Codemasters EA Sports WRC <PC|PS5|XBOX X|S>

Oma T300RS on muistanut napit kyllä. Käytössä tosin vain pelkkä ratti ilman polkimia. Polkimina on sitten logitechin pedaalit, erillinen käkkäri ja erillinen shifteri. Yhden konffauksen jälkeen kaikki pitivät asetuksena vaikka pelin käynnistikin muutaman kerran (career kaatumisen vuoksi) uudelleen.
Itsellä T300RS lisäksi erillinen vaihdekeppi ja käsijarru, molemmat USB:llä kiinni koneessa. Polkimet (T-LCM) on kiinni rattibasessa. Ohjauspyörä on 599XX EVO. Ohjaimet kalibroin ekalla käynnistyksellä patchin jälkeen ja valitsin oikean rattikehän. Ihme homma. Jos jatkuu asetusten resetointi niin pitää tehdä bugiraportti.
 
Auttaiskohan uudelleenasennus :hmm:

Minkälaisia ffb-asetuksia olette pitäneet T300:lla ?
 
Täälläkin tuli testattua tuota uutta patchia. Stutteroi ihan hemmetisti pätkien alussa, jossain olin lukevani että patchin jälkeen generoi shaderit uudelleen muistiin niin eiköhän tuo korjaannu kun on ajanu jokusen tunnin(?).
Muuten kun kerran lähtee pyörimään niin pyörii huomattavasti paremmin kuin aiemmin.

Taisi tulla patchin mukana tuo että klubeissa saa nyt vetää marshalille asti ettei pääty viivalle? Ottakaa huomioon ettei käy niin kuin allekirjoittaneelle ja vedä kylki edellä kallioon.
 
Nyt oli stutteria märällä kelillä. (Iotech Meksiko). Muutenkin Meksikon ilta ja yö kisat liikaa vanhalle ukolle kun ei näe niin ei näe.
 
Auttaiskohan uudelleenasennus :hmm:
Eipä auttanut uudelleenasennus.

Edelleen pelin joka käynnistyksen yhteydessä tulee varoitus, että ohjaimet on resetoitu. Ja omat custom bindaukset kadonneet ja palautuneet default asetuksille. Mutta oudosti tosiaan tekee tuon vain nappuloille ja ratin läpsyille.

Muuten ei ole ollut ongelmia uuden patchin kanssa, hyvin toimii.
 
Jos joku pelaa paljon Quick Playta niin tuolla voi käydä peukuttaa pikku parannusta. Ei maailman suurin vika, mut hoonataan, hoonataan.

 
Nyt kun on kaikki etapit kerran ajettu time trialissa, ni ehdottomasti surkein ralli löytyy P-Amerikasta. Ei mitään flowta, rattia saa venkslata edestakaisin, kartellit uhkailemassa, ja kaiken lisäksi vielä kallioreunat on ihan liian kulmikkaita hitboxeiltaan. Pieni hipaisu kallioon ja auto lentää ympäri lähes joka kerta, vaikka oikeasti matkan pitäisi vain jatkua. Ei enää ikinä Meksikoon pliis
 
Joo, Meksiko ei kyl oo suosikkeja ollenkaan. Kaiken ton lisäks en pysy yhtään AI:n kyydissä.
 
Muille jotka miettii samaa ongelmaa, selvisi miksi ei näkynyt Clubs -valikossa noita clubeja mihin liityin racenetin kautta. Pelissä Options -> Game Preferences -> Cross Platform Play pitää olla päällä. En muista että tuota olisin koskaan erikseen ottanut pois päältä tai sitten olen sen vahingossa ottanut, mutta tuon kun pisti päälle niin alkoi Clubit näkymään. Nyt pääsen nöyryyttämään itseäni io-techin clubissa :)
 
Tänään kokeilin hieman pelonsekaisin tuntein peliä ekaa kertaa uuden patchin jälkeen. Peli käyntiin, ilmoitus asetusten nollauksesta, näppien bindaus ja muiden asetusten tarkastus. Sitten pelin sammutus ja uudelleen käynnistys. Ajattelin, että jos olisi uudelleen resetoinut, niin saisi odotella seuraavaa patchia, mutta ei. Asetukset oli tallessa, ei muuta kuin pelaamaan. Peli toimi normaalisti, ei ollut tullut stuttereita takaisin tai muutakaan ikävää. Mulla on ne puukotukset siellä engine.inissä, en sitten tiedä että pelastaako ne EA toilailulta, mutta hyvin toimi ainakin mulla.

Ryzen 7 3700X, RTX 3060 Ti, Fanatec CSL DD ja 1080p näyttö.
 
En oo ohjelmoija, mut perusteet tiedän ja kyllä kummallisia pikku vikoja pelistä löytyy. Ennen päivitystä esim Quick Play Championshipeissä pistetulukko toimi oikein, mut nyt ei toimi enää.

Esim olin parissa rallissa toinen, mutta peli laitto mut sijoille 3 ja 4 eikä antanut mulle yhtään pistettä niistä. Lopuks vielä voitin yhden rallin ja siitäkään en saanu pisteitä vaan se tais jossain vaiheessa jopa vähentää mun kokonaissaldoa.

Siis tää toimi ja en nyt käsitä miks ne ois koskenu koko hommaan ollenkaan päivityksessä, mut niin vaan nytpä ei enää toimi.

Ajaminen tuntuu koko ajan hauskemmalta, et sinänsä ei harmita, mut välillä kyl toivois et lisää tälläsiä ei ilmaantuis.
 
DR2.0:n päivityksissä tuli tämän tästä vanhat bugit takaisin, kuten klubien autojen korjaus menussa käymällä.
Siellä ei taida olla resursseja minkäänlaiseen betatestaukseen...
 
Onkos tämä kannattava hankinta Dirt 2.0 seuraajaksi vai onko sama jatkaa Dirt2.0 parissa? Varmaan tuoreempana saa ainakin useammin päivityksiä Dirt2.0 verrattuna, mutta onko muuten laadukkaampi peli kyseessä?
 
Viimeksi muokattu:
Keski-Euroopan ralli on kyllä ihan mukavan oloinen asfalttiralli. Kävin eilen ajamassa GPLapsin klubin H3RWD autolla testaamatta yhtäkään pätkää etukäteen. Sateisimmalla pätkällä vähän rikoin autoani ja viimeinen legi tultiin sitten tosi tuhnulla ja pätkivällä koneella, mutta maaliin kuitenkin.

Siinä sateisimmalla pätkällä pistin kyllä merkille että mielestäni auto ei kulkenut heti pätkän lähdöstä niin lujaa, kuin sen olisi pitänyt. Oli pakko laittaa ihan nopeusmittari näkyviin. Niissäkin kohtaa kun mentiin kutosella rajoitinta vasten oli vauhtia vain alle 150 ja heti perään seuraavalla kuivalla pätkällä taas yli 170. Onko kukaan muu huomannut mitään samantyyppistä vai kuvittelinko minä vain? Ihan kuin Peli olisi itse lyhentänyt vaihteiston välityksiä sille pätkälle.
 
Keski-Euroopan ralli on kyllä ihan mukavan oloinen asfalttiralli. Kävin eilen ajamassa GPLapsin klubin H3RWD autolla testaamatta yhtäkään pätkää etukäteen. Sateisimmalla pätkällä vähän rikoin autoani ja viimeinen legi tultiin sitten tosi tuhnulla ja pätkivällä koneella, mutta maaliin kuitenkin.

Siinä sateisimmalla pätkällä pistin kyllä merkille että mielestäni auto ei kulkenut heti pätkän lähdöstä niin lujaa, kuin sen olisi pitänyt. Oli pakko laittaa ihan nopeusmittari näkyviin. Niissäkin kohtaa kun mentiin kutosella rajoitinta vasten oli vauhtia vain alle 150 ja heti perään seuraavalla kuivalla pätkällä taas yli 170. Onko kukaan muu huomannut mitään samantyyppistä vai kuvittelinko minä vain? Ihan kuin Peli olisi itse lyhentänyt vaihteiston välityksiä sille pätkälle.
Nopeusmittari näyttää gps-nopeuden (eli auton korin nopeuden) tässä pelissä (ei renkaan nopeutta mistä auton nopeus yleensä mitataan). Voi olla että kun oli vain 150 rajoittimella mentiin hieman myös ylämäkeen (+märkää) ja kun saavutit 170 se oli sitten kenties hieman alamäkeen (+kuivaa).

Sateella suti enemmän joten gps nopeuskin jää alemmas kun kiihtyvyys heikompaa jne (jos mittari näyttäisi renkaan nopeuden niin se olisi ollut korkeampi). Kuivalla ei sudi niin nopeutta kenties tulee enemmän lyhyemmilläkin suorilla.

Kannattaa käydä testaamassa vaikka TT:ssä erikseen samalla ek:lla tämä kuivalla ja märällä samalla välityksellä että se on näin eli tapahtuu sielläkin. (kun voi olla joku bugi pelissäkin)
 
Viimeksi muokattu:
Nopeusmittari näyttää gps-nopeuden (eli auton korin nopeuden) tässä pelissä (ei renkaan nopeutta mistä auton nopeus yleensä mitataan). Voi olla että kun oli vain 150 rajoittimella mentiin hieman myös ylämäkeen (+märkää) ja kun saavutit 170 se oli sitten kenties hieman alamäkeen (+kuivaa).

Sateella suti enemmän joten gps nopeuskin jää alemmas kun kiihtyvyys heikompaa jne (jos mittari näyttäisi renkaan nopeuden niin se olisi ollut korkeampi). Kuivalla ei sudi niin nopeutta kenties tulee enemmän lyhyemmilläkin suorilla.

Kannattaa käydä testaamassa vaikka TT:ssä erikseen samalla ek:lla tämä kuivalla ja märällä samalla välityksellä että se on näin eli tapahtuu sielläkin. (kun voi olla joku bugi pelissäkin)

No vähän jotain sen suuntaista mietin siinä ajaessakin, mutta on se sateen vaikutus ehkä vähän huonosti mallinnettu, kun auto ei tuntunut sutivan ja pitoa oli sivusuunnassa ihan hyvin. (siis niissä tilanteissa, missä ihmettelin että onko peli taas hukannut setupin ja lyhentänyt vaihdevälit tms).
 
No vähän jotain sen suuntaista mietin siinä ajaessakin, mutta on se sateen vaikutus ehkä vähän huonosti mallinnettu, kun auto ei tuntunut sutivan ja pitoa oli sivusuunnassa ihan hyvin. (siis niissä tilanteissa, missä ihmettelin että onko peli taas hukannut setupin ja lyhentänyt vaihdevälit tms).
On sitä säätöjen katoamista tapahtunut vieläkin ainakin steam keskustelun perusteella.

Mutta jos välitykset resetoituisi niihin pienimpiin lukuihin kuten teki aikaisemmin se auto ei kulkisi kuin vain 50-60km/h 5/6 vaihteella tai jotain tuollaista.
 
Juu. Itsellekin sitä sattui monesti. Nyt en ole vielä koittanut uudella pätchillä että onko tällä pätchillä tehdyt asetukset eri autoihin pysynyt kun vasta niin vähän ajanut päivityksen jälkeen.
 
Pystyi jo laittamaan autoon heijastuksia ja peileihin myös tämän uuden päivityksen myötä ja peli pysyi edelleen pelattavana. Siltikin on ihan järjetön droppi suorituskyvyssä noissa asetuksissa, vaikka visuaalisesti puhutaan todella pienistä eroista. Itsellä ainakin toimi tuo uusi päivitys hyvin, ei kaatuiluja tai muuta.
 
Kummatkin official-klubit näköjään pelkkää Keski-euroopan rallia. Pitää siis huomen aamulla hypätä ihan täysin kylmiltään rattiin.
 
Taas se alkoi eli graffoissa jotain ihmeellisiä "lepakoita" keskellä ruutua. Ainakin ruotsin rallissa time trialissa. Suosituksia ini. tiedostoon otetaan oikein mieluusti vastaan :D
 
Taas se alkoi eli graffoissa jotain ihmeellisiä "lepakoita" keskellä ruutua. Ainakin ruotsin rallissa time trialissa. Suosituksia ini. tiedostoon otetaan oikein mieluusti vastaan :D
Onko heijastuksia tuulilasissa? kokeile ihan advanced graffoissa reflections-kohtaan ultra low siihen tai saako myös off.
 
Ai että syö tuo mexiko, iotekki kisa. Viimenen ek viimenen kilometri ohjaus pskaks ei käänny oikealle. Tulee eka maali kyltti ja siihe, terminal damage.
Ajoin 4 viimeistä pätkää putkeen, ei minkäänlaista stutterointia tai muutakaan suorituskyky ongelmaa
 
Mulla puhkes kumi Mexicossa kahdella peräkkäisellä pätkällä ja oli vaan 1 vararengas mukana, niin keskeytin kun ei maistunut ajaa 13km pätkää heti lähdöstä puhjenneella kumilla. Täytyy jatkossa koittaa muistaa ottaa ne 2 kumia mukaan, kun tuntuu että mulla on tapana niitä puhkoa.
 
Ruotsissa grafiikkavirhettä mutta euroopan kisa toimii kaikin puolin hyvin. Club Official Wrc ja Central Europa Rally.
Kyllä oli kiva ajella. Sadekelistä en kyllä saa oikein otetta kun välillä pitoa kuin kuivalla ja välillä liukasta. Ei vissiin muutkaan kun olin tuossa rallissa kuivalla siellä sadan hujakoilla ja sateella 30 sakissa.
 
Jaahas, profiilin level resetoitunut itsekseen, eli "perkit" kerättävä alusta alkaen :rolleyes:
 
Nyt oli jotain selostetta tullu Careerin kaatuiluun liittyen.

Vasta tammikuun puolessavälissä on tulossa korjaus. Voi jeesus.

 
Viimeksi muokattu:
Noh, toivottavasti korjaantuu, ja tekoälybugi samalla. Mutta kyllä ketuttais jos olis investoinut paljon aikaa uramoodiin ja nyt ei pysty pyhinä, saatika muuten kuukauteen pelaamaan.. Vähän skarppia tartteis ny
 
Noh, toivottavasti korjaantuu, ja tekoälybugi samalla. Mutta kyllä ketuttais jos olis investoinut paljon aikaa uramoodiin ja nyt ei pysty pyhinä, saatika muuten kuukauteen pelaamaan.. Vähän skarppia tartteis ny
Joo saapa nähdä, itsellä kaatuu tuo career siis nyt ja kausi 3 menossa. Jos jutussa lukeva asia tuosta, että mahdollisesti häviää tuo tallennus kokonaan eikä ole mahdollista saada enää toimivaksi, niin voivat puolestani pitää tunkkinsa.
 
Tuossa ei mainita mitään että Monte kaataa koko pelin, mitä minullekin nähtävästi käy. Olen toki koittanut sitä vain JWRC custon championshipissä, ja aina kaatuu.
Tapahtuuko tätä muilla, voiko sitä kiertää? Minulla kaikissa custom championshipeissä (WRC/WRC2) monte tuloillaan eli jos kaatuminen niissäkin varmaa, niin
täytyy hylätä ne ja tehdä uudet kaudet ilman ko. kisaa

Muoks: täytyypä kokeilla googletuksen perusteella, launch parametreihin -dx11 ja ground cover ultra -> high ainakin
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa ei mainita mitään että Monte kaataa koko pelin, mitä minullekin nähtävästi käy. Olen toki koittanut sitä vain JWRC custon championshipissä, ja aina kaatuu.
Tapahtuuko tätä muilla, voiko sitä kiertää? Minulla kaikissa custom championshipeissä (WRC/WRC2) monte tuloillaan eli jos kaatuminen niissäkin varmaa, niin
täytyy hylätä ne ja tehdä uudet kaudet ilman ko. kisaa

Muoks: täytyypä kokeilla googletuksen perusteella, launch parametreihin -dx11 ja ground cover ultra -> high ainakin
Itse ratkaisin tuon ajamalla kamera auton ulkopuolella eli konepelliltä. Tuolloin ei tosin kannattanut jättää pätkän jälkeen replayta pyöriin kun senkin incar kaatoi pelin.

Joo saapa nähdä, itsellä kaatuu tuo career siis nyt ja kausi 3 menossa. Jos jutussa lukeva asia tuosta, että mahdollisesti häviää tuo tallennus kokonaan eikä ole mahdollista saada enää toimivaksi, niin voivat puolestani pitää tunkkinsa.
Joo, itellä kans kolmas kausi oli menossa careerissa, ei kai se auta kuin aloittaa uudestaan sitten kun tuohon taas saa motia aloittaa tyhjästä...

Jaahas, profiilin level resetoitunut itsekseen, eli "perkit" kerättävä alusta alkaen :rolleyes:
Huomasin itsellä eilen saman.

Harvoin tulee vastaan peliä jossa näin paljon ihan oikeasti merkittäviä bugeja.
 
Itse ratkaisin tuon ajamalla kamera auton ulkopuolella eli konepelliltä. Tuolloin ei tosin kannattanut jättää pätkän jälkeen replayta pyöriin kun senkin incar kaatoi pelin.

Vaihdoin pelkästään ground cover -> high ja heti pääsi pätkän läpi.
Eli enää häiritsee AI bugi, eli jos se nyt vajaassa kuukaudessa korjaantuu niin ajetaan siihen asti 3-5 pätkän ralleja eli yhdeltä istumalta....
 
Onko vaan mun mielipide vai komppaako kukaan? CER pätkien nuotit on varmaa eri kaverin tekemät ku muiden pätkien? :lol::lol: kakkos ja kolmos nuotin mutkia voi vetää melkee sukka syylärissä, kun muissa maissa saa seistä jarrulla ja roikkua hädissään kärmässä että pysyy ojien välissä...
 
Onko vaan mun mielipide vai komppaako kukaan? CER pätkien nuotit on varmaa eri kaverin tekemät ku muiden pätkien? :lol::lol: kakkos ja kolmos nuotin mutkia voi vetää melkee sukka syylärissä, kun muissa maissa saa seistä jarrulla ja roikkua hädissään kärmässä että pysyy ojien välissä...
Tuossa CER tuntui että on useammankin kerran nuotit pielessä niin, että jotkut mutkat oli nuoteissa merkitty liian tiukoiksi. Mutta yleisesti muuten se nuotti tuntui olevan kuitenkin koko rallin ajan samanlainen ja siihen nopeasti tottui että voi vähän kovemmin ajaa yleensäkin mutkia kuin muissa ralleissa samoilla nuoteilla.

Muuten kyllä tuntuu että tässä WRC:ssä on nuotit huomattavasti paremmin onnistuneet kuin DR2.0:ssa
 
Onko vaan mun mielipide vai komppaako kukaan? CER pätkien nuotit on varmaa eri kaverin tekemät ku muiden pätkien? :lol::lol: kakkos ja kolmos nuotin mutkia voi vetää melkee sukka syylärissä, kun muissa maissa saa seistä jarrulla ja roikkua hädissään kärmässä että pysyy ojien välissä...
Oisko silti sama tyyppi tehnyt eli se Jon Armstrong mutta voi olla vähemmän hierotut jos on nopeasti tehty kun julkaisu aikataulu patchissa puskenut päälle, eli siellä voi olla liian hitaiksi merkittyjä mutkia ja/tai liian nopeiksi, mutta toivottavasti sitä nyt korjattaisiin vielä.

Ja kun pelissä on erilaiset nuotit mitä se tyyppi itse käyttää niin voi tulla virheitä kun hänen pitää konvertoida niitä pelin 1-6 skaalalle. Siksi itse haluaisin että pelissä olisi sen Armstronging omat oikeat nuotit vaihtoehto myös vaikka se olisi aivan erilainen systeemi(kuvaileva ei numeroita ollenkaan tai joku 1-15 numero skaala tmv mitä ikinä käyttääkään) niin sama se olisi opetella sellainen ja olisi hyvin tarkka nuotti varsinkin jos se on hierottu kunnolla videoista jne.
 
Viimeksi muokattu:
Steamissa hintaan 29.99€ joulualessa joten enpä jaksa enempää odotella vaan pistetään ostoon vaikka ei teidän juttujen mukaan vielä oikein toimikkaan.
 
Nyt myös Epicissä tarjouksessa kupongin kanssa 20 euroa. Ei ilmeisesti PS5 Dualsense ohjaimen force feedbackit toimi PC:llä tässä, mitenkäs Xbox ohjaimella? Molemmat ohjaimet löytyy. Ajattelin ostaa tämän ja F1 23:n yhteishintaan 35 euroa Epiciltä. GT7 tuli myös eilen ostettua pleikkarille 30 eurolla joten olisi kyllä ajettavaa kerrakseen.
Edit: On myös PS storessa 30 euron hintaan. Nyt onkin vaikea paikka, ostaisiko tämän pleikalle jolloin saisi täydet haptic feedbackit vai pc:lle jolloin saisi paremmat grafiikat.. Xbox ohjaimella ilmeisesti toimii feedbackit PC:llä, mutta eivät taida olla yhtä hyvät kuin pleikalla.
 
Viimeksi muokattu:
No tulipa nyt ostettua PC:lle tämä. Xbox ohjaimella toimii force feedbackit vakiona ja PS5 ohjaimella toimii kun emuloi Xbox ohjainta DualsenseX softalla. Tosin adaptive triggerit ei toimi, ne kun vielä saisi jollain keinolla. Hyvin pyörii ultra presetillä 4k dlss quality n. 90 fps eikä liiemmin stutterointia havaittavissa muutamaa lyhyttä nykäisyä lukuunottamatta, koneena R5 3600, 3080, 32GB. Luulin jo kommenttien perusteella tämän pyörivän aivan surkeasti, mutta hyvinhän tuo pyörii eikä mene lähimainkaan minnekään 60:n tasolle vaan 90-110 fps aikalailla koko ajan. Vesisadetta en kyllä ole vielä testannut.
 
No onneks en eilen kerinnyt ostaa kun sai vielä kympin tänään pois Epicin kautta :thumbsup:
 
Onks tää konsoleilla vielä yhtä paska kuin julkkarissa? Heitin oman refundiin heti testattuani boxilla.
 
Miten tässä saa Suomen pätkille lumen? Google neuvoi että quick play ja sitten vaan valitsee winter mutta en kyllä onnistunut lunta tuolla konstilla maahan saamaan.
 
Jos sitä nyt vihdoin lähtisi itsekin tähän mukaan tuolla Epic:n 20 eurolla.

Riittääkö tässä nyt kaikkiin autoihin ja pätkiin tuo perusversio vai pitääkö ostaa noita season passeja vielä lisäksi?
 
Jos sitä nyt vihdoin lähtisi itsekin tähän mukaan tuolla Epic:n 20 eurolla.

Riittääkö tässä nyt kaikkiin autoihin ja pätkiin tuo perusversio vai pitääkö ostaa noita season passeja vielä lisäksi?
VIP Rally Pass owners will be able to unlock 15 exclusive items:
3x Helmets
3x Caps
3x Suits
3x Gloves
3x Vehicle Liveries

Eli riittää perusversio.
 
Miten tässä saa Suomen pätkille lumen? Google neuvoi että quick play ja sitten vaan valitsee winter mutta en kyllä onnistunut lunta tuolla konstilla maahan saamaan.
Viroon ainakin saa lumen mutta se ei ole kuten Ruotsi/Norja että ajettaisiin nastarenkailla, vaan lunta on vain hyvin vähän , ajetaan sorarenkailla ja on kunnon sumu.

Ehkä voi olla joitain rajoituksia maittain esim. Keniaan ei tietenkään saa lunta ja ehkä Suomikin on rajoitettu jostain syystä vaihtoehtoihin esim. kevät, kesä, syksy eli ei paljon muutu kuin esim. ei lehtiä puussa =aikainen kevät, lehdet puussa = kesä, ruska lehtipuissa ym = syksy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 532
Viestejä
4 555 983
Jäsenet
74 997
Uusin jäsen
jimbauzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom