Takavetoiset yliohjaa mutkissa kun sutii, etuvedot aliohjaa mutkissa kun sutii. Kaikki sutiminen ei ole ihan sellaista mitä drifti autoissa on, mutta jos rengas luistaa niin se sutii.
Jep mutta tässä pelissä edelleen sutiminen asettuu keinotekoiseen tilaan kun teho ylittää pidon, tai ylittäisi = auton moottorin kierrokset tippuvat ja ei lähde nostamaan kierroksia ennen kuin
"täysin pidollinen tila on saavutettu". Vapaata sutimisen määrää auton tehojen mukaan suhteessa pitoon ei ole. Tätä myöden ei ole myöskään erinäköisiä ilmiöitä liukumisessa ja sutimisessa + auton käyttäytymisessä.
Nelivedot eivät juuri yli/aliohjaa kun sutii jos säädöt kunnossa.
Ja moderneissa ralliautoissa on Launch-systeemit ek startteissa. En tiedä onko tätä tuotu kaikkiin pelin autoihin jossain määrin (mikä on kyllä väärin jos on).
Jos Rally1 4wd autotkin vain sutisivat paikoillaan 1-2s kiihtymättä eteenpäin lainkaan niin ei silloin nuo 0-100km/h ajat toteutuisi.
Oletan että tuo 0-100 mitataan korin nopeudesta eikä mistään vetävien renkaiden pyörimisnopeudesta.
Laita pelissä Tyre Slip efekti 100 jos ajat ratilla niin se ilmoitttaa sutimiset tärinällä jos fanatec, logitech,thrustmaster ratti(ratas,hihna tai dd) tai jos simucube niin siinä tuo ilmoitetaan käsittääkseni wheel weight:llä eli ohjaus kevenee kun sutii (ei tietoa miten tuntee Moza tmv merkeillä).
Tuossa hydridejä edeltävät autot joissa 380hv
Ei mitään ongelmaa sutia, muuta kuin tässä pelissä jossa oheinen toiminta ei ole mahdollista, koska autot eivät sudi tässä. Lähtöjärjestelmät tietenkin säädetään siten että turhaan sutimiseen ei käytetä
energiaa vaan mennään aivan oletetun pidon rajalla = maksimaalinen kiihtyvyys. Tämä ei tarkoita sitä etteikö kyseiset autot kykenisi sutimaan. Pelissä saa itse päättää lähdössä tapahtuvat kierrokset eikä
mitään launch controllia käytetä, muutakuin oma oikea jalka, joten sudittaminen pitäisi olla mahdollista. Ei ole.
Tässä joku etuveto Ford Fiesta RS soralla, ei tietoa tehoista (onko verratavissa yhtään R2 Ford 180hv vai Rally4 Ford 210hv)
Hieman se tuossa sutii alussa mutta ei nyt kovin pitkään ja liikkuu koko ajan eteenpäin myös. Pitääpä verrata tätä vaikka pelin Rally4 Ford vaikka
Ajassa 4:42 tuossa oli joku tiukempi mutka ja hivenen eturenkaat sutii/luistaa enemmän josta tulee aliohjautuvuutta.
Mä yritän ottaa jotain materiaalia pelistä missä näkyisi sutiminen jos sitä tapahtuu, teen sen ulkokuvasta ja padillä muutan kuvakulman vielä täsyin sivulle että näkee renkaiden käytöksen.
Tehot näyttivät olevan 175hp, riittää sutimiseen (olen ajanut kilpaa lähes samanlaisella), videolta ei näy jalan asennosta mutta kuskihan hakee lähtökiihdytyksessä kaasua edestaas polkemalla
pidon rajaa (äänistä kuulee ja kierroksista näkee), ja lähtee jostain 3000-4000rpm kierroksilta muutenkin liikkeelle (kuten pitää). Jos kuski olisi pitänyt kierrokset rajoitinta vasten lähdössä ja nostanut vain kytkimen ylös, pitäen kaasun pohjassa, niin aivan varmasti
olisi sutinut aika pitkälle asti tuommoisella alustalla (todennäköisesti ykkösvaihteen lähes rajoittimelle asti, ihan korinopeudeltaan asti). Ja edelleenkin, tämmöinen ei ole mahdollista tässä pelissä, koska autot eivät sudi tässä pelissä.
Odotan mielenkiinnolla kun todistat mielipiteeni vääräksi.