Kun about ainoa asia elämässä on pelaaminen, K/D ratiot ja pisteet tai virtuaaliset saavutukset. Tähän liittyy peleissä minkä tahansa asian avulla paremmin pärjääminen
Itse pelistä sen verran että nyt kun tuli tuo "vanha" TTK takaisin niin taas samat keket istuu samoissa paikoissa samojen automaattikiväärien sekä -kiikareiden kanssa kytäten jo mainittuja asioita. Ei tää peli vain iske yhtään samalla tavalla kuin jengin parjaama ykkönen, siinä kun ei voinut 15-20 erilaisen automaattitarkin kanssa mainitut keket istua jossain kivenkolossa puolta rundia ja saada niitä maagisia pääosumia 30-2 -tyylisesti.
Sellainen tietyntyyppinen mayhemi ja iholle pakostakin tulo oli (on) hauskaa kun tavoitteena ei ole minkäänlainen kilpapelaaminen, 4-5h pelisessiot tai muukaan vastaava vaan puhtaasti kaiken muun elämän ohella tunti-pari silloin tällöin työpäivän tai muun stressin nollaaminen. Kaikenlainen moderneilla automaattiaseilla superkiikareilla puskissa istuen objektiivejä ja muita tehtäviä tekevän jengin tiputtelun mahdollistama pelityyli / peli on täysin nollahommaa josta itse en nauti yhtään. Samaan kastiin menee modernit FPS-pelit joissa pumpumeillaan superohjuksilla, -tankeilla, -lentokoneilla, -aseilla.
Lisäksi tähän peliin on tullut suorastaan idioottimainen jostain WoWS / WoT / WT -peleistä tuttu asioiden grindaaminen saadaksesi unlockattua vaikkapa kivan kypärän tai aseen: Hakkaa asiaa A, tuhoa asioita B 50 yhdessä elämässä, saa pääosumia 25 matsin aikana jne jne jne ei napostele meikäläistä yhtään. Ykkösessä tämäkin asia oli paljon vähemmällä.
Kokoajan mielenkiinto laskee tätä kohtaan kun vaikka ykkönen iski todella huolella
Yhdessäkään mapissa ei supportit/sniput haittaa yhtään (conquest muodossa) ja loput vetää sitä mayhemiä, joten en oikein ymmärrä mikä oli se ongelma. Jos haluaa sniputtaa, niillä on hauskaa, jos haluat actionia lipulla, sekin onnistuu ongelmitta joka mapissa.
Mitään ei ole myöskään pakko grindata. Jos assigmentteja meinaat, niin ne tulee itsestään normi pelaamisen lomassa, ei niitä mitään grindata tarvitse. Aukeaa kun aukeaa. Ne on aina vaihtoehtoisia et yhden roundin aikana, se lähinnä motivoi yrittämään esim objektia enemmän.
Noi "paskat" pelimuodot on vaan ne jotka meikää kiinnostaa, eli mahdollisimman kaukana jostain CoD Normandia 44 -paskasta missä juostaan ympäri lippuja se 30min matsi. Toi Conquest -moodi on pelkkää lipulta toiselle päämäärättömästi juoksentelua, varsinkin isommissa kartoissa.
Noi muut pelimuodot on tässä sellaisia, ettei tietyt mapit sovi sit alkuunkaan esim Breaktrough muotoon. Kuten esim Hamada on aivan älytöntä. Siinä ne sniput juuri menee ihan yli, kun jopa hyökkääjät kyykkii vain snipulla ja Mg42:lla, niin ei siellä ole lipun valtaajia ollenkaan, eikä sniput edes spottaa vihuja. Niissä pitäisi olla snipu rajoitukset ihan ehdottomasti ja pakottaa pelaajia ottamaan enemmän mediciä, jolloin joku vois tajuta heittää savuja. Jokainen sektori vaatii savujen heittoja, jotta oikeasti voi järkevästi edetä. Yksi medic ei vielä riitä mihinkään. Muutoinkin esim Grand Operationin pommin asettelut vaatii myös savuja mitä kukaan ei käytä..
Tässä omia mietteitä:
-turhat animaatiot,en tiedä onko DICE halunnut luoda immersiota näillä mutta itsellä on päinvastainen vaikutus,jos hyppäät korkealta niin hahmo joko notkistaa polviaan tai vähän korkeammalta ottaa myös käsillä vastaan,noin sekuntiin et voi ampua.Muutaman kerran on käynyt niin että olen huomannut vihujen juoksevan ohi ja olen hypännyt ikkunasta ulos flankatakseni tyypit,ei kannata tässä pelissä sillä se pelaaja mikä tulee vähän myöhemmin ja mitä et huomannut saa ilmaisen tapon(pakko mennä,eihän sitä voi jäädä loputtomiin kattelemaan että tuleeko muita) tai pelaajat minkä perään hyppäsit huomaavat sinut mutta et voi ampua heitä.
-ajoneuvoista poistumis/ajoneuvoihin meno animaatio,haluaisin olla hyvä tankkerin dedikoitu mg gunneri/korjaaja/supplypoint rakentaja mutta on niin tuskaista,montakohan kertaa olen kuollut animaation aikana,ilmainen paisti vihulle.
-ammo/heal pointit -> medic/support luokkien merkityksen väheneminen,periaatteessa näitä ei tarvita enää ollenkaan,olen pelannut full assault squadissa ja hyvin pärjättiin ja ammossa pysyttiin.
-tankit on hitaita ja torni kääntyy hitaasti,pointeille agressiivisesti meno on itsemurha,et pääse karkuun etkä pysty taistelemaan tasaväkisesti takaisin jos on yli 1 assault ja niitähän on(eikä kumma kun classilla on parhaimmat aseet ja kivoimmat gadgetit),
ja jos jollain ihmeellä selviät pointilta vähän taaksepäin korjaamaan niin assaultit on jo tässä vaiheessa saanut ammopointilta uuden satsin panzerfausteja.Eli suurimmaksi osaksi tankeilla ainoa toimiva taktiikka on kämppiä kaukana,ei kivaa.
-map design,DICE jostain syystä mieltynyt avariin mappeihin mitkä suosii recon classia/semiauto kivääreitä.Ja näitähän sitten riittää,Lee Enfield,M1A1,Gewehr 43 jatkuvasti.
-animaatioista vastaan alempana Halpuuttajan kommenttiin.
- Medicin tärkein rooli olisi käyttää savuja etenemiseen snipujen vuoksi ja isoissa solmukohdissa savujen kanssa nostaa porukkaa pystyyn. Helapussien jakelu on hieman toissijaista.
Supportin tärkein homma olisi rakentaa nopeasti suojia ja juttuja mitä muut ei voi rakentaa ja antaa tulitukea spotaten vihuja. Ammoja monessa mapissa tietyissä kohdin myös tarvitsee, koska ei ole boxeja lähellä.
-Tankit antaa tukea hieman kauempaa ja omien assaulttien jne kuuluu suojata tankkeja ja supporttien korjata niitä. Ilman tukea yksinäinen tankki on helppo pala. Juuri oikeaan suuntaan menty BF1:stä jossa tankit oli ihan ylivoimaisia. Paljon paremmin balanssissa.
- Isot mapit on siksi et jengi käyttäis ajoneuvoja siirtymiin. Jokaisessa mapissa (conquest muodossa) pääsee täysin ongelmitta liikkumaan jokaiselle lipulle ilman pientäkään murhetta. Suojia on valmiiksi, jos ei ole niin rakentamaan pystyy. Yleensö myös muista suunnista pääsee savujen kanssa ilman huolta. Yhdessäkään mapissa ei tule kuoltua kuin 1-3 kertaa erässä supportiin/snipuun joka on jossain kämppimässä.
Tästä itekin valittanut... Väärä tapa tehdä pelistä hidastempoisempi jos se on ollut tarkoituksena. Jos taas tarkoituksena vain lisätä kosmetiikka-wowta niin tekevät sen kyllä pelattavuuden kustannuksella
Outoutena tähän, joistain lentokoneista poistuu ilman animaatiota ja toisissa se sama 5sec uloskömpimisanimaatio. Varmaan näitä beta-vaiheen kummallisuuksia.
Jep, ovat varmaan halunneet tehdä isoja taistelukenttiä, joissa tankit ja lentokoneet pääsevät esiin, ne kun erottavat bäfän monista muista kilpailevista fps-peleistä.
Kaupunkeja kuitenkin kovasti kaipaisi tähän peliin, kun suojaisampi ympäristö toimii omaan pelityyliin paremmin. Tai sitten jotain metsämappia, joka eroaisi vähän enemmän näistä perusavoimista kartoista. Esim. Twisted Steel olisi paljon parempi, jos siinä olisi selvästi tihemmin puita.
Nuo animaatiot on jokaisessa tilanteessa vain hyvä. Tankit ei maagisesti korjaannu lipulla kun jengi pomppii ulos korjaamaan ja myöskään kukaan ei maagisesti katoa ajoneuvoon sun tähtäimestä. Täytyy käyttää järkeä milloin menee/poistuu sieltä. Todella hyvä muutos.
Mapit on hyvässä balanssissa.
-Devastation ja Rotterdam suojaisia mappeja jalkaväelle.
-Narvik myös jalkaväkimappi kun menee kahdella sentorilla, eikä liiku poikki mapin.
-Fjell selkeä lentokonemappi ja jalkaväki
-Arras ja Twisted Steel ja Aerodrome mappeja joissa keskellä jalkaväen suojaisat paikat ja niiden ulkopuolella kuuluu liikkua ajoneuvoin ja jalkaväen rakentaa suojat mitä kukaan ei tajua tehdä.
-Hamada puhdas ajoneuvomappi, jossa helppo kuitenkin elää jalkaväkenä.
-Panzerstorm puhdasta tankkisotaa ja ajoneuvojen harjoitteluun hyvä mappi, toimii tosin jalkaväkenä lippujen alueella.
Mielestäni samassa suhteessa lisää mappeja, ei pelkkää ahdasta kaupunkia tai sitten metsää.
Lähtökohtaisesti kaikki mapit vaikuttais olevan vähintään tarpeeksi hyviä, paitsi Aerodrome.
Aerodrome on myös erittäin hyvä mappi. Kaikkialle pääset erittäin helposti suojissa. Tässä myös snipujen kylkeen pääsee helposti. Toisaalta kunnon actionia haluavat voi jauhaa C lipulla vaikka koko erän ja yksi squadi kiertää sit muut liput ja hoitaa voiton kotiin. Aerodrome on juuri niitä mappeja mitä voi pelata missä fiiliksissä vain ja löytyy jokaiseen pelityyliin sopivia reittejä ja lippuja.