Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 350
Toimii QR:llä. Tosin taitaa olla "paritustilassa" aina jos ei ole jo otettu bluetooth yhteyttä eikä ole kiinni wifissä. Sovelluksen mukaan yhteydenmuodostus käytännössä aina "ensin epäonnistuu", mutta kun palaa takaisin pääruutuun, yhteys onkin muodostunut. SIis ota vain suoraan yhteys bluetoothllä, kytke wifiin, alä välitä virheilmoituksesta, käytä wifin kautta.
Kolmosella toimi. Hyvä.

Muutama konttaava haittona, niin pakko varmaan ajattaa myöhäisilta, yöaikaan tai aamuyöaikaan.

Suosituksia leikkuuajankestosta? Onko tuosta nyt mitään haittaa, että öisin ajaa? Silloin ei tule haittaa itselle yhtään; toki kosteampi nurmikko.. Esim. klo 0:00-08:00.
Vaikuttaa mainiolle pelille; pitäisikö sitä jo toinenkin riipaista; harmi vaan että on tuo toinen alue varsin mäkinen... ja ahdas ja rinteinen sekä alas että viistoon..

Pitää vaan tuo rajalankaviritellä isommaksi.. Tai vaihtoehtoisesti jättää kasvien ympärille tekemättä saareke, jolloin saisi langan käyttöön ja pituus riittäisi.. Tällöin tietysti pitää kasvit suojata jollain kepeillä.

Uskoisin tuon laitteen kyllä säästävän aikaa, ja sepä sillä olikin tarkoituksena. Ja itsellä ollut paha tapa leikata "vasta kun pakko", ts. ruohoa tulee paljon ja jää muutamaksi päivää ruohon päälle, niin tämä kun leikkaa aina, niin ehkä ruohojätettä on vähemmän?

Gardenan lisäterät tais tähän sopia, vai oliko tähän Brucken omia lisäteriä tokmannilla? Pitäisköhän tuohon joku aurinkokennovalaisin teipata päälle, niin näkisi missä viipettää :p..
 

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
574
Miten tuossa Edge-leikkuussa leikkuri tunnistaa että nyt koko kierros on tehty? Törmääkö se telakkaan? Huomasin vasta viikonloppuna, että leikkurini ei ole vielä yhtäkään edge-leikkausta tehnyt loppuun. Nyt olen korjaillut reittiä sitä mukaa kun olen huomannut leikkurin leikkauksen lopettavan.

Huolenaiheena on vain tuo viimeinen metri, minulla on käytännössä telakka nurkassa niin ettei leikkuri kyllä sen taakse pääse.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 350
Rajausjohdon korjaussarja Bosch Indego

Toimiiko tuo rajalanka tässä? Näköjään oli liian korkealla rajalanka ja liian ahnetta; leikkuri leikkasi sen poikki.
Jatkossa osta lisää muovitappeja ja upota kaapeli syvälle; äläkä ahnehdi..

Toimiiko nuo Boschin korjaussarjat? Siis Bruckessa? EDIT: Laitoin tilaukseen pari korjausliitintä ja tuon korjaussetin..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
80
Miten tuossa Edge-leikkuussa leikkuri tunnistaa että nyt koko kierros on tehty? Törmääkö se telakkaan? Huomasin vasta viikonloppuna, että leikkurini ei ole vielä yhtäkään edge-leikkausta tehnyt loppuun. Nyt olen korjaillut reittiä sitä mukaa kun olen huomannut leikkurin leikkauksen lopettavan.

Huolenaiheena on vain tuo viimeinen metri, minulla on käytännössä telakka nurkassa niin ettei leikkuri kyllä sen taakse pääse.
Ohjeen mukaan telakan takakylkeen törmäyskin riittää, siis sivusta.
1691563624511.png
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
80
Kolmosella toimi. Hyvä.

Muutama konttaava haittona, niin pakko varmaan ajattaa myöhäisilta, yöaikaan tai aamuyöaikaan.

Suosituksia leikkuuajankestosta? Onko tuosta nyt mitään haittaa, että öisin ajaa? Silloin ei tule haittaa itselle yhtään; toki kosteampi nurmikko.. Esim. klo 0:00-08:00.
Vaikuttaa mainiolle pelille; pitäisikö sitä jo toinenkin riipaista; harmi vaan että on tuo toinen alue varsin mäkinen... ja ahdas ja rinteinen sekä alas että viistoon..

Pitää vaan tuo rajalankaviritellä isommaksi.. Tai vaihtoehtoisesti jättää kasvien ympärille tekemättä saareke, jolloin saisi langan käyttöön ja pituus riittäisi.. Tällöin tietysti pitää kasvit suojata jollain kepeillä.

Uskoisin tuon laitteen kyllä säästävän aikaa, ja sepä sillä olikin tarkoituksena. Ja itsellä ollut paha tapa leikata "vasta kun pakko", ts. ruohoa tulee paljon ja jää muutamaksi päivää ruohon päälle, niin tämä kun leikkaa aina, niin ehkä ruohojätettä on vähemmän?

Gardenan lisäterät tais tähän sopia, vai oliko tähän Brucken omia lisäteriä tokmannilla? Pitäisköhän tuohon joku aurinkokennovalaisin teipata päälle, niin näkisi missä viipettää :p..
Leikkuuajasta: Ilta ja yö ovat huonoja aikoja leikuuseen jos alueella on siilejä. Kostea nurmikko johtaa myös tiheään tarpeesean puhdistaa leikkurin pohja, märkä silppu tartuu sinne vauhdilla. Itselläni on osana päivistä 3h, osana 7h. Edge ajot 7h päivinä. Näin leikkuri ajaa yhden tai kaksi akullista päivässä, on lähes aina valmiiksi laturissa kun leikkuuaika päättyy. Akun latausyklit minimoituvat. 10 akullista viikossa riittää pitämään ruohon minulle kelpaavassa kunnossa, eikä ruohojätettä käytännössä näy.
 

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
574
Itsekin pidän vain päivisin leikkuria päällä siilejä sun muita vipeltäjiä ajatellen. Jos ollaan pojan kanssa pihalla ja poika leikkii nurmikolla niin sammuttelen sitten vaikka leikkurin, jos sattuu juuri sillä hetkellä leikkaamaan.
 
Liittynyt
04.02.2018
Viestejä
239
Ohjeen mukaan telakan takakylkeen törmäyskin riittää, siis sivusta.
Saako telakan laittaa ihan seinään kiinni? jostain luin että 100cm eteen ja taakse tilaa? Mites nuo omat saarekkeet, niin ne pitää ilmeisesti vetää yhtenäisellä langalla ja sit takaisin samaa reittiä, paljonko etäisyys pitää olla tuossa lankojen välissä mistä tullaan lenkki takaisin?

Alla huono luonnos :D

1691569468126.png
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
80
Saako telakan laittaa ihan seinään kiinni? jostain luin että 100cm eteen ja taakse tilaa? Mites nuo omat saarekkeet, niin ne pitää ilmeisesti vetää yhtenäisellä langalla ja sit takaisin samaa reittiä, paljonko etäisyys pitää olla tuossa lankojen välissä mistä tullaan lenkki takaisin?

Alla huono luonnos :D

Telakan takaseinä, ja sivulta tuleva rajalangan loppupää, 20cm seinästä niin toiminee, vähemmällä todennäköisesti tulee ongelmia. Tuo manuaalin kuvassa eteen lähtevästä rajalangasta sivusuuntaan merkitty 30cm on pientä liioittelua, jopa 20cm riittää jos esteen =seinän viereen tullaan loivasti, 25cm pitäisi riittää aina.
Saarekken tulo ja paluulangat niin lähelle toisiaan kuin mahdollista, siis samoihin kiinnikkeisiin. Jos muistan oikein maksimi väli on 2cm. Tai jos saarekkeesta tekee osan reunaa, väliksi 12-15cm ja kaikki kulmat loiviksi niinkuin sinulla luonnoksessa on toisessa päässä.
 
Liittynyt
09.08.2023
Viestejä
3
Piti ihan rekisteröityä tätä varten...

Elikka keväällä hommattin alennuksesta RM501 ja koska puolivälissä tonttia on aita ja pelkkiä telakoita ei saa niin ostettiin kaveriksi käytetty Rm500.

Koitin ensin asentaa sitä takapihalle hommiin ja se tuntui aina hävittävän rajalangan joten kokeilin leikkureita toisinpäin ja homma lähti rokkaamaan. Rm500 ei päivittynyt OTA kuin versioon 10710 tms. ja arvelin että johtunee siitä ettei pelaa samalla lailla kuin RM501. Tästä suivaantuneena päätin tänään viimein päivittää vanhan USB:n kautta ja jumiinhan se meni... Sain sunseekeriltä päivitystiedostot versioon 23205 ja se piti sisällään päivitykset Boundary Boardiin jne joita ei näköjään olisi kannattanut laittaa... (lopputulemana oli tila jossain laite sammuu aina ennen PIn-koodin kyselyä)

Nyt täytyy kehua Sunseekerin asiakaspalvelua, koska sain sieltä kaikkiaan 4 eri versiota ennen kuin löytyi vanhaan toimiva. Ongelma oli tosiaan Boundry Board päivitys ja sen takaisinpäivittämällä SNK_BB_30505.bin versioon alkoi pelaamaan. Vaati myös ilmeisesti env_config resetoinin koska viimeisessä versiossa lukee:
{"BB" : {"VER":0, "BVER":0,"BRF":0}}

No nyt pelaa vihdoin myös tuo Vanhempi RM500 ja ohjelmistoversio 23205, ja lähtee ongelmitta käyntiin myös isommalla alueella takapihalla hukkaamatta rajalankaa heti. Eli jos jaksaa päivitysten kanssa taistella niin uudempi softa kyllä pelaa paremmin...
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
26
Miten siis, onko leikkurissa joku paritustila vai pitäisikö ihan toimia tuolla qr koodilla liittäminen?
Eikös se mennyt niin, että lataat puhelimeen Robotic Mower -appin, sitten skannaat QR-koodin ja annat asettamasi PIN-koodin.

Edit: olinkin yhden sivun jäljessä enkä huomannut, että viisaammat ovat jo vastanneet. Siitä kysymys: omaa tekstiä pystyy muokkaamaan, mutta miten postauksen saa poistettua?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.06.2023
Viestejä
2
Onko jonkun muun nettipalvelussa ongelmia nyt. Leikkuri ei näy enää netin kautta appissa ja laitteess ei ole wifi palkin merkkiä. Bluetooth toimik
 
Liittynyt
08.07.2020
Viestejä
129
Täällä on pari päivää sitten hankittu RM501 ollut appin kautta tavoitettavissa koko illan ja myös esim. juuri nyt.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
80
Onko jonkun muun nettipalvelussa ongelmia nyt. Leikkuri ei näy enää netin kautta appissa ja laitteess ei ole wifi palkin merkkiä. Bluetooth toimik
toinen ok. Toinen eilisestä lähtien kuten sinulla, jos siis tarkoitat "Leikkuri ei näy enää netin kautta appissa" että näkyy Offline-tilassa kunnes yhdistää Bluetoothlla.
edit: lisätäänpä vielä että wifi-reitittimeni näkee laitteen aktiivisena, ei tosin juurikaan dataa siirtävänä.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
32
Piti itsekin tilata RM501, halvalla kun sai (alle 290e normialen ja 10% klubiliittymisedun jälkeen). Joku oli kysynyt jo aiemminkin, mutta kysyn uudelleen eli onko kukaan saanut integroitua tätä Home Assistantiin?
 
Liittynyt
09.08.2023
Viestejä
3
Toinen leikkuri myös näkyy apissa (rm500) ja tänään tippui RM501 pois ja ei suostu yhdistämään takaisin... (Siis WLAN, Bluetooth pelaa)
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
546
toinen ok. Toinen eilisestä lähtien kuten sinulla, jos siis tarkoitat "Leikkuri ei näy enää netin kautta appissa" että näkyy Offline-tilassa kunnes yhdistää Bluetoothlla.
edit: lisätäänpä vielä että wifi-reitittimeni näkee laitteen aktiivisena, ei tosin juurikaan dataa siirtävänä.
Wifin kautta ohjaus menee sunseekerin palvelimien kautta niin voi välillä olla offlinessa kun serveri ongelmia niillä. BT:llä se on suora yhteydessä leikkuriin ilman pilviä.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
80
Wifin kautta ohjaus menee sunseekerin palvelimien kautta niin voi välillä olla offlinessa kun serveri ongelmia niillä. BT:llä se on suora yhteydessä leikkuriin ilman pilviä.
Jep. Ei ole eka kerta. Mutta on minulla eka kerta kun tiedän että osa leikkureista toimii vuorokauden verran kun osa ei sitten millään. Laitoin jokin aikaa sitten FYI-luonteisen palautteen sunseekerille sovelluksen kautta. Tämmöinen osittainen vika voi olla vaikeampi huomata siellä päässä.
 
Liittynyt
24.05.2023
Viestejä
10
Piti ihan rekisteröityä tätä varten...

Elikka keväällä hommattin alennuksesta RM501 ja koska puolivälissä tonttia on aita ja pelkkiä telakoita ei saa niin ostettiin kaveriksi käytetty Rm500.

Koitin ensin asentaa sitä takapihalle hommiin ja se tuntui aina hävittävän rajalangan joten kokeilin leikkureita toisinpäin ja homma lähti rokkaamaan. Rm500 ei päivittynyt OTA kuin versioon 10710 tms. ja arvelin että johtunee siitä ettei pelaa samalla lailla kuin RM501. Tästä suivaantuneena päätin tänään viimein päivittää vanhan USB:n kautta ja jumiinhan se meni... Sain sunseekeriltä päivitystiedostot versioon 23205 ja se piti sisällään päivitykset Boundary Boardiin jne joita ei näköjään olisi kannattanut laittaa... (lopputulemana oli tila jossain laite sammuu aina ennen PIn-koodin kyselyä)

Nyt täytyy kehua Sunseekerin asiakaspalvelua, koska sain sieltä kaikkiaan 4 eri versiota ennen kuin löytyi vanhaan toimiva. Ongelma oli tosiaan Boundry Board päivitys ja sen takaisinpäivittämällä SNK_BB_30505.bin versioon alkoi pelaamaan. Vaati myös ilmeisesti env_config resetoinin koska viimeisessä versiossa lukee:
{"BB" : {"VER":0, "BVER":0,"BRF":0}}

No nyt pelaa vihdoin myös tuo Vanhempi RM500 ja ohjelmistoversio 23205, ja lähtee ongelmitta käyntiin myös isommalla alueella takapihalla hukkaamatta rajalankaa heti. Eli jos jaksaa päivitysten kanssa taistella niin uudempi softa kyllä pelaa paremmin...
Voitko laittaa jakoon nuo toimivat firmikset ja muut?
 
Liittynyt
09.08.2023
Viestejä
3
Tuossa tuo 23205 jos toimii:


Ainakin tuo oli rm501 tarkoitettu mutta meni rm500 sitä boundary board pakettia lukuun ottamatta...

Muut tuli yksittäisinä tiedostoina niin pitää pakata ne ja laittaa sitten tänne...
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
80
Jep. Ei ole eka kerta. Mutta on minulla eka kerta kun tiedän että osa leikkureista toimii vuorokauden verran kun osa ei sitten millään. Laitoin jokin aikaa sitten FYI-luonteisen palautteen sunseekerille sovelluksen kautta. Tämmöinen osittainen vika voi olla vaikeampi huomata siellä päässä.
Päivitys: tänään on kiukutteleva yksilö yhdistänyt wifillä itsekseen pari kertaa lyhyeksi aikaa, siis mitä olen huomannut, on toki voinut tehdä useammankin kerran. Ja on sekoillut kellonajan kanssa kunnolla, lähti tunnin etuajassa leikkaamaan ja sovellus (pilvi) logissa osa tapahtumista on tunnin myöhempinä kuin todellisuus, näkyvät aikaleimojen mukaisessa väärässä järjestyksessä.

Laitoin muuten Sunseekerille myös ehdotuksen että parantaisivat wifi-verkon valintaikkunaa, niin että jostain tietäisi mikä kuudesta samalla SSID:llä puhelimelle näkyvästä verkosta on 2.4G ja se joka kuuluu parhaiten robon olinpaikkaan. Vastasivat ja lupailivat parannusta ainakin Android sovellukseen pikapuoliin. Esitin yhdeksi vaihtoehdoksi AP:n MAC:n näyttämistä, toki myös että suodattaisivat suoraan ei-2.4G verkot pois.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 300
Saako ohjurilangalla menemään hiekan yli leikkaamaan ns toisen alueen?
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 278
Voipi olla hölmö kysymys, mutta eikö tuo rajalanka vetäydy maan sisään niin hyvin, että kelpaa vaikka päältäajettavalla ajaa päältä?
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
26
Voipi olla hölmö kysymys, mutta eikö tuo rajalanka vetäydy maan sisään niin hyvin, että kelpaa vaikka päältäajettavalla ajaa päältä?
Ei kai se maan sisään vetäydy, ainoastaan tiiviisti maan pintaa vasten - kun ruohoa kasvaa ympärillä. Ruohottomaan kohtaan se jää näkyville. Mutta niin matalalla se toki on, että päältäajettava, tai kuten täällä, polttomoottorileikkuri ei siihen yletä, kunhan on kireällä. Toinen asia on, kuinka kauan lanka kestää ajaa koneella päältä, huonolla tuurilla jos jää renkaan ja kivenmurikan/juurakon tms väliin?
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
26
Saako ohjurilangalla menemään hiekan yli leikkaamaan ns toisen alueen?
Ei kokemusta, mutta olen mietiskellyt samaa. Eiköhän onnistu, kun hiekkapohja on kiinteä, tasainen, eikä siinä ole irrallisia isompia kiviä. Mutta pitäisikö lanka piilottaa matalaan syvyyteen hiekkapinnan alle, ettei se kärsi muusta liikenteestä, ml. jalkaisin hippailijat?
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 278
Ei kai se maan sisään vetäydy, ainoastaan tiiviisti maan pintaa vasten - kun ruohoa kasvaa ympärillä. Ruohottomaan kohtaan se jää näkyville. Mutta niin matalalla se toki on, että päältäajettava, tai kuten täällä, polttomoottorileikkuri ei siihen yletä, kunhan on kireällä. Toinen asia on, kuinka kauan lanka kestää ajaa koneella päältä, huonolla tuurilla jos jää renkaan ja kivenmurikan/juurakon tms väliin?
Olet oikeassa, ei maan sisään vaan tiiviisti sen pintaan. Eipä tuosta mennä kuin pari-kolme kertaa kesässä yli, joten ei muutakun kokeiluun!
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
104
Mihin perustuu tuo 500m2 rajoitus 501 Bruckessa? Jos piha on 2000m2, voiko leikkuri hoitaa sen niin että joka päivä liikkeellä esim. 4 pv. putkeen ajamassa tiettyä aluetta?
 

m_u

Liittynyt
23.11.2021
Viestejä
6
Robo teki kolmen viikon reissun takuuhuoltoon (E&B Oy Rakennuskonehuolto, Lahti). Vastaus jurinaan: "Moottoreiden ääni ei ole vika vaan ominaisuus". Mielestäni outo ja rohkea tulkinta. Viesteistä täällä olen lukenut, että moottoreiden ääni tuskin kuuluu leikkuuäänen yli. Minä taas en kuule leikkuuääntä moottoreiden jurinan yli. Roboani oli verrattu uuteen käyttämättömään leikkuriin, eikä äänessä havaittu eroa. Valmistuksessa lienee siirrytty jossakin vaiheessa eri moottori/vaihteistotyyppiin, ja tämä uudempi on äänekkäämpi? Joka tapauksessa jurina on hiljaisessa ympäristössä häiritsevä.

Huollon sadetestissä sadetunnistimen toiminta oli ok. Olihan se minullakin, kun loiskautin vettä tunnistinnastojen päälle, mutta kasteleva pitkä oikea sade ei saanut robottia tauolle. Kuitenkin sadeviiveen aikalaskuri alkoi juosta sateen jälkeen, eli tunnistin tunsi veden, mutta ei keskeyttänyt työskentelyä. Olin tosin päivittänyt softan ennen huoltoreissua, ehkäpä se oli korjannut softavirheen - seuravaa sadetta odotellessa..
Itse kävin hakemassa perjantaina tämän vehkeen ja yllätyin kanssa kun pitää moottori tai voimansiirto paljon enemmän ääntä kun itse leikkaus. Kuulostaa mun korvaan vähän samalta kuin ajaisi akkuporakoneella matalilla kierroksilla.. Vähän ärsyttävä semmoinen korkeampi taajuuksinen jurnutus.. Mutta kaipa se on sitten "toleranssissa" jos kerran huollostakin toteavat näin. Itse ostin vehkeen Lahden Launeen Tokmannilta, joten kenties samoilta huudeilta ostanut kuin sinä.

Reunoja ajaessa kone pitää vähemmän ääntä kun ajelee mielestäni hiljempaa kuin perus leikkauksen aikana.

Eli jäin vaan miettimään, onko näissä muuttunut jotain tekniikan suhteen. Jos oikein tulkitsin niin oma laite olisi viimevuoden lopussa tullut tehtaasta ulos. Eli ei tuota kyllä täysin hiljaiseksi voi sanoa, ja tosiaan pitää oma yksilö ainakin enemmän ääntä tuo liikkuminen kuin itse leikkaus.

Kaikesta tästä huolimatta taidan tänään poistaa vielä toisen yksilön klubitarjouksesta (Tietty mietityttää pitikö tuo eka mennä ostamaan perjantaina, kun nyt selkeästi vielä halvempi).. eli kaipa tuon äänitason kanssa voi elellä kun muuten viikonlopun testailuissa osoittautui ihan toimivaksi vehkeeksi. Täytyy ajestaa ajot niin että on vikinät vain naapureiden vaivana arkisin töissä ollessa ;) Vähemmän tuosta nyt kuitenkin lähtee ääntä kuin mun polttomoottorivehkeestä / sähkötrimmeristä, tai naapurin akkukäyttöisestä perus leikkurista.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
26
Mihin perustuu tuo 500m2 rajoitus 501 Bruckessa? Jos piha on 2000m2, voiko leikkuri hoitaa sen niin että joka päivä liikkeellä esim. 4 pv. putkeen ajamassa tiettyä aluetta?
Ei se ole rajoitus, vaan suositus. Perustuu siihen, miten paljon random-liikuskelu ehtii kattaa yhdellä latingilla, joka on 1,5-2 tuntia, jonka jälkeen seuraa latausvaihe noin 1,5 tuntia. Piha saa olla periaatteessa miten iso tahansa, pitää vaan ymmärtää ja hyväksyä se, että leikkuri ylittää saman pohdan sitä harvemmin, mitä isompi piha on. Rajoitteksi isolla alalla voi toki tulla rajalangan pituus.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
26
Itse kävin hakemassa perjantaina tämän vehkeen ja yllätyin kanssa kun pitää moottori tai voimansiirto paljon enemmän ääntä kun itse leikkaus. Kuulostaa mun korvaan vähän samalta kuin ajaisi akkuporakoneella matalilla kierroksilla.. Vähän ärsyttävä semmoinen korkeampi taajuuksinen jurnutus.. Mutta kaipa se on sitten "toleranssissa" jos kerran huollostakin toteavat näin. Itse ostin vehkeen Lahden Launeen Tokmannilta, joten kenties samoilta huudeilta ostanut kuin sinä.

Reunoja ajaessa kone pitää vähemmän ääntä kun ajelee mielestäni hiljempaa kuin perus leikkauksen aikana.

Eli jäin vaan miettimään, onko näissä muuttunut jotain tekniikan suhteen. Jos oikein tulkitsin niin oma laite olisi viimevuoden lopussa tullut tehtaasta ulos. Eli ei tuota kyllä täysin hiljaiseksi voi sanoa, ja tosiaan pitää oma yksilö ainakin enemmän ääntä tuo liikkuminen kuin itse leikkaus.

Kaikesta tästä huolimatta taidan tänään poistaa vielä toisen yksilön klubitarjouksesta (Tietty mietityttää pitikö tuo eka mennä ostamaan perjantaina, kun nyt selkeästi vielä halvempi).. eli kaipa tuon äänitason kanssa voi elellä kun muuten viikonlopun testailuissa osoittautui ihan toimivaksi vehkeeksi. Täytyy ajestaa ajot niin että on vikinät vain naapureiden vaivana arkisin töissä ollessa ;) Vähemmän tuosta nyt kuitenkin lähtee ääntä kuin mun polttomoottorivehkeestä / sähkötrimmeristä, tai naapurin akkukäyttöisestä perus leikkurista.
Minulla on edelleen sähköpostien vaihtoa Tokmannin käyttämän huoltoliikkeen kanssa, olen esittänyt parit kysymykset jurnuttavasta äänestä. Pallo on tällä hetkellä heillä..

Aivan niin, reunan leikkuu tapahtuu hitaammalla nopeudella, siksi sen ääni on vaimeampi.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
546
Nyt lähtee RM501 Tokmannin klubitarjouksena 169€
Ei ole enää hinnalla pilattu!
Käväsin hakemassa toisen leikkurin kun kerran noin halvalla sai. oli jo asennettu toinen vyöhyke valmiiksi niin helppo laittaa vaa päälle. Eroina 501vs500 on metallinen leikkuu pöytä vs muovi. Eri piippari ääni. toimivampi näppis jos spammää. Eri käyntiääni. paljon kovempi kun vanhassa. Tuntuu handlaavan jyrkemmät kurvit paremmin ilman stop turn liikkumista. oiskohan se yksi erillaisuus miksi rm501 pitää kovempaa ääntä. Samaa jurrutusta kun muutkin raportoineet. Sielläs jurisee. Jos hajoo niin vie takas liikkeeseen.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
76
Kävin hakemassa oman Olarin Tokmannilta noin 11:00 aikaan ja samaan aikaan oli herrasmies lastaamassa useampaa laitetta ostoskärryynsä, olisi mielenkiintoista tietää että saikohan lopulta nuo kaikki ostettua.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
979
Kävin hakemassa oman Olarin Tokmannilta noin 11:00 aikaan ja samaan aikaan oli herrasmies lastaamassa useampaa laitetta ostoskärryynsä, olisi mielenkiintoista tietää että saikohan lopulta nuo kaikki ostettua.
Ei noissa ostorajoitusta ollut, joten miksipä ei olisi saanut.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1
Minkäkokoinen tuon RM501 myyntipakkaus mahtaa olla? Ei ole enää lähikaupassa saatavilla, joten joutuisi kauempaa lähteä hakemaan ja pitäisi varmistaa että saa tuon paketin kuljetettua kotiinkin asti..
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
76
Minkäkokoinen tuon RM501 myyntipakkaus mahtaa olla? Ei ole enää lähikaupassa saatavilla, joten joutuisi kauempaa lähteä hakemaan ja pitäisi varmistaa että saa tuon paketin kuljetettua kotiinkin asti..
10 sentin kolikko laatikon päällä tuomassa perspektiiviä.

IMG_4914.jpeg
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
805
Ostin tänään Brücke RM501:n Tokmannilta ja olisi vähän kysyttävää.

Pitääkö tuote rekisteröidä johonkin netin kautta, esim. takuun takia?

Mistä tuon appin saa ja mitä sillä tekee?

Onko laitteessa joku namiska, jota painamalla kone ajelee latausasemaan?

Masiina ajoi itsekseen lataukseen, eikä ollut yli tunnin lataamisen jälkeen vielä lähtenyt liikkeelle, jolloin painoin start ja ok ja kone heräsi taas. Ilmeisesti puolentoistatunnin lataus on kuitenkin normaali, joten saatoin hätiköidä. Vähän kuitenkin ihmettelen, kun näytössä oli kolme tolppaa virtaa ja suht pienen leikkuun jälkeen sitä piti jo saada lisää. Vähän tuli yllätyksenä myös, että kone ajaa keskeltä langan päältä. Pitää vielä tuunata tuota asennusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
546
Ostin tänään Brücke RM501:n Tokmannilta ja olisi vähän kysyttävää.

Pitääkö tuote rekisteröidä johonkin netin kautta, esim. takuun takia?

Mistä tuon appin saa ja mitä sillä tekee?

Onko laitteessa joku namiska, jota painamalla kone ajelee latausasemaan?

Masiina ajoi itsekseen lataukseen, eikä ollut yli tunnin lataamisen jälkeen vielä lähtenyt liikkeelle, jolloin painoin start ja ok ja kone heräsi taas. Ilmeisesti puolentoistatunnin lataus on kuitenkin normaali, joten saatoin hätiköidä. Vähän kuitenkin ihmettelen, kun näytössä oli kolme tolppaa virtaa ja suht pienen leikkuun jälkeen sitä piti jo saada lisää. Vähän tuli yllätyksenä myös, että kone ajaa keskeltä langan päältä. Pitää vielä tuunata tuota asennusta.
Talon kuva ja OK tuo sen takasin lataukseen. Ei tarvitse rekisteröidä ellei appiä halua käyttää. tokmanni hoitaa takuun.
 

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
574
No hyvä, koska en halua tappaa siilejä öisin. Kerro nyt vielä mitä sillä apilla tekee.
Ajastaa sen leikkurin niin, ettei se tapa siilejä öisin. Sekä katselee robotin logit ja kontrolloi leikkuria, jos sen vaikka haluaakin päälle outoon aikaan.
 
Liittynyt
03.08.2022
Viestejä
31
Apua kaivataan! Laitoin uuden kaapelin pihalle RM500 varten. 150m kaikenkaikkiaan, clas ohlsonilta ostettua yleismallin rajakaapelia. Lataustelakka näyttää vihreää valoa ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Ei liitoksia ja yhtämittainen asennus. Mutta kun robon laitttaa liikkeellr niin herjaa heti e11 koodia. Saako signaalia yjn vahvistettua vai mitä pitäisi tehdä??
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
7
Uusi omistaja täällä kans. Rajalangan asennuksesta kysymys: voiko telakan laittaa n. 1m piston päähän l. Rajalanka siis menisi edestakaisin tuon eka metrin ja alkaisi sitten kiertää pihan reunoja?
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Apua kaivataan! Laitoin uuden kaapelin pihalle RM500 varten. 150m kaikenkaikkiaan, clas ohlsonilta ostettua yleismallin rajakaapelia. Lataustelakka näyttää vihreää valoa ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Ei liitoksia ja yhtämittainen asennus. Mutta kun robon laitttaa liikkeellr niin herjaa heti e11 koodia.
Minulla näytti E1, rajalangat väärin päin terminaalissa. Vaihdoin toisin päin ja lähti leikkaamaan.

Edit: Eipäs lähtenytkään, vaan paineli suoraan telakasta ulos alueelta... Piuhat on oikein päin, kun vaihdoin toisin päin lähti robotti väärään suuntaan kohti telakka. Telakan valo palaa vihreänä ja vastus on 5 ohm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
546
Minulla näytti E1, rajalangat väärin päin terminaalissa. Vaihdoin toisin päin ja lähti leikkaamaan.

Edit: Eipäs lähtenytkään, vaan paineli suoraan telakasta ulos alueelta... Piuhat on oikein päin, kun vaihdoin toisin päin lähti robotti väärään suuntaan kohti telakka. Telakan valo palaa vihreänä ja vastus on 5 ohm.
Itsellä oli aluksi telakka väärinpäin niin peruutti ittesä ulos alueelta kun teki ekan käännöksen.
 
Liittynyt
03.08.2022
Viestejä
31
Minulla näytti E1, rajalangat väärin päin terminaalissa. Vaihdoin toisin päin ja lähti leikkaamaan.

Edit: Eipäs lähtenytkään, vaan paineli suoraan telakasta ulos alueelta... Piuhat on oikein päin, kun vaihdoin toisin päin lähti robotti väärään suuntaan kohti telakka. Telakan valo palaa vihreänä ja vastus on 5 ohm.
Olen kokeillut kumminkin päin piuhoja. Sama lopputulos . Ja jos kokeilee aloittaa keskeltä leikkuualuetta, ei lähde myöskään ja herjaa e11. Vihreä valo palaa telakassa...
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
76
Ohjekirjan lukemisen jälkeen ei ole varmuutta, joten pitää kysyä viisaammilta: olen jättänyt yhden salaojakaivon tarkastuskannen ns. pinnalle. Tulee ehkä nurmikon reunasta yli noin 6-7 cm. Pitääkö tuo kiertää langalla vai voiko antaa olla?
 
Liittynyt
06.08.2023
Viestejä
13
Itsekin tuli pari leikkuria käytyä hakemassa huokeaan hintaan. Nyt kaipaisin parhaat vinkit asennukseen.
1. Olisiko jollakin kuvaa, mille korkeudelle lanka kannattaa asentaa? Voiko langan yrittää painaa niin syvään, kuin vain menee (maan pinnalla kuitenkin)?
2. Onkohan mahdollista rajata alueita tilapäisesti, että tietylle alueelle menisi välillä ja välillä se olisi estettävissä? Voisiko onnistua jollakin kytkimellä, jolla pystyisi säätämään, kulkeeko virta kahden vierekkäisen kaapelin toisessa kaapelissa vai ei.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Itsellä oli aluksi telakka väärinpäin niin peruutti ittesä ulos alueelta kun teki ekan käännöksen.
Joo uskottava se on, telakka oli väärin päin ja piti kääntää. Jos pihat käänsi, niin robotti oli alueen ulkopuolella. Mut on tässä oppimiskynnystä, robotti kiipesi jo kaivon kannen päälle ja kipinät vaan sinkoili... Eli pitää kiertää tai laittaa kunnon esteet. Kaikki paikat mihin voi jäädä kiinni tai silputa niin taatusti tekee sen. Eikä pienestä hetkahda, ihan eri eläin kun joku Roborok.

Paljon täällä on hyviä ohjeita, jos ehtisi vaan lukemaan
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 277
Viestejä
4 280 965
Jäsenet
71 637
Uusin jäsen
merwi

Hinta.fi

Ylös Bottom