Battlefield V

our intent is to reduce the amount of time that players spend differentiating between friendly and enemy soldiers

Käytännössä homma on siis osaseurausta tästä hienosta hahmojen kustomoinnista ja kosmetiikkakattauksesta mitä Dice on tähän peliin tuonut. Ei aiemmissa peleissä ole koskaan ollut vaikeuksia erottaa hahmoja toisistaan, koska eri tiimien hahmot erottuivat selkeästi toisistaan tai sitten oikeasti muistuttivat jonkun tietyn maan sotilaita. Kyllähän WW2 osaltakin erottaisi sotilaat (Allied vs. Axis) ihan helposti, jos ne oikeasti muistuttaisivat sen oman maansa sotilaita. Nyt kun tuolla on näitä kaikenmaailman kaasunaamareita, palaneita asuja, pilottipukuja ja ties mitä niin eihän niitä hahmoja yllättäen tunnista enää niin hyvin.

Tämähän ei muutenkaan aiheuta ongelmia ainoastaan omien ja vihollisten erottamisessa vaan myös eri pelaajaluokkien tunnistamisessa. Tuommoinen yliampuva kustomointi missä jokaisen hahmon ulkonäköön on varmaan monta sataa erilaista toteutusmahdollisuutta ei yksinkertaisesti vain mielestäni sovi tämän tyyliseen peliin. Jossain Fortnitessa tai PUBGissa on ihan sama miltä ne pelihahmot näyttävät, kun noissa pelaajilla ei ole mitään erilaisia ominaisuusluokkia ja käytännössä kaikki muut paitsi sinä (+ ne max 3 kaveria) on vihollisia. Battlefield peleissä tuollainen ylivapaa kustomointi aiheuttaa pelkästään hallaa, kun se vaikuttaa noihin oleellisiin ydinasioihin eli vihollisten ja omien sekä erilaisten hahmoluokkien erottamiseen mutta eihän DICE:n nykypoppoo sitä ymmärrä, kun peleihin ängetään väkisin niitä menestystekijöitä muiden tuotoksista miettimättä sopiiko ne omaan tuotteeseen ja samalla unohtaen mitkä ominaisuudet siitä omasta pelistä teki ennen hyvän.

to reduce instances where players are being surprised by Soldiers that are making the most of prone gameplay on busy maps. Overall this should reduce the immediate cognitive load of having to scan the environment too much.

Tämä selitys taas sotii ihan täysin sen kanssa miten tätä peliä myytiin ja markkinointiin ennen julkaisua. Pelistä piti nimenomaan tehdä enemmän aistinvarainen kokemus, jossa voit hyödyntää esimerkiksi ympäristöä kun noita doritoja ei ole jokaisen pään yläpuolella. Nyt sitten tuodaan tämmöinen systeemi noiden sokeiden ja huolimattomasti pelaavien valittajien iloksi, joka samalla sitten poistaa/heikentää paremmilta pelaajilta mahdollisuuden pelata ajatuksella ja taktisemmin. Ärsyttävää tämä nykyajan peliteollisuus siitä, että pelien perusluonnetta voidaan muuttaa aivan täysin näin pitkänkin ajan jälkeen julkaisusta.
 
Westie summaa aika hyvin mitä tuosta Community Gamesista nyt on tiedossa:


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kumpaa laatikkoa tässä kuuluu klikata?

Bäfän laatu.jpg
 
Samaan aikaan Dice miettii minkä takia uudet pelaajat ei palaa pelin pariin. Miettikää jos ostaisitte vuoden markkinoilla olleen pelin ja käynnistäessä se näyttäis tuolta :D
 
Samaan aikaan Dice miettii minkä takia uudet pelaajat ei palaa pelin pariin. Miettikää jos ostaisitte vuoden markkinoilla olleen pelin ja käynnistäessä se näyttäis tuolta :D

Jep, tuli palattua tähän vain ilmaisen origin accessin takia, eikä kukaan kaveri suostu pelaamaan tätä edes ilmaiseksi. Kaukana on ne ajat kun kaverit mättäs bäfää satoja tunteja.
 
Ehdin jo innostua, kun frontlines tuli takaisin listoille, mutta parin matsin perusteella tuo uus asepäivitys on kyllä aivan totaalisen perseestä. Kaikki vedetty uusiksi ja ihan kuin eri peliä pelaisi.
 
Pelistudiot tekee kyllä ihan käsittämättömiä päätöksiä tämän ja esim. uusimman Codin kanssa tai sit me foorumilla/redditissä inisijät ei yksinkertaisesti olla haluttua kohderyhmää.
 
Aivan varmasti. Kohta hehkutetaan taas ja asennetaan peli takaisin. Sitten ostetaan uusin osa täydellä hinnalla ja sama valituskierre jatkuu.
Täähän on oikeesti varmaan historian paskin tämän luokan videopeli ja auttamatta paskin WW2 peli, joka ei edes tunnu WW2. Jopa ilmainen Heroes & Generals on viihdyttävämpi ja laadukkaammin tehty. :tup:

Lupaan, etten näin tee! :D
 
Itte pelannu kaikkia battlefieldejä, vaikka tätä peliä odotin että tulis hyvä ww2, mutta tätä on tullu pelattua vähiten, eniten ärsyttää että ei ole 24/7 mappeja, ei vois vähempää kiinnostaa pelailla jotain al sudania tai metroo...... Tää päivitys toi ittelle kauheen tahmaamisen, ihan kun fps olis alle 60, vaikka on lähes kiinteesti kokoajan yli 100
 
Pelistudiot tekee kyllä ihan käsittämättömiä päätöksiä tämän ja esim. uusimman Codin kanssa tai sit me foorumilla/redditissä inisijät ei yksinkertaisesti olla haluttua kohderyhmää.

Offtopicinkin uhalla pakko kysyä, että mitäs siinä uudessa CoDissa on tehty? Sen vähän perusteella mitä olen kuullut niin ovat tehneet monia asioita joita on pitkään jo kaivattu. Tässä pelissä taas DICE taas muokkailee hirveällä vaivalla sellaisiakin asioita, mitä käytännössä kaikki pelaajat ovat todenneet pelin parhaiksi asioiksi, kuten tämä TTK. Ei nyt tule ihan heti mieleen toista esimerkkiä, jossa pelistudio muokkaa vastaavanlaisesti peliä pelikuntansa toiveiden vastaisesti ja vieläpä useaan kertaan.

eniten ärsyttää että ei ole 24/7 mappeja, ei vois vähempää kiinnostaa pelailla jotain al sudania tai metroo......

Tämä on kyllä kieltämättä ärsyttävä. Itse olen tällä hetkellä nauttinut eniten tuosta Iwo Jiman Breakthroughsta ja sen pelaaminen on kohtuu vaivalloista, jos haluaa vetää tuon hyökkääjänä ja puolustajana kokonaisuudessaan. Käytännössä etsittävä tuosta Pacific rotationista servu, jossa karttana on menossa pacific stormin toka CQ rundi, jolloin seuraavana tulee Iwo Jima. Sitten pitää rämpiä tuolla tuota CQ:ta rundin loppuun saakka, mikä ei sinänsä itseäni kiinnosta.
 
Offtopicinkin uhalla pakko kysyä, että mitäs siinä uudessa CoDissa on tehty? Sen vähän perusteella mitä olen kuullut niin ovat tehneet monia asioita joita on pitkään jo kaivattu.

Ensimmäisenä tulee mieleen skill-based matchmaking, joka tekee touhusta turhan hikistä ja lisäksi priorisoi "skilliä" yhteyden sijaan. Erilainen mappisuunnittelu, lean/mounttaus mekaniikka, et näy enää kartalla ammuttaessa ym. on johtaneet suht kuvottaviin pelityyleihin sekä hitaisiin ja tylsiin matseihin.

Sen lisäksi joidenkin aseiden/kombojen ylivertaisuus ja järkyttävän kovat askeläänet ovat mielestäni semmoisia asioita, jotka pitäisi tajuta ongelmaksi tuolla kokemuksella muutaman pelitunnin jälkeen.
 
Ensimmäisenä tulee mieleen skill-based matchmaking, joka tekee touhusta turhan hikistä ja lisäksi priorisoi "skilliä" yhteyden sijaan. Erilainen mappisuunnittelu, lean/mounttaus mekaniikka, et näy enää kartalla ammuttaessa ym. on johtaneet suht kuvottaviin pelityyleihin sekä hitaisiin ja tylsiin matseihin.

Sen lisäksi joidenkin aseiden/kombojen ylivertaisuus ja järkyttävän kovat askeläänet ovat mielestäni semmoisia asioita, jotka pitäisi tajuta ongelmaksi tuolla kokemuksella muutaman pelitunnin jälkeen.

Tuosta askelhommasta ja karttasuunnittelusta olen kuullutkin pahaa, muuten en oikeastaan. Ainakaan aiempien CoDien perusteella tuo ampumisen kartalla näkymättömyyskään ei kuulosta ongelmalta, kun UAV pyörii ilmassa vähän väliä. En siis omista tätä uusinta CoDia joten ei mihinkään todelliseen kokemukseen perustu mutta ainakin omalta osalta nämä tähän uusimpaan tehdyt muutokset saivat ensimmäistä kertaa vuosiin oikeasti miettimään, että pitäisikö ostaa tuo peli. Ainakaan omaan makuun ei siis tunnu siltä että oltaisiin otettu takapakkia, toki asia voi olla toisin jos on pitänyt näistä uusimmista CoDeista. Tämä BFV taas juuri toisinpäin, Pacific sai innostumaan tuosta uudestaan varmaan yli puolenvuoden tauon jälkeen mutta nämä TTK muutokset ja autospottaus kyllä tappoivat aika tehokkaasti sen innostuksen.
 
Tämä video summasi aika hyvin omatkin ajatuksesta tästä 5.2 pätsistä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
En osaa sanoa, mitkä on erot ennen TTK päivitystä ja sen jälkeen, mutta kieltämättä epätoivoista naurua pärähti, kun ei lipas riittänyt kahden vihollisen tappamiseen lähietäisyydeltä sturmgewehrillä. Olisi vain pitänyt ladata yksi lipas yhteen tyyppiin, mutta rupesin jakamaan lyijyä kumpaakin samaan aikaan kun olivat kirjaimellisesti vierekkäin.
Ja mikähän idea on kertoa pääosumasta, jos pääosuma ei tapa(keltainen hitmarker) laakista?

Ihan OK aivot narikkaan räiskintänä tämä menee, mutta aika infrapainotteiseksi on pelisarja muuttunut.
Olisi myös ihan kiva, jos pelin progressiosysteemi toimisi ja pääsisi koittamaan muitakin aseita, kuin vain starttiaseita.
 
Mutta eikö tämä ole oikeasti hyvä asia? Ei kuole samantien ku älyää saavansa osumaa, tuurilla kerkee jatkossa sinne kiven taakse regenroimaan lifeä.
Jackfrags tuossa videolla mainitsi aika monta asiaa, jotka pilaavat tämän päivityksen. Kuten:
-Aseiden keskinäinen balance on pilattu lahjakkaasti.
-Tappaminen vaikeampaa. BF ei ole 1vs1 peli, vaan useati joutuu ampumaan useampaa vihollista kerralla. Päivityksen jälkeen 1vs2 tilanteet on paljon vaikeampia.
- Auto spottaus pilaa kaiken taktisuuden ja savujen käytön.

Tässä pelissä alkaa olla pisin TTK yhdestäkään bäfästä, mutta silti liikkuminen ja muut pelimekaniikat on suunniteltu nopealle TTK:lle. Pelistä löytyy nykyään pistooleita mitkä ovat huomattavasti tehokkaampia pitkälle matkalle kuin esimerkiksi fg-42 :facepalm:
 
Tietysti voi ihmetellä etä kuka valopää ea:lla oikein näistä päättää. Miksi "korjata" asioita jotka eivät koskaan olleet rikki? Paitsi toki että hc pitäisi olla servuvaihtoehtona kuten ennenkin. Onko sitten näissä pubeissa, forteissa tms mitä näitä roskapelejä nykyään on, tuo että pitää ampua lipas? En tiedä kun en ole niitä kokeillut, enkä kokeile.
 
Enpä ihmetele miksi tämä uusi päivitys on tuotu.
Nykyisellään peliä dominoi monesti nämä KD-40/5 huippupelaajat ja spawnauksesta kuolemaan voi olla vaikkapa muutamia sekunteja.
Uusi, aloitteleva pelaaja ei montaa tuntia peliä jaksa tahkota jos hän kuolee muutaman sekunnin sisällä joka kerran kun spawnaa peliin.
Pelaamisen pitää olla hauskaa, jos pelaaja kokee että se ei ole niin hän ei tietenkään kyseistä peliä pelaa.
Itse pelailen täysin casuaalisti, ilman headsettejä, ilman luuranko grafiikka-asetuksia, makroja yms.
Jos serveriin liittyttyäni huomaan vaikkapa että vastapuolen 5-10 parasta pelaajaa dominoi 100/5 KD niin loggaan ulos kyseiseltä serveriltä samantien.
Miksikö?
No siksi kun tiedän että pelaaminen kyseisellä serverillä ei olisi hauskaa vaan turhauttavaa.
BF sarjaa alusta asti pelanneena tavoitteenani on pitää hauskaa, viihtyä.
Tämä nykyinen BF5 tarvitsisi ehdottomasti kunnon aktiivisen balansoinnin, vaikkapa kesken pelin niinkuin pelisarjan vanhemmissa osissa oli.
Peli elää ja kuolee peliä pelaavien kautta, jos pelissä ei viihdytä niin sitä ei myöskää pelata.
Paras 5% pelaajista ei yksin kannata mitään peliä.
Ja jos peliä ei pelata niin sitä ei myöskään kehitetä.
Dice tietää tarkkaan kuinka moni pelaaja lopettaa pelin pelaamisen kesken matsin yms.
Todellakaan näitä muutoksia ei tehdä hetken mielijohteesta vaan niihin on aina syy.
Viimeinen niitti voi olla nämä huijarit mitä vastaan ei taida olla nykyisellään mitään sanktioita, siellä ne heiluu ilman huolen häivää.
Jos vaikkapa se paras 5% pelaajista (Paras k/d) lopettaisi pelin pelaamisen tämän päivityksen myötä niin uskon että Diceä asia ei hirveästi hetkauttaisi, enemminkin jos sen myötä aktiivipelaajat lisääntyisivät vaikkapa 10-20%.
Tällä kaikella haluan tuoda esiin vaan sen että tämänkin pelin pitää miellyttää suurinta osaa pelaajista.
Uskon että tämän uuden päivityksen äänekkäimmät kritisoijat löytyvät sieltä top 5% porukasta....
Tätäkään peliä ei kuitenkaan kehitetä se 5% parhaista pelaajista mielessä vaan tosiaankin sen lopun, suuren pelaajamassan viihtyvyyttä ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tää uusittu TTK nimenomaan palvelee sitä top5 porukkaa joiden osumatarkkuus on parempi. Eli se aloittelija kuolee selvästi useammin kuin ennen. Ja on välittömästi huomannut, miten rajut erot tulleet niiden top 5 pelaajien ja edes ok pelaajien välillä.
 
Yksi asia mikä välillä hieman häiritsee on mm. nämä täysin ylivoimaiset lentokoneet.
Kenttään kun sattuu yksi tai kaksi superlentäjää™ niin välitön serverin vaihto.
Näille ei voi edes mitään, paahdat AA suoraan päin niin samantien tykki ylikuumenee ja lentokone pommittaa paskat pihalle.
Ja lentelee taikarenkaan läpi korjaten ja täydentäen koneen täyteen iskuun parissa sekunnissa.
Näiden lentopoikien taka-ampujaksikaan on turha mennä, käskevät painua ulos.
He hoitavat senkin puolen ihan itse.
Rakettiase tasoitti hieman tilannetta että nämä eivät niin julkeasti voineet lennellä mutta nerffauksen jälkeen sama meno jatkuu.
Jos AA- asema on miehitetty niin mielestäni lentokoneella ei olisi mitään asiaa lennellä lähellä ilman välitöntä alasampumisen vaaraa, vähän niinkuin oikeassa elämässä.
Jalkaväen tehtävä olisi puhdistaa nämä AA- asemat että lentokoneet voisivat vapaasti lennellä lähistöllä.
Ei ole montaakaan kertaa että yleensäkkään pääsee lentämään tai tankin puikkoihin, ne menevät jostain syytä aina muille.
Näissä pitäisi olla jonkinlainen systeemi että sama pelaaja ei pääsisi koko ajan puikkoihin vaan peli antaisi välillä ajoneuvon muillekin.
Jos joku superlentäjä™ ei tämän johdosta palaisi peliin niin hyvä, tervemenoa. Ei jää ikävä.
Paras olisi että esim. tietyn lentoajan jälkeen olisi pakko laskeutua tankkaamaan ja samalla lentäjä vaihtuisi automaattisesti.
Eli niinkuin sanoin, peliä pelataan siksi että se on mukavaa viihdettä.
Superlentäjä™ (tai muu Superpelaaja™) taatusti viihtyy ja nauttii pelaamisestaan mutta muiden pelaajien laita voi olla toisin.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä ihmetele miksi tämä uusi päivitys on tuotu.
Nykyisellään peliä dominoi monesti nämä KD-40/5 huippupelaajat ja spawnauksesta kuolemaan voi olla vaikkapa muutamia sekunteja.
Uusi, aloitteleva pelaaja ei montaa tuntia peliä jaksa tahkota jos hän kuolee muutaman sekunnin sisällä joka kerran kun spawnaa peliin.
Pelaamisen pitää olla hauskaa, jos pelaaja kokee että se ei ole niin hän ei tietenkään kyseistä peliä pelaa.
Itse pelailen täysin casuaalisti, ilman headsettejä, ilman luuranko grafiikka-asetuksia, makroja yms.
Jos serveriin liittyttyäni huomaan vaikkapa että vastapuolen 5-10 parasta pelaajaa dominoi 100/5 KD niin loggaan ulos kyseiseltä serveriltä samantien.
Miksikö?
No siksi kun tiedän että pelaaminen kyseisellä serverillä ei olisi hauskaa vaan turhauttavaa.
BF sarjaa alusta asti pelanneena tavoitteenani on pitää hauskaa, viihtyä.
Tämä nykyinen BF5 tarvitsisi ehdottomasti kunnon aktiivisen balansoinnin, vaikkapa kesken pelin niinkuin pelisarjan vanhemmissa osissa oli.
Peli elää ja kuolee peliä pelaavien kautta, jos pelissä ei viihdytä niin sitä ei myöskää pelata.
Paras 5% pelaajista ei yksin kannata mitään peliä.
Ja jos peliä ei pelata niin sitä ei myöskään kehitetä.
Dice tietää tarkkaan kuinka moni pelaaja lopettaa pelin pelaamisen kesken matsin yms.
Todellakaan näitä muutoksia ei tehdä hetken mielijohteesta vaan niihin on aina syy.
Viimeinen niitti voi olla nämä huijarit mitä vastaan ei taida olla nykyisellään mitään sanktioita, siellä ne heiluu ilman huolen häivää.
Jos vaikkapa se paras 5% pelaajista (Paras k/d) lopettaisi pelin pelaamisen tämän päivityksen myötä niin uskon että Diceä asia ei hirveästi hetkauttaisi, enemminkin jos sen myötä aktiivipelaajat lisääntyisivät vaikkapa 10-20%.
Tällä kaikella haluan tuoda esiin vaan sen että tämänkin pelin pitää miellyttää suurinta osaa pelaajista.
Uskon että tämän uuden päivityksen äänekkäimmät kritisoijat löytyvät sieltä top 5% porukasta....
Tätäkään peliä ei kuitenkaan kehitetä se 5% parhaista pelaajista mielessä vaan tosiaankin sen lopun, suuren pelaajamassan viihtyvyyttä ajatellen.
Pidempi TTK tarkoittaa myös sitä että sen huonomman pelaajan pitää saada enemmän osumia. Tämä antaa paremmalle pelaajalle enemmän aikaa reagoida, kääntyä ja ampua takasin. Ainakin 1vs1 tilanteessa huonomman pelaajan mahdollisuudet voittaa vain huononivat.

En muutenkaan ymmärrä miten pitkä TTK saa pelaajat jäämään pelin pariin. Codissa se on paljon lyhyempi ja taitaa olla tämän hetken suosituimpia fps pelejä.

Keskittyisivät vaikka balanceriin, anti-cheattiin, bugeihin ja karttoihin. Antaisivat uusille pelaajille kunnon tutoriaalit ja vaikka only "noobs" servuja.

Jackfrags on muuten suosituimpia bäfä tubettajia ja tuon videon tykkäykset puhuu täyttä totta.
 
Rakettiase tasoitti hieman tilannetta että nämä eivät niin julkeasti voineet lennellä mutta nerffauksen jälkeen sama meno jatkuu.

Olen kyllä samaa mieltä, että nuo lentokoneiden räjähtävät ammukset ja tulipommit kaipaisivat pientä nerffiä mutta en kyllä muuta lähtisi tekemään. En juurikaan lentele ja ärsyttää kuolla lentokoneisiin mutta silti tuo Fliegerfaust oli aiemmassa tilassaan aivan naurettavan ylivoimainen ase. Nyt se on minusta fiksummin toteutettu, se tekee kyllä edelleen tuhoisaa jälkeä mutta vaatii enemmän tähtäystä. Samalla sen kantamaa käsittääkseni kasvatettiin, joten teoriassa hyvällä tähtäyksellä niitä lentokoneita pystyy ampumaan Fliegerfaustilla vielä kauempaa alas.

Yksi asia mikä välillä hieman häiritsee on mm. nämä täysin ylivoimaiset lentokoneet.
Kenttään kun sattuu yksi tai kaksi superlentäjää™ niin välitön serverin vaihto.

Vielä pahempia kuin nuo superlentäjät ovat pelaajat, jotka valittavat mieluummin pelin chatissa asiasta kuin ottavat niitä lentokoneita alas. Todellisuudessahan lentokoneen saa hyvin helposti alas 2-3 hengen Fliegerfaust tiimillä ja ei ajoneuvoja kuuluisikaan pysty ottamaan ihan helposti yksinään alas.

Keskittyisivät vaikka balanceriin, anti-cheattiin, bugeihin ja karttoihin. Antaisivat uusille pelaajille kunnon tutoriaalit ja vaikka only "noobs" servuja.

Jep, tässä pelissä on oikeitakin ongelmia mutta keskitytään mieluummin keksimään uusia sellaisia. Uudesta TTK:sta tosiaan vaikea nähdä miten se auttaa huonoja/uusia pelaajia, kun hyvällä tähtäyksellä olevat pelaajat ovat entistä paremmassa asemassa. Samaan aikaan pelissä on aivan amatöörimäiseltä tuntuvia bugeja, kuten tuo UI:n bugaus ja statsien saamattomuus rundin jälkeen. Lisäksi joissain servuissa tosiaan toinen tiimi jyrää toisen monta mappia putkeen. Kumpikohan niitä pelaajia häätää herkemmin, tuo TTK vai se että useassa matsissa ei ole mitään balanssia pelaajien taitotason osalta... Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi pitää päättää kumpaa TTK:ta käytetään kun Dice voisi ihan hyvin tuoda vanhan takaisin vaikka sitten hardcorena.
 
No siin tuo peli tarvis commanderin joka voisi omalla määräämisvallallaan toteuttaa jokainen squadi tekemään mitä pitää. Jos sun tehtävä on joskus tiimissä olla anti-vehiclebusteri. Sun squadi olisi sellainen. Sitten se commanderi käskis jonku toisen squadin siihen hommaan myöhemmin.

Tosin tuohan ei oikeasti tulisi toimimaan koska tää peli on muuten "ilmanen" originissa ja eiköhän tuon pelin omista aivan liian moni fortnite-pelaaja muutenki...
BF4:ssa oli vielä commander, eikä se kyllä antanut mitään lisäarvoa pelille. Monesti vain toisessa tiimissä oli commander, joka spämmi UAV:ta ja pommeja muiden niskaan. Tiimi josssa ei ollut commanderia joutui huomattavasti heikompaan asemaan. Tuo tais toimia vielä tabletilla, eli sielä voi joku istua paskalla samalla kun koittaa ohjeistaa muita squadeja.

Entä miten varmistetaan että commander hoitaa tehtävänsä ja vielä oikein? En ainakaan itse halua että joku aloittelija olisi määräämässä mitä mun pitäisi tehdä :D

BF2:ssa oli ihan ok hyvä systeemi. Oliko se että korkeimman rankin omaava pelaaja pääsi commanderiksi jos halusi? Tästäkin varmaan saataisiin itku nykyään aikaseksi, koska kaikilla ei olisi mahdollisuutta päästä tuohon asemaan.
 
Siellä on taas rikottu vissiin peruspelin pilareita. Kaveri osti syyskuussa tämän ja pelailtu sillo tällö kimpassa. Nytten ei saa nuita stg44 ja sebstladeria avattua. On assaultilla level 16 ja stg tarvii kuulema level (Rank) 13 ja sebstladerille level 16. Valikossa lukee AVAILABLE NEXT ROUND. Ja ei saa avattua vaikka pelattu useampi erä Ohjeistim korjaamaan pelin ja poistamaan originista ja lataamaan uudestaan muttei edelleenkää aukia. Eikö tuo oo aika kardinaali virhe jos ei uudet pelaajat saa edes aseita auki:(
 
Ainoa asia mitä tässä pelissä olisi tarvinnut päivittää jos päivityksen tarkoituksena oli se että meillä huonommilla pelaajilla olisi hauskempaa olisi ollut se että kroppaosumia olisi tarvinnut vähemmän tappaakseen. Nyt tämä uusi päivitys teki tappamisen entistä vaikeammaksi kun vihollinen ehtii juosta aina pakoon. Itseäni ei ainakaan haittaa nämä taitavat pelaajat ketkä saavat kymmeniä tappoja jos he pelaavat ilman huijauksia, niin se vaan elämässä menee että toiset on taitavampia kuin toiset ja tällaisena vähemmän taitavana pelaajana voin sanoa että jokainen saatu tappo tuntuu todella hyvältä ja ansaitulta, etenkin jos se sattuu olemaan sieltä listan yläpäästä kenet sai nurin.
 
Ainoa asia mitä tässä pelissä olisi tarvinnut päivittää jos päivityksen tarkoituksena oli se että meillä huonommilla pelaajilla olisi hauskempaa olisi ollut se että kroppaosumia olisi tarvinnut vähemmän tappaakseen. Nyt tämä uusi päivitys teki tappamisen entistä vaikeammaksi kun vihollinen ehtii juosta aina pakoon. Itseäni ei ainakaan haittaa nämä taitavat pelaajat ketkä saavat kymmeniä tappoja jos he pelaavat ilman huijauksia, niin se vaan elämässä menee että toiset on taitavampia kuin toiset ja tällaisena vähemmän taitavana pelaajana voin sanoa että jokainen saatu tappo tuntuu todella hyvältä ja ansaitulta, etenkin jos se sattuu olemaan sieltä listan yläpäästä kenet sai nurin.
Monesti miettiny onkohan tämän pelisarjan aikana annettu banneja virheellisten arvioinnin takia rehellisille pelaajille. Loppupeleissä verkkomoninpeleissä voi huijarin tunnistaminen olla vaikeaa. Jotku vaan on niin hyviä että voivat vapaasti pörrätä pitkin mappia ja repiä ns multikillejä. Esimerkiksi tämä”relaaa” kaveri on niin hyvä että voi omatoimisesti cod maisesti pelata tätä eikä moni mahda mitään.
 
Siellä on taas rikottu vissiin peruspelin pilareita. Kaveri osti syyskuussa tämän ja pelailtu sillo tällö kimpassa. Nytten ei saa nuita stg44 ja sebstladeria avattua. On assaultilla level 16 ja stg tarvii kuulema level (Rank) 13 ja sebstladerille level 16. Valikossa lukee AVAILABLE NEXT ROUND. Ja ei saa avattua vaikka pelattu useampi erä Ohjeistim korjaamaan pelin ja poistamaan originista ja lataamaan uudestaan muttei edelleenkää aukia. Eikö tuo oo aika kardinaali virhe jos ei uudet pelaajat saa edes aseita auki:(

Ongelma lienee se, että roundien jälkeen ei toimi tällä hetkellä ne statsit. Eli kun sun roundien statsit ei päivity EA:lle asti, ei myöskään aseet aukene.
Muistelen joskus kesällä käyneen vastaavasti Tides of War palkinnon kanssa. Mutta silloin ongelma taisi kestää pari päivää, nyt kestänyt päivityksestä asti.
 
Monesti miettiny onkohan tämän pelisarjan aikana annettu banneja virheellisten arvioinnin takia rehellisille pelaajille. Loppupeleissä verkkomoninpeleissä voi huijarin tunnistaminen olla vaikeaa. Jotku vaan on niin hyviä että voivat vapaasti pörrätä pitkin mappia ja repiä ns multikillejä. Esimerkiksi tämä”relaaa” kaveri on niin hyvä että voi omatoimisesti cod maisesti pelata tätä eikä moni mahda mitään.
Pelikaveri sai BF1 muistaakseni viikon mittaisen bannin. Twitterissä ja redditissä oli siihen aikaan enemmänkin juttua vääristä banneista.
 
Onhan tämä kyllä selkeästi huononnus. SMG:llä ei tee enää mitään. Ramboilu ei kannata [emoji3525] Jos kaksi tulee vastaa niin se on varma kuolema kun ei kudit riitä lippaassa.

Jos näillä muutoksilla oikeesti halutaan uusia pelaajia niin en oikein usko. Hyvät tähtääjät pärjää kun vaaditaan käytännössä pääosumia että henki lähtee. Rintaan ja muualle kun sattuu niin ei kuole sitten millään.

Statsit ei päivity ja erän jälkeen raportit ei toimi. Hyvin testattu[emoji23]

En mä ainakaan jaksa enää tätä jauhaa, katotaan sitten jos/kun tulee paluu vanhaan.
 
Kyllähän huonommille pelaajille nimenomaan joku hc-on mielekkäämpi kun jonkun huipunkin voi tuurilla ihan spray and pray tappaa. Kun taas vakioissa pitää sihdata pitkään ja saada paljon osumia.
 
[

Joo vähän eri peli kyseessä :D


Vai että sellanen päivitys, eipähän varmaan tarvi kokeilla sitten. Muutenkin jo kohtalaisen turhautunut viimeksi kun pelannut, nimenomaan noiden mappien ja pelimuotojen kanssa. Ei vaan pysty käsittämään miksei voi pelata tiettyä mappia tietyssä pelimuodossa.
Esim oma lemppari Rush on joka toinen kuukausi 3 päivää pelattavissa, miksi??? Ja sitten jos pelaa jotain frontlinesiä tai breakthroughta niin joka toinen mäppi on luokkaa meh jota ei haluaisi edes pelata.. Kattellaan siis uudestaan kun tuo community servers vai mikä lie mahtaa sitten ollakkaan tulee. Eikä tämmöset TTK muutokset nyt ainakaan auta asiaa.
 
Kyllähän tuon muutoksen huomasi: viholliset kestää pitempään osumia ja ehtivät monesti piiloon ennen kuin ehdin ampua niitä tarpeeksi. Yhtäkin bunkkerin ulkonurkalla kykkivää vihulaattoria ammuin kolmesti Garandilla, minkä jälkeen heppu/heppuliina hoksasi mennä laatikoiden taakse piiloon - noh, onneksi oli kranaatti. Katsoo nyt mitä tästä tulee, mutta ainakin eilen oli kaikesta huolimatta mukavaa pelata.
 
Sniperit sai kyllä ison buffin tässä päivityksessä. Pistoolit suhteellisesti nyt niin hyviä SMG/AR etc vastaan, että entistä useammin voittaa taistelun vaikka vihu pääsisikin lähelle.

Oikein hyvä että uudistivat asebalanssia tavalla, joka kannustaa pelaamaan sellaisia aseita, joilla on aiemmin pelannut erittäin vähän. Tuollaisia aseita on pelissä paljon. Harmi vaan, että samalla paskoivat pelin ydintuntuman ja vähensivät taitoelementtiä. Haulikoilla Rotterdamissa edelleen onnistuu huoneen tyhjentäminen 1v2, 1v3 tilanteissa mutta tosiaan SMG/AR etc melkosta paskaa etenkin 20 panoksen lippaallisilla. Noilla ei kyllä huvita pelata nyt yhtään.

Mutta eikö tämä ole oikeasti hyvä asia? Ei kuole samantien ku älyää saavansa osumaa, tuurilla kerkee jatkossa sinne kiven taakse regenroimaan lifeä.
No jos sä olet se joka ampuu ja jonka kohteella on enemmän aikaa luikkia pakoon niin ei. Peli on nyt anteeksiantavampi tuota huonosti positioitunutta ammuttavaa kohtaan ja palkitsee entistä vähemmän sitä taitavaa pelaajaa, joka onnistui saamaan vihun jyvälleen.

Tämähän se koko päivityksen pointti olikin. Viedä taitoelementtiä pois pelistä, jotta aloittelijat viihtyvät pelin parissa pidempään ja käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan.
 
Sniperit sai kyllä ison buffin tässä päivityksessä. Pistoolit suhteellisesti nyt niin hyviä SMG/AR etc vastaan, että entistä useammin voittaa taistelun vaikka vihu pääsisikin lähelle.

Oikein hyvä että uudistivat asebalanssia tavalla, joka kannustaa pelaamaan sellaisia aseita, joilla on aiemmin pelannut erittäin vähän. Tuollaisia aseita on pelissä paljon. Harmi vaan, että samalla paskoivat pelin ydintuntuman ja vähensivät taitoelementtiä. Haulikoilla Rotterdamissa edelleen onnistuu huoneen tyhjentäminen 1v2, 1v3 tilanteissa mutta tosiaan SMG/AR etc melkosta paskaa etenkin 20 panoksen lippaallisilla. Noilla ei kyllä huvita pelata nyt yhtään.

Reconit kieltämättä vahvistuivat huomattavasti entisestään, kun nyt tarkkuuskivääreitä on vaikea haastaa pitkällä etäisyydellä ja lähietäisyydelläkin pistoolit ovat tehokkaampia suhteessa muihin aseisiin aiempaan verrattuna. Ihmettelen kyllä hieman miksi Dice antoi myös reconin pääaseille lisäammoa, kun eihän noita edes nerffattu. Muille se selitys nyt on selkeä, tarvitset enemmän kuteja niin saat enemmän mutta reconien osalta tuossa ei ole mitään syytä. Nyt on entistä helpompaa camppia siellä mapin reunalla snipun kanssa, kun sut on vaikeampi ampua ja omat kuditkin riittävät pidempään.

Mitä tulee asebalanssiin uudistukseen niin kieltämättä voi kannustaa pelaamaan itselle uusia aseita mutta en tiedä monipuolistaako se käytettyjen aseiden määrää. Eiköhän tuolta edelleen löydy ne yleispätevimmät aseet. Esimerkiksi STG44 tuntuu edelleen aikalailla tehokkaimmalta assaultin aseelta ja esimerkiksi Madsen on nyt melko pätevä ja tasainen ase supportille, kun se tappaa aina maksimissaan kuudesta osumasta. Jotkut aseet tai setupit puolestaan ovat nyt melkein hyödyttömiä, esimerkkinä FG42 (on vain LMG:n heikolla käsittelyllä/hipfirella varustettu SMG) ja se Bredan päivityspuoli joka nopeutti burstin sisäistä tulinopeutta (meinaan nyt kun se yksi bursti ei voi tappaa niin paljon fiksumpaa on lyhentää burstien välistä cooldownia ja siten koko aseen ROFfia). En toki sinänsä tiiä onko Bredassa muutenkaan enää järkeä, kun bursti taitaa ampua 4 ja tappoon vaaditaan läheltäkin 5 osumaa..
 
Tippuiko snipuilta bullet drop tarkoituksella vai vahingossa pois?
Ihmettelin kun Kar98:lla en osu ollenkaan kauas. Sit tajusin tähdätä päähän. Vaikka toinen on 200m päässä, 60m asetuksella pitää ampua nyt päähän ja luoti menee tasan siihen. En ole ikinä vetänyt snipulla tuollaisia statseja kuin viikonloppuna.
 
Tippuiko snipuilta bullet drop tarkoituksella vai vahingossa pois?
Ihmettelin kun Kar98:lla en osu ollenkaan kauas. Sit tajusin tähdätä päähän. Vaikka toinen on 200m päässä, 60m asetuksella pitää ampua nyt päähän ja luoti menee tasan siihen. En ole ikinä vetänyt snipulla tuollaisia statseja kuin viikonloppuna.
Lee Enfieldillä huomasin saman, ainakin reilusti vähentynyt droppi. Eipä tätä tule pelailtua uudestaan ennen kuin korjaavat päivityksen aiheuttamat lukuisat ongelmat ja epäjohdonmukaisuudet, ikävä kyllä tuskin edes ennen Wake Islandia saavat niitä pelattavaan kuntoon. Ja tämä siis nyypän (Pacificissa mukaan tulleen) reconin näkökulmasta, ei noissa muutoksissa ollut mitään järkeä vaikka nyt vähän paremmin ko. classilla pärjäisikin.
 
Lee Enfieldillä huomasin saman, ainakin reilusti vähentynyt droppi. Eipä tätä tule pelailtua uudestaan ennen kuin korjaavat päivityksen aiheuttamat lukuisat ongelmat ja epäjohdonmukaisuudet, ikävä kyllä tuskin edes ennen Wake Islandia saavat niitä pelattavaan kuntoon. Ja tämä siis nyypän (Pacificissa mukaan tulleen) reconin näkökulmasta, ei noissa muutoksissa ollut mitään järkeä vaikka nyt vähän paremmin ko. classilla pärjäisikin.

Juu ei todellakaan ollut hyvä uudistus. Itse ei tule snipuna peleiltua lähtökohtaisesti, mutta tides of warin spottaus tehtävän vuoksi sitä koittelin ja huomasin eron.

Jännästi nyt esim mp28 on käytännössä kaikelta osin identtinen suomikp ja tommygunin kanssa, mutta lipas pienempi ja hitaampi. Miksi kukaan käyttäisi sitä enää.
Taisi Mas44 olla täysin samanlainen, muut in selvästi parempia ja Mg42 tuhottu täysin ja fg..42? Myös täysin turha nyt.
 
Tässä analyysia noista ase muutoksista:

Guns that are now incredibly awful:
  • MP28: What I previously considered to be a top SMG is now arguably the worst automatic weapon in the game. With the same 5-13 BTK damage model as the Thompson and Suomi, along with a 670 RPM RoF, it's remarkably terrible.
  • ZK-383 (Light Bolt): The Type 100 is literally a flat upgrade, having lower recoil and a flat out superior damage model past 15m. It also has better spec choices as well.
  • FG42: The LS/26 is quite literally a flat upgrade at every single range. As a bonus, the lower BTK means you waste less bullets on the LS/26 as well.
  • M1907: 5 to 13 BTK on an assault rifle LMAO.
  • MAS-44: Genuinely a bad AG m/42. With the same RoF, same capacity, and similar velocity, the MAS has a flat out inferior damage model to the AG m/42 (4-5BTK instead of 4-4).
  • Pistol carbines, M1A1: Garbage damage models with an incredibly taxing click rate. Give yourself RSI spamming these long enough to get a kill.
  • Breda: 5-6 BTK on a 4 round burst gun LMAO.
  • MG42: To reference, ~40-50 E[FTK] is where I would consider a gun non-lethal. It simply does not output enough damage on target at this point to kill someone who isn't having a stroke. The MG42 is at a lovely 53 or 64 E[FTK] at 35m. Assuming perfect aim, it will now take you a full second to kill someone with the MG42 at midrange. DICE forgot to change the damage model for the MG42 with High Velocity Bullets!
    Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
    Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Guns that are now relatively very strong:
  • Jungle Carbine/Tromboncino/Commando Carbine: You have a pretty competitive bodyshot TTK combined with instant headshots and decent range. You can also endlessly spam medpacks to outheal incoming damage.
  • MAB/MP34: Along with being on a class that lets you outheal incoming damage, you have guns with assault rifle damage models (same as StG and Ribey), but with SMG fast ADS times and good hipfire. As a bonus, the MP34 also lets you pick the bayonet.
  • KE7: The only (non-Type 100) automatic weapon over 600RPM that doesn't suck.
  • Ribey/StG-44: So much recoil was removed that your TTK at midrange isn't that much worse if you can be accurate. Your close and long range damage still sucks, but the MkVI revolver can cover you up close.
  • EMP: More accurate than the high RoF SMGs, but with a good enough damage model to kill faster than them too. Very nice!
  • Lewis Gun: With new dumpy damage models, you're gonna need those bullets. Still having a respectable damage model and accuracy is great too.
 
Onko muilla havaittavissa merkittävää fps laskua? Itselleni ennen tätä 5.2 päivitystä fps oli suht vakaa @ 117, mutta nyt hyvä jos pääsee 100 fps sekä hirveetä stutterointia. Ja näköjään Community Gamesit aukes tänään tietenkin hirveän ulinan kera:
Joko on io-tech/Suomi serveri linjoilla?
 
Onko muilla havaittavissa merkittävää fps laskua? Itselleni ennen tätä 5.2 päivitystä fps oli suht vakaa @ 117, mutta nyt hyvä jos pääsee 100 fps sekä hirveetä stutterointia.

Jep. Tuossa viikonloppuna koitin pelailla. Mutta kohdallani tuo ei näyttänyt mitenkään olevan sidoksissa frame rateen, vaikka pelin FPS näytön mukaan pyörittiin ~100fps tietämillä stutterointi teki pelaamisen täysin mahdottomaksi. Grafiikka-asetuksetkin tarkastin useaan kertaan, käynnistin peliä uusiksi jne. Ei löytynyt selitystä.
 
Jep. Tuossa viikonloppuna koitin pelailla. Mutta kohdallani tuo ei näyttänyt mitenkään olevan sidoksissa frame rateen, vaikka pelin FPS näytön mukaan pyörittiin ~100fps tietämillä stutterointi teki pelaamisen täysin mahdottomaksi. Grafiikka-asetuksetkin tarkastin useaan kertaan, käynnistin peliä uusiksi jne. Ei löytynyt selitystä.
Täällä täysin sama ongelma, fps yli 100 mutta tuntuu kun suossa juoksis.
 
Onko muilla havaittavissa merkittävää fps laskua? Itselleni ennen tätä 5.2 päivitystä fps oli suht vakaa @ 117, mutta nyt hyvä jos pääsee 100 fps sekä hirveetä stutterointia. Ja näköjään Community Gamesit aukes tänään tietenkin hirveän ulinan kera:
Joko on io-tech/Suomi serveri linjoilla?
Täys vitsi tuo community games. Ne on nyt kehitelly yli vuoden RSP:tä joka on huomattavasti huonompi kuin BF1.

RSP is dead on arrival.....What the actual fucking hell is wrong with you, DICE? : BattlefieldV
 
Täällä täysin sama ongelma, fps yli 100 mutta tuntuu kun suossa juoksis.

Täälläkin samaa ongelmaa havaittavissa. Tökkiminen ei onneksi ole ihan jatkuvaa, mutta erittäin häiritsevää kun on päällä. TTK-päivityksistä sen verran, että nollasin MG42:n asetukset ja otin high velocity bulletsit käyttöön. Nyt aseella saa taas tapettua porukkaa yli sentin päästä ihan ookoo, vaikka vanhaan malliin onkin matkaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 852
Viestejä
5 054 054
Jäsenet
80 989
Uusin jäsen
thelkku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom