Saahan tuonne, mutta ei tosiaan nastoilla ajettavaa, vaan juurikin niinkuin @karik134 tuossa edellä sanoi.Muistaakseni jo alussa sanottiin, että Jyskälään ei saa talvikeliä. Niitä poikkeuksia oli muutama muukin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saahan tuonne, mutta ei tosiaan nastoilla ajettavaa, vaan juurikin niinkuin @karik134 tuossa edellä sanoi.Muistaakseni jo alussa sanottiin, että Jyskälään ei saa talvikeliä. Niitä poikkeuksia oli muutama muukin.
Ei mitään tietoa, luulisi sen väheisen lumen tiellä vaikuttavan pitoon edes jonkin verran eli enemmän sutimista kuten vaikka jos märkä tie, kun muutenhan tuo on aivan turha ominaisuus.Eli on ilmeisesti pelkkä kosmeettinen muutos vai vaikuttaako fysiikoihin virossa?
Saahan tuonne, mutta ei tosiaan nastoilla ajettavaa, vaan juurikin niinkuin @karik134 tuossa edellä sanoi.
Miten tässä saa Suomen pätkille lumen? Google neuvoi että quick play ja sitten vaan valitsee winter mutta en kyllä onnistunut lunta tuolla konstilla maahan saamaan.
Moi! Onko TechBBS:llä joku oma klubi, johon voisi osallistua? En Racenetistä sellaista ainakaan äkkiä löytänyt.
Sulla oli pakosti jäähdytin vauriota kun joku valo tuli päälle ja auto hyytyi (aluksi high engine temp valo ja sitten lopulta moottorivalo syttyy palamaan kun tehot pudonneet reilummasti). Jos tulee high engine temp niin moottorin ikää voi pidentää kun ajaa alle 4-5k kierroksilla mutta siitä tulee silti aikatappiota varmaan 10s/km eli jos esim. on viimeinen ek niin ei vaikuta hiljenennellä vaan ottaa moottorista vain kaikki irti.ajelin eilen 4 pätkää iotecin clubi kisaa Norjassa. nelosella tuli sakkoa 5 ta 7s kun auto jäi jumiin hangen päälle. nyt katoin tota tulos luetteloa niin näyttää penaltyksi 1:35min hyvin erikoista..
ei tullut pahasti ajeltua edes pihalle, autossa alkoi vaan moottorivalo palamaan puolen pätkän jälkeen joten hyytyi meno ja oletin että siitä tuli takkiin.
ilmeisesti tuota McRae R4 ei pidä vinguttaa rajottimeen asti koko aikaa![]()
^
Wheel friction 0 ja riippuen mikä ratti niin sieltäkin ajureihin natural friction 0.
WF on siis kuollutta kitkaa kuten natural friction jne ja teke ohjauksesta vain jäykemmän kääntää. Jos ratti muuttuu liian nopeaksi (esim oskilloi) niin sitten ehkä hieman WF eli 5-10 tai enemmän jos ei riitä
Self aligning torque on se tärkein efekti joka keskittää ratin kun auto yliohjaa ja ratti pyörii myös vastakäännöksen puolelle jos yliohjaaminen on hyvin suurta. niin se arvon pitäisi olla melkeinpä suurin kaikista tai yhtä isolla kuin esim. tyre slip tmv.
Kuinka vanhana sun TH8A meni rikki? Se on aika kestävä kun oma kesti aktiivista käyttöä 3vuotta ja toimii vieläkin 6,5 vuoden jälkeen.
Mikä ratti sulla on niin voisin heittää omat aloitus ffb arvot sille.Voi olla että pienensin sitten turhaan self alligning torqueta, kun muistaakseni tyre frictioniakin pienensin joten saatto olla että sekin poisti outoa jäykkyyttä ohjauksesta.
Mulla oli shifterillä 5 vuotta ikää, teki tosiaan sitä AMS2:sta ajellessa ettei ottanu pykälää sisään vaikka ennemmin ei ollu mitään ongelmia, esim. 3-vaihde ei meinaa toisinaan mennä päälle vaikka kuinka rauhallisesti vaihtoi...
Klubeissa löytyy Dirty Dailies ja Dirty Weeklies -klubit. En ole itse testannut miten toimivat.Ja mä niin kaipaa niitä päivä, viikko ja kuukausi kisoja jota dr2 tarjosi. Toivon että tulevat päivitykset ne tuovat peliin. Ei noi moments kisat iske juurikaan, vähän kuin ajais time trialia määrätyllä etapilla.
Itsellä loppui tämän pelin kaatuminen kun laitoin reflectionsit ja shaderit ultra low:lle.Tänään tuli taas hiukan ajeltua tätä wrc:tä (vähälle jäänyt)), kun ajelin ruottin kisaa GPlapsin clubissa. No ikävästi siin kävi. Peli ja kone kaatui, kun ajelin 4 etappii kohti maalia. Harvemmin itsellä on käynyt niin, että peli kaataa koko koneen. Työpöydälle kaatuilee pelit satunnaisesti kyllä. No johtunee siitä, että harvemmin tulee aivan uusimpia pelejä hommattua/pelattua.
Ja mä niin kaipaa niitä päivä, viikko ja kuukausi kisoja jota dr2 tarjosi. Toivon että tulevat päivitykset ne tuovat peliin. Ei noi moments kisat iske juurikaan, vähän kuin ajais time trialia määrätyllä etapilla.
Mikä ratti sulla on niin voisin heittää omat aloitus ffb arvot sille.
Niin tuo 3 vaihteen löytyminen että olisiko vain se liikerata ja kytkin ajoitus ei toimi. Tukeeko tuo peli dogbox vaihtamista että vain kaasun nostaa niin voi tehdä vaihdon ilman kytkintä? Ja jos käytät aina kytkintä niin vaihtaminen on vaikeampaa jos kytkin toimii pelissä täydellä 100% saturationilla eli silloin kytkin tuleee olla täysin pohjassa ennen kuin liikuttaa yhtään vaihdekeppiä (voi kokeilla laskea kytkin saturation 50-70% niin josko 3:n löytyy).
Tieten jos aikaisemmin vaihdot toimi 3:lle paremmin/aina niin sitten voi olla vika tosiaan shifterissäkin.
Ja jos yritti hyvin rauhallisesti vaihtaa ja silti ei löydy vaihde niin hyvin todennäköisesti shifterissä vika.
Tässä nykyiset mitä käytän DD1:ssä muutettuna CLS DD:lleOisko karikilla heittää CSL DD 5nm:lle fiksuja arvoja niin ajureihin kuin peliinkin? Tällä hetkellä käyttänyt tän sivuston arvoja mutta tuntuu vähän oudolta: EA Sports WRC Fanatec CSL DD Settings Guide
Kiitos etukäteen jos löytyy tai viitsit vaivautua.![]()
FFB Strength 100% | |||
FFB Scale: Linear (tai ehkä Boost?) | |||
Natural Damper: 10% | |||
Natural Friction: 0% | |||
Natural Inertia: 0% | |||
FFB Interpolation Filter: 1 | |||
Force Effect Spikes Intensity: 90% | |||
Force Effect Strength Modifier: 100% |
Self Align Torque: 87 | n. 4,35Nm käytössä tällä arvolla ja tuolla 5Nm basella, jää 15% ylävaraa estämään basen ylikuumentuminen | ||||
Wheel Friction: 0 | jos oskilloi liikaa niin kokeilee ylös 20 asti josko parempi, tai jos haluaa vain raskaammaksi kääntää | ||||
Tyre Friction: 87 | säädä jos tarve | ||||
Supsension: 52 | |||||
Tyre Slip: 50 | voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kun logitechin ratasveto | ||||
Engine: 0 | pelkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä) | ||||
Collision: 50 | käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä (tisellä nyt 50) |
No itse olisin kyllä valmis näistä kisoista lisää maksamaan, eikä se varmaan olisi niiltä pois, jotka ei niitä kaipaa. Mutta kun katsoo DR2 pelaaja määriä näissä kisoissa, niin kyllä niitä monet tykkää ajella. Itselle nämä kisat on kyllä sitä parasta ralli huumaa. Kun tässä kuitenkin ajetaan kelloa vastaa, niin mielummin kisaa oikeita kuskeja vastaan, kuin konetta vastaa ja näissä on vain se yksi yritys onnistuu tai ei.
Uskon että nämä kisat on juuri se juttu, jonka takia vieläkin monet tahkoi DR2:ta, vaikka peli on melko vanha.
Millaisia asetuksia käytät DD1:ssä? Olen omaa koittanut tässä säädellä ja mielestäni soralle aika hyvät saanut, mutta asvaltilla ei ole vielä tuntuma ihan kohdallaan.Tässä nykyiset mitä käytän DD1:ssä muutettuna CLS DD:lle
FFB Strength 100% FFB Scale: Linear (tai ehkä Boost?) Natural Damper: 10% Natural Friction: 0% Natural Inertia: 0% FFB Interpolation Filter: 1 Force Effect Spikes Intensity: 90% Force Effect Strength Modifier: 100%
Peliin
Self Align Torque: 87 n. 4,35Nm käytössä tällä arvolla ja tuolla 5Nm basella, jää 15% ylävaraa estämään basen ylikuumentuminen Wheel Friction: 0 jos oskilloi liikaa niin kokeilee ylös 20 asti josko parempi, tai jos haluaa vain raskaammaksi kääntää Tyre Friction: 87 säädä jos tarve Supsension: 52 Tyre Slip: 50 voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kun logitechin ratasveto Engine: 0 pelkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä) Collision: 50 käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä (tisellä nyt 50)
Nämä on mitä käytän DD1:ssäMillaisia asetuksia käytät DD1:ssä? Olen omaa koittanut tässä säädellä ja mielestäni soralle aika hyvät saanut, mutta asvaltilla ei ole vielä tuntuma ihan kohdallaan.
FFB Strength 100% | |||
FFB Scale: Linear (eli 15Nm käytettävissä joka rajattu pelissä 6Nm kun self align torque on 40) | |||
Natural Damper: 10% | |||
Natural Friction: 0% | |||
Natural Inertia: 0% | |||
FFB Interpolation Filter: 1 | |||
Force Effect Spikes Intensity: 90% | |||
Force Effect Strength Modifier: 100% |
Self Align Torque: 40 | 6Nm käytössä tällä arvolla (kun DD1 base 100% FFB strength ja Linear asetus) | ||||
Wheel Friction: 0 | säädä jos tarve, kuollutta kitkaa jota ei ehkä paljon tarvi, max 10-20 jos haluaa vain raskaamman kääntää | ||||
Tyre Friction: 40 | säädä jos tarve | ||||
Supsension: 24 | säädä jos tarve (itselle tää esim. 40 ei vain toimi ja vaikuttaa jo ajoon negatiivisesti) | ||||
Tyre Slip: 50 | voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kuin logitechin ratasveto | ||||
Engine: 0 tai 5 | pelkkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä) | ||||
Collision: 50 | käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä |
Mikä ratti sulla on niin voisin heittää omat aloitus ffb arvot sille.
Niin tuo 3 vaihteen löytyminen että olisiko vain se liikerata ja kytkin ajoitus ei toimi. Tukeeko tuo peli dogbox vaihtamista että vain kaasun nostaa niin voi tehdä vaihdon ilman kytkintä? Ja jos käytät aina kytkintä niin vaihtaminen on vaikeampaa jos kytkin toimii pelissä täydellä 100% saturationilla eli silloin kytkin tuleee olla täysin pohjassa ennen kuin liikuttaa yhtään vaihdekeppiä (voi kokeilla laskea kytkin saturation 50-70% niin josko 3:n löytyy).
Tieten jos aikaisemmin vaihdot toimi 3:lle paremmin/aina niin sitten voi olla vika tosiaan shifterissäkin.
Ja jos yritti hyvin rauhallisesti vaihtaa ja silti ei löydy vaihde niin hyvin todennäköisesti shifterissä vika.
Näköjään muillakin ongelmia märälläLaitoin vähän kevyemmän ralli kalenterin tekki ralleihin, tällä kertaa 7 päivän välein vaihtuu ralli ja sisältää 4 ek:ta.
Surkea loppuaika varmasti, mutta omasta parhaasta lähti kuitenki 3 sekkaa poisSorapätkiä en oo edes kehdannu yrittää, kun enempi rataa ajelleena tuo mun kaasumodulaatio on vähän turhan agressiivinen liukkaammille alustoille
![]()
Huhhuh, täytyy kyllä sanoa ettei ollukkaan niin kevyt loppujen lopuksi rengas valintojen ja tiellä pysymisen suhteen, mutta ai että mikä palkinto odotti vikalla pätkällä, kun sai tyyli puhtaasti vedettyä kainalot hiessä ittensä väänneltyä piikki paikalle 1/11Näköjään muillakin ongelmia märälläItse ekalla pätkällä 3 kertaa ulkona ja silti 3./11.
En toki ole erityisen hyvä kuski rallissa enkä varsinkaan radalla, mutta paljon aggressiivisemmin ja suurpiirteisimmin rallissa kaasua käytetään. Toki time trialissa voidaan hinkata kaasuprosentit mutkittain kohdalle, mutta noin yleensä sitä mennään kaasu pohjassa ja jarrulla käännellään ja taas lämää vaan. Jos meinaa kiihtyä liikaa niin sitten nostellaan. Vähän ylikovaa niin se kääntyilee
TM softaanMulla on T300RS, jos löytyy hyvät arvot niin pistää vaan tulemaan
Ja tuota kytkimen saturation- arvoo en muista mikä oli AMS2:ssa, mutta tosiaan aiemmin ei ollu ongelmaa manuaalilootien kanssa, vaikka käytän aina kytkintä sekä alas- että ylösvaihtoon, joten tästä tulin tulokseen että jotain häikkää shifterissä itsessään.
Mulla on T300RS, jos löytyy hyvät arvot niin pistää vaan tulemaan
Ja tuota kytkimen saturation- arvoo en muista mikä oli AMS2:ssa, mutta tosiaan aiemmin ei ollu ongelmaa manuaalilootien kanssa, vaikka käytän aina kytkintä sekä alas- että ylösvaihtoon, joten tästä tulin tulokseen että jotain häikkää shifterissä itsessään.
TM softaan
- overall strength 85% (jää 15% vajaaksi niin moottorin ei pitäisi ylikuumentua)
- kaikki damper, spring, constant, periodic sliderit 100%
- auto-center/centering spring 0% ja OFF
- ruksi siihen kohtaan: allow game to do changes
peliin
- self align 100
- wheel friction 0 (tai korkeintaan 20 jos haluaa ohjauskesta raskaamman, tää on vain kuollutta kitkaa)
- tyre friction 100 tuo nyt alkuun, voi laskea jos parempi niin
- suspension 60 alkuun tämä, voit kokeilla esim. ylös 100 josko parempi
- tyre slip 50 alkuun, kokeile esim 60 ja 70 josko parempi
- engine itsellä vain o tai 5, pelkkää värinää rajoittimella ollessa
- collision itsellä 50, tekee auton hallinaan vaikeammaksi törmäyksissä eli oma valinta 0-100
peliinEihän @karik134 satu olemaan hyvää säätöä G923 ratille tiedossa? Tullu kokeiltua vaikka mitä netistä löytyneitä ffb asetuksia, mutta ei vaan tunnu osuvan.
Hyvä löytö! kyllä hampaita nauratti, aivan kuin uusi peliIo tek ralli ekalla pätkällä terminal damage aurauskeppiin, ei siitä sen enempää.
Mutta, tänään kuulin UEVR injectorista ja piti kokeilla, mutta en saa sitä ladattua ja asennettua kun herjaa virukseksi vaikka on luotettava sivusto ja tiedosto.
Piti ajaa WRCtä VRssä, mutta haaveeksi jäi. Osaako joku neuvoa miten sen virusjutun saa ohitettua. Jos valitsee lataa epäilyttövö tiedosto, se mukamas lataa sen ja sitten se on poistettu kun yrittää avata sen.
Edit. Windows Defenderistä kävin sallimassa kyseisen tiedoston. Kohta kokeilemaan.
Pari pätkää tuli itsekin veivattua VRssä. Mulla on settinä R7 3700X, RTX 3060 Ti ja Meta Quest2 Virtual Desktopin kanssa ja tänään sain myös Boost Kitin CSL DDlle niin oli kuin uusi peli.
En kokeillut miten toimii OpenVR kun modin tekijä kai suositteli OpenXRrää. Mulla ei toiminut se Native Stereo vaan piti käyttää sitä Synchronized Sequential asetusta. Kone on myös sen verran mopo selkeästi näihin hommiin että resolution scale joutui laittamaan uevrstä 0,70 että pyöri kutakuinkin sujuvasti, mutta se kyllä näkyy kuvanlaadussa. Pelin grafiikka-asetukset vaikutti suorituskykyyn vähemmän ja ne pystyi pitämään aika korkealla.
Täytyy ajan kanssa testata ja optimoida kuvanlaatu / suorituskyky, mutta pikatestillä melko lupaava. Parempaan prossuun ja näyttikseen joutuu kyllä ehkä sijoittamaan
Tuossa vielä pätkä ruotsista. Takavetoa on kyllä kiva viedä VRssä kun pystyy ikkunasta tarvittaessa katsomaan minne on menossa
Ihan kohtuuliisen hyvältähän tuo näyttää, mikä on mun 2080 Superille oikein hyvä uutinen. Pätkikö yhtään?
Ei pätkinyt kun otti sitä resolution scalea tarpeeksi alas, mutta se kyllä näyttää tuossa videolla paremmalta kuin pelatessa. Toki täytyy vielä säätöjä hakea. 2080 Super taitaa olla aika liki samantehoinen kuin 3060ti niin kyllä se ainakin toimii sillä, mutta grafiikat ei kyllä ole yhtä terävät kuin flatilta.
Mulla kyllä ei pyöriny. En tiedä miten osasin laittaa koko jutun tulille, mutta ihan hirveää stutteria vaikka pelin asetukset oli ultra low ja resolution scale UEVR:ssä 0.5. Auto kyllä liikku, mut ei ajettava.
En saanut toimimaan kun Steam Linkin kautta edes tuolla tavalla. En siis oikein tiedä mitä mun olis alunperinkään pitäny tehdä.
Siis se 2080 Superi ja 3600 Ryzen.
Tässä nykyiset mitä käytän DD1:ssä muutettuna CLS DD:lle
FFB Strength 100% FFB Scale: Linear (tai ehkä Boost?) Natural Damper: 10% Natural Friction: 0% Natural Inertia: 0% FFB Interpolation Filter: 1 Force Effect Spikes Intensity: 90% Force Effect Strength Modifier: 100%
Peliin
Self Align Torque: 87 n. 4,35Nm käytössä tällä arvolla ja tuolla 5Nm basella, jää 15% ylävaraa estämään basen ylikuumentuminen Wheel Friction: 0 jos oskilloi liikaa niin kokeilee ylös 20 asti josko parempi, tai jos haluaa vain raskaammaksi kääntää Tyre Friction: 87 säädä jos tarve Supsension: 52 Tyre Slip: 50 voi kokeilla esim 60 niin silloin tän tunsi paremmin, 70 oli itselle ainakin liikaa ja ratti alkoi "pykältämään" kun logitechin ratasveto Engine: 0 pelkää värinää kun kone rajoittimella, oma valinta 0-100 (itse 0 tai 5 koska ne värinät voi peittää kenties muita tärkeämpiä efektejä) Collision: 50 käyttäjän valinta 0-100, isompi luku tekee auton vaikeamman ottaa haltuun törmäillessä (tisellä nyt 50)
Pari tuntia eilen testailin ja sain vähän hierottuakin. Nyt en ulkoa muista mitä numerot tarkalleen on, mutta jotain suuntaa pystyn laittamaan.peliin
- self align torque 87
- wheel friction 0
- tyre friction 87 tuo nyt alkuun, tätä voi laskea kun voi olla parempi silloin logitechin ratasvetoisilla
- suspension 52 alkuun tämä, voit kokeilla esim. ylös 87-100 josko parempi
- tyre slip 50 alkuun, kokeile esim 60 ja 70 josko parempi, tai 40, 30 jne
- engine itsellä vain 0 tai 5, pelkkää värinää rajoittimella ollessa
- collision itsellä 50, tekee auton hallinnan vaikeammaksi törmäyksissä eli oma valinta 0-100
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.