Call of Duty: Warzone (F2P Battle Royale PC/PS4/XB1)

win11 asennettu puhtaana ei mitään ongelmia. Warzone tykkää olla perso kellotuksille. Kellot pois ja uus yritys
 
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun puskee fatal erroria? Warzone poistettu ja asennettu uudestaan, battle.net poistettu ja asennettu uudestaan mutta ei auta. Tätä puskee joka kerta. Onkohan win10 -->win11 päivityksellä jotain tekemistä asian kanssa?

Nimetön.jpg
DDU:lla ajurit pois ja uudet näyttiksen ajurit. Sit pois päältä msi afterburner ja riva tuner jos ovat päällä. Itsellä lähti näillä tempuilla toimii win11:sta wz.
 
DDU:lla ajurit pois ja uudet näyttiksen ajurit. Sit pois päältä msi afterburner ja riva tuner jos ovat päällä. Itsellä lähti näillä tempuilla toimii win11:sta wz.
En ymmärtäny puoliakaan sun viestistä :D eli ei ole rivatunereita tai muuta. Eikä ole kellotuksia tai muuta kikkailua.
Pelivalmiin ajurin olen asentanut Nvidian ohjelman kautta. Muuta en ole tehnyt.
 
Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa jossa peli on yhtäkkiä alkanut kaatuilemaan alla näkyvään virheeseen esim. matsin tai parin jälkeen? Ongelma ilmeni vasta viime päivinä, enkä tässä välissä ole koskenut rautaan tai kelloihin. Ainoastaan NVIDIA:n ajurit on päivitetty uusimpiin (496.98) sen mukaan kun ne ilmestyvät. Vanhempia versioita en ole vielä jaksanut testata.

1638307968561.png


Ainakin Redittissä joillakin on ollut vastaavia ongelmia:

r/Warzone - Game Crash - 'Memory Error 19-176'

Samalla raudalla vedin läpi mm. MW (2019), eikä peli ole kaatunut kertaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Uusimmat release channelin ajurit on edelleen 496.76, oot vaan manuaalisesti hakenut ja asentanut hotfix ajurit?

Kun katsoo kauan osalla on tuota ongelmaa ollut ja kuinka erilaisilla kokoonpanoilla, niin kyllähän tuo edellisen ajurin palauttaminen lienee se ensimmäinen asia kokeilla.

Etenkin kun hotfix ajurit on kuitenkin käytännössä beta-ajurit.
 
Lisäsin spoileriin pacific teaseriä jos jotain kiinnostaa niin saa vilkasta.



Siinä myös mitä gameplay muutoksia tulossa. Esim Dead silencelle nerfiä, loadoutin ostaminen vasta ekan ilmaisen jälkeen ja gulagin voittaja pitää aseet.
 

Siinä myös mitä gameplay muutoksia tulossa. Esim Dead silencelle nerfiä, loadoutin ostaminen vasta ekan ilmaisen jälkeen ja gulagin voittaja pitää aseet.
Ei huonon kuuloisia päivityksiä. Vielä kun nerffaisivat äänenvaimentajia reilulla kädellä ja poistaisivat ammuttaessa tarkan sijainnin ilmestymisen karttaan.
 
Uusimmat release channelin ajurit on edelleen 496.76, oot vaan manuaalisesti hakenut ja asentanut hotfix ajurit?

Kun katsoo kauan osalla on tuota ongelmaa ollut ja kuinka erilaisilla kokoonpanoilla, niin kyllähän tuo edellisen ajurin palauttaminen lienee se ensimmäinen asia kokeilla.

Etenkin kun hotfix ajurit on kuitenkin käytännössä beta-ajurit.
Päivitin edellä mainitut ajurit eilen ilmestyneisiin 497.09 ja pikaisella testauksella peli näyttäisi taas pysyvän pystyssä. Pitää myöhemmin testata, pysyykö se pystyssä pidemmilläkin pelisessioilla.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

Siinä myös mitä gameplay muutoksia tulossa. Esim Dead silencelle nerfiä, loadoutin ostaminen vasta ekan ilmaisen jälkeen ja gulagin voittaja pitää aseet.

Iso peukku Stunnin, kalisticks ja aseenperällä lyömisen nerffeille. Stunni on ollut aivan ylivoimainen, ja nuo kalisticks ja aseella lyömiset myös ärsyttää Rebirth-saarella. Samoin deadsilence on ollut turhan pitkäkestoinen ja juoksunopeus pitäisi olla normaali. Räjähteet taas olleet huonossa epätasapainossa vs taktiset heitettävät. Kranaatit olleet aivan surkeita, ja esim. C4 ei eroa tuhovoimaltaan kranaateista juuri mitenkään. Kunhan eivät vaan aivan yli vedä noita.

Heartbeat-sensorin nerffaus on vähän niin ja näin, kun UAV on minimapissa paljon tarkempi ja heartbeat näkyy vain 40 metrin säteellä eli ei ylivoimainen, ja hearbeat katsoessa joutuu oikeasti keskeyttämään tekemisen (ei voi ampua) toisinkuin UAV voi katsoa nurkkasilmällä vihun sijainnin ja ase koko ajan valmiina. Ja heartbeattia vastaan kaikkihan hakee pelin edetessä ghost-perkit viimeistään toisesta loadoutista jos on selvinnyt alkupelistä. Sama toki UAV:ta vastaan se coldblooded.

Ehkä nuo sijaintihommat pitäisi muutenkin olla minimissä tai kokonaan pois jotta puhtaasti pelaajan omat vaistot (silmät korvat ja peliäly) ratkaisisi, ja laittaisivat lisää kontrahteja josta löytää vihollisia lähialueilta (lisää bountyjä). Bountyn alue minimapissa on niin iso, että se ei paljasta täysin vihollisten sijaintia. UAV ja Hearbeat on aivan perseestä kun tulet gulagista ilman perkkejä, valmiiksi aseineen alivoimaisena. Ja pelaajan takaisin osto pitäisi maksaa reilusti enemmän. 4000 saa liian nopeasti kerättyä.
 
Coldblooded ei tee mitään UAV:ta vastaan, Ghosti toimii sitäkin vastaan..

Aivan tyhmä muutos tuo loadoutin osto vasta ensimmäisen ilmaisen jälkeen

Jep. Coldblooded toimii aseiden thermal tähtäimiä, recon dronea, ilmakillstreakkeja (ei wz) ja sitä uusinta perkkiä eli combat scoutia vastaan.
 
En oikein ymmärrä miksi stopping power pitää poistaa. Eihän sitä nykyään löydä juuri ollenkaan. Saman olisi voinut tehdä dead silencelle

Stunnin voisi myös poistattaa ja jättää vain flashit.
 
Eli siis, jatkuuko tämä nyt edelleen sen MW clientin kanssa?
 
Muuta matsi takana uutta Warzone Pacific -ympäristöä ja vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta mukavaa vaihtelua jo vähän liiankin tutuksi tulleeseen Verdanskiin, mutta toi WW2 teema aseineen jne. ei kyllä nappaa yhtä paljon.

Olisivat vain pitäneet MW-teeman uudessa ympäristössä, niin olisi ollut kaikkein paras.
 
Toisaalta hahmojen ja aseiden skinit alkoi mennä kohti fortnitea. Toivottavasti tässä ei tule tulikäkkäröitä ja pieruja ampuvia aseita.
 
Muuta matsi takana uutta Warzone Pacific -ympäristöä ja vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta mukavaa vaihtelua jo vähän liiankin tutuksi tulleeseen Verdanskiin, mutta toi WW2 teema aseineen jne. ei kyllä nappaa yhtä paljon.

Olisivat vain pitäneet MW-teeman uudessa ympäristössä, niin olisi ollut kaikkein paras.

Onneksi vissiin huomenna pääsee pelaan MW aseilla.. Ihan roskaa nuo Vanguardin aseet..
 
Tämä tietysti hyvä jos näin on. Onko tuosta jostain tarkempaa tietoa?
Tuolla näkyy tuo Battle Royale Quads huomisesta alkaen, eli normaali BR missä sitten myös MW/CW aseet.

Harmillisesti vaikuttaa tosin siltä, että on sitten vain se Quads. Eli ainoastaan tuota Vanguard BR:ää saa pelata joka koossa ekan viikon.......... eikä tuon kuvan perusteella vaikuta lupaavalta ensi viikollakaan normaalin BR:n suhteen.

Syy tälle lienee toki selvä. Varmasti useampi Vanguard kopio tulee myytyä, kun voi siellä multissa ehkä kivemmin grindaa Vanguard aseita auki. Toki onnistuu se kai plunderissakin kivasti.

1638994155497.png



Tietenkin tulee mieleen että kai niiden jossain vaiheessa pitää alkaa tiputtaa aiempien pelien aseita pois.
Nehän on varmaan nytkin mukana vain siksi, että jengillä on ostettuja MW/CW skinjeä?

Huhuhan kertoo että ensi vuoden codi eli MW19 jatko Infinity Wardilta toisi taas uuden kartan.
Olisiko siinä nyt sitten se peliclientin vaihto, sekä ei enää tueta aiempia pelejä lainkaan eli kokonaisvaltainen reset?
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä nappaa tämä Pacific- mappi ulkoasultaan. Sarjakuvamainen, liian värikäs ja jotenkin sotkuinen.
 
Onko muilla ollut häröilyä ADS/tähtäimen noston suhteen ? Tuntuu, että jostain syystä ADS pompahtaa itsestään päälle tai pois kun se on itse laittanut päälle ja räimii vihuja kohti. Todella ärsyttävää enkä ole keksinyt logiikkaa miksi tätä on alkanut nyt ilmestyä viimeisimmän päivityksen jälkeen. En tunnu olevan ihan ainutkaan, jolla tuota on. Hieman ärsyttävä kun kesken tulitaistelun ADS lähteekin pois päältä ja loput kudit lähtevät lonkalta...Pikaisesti koitin katsella asetuksista, olisiko tuolle nyt jokin uusi toimintalogiikka. Ja tätä siis on tehnyt eri tyylisillä aseillakin ettei tunnu olevan siitäkään kiinni.
 
Onko muilla ollut häröilyä ADS/tähtäimen noston suhteen ? Tuntuu, että jostain syystä ADS pompahtaa itsestään päälle tai pois kun se on itse laittanut päälle ja räimii vihuja kohti. Todella ärsyttävää enkä ole keksinyt logiikkaa miksi tätä on alkanut nyt ilmestyä viimeisimmän päivityksen jälkeen. En tunnu olevan ihan ainutkaan, jolla tuota on. Hieman ärsyttävä kun kesken tulitaistelun ADS lähteekin pois päältä ja loput kudit lähtevät lonkalta...Pikaisesti koitin katsella asetuksista, olisiko tuolle nyt jokin uusi toimintalogiikka. Ja tätä siis on tehnyt eri tyylisillä aseillakin ettei tunnu olevan siitäkään kiinni.
Ihmettelin itsekin samaa että onko oma hiiri rikkoutumassa, monta kertaa huomasin että ADS tekee omiaan silloin tällöin.
"Ominaisuus" vai pugi...
 
Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan kestää saada tuo Ricochet anti-cheat Eurooppaan asti. :(

DECEMBER 07, 2021

This week, the new – previously announced – PC kernel-level driver developed internally for Call of Duty begins its release. The driver will first launch in Warzone in the Asia-Pacific region before expanding to other regions.

This strategic launch approach allows us to monitor stability, collect feedback, and make any required updates before expanding the rollout. Additionally, information about cheating behavior provided by the kernel-level driver will help enforce security for all players around the world.

---

Q- Where does the rollout plan begin?

Initial rollout will begin first within the Asia-Pacific region before expanding worldwide.

Q- I am not located in the Asia-Pacific region. When does the rollout expand to my region?

#Team Ricochet will provide updates, including when the PC kernel-level driver rollout expands, across our franchise and studio social channels.

 
Ihmettelin itsekin samaa että onko oma hiiri rikkoutumassa, monta kertaa huomasin että ADS tekee omiaan silloin tällöin.
"Ominaisuus" vai pugi...

Juuri sama juttu siis. Samaa aloin itsekin miettiä, että teenkö jotain nyt erilailla ja vaivaako hiirtä jokin. Hieman palaa käpy kun tarpeeksi monta duelia häviää tuon takia.
 
Nopee kokeilu tuli Pacificia otettua. Taitaa olla fisut taas kehissä uuden kartan myötä, kun samantien 9 tappoa kun losotti vaan päin naamaa STG:lla kun ukkelit katteli lintuja avonaisilla alueilla. Sitten kävin kusella ja oli kuollut johonkin.

Piristävää silti kun ei tota vanhaa mappia oikein jaksanut enää. Katosko se nyt muuten lopullisesti kuvioista vai voiko noita jotenkin rinnakkain vääntää joskus?

Edit: Jaah olikin itellä ensikokeilussa toi Xbox kikkare jäänyt taustalle, niin ei ihme että tökki. Ihan normit 140+ FPS tulee 1440p Ultrawidellä nyt.
 
Viimeksi muokattu:
FPS siellä 130-300 tolla 6900xt:llä. Verdanskissa oli aika stabiilina siellä 200 kokoajan, nyt sellasta ärsyttävää microstutterointia tuntus olevan muutaman sekunnin välein. Mapin väriskaala on kyllä kanssa jotenkin ihan sekasin. Aiemmilla asetuksilla mitä oli custom coloreita laitettu verdanskiin ni ei voi kyllä pasificia pelata. Vaikka heittää kaikki vakiolle ni silti on saakelin kirkas ja mun värisokeudella ihan keltanen/kirkkaan vihreä koko mappi (mikä on ymmärrettävää kun ollaan viidakossa, mutta rajansa kaikella). No ei se mitään, oli tossa quadina kavereiden kanssa ihan viihdyttäviäkin hetkiä kun kukaan ei tunne mappia, hauskaa sekoilua. Jos sais sen stabiilin 165fps mitä näyttö tukee niin riittäis mulle, pikku nykimiset pitäs saada pois! Jos on ideoita mitä asetuksia pitää radeonilla säätää ni saa kertoa.
 
Ensimmäisestä Pacific-pelistä 17 tappoa ja voitto. Tuntui kyllä viholliset olevan hieman retkellä, tosin niin olin itsekin tuon uuden kartan kanssa :D Näin muutaman pelin jälkeen pakko todeta, että itse tykkään Vanguardin aseista ja tuosta loadout-uudistuksesta. Tulee mukavaa satunnaisuutta pelin alkuun, kun porukka joutuu pelailemaan kerätyillä aseilla ja ei tarvitse heti kauhealla kiireellä etsiä rahaa ghost/silencer-loadouttia varten. Combat Scout -perkki on ehkä hieman ylivoimainen, kun voi vain sokkona ampua kasvillisuuden ja seinien läpi punasella korostettua hahmoa.

Mukavasti myös tuntuu peli pyörivän näin PC:llä, oikeastaan paremmin kuin koskaan. ADS-bugia tosin tulee täälläkin, eli tähtäys menee välillä pois ja päälle itsestään. Joskohan tuo olisi jo korjattu, sillä äsken asensi taas päivityksen. Kaveri valitteli pleikkarilla aseiden renderöitymisongelmaa, menevät piikikkääksi mustaksi mössöksi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo samoja havaintoja, eli uudessa mapissa aika paljon luokkaretkeläisiä pelaamassa, ja tänään tuli ihan kova KD. Jotain kertoo muiden tasosta se, että nappasin jopa voiton duosta, ja se oli eka voitto ikinä klassisessa Battle Royalessa. Myönnän avoimesti että tuli tuuletettua aika rajusti ekan voiton jälkeen. En kehtaa edes katsoa montako matsia siihen meni. Paljon ja vähän päälle.

Tärkeintä että pelaaminen on alkuvaikeuksien jälkeen rentoa ja hauskaa. Alun ''peura ajovaloissa'' jälkeen hieman eri fiilis pelata, kun pysyy hengissä eikä häviä joka toista tulitaistelua. Ihan hyvältä vaikuttaa uus mappi eikä nuo vanhat aseetkaan ole ihan surkeita.
 
En kyllä ymmärrä kun olen lukenut että liikkuminen olisi tässä Pacific ihan sama kuin aiemmin.
Omasta mielestä liikkuminen tuntuu hyvin erilaiselta? Ukko tuntuu hitaalta, ja muutenkin jotenkin jähmeältä.

Lisäksi mystinen juttu että fovi tuntuu pieneltä, vaikka asetuksena oli 110. Laitoin 120 eikä siltikään tunnu kovin korkealta.

On tässä toki pitkä tauko Warzonesta, mutta ei kai sitä nyt näin huonosti voi muistaa. Pakko tässä jokin olla muuttunut vs pre-Pacific?
 
Omasta mielestäni liikkuminen tuntuu täysin samalta kuin ennenkin. Itselläkin oli 4-5 kk tauko ennen Pacificia.

Fov on tosiaan hieman outo. Pelailen 110 asetuksella, kun muissa peleissä yleensä laitan tuon 90-100 välille. En muista oliko ennen Pacificia myös noin suuri fov käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
FOV vaikuttaa toki suoraan siihen kuinka nopealta ukon liikkeet tuntuu, eli ehkä tässä on siitä kyse eikä muuten liikkumisesta?

Tuntuu kovasti siltä, että FOV asetus ei kyllä nyt vastaa sitä mitä ennen.

Meinaan kun nyt aloin pelaamaan 110 fovilla mitä oli aiemmin, niin heti ekassa pelissä olin varma että fov resetoitu johonkin 90 tjsp mutta kyllä se 110 edelleen oli. Plus tosiaan 120 ei tuntunut mitenkään erityisen suurelta kun siihen sitten nosti.
 
FOV :ista en tiedä, mutta servereillä toista päivää putkeen jäätävää lagia. Mielellään syyttäisin omaa 4G-paskanettiä, mutta koko squadilla lagaa samaan aikaan joten serverillä jotain hämminkiä. Jähmeämmältä tuntuu ainakin tuon viiveen vuoksi. Toivottavasti saavat nuo serverit kuntoon. Aiemmin oli satunnaisia joka pelaajalla lagaamisia, nyt paljon tiheämmin.
 
FOV :ista en tiedä, mutta servereillä toista päivää putkeen jäätävää lagia. Mielellään syyttäisin omaa 4G-paskanettiä, mutta koko squadilla lagaa samaan aikaan joten serverillä jotain hämminkiä. Jähmeämmältä tuntuu ainakin tuon viiveen vuoksi. Toivottavasti saavat nuo serverit kuntoon. Aiemmin oli satunnaisia joka pelaajalla lagaamisia, nyt paljon tiheämmin.
Eilen kun kokeilin niin oma ukko liikkui ihan normaalisti, mutta kun hyppäsi squadilaisen ajoneuvoon niin nyki ihan perkeleesti.

Ja nyt kun yrittää käynnistää peliä niin tulee fatal error, disk read error... Toinen käynnistysyritys ja ruutu on mustana mutta kuulee valikon äänet kun hiirtä liikuttaa :btooth: Skannaillaas filut ja katotaan tokeneeko
 
Omasta mielestä tyyppi liikkeineen aika saman tuntune ku verdanskissa, mutta joutu kokonaisen pykälän puottaa hiiren senssiä että rupes osumaan samaan malliin, tiiä sitten mistä johtuu.. vai kuvitteleeko vaan. 120 fov pelattu koko ajan n.100fps 1440p
 
Ja nyt kun yrittää käynnistää peliä niin tulee fatal error, disk read error... Toinen käynnistysyritys ja ruutu on mustana mutta kuulee valikon äänet kun hiirtä liikuttaa :btooth: Skannaillaas filut ja katotaan tokeneeko

Tuota skannailua oli veljen PC:llä, jäi ikuiseen looppiin ja nyt peli pitää asentaa alusta. Ei nämä uudet päivitykset ole ihan ongelmitta menneet käyttäjille. Toivottavasti pelintekijät laittavat oman päätynsä kuntoon, ja käyttäjät voi sitten korjailla omansa.
 
Tuota skannailua oli veljen PC:llä, jäi ikuiseen looppiin ja nyt peli pitää asentaa alusta. Ei nämä uudet päivitykset ole ihan ongelmitta menneet käyttäjille. Toivottavasti pelintekijät laittavat oman päätynsä kuntoon, ja käyttäjät voi sitten korjailla omansa.
Joo tämäkin näköjään jää ikuiseen looppiin, mahtavaa ladata koko paska uusiksi ADSL-yhteydellä :btooth:

edit: jep, uudelleenasennukseks menee... vmp
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä ymmärrä kun olen lukenut että liikkuminen olisi tässä Pacific ihan sama kuin aiemmin.
Omasta mielestä liikkuminen tuntuu hyvin erilaiselta? Ukko tuntuu hitaalta, ja muutenkin jotenkin jähmeältä.

Lisäksi mystinen juttu että fovi tuntuu pieneltä, vaikka asetuksena oli 110. Laitoin 120 eikä siltikään tunnu kovin korkealta.

On tässä toki pitkä tauko Warzonesta, mutta ei kai sitä nyt näin huonosti voi muistaa. Pakko tässä jokin olla muuttunut vs pre-Pacific?


Ei mielestäni ole liikkumisessa mitään eroa. Slide canselia ja liikkumistahtia myöten samanlainen kuin aiemminkin. Niin pcllä kuin konsolilla.
 
Surullista. Yhdessä vuorokaudessa peli pilattiin täysin. Ei nappaa ei yhtään tää uusi mappi bugeineen ja aseineen.
 
Surullista. Yhdessä vuorokaudessa peli pilattiin täysin. Ei nappaa ei yhtään tää uusi mappi bugeineen ja aseineen.
Mä uskoisin, että vaatii hieman tunteja alle niin alkaa sujumaan. Itselläkin oli aikoinaan Verdanskissa kankeaa alkuun, mutta hrtken päästä pääsi jyvälle.
 
Huoh, että on hidasta toi aseiden levutus. Monta tuntia pelaamista ja muutama hassu leveli yhteen aseeseen.
En edes tiedä, levutanko oikeaa (=loppupeleissä mieleistä) asetta. Ei millään jaksais tota plunder grindiä ja noi uudet aseet on kyllä paskoja ilman attachmentteja.
 
Random ADS päälle ja pois bugi aiheuttaa harmaita hiuksia. Muuten kyllä mappi tuntuu ihan okei. En nyt rakasta mutta kivaa vaihtelua. Samoin tuo vanguard royale. Ainoastaan ground loot aseet kusee paikoitellen aika pahasti
 
  • Tykkää
Reactions: |le

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 108
Viestejä
4 502 212
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom