Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Takavetoihin Rear Toe In maksimit 2.00 testiin, perän pyörähdys hidastuu tuolla.

Sitten tietenkin diffin säädöt kuntoon:

- driving lock on kaasun kanssa: jos spinnaa niin laskee jopa alas 20% (tai jopa alle), kovin paljon yli 30% ei välttämättä hyödyksi, ei edes suora kiihtyvyyksissä (ainakin miten dr2.0 diff toimi oman testin perusteella)

- braking lock on aktiivinen jarrun aikana: aloita 10-20% ja jos spinnaa niin laskee jopa 0%

- preload on aktiivinen kaasunnostoilla ja myös jarrun aikana kun menet pois kaasulta nopeasti, alkuun 20.00 ja siitä muuttelee jos tarve (ihan 0 preload voi olla huono ja ajettavuudesta tulee kuten Alpine jossa diffi täysin auki eikä säädettävissä)

###

Peräpään pitoa voi myös lisätä näillä:

- rear camber enemmän negatiivinen kuin edessä -> aliohjaavampi/takana enemmän sivuttaispitoa
esim. front camber -0.50, rear camber -1.00

- rear spring rate paljon pehmeämpi kuin edessä = mekaanista pitoa taka renkaisiin -> aliohjaavampi/takana enemmän pitoa
esim. front spring rate 100, rear spring rate 66<->77

- rear anti-roll bar paljon pehmeämpi kuin front arb -> aliohjaavampi/peräpää saa pidon aikaisemmin
esim. front arb 16, rear arb 8

###

Myös brake bias säätö ehkä tarpeen eteepäin (aloita 66% -> 67, 68 jne) tai jos lukitsee renkaita liian herkästi ihan sen brake forcen lasku tarpeen myös (ehkä vakiona liian isolla se brake force joihinkin vanhempiin autoihin joissa mekaanista pitoa eri tilanteissa vähemmän)
 
Viimeksi muokattu:
Hetkinen... mitenkä tässä oikein siis menee lukon säätö moottorijarrutuksen/kaasun noston aikana? Kun yleensä tasauspyörästön lukossa power-arvo tarkottaa luonnollisesti kiihdytyksen aikaista lukitusta/luiston rajoitusta vetävien pyörien välillä, ja vastaavasti coast-arvo kaasun noston aikaista lukitusta eli kun kiristät niin vähemmän lift-off-oversteeriä ja vastaavasti lukitusta löysätessä kääntyy paremmin sisään ja enempi tulee lift-off-oversteeriä nostellessa. Preload eli esikiristys ainaki oikeessa elämässä ja muissa simuissa on arvo jonka perä aina lukittaa, suurin vaikutus yleensä keskellä mutkaa, jos haluaa vähentää aliohjaamista niin kireemmälle ja toisin päin jos meinää perä olla liikaa irti. Lyheystä virsi kaunis, mutta onko tuo braking lock nyt sitten coastia vastaava arvo(?), koska jos on niin sen pitäisi vähentää yliohjaamista nimenomaan kiristämällä.

Mulla on nimittäin oikeassa elämässä alla ollu takvetoisia autoja erilaisilla lukoilla kuten visko ja 40% levylukolla (power ja coast sama, ei esikiristystä). Myös avoperäisestä autoista kokemuksia kesäkalustossa. Siksi vähän hämmentää codemastersin käsitys aiheesta tasauspyörästö.
 
En mä tiedä tarkalleen miten nuo lukot toimii oikeasti tai pelissä, mutta tuohon tapaan säätämällä saanut aina paremmaksi.

Miten itse ymmärtänyt niin braking lockia sopiva määrä tuo vakautta myös rwd (siis kun jarruttaa enemmän tai vähemmän suoraan), mutta liian kovalla arvolla jos jarruttaa syvälle mutkiin voi lisätä yliohjaamista.

Omat perussäännöt diffiin miltä pohjalta aoitan:
- driving lock 20-30% alkuun (tai alle jopa 20%), tai nostan yli 30% jos haluan rwd auton kääntyvän kaasulle paremmin esim. tosi hitaaseen maahan
- braking lock 10-20% alkuun, vältän käyttämästä 0%, jos haluan lisätä kääntyvyyttä esim. tosi hitaaseen maahan niin nostan tätä %.
- preload 20.00<->50.00 väliltä, esim. säätö teiden/maan keskinopeuden mukaan, nopeaa tietä niin silloin käytössä alempi 20-30, jos hidasta tietä käytössä ehkä isompi preload 40-50 (arvo voi myös vaihdella riippuen onko rwd etu, keski vai takamoottorilla koska tällä on iso vaikutus kääntyvyyteen myös)
 
Viimeksi muokattu:
Coast lukon säädöllä tuo on ehkä hieman helpottunut. Ongelma ainakin itsellä on kun laskee kaasusta, niin tuntuu kuin menisi takapyörät lukkoon

Mulla taas ongelma kesken kurvin usein jopa tasakaasulla hetken aikaa menee hyvin ja sitten yhtäkkiä onkin perä menosuuntaan jos ei todella nopeasti reagoi. Selvästi varmaan ajotyyleissäkin eroa kun itsellä ongelma juuri päinvastaisessa tilanteessa.
 
Takavetoihin Rear Toe In maksimit 2.00 testiin, perän pyörähdys hidastuu tuolla.

Sitten tietenkin diffin säädöt kuntoon:

- driving lock on kaasun kanssa: jos spinnaa niin laskee jopa alas 20% (tai jopa alle), kovin paljon yli 30% ei välttämättä hyödyksi, ei edes suora kiihtyvyyksissä (ainakin miten dr2.0 diff toimi oman testin perusteella)

- braking lock on aktiivinen jarrun aikana: aloita 10-20% ja jos spinnaa niin laskee jopa 0%

- preload on aktiivinen kaasunnostoilla ja myös jarrun aikana kun menet pois kaasulta nopeasti, alkuun 20.00 ja siitä muuttelee jos tarve (ihan 0 preload voi olla huono ja ajettavuudesta tulee kuten Alpine jossa diffi täysin auki eikä säädettävissä)

###

Peräpään pitoa voi myös lisätä näillä:

- rear camber enemmän negatiivinen kuin edessä -> aliohjaavampi/takana enemmän sivuttaispitoa
esim. front camber -0.50, rear camber -1.00

- rear spring rate paljon pehmeämpi kuin edessä = mekaanista pitoa taka renkaisiin -> aliohjaavampi/takana enemmän pitoa
esim. front spring rate 100, rear spring rate 66<->77

- rear anti-roll bar paljon pehmeämpi kuin front arb -> aliohjaavampi/peräpää saa pidon aikaisemmin
esim. front arb 16, rear arb 8

###

Myös brake bias säätö ehkä tarpeen eteepäin (aloita 66% -> 67, 68 jne) tai jos lukitsee renkaita liian herkästi ihan sen brake forcen lasku tarpeen myös (ehkä vakiona liian isolla se brake force joihinkin vanhempiin autoihin joissa mekaanista pitoa eri tilanteissa vähemmän)

Juuri tuohon suuntaan olen rwd autoa säätänyt, mutta näköjään saa säätää vielä lisää. Nyt on vaan viime aikoina taas jäänyt ajot niin vähiin ettei ehdi testailemaan säätöjä vaan suoraan kisaan ja kisa läpi kun saa edes sen hetken käyttää pelaamiseen
 
Startissa tulee pitää käsijarrua pohjassa jotta se lähtölaskenta alkaa.

Lisää käsijarruun hivenen deadzonea 5-10% ettei jää päälle jos tuo edeltävä ei auttanut (ja muutenkin hyvä olla jokunen % deadzone silti eli 5-10%)

Ajatko rwd autoja sitten H-kaaviolla vai sekventiaalina. Pelin kaikki rwd on H-kaaviolla(paitsi se H3 rwd: McRea Escort MkII joka modernisoitu 6-vaihteiseksi sekventiaaliksi) eli auto ei ehkä liiku koska vaihde ei ole päällä, jos siis sulla on valittuna siihen transmission se optio mikä valitsee oikean vaihteiston kullukin autolla (onko nyt nimellä "Manual H-pattern+clutch and Manual Sequential).


Jepulis. Asetuksista se olikin kiinni. Vaihteisto asetuksia, kun käväisi säätämässä niin nyt toimii ja takatuupparitkin irtoo lähdöstä. :thumbsup:
 
Ehdin tänään puoli tuntia testaamaan. Menin Escortilla Sardiniaan kun sillä tuli siellä tekkirallissakin ajettua.

Otin sen oman setuppini pohjaksi ja ajoin jotain pätkää lähdöstä ekaan väliaikapisteeseen ja menin sitten tekemään vähän lisää säätöjä jos tuntui että meni parempaan.

Säädin eteen vähän aurausta, perässä mulla oli jouset jo valmiiksi löysät ja kallistuksenvakaaja nollassa ja lukkoa otin vedolle tosi löysälle ja coastin ja preloadin loppujen lopuksi nollille. Takaa otin myös iskareita vähän löysemmälle.

Nyt se tuntui ekaa kertaa jo kivalta tuupata menemään. Ajoin pätkän kerran maaliin asti ja otin siitä samalla kaappauksen. Ei mikään puhdas veto ja pari kertaa meni mutka pitkäksi kun en kunnolla keskittynyt nuottiin.

Täytyykin koittaa paria muuta noita takavetoja saada joskus näppiin sopivaksi. C Kadetti varsinkin on lähellä sydäntä kun itsellä oli nuorempana sellainen Coupe vähän laitettuna.

 
Joo tuosta escosta ja parista muustakin rwd (Opel Kadet, Hillman Avenger ja Opel Manta ainakin lisäksi) puuttuu kokonaan taka camber ja toe säädöt niin ne on hankalampia saada säädöiltä hyviksi (on laitettava eteen teo in jonkin verran), Escort kai vielä hyvin kevyt peränen niin teho ei mene oikein tiehen vaan sutii paljon (Kadetissa vähän painoa enemmän takana ja vähän vähemmän tehoja niin helpompi myös ajaa, Fiat Abarth kait ihan 50/50 painojakaumaltaan ja lisäksi on taka camber ja toe säädöt).
 
Viimeksi muokattu:
Mitehä noita fiesta wrc ja polo wrctä pitäs ajaa hypyistä ettei se tuu takapää edellä tonttiin?
Vrllä tuntuu höpöltä ja hankala kyl nuotistaki vetää ilman reeniä kun taivas vaa näkyy :lol:
Rebastea olen koittanut ajaa tai no tuolla pitää kyl hyppyrit opetella ulkoa
 
Viimeksi muokattu:
Heitetään nyt vähän omaakin ajatusta/huomioita noihin säätöhommiin... Itse huomannut että moni varsinkin taka ja nelivetoinen (etuvetoisessa ei niin radikaalisti tunnu vaikuttavan) alkaa käyttäytymään loogisemmin kun viskaa todella pehmeää jousta eteen ja taakse, etu vakaajan kokonaan pois, kohtuullisen jäykkää slow bump iskaria eteen sekä taakse ja löysempää reboundia edessä ja jos autossa säätöä fast bumpille niin voimakkaalle puolelle aina enemmän kuin slow bumpia. Autoa tietysti joutuu nostamaan ettei jokaisesta männynkävystä ota pohjakosketusta, joka hieman tekee ajosta huterampaa, mutta tämän suuntaisilla säädöillä saa etupyörät pysymään hyvin tiessä, jolloin ohjattavuus säilyy ja pehmeiden jousten sekä löysän reboundin takia weight shifting korostuu ja auton saa kääntymään helposti mutkiin pienellä kaasun nostolla ja vasuri jarrun avustuksella. Jos auto tuntuu "nyrjähtävältä" niin keulaa hieman korkeammalle kuin perää. Mutta se mikä toimii mulla hyvin voi tuntua jostain toisesti ihan mahdottomalle, nää säätöhommat on vähän sellasia henkilökohtaisia makuasioita.
 
Pelaako tätä kukaan kannettavalla? Mietin sellaisen hommaamista jossain vaiheessa ja lähinnä kiinnostaa, että millaista CPU/GPU -yhdistelmää etsisi maltillisella, noin 1000€ budjetilla nykimättömän kokemuksen saamiseksi? Näytön virkaa toimittaa 120hz 4K tv, jolla tätä jo ps5:lla tulee ajeltua.
 
Pelaako tätä kukaan kannettavalla? Mietin sellaisen hommaamista jossain vaiheessa ja lähinnä kiinnostaa, että millaista CPU/GPU -yhdistelmää etsisi maltillisella, noin 1000€ budjetilla nykimättömän kokemuksen saamiseksi? Näytön virkaa toimittaa 120hz 4K tv, jolla tätä jo ps5:lla tulee ajeltua.
Pelailen tätä Legion 5, 5600H, 3070, 16Gb läppärillä, ultra/high (ne pari tehosyöppöä low, olikos car reflections ja mirrors) asetuksilla DLSS päällä ja pyörii 80+ FPS. Sanoisin että tuollainen läppäri on aika minimiä mikä kannattaa hankkia, ja lähes taipuu budjettiisi. Tosin resona 1440p
 
Pelaako tätä kukaan kannettavalla? Mietin sellaisen hommaamista jossain vaiheessa ja lähinnä kiinnostaa, että millaista CPU/GPU -yhdistelmää etsisi maltillisella, noin 1000€ budjetilla nykimättömän kokemuksen saamiseksi? Näytön virkaa toimittaa 120hz 4K tv, jolla tätä jo ps5:lla tulee ajeltua.
Nopealla selailulla ei löytynyt edukkaampaa millä saisi nykimättömän setupin pelille kannettavalla, tietty jotain aceria ja medionia ja hp:ta vois löytyä.
LENOVO LEGION 5 PRO 16ACH6H 16" KANNETTAVA TIETOKONE - Power.fi
 
Mitäköhän tapahtui sille ’hotfixille’ minkä piti tulla kuun puolivälissä? :sthinking:
Tää on kyllä mystisesti kadonnut kokonaan keskusteluista, puhumattakaan EA:n virallisesta viestinnästä.

Näin pleikkarille pelin hankkineena täytyy sanoa että on kokolailla pelikelvoton tällä hetkellä.
 
Mitäköhän tapahtui sille ’hotfixille’ minkä piti tulla kuun puolivälissä? :sthinking:

Huomenna kello 13 ladattavissa patch 1.4.1

# EA SPORTS WRC v1.4.1 Patch Notes

The latest update for *EA SPORTS WRC* is available to download from 18.1.24 kello 13.00

This update addresses the key issues discovered after the release of v1.4.0, preventing some players from resuming their Career Mode saves.

Our next regular update, v1.5.0, is currently in development and we will share more information and patch notes towards the end of Season 2.

## Crash Fixes
* Fixed an issue in which some players would experience a game crash when resuming Career.

## AI
* Fixed an issue in which AI performance would dramatically decrease when resuming an in-progress Career or Championship Event.

## Locations
* Chile - Bio Bio - Fixed an issue in which a penalty reset line was placed too close to a specific hairpin’s apex.
* Chile - Pulpería - Fixed an issue in which a penalty reset line was placed too close to a specific hairpin’s apex.
* Chile - María Las Cruces - Fixed an issue in which a penalty reset line was placed too close to a specific hairpin’s apex.
* Chile - Las Pataguas - Fixed an issue in which a penalty reset line was placed too close to a specific hairpin’s apex.
* Chile - Chivilingo - Fixed an issue in which a penalty reset line was placed too close to a specific hairpin’s apex.

## Performance
* Addressed an issue on console that was causing additional screen tearing in frontend menus after the v1.4.0 update.
* Addressed an issue on console that was causing additional screen tearing after excessive use of the pause menu.
* Performance on console should now be similar to before v1.4.0. We will continue to investigate and address performance issues on console and PC in future updates
 
Nopealla selailulla ei löytynyt edukkaampaa millä saisi nykimättömän setupin pelille kannettavalla, tietty jotain aceria ja medionia ja hp:ta vois löytyä.

Sain napattua tarjouksesta tämän, jolla luulisi pärjäävän ihan kelvollisesti. Ei ainakaan omiin silmiini parempaa tähän hintaan löytynyt.
 
Ei ole ainakaan koolla pilattu päivitystä

e: eka kerta kun asetukset säilyi päivityksen jälkeen..
 

Liitteet

  • wrc_update.png
    wrc_update.png
    247 KB · Luettu: 83
Ajoin kolme eri pätkää Momentseissa ja ei tullut kertaakaan kuvan repeilyä (PS5). Joten vaikuttaa ainakin paljon paremmalta ja ihan pelattavalta nyt. Tuskin kaikki repeily on poistunut, mutta tämä on ihan hyvä minimi taso.

Nyt varmaan uskaltaa myös palata uran kimppuun yli kuukauden tauon jälkeen, kun korjasivat kaatumiset.
 
Noniin. Nyt lähti Career jatkumaan ilman kaatuilua. Vaan kuukauden ajotauko tehnyt tepposet. Ei meinaa nuoteista ymmärtää enää mitään :D
 
Ajoin kolme eri pätkää Momentseissa ja ei tullut kertaakaan kuvan repeilyä (PS5). Joten vaikuttaa ainakin paljon paremmalta ja ihan pelattavalta nyt. Tuskin kaikki repeily on poistunut, mutta tämä on ihan hyvä minimi taso.

Nyt varmaan uskaltaa myös palata uran kimppuun yli kuukauden tauon jälkeen, kun korjasivat kaatumiset.
Pleikkarilla toimi ilman ongelmia tänään, mitä helvettiä taikuutta tämä nyt on?
Uskaltaako siis jo alkaa miettimään pelin hankkimista ilman että alkaa bugit Veetuttamaan kun pelailee?:cigar:
 
Kyllä ne kohta sen solmuun taas saa. Nyt ne on kai alkanut kiireen vilkkaan tekeen sitä omaa VR tukeaan. En voi olla ajattelematta, että tuo UEVR modi on saanut EAlla liikettä niveliin.

image.png

Minä en tiedä, mutta niin joku tuolla uevr discordissa kertoi tuon kuvakaappauksen kera.
 
Kyllä ne kohta sen solmuun taas saa. Nyt ne on kai alkanut kiireen vilkkaan tekeen sitä omaa VR tukeaan. En voi olla ajattelematta, että tuo UEVR modi on saanut EAlla liikettä niveliin.

image.png

Minä en tiedä, mutta niin joku tuolla uevr discordissa kertoi tuon kuvakaappauksen kera.
Ainakin ilmoittivat [EA Sport] silloin vähän ennen julkaisua, että VR-tuki tulisi myöhemmin (ilmeisesti tarkoittaa kevättä/kesää 2024)
 
Ainakin ilmoittivat [EA Sport] silloin vähän ennen julkaisua, että VR-tuki tulisi myöhemmin (ilmeisesti tarkoittaa kevättä/kesää 2024)
Siihen juuri viittasinkin.VR luvattiin mutta mitään ei kuulunut ennen kuin tuo modi putkahti. Toki saattaa olla sattumaakin. Toivotaan että tulisi hyvin toimiva eikä mikään kiireessä kasattu kököstys. Toisaalta tuolla modilla pelaaminen onnistuu ihan hyvin jos ea:n tuotos on kuraa.
 
Eilen oli SleepyPantsin WRC Patch 1.4.1 -striimin chatissa seuraavanlaista puhetta:

1705651174940.png

1705651223499.png

1705651334500.png

Jos mukamas pitää paikkaansa, niin eipä tuo kovin hyvältä kuulosta mutta voi olla täyttä nettitrolliakin toki.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö kukaan löytyykö jostain lista kaikkiin ajo klubeihin? Itsellä käytössä kaikki mitä racenet tarjoaa ja niistä ei pitkään ajamista riitä. Klubin nimellä varmaan löytyisi lisää ajettavaa, jos vain tietäisi mitä etsiä.
 
Tietääkö kukaan löytyykö jostain lista kaikkiin ajo klubeihin? Itsellä käytössä kaikki mitä racenet tarjoaa ja niistä ei pitkään ajamista riitä. Klubin nimellä varmaan löytyisi lisää ajettavaa, jos vain tietäisi mitä etsiä.
Welcome to EA Racenet ja filttereihin valitsee jostain kategoriasta kaikki niin antaa ainakin mulle 314 sivua klubeja.
 
Tuli päivitettyä prossu 3700X -> 5800X3D, näyttiksenä toistaiseksi 3060Ti. Ei ainakaan VR käytössä prossu pääse kunnolla oikeuksiinsa tuon näyttiksen kaverina. Fps nousi n. 60 -> n. 66 samoilla asetuksilla eli n 10% parannus. Suunnilleen saman verran tuli Timespy prossutestissä parannusta. Nyt olis tarkoitus päivittää näyttis varmaankin 4070:aan. AMD kelpais muuten, mutta olen ymmärtänyt että Nvidia toimii paremmin varsinkin langattoman VR:n kanssa.

Täytyy testata muuten vaan flatilta ajaa tässä joku päivä, niin näkee paremmin tuon prossun vaikutuksen. Samalla täytyy kyllä nostaa hattua tuolle 3700X:lle. Siinä on ollut kyllä hinta/teho suhteeltaan loistava prossu samaten kuin tuo 3060Ti.
 
Vihdoin meni eka kausi pakettiin, tuli melkein kahden kuukauden tauko Career Modesta sairastelun ja pelin bugien takia. JWRC oli ihan kiva aloitteluluokka, mutta eihän siinä montaa kisaa ollut ja WRC2 ajaminen tuo vaan vielä enemmän hymyä naamalle. Samalla auto päivittyi "Swiftistä SX4:seen".

Monte Carlo oli hauskaa ajettavaa, kun sitä pääsi kunnon rallin muodossa ajamaan eikä pelkkiä Momentseja. Kisan puolivälissä johdin rallia, mutta rengasrikko ja lopulta moottori ongelmat pakotti keskeyttämään. Powerilta sentään maksimi pisteet.

18d4290d1565-screenshotUrl.jpg

18d4290e1d199-screenshotUrl.jpg
 
Tuli päivitettyä prossu 3700X -> 5800X3D, näyttiksenä toistaiseksi 3060Ti. Ei ainakaan VR käytössä prossu pääse kunnolla oikeuksiinsa tuon näyttiksen kaverina. Fps nousi n. 60 -> n. 66 samoilla asetuksilla eli n 10% parannus. Suunnilleen saman verran tuli Timespy prossutestissä parannusta. Nyt olis tarkoitus päivittää näyttis varmaankin 4070:aan. AMD kelpais muuten, mutta olen ymmärtänyt että Nvidia toimii paremmin varsinkin langattoman VR:n kanssa.

Täytyy testata muuten vaan flatilta ajaa tässä joku päivä, niin näkee paremmin tuon prossun vaikutuksen. Samalla täytyy kyllä nostaa hattua tuolle 3700X:lle. Siinä on ollut kyllä hinta/teho suhteeltaan loistava prossu samaten kuin tuo 3060Ti.

Mulla melkein sama päivitys ja mä kyllä huomaan eron selkeesti pätkimisen loppumisena ja jopa parempana grafiikkana. Prossuilla nyt ei niin paljon vissiin fps:ää nostetakkaan vaan tehdään hommasta sulavampaa.
 
Mulla melkein sama päivitys ja mä kyllä huomaan eron selkeesti pätkimisen loppumisena ja jopa parempana grafiikkana. Prossuilla nyt ei niin paljon vissiin fps:ää nostetakkaan vaan tehdään hommasta sulavampaa.

Eikös sulla ollut 5 3600, niin sulla varmasti oli selkeämpi vaikutus? Toi mun vanha 7 3700X meni juurikin sellaisen tilalle sukulaispojan koneeseen. Poika kehui että fps dropit väheni. Tuo 3d cache noissa 3d prossuissa on juurikin pelejä ajatellen kova sana ja pelkästään prossun vaihdolla ero fps on selkeä kunhan näyttis ei ole pullonkaula, niin kuin se mulla nyt VR käytössä ainakin on. Kunhan näyttiksen saa paremmaksi, niin pääsee prossukin paremmin hommiin.
 
Liian vähän ehtii tätä ajella, mutta tuli ihan mielenkiinnosta testattua sadekelin ajokäytöstä:



Äkkiseltään vaikuttaisi menneen reippaasti parempaan suuntaan DR2.0:n jälkeen, ja jotenkin tuntuu viimein että veto tulee auton omilta pyöriltä ja voima pyörille auton omilta tasauspyörästöiltä:) Ajo meni loppupätkästä ihan haparoinniksi, mutta tarkotus oli vaan muutenki hauskutella, mistä johtuen vastaheitto ja muita ei-niin-tarpeellisia sivuluisuja nähtävillä:lol:

Soralla tuo sama auton tuntui pirun aliohjaavalta, mutta toisaalta oikeassakin elämässä taisi Mikko Hirvonen sanoa että tuo auto pyrki aina puskemaan ellei sitä varta vasten heitä mutkaan.
 
Ei kyllä lähde ollenkaan tää wrc.
Tänään pikkusen tuli hierottua uudella ratilla.
Mikähän juttu, kun dirt 2.0:ssa ajelin 320 asteella, mutta tää wrc tarttee 420 astetta, että tuntuu edes vähän samalta?

Ja millä ton kartanlukijan äänen saa paremmaksi?
Molemmat mies ja nainen kokeiltu, mutta ei meinaa saada mitään selvää.
 
Ei kyllä lähde ollenkaan tää wrc.
Tänään pikkusen tuli hierottua uudella ratilla.
Mikähän juttu, kun dirt 2.0:ssa ajelin 320 asteella, mutta tää wrc tarttee 420 astetta, että tuntuu edes vähän samalta?

Ja millä ton kartanlukijan äänen saa paremmaksi?
Molemmat mies ja nainen kokeiltu, mutta ei meinaa saada mitään selvää.

Ratissa mulla on basessa 900 ja peli säätää sitten auton mukaan pienemmäksi uudempiin autoihin, mutta se on kovin makuasia millä kukin haluu pelata.

Kartturihommaan, niin laita kaikkia muita ääniä hiljaisemmalle ja jätä kartturi täysille.
 
Eilen asentelin tämän kun tarjosivat 5h peliaikaa PC-versiolle ja onpa ollut mukavaa!

Junnuna aloitettiin Tommi Mäkinen Rally:lla ja Microsoftin Sidewinder-ratilla, siitä totta kai Colin Mcrae rallyt, joista saatiinkin aivan uskomattomat väännöt isän ja veljien kanssa jonkun erikoiskokeen aikaa hieroessa.
Viime vuosikymmen mennyt rata-autojen parissa ja tämä todella tuntui paluulta koti kulmille, erinomaisen mukavaa ajamista kun alla taas tutumpaa soraa ja maisemat vaihtuu koko ek:n ajan.

Allekirjoituksen raudalla asetukset tapissa ei muita ongelmia, kuin että HDR ei jostain syystä suostu menemään päälle.
 
Eilen asentelin tämän kun tarjosivat 5h peliaikaa PC-versiolle ja onpa ollut mukavaa!

Junnuna aloitettiin Tommi Mäkinen Rally:lla ja Microsoftin Sidewinder-ratilla, siitä totta kai Colin Mcrae rallyt, joista saatiinkin aivan uskomattomat väännöt isän ja veljien kanssa jonkun erikoiskokeen aikaa hieroessa.
Viime vuosikymmen mennyt rata-autojen parissa ja tämä todella tuntui paluulta koti kulmille, erinomaisen mukavaa ajamista kun alla taas tutumpaa soraa ja maisemat vaihtuu koko ek:n ajan.

Allekirjoituksen raudalla asetukset tapissa ei muita ongelmia, kuin että HDR ei jostain syystä suostu menemään päälle.
Tjaa... jouduin kyllä itse tiputteleen asetuksia stutteroinnin takia, mutta jotain isompaa päivitystä tähänkin on sen jälkeen tullut.
Näyttönä uwqhd.
 
Eilen asentelin tämän kun tarjosivat 5h peliaikaa PC-versiolle ja onpa ollut mukavaa!

Junnuna aloitettiin Tommi Mäkinen Rally:lla ja Microsoftin Sidewinder-ratilla, siitä totta kai Colin Mcrae rallyt, joista saatiinkin aivan uskomattomat väännöt isän ja veljien kanssa jonkun erikoiskokeen aikaa hieroessa.
Viime vuosikymmen mennyt rata-autojen parissa ja tämä todella tuntui paluulta koti kulmille, erinomaisen mukavaa ajamista kun alla taas tutumpaa soraa ja maisemat vaihtuu koko ek:n ajan.

Allekirjoituksen raudalla asetukset tapissa ei muita ongelmia, kuin että HDR ei jostain syystä suostu menemään päälle.
Mä joudun laittamaan manuaalisesti HDRn ennen kuin aukaisee pelin. Toisissa peleissä tunnistaa automaattisesti.
 
Onkohan mulla joku grafiikka-asetus pielessä ja mikä vaikuttaa esim. siihen miltä jäinen tie Montessa näyttää. Mulla nimittäin se jäinen tienpinta ei edes näytä jäiseltä ja se tien pinta ei kiillä kuten näyttäisi videoiden perusteella muilla tekevän.
Prossu 10700K ja näyttis RTX3080 OC.
Jotain fixejä (engine.ini ja scalability.ini) jouduin taannoin kokeilemaan pahan stutteroinnin takia.

Visuaalisesti peli näyttää siis hyvältä muutoin, mutta jää/sade ei oikein edes erotu tien pinnassa.
 
Radeoneilla pelaaville vinkkinä, että AMD:n AFMF kannattaa kokeilla. Omalla RX 6600 toimii ihan kivasti.
 
Joo mutta tuleeko input lagia merkittävästi?
En ole kyllä huomannut henkilökohtaisesti.
AFMF:n lisäksi on päällä Radon Anti-Lag ja Boost. Lisäksi max fps raja on säädytty näytön max Hz lukemaan ja adaptive sync päällä. Pelissä vsync pois päältä ja fullscreen tilassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 610
Viestejä
4 493 665
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom