Sovellus on tosi buginen vieläkin, varsinkin noiden päivitysten osalta. Luultavasti uusin päivitys on menny leikkuriin ihan oikein, kun ei se sovellus muuten näytä sitä uusinta versiota. Yleisimmät vaihtoehdot mitä päivityksissä käy:
- Sovellus sanoo että ladataan päivitystä, leikkuri menee OTA-tilaan, sovelluksessa prosentit juoksee ja leikkuri päivittyy, sovelluksessa näkyy tämän jälkeen uusi fw-versio ja leikkuri kysyy homman jälkeen PIN-koodia.
- Muuten sama homma, mutta sovelluksessa päivitys jumahtaa 100% ja ohjelma pitää sulkea. Leikkuri on päivittyny uuteen versioon, mutta sovelluksessa näkyy vielä edellinen versio, tai "0".
- Sovellus sanoo että ladataan, mutta näyttää lopuksi että epäonnistui -> sovellus näyttää versioksi 0 tai edellisen version, leikkuri kysyy PIN-koodin.
- Muuten sama homma kuin edellä, mutta leikkuri päivittyy ihan oikein, sovelluksessa näkyy uusin versio.
Jos siellä päivityksessä käy jotain ihmeellistä, niin joitain päiviä kun antaa leikkurin olla nettiyhteyden ulottuvilla, niin se yleensä yöaikaan ruuvailee noita katkenneita päivityksiä jiiriin ja versio päivittyy myös sovellukseen.
Itsellä esim. Tämä yksi leikkuri jonka tänään päivitin, näytti sovelluksessa versiota "0", jolloin sovellus tarjosi 10700 päivitystä. Mulla oli siinä jo joku 20000 sarjalainen päivitys viime kesänä. Tämä 10700 piti kuitenkin välipäivityksenä ajaa uudestaan, ennenkun sain nämä uusimmat tarjolle.
Jos leikkuri vaan pelaa, niin en olisi huolissaan. Jos ei, niin kysyisin sunseekerin tuesta uusimmat päivitystiedostot spostiin ja päivittäisin USB-tikulla robotin.
Jos sovellus jumii päivityksessä, niin ei kannata tehdä mitään ainakaan leikkurin päässä vaan odotella vaan. Ja kun leikkurin näytöllä lukee joko "LOAD",numerot juoksee nollasta sataan, tai näyttö vilkkuu, niin sillon ei saa missään tapauksessa mennä sammuttamaan leikkuria.
Näiden tämänvuotisten päivitysten pitäis mielestään jouhevoittaa näitä OTA-päivityksiä, mutta aika näyttää onko ne edelleen yhtä bugisia kun aikasemmin. Viime kesien ongelmat OTA-päivityksiin "jumahtaneihin" leikkureihin liittyvät siihen, että jotakin elementtiä ei saada yhdellä kertaa päivitettyä, jolloin robotin muistiin jää "OTA-flag", joka aiheuttaa sen, että robotin uudelleenkäynnistyessä se lähtee etsimään päivitystä. Ja kaiken lisäksi kun siellä muistissa on se OTA-fläg, niin robotti saattaa uudelleenkäynnistää itsensä keskellä yötä päivitystilaan -> ei lähde aikataulun mukaan ajamaan vaikka päivitys menisi läpi, koska kysyy PIN-koodia.
Eli "OTA" oireilevat robotit saa pelaamaan normaalisti heti, kun vaan saa päivityksen menemään kokonaisuudessaan läpi, jolloin ko.flägi poistuu muistista. Näiden sunseekerin alkutaipaleen päivitysbugien takia näitä leikkureita on periaatteessa ihan aiheesta lähetetty takuuseen noiden OTA-jumimisten takia, mutta tokmanni lienee sitten näiden ongelmien takia päättäny laittaa huomion sivuilleen, että takuu ei kata jos "muutat firmwarea, tai käytät sovellusta." Joka taas on meikäläisen mielestä vähän erikoista, koska jos sunseeker ei haluais että näitä bruckejä käytetään sovelluksen kautta ja päivitellään, miks ne jakais niille päivityksiä? Ne kuitenkin näkee heidän päässään että kyseessä on tokmannin Brucke. Jos tälle robotille ei oikeesti oltais julkaistu "loppukäyttäjälle tarkoitettua virallista sovellusta", niin sunseekeriltä ei pitäis irrota mitään tukea jos olet sovellusta käyttäny ja robotti on solmussa. Näin ei kuitenkaan ole, vaan voit sinne ihan normaalisti pistää spostia, ne kysyy sarjanumeron ja login ja pistää sulle päivitystiedostot joilla saat robotin taas toimimaan.