setillä.

Tuossa on video missä näkyy omat asetukset niin pelissä kuin UEVRssä:



Steam Linkillä ei pystynyt Quest2 omaa kaappausta käyttään jostain syystä, niin video on kaapattu Windowsin omalla softalla. Tuo video on melko nykivää kaappauksesta johtuen, mutta ylänurkassa näkyy Steamin fps. Ilman kaappausta SteamVR oma softa näytti että aika hyvin pysyi noilla asetuksilla 72hz ruudunpäivityksellä. Itelle riittäisi se 60fpskin, mutta moni kokee että VRssä pitää olla enemmän ettei tuu paha olo.
 
Toimiiko konsoliversioissa(PS5/XsX) auto-rotation eri autoille ja jos niin Fanassa 900/1080 vai aut? Vai pitääkö ajaa 540 asteella joka on(oli selvästi paras DR 1/2:ssa?
 
Toimiiko konsoliversioissa(PS5/XsX) auto-rotation eri autoille ja jos niin Fanassa 900/1080 vai aut? Vai pitääkö ajaa 540 asteella joka on(oli selvästi paras DR 1/2:ssa?
Eiköhän se toimi. Varmaan voi käyttää basessa 1080 tai sitä automaatti-asetusta myös koska suurimmat asteet pelissä on 1080 ja aut. rajoittaa sen tuohon.

Muutamissa autoissa voi olla virheitä asteiden suhteen, ainakin 2017-2021 WRC se VW voi olla 900 mikä on väärin (ellei ole korjattu päivityksissä).
Se hivenen modernisoitu McRae Escort MkII H3 rwd-luokassa on ihan oikeasti varmaan 540 asteella.

Oikeassa elämässä Rally1 kuskit kyllä ajelee n. 380 asteella ja Rally2 varmaan alle 540 myös osalla, sillä Jon Armstrong kai siinä Junior WRC Rally3 käytössä joku 360astetta.
Kysyin Kristian Sohlbergilta että miksi Rally1 kuskeilla on noin pienet asteet käytössä niin se sanoi hybridin kanssa pitää saada ratti nopeasti suoraan ja onhan nuo nopeimpia ralliautoja ikinä. Pelissä alin astemäärä autoissa taitaa silti olla 540 soft lockin kanssa eli ei ole ihan realistinen.

Itse toivoisin että nuo soft lock asteet olisi muuteltavissa ihan autokohtaisesti "oikeiksi" vastaamaan silloisia aikoja, nykyisiä aikoja jne, tai että jos laittaa 900asteen autoon soft-lock 540 niin siinä on sitten ohjaustehostin mukana joka voisi tietyllä %-määrällä hajota esim. clubi-kisassa (->siitä tulisi suora keskeytys koska ohjaus muuttuu niin raskaaksi että kilvanajo ei onnistu yhtään).

Ja aina kun ajetaan aivan limitillä kuten pelissä voi tehdä niin pienet asteet toimii parhaiten, nopeimmat ajat tehdään 540 tai alle asteilla. Syy miksi 70, 80 luvuilla ajettiin 900-1080 asteilla oli ohjaustehostimen puute(ja kuskit eivät sitä halunneet koska ne ei kestäneet kunnolla) ja jos haluaa simuloida tuon oikein niin sitten käyttää soft lockia. Yhdessä vanhemmassa autossa Gr B4 wd Ford RS200 on vain 648 soft lockilla eli tuossa autossa on pakosti ohjaustehostin "mukana" (muissa gr b 4wd on 900 asteet ja niinkö ei ohjaustehostinta simuloitu mukaan).
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten yleensäkin pitäisi olla peleissä/simuissa aina myös autokohtainen asetus optiona. Tosin sama sitten ffb ja vaikkapa fov/yms kamera-asetuksille. Näin kun ei kovinkaan usein ole.
 
Tänään ehdin nopsaan vähän testailemaan tuota UEVR hommelia lisää. Kokeilin AirLinkillä, Virtual Desktopilla ja Steam Linkillä.

Lopputulos. Steam Link, OpenVR asetuksella ja Native Stereolla oli paras :tup:

Pelistä pitää ottaa tosiaan Shadows ja Post Processing ultra lowille että toimii Native Stereona (ainakin mulla ja näin kerrottiin tuolla VR pelit ketjussakin)

DLSS toimi itse asiassa aika hyvin. Framerate nousi selkeästi, mutta vähän sumuisempi tulee maisemasta VRssä kuin flatilta DLSS päällä.

Nyt oli jo tosi ajettava ja mielestäni jopa paremman näköinen kuin DR2 VR ikinä omalla setillä.

Tuossa on video missä näkyy omat asetukset niin pelissä kuin UEVRssä:



Steam Linkillä ei pystynyt Quest2 omaa kaappausta käyttään jostain syystä, niin video on kaapattu Windowsin omalla softalla. Tuo video on melko nykivää kaappauksesta johtuen, mutta ylänurkassa näkyy Steamin fps. Ilman kaappausta SteamVR oma softa näytti että aika hyvin pysyi noilla asetuksilla 72hz ruudunpäivityksellä. Itelle riittäisi se 60fpskin, mutta moni kokee että VRssä pitää olla enemmän ettei tuu paha olo.


Kiitos tästä. Nyt näyttää jo ihan eri peliltä, kun vielä pari päivää sitten. Tais tulla vähän turhaan ostettua se uus prosessori. :)

Samaa mieltä, että näyttää paremalta kun DR 2.0 VR:ssä.
 
Mikä piru tuota peliä vaivaa ( ps5 versio ), kun Fanan rattipoljin yhdistelmällä lisänä käppäri ja vaihdekeppi nuo takatuupparit jää startti viivalle vain paikalleen nytkyttämään? :hmm: Kaikki on kalibroituna, mutta ei vain liiku. Pleikan ohjaimella menevät ihan hyvin.
 
Kiitos tästä. Nyt näyttää jo ihan eri peliltä, kun vielä pari päivää sitten. Tais tulla vähän turhaan ostettua se uus prosessori. :)
tehoa ei oo koskaan liikaa. minulla on tuo 5800x3d hommasin vasta rtx4080 jälkeen, olisi ehkä riittänyt tuon vaihto ilman näyttisen uusimista, edellinen oli rx6800xt. tosin sitten ei olisi tarvinnut varjo aerosta haavailla.
pakko hehkuttaa se vrllä ajo on kyllä paljon helpompaa, se auto tuntuu mahtuvan tiellekin vs näytöllä.
pitää vielä testata esim mediterraneo missä tuntuu että pyörät on tien laidoilla vaikka on kaksi kaistaa..
 
Mikä piru tuota peliä vaivaa ( ps5 versio ), kun Fanan rattipoljin yhdistelmällä lisänä käppäri ja vaihdekeppi nuo takatuupparit jää startti viivalle vain paikalleen nytkyttämään? :hmm: Kaikki on kalibroituna, mutta ei vain liiku. Pleikan ohjaimella menevät ihan hyvin.
Startissa tulee pitää käsijarrua pohjassa jotta se lähtölaskenta alkaa.

Lisää käsijarruun hivenen deadzonea 5-10% ettei jää päälle jos tuo edeltävä ei auttanut (ja muutenkin hyvä olla jokunen % deadzone silti eli 5-10%)

Ajatko rwd autoja sitten H-kaaviolla vai sekventiaalina. Pelin kaikki rwd on H-kaaviolla(paitsi se H3 rwd: McRea Escort MkII joka modernisoitu 6-vaihteiseksi sekventiaaliksi) eli auto ei ehkä liiku koska vaihde ei ole päällä, jos siis sulla on valittuna siihen transmission se optio mikä valitsee oikean vaihteiston kullukin autolla (onko nyt nimellä "Manual H-pattern+clutch and Manual Sequential).
 
Viimeksi muokattu:
Ei perhana, tarvii varmaan hommata ajolasitkin tuonne Ruotsiin, että näkisi penkat :cool: Kammottava kokemus oli tämä pitkä EK keskipäivällä auringossa.
 
Ei perhana, tarvii varmaan hommata ajolasitkin tuonne Ruotsiin, että näkisi penkat :cool: Kammottava kokemus oli tämä pitkä EK keskipäivällä auringossa.

r.EyeAdaptation.LensAttenuation=0.45

Tuon lisää sinne engine.ini loppuun, niin näkee tien ruotsissa ja muissa vaaleiden teiden maissa ja suomikin näyttää omalla ruudulla paljon paremmalta.

Tuolla myös muita fixejä:

 
Siinäpä se, kun PS5:lla pelailen :notworthy: Pitää yrittää ottaa hdr pois päältä ja entisestään tiputella jotain arvoja telkkarista. Kirkkaus on pelistä säädetty jo aika alas, kun oli vaan alusta alkaen liian räjähtänyt grafiikka maasta riippumatta. Sillä saikin näemmä Ruotsia lukuunottamatta siedettäväksi kuvan.
 
Varmaan monia mielipiteitä tuohon tien erottamiseen varsinkin lumisissa maisemissa ja hyvä, että PC:llä voi ainakin itse vaikuttaa asiaan, mutta itse olen antanut olla vakioasetuksilla. Pitänyt sen tuomasta "realistisuudesta", kun eihän sitä oikeastikaan aurinkoisella talvisäällä näe juuri mitään. :D Tietysti oikeassa elämässä voi laittaa aurinkolasit päähän. :cool:
 
Mitenhän tuossa VR pelailussa pääsisi alkuun..
Koneena läppäri, 5600H & 3070, ja pyörittää kyllä natiivi VR pelejä sekä WRC:tä flättinä 100FPS.
Käytössä Pico 4 ja Virtual desktop.
OpenXR peli lähtee päälle mutta valikoissa 4-5fps, ei edes pääse säätämään mitään. OpenVR ei tunnu toimivan ollenkaan. Onko täsä jotain mitä perustavan laatuista täytyisi alkuun tehdä?
 
Mitenhän tuossa VR pelailussa pääsisi alkuun..
Koneena läppäri, 5600H & 3070, ja pyörittää kyllä natiivi VR pelejä sekä WRC:tä flättinä 100FPS.
Käytössä Pico 4 ja Virtual desktop.
OpenXR peli lähtee päälle mutta valikoissa 4-5fps, ei edes pääse säätämään mitään. OpenVR ei tunnu toimivan ollenkaan. Onko täsä jotain mitä perustavan laatuista täytyisi alkuun tehdä?

Kokeilitko alkuun noi mitä tässäkin ketjussa on ehdotettu, eli Shadows ja post Processing minimiin. Alkuun voisi jopa pelin puolesta laittaa kaikki minimiin ja lähteä siitä sitten pikkuhiljaa lisäämään silmäkarkkia jos sen saa toimimaan. Se resolution scale on iso tekijä ja jos ei sitä pääse uevr säätämään niin sitä pystyy säätämään sieltä Steam VR asetuksista. Kannattaa myös alkuun kokeilla laittaa Virtual Desktop asetuksista VR graphics quality vaikka medium. Jos sinulla on käytössä Open XR toolkit niin se kannattaa alkuun kokeilla ottaa pois, joillain on ollut sen kanssa ongelmia wrc-pelissä. Myös synchronous SpaceWarp Virtual desktopissa on aiheuttanut jollekin ongelmia ja se kannattaa kokeilla ottaa pois käytöstä.
 
Useiden restarttailujen jälkeen pääsen openvr ja xr asetuksella menuun ja pyörii hyvin, mutta heti kun esim kosken resolution scale slideriin niin fps jämähtää. Ja silloin taitaa steam vr kaatua taustalla, joska sinne ikkunaan tulee virhe, eli jotain vialla.. vaikka ei käynnistä steam vr, ja injektoi pelin openXr asetuksella, niin aina steam vr käynnistyy, tämä kaiketi normaalia ja kuuluu asiaan koska käytän virtual desktopilla?
Täytynee kokeilla ainakin tuo SSW pois päältä...

Edit: kaikki lowille, peli pätkälle asti ja injektoin vasta siellä, muutaman sekunnin rullasi ennenkuin taas laseihin kuva jäätyi, Picon kun irroitti VD:stä niin peli taas toimii taustalla. Eli jotakin menee vikaan järjestelmätasolla
 
Viimeksi muokattu:
Ambient oclusion ottaminen pois käytöstä uevr helpotti jollakin menun bugittamiseen.

cvars.png

Tuossa tuo ylin slider - 1

Mullakin kaataa pelin ja VRn kun tiettyjä säätöjä yrittää lennossa tehdä, mutta kyllä ne sieltä pikkuhiljaa löytyy siten että saa suoraan käynnistyksessä kaikki kohdalleen. Niitä asetuksia voi muuttaa jo ennen injektointia kunhan injektoitavan kohteen on valinnut ensiksi. Kun aikanaan löytää hyvät asetukset itselle, sen profiilin voi tallentaa ja siten saada käynnistymään suoraan toimivilla asetuksilla.
 
Mukava peli. Oikeastaan isoin mitä kaipaisi olisi lisää talleja ja autoja pääluokkaan (ja etenkin edelliseen sukupolven ryhmään)

Saas nähdä onko tähän lisää autoja tulossa vai onko post launch materiaali lisää scenaarioita ja bugien fixailua vaan.
 
Peli jäljittelee oikeea maailmaa, joten WRC luokassa on vain ne autot mitä oiekassa maailmassakin. Tuskinon lisää tulossa, ellei joku niitä keksi.
 
Eilen tuli io-techin kisat kurvailtua ja oli ihan mukavaa kun uus auto ja vähän erilaiset ajo-olosuhteet kuin Kroatiassa normisti. Tykkään tästä pelistä varsinkin tässä vaiheessa vielä paljon kun ei oo tullut ajeltua pätkiä niin paljoa että niistä muistaisi mitään vaan pitää oikeasti ajella nuoteista. Eka pätkä tuli ajeltua vähän turhan varovasti kun ei osannut arvella pitoa, ja huoltotauolla ennen kahta vikaa pätkää tuli kovasti mietittyä että ottaisko riskiä ja kokeilis kuivan kelin renkaalla ajella kun vika pätkä oli kuiva. Ehkä kuitenkin tein oikean valinnan että lähdin märällä renkaalla, kun ei se niin huono rengas silti ollut kuivallakaan mitä nyt vikan pätkän loppupuolella tuntui että alkoi luistelemaan. Muutenkin meni puhtaasti ajot, mitä nyt vikalla pätkällä yksi mutka pitkäksi ja jouduin pysähtymään pikaisesti. Suurena yllätyksenä silti kolmas sija tällä hetkellä kokonaistilanteessa, omasta mielestä oon aika keskinkertainen ajaja, vaikka autopeleistä olen aina tykännyt ja silloin tällöin aina tulee ajeltua.

Pelistä yleisesti, tykkäisin että mutkien sisällä olevat tolpat mainittaisiin erikseen tolppana eikä vaan älä leikkaa -nuotilla. Eli normisti 'älä leikkaa', ja sitten lisäksi 'tolppa - älä leikkaa'. Tulee kuitenkin lähestyttyä tolppamutkia erilailla jos ne vaan sattuu näkemään. Välillä taas ei oo mainittu ollenkaan 'älä leikkaa', vaikka tolppa olisi kohtuu lähellä tietä sisäkurvissa.

Lisäksi näissä ralleissa olisi kiva, että olisi aina myös mainittu garagessa ollessa kokonaismatka seuraavaan huoltoon, niin ei tarvisi aina laskeskella kun miettii pitkissä ralleissa rengasvalintoja. Myös senhetkinen rengaskuluma olisi kiva ettää näkyy pätkän startissa. Racenetissä voisi lukea ainakin sitten kun ralli on mennyt kiinni, että millä renkailla ja ehkä rengaskulumalla kukakin on ajanut minkä pätkän, ymmärrän kyllä että sitä ei ehkä ole järkevää näyttää kun kisa on vielä käynnissä, voi antaa epäreilua lähtökohtaa niille jotka ajaa kisat muita myöhemmin. Näkyyköhän muuten näitä clubeja ajaessa parhaat ajat HUDissa (vai millä nimellä se nyt tässä on) muilla ajajilla? Itse ajan niin että mulla ei näy yhtään mitään aikoja, splittejä tms. ruudulla vaan keskityn omaan ralliin :)

Kun useisiin Clubeihin oon liittynyt, niin pelissä niitä selatessa jotenkin uskomattoman typerää että ei lue sen clubin nimeä, ja pitää aina vähän miettiä että mikähän tämä clubi nyt on kun samalla käyttäjällä voi olla useampia luotuja clubeja luotuna niin siitä käyttäjästäkin on sitä oikeaa hankala päätellä.
 
En ole itse kerennyt ajelemaan kuin ihan muutamia tunteja, suurin osa maistakin vielä koskematta. Peli kyllä maistuu kun aikaa löytyy, tuntuu tarpeeksi tutulta DR2 kokemuksen pohjalta. Toki ongelmiakin pelissä on, edelleen päivitysten jälkeenkin välillä tulee ikäviä nykäsyjä ja tottakai yleensä jossain mutkan keskellä. Toivottavasti tästä ei tehdä taas yhtä vuosittaista EA:n lypsylehmää vaan päivitettäisiin mieluummin vaikka tätä jo olemassa olevaa peliä se pari vuotta ja tehtäisiin se jatko-osa rauhassa.

Etenkin tuon jatko-osan kanssa voitaisiin vihdoin korjata yksi itseäni ehkä eniten ärsyttävistä asioista näissä codemasterssin rallipeleissä. Nimittäin tämänkin pelin mainostuksessa käytettiin taas isoja lukuja kuinka monta eri ek:ta pelissä on(olikohan nyt 200+?). Mitä me lopulta saimme? Muutaman pitemmän pätkän per maa, jotka ajetaan kumpaankin suuntaan, pätkitään pariin osaan ja taas nekin ajetaan kumpaankin suuntaan... Nytkun EA:lla on WRC lisenssi ja peliä mainostetaan virallisena WRC pelinä, voisi kuvitella että pelissä olisi oikeat ek:t eikä jotain tuulesta keksittyjä kerrattuna moneen kertaan. Aidoista pätkistä löytyy kuitenkin niin paljon materiaalia että kehittäjien ei välttämättä tarvitsisi edes käydä paikanpäällä kuvaamassa pätkiä.
 
En ole itse kerennyt ajelemaan kuin ihan muutamia tunteja, suurin osa maistakin vielä koskematta. Peli kyllä maistuu kun aikaa löytyy, tuntuu tarpeeksi tutulta DR2 kokemuksen pohjalta. Toki ongelmiakin pelissä on, edelleen päivitysten jälkeenkin välillä tulee ikäviä nykäsyjä ja tottakai yleensä jossain mutkan keskellä. Toivottavasti tästä ei tehdä taas yhtä vuosittaista EA:n lypsylehmää vaan päivitettäisiin mieluummin vaikka tätä jo olemassa olevaa peliä se pari vuotta ja tehtäisiin se jatko-osa rauhassa.

Etenkin tuon jatko-osan kanssa voitaisiin vihdoin korjata yksi itseäni ehkä eniten ärsyttävistä asioista näissä codemasterssin rallipeleissä. Nimittäin tämänkin pelin mainostuksessa käytettiin taas isoja lukuja kuinka monta eri ek:ta pelissä on(olikohan nyt 200+?). Mitä me lopulta saimme? Muutaman pitemmän pätkän per maa, jotka ajetaan kumpaankin suuntaan, pätkitään pariin osaan ja taas nekin ajetaan kumpaankin suuntaan... Nytkun EA:lla on WRC lisenssi ja peliä mainostetaan virallisena WRC pelinä, voisi kuvitella että pelissä olisi oikeat ek:t eikä jotain tuulesta keksittyjä kerrattuna moneen kertaan. Aidoista pätkistä löytyy kuitenkin niin paljon materiaalia että kehittäjien ei välttämättä tarvitsisi edes käydä paikanpäällä kuvaamassa pätkiä.

Suurin pettymys oli kun ei ollut harjun pätkää ollenkaan. En tiedä onko siellä katsottu pelkästään pätkien karttoja koska ei tässä tule sellaista tunnetta että nyt ajetaan suomalaisella metsäautotiellä jos vertaa tässä videossa miten hyvin on rbr:ssä modaajat saaneet tuon maiseman ja tunnelman sisällytettyä peliin.


 
Käytännössähän tuo peli on DR3.0, saivat iha kehityksen loppuvaiheilla WRC lisenssin ni eipä sielä ole ku autot ja kuskit vaan mitkä vastaa IRL
 
En ole itse kerennyt ajelemaan kuin ihan muutamia tunteja, suurin osa maistakin vielä koskematta. Peli kyllä maistuu kun aikaa löytyy, tuntuu tarpeeksi tutulta DR2 kokemuksen pohjalta. Toki ongelmiakin pelissä on, edelleen päivitysten jälkeenkin välillä tulee ikäviä nykäsyjä ja tottakai yleensä jossain mutkan keskellä. Toivottavasti tästä ei tehdä taas yhtä vuosittaista EA:n lypsylehmää vaan päivitettäisiin mieluummin vaikka tätä jo olemassa olevaa peliä se pari vuotta ja tehtäisiin se jatko-osa rauhassa.

Etenkin tuon jatko-osan kanssa voitaisiin vihdoin korjata yksi itseäni ehkä eniten ärsyttävistä asioista näissä codemasterssin rallipeleissä. Nimittäin tämänkin pelin mainostuksessa käytettiin taas isoja lukuja kuinka monta eri ek:ta pelissä on(olikohan nyt 200+?). Mitä me lopulta saimme? Muutaman pitemmän pätkän per maa, jotka ajetaan kumpaankin suuntaan, pätkitään pariin osaan ja taas nekin ajetaan kumpaankin suuntaan... Nytkun EA:lla on WRC lisenssi ja peliä mainostetaan virallisena WRC pelinä, voisi kuvitella että pelissä olisi oikeat ek:t eikä jotain tuulesta keksittyjä kerrattuna moneen kertaan. Aidoista pätkistä löytyy kuitenkin niin paljon materiaalia että kehittäjien ei välttämättä tarvitsisi edes käydä paikanpäällä kuvaamassa pätkiä.
Siis kaikkihan haluaisi paljon oikeita ek-pätkiä n.10-30km ja 12-20kpl(+vielä toiseen suuntaan erikseen ajettuna olisi toiset 12-20kpl ja lisäksi vaikka puolikkaina eri suuntiin jne) per maa eli 13rallia vähintään niin sitten olisi aika iso peli, menisikö jopa 1000gb rikki, varsinkin nykypäivän tekstuurien hyvin korkea resoluutio detaileilla. Ja menisikö 10+ vuotta niiden tekemiseen kun tämän verran tehneet peliin 4 vuodessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyloton and publisher BigBen Interactive will maintain the license until 2023
2020 keväällä varmistui että saavat lisenssin 2023 alusta alkaen, eli lisenssin alaisia juttuja on varmaan voinut tehdä/kehittää jo siitä 2020 lähtien mutta ei myydä ennen vuotta 2023. Tätä peliä ei ole tehty vuodessa(11kk) kun julkaisu oli marraskun alussa.
 
Millä sä voit tehdä ja kehittää lisenssin alaisia hommia ilman oikeutta käyttää sellasta? :D
 
Millä sä voit tehdä ja kehittää lisenssin alaisia hommia ilman oikeutta käyttää sellasta? :D
Varmaan saa jos ei siitä ei hyödy mitään. Pakko olla siirtymäkausia jutuissa tai sitten olisi ollut 3-4vuoden väli wrc peleissä.

DR1 ja DR2 välillä oli 4vuotta kehitystyötä julkaisujen välissä niin ei mitenkään CM ole tehnyt tätä WRC-peliä 11kk aikana, ei edes ehkä noita autoja pelkästään (ek:t, uratilat ym. on voitu kehittää jo aikoja sitten).
 
Peli jäljittelee oikeea maailmaa, joten WRC luokassa on vain ne autot mitä oiekassa maailmassakin. Tuskinon lisää tulossa, ellei joku niitä keksi.

Tottakai ja tiedän tämän. Tuo nyt oli siis kohdistettu enimmäkseen edellisen luokan autoihin. Sieltähän puuttuu kaikki muut paitsi Ford ja VW:n testiauto millä ei kisaa asti ajettu.
 
Siis kaikkihan haluaisi paljon oikeita ek-pätkiä n.10-30km ja 12-20kpl(+vielä toiseen suuntaan erikseen ajettuna olisi toiset 12-20kpl ja lisäksi vaikka puolikkaina eri suuntiin jne) per maa eli 13rallia vähintään niin sitten olisi aika iso peli, menisikö jopa 1000gb rikki, varsinkin nykypäivän tekstuurien hyvin korkea resoluutio detaileilla. Ja menisikö 10+ vuotta niiden tekemiseen kun tämän verran tehneet peliin 4 vuodessa.

Jos vaikka jätettäs ne turhan päiväset kuskien haalarien värit yms pois niin jäis aikaa niitten asioiden kehittämiselle jolla on oikeesti merkitystä. Periaatteessahan noita ek:ta tulisi jopa vähemmän jos siellä olisi oikeat pätkät, sillä samat pätkäthän ajetaan rallissa ensin aamulla ja toiseen kertaan iltapäivällä. Mielekkäämpää pelaaminen silti olisi tuollaisella vähemmällä ek määrällä itselle ainakin, toki mielipiteitä on erilaisia.

Millä sä voit tehdä ja kehittää lisenssin alaisia hommia ilman oikeutta käyttää sellasta? :D

Eihän se lisenssi nyt anna muutakuin luvan käyttää virallisia autoja, kuskeja yms. Ei se estä tekemästä niitä valmiiksi peliin vaikka julkaisua ei saakkaan tehdä vielä.
 
Ehkä saadaan sitten Lancia yms valmistajat dlc:nä.


Kun siis ehkä tulossa jossain vaiheessa WRC-sarjaan. Kankkusen pöhinöiden mukaan ainakin.
 
Onhan tässä paljon ajettavaa kun maita on reilusti ja jokaisessa on ek kilometrejä sen verran hyvin ettei tuo heti alkaisi toistamaan itseään mutta uratilassa jostain syystä painotetaan samoja ralleja (mediterrano, iberia, pääsarjan kisoista ruotsi ja sardinia on joka kaudella mukana jne..) ja näissäkin samat pätkät kaudesta toiseen tuolla keskipitkät rallit asetuksella ja parhaimmillaan se sama pätkän osa ajetaan jokaisella viidellä ek:lla johonkin suuntaan vaikka enemmänkin olisi vaihtoehtoja. Esim. chileä ei taida olla kuin WRC sarjan kisana?

Ja esim. WRC 2 luokassa on samat 7 kisaa uratilassa joihin voi osallistua mutta oikeassa elämässähän voit ajaa vaikka kaikki kisat mutta saat valita mitkä kuuluu siihen MM sarjan pisteytykseen, tässä ei ole sitäkään valinnanvapautta että saisi vähän vaihtelua.

Hyvin riittäisi omasta mielestä tuo 3-4 ek:ta per maa ja samat toisinpäin jos jokainen noista olisi täysin uniikki ja pituudeltaan jotain noin 10-15km luokkaa. Mutta tämä kierrätys ei codemasters tuntien ole mitään uutta, samaa on harrastettu Dirt kakkosesta lähtien.
 
Moninpeliä kun ajattelee, niin nuo klubit ovat ihan hyviä, mutta kyllä rallipelissä olisi syytä olla klassinen hotseat-moodi myös. (Olkoon kehittäjä/julkaisija sen tuomasta ansainnasta mitä mieltä tahansa.)
 
Eikös tuossa saa itse kustomoitua vaikka kaikki maat kattavan kauden wrc2 -luokassa.
 
Eikös tuossa saa itse kustomoitua vaikka kaikki maat kattavan kauden wrc2 -luokassa.
Saa tekemällä Custom kauden mutta itse uratilassa tuo ei onnistu vaan siinä kalenteri on ennakkoon määritetty (Monte, Ruotsi, Kroatia, Sardinia, Suomi, Kreikka ja Japani)
 
Mä mietinkin jossain vaiheessa, että ainakin asfalttifysiikat tuntu paremmilta, mutta epäilin itseäni.

Muutkin taitaa olla samaa mieltä kuitenkin. Mielipiteitä?

 
Kuinka tässä toimii se oman tallinta perustaminen tai muutenkaan tuo uramoodi?
 
Juuri kun aloin hetken tauon jälkeen ajamaan, niin T300 päästi savut ulos. Oli 31km portugalin ek liikaa, loppupäässä simahti ja savut pihalle:cigarbeye:
 
Juuri kun aloin hetken tauon jälkeen ajamaan, niin T300 päästi savut ulos. Oli 31km portugalin ek liikaa, loppupäässä simahti ja savut pihalle:cigarbeye:

Ikävä kuulla.

Miten voi olla, että 15 minuuttia sitten multa simahti näyttö ja ratti samaan aikaan? Tästä kyllä selvittiin 5 minuutin pähkäilyn jälkeen työntämällä jatkojohdon töpseli takaisin seinään kunnolla. Eli täällä ei säikähdystä kummempaa.
 
Kyllä tää peli on taas ihan erilailla herkkua, kun sai ton vr-modin.

Ei ollu huono ilmankaan, mut onhan tää nyt...
 
Mites VR modi toimii, syökö paljon suorituskykyä? 4k resoluutiolla pyörii nyt 70-100fps itselläni kaikki tapissa ja DLSS quality.
 
Suurin pettymys oli kun ei ollut harjun pätkää ollenkaan. En tiedä onko siellä katsottu pelkästään pätkien karttoja koska ei tässä tule sellaista tunnetta että nyt ajetaan suomalaisella metsäautotiellä jos vertaa tässä videossa miten hyvin on rbr:ssä modaajat saaneet tuon maiseman ja tunnelman sisällytettyä peliin.



Hyvä video. Oma kokemus ihan samankaltainen, rbr ajaessa tulee tunne että ajaa suomalaista soratietä kun taas ea WRC tuntuu keinotekoiselta.
 
Eilen kerkesin just ajelemaan tekkirallit Sardiniassa pois alta ennenkuin meni kisa umpeen. Ajoin nyt ekaa kertaa klubirallin VRssä ja kiva oli sinänsä tuupata menemään. Noi Historic takavedot ei vaan sovi omaan näppiin kovinkaan hyvin. Se perän yllättävä karkaaminen on niin nopea ettei siihen aina ehdi mukaan kun yhtäkkiä huomaa ajavansa autoa takaperin. Paria spinnausta lukuunottamatta tuli ihan hyvin, kerran meni yksi nypyn yli vasen leveäksi ja lippusiimasta läpi ja takaisin baanalle ajaessa peli teki väkisin resetin tielle. Se on kyllä ärsyttävä ominaisuus, varsinkin jos ajaa pitkälle tasaiselle pellolle, mistä olisi helppo ajaa takaisin niin saa maksimi penaltit kun auto on liian kaukana tiestä.

Se piti vielä lisätä että kyllä kärki menee aivan mieletöntä vauhtia.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kerkesin just ajelemaan tekkirallit Sardiniassa pois alta ennenkuin meni kisa umpeen. Ajoin nyt ekaa kertaa klubirallin VRssä ja kiva oli sinänsä tuupata menemään. Noi Historic takavedot ei vaan sovi omaan näppiin kovinkaan hyvin. Se perän yllättävä karkaaminen on niin nopea ettei siihen aina ehdi mukaan kun yhtäkkiä huomaa ajavansa autoa takaperin. Paria spinnausta lukuunottamatta tuli ihan hyvin, kerran meni yksi nypyn yli vasen leveäksi ja lippusiimasta läpi ja takaisin baanalle ajaessa peli teki väkisin resetin tielle. Se on kyllä ärsyttävä ominaisuus, varsinkin jos ajaa pitkälle tasaiselle pellolle, mistä olisi helppo ajaa takaisin niin saa maksimi penaltit kun auto on liian kaukana tiestä.

Se piti vielä lisätä että kyllä kärki menee aivan mieletöntä vauhtia.
Itse en aja ollenkaan noilla takavedoilla kuvailemastasi syystä. Saako noita rauhoitettua jollain tietyllä säädöllä vai onko bugi fysiikoissa sellainen että siitä ei pääse eroon?
 
Itse en aja ollenkaan noilla takavedoilla kuvailemastasi syystä. Saako noita rauhoitettua jollain tietyllä säädöllä vai onko bugi fysiikoissa sellainen että siitä ei pääse eroon?

Ite ajan pehmeillä jousilla ja kallistuksenvakaajalla takana, sekä lukkoa vähän löysemmälle, niin kyllä se rauhoittaa, mutta ei poista ongelmaa kokonaan. Jos jollain on vielä parempia setuppi vinkkejä, niin antakaa tulla, itsekin voisin testata.
 
Ite ajan pehmeillä jousilla ja kallistuksenvakaajalla takana, sekä lukkoa vähän löysemmälle, niin kyllä se rauhoittaa, mutta ei poista ongelmaa kokonaan. Jos jollain on vielä parempia setuppi vinkkejä, niin antakaa tulla, itsekin voisin testata.
Coast lukon säädöllä tuo on ehkä hieman helpottunut. Ongelma ainakin itsellä on kun laskee kaasusta, niin tuntuu kuin menisi takapyörät lukkoon
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 599
Viestejä
4 493 216
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom