Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä omia mietteitä:Tää peli on vaan yksinkertaiseti tylsä, bf1 oli hauska ja tuntui että on keskellä jotain isoa. Mä en käsitä mistä tuo ero johtuu.
Tästä itekin valittanut... Väärä tapa tehdä pelistä hidastempoisempi jos se on ollut tarkoituksena. Jos taas tarkoituksena vain lisätä kosmetiikka-wowta niin tekevät sen kyllä pelattavuuden kustannuksella-ajoneuvoista poistumis/ajoneuvoihin meno animaatio,haluaisin olla hyvä tankkerin dedikoitu mg gunneri/korjaaja/supplypoint rakentaja mutta on niin tuskaista,montakohan kertaa olen kuollut animaation aikana,ilmainen paisti vihulle.
Jep, ovat varmaan halunneet tehdä isoja taistelukenttiä, joissa tankit ja lentokoneet pääsevät esiin, ne kun erottavat bäfän monista muista kilpailevista fps-peleistä.-map design,DICE jostain syystä mieltynyt avariin mappeihin mitkä suosii recon classia/semiauto kivääreitä.Ja näitähän sitten riittää,Lee Enfield,M1A1,Gewehr 43 jatkuvasti.
-ajoneuvoista poistumis/ajoneuvoihin meno animaatio,haluaisin olla hyvä tankkerin dedikoitu mg gunneri/korjaaja/supplypoint rakentaja mutta on niin tuskaista,montakohan kertaa olen kuollut animaation aikana,ilmainen paisti vihulle.Tästä itekin valittanut... Väärä tapa tehdä pelistä hidastempoisempi jos se on ollut tarkoituksena. Jos taas tarkoituksena vain lisätä kosmetiikka-wowta niin tekevät sen kyllä pelattavuuden kustannuksella![]()
Ok, kiitos. Itse kun tykkään juoksennella medicillä paikasta toiseen niin suojaa saisi mieluusti olla.Lähtökohtaisesti kaikki mapit vaikuttais olevan vähintään tarpeeksi hyviä, paitsi Aerodrome.
Näin varmaan. Noita animaatioita mielestäni vaan pidennetty BF1:stä. Siinäkin kyllä vitutti aina kun kuoli animaation takia eikä asialle mitään voi tehdä, mutta tässä tapahtuu tuota vielä useammin. Noiden vitutusta aiheuttavien tilanteiden takia on vaan tullut lopetettua kevyiden vehicleiden käyttö, vaikka osa niistä on ihan käyttökelpoisia (sisäkonekiväärillä varustetut APC:t).Yksi syy ainakin taisi olla abusen estäminen, juurikin korjaajan tai vastaavan tankkiin-ulos-tankkiin -spämmille.
Ketterä liikkuvuus lisää taitoelementtiä. BF2:ssa ja eräässä toisessa nopeatempoisessa fps pelissä tuli ihan mahtavia tilanteita nimenomaan 0-animaatio vehiclekikkailun takia. Vaati nopeaa ajattelua ym. ja oli erittäin palkitsevaa kun onnistui käyttämään noita käsillä olevia mahdollisuuksia luovasti selviytymiseen. Nykyinen systeemi vaatii lähinnä hyvää tuuria että ei tule ammutuksi sillä aikaa kun ohjaus, eli mahdollisuudet vaikuttaa omaan kohtaloonsa on disabloitu animaation vuoksi.Itse pidän tuosta ominaisuudesta juurikin sen takia, ettei sotilas voi vaan kadota ja ilmestyä ajoneuvojen lähellä ihan miten haluaa.
Eikös kolmosessa ollut vielä nuo insta-nousemiset ja ulostumiset? Muistan vaan että siinä ei oikeastaan koskaan ollut ulostulijalla ja katsojalla samaan aikaan ukkoa ilmestymässä ulos, vaan toista viilattiin silmään melkein aina. Henki lähtee luodeista ennen kuin oma ruutu edes näyttää ulkomaailmaa.
Tässä kyllä pitäis olla joku apply to all jos laittaa tyyliin pistoolin jollekkin classille ja haluis käyttää sitä kaikilla.
Taas huomasin, että jostain syystä pistooli oli vaihtunu ihan eri pistooleiks mitä oon joskus laittanu.
Itsekään en ymmärrä noista yhtään mitään kun edellinen mitä olen kunnolla pelannut on BF3 jota tuli joku 250h hakattua. Siinähän taisi olla ensimmäisenä se selainpohjainen palvelu jossa sai haluamiaan classeja ja aseita säätää mieleisekseen vaikka itse peliä ei edes pelannut sillä hetkellä. Vaikka se alkuun oli sekava niin tämän nykyisen rinnalla se oli kyllä helvetisti parempi. En tajua nyt miksi tällaisen noobin pelaillessa tätä vitosta perusaseena on joku ihmeen konepistooli tai kivääri mitä en ole pahemmin sotilailla nähnyt. Haluaisin ihan perus M1 Garandin soltulleni mutta en tunnu sitä saavan kun se pitäisi ilmeisesti avata jotenkin. Ei paljon kiinnosta tahkota vitun monta tuntia kun koko peli on pelkkää sähläämistä.En vain oikeasti ymmärrä, miten kaikesta on saatu näin kankeaa kun pelisessio aikainen kustomointi on ollut kunnossa ainakin BC2 lähtien.
Yhdessäkään mapissa ei supportit/sniput haittaa yhtään (conquest muodossa) ja loput vetää sitä mayhemiä, joten en oikein ymmärrä mikä oli se ongelma. Jos haluaa sniputtaa, niillä on hauskaa, jos haluat actionia lipulla, sekin onnistuu ongelmitta joka mapissa.Kun about ainoa asia elämässä on pelaaminen, K/D ratiot ja pisteet tai virtuaaliset saavutukset. Tähän liittyy peleissä minkä tahansa asian avulla paremmin pärjääminen
Itse pelistä sen verran että nyt kun tuli tuo "vanha" TTK takaisin niin taas samat keket istuu samoissa paikoissa samojen automaattikiväärien sekä -kiikareiden kanssa kytäten jo mainittuja asioita. Ei tää peli vain iske yhtään samalla tavalla kuin jengin parjaama ykkönen, siinä kun ei voinut 15-20 erilaisen automaattitarkin kanssa mainitut keket istua jossain kivenkolossa puolta rundia ja saada niitä maagisia pääosumia 30-2 -tyylisesti.
Sellainen tietyntyyppinen mayhemi ja iholle pakostakin tulo oli (on) hauskaa kun tavoitteena ei ole minkäänlainen kilpapelaaminen, 4-5h pelisessiot tai muukaan vastaava vaan puhtaasti kaiken muun elämän ohella tunti-pari silloin tällöin työpäivän tai muun stressin nollaaminen. Kaikenlainen moderneilla automaattiaseilla superkiikareilla puskissa istuen objektiivejä ja muita tehtäviä tekevän jengin tiputtelun mahdollistama pelityyli / peli on täysin nollahommaa josta itse en nauti yhtään. Samaan kastiin menee modernit FPS-pelit joissa pumpumeillaan superohjuksilla, -tankeilla, -lentokoneilla, -aseilla.
Lisäksi tähän peliin on tullut suorastaan idioottimainen jostain WoWS / WoT / WT -peleistä tuttu asioiden grindaaminen saadaksesi unlockattua vaikkapa kivan kypärän tai aseen: Hakkaa asiaa A, tuhoa asioita B 50 yhdessä elämässä, saa pääosumia 25 matsin aikana jne jne jne ei napostele meikäläistä yhtään. Ykkösessä tämäkin asia oli paljon vähemmällä.
Kokoajan mielenkiinto laskee tätä kohtaan kun vaikka ykkönen iski todella huolella![]()
Noi muut pelimuodot on tässä sellaisia, ettei tietyt mapit sovi sit alkuunkaan esim Breaktrough muotoon. Kuten esim Hamada on aivan älytöntä. Siinä ne sniput juuri menee ihan yli, kun jopa hyökkääjät kyykkii vain snipulla ja Mg42:lla, niin ei siellä ole lipun valtaajia ollenkaan, eikä sniput edes spottaa vihuja. Niissä pitäisi olla snipu rajoitukset ihan ehdottomasti ja pakottaa pelaajia ottamaan enemmän mediciä, jolloin joku vois tajuta heittää savuja. Jokainen sektori vaatii savujen heittoja, jotta oikeasti voi järkevästi edetä. Yksi medic ei vielä riitä mihinkään. Muutoinkin esim Grand Operationin pommin asettelut vaatii myös savuja mitä kukaan ei käytä..Noi "paskat" pelimuodot on vaan ne jotka meikää kiinnostaa, eli mahdollisimman kaukana jostain CoD Normandia 44 -paskasta missä juostaan ympäri lippuja se 30min matsi. Toi Conquest -moodi on pelkkää lipulta toiselle päämäärättömästi juoksentelua, varsinkin isommissa kartoissa.
Tässä omia mietteitä:
-turhat animaatiot,en tiedä onko DICE halunnut luoda immersiota näillä mutta itsellä on päinvastainen vaikutus,jos hyppäät korkealta niin hahmo joko notkistaa polviaan tai vähän korkeammalta ottaa myös käsillä vastaan,noin sekuntiin et voi ampua.Muutaman kerran on käynyt niin että olen huomannut vihujen juoksevan ohi ja olen hypännyt ikkunasta ulos flankatakseni tyypit,ei kannata tässä pelissä sillä se pelaaja mikä tulee vähän myöhemmin ja mitä et huomannut saa ilmaisen tapon(pakko mennä,eihän sitä voi jäädä loputtomiin kattelemaan että tuleeko muita) tai pelaajat minkä perään hyppäsit huomaavat sinut mutta et voi ampua heitä.
-ajoneuvoista poistumis/ajoneuvoihin meno animaatio,haluaisin olla hyvä tankkerin dedikoitu mg gunneri/korjaaja/supplypoint rakentaja mutta on niin tuskaista,montakohan kertaa olen kuollut animaation aikana,ilmainen paisti vihulle.
-ammo/heal pointit -> medic/support luokkien merkityksen väheneminen,periaatteessa näitä ei tarvita enää ollenkaan,olen pelannut full assault squadissa ja hyvin pärjättiin ja ammossa pysyttiin.
-tankit on hitaita ja torni kääntyy hitaasti,pointeille agressiivisesti meno on itsemurha,et pääse karkuun etkä pysty taistelemaan tasaväkisesti takaisin jos on yli 1 assault ja niitähän on(eikä kumma kun classilla on parhaimmat aseet ja kivoimmat gadgetit),
ja jos jollain ihmeellä selviät pointilta vähän taaksepäin korjaamaan niin assaultit on jo tässä vaiheessa saanut ammopointilta uuden satsin panzerfausteja.Eli suurimmaksi osaksi tankeilla ainoa toimiva taktiikka on kämppiä kaukana,ei kivaa.
-map design,DICE jostain syystä mieltynyt avariin mappeihin mitkä suosii recon classia/semiauto kivääreitä.Ja näitähän sitten riittää,Lee Enfield,M1A1,Gewehr 43 jatkuvasti.
Nuo animaatiot on jokaisessa tilanteessa vain hyvä. Tankit ei maagisesti korjaannu lipulla kun jengi pomppii ulos korjaamaan ja myöskään kukaan ei maagisesti katoa ajoneuvoon sun tähtäimestä. Täytyy käyttää järkeä milloin menee/poistuu sieltä. Todella hyvä muutos.Tästä itekin valittanut... Väärä tapa tehdä pelistä hidastempoisempi jos se on ollut tarkoituksena. Jos taas tarkoituksena vain lisätä kosmetiikka-wowta niin tekevät sen kyllä pelattavuuden kustannuksella
Outoutena tähän, joistain lentokoneista poistuu ilman animaatiota ja toisissa se sama 5sec uloskömpimisanimaatio. Varmaan näitä beta-vaiheen kummallisuuksia.
Jep, ovat varmaan halunneet tehdä isoja taistelukenttiä, joissa tankit ja lentokoneet pääsevät esiin, ne kun erottavat bäfän monista muista kilpailevista fps-peleistä.
Kaupunkeja kuitenkin kovasti kaipaisi tähän peliin, kun suojaisampi ympäristö toimii omaan pelityyliin paremmin. Tai sitten jotain metsämappia, joka eroaisi vähän enemmän näistä perusavoimista kartoista. Esim. Twisted Steel olisi paljon parempi, jos siinä olisi selvästi tihemmin puita.
Aerodrome on myös erittäin hyvä mappi. Kaikkialle pääset erittäin helposti suojissa. Tässä myös snipujen kylkeen pääsee helposti. Toisaalta kunnon actionia haluavat voi jauhaa C lipulla vaikka koko erän ja yksi squadi kiertää sit muut liput ja hoitaa voiton kotiin. Aerodrome on juuri niitä mappeja mitä voi pelata missä fiiliksissä vain ja löytyy jokaiseen pelityyliin sopivia reittejä ja lippuja.Lähtökohtaisesti kaikki mapit vaikuttais olevan vähintään tarpeeksi hyviä, paitsi Aerodrome.
Tankkeihin pitkät animaatiot tosiaan ymmärrettävä ominaisuus, etteivät ole liian vahvoja jne. Noihin kevyempiin vehicleihin olen lähinnä kritiikini kohdistanut. Ne ei nyt vaan toimi juuri mihinkään järkevään käyttötarkoitukseen.Nuo animaatiot on jokaisessa tilanteessa vain hyvä. Tankit ei maagisesti korjaannu lipulla kun jengi pomppii ulos korjaamaan ja myöskään kukaan ei maagisesti katoa ajoneuvoon sun tähtäimestä. Täytyy käyttää järkeä milloin menee/poistuu sieltä. Todella hyvä muutos.
Devastationissa on vähän tunkkainen tunnelma siellä kirkossa. Nadespämmähtävä, mistä en tykkää. Muuten ihan ok kaupunkimappi kyllä.Mielestäni samassa suhteessa lisää mappeja, ei pelkkää ahdasta kaupunkia tai sitten metsää.
Tankkeihin pitkät animaatiot tosiaan ymmärrettävä ominaisuus, etteivät ole liian vahvoja jne. Noihin kevyempiin vehicleihin olen lähinnä kritiikini kohdistanut. Ne ei nyt vaan toimi juuri mihinkään järkevään käyttötarkoitukseen.
Itseäni ei lainkaan haittaisi, jos vihollinen "katoaisi" mopon selkään tai selästä instana, kun se on täysin suojaton ajoneuvo. Joku hyvin lyhyt animaatio varmaan silti paras. Mahdollistaisivat edes sen dynykamikazeilun tuolle niin se voisi olla ihan hauska.
Devastationissa on vähän tunkkainen tunnelma siellä kirkossa. Nadespämmähtävä, mistä en tykkää. Muuten ihan ok kaupunkimappi kyllä.
Rotterdam ei conqeustissa mielestäni ole lainkaan ahdas kun on riittävän laaja. Muissa pelimuodoissa ei hyvä.
Yhtään metsää ei pelissä ole...
Joo erän alussa rushi lipuille on ainoa mihin nuo sopii. Jos teet sen virheen, että menet liian lähelle vihua ennenkuin hyppäät ulos moposta/autosta niin kuolema on aikalailla saletti. Sniperikin ehtii vaihtaa käsiaseeseen ja rätkiä sen 5 osumaa vihuun joka kömpii mopon selästä/auton ratista.Kyllä ne nopeat kulkuneuvot on todella hyviä heti erän alussa kun kaahaa lipulle missä ei muita vielä ole.
Myöhemminkin kaahaat jonnekin kauemmas ja idea onkin siinä et hyppäät pois ennen lippua suojassa ja etenet valtaukseen jalan. Toimii hyvin ja nopeasti.
Mutta joo makuasioita, toiset tykkää nopeasta temposta ja ketterästä liikkuvuudesta, toiset poteroiden rakentamisesta.
Ja sen lisäksi että mapin layout on puolueellinen saksalaisille, myös ajoneuvojen spawnit on parempia saksan puolella. Kübelwagen spawnii lähelle heti alussa ja niillä pääsee paljon nopeammin C-lipulle mitä brittien päästä aloittaessa.Ei tarvitse kuin tämä kuva vilkaista niin näkee epäbalanssin mapissa. Periaatteessa saksalaisilla on 3 lippua varmasti hallussa ja 4. taisteltavissa. Sekään ei auta että usein F-lipulla on sua odottamassa vihut reconeina kun yrität sinne koukkaista B:ltä. Mielestäni on tyhmä sanoa että hyvät pelaajat voivat sen voiton tuoda kotiin kun lähtökohta jo itsessään on epäreilu. Jos joku tykkää niin OK mutta itsellä vain jää paha mieli tätä pelatessa![]()
Ja sen lisäksi että mapin layout on puolueellinen saksalaisille, myös ajoneuvojen spawnit on parempia saksan puolella. Kübelwagen spawnii lähelle heti alussa ja niillä pääsee paljon nopeammin C-lipulle mitä brittien päästä aloittaessa.
Voisivat helposti lisätä tuon mapin reunoilla ennemmän kiviän että olisi suojaa istuvia tankkeja ja snipuja vastaan. Panzerstormin jälkeen pelin huonoin kenttä.
E: Tästä mapisa tulee voittoja vain sen takia että 90% pelaajista istuu C lipulla, joten vihollisen takaliput saa melkeinpä yksin vallattua.
Aina jos pelaan tuota mappia saksalla niin otan auton ja menen suoraan C-lipulle. Helppo neljän lipun johto heti alkuun. C-lippu on aika vaikea vallata takaisin ja takalipuille ei peruspelaajat yleensä yritä. Tämä tarkoittaa sitä että Saksalla voittaa lähes aina tuon mapin.Kun juoksee suoraan C:lle oman squadin kanssa, niin ei siinä ole mitään merkitystä et 1-2 äijää tulee autolla C:lle. En edes muista matsia missä mun puoli ei olisi ottanut ensin C:tä haltuun. Yllättävän usein saksalaiset tuntui tyytyvän E/D lippuihin ja antaa brittien pitää muita. Ihan satunnaisia tyyppejä yrittää C:lle.
Aina jos pelaan tuota mappia saksalla niin otan auton ja menen suoraan C-lipulle. Helppo neljän lipun johto heti alkuun. C-lippu on aika vaikea vallata takaisin ja takalipuille ei peruspelaajat yleensä yritä. Tämä tarkoittaa sitä että Saksalla voittaa lähes aina tuon mapin.
Tulee mieleen ihan BF3 metro, jossa ryssät sai aina ensimmäisenä keskimmäisen lipun. Mappi oli niin ahdas että yleensä tämä tarkoitti pelin häviämistä ennen kuin matsi kerkesi edes kunnolla alkaa.
Kyllähän tämä menee varmastikin jossain vartin pätkissä konsolilla aivot narikassa räiskien sohvanpohjalta, ja käyttöliittymäkin helpompi ohjaimella käyttää.Tullu lähestulkoon kaikkia bäfiä pelattua paljon mutta tämä hankkimatta kun tuo perhanan pubg tuli ps4 lähes samaan aikaan. Kysymys onkin kannattaako hankkia?
Ps4 pelailen..
Kyllähän tämä menee varmastikin jossain vartin pätkissä konsolilla aivot narikassa räiskien sohvanpohjalta, ja käyttöliittymäkin helpompi ohjaimella käyttää.
Pointtina olikin se että tuohon C-lippuun on molemmilla joukkueilla aivan yhtä suuret mahdollisuudet matsin alussa. Tämä kertoo huonosta kenttä suunnittelusta, koska 6 lipun mappina brittien pitäisi olla helpompi saada C.Niin mutta vaikka sinne tulee autolle, niin siitä lipusta on vallattuna ehkä 1/10, jolloin sinne ei pääse spawnimaan vielä muut.
Itse tulen oman squadin kera sinne ja lippu saadaan itselle ja 3-4 vastaan 1-2 tilanteessa vihut on helppo saada pois.
C lippu ei myöskään ole mitenkään vaikea edes vallata takaisin brittinä varsinkaan.
Juoksuhauta lähes ovelle, 2-3 medicin savujen turvin loppumatka ja halli täyteen savua.
Vihuilla on aina samat paikat kyykkiä, joten savunkin läpi ne on helppo eliminoida.
Pointtina olikin se että tuohon C-lippuun on molemmilla joukkueilla aivan yhtä suuret mahdollisuudet matsin alussa. Tämä kertoo huonosta kenttä suunnittelusta, koska 6 lipun mappina brittien pitäisi olla helpompi saada C.
Joo mutta aerodrome on varmaan ainut kenttä jossa peli saattaa "pysähtyä paikoilleen". Itselle on tullut sellaisia pelejä vastaan jossa otetaan 4 lippua alkuun ja saadaan pitää ne loppuun asti, koska tiimi puolustaa linjaa hyvin. Ahtaissa ja lineaarisissa kartoissa on kohtuu tärkeää tuo pelin alun merkitys.Onhan about joka mapissa sama homma, enkä ole ainoassakaan mapissa huomannut et sen vuoksi kääntyisi matsi aina toisen voitoksi.
Onhan about joka mapissa sama homma, enkä ole ainoassakaan mapissa huomannut et sen vuoksi kääntyisi matsi aina toisen voitoksi.
En tiedä miten näissä uudemmissa, mutta vanhoissa bäfissä pattitilanteet sai yleensä avattua tekemällä jotain päätöntä, mikä sitten kiinnitti vihollisen huomion muualle kuin siihen puolustamiseen. Kuten esim kaasuttamalla jollain nopealla ajoneuvolla linjan läpi ihan toiseen päätyyn asti. Mutta tosiaan, en tiedä onnistuuko moinen tässä.Joo mutta aerodrome on varmaan ainut kenttä jossa peli saattaa "pysähtyä paikoilleen". Itselle on tullut sellaisia pelejä vastaan jossa otetaan 4 lippua alkuun ja saadaan pitää ne loppuun asti, koska tiimi puolustaa linjaa hyvin. Ahtaissa ja lineaarisissa kartoissa on kohtuu tärkeää tuo pelin alun merkitys.
Supportilla tulikin vastaan ongelmia kun nuo MMG aseet on niin kauheita käyttää
En tiiä onko ihmisten puhe medicin "paskuudesta" iskostunut liikaa yleiseen ajattelutapaan vai mistä johtuu, mutta olen nyt viimeisen viikon aikana huomannut että medicien määrä on todellakin vähentynyt yli puolella aikaisemmasta.
En tiedä näitkö jo, mutta bipodiin on tulossa parannusta.Supportilla tulikin vastaan ongelmia kun nuo MMG aseet on niin kauheita käyttääEi sovi yhtään omaan pelityyliin ja bipod ei toimi koskaan.
Tätä en ymmärrä. Tarkoitatko maassa makaavia vihollisia, sisätila-ulkotilan eroa vai mitä?
Mielestäni näkyvyys on hyvä ellei jopa paras tähän astisista Battlefieldeistä, jos puhutaan maastossa tai vaikka ruumiiden seassa makaavista pelaajista. Vihdoin voi maastoutua luontoon tai niiden ruumiden sekaan ja antaa vihollisten vain juosta ohi jos/kun eivät tajua ampua "ruumiiseen" pari varmistavaa luotia tahi silmäillä tarkemmin.Luo peliin "positiivista satunnaisuutta". Tämä tietenkin vain oma mielipide
![]()
Olisi ollut kyllä iso plussa medic classille jos tuo ribeyrolles olisi medic ase. Olisi tehnyt siitä sitten vaikka puoliautomaatin mutta olisi ollut joku "pitkän" matkan ase.
Jep, kolme disconnectia tänään kesken pelin sai aikaan sellaisen vitutuksen, ettei Premium jatku huomisesta enää. Pitäköön tunkkinsa!
katso liitettä 176767
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.