Kannattaa katsoa tämä scenen isoimman numeronörtti JGOD:n video.
Siirsin parempaan ketjuun, jotta Xbox-keskustelu ei häiriinny. Kiitos vastauksesta! Eli näemmä se on tosiaan tietyssä toiminnassa muutakin kuin kohteen kohdalla hidastava assist. Katsoin tuon videon sekä toisen artikkelin, ja näköjään tässä se ero selitettynä:
"After JackFrags applied the best controller settings, he discovered that aim assist is movement-based, so while strafing, your crosshair and camera will actually lock on to the enemy, rotating to keep you facing them."
Eli: Tähtäys pysyy kohteessa kun pelaaja liikkuu. Paikaltaan taas se hidastuu kohteen kohdalla. Eli ohjainpelaajien kannattaa pysyä liikkeessä, jotta saa sen aimin pysymään kohteessa.
Jossain muussa pelissä voi olla toisin ja vielä vuosi sitten warzone-skenelläkin asiaa ajateltiin hiiren etuna, mutta hyvin yleisesti Warzonessa koetaan asian olevan nykyään toisin kuten Isaac alla olevan videon loppupuolella sanoo
Joo, tästä on vaikea vetää mitään faktoja yksittäisten youtubettajien mielipiteistä, kun löytyy myös niitä jotka suosittelee hiiri+näppis -komboa. Mutta allekirjoitan sen, että etenkin lähitaistelusssa ja puhtaasti tulitaistelussa ohjaimen aim assist auttaa selvästi. Sitten taas isossa mapissa kuten Verdansk, +70m taistelussa vaaditaan myös tarkkuutta kun esim. esteen takaa ampuu eikä voi juuri liikkua, ja pidemmillä matkoilla hiiri tuo kyllä paremman tarkkuuden, etenkin sniperilla joka on isossa battleroyalessa kyllä helvetin käyttökelpoinen tappoase. Oletko samaa vai eri mieltä noista tarkkuutta korostavien asioiden kallistumisesta hiiren eduksi? Pelityylistä sitten riippuu, että paljonko joutuu tai saa pidemmillä matkoilla sotia, paljonhan se on toki isossakin battleroyalessa talotaistelua.
Yllättävän nopeasti ja vähällä harjoittelulla kykenen pelaamaan ohjaimella lähes samalla tasolla. Toki en ole noob ohjaimella yleisesti, mutta nettiräiskinnöissä kyllä.
Joo eli voi varmasti sanoa, että joillekkin sopii paremmin ohjain, ja joillekkin taas hiiri. Ehkä kun sen "noob" kynnyksen ylittää, niin sitten vaatii enemmän taitoa saada selvästi keskivertoa parempi K/D, ja silloin mun kokemuksella aletaan kallistua taitoa ja tarkkuutta korostavan hiiren suuntaan. Eli kun pitää osua tarkasti kaulaan/päähän, jotta voittaa reilusti yli 50% kaikista tulitaisteluista. Mahaan ampumalla ei missään pelissä pärjää erinomaisesti, vaan päähän pitää osua myös hyvällä prosentilla. Varsinkin jos haluaa jossain battleroyalessa voittaa edes joskus myös 1vs2 taisteluita, niin pitää saada eka nopeasti päähän ampumalla kumoon, muuten tulee noutaja 99/100 jos ei saa flashattyä tms.
Mut joss kaikilla on aimbot ni kuka häviää? Miks osa on parempia ja osa huonoimpia, onko paremilla parempi aimbot vai?
No kun Battleroyalet tai mitkään sotapelit ei ole vain edestäpäin tulitaistelua, vaan aimausta tärkeämpää on löytää vihollinen ennen kuin hän näkee sinut. Eli pitää saada vihollinen ensin tähtäimeen, ja mielellään upottaa 3-4 laukausta ennen kuin vihollinen avaa tulen. Ja battleroyale ei ole: Paras tappaja = voittaja kuten jotku deathmatchit, eli battleroyalessa pitää selviytyä, lootata ja kerätä rahaa, ja taistella vaan ne itselleen sopivat taistelut. Muuten et pääse kuin tuurilla tai hyvien tiimikaverien ansiosta taistelemaan voitosta.
Joka tapauksessa kaikki aim assistit ja vastaavat vievät osan hallittavasta taidosta kokonaan pois, tasapainottaen näin pelaajakuntaa.
Hyvin tiivistetty. Nimenomaan pelaajan taitotason merkitystä aim-assist hieman vähentää ohjaimella, ja sen takia voi olla monille helpompi. Se että aim-assisteja ohjainpelaajille tehdään, kertoo jo lähtökohtaisesti sen, että ohjain on räiskinnässä hiirtä huonompi, ja assistit sitä eroa tasoittaa. Joka on mun mielestä ihan ok, koska aim assistin kanssakin hiirellä pelatessa nopea reagointi, sniperilla pikkutarkkuus yms. säilyy edelleen hiiren selkeinä valtteina.
Cross-play pelit vaativat kyllä ehdottomasti ohjaimelle aim assistin, mutta sen säätäminen tasapuoliseksi onkin sitten vaikeampi asia. Warzonessa se on mielestäni lievästi liian voimakas kun taas esim Battlefieldin beetassa, lyhyellä otannalla ja vain ohjainta testaten, homma toimi paremmin.
Joo tämä on tosi. Aim-assistit kuuluu mun mielestä ohjaimille, mutta tärkeintä juuri löytää se kultainen keskitie. Ei liian rajua, eikä liian heikkoa. Kyllä hyvät hiiripelaajat pärjää aivan hyvin myös ohjainpelaajia vastaan. Mulle kokeneena hiiripelaajana pahin on tarkat hiiripelaajat, jotka napsii nopeasti päähän muutaman kudin ja homma on ohi. Tai sniperilla joku 0.2s scope ja headshot. Pädiä vastaan ehtii helpommin vastata tuleen myös epämukavissa tilanteissa.