Olen jo ihan selvästi sanonut että ennen WP:tä oli stylukset, koska teknologia nyt vaan oli silloin se. WM oli paras käyttis styluksille, tai no Windows CE oli, se oli jopa kuuluisa sen tuesta niille. Se ei nyt liity WP:hen millään tavalla.
Enkä minä ole missään sanonut, että pitäisi käyttää samalla tavalla. Olen puhunut logiikan muutoksesta. Se työpöytä, ei fyysinen, vaan siinä näytöllä oleva virtuaalinen voitti. Edelleen puhelimissa on työpöytä missä pikakuvakkeita, eikö? Edelleen tiekoneilla on työpöytä missä pikakuvakkeita, eikö? Eli sähän käytät molempia samalla tavalla, eikö? Onko se sitten joku sivupyyhkäsy toiselle työpöydälle, tai joku valikko mikä aukeaa, työpöytä mitä voi rullata alas, kansio missä lisää kuvakkeita jne. on täysin kiinni preferensseistä. Kaikille on nykyaikana ihan hyvät pohjat olemassa tietokoneilla ja kännykät käyttää samaa logistista rakennetta. Sen sijaan laatikkoja ei käytä kukaan koska ne nyt vaan eivät ole tehokkaan näköisiä ja loogisia. Yksi yritys yritti ja sai nenilleen, muut jatkaa virtuaalisen työpöydän käyttöä ja kansa hurraa.
Edelleen kyse ei ole siitä oliko WP hyvä niille jotka siihen tottui, vaan siitä minkä kuvan se antaa kun sä mene Giganttiin sen puhelimen luokse, otat sen käteesi ja avaat sen mustan ruudun. WP oli ja on luontaantyöntävin tekele mitä olen ikinä nähnyt ja saman näin monenmuun toimesta, kun ne laittoi sen syrjään ja meni sinne missä sai työpöydälle pikakuvakkeita joista sormella painamalla aukesi haluttu sovellus. Sinä saat edelleen uskoa, että WP:stä puuttui just ne pieruappsit jos haluat, mutta se ei siellä kaupassa merkkaa mitään sille joka sitä hypistelee. Siellä ei asenneta sovelluksia, siellä otetaan puhelin käteen ja yritetään saada nopeasti kuva siitä, sillä luodaan ne mielikuvat ja WP mokasi sen täsin.