Olin mietiskellyt robotin hankintaa jo hetken, mutta en halunnut ostaa tonnin laitetta ja pettyä. Ruohonleikkuu ei sinällään ole työlästä, mutta se tapahtuu ajoittain epäsäännöllisesti. Juhannuksena oltiin poissa viikko ja ruoho kasvanut 15cm. Kun olin saanut pihan leikattua polttiksella, ajoin suoraan Tokmannille. Olisi ainakin halpa pettymys, ~320€ ja siitä vielä -10% liittymistarjous.
Mutta olen ollut tyytyväinen! Eka robottileikkuri eli en tiedä mitä tonnin leikkurilla saisi sellaista, jota tuossa ei ole. Piha on tasainen, talon kolmella sivulla, kapeimmassa kohdassa metrin nurmikko, marjapuskia jne siellä täällä reunoilla. Pyörittelin omenapuut saarekkeiksi, mutta parin päivän jälkeen tein suorat linjat robotille. Ei yhtään saareketta enää, koska ne reunat joutuisi kuitenkin siistimään. Nyt on selkeästi robotin hoitama alue ja polttiksella läpikäytävät hankalat alueet.
Kiitos sille kuka mainitsikaan viimeisimmän 169€ tarjouksen, sain ostettua toisen robotin mökille. Toivottavasti on yhtä ongelmaton kuin ensimmäinenkin.
EDIT: tuli mieleeni mikä mättää; satunnaisajelu. Pihan perukoilla on kuvan mukainen kapeneva/levenevä pussi, jonka keskellä on alue johon robotti ei ikinä eksy. Siinä kasvaakin halkaisijaltaan 30-50cm ruohotupsu. Kartoittava ja säännönmukaisesti leikkaava robotti varmaan hoitaisi tuonkin, mutta hintaerolla maksan itselleni palkkaa hoitaa tuo robotin sijaan. Muutoin nurmikko on kauttaaltaan tasaista.