Takavetoihin Rear Toe In maksimit 2.00 testiin, perän pyörähdys hidastuu tuolla.
Sitten tietenkin diffin säädöt kuntoon:
- driving lock on kaasun kanssa: jos spinnaa niin laskee jopa alas 20% (tai jopa alle), kovin paljon yli 30% ei välttämättä hyödyksi, ei edes suora kiihtyvyyksissä (ainakin miten dr2.0 diff toimi oman testin perusteella)
- braking lock on aktiivinen jarrun aikana: aloita 10-20% ja jos spinnaa niin laskee jopa 0%
- preload on aktiivinen kaasunnostoilla ja myös jarrun aikana kun menet pois kaasulta nopeasti, alkuun 20.00 ja siitä muuttelee jos tarve (ihan 0 preload voi olla huono ja ajettavuudesta tulee kuten Alpine jossa diffi täysin auki eikä säädettävissä)
###
Peräpään pitoa voi myös lisätä näillä:
- rear camber enemmän negatiivinen kuin edessä -> aliohjaavampi/takana enemmän sivuttaispitoa
esim. front camber -0.50, rear camber -1.00
- rear spring rate paljon pehmeämpi kuin edessä = mekaanista pitoa taka renkaisiin -> aliohjaavampi/takana enemmän pitoa
esim. front spring rate 100, rear spring rate 66<->77
- rear anti-roll bar paljon pehmeämpi kuin front arb -> aliohjaavampi/peräpää saa pidon aikaisemmin
esim. front arb 16, rear arb 8
###
Myös brake bias säätö ehkä tarpeen eteepäin (aloita 66% -> 67, 68 jne) tai jos lukitsee renkaita liian herkästi ihan sen brake forcen lasku tarpeen myös (ehkä vakiona liian isolla se brake force joihinkin vanhempiin autoihin joissa mekaanista pitoa eri tilanteissa vähemmän)
Sitten tietenkin diffin säädöt kuntoon:
- driving lock on kaasun kanssa: jos spinnaa niin laskee jopa alas 20% (tai jopa alle), kovin paljon yli 30% ei välttämättä hyödyksi, ei edes suora kiihtyvyyksissä (ainakin miten dr2.0 diff toimi oman testin perusteella)
- braking lock on aktiivinen jarrun aikana: aloita 10-20% ja jos spinnaa niin laskee jopa 0%
- preload on aktiivinen kaasunnostoilla ja myös jarrun aikana kun menet pois kaasulta nopeasti, alkuun 20.00 ja siitä muuttelee jos tarve (ihan 0 preload voi olla huono ja ajettavuudesta tulee kuten Alpine jossa diffi täysin auki eikä säädettävissä)
###
Peräpään pitoa voi myös lisätä näillä:
- rear camber enemmän negatiivinen kuin edessä -> aliohjaavampi/takana enemmän sivuttaispitoa
esim. front camber -0.50, rear camber -1.00
- rear spring rate paljon pehmeämpi kuin edessä = mekaanista pitoa taka renkaisiin -> aliohjaavampi/takana enemmän pitoa
esim. front spring rate 100, rear spring rate 66<->77
- rear anti-roll bar paljon pehmeämpi kuin front arb -> aliohjaavampi/peräpää saa pidon aikaisemmin
esim. front arb 16, rear arb 8
###
Myös brake bias säätö ehkä tarpeen eteepäin (aloita 66% -> 67, 68 jne) tai jos lukitsee renkaita liian herkästi ihan sen brake forcen lasku tarpeen myös (ehkä vakiona liian isolla se brake force joihinkin vanhempiin autoihin joissa mekaanista pitoa eri tilanteissa vähemmän)
Viimeksi muokattu: