Call of Duty: Warzone (F2P Battle Royale PC/PS4/XB1)

Sitten taas isossa mapissa kuten Verdansk, +70m taistelussa vaaditaan myös tarkkuutta kun esim. esteen takaa ampuu eikä voi juuri liikkua, ja pidemmillä matkoilla hiiri tuo kyllä paremman tarkkuuden, etenkin sniperilla joka on isossa battleroyalessa kyllä helvetin käyttökelpoinen tappoase. Oletko samaa vai eri mieltä noista tarkkuutta korostavien asioiden kallistumisesta hiiren eduksi?

Sanoisin että keskivertopelaajalle tai huonommalle rekyylin hallinta pitkille matkoille on kyllä haastavampaa kuin hiirelle. Ja Sniperin osalta ehdottomasti sama. Oikeasti hyvien pelaajien osalta eroa ei tunnu hirveästi olevan etenkään sniperin osalta. Pyyhkäisy pään yli ja oikea aikainen liipaisimen painaminen onnistuu hyvinkin samalla tapaa kummalla tahansa kunhan sen oppii ja siihen tottuu. Mutta kuten sanoin on itselle ehdottomasti vaikeinta M/K-pelaajana ollut tuo pitkän matkan pikkutarkka tekeminen ohjaimella. Se vaatii ainakin enemmän harjoittelua ja kokemusta kuin hiirellä joka tulee meille suurimmalle osalle luonnollisesti.

Mutta etenkin ~10-50m matkoilla tuli fiilis että kun tähtäimen saa vihollisen "kuplan" sisään alkaa "minipeli", jossa sitten haetaan rintaa/kaulaa/päätä. Jotenkin helpompi keskittyä kriittisiin paikkoihin osumiseen, etenkin kovempia pelaajia vastaan jotka bunny-hoppailevat ympäriinsä. Träkkääminen tulee puoliksi automaattisesti. Lisäksi flikkaaminen tilanteessa jossa vihu näkökentän ulkopuolella, helpottaa se aim assistin hidastus isosti siinä nopeassa kohdistamisessa.

Pitkillä matkoilla on aikaa ja vaihtoehtoja usein enemmän ja siksi mielestäni lyhyet matkat korostuvat tärkeämpinä jopa Verdanskin kokoisessa mapissa.


Ehkä kun sen "noob" kynnyksen ylittää, niin sitten vaatii enemmän taitoa saada selvästi keskivertoa parempi K/D, ja silloin mun kokemuksella aletaan kallistua taitoa ja tarkkuutta korostavan hiiren suuntaan.

Edelleen väittäisin, että top 1% pelaajat pitävät ohjainta parempana. Tätä on vaikeaa todeta tilastollisesti, mutta jos katsoo noita rahakkaimpia turnauksia, joissa ainakin läntisen maailman parhaita pelaa, löytyy sieltä selkeästi enemmän ohjain-pelaajia. Ja jos pitäisi luetella parhaita pelaajia niin löytäisin moninkertaisen määrän ohjain-pelaajia suhteessa K/M-pelaajiin.

Mutta edelleen KD:seen vaikuttaa jopa enemmän kyky tehdä oikeita päätöksiä ja pelata omilla vahvuuksilla. Silmiin pistävää parhaiden pelissä on se kuinka hyvin he välttävät kuolemaa. Osaavat irrottautua taistelusta ja etsiä paremman aseman silloin kun prosentit eivät ole omalla puolella.
 
Ei tuo nyt itseä niin kovin liikuta oli erot mitä on, ainakaan niin että jaksaisi juuri asiasta valittaa tms.

Silti on mun mielestä ollut Warzonessa aina selvästi havaittavissa, että hektisissä erittäin lyhyen etäisyyden tilanteissa ottaa aika herkästi turpaan ohjaimella pelaavilta.

Noissa tilanteissa on hiirellä pelatessa on herkässä että sen alun flick menee ohi, ja ei aina onnistu juuri oikealla tavalla seuraamaan sitä tolkutonta hyppymisen ja muun liikkeen reittiä. Toki puhun melko keskivertopelaajan näkökantilta.

Asiasta kukkaruukkuun, uuden kartan nimi on Caldera ja se saapuu 2.12. uuden seasonin myötä.
Kuvia ja tietoja julkaistiin:

VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-048.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-046.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-045.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-043B.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-043A.jpeg

Tekstistä saa kuvan, että noi lentokoneet dogfight touhuineen on vain Vanguard Royale moodissa.
Eli ei perus BR:ssä.
Vanguard Royalessa on sitten myös pelkät Vanguard aseet yms.
 
Ei tuo nyt itseä niin kovin liikuta oli erot mitä on, ainakaan niin että jaksaisi juuri asiasta valittaa tms.

Silti on mun mielestä ollut Warzonessa aina selvästi havaittavissa, että hektisissä erittäin lyhyen etäisyyden tilanteissa ottaa aika herkästi turpaan ohjaimella pelaavilta.

Noissa tilanteissa on hiirellä pelatessa on herkässä että sen alun flick menee ohi, ja ei aina onnistu juuri oikealla tavalla seuraamaan sitä tolkutonta hyppymisen ja muun liikkeen reittiä. Toki puhun melko keskivertopelaajan näkökantilta.

Asiasta kukkaruukkuun, uuden kartan nimi on Caldera ja se saapuu 2.12. uuden seasonin myötä.
Kuvia ja tietoja julkaistiin:

VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-048.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-046.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-045.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-043B.jpeg
VGD-WZ-THE-ROAD-TO-SEASON-ONE-043A.jpeg

Tekstistä saa kuvan, että noi lentokoneet dogfight touhuineen on vain Vanguard Royale moodissa.
Eli ei perus BR:ssä.
Vanguard Royalessa on sitten myös pelkät Vanguard aseet yms.
Joo Vanguard Royalessa vain Vanguard aseet, mutta on onneksi myös perus BR mihin vanhat aseet saa messiin. Se, että tekeekö niillä mitään on eri asia.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Mutta etenkin ~10-50m matkoilla tuli fiilis että kun tähtäimen saa vihollisen "kuplan" sisään alkaa "minipeli", jossa sitten haetaan rintaa/kaulaa/päätä. Jotenkin helpompi keskittyä kriittisiin paikkoihin osumiseen, etenkin kovempia pelaajia vastaan jotka bunny-hoppailevat ympäriinsä.

Noinhan se on, ja kun vastustaja hyppii ja liikkuu, niin siinä seuraamisessa aim-assist auttaa selvästi (warzonessa en ole kokeillut vaan vanhemmissa cod). Ja pädin aim-assist auttaa varmasti eniten vähemmän kokeneita pelaajia, ja taas hiirellä vaatii satoja tai jopa tuhansia tunteja toistoa jotta pienetkin liikkeet menee lihasmuistiin. Tuhat tuntia pelaamista oli kyllä nuorena lyhyt aika ;) Noissa ''minipeleissä'' yleisimmillä matkoilla pädi on varmasti lähtökohtaisesti aivan yhtä hyvä kuin hiiri, ja monelle pädi varmasti helpompi aim-assistin vuoksi. Suojan takaa esim. talon ikkunasta paikallaan taistellessa se aim-assist taas ei taida auttaa mitenkään? Noita vähän liikettä tai paikaltaan taisteluita on Verdanskissa rakennusten välillä paljon.

Se mikä ei missään nimessä ole ohjaimella parempi, ja tökki aina mun pädi-räiskinnässä, on isot käännökset, eli esimerkiksi vilkuilet vihollista eri ilmansuunnista äärimmäisen nopeasti, tai juokset karkuun / suojaan ja heität 180 asteen käännöksellä heittolaukauksia, noissa 180-360 asteen käännöksissä ohjain tuntuu täysin etanalta hiiren rinnalla. Hiirellä saa nopeamman ''kiihtyvyyden'' liikkeisiin ilman että yleinen tarkkuus kärsii, eikä siihen nopeuteen pääse mitenkään pädillä (paitsi jos käännöksen herkkyys valtaisa = liian nopea taas muuhun liikkumiseen). Mutta tämä nyt ei ole räiskintäpeleissä aivan mullistava asia kokonaisuuden kannalta. Kuten ei lopulta itse ampuminenkaan Warzonessa. Siitä lisää myöhemmin.

Edelleen väittäisin, että top 1% pelaajat pitävät ohjainta parempana. Tätä on vaikeaa todeta tilastollisesti, mutta jos katsoo noita rahakkaimpia turnauksia, joissa ainakin läntisen maailman parhaita pelaa, löytyy sieltä selkeästi enemmän ohjain-pelaajia.

Tätä mun on mahdoton sulattaa, siis että aivan huiput käyttäisi enemmän ohjainta. Juttelin vielä tuossa parin kokeneemman nettipelaajan kanssa, ja viesti oli kyllä aivan täysin päinvastainen noiden ''best of players'' osalta. Toinen sanoi omasta kokemuksesta ohjaimesta hiireen vaihtaneena, että huipulle päästäksesi hiirellä potentiaali on rajattomampi kuin pädillä, koska huiput on pikkutarkkoja kaikilla matkoilla ja kaikilla aseilla, ja siinä pikkutarkkuudess hiiri on parempi.

Ja toinen tuttava mainitsi ohjaimen aim-assistien suuren vaihtelun eri nettiräiskintöjen välillä, joka laittaa hänen mukaansa jotku ohjain-pelaajat vähän ''puun ja kuoren väliin'' totuttautumisen suhteen. COD-pelisarjassa kuulemma ollut suunnilleen aina vahvempi aim-assist, ja taas BF ja monissa muissa peleissä vaihtelua enemmän. Hän mainitsi myös Counter Striken jossa suunnilleen kukaan ei käytä ohjainta, mutta tarkistin ja siinä ei kyllä taida olla aim-assistia ollenkaan, eli ei sen enempää CS :stä.

Mutta Steamin yleisten tilastojen mukaan PC-käyttäjistä ohjainta käyttää vain n. 7,7% kaikista pelaajista, joka on kyllä osuus se. Toki tuota syö jonkun verran se että hiiri ja näppis on ne ''perus laitteet'' PC:llä. Jossain ajopeleissä voin kuvitella monen käyttävän mielummin ohjainta (niin käytän myös itse), mutta räiskintäpeleissä olen tälläkin palstalla nähnyt hiiren korostamista. MUTTA, kuten kirjoitit, tätä on vaikea todeta tilastollisesti 1% parhaiten kohdalta. Molemmat siis pitäkööt mielipiteensä ;) Jatkoa seuraavassa tekstissä ->
 
Viimeksi muokattu:
Mutta edelleen KD:seen vaikuttaa jopa enemmän kyky tehdä oikeita päätöksiä ja pelata omilla vahvuuksilla. Silmiin pistävää parhaiden pelissä on se kuinka hyvin he välttävät kuolemaa. Osaavat irrottautua taistelusta ja etsiä paremman aseman silloin kun prosentit eivät ole omalla puolella.

Tämä on ihan tosi ja oleellinen pointti koko keskustelussa. Kaikissa capture flag, conquest, domination jne. pelimuodoissa taktisuudella on iso merkitys menestymisessä. Ja aivan erityisesti ei respawn-pohjaisen Battleroyalen hienous on se omien päätösten tärkeys eri kohdissa matsia, ja ne päätökset vaikuttaa paljon enemmän kuin itse ampuminen tai tappaminen.

Tuo taistelusta irrottautuminen oikeassa kohdassa on yksi tärkeimpiä taitoja koko Warzonessa. Kannattaa valita itselle mieluisat taistelut jotka taistelee, muuten nössösti vaan pois = selviydyt taas lähemmäs loppua, ja ne sotahullut rambot ei yleensä viimeisiä kaasurenkaita näe.

Toinen on se, että kun tulee taistelu joka on pakko käydä, niin mitä etulyöntiasemaa saat hankittua, räjähteet? Parempi suoja kuin vihollisella? Kierrätkö taakse jne. Tosi paljon voi kompensoida keskinkertaistakin ampumista noilla, ja silti olla hyvä pelaaja. Parhaina päivinä K/D on 4-5 ihan sen vuoksi, että pääset jatkuvasti hyökkäämään vihollisen selustaan tai selkään, ja ne on helppoja tappoja. Huonoina iltoina asia on toisinpäin tai luotisi ei osu keneenkään ja K/D on häpeällisen huono.
 
Silti on mun mielestä ollut Warzonessa aina selvästi havaittavissa, että hektisissä erittäin lyhyen etäisyyden tilanteissa ottaa aika herkästi turpaan ohjaimella pelaavilta.

Veikkaisin että ne paljon liikkuvat ja kulman takaa liukuvat on usein ohjainpelaajia, ja niitä vastaan paras keino on suojautua fiksusti, ja paikaltaan suojan takaa napsii tarkasti sitä joka heiluu ja liikkuu. Osa on tosi agressiivisia seurailemaan taloissa, ja niitä vastaan joko:

1. Jos talossa portaat niin portaita ylös ja portaikon sivusta tai ovesta portaisiin kurkaten ampuu toisen. Korkeissa rakennuksissa olen monesti juossut portaita monta kerrosta ylöspäin tai 1-kerroksen taloissa juossut ympäri rakennusta, ja se seuraaja on siinä vaiheessa jo hieman hämillään eikä osaa odottaa milloin se toinen pysähtyy taistelemaan = sulla scope valmiina oviaukossa ja toinen tulee juosten pyssy ylöspäin tai lonkalla. Liuku menee usein hukkaan jos ei tiedä missä toinen tarkalleen on. Perääntyessä miina / Claymore / C4 tietenkin kätevä jos löytyy.

2. Jos ei ole yläkertaa lähellä tai pienempi talo, niin menen isossa huoneessa ovea lähimmälle seinustalle, ja kun toinen liukuu ovesta katsottuna kohti takaseinää, niin olenkin etuseinällä ja se toinen liukuu tähtäimineen kohteesta poispäin ja hidastaa vähän sen ekaa damage-osumaa. Ja kun se lyhyt liuku on tehty, niin usein toinen jää paikalleen ja jos ei ole saanut edes plateja pois, niin parempi tähtääjä yleensä voittaa eikä aim-assist. Myös aseen tulinopeus + damage lähitaistelussa merkittävä asia.

Hiirtä vastaan ne slaidaajat eli liukujat on kyllä hankalampia, kun valmiiksi oikea tähtäyskorkeus rinta/pää ei toimi liukujaan heti, vaan vasta kun se pysähtyy normaali korkeudelle. Näin ollen tykkään pitää etäisyyttä talotaistelussakin, ja ahtaita taisteluja varten olen alkanut loottaamaan väkisin niitä flash / miina jne. heti pelin alussa, ja noita on onneksi lähes joka rakennuksessa. Heitettävät on tosin hitaita käyttää Warzonessa, se on muihin pelaamiini peleihin verrattuna iso miinus. Loadoutissa käytän aina miinaa, joka on kätevä heittää rambojen tielle. Sitä ei seuraajat yleensä huomaa ajoissa toisinkuin termiitin, molotovin jne.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Edelleen väittäisin, että top 1% pelaajat pitävät ohjainta parempana. Tätä on vaikeaa todeta tilastollisesti, mutta jos katsoo noita rahakkaimpia turnauksia, joissa ainakin läntisen maailman parhaita pelaa, löytyy sieltä selkeästi enemmän ohjain-pelaajia. Ja jos pitäisi luetella parhaita pelaajia niin löytäisin moninkertaisen määrän ohjain-pelaajia suhteessa K/M-pelaajiin.

Tätä mun on mahdoton sulattaa, siis että aivan huiput käyttäisi enemmän ohjainta. Juttelin vielä tuossa parin kokeneemman nettipelaajan kanssa, ja viesti oli kyllä aivan täysin päinvastainen noiden ''best of players'' osalta. Toinen sanoi omasta kokemuksesta ohjaimesta hiireen vaihtaneena, että huipulle päästäksesi hiirellä potentiaali on rajattomampi kuin pädillä, koska huiput on pikkutarkkoja kaikilla matkoilla ja kaikilla aseilla, ja siinä pikkutarkkuudess hiiri on parempi.
Puhuin puhtaasti Warzonesta tuossa. Muihin peleihin en ota kantaa kun en ole muita Cross-Play / Cross-controller -pelejä pelannut.

Mutta hyvää pohdintaa. I like it :thumbsup:
 
Välillä tulee matseja jossa fps tipahtaa koko matsin ajaksi 50-60fps, 8600k ja 3070. Kavereilla kanssa tipahtaa välillä.
8600k ja 2080 superilla oli samoja ongelmia. adv.options.ini tiedostosta "VideoMemoryScale = 0.85" muutin --> 0.65 nii lakkasi fps dropit.

Nyt on 6700xt alla ja eikä ongelmia tuolla default 0.85 arvolla.
 
Murheet loppui itselläkin kun nvidiasta vaihtoi punaiseen leiriin. Mielestäni jopa paremmat väriasetukset saa aikaiseksi kuin nvidialla vaikka niitä kehuttu. Eikä vaikuta ruudunpäivitysnopeuteen kuten nvidian korteilla.
 
Murheet loppui itselläkin kun nvidiasta vaihtoi punaiseen leiriin. Mielestäni jopa paremmat väriasetukset saa aikaiseksi kuin nvidialla vaikka niitä kehuttu. Eikä vaikuta ruudunpäivitysnopeuteen kuten nvidian korteilla.
Ei taida niin olla merkitystä nimellä jos ei sanota mitkä kortit oli kyseessä
 
Ei taida niin olla merkitystä nimellä jos ei sanota mitkä kortit oli kyseessä

GTX 1070 -> 6600 XT.
Toki 6600 XT on tehokkaampi ja paremmilla asetuksilla pystyy pelaamaan. Mutta GTX:llä peli kaatui monenlaisilla virheillä ja ihmeellisiä FPS droppeja vähän väliä. 6600 XT:llä kaatumisia ei ainuttakaan ja tykästynyt kyllä tuohon Radeonin softaan. Helposti joka peliin säädettävissä asetukset ilman että suorituskyky laskee.
 
Ero Radeonin (6900 vs 3080) hyväksi myös omissa setupeissa.
Sulavampi liikkuvuus ja jotenkin kauas piirtää tarkemmin.
 
Mielellään käyttäisin Nvidian Freestyleä ja laittaisin esim. varjot pois sekä tummat alueet näkyvämmiksi = pelaajat ei voi piileskellä niin hyvin rakennusten nurkissa yms, mutta mitä testailin, niin frametime lähes tuplaantuu 8ms -> 15ms kun vähänkin muokkasi noita, ja sen kyllä huomaa tällaisessa pelissä kuvan sujuvuudessa. Ärsyttävää, koska tummat hahmot jossain varjoissa on oikeasti hankala huomata sivusilmällä ohi juosten, ja jos laittaa vaan tavallista kirkkautta isommalle, niin ulkona taas kaikki näyttää ylivalottuneelta moskalta.

Ehkä jollain on ReShade profiili tehtynä joka ei paljoa nosta frametimeä..
 
Aina jaksaa naurattaa tuo sama homma, että kun jotain päivittävät niin samalla pitää rikkoa jotain ihan muuta. Viimeisimmän päivityksen jälkeen ei pysty ainakaan vaihtamaan challengeja vaikka tulee ilmoitus, että uusi valittu challenge on aktivoitu...no ei vaihtunut :D Ja token-elementti pomppii osittain mainosbannerin päällä. Ja mitähän muuta...tuntuu, että aina jotain paukkuu randomilla rikki kun johonkin koskevat :D Miksipä suotta testata kunnolla...
 
Pitäiskö tän pelin olla Win11 yhteensopiva ja toimia RTX3070 näytönohjaimella? Jätän vain nämä pari kuvaa tähän alle.
error 2.jpg
error1.jpg
 
Pitäiskö tän pelin olla Win11 yhteensopiva ja toimia RTX3070 näytönohjaimella? Jätän vain nämä pari kuvaa tähän alle.
error 2.jpg
error1.jpg

Peli osaa olla edelleenkin sen verran buginen etten kyllä itse uskaltaisi vielä hypätä Win11 ja toivoa pelin toimivan ongelmitta. Ts. ei siis jaksa yllättää yhtään :( Toivottavasti tulee jotain fiksiä ongelmaasi.
 
Ainakin Win11 ja 3060ti.llä toimii täydellisesti. Jos olet win10.stä päivittäny niin vedä DDU.lla näyttiksen ajurit uusiks ja ota netistä tuo win32u.ddl filu
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Ainakin Win11 ja 3060ti.llä toimii täydellisesti. Jos olet win10.stä päivittäny niin vedä DDU.lla näyttiksen ajurit uusiks ja ota netistä tuo win32u.ddl filu
Täytyy kokeilla tuo DDU vaikka tää onkin puhdas win11 asennus. Jostain luin että tuohon directx bugiin vois auttaa jos lisää käynnistysparametrin -d3d11.

Onkohan afterburnerilla ja riva tunerilla vaikutusta vakauteen jos ne sulkis myös.
 
Aim assist ei pelkästään hidasta! Se on voimakas vielä keskietäisyyksilläkin, mutta etenkin lähitaisteluissa todella iso apu.

Nyt kun olen katsonut enemmän videoita tubesta ohjain-pelaajista jolla tietenkin se aim-assist, niin onhan tuo kyllä liikkeessä suorastaan ''magneetti tähtäys'' kun sitä käyttää oikein. Nuo hyvät pelaajat vielä osaa täydellisesti rytmittää sen valtavan ''energiapupu liikkumisen'' sen aim-assistin kaveriksi, joten ilmankos osa pelaajista on vaikea tappaa lähitaistelussa. Taitoa se silti vaatii myös aim-assistilla, en sitä kiistä missään nimessä. Ja sitten kun taistelu on vähän pidempää matkaa tai menee paikaltaan ikkuna vs ikkuna tai suoja vs suoja, niin sittenhän aim assist ei auta käytännössä ollenkaan.

Lähitaistelussa ja tyylissä jossa liikkuu paljon (jokainen pro näyttää olevan enemmän tai vähemmän piriä vetänyt kani), niin aim-assist näyttää jumalattoman isolta assistilta. Vahvistaa mun aiemman teorian, että pelaajat jotka hyökkäilee kauhealla vimmalla mun kimppuun, on noita aim-assist piripupuja, ja tosi hyviä siinä (kunnes miina tai stun höhö) Mutta silti:

1. En aio vaihtaa ohjaimeen Warzonessa. +10 000 tuntia yhteensä hiiripelaamista vs satoja tunteja ohjainpelaamista (ei sotapelejä paljoa ohjaimella) tekee sen, että ei vaan huvita alkaa ohjaimella opettelemaan. Mun pullonkaula Warzonessa ei ole noissa lähitaisteluissa vaan typerissä valinnoissa, niinkuin varmasti suurimmalla osalla tasosta riippumatta.

2. En taida myöskään crossplayta laittaa pois päältä ja siten välttää enimmät ohjain/aim-assist pelaajat. PC:llä voi myös ohjainta ja aim-assistia käyttää (ja säätää FOV jne. joten PC + aim-assist on aika kova), joten crossplayn sulkeminen pois ei kaikkia aim-assistaajia ottaisi pois vastasta. Muutenkaan en kyllä lähde aim-assistia syyttämään mun pelien pilaamisesta, koska tuo peli on NIIN paljon muutakin kuin lähitaistelua, kuten aiemmin todettiin. Antaa mennä jokainen valitsemallaan välineillä!
 
Huvittaa muuten se, kun Redditissä osa ohjain-pelaajista käyttää vahvasti tekosyynä sitä, että Warzonessa ''helpolla'' hiirellä pelaavat pilaa heidän pelinsä. Ja taas PC-pelaajat syyttää kuinka aim-assist pilaa heidän pelinsä Warzonessa. Ota tuosta nyt selvää, että kumpi on se ylivoimainen, hiiri vai ohjain ;) No eikö siellä saa kaikilla alustoilla crossplay -> OFF.

Mutta tosiaan PC:llä vs PC-pelaajat tulee silti vastaan ohjain + aim-assist pelaajia, kun PC:lle saa ohjaimen assisteineen myös. Ja moni varmasti käyttää tuota, kun PC on säätö mahdollisuuksien puolesta parempi alusta. Jos tykkää isommasta katselukentästä eli FOV, tai säätää vaikka softalla varjot pois yms. visuaalisesti helpottaa vihollisen näkemistä. FOV säätö tosin ilmeisesti tulee Warzoneen myös konsoleille? Jostain luin että tulisi tuossa samalla kun tulee uusi mappi joulukuun alussa. Perkele, ei ne konsolipelaajat isompaa FOV tarvi ;)
 
Tarvitaan isompi fov, mä pelaan series x:llä hiirellä ja näppiksellä sekä pelinäytöllä. Kunhan fov säätö saadaan, on lähes sama kuin pelaisi pc

Tosin anticheat tarvitaan että pelistä voi taas nauttia. Melkein jokaisessa pelissä tulee koodarit vastaan
 
Tosin anticheat tarvitaan että pelistä voi taas nauttia. Melkein jokaisessa pelissä tulee koodarit vastaan
Mielenkiintoista nähdä onko tuosta Ricochet anticheatistä mihinkään, vai onko se yhtä tyhjän kanssa. Oliko se vuoto aito, ja jos oli niin menikö siinä pilalle suunnitelmat.

Vanguardissa se taitaa olla jo ja sen juuri julkaistiin, onkohan siellä minkälainen tilanne...?
 
Täytyy kokeilla tuo DDU vaikka tää onkin puhdas win11 asennus. Jostain luin että tuohon directx bugiin vois auttaa jos lisää käynnistysparametrin -d3d11.

Onkohan afterburnerilla ja riva tunerilla vaikutusta vakauteen jos ne sulkis myös.

Itsellä RivaTuner kaatoi peliä ja jos oli afterburner laitettu ennempään päälle kuin peli..mitään järjellistä syytä tuohon en tiedä mutta laittoi pelin ensin ja afterburner sen jälkeen nii pystyi pelaamaan.
 
Tarvitaan isompi fov, mä pelaan series x:llä hiirellä ja näppiksellä sekä pelinäytöllä. Kunhan fov säätö saadaan, on lähes sama kuin pelaisi pc

Vanguardiin se tuli, mutta vahvistusta ei näköjään ole, että tuleeko Warzoneenkin. Veikkaisin että tulee. Tuossa juttua jos haluaa lukea CoD Vanguard reveals FOV slider coming for consoles at launch Onhan tuossa FOV:issa valtava ero kyllä (konsolilla tosin taitaa olla 70 eikä 60?) :

fov warzone.png

Se anticheat on tosiaan mielenkiintoinen. Saa nähdä onko se vaan laastari avohaavaan, vai oikeasti toimiva ratkaisu vähentämään huijareita. Kaikkia huijareita ei saada ikinä kuriin, mutta jos nyt edes 90% kaikista jäisi nopeasti kiinni ennen kuin ehtii pilata kovin monen pelejä. Itse olen vielä niin noob-tasolla, että harvassa olleet huijarit. Yksi kaveri osasi kurkottaa rakennusten seinien läpi. Se oli aika kova temppu.
 
Nyt on ainakin vanguardissa konsolilla myös fov tilan ilmaisin jonka saa valikoista päälle
 
Ainakin itse jos yritän ottaa sen pois ja kun menen hakemaan peliä niin ilmoittaa että pitää olla crossplay päällä
Kappas, piti oikein testata ja noin näyttäisi olevan. Onkohan joskus Warzonessa kuitenkin pystynyt vai muistanko sitten ihan väärin.
 
Kappas, piti oikein testata ja noin näyttäisi olevan. Onkohan joskus Warzonessa kuitenkin pystynyt vai muistanko sitten ihan väärin.
On voinut, mutta silloinkin se huuteli että pistätkös crossplayn päälle.

Mutta eipä sitä kaikki siltikään ole tasavertaisia jos tarkkoja ollaan. Kyllähän se PS5 pelaaja 4K-120hz näytöllä/tv:llä on etulyöntiasemassa kuin normaali PS4 konsolipelaaja joka saa vain 1080p 60hz ulos pelistä.
 
Xboxilla ei myöskään ole ikinä saanut cross-playtä pois päältä. Pleikalla ilmeisesti onnistuu.

FOV-sliderin tuloa pitäisin aikana varmana myös Warzone osalta. Nyt pääsen lopettamaan itkemisen PC-pelaajien edusta kun tuo viimeinenkin riipakivi taitaa poistua (lue. mistä tekosyyt nyt omalle heikkoudelle).

Vanguard tuntuu vielä pyörivän todella smoothisti series X:llä. Paremmin kuin Modern Warfare niin taitaa tietää hyvää Warzonenkin osalta.
 
Vanguard tuntuu vielä pyörivän todella smoothisti series X:llä. Paremmin kuin Modern Warfare niin taitaa tietää hyvää Warzonenkin osalta.
Vai tarkoittaako välttämättä yhtään mitään?

Itse olen ainakin siinä käsityksessä, että Warzone jatkaisi saman pelin päällä eli MW.
Itse en ainakaan ole nähnyt että vaihtaisi käyttämään Vanguardia pohjana.

Toki ehkä uusi kartta pyörii paremmin, ja kai ne jotain parannuksia voi Warzone/MW softaan tehdä. Tunkeehan ne sinne Ricochetin.

Toisaalta herää kyllä kysymys, että koska ne meinaa Warzone clientin vaihtaa. MW 2 ehkä, eli ensi vuonna?

EDIT: Ehkä olenkin väärässä, tuntuu löytyvän juttua että Warzone vaihtaisi Vanguard engineen. Mielenkiintoista. :think:
 
Vanguard tuntuu vielä pyörivän todella smoothisti series X:llä. Paremmin kuin Modern Warfare niin taitaa tietää hyvää Warzonenkin osalta.

Eikös näissä ole ihan sama engine molemmissa? Toki jotain muutoksia myös vanguardiin tehtynä, mutta pohjana on IW 8.0 ,eli sama mitä mw19 käytti
 
Eikös näissä ole ihan sama engine molemmissa? Toki jotain muutoksia myös vanguardiin tehtynä, mutta pohjana on IW 8.0 ,eli sama mitä mw19 käytti
Vanguard IW8.0 on päivitetty tuosta mw19:sta. Black ops cold War kohdalla tuli jo tuki next gen konsoleille niin varmaan se vaikuttaa tuohon että tuntuu smoothimmalta kun moottori tukee paremmin rautaa.
 
Ja jospa nyt Warzone muuttuisi natiiviksi next-gen peliksi PS5/Xboxilla. Nykyinen versio pyörii backward compatibility modessa.
 
Onko tässä tosiaan vaihtumassa clientti kokonaan, vai lyökö ne nykyiseen päivitettyä koodia?
Lähinnä kelasin että jos omistaisi Vanguardin, olisiko se sama asennus kuin Warzone. Eli tuo MW client haudattaisiin.
Tulee vain mieleen, että kun paljon jengiä pelaa edelleen MW:tä, niin miten ihmeessä sitä clienttia voisi niin radikaalisti päivittää?
 
Onko tässä tosiaan vaihtumassa clientti kokonaan, vai lyökö ne nykyiseen päivitettyä koodia?
Lähinnä kelasin että jos omistaisi Vanguardin, olisiko se sama asennus kuin Warzone. Eli tuo MW client haudattaisiin.
Tulee vain mieleen, että kun paljon jengiä pelaa edelleen MW:tä, niin miten ihmeessä sitä clienttia voisi niin radikaalisti päivittää?
Kyllä tuo MW hylätään ymmärtääkseni kokonaan Warzonen osalta ja se siis pyörii uusitulla moottorilla joka on jo Vanguardissa. Toki MW kuten myös CW pelattavissa omilla moottoreillaan myös myöhemmin.

edit: ja uusi moottorihan on vain päivitetty versio tuosta edellisestä MW/WZ -moottorista, jolla olikin ikää jo pari vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Juu, suhteellisen hyvin kyllä tietoinen miten pelimoottorit näissä mennyt ja menee ml. Vanguard.

Oletettavasti jos nyt Warzone hyppää kokonaan Vanguardiin, niin MW pelaajille tulee vihdoin mahdollisuus pitää asennettuna vain MW MP?
Tässähän on koko Warzone ajan ollut nurinkurinen tuo tilanne, eli on voinut pitää vain Warzone tiputtaen MW MP mutta ei vice versa.

Tosin ehkä tuo ei ole niin yksinkertaista kuin voisi luulla.
Ehkä se MW pelaajille vain kyynel, ja siellä roikkuu Warzone osa mitä ei voi poistaa muttei myöskään enää pelata.
 
Kyllä tuo MW hylätään ymmärtääkseni kokonaan Warzonen osalta ja se siis pyörii uusitulla moottorilla joka on jo Vanguardissa. Toki MW kuten myös CW pelattavissa omilla moottoreillaan myös myöhemmin.

edit: ja uusi moottorihan on vain päivitetty versio tuosta edellisestä MW/WZ -moottorista, jolla olikin ikää jo pari vuotta.
Mahtavatko kuitenkin tehdä MW:n aseet yms. uuteen Warzoneen, jos noin käy? Aikamoinen poru luulisi nousevan, jos yhtäkkiä MW:n skinit (ja aseet) eivät olekaan enää käytettävissä Warzonessa.
 
Jääkö Verdanski taustalle vanhoilla aseill? Olisi hölmö jos uudessa mapissa olisi ww2 aikaisia ja nykyisiä aseita sekaisin.
 
Jääkö Verdanski taustalle vanhoilla aseill? Olisi hölmö jos uudessa mapissa olisi ww2 aikaisia ja nykyisiä aseita sekaisin.
Verdansk lähtee ja uusi tulee tilalle. Rebirth pysyy. Uuteen mappiin tulee käsittääkseni pelimuotoja, jossa joko vain Vanguard aseet tai Vanguard/CW/MW aseet.
 
Mikähän bugi tämä on, että välillä ei saa tiimikavereita noissa battle-royale -pelimuodoissa? Useamman kerran tullut jotain 5 matsin putkia, kun ei yhtään tiimikaveria. Redditistä löysin että on tiedossa oleva bugi, mutta tuo postaus oli 8kk takaa..

Raivostuttaa pelata esim. duos kun 5 kertaa putkeen ei saa kertaakaan tiimikaveria. Yritä siinä sitten pelata hyvää peliä alivoimaisena. Pelaajien satunnaiset tipahtelut pois ennen peliä on ihan ymmärrettävää ja hyvin satunnaista, mutta tuo ei kyllä ole huonoa tuuria vaan joku bugi kun aina tekee 4-5 matsia sitä putkeen ja sitten taas löytää normaalisti.
 
Mahtavatko kuitenkin tehdä MW:n aseet yms. uuteen Warzoneen, jos noin käy? Aikamoinen poru luulisi nousevan, jos yhtäkkiä MW:n skinit (ja aseet) eivät olekaan enää käytettävissä Warzonessa.
Canttu tuossa vastasikin, mutta tietääkseni ovat ilmoittaneet että eivät ole poistamassa MW tai CW operaattoreita tai aseita BR:stä. Onhan nykyisessä 80-lukulaisessa Verdanskissakin nuo Moder Warfare-aseet.

En tiedä millainen muoto uusi Vanguard Royale + Combat Vehicles on, mutta ehkä siinä on sitten vain Vanguard-aseet.

edit: https://imgs.callofduty.com/content...e/roadmap/vg-pre-season-1-roadmap-desktop.jpg
 
Canttu tuossa vastasikin, mutta tietääkseni ovat ilmoittaneet että eivät ole poistamassa MW tai CW operaattoreita tai aseita BR:stä. Onhan nykyisessä 80-lukulaisessa Verdanskissakin nuo Moder Warfare-aseet.

En tiedä millainen muoto uusi Vanguard Royale + Combat Vehicles on, mutta ehkä siinä on sitten vain Vanguard-aseet.

edit: https://imgs.callofduty.com/content...e/roadmap/vg-pre-season-1-roadmap-desktop.jpg
Juu lähinnä tuota mietin jos pelimoottoriuudistuksen myötä lähtisi vanhat aseet, mutta eiköhän ne pysty samoja malleja hyödyntämään pienin muokkauksin ja tosiaan olisi Vanguard only pelimuoto erikseen vain Vanguardin aseilla.
 
Onkos tullut vastaan jotain tuoretta FPS-guidea, jossa ois ihan käypää kikkailua, joilla rutistaa enemmän fps:ää irti Warzonessa ? Mieluiten sellaista mistä ei varmasti tule jotain ylläribanneja kun on menty säätämään sellaisia filuja, joita "ei sais".

Esim. onko näistä oikeesti jotain konkreettista hyötyä mitä tässäkin käydään läpi ennen itse pelin starttia:

Muutoin pelistä oon asetuksia viilannut suht matalille detaileille + DLSS on päällä myös. Sinäänsä pyörii ihan jees, mutta voishan tuo hieman sulavampi vielä olla etenkin ulkotiloissa.
 
Muutoin pelistä oon asetuksia viilannut suht matalille detaileille + DLSS on päällä myös. Sinäänsä pyörii ihan jees, mutta voishan tuo hieman sulavampi vielä olla etenkin ulkotiloissa.

Eipä tähän mitään poppaskonsteja taida pelin grafiikka-asetusten lisäksi olla. Noita filuja en lähtisi muokkaamaan, nyt kun richochet api-tason anticheat tulossa, ja se tuskin tykkää rekisterin tai tiedostojen ruuvaamisesta. Minkälaista FPS saat ja millä kortilla + resoluutiolla? Ootko kattonut ettei prossu ole pullonkaulana? Jos ei asetusten lasku tuo lisää FPS, niin saattaa prossu olla pullonkaulana (käyttöasteista näkee jos 1-2 ydintä jatkuvasti 100% kuten itsellä oli aiemmin).

Itse laskin render-resolution aika reilusti ja lisäsin terävöitystä Nvidian asetuksista, ja nyt kuva pysyy sen verran tarkkana että esim. sniputtaminen onnistuu kauas. Ja FPS joku 120 varmaan keskimäärin eli ihan riittävän sulava ja frametime ~10ms. DLSS lisää inputlagia hieman (en tiedä paljonko tarkalleen) ja nopeissa käännöksissä hieman sumensi kuvaa mitä testasin, joten itse en DLSS ole käyttänyt tässä. Hyvältä se kuva kyllä näyttää yleisesti DLSS ON tässä pelissä, en lyhyellä testailuilla mitään isoja häröilyjä kuten huomattavaa shimmeringiä nähnyt toisinkuin muissa testaamissani peleissä. Joten jos selvästi ei tehot kortissa riitä, niin DLSS balanced varmaan parempi kompromissi kuin rajumpi asetusten lasku.
 
Eipä tähän mitään poppaskonsteja taida pelin grafiikka-asetusten lisäksi olla. Noita filuja en lähtisi muokkaamaan, nyt kun richochet api-tason anticheat tulossa, ja se tuskin tykkää rekisterin tai tiedostojen ruuvaamisesta. Minkälaista FPS saat ja millä kortilla + resoluutiolla? Ootko kattonut ettei prossu ole pullonkaulana? Jos ei asetusten lasku tuo lisää FPS, niin saattaa prossu olla pullonkaulana (käyttöasteista näkee jos 1-2 ydintä jatkuvasti 100% kuten itsellä oli aiemmin).

Itse laskin render-resolution aika reilusti ja lisäsin terävöitystä Nvidian asetuksista, ja nyt kuva pysyy sen verran tarkkana että esim. sniputtaminen onnistuu kauas. Ja FPS joku 120 varmaan keskimäärin eli ihan riittävän sulava ja frametime ~10ms. DLSS lisää inputlagia hieman (en tiedä paljonko tarkalleen) ja nopeissa käännöksissä hieman sumensi kuvaa mitä testasin, joten itse en DLSS ole käyttänyt tässä. Hyvältä se kuva kyllä näyttää yleisesti DLSS ON tässä pelissä, en lyhyellä testailuilla mitään isoja häröilyjä kuten huomattavaa shimmeringiä nähnyt toisinkuin muissa testaamissani peleissä. Joten jos selvästi ei tehot kortissa riitä, niin DLSS balanced varmaan parempi kompromissi kuin rajumpi asetusten lasku.

Joo juurikin tuo fiilis jos lähtis suorilta jotain filuja muokkaileen. Tällä hetkellä FPS heiluu jatkuvasti yli 100 vaan pientä sulavuutta katoaa isommissa tiloissa. Prossu voi ollakin se pullonkaula tässä vaiheessa.

Tsekkasin varsin allaolevan ohjeen vaiheita ja tuli huomattua jonkinmoista pienoista parannusta. Lähinnä tein siis nuo windowsin ja battle.netin asetuksiin tehtävät muutokset, jotka priorisoi tehot peliin vähentäen taustaprosessien hälinää.

 
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun puskee fatal erroria? Warzone poistettu ja asennettu uudestaan, battle.net poistettu ja asennettu uudestaan mutta ei auta. Tätä puskee joka kerta. Onkohan win10 -->win11 päivityksellä jotain tekemistä asian kanssa?

Nimetön.jpg
 
Luultavasti, etenkin jos pitää kutinsa tekstit siitä mitä toi dll tekee.

Villi veikkaus että ongelmaa ei olisi jos puhtaana olisi W11 asentanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 113
Viestejä
4 502 317
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom