Battlefield V

Siis joku jaksaa näistä keväisistä touhuista vieläkin kitistä.. tuolla meiningillä on parempi kun ei pelaa mitään. Joku Rockstarin kusipäisyys kautta linjan sekä työntekijöitä, että asiakkaita kohtaan on sellaista ettei tuolla logiikalla pelien pitäisi myydä yhtään..

Mä jaksan. Jos pelin tekijä haukkuu mua tietämättömäksi ja kehoittaa olla ostamatta, niin mä en osta. Ja Patehan sai kenkää, mikä oli ihan ansaittua.
 
Mä jaksan. Jos pelin tekijä haukkuu mua tietämättömäksi ja kehoittaa olla ostamatta, niin mä en osta. Ja Patehan sai kenkää, mikä oli ihan ansaittua.
Huvittavaa on että hänen piti selittää 13v tyttärelleen että miksi fortnitessä pystyy pelaa akalla mutta tässä muka ei :facepalm:
 
f6lf8nym6c221.jpg
 
Mä jaksan. Jos pelin tekijä haukkuu mua tietämättömäksi ja kehoittaa olla ostamatta, niin mä en osta. Ja Patehan sai kenkää, mikä oli ihan ansaittua.

Se on sun ongelmas.
Mutta tuo halo lähti siitä tekokädestä liikkeelle. Ja se todistettiin useampaan kertaan, että se oli suora kopio oikeasta tekokädestä 1:1, samoin kuin se joku kasvomaalaus jne.
Mut ole ostamatta. Kuten todettua niin todella moni firma ansaitsis ettei sen pelejä ostettais ollenkaan ikinä, joten sellasen rinnalla tuo on naurettavaa pelleilyä vinkua tuollaisesta..


Pätsiä tänään(Edit: olin myöhässä):
4db221d662a8eb63334a50059daa81af.jpg
 
Kaikilla kenellä kaatuu niin kokeilkaa niin vanhoilla ajureilla millä bf suostuu startaamaan, nvidian korteillla 4-5 ajuria taaksepäin.
 
Alkaa ton sniperin challut menee jo hieman haastavaksi. 10HS tappoa objective alueella rundin aikana tai sitten olikohan 4 HS tappoa objective alueella elämän aikana.
 
Mulla taas alkaa menee hermo snipuihin. Bf1:ssä ne jo otti pattiin ja tässä meni pitkään ihan hyvin, mutta nyt joka mappi täynnä snipua. Mutta ku se ei riitä ku siellä on ke7, bren gun ja mg42 niiden lisäksi.

Bf1:ssä mapit ei ollu läheskään näin avoimia niin ongelma ei lopulta ollut niin iso.
Tässä taas joka mappi on täynnä pitkiä välimatkoja ja snipuille suojia joka kulman takana.

Ja juu, mappi on täynnä juoksuhautoja jne rakennettavia suojia. Ei siinä. Niiden kanssa pystyy sniput välttämään käytännössä kokonaan. Ongelma onkin siinä, että kaikki rakennettavat jutut toimii vain tietyissä pelimuodoissa.
Esim eilen pelattiin hamadassa frontlinesia ja yksi kohta oli sellainen, että mappi ratkesi siihen. Sieltä ei päässyt mitenkään savujen kanssakaan pois ja matka toiselle lipulle oli niin pitkä, ettei mitenkään voi takaisin vallata.
Vastustajan tyypeistä varmaan 25 vaihtoi itsensä snipuksi.
Joissain toisissa mapeissa on taas toisenlaisia kohtia jotka aiheuttaa ongelmia. Usein nää on vielä niin, että molemmat ei voi vain sniputella, ainoastaan toinen.

Sniput vaatii enemmän taitoa ja itse en niillä pärjää, eli sikäli nousee hattu, mutta ei eilenkään pelillisesti enää ollut kivaa, koska keinoja edetä ei vain ole.
 
Varsinkin breakthrough/frontlines ongelma lienee joissain mapeissa siinä, että hyökkääminen on vain tehty liian vaikeaksi. Se loputon snipojen ja bipod supportien määrä tekee homman mahdottomaksi ellei koko oma tiimi ole ajan tasalla ja hyökkää savujen kanssa. Tästä syystä aika jojoilua nuo statsit kun yks erä ei pääse tekemään mitään ja seuraavassa onkin top3. No Conquest olisi varmaan tasaisempaa, mutta grand operaations on mielestäni kivempi mättää kun pelimuodot ja mähinä vaihtelee, lukuunottamatta tiettyjä mappeja joissa hyökkääjä on altavastaajana pahasti.

No mutta onpahan haastetta kun eriä ei aina ylijuokse voittoon. Voittoprosentti on tällä hetkellä 62%.
 
Nyt on päivitys tarjolla PC:llä.
PS4 alkaen 12:00, ja Xbox 13:00.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ois muuten helvetin hyvä uudistus tankkeihin että ois erikseen ajaja ja gunneri niinku oikeestikin. Sen jälkeen tankin aseista voisi tehdä oikeasti tehokkaat (ammusten nopeus ja lentorata ja he ammuksilla splash damage) ilman että tankki olisi OP. Toki jos on hyvin yhteen pelaava gunneri ja kuski niin tankki olisi tehokas edelleen. Kestävyyttä ei tarttis kyllä lisätä yhtään. Tehokkaasti yhteen pelaavan tankin tuhoamiseksi tarvittaisi tehokkaasti yhteen pelaava pst partio.
 
Ois muuten helvetin hyvä uudistus tankkeihin että ois erikseen ajaja ja gunneri niinku oikeestikin. Sen jälkeen tankin aseista voisi tehdä oikeasti tehokkaat (ammusten nopeus ja lentorata ja he ammuksilla splash damage) ilman että tankki olisi OP. Toki jos on hyvin yhteen pelaava gunneri ja kuski niin tankki olisi tehokas edelleen. Kestävyyttä ei tarttis kyllä lisätä yhtään. Tehokkaasti yhteen pelaavan tankin tuhoamiseksi tarvittaisi tehokkaasti yhteen pelaava pst partio.
Ei se kyllä kahta vaadi, FH2:ssa hyvin toimii kun tornissa on realistinen kääntymisnopeus ja pst-aseet vielä yhtä tehokkaita kuin oikeassa elämässä.
 
Ei se kyllä kahta vaadi, FH2:ssa hyvin toimii kun tornissa on realistinen kääntymisnopeus ja pst-aseet vielä yhtä tehokkaita kuin oikeassa elämässä.

No se vois olla kans. Eihän toi torni tässäkään yhtä nopeesti käänny ku BF1 tosin. Sinänsä ois siistiä jos toi ois vielä first personiin lukittu mutta sitte tuskin kukaan pelais tankkia kun se on nytkin aika helppo hiippailla tankin taakse.

Mielestäni tankin saa jo nyt riittävän helposti tuhottua. Kahdella assaultilla helppoa ja yhdelläkin onnistuu.
 
Ray tracing suorituskyky on ainakin nopeen testin perusteella parantunut lupausten mukasesti.
 
Jaa, tollanen kiva 10 gigan päivitys sitten :D Eihän tuo mitään fallouttiin verrattuna tietenkään ole.
 
Jep ray-tracing ihan toista maata nyt. Uudessa yksinpelitehtävässä 1440p kaikki ultralla, paitsi DXR medium ~70fps RTX 2080:lla. Myös input lagi kadonnut. :tup:

Taitaa kyllä olla herkempi näyttiksen ylikelloille kun heittelee Windowsiin. Tai sitten jokin muu kusee.
 
Mistäs lähtisi vikaa etsimään, kun BF kaatuu ilmoitukseen, että windows havaitsi vian ja bf v sulkeutuu? Uusimmat ajurit käytössä mitä löytyy. Alkanut nyt muutamana viime päivinä tekemään tätä. I7-7700K, 1060 6gb, 32gb ram ja Asus STRIX Z270F GAMING-emo.
 
Jahas, kertaakaan ei ollut bäfä vielä kaatunut ennen tätä updatea mutta eiköhän kaatunut lähes välittömästi pelin alettua nyt. Ei mitään ilmoitusta missään hävis vaan peli ruudulta.

Edit: tämän jälkeen kyllä toimi taas monta karttaa ilman ongelmia
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, kertaakaan ei ollut bäfä vielä kaatunut ennen tätä updatea mutta eiköhän kaatunut lähes välittömästi pelin alettua nyt. Ei mitään ilmoitusta missään hävis vaan peli ruudulta.
Täällä tulee samaa jatkuvasti jos DXR käytössä. Edellisessä versiossa näitä tuli myös spectator-modessa. Kaikenlaisia kellotuksia muutellut, mutta ei vaikutusta.

Sen sijaan normi DX12 pyörii ongelmitta ja tämän päivityksen jälkeen täysin ilman stuttereita. :tup:
 
Vai että Dx12 toimii! Kukaan huomannut fps buustia pelkästään vaihtamalla nyt dx11->dx12? Ilman säteitä siis.
 
dx12 toiminu kokoajan itellä huomattavasti paremmin kun 11.
tähän asti toiminu peli hyvin. nyt kun rundi vaihtui ja pääsi spawnaamaan niin siihen ukko jäi seisomaan. pois ei päässyt kun alt f4. peli ei kaatunut kunhan ukko jäi vaan seisomaa ruutuun ja näin kun muut liikku.
 
Viimeksi muokattu:
Dx12 toimii kyllä huomattavasti tasasemmin ku dx11, mutta tippuu fps noin 150 -> 110 fps keskimäärin jos käytän dx12. Dx11:sta tulee sitten enemmän nykimistä ainakin pelin alussa, mutta tasaantuu muutamassa minuutissa.

Pitääpä testata onko tullu tohon muutoksia uudessa patchissa.
 
Jokaikisen matsin jälkeen, oli se sitten Conquest tai end of a Operation ni peli jää latauslooppiin. Se oikean yläkulman latausikoni (joskus niitä jää siihen kaksi viistosti allekkain) jää looppaamaan vaikka päälle 10 minuutiksi (jätin pelin päälle suihkun ajaksi).

:mad:
 
Kokeilin nyt ekaa kertaa DX12, ja ainakin noilla tuoreimmilla Nvidia ajureilla tuntuu toimivan todella hyvin.
Väittäisin että FPS korkeampi ja tasaisempi kuin DX11.
 
pari h aikana pari kertaa heitti työpöydälle ja kerran tuli just erän lopussa "disconnected from server" vai mikä lie :mad:
E: tän uusimma update jälkee tekee tätä.
 
Uusi mappi on kyllä ihan hirvittävää ripulia. Aerodrome saattoi juuri nousta #2 huonoimmaksi.
 
Uusi mappi on kyllä ihan hirvittävää ripulia. Aerodrome saattoi juuri nousta #2 huonoimmaksi.

Päinvastoin, aivan mielettömän kivaa vaihtelua.
Porukka oppii selvästi suojaamaan tankkeja ja toisaalta ne jotka ei tankeilla osaa ajaa pääsee sitä treenaaamaan. Jalkaväkenä pärjää myös loistavasti ja pääsee kunnon tankkijahtiin.
Ollut todella hauskaa tuon mapin parissa.

Aerodrome nykyisin myös yksiä suosikkeja ja itseasiassa jokainen mappi pelissä on erittäin hyvä. Ainut ongelma on, että tietyt mapit ei sovi tiettyihin pelimuotoihin sitten yhtään. Esim Hamadassa todella pahoja ongelmia frontlinesissa.
 
Uusimman päivityksen jälkeen pystyy pelaamaan yhden kentän jonkä jälkeen peli jumahtaa. Matsin jälkeen ei pysty kattoo statseja, skippaa ne automaattisesti ja sit peli jumahtaa kun erän pitäis alkaa. Hiiren osoitin näkyy vaan ruudulla ja esc nappi ei toimi, ei auta kun kaataa peli. Välillä jumii myös siihen kentän latausruutuun. Ennen tätä uusinta päivitystä teki pari kertaa tätä samaa mut nyt jokakerta.
 
Mulla taisi kaatumisongelmat kadota. Asensin eilen koko pelin uudelleen sekä poistin äänikortinajurit ja Sonicsuiten ja annoin Windowsin asentaa omat ajurit. Tarkistin toki että ovat uusimmat jotka tuohon on saatavilla.
Windowsin tapahtumavalvonnassa oli useita äänikorttiin liittyviä virheitä aina kun peli kaatui. Tuossa alla nuo mitä tuolla lokissa näytti olevan.

Viallisen sovelluksen nimi: ATKEX_cmd.exe, versio: 0.0.0.0, aikaleima: 0x00000000
Viallisen moduulin nimi: KERNELBASE.dll, versio: 10.0.17134.407, aikaleima: 0xade8d4fe
Poikkeuskoodi: 0x0eedfade
Virhepoikkeama: 0x00111812
Viallisen prosessin tunnus: 0x2e80
Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0x01d48cae98c5c557
Viallisen sovelluksen polku: C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\ATKEX_cmd.exe
Viallisen moduulin polku: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll

Viallisen sovelluksen nimi: bfv.exe, versio: 1.0.67.38148, aikaleima: 0x5be4b75f
Viallisen moduulin nimi: msvcrt.dll, versio: 7.0.17134.1, aikaleima: 0x5cbba6fd
Poikkeuskoodi: 0xc0000005
Virhepoikkeama: 0x00000000000744da
Viallisen prosessin tunnus: 0x2ec8
Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0x01d48bff0e7b0ae6
Viallisen sovelluksen polku: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield V\bfv.exe
Viallisen moduulin polku: C:\WINDOWS\System32\msvcrt.dll
Raportin tunnus: fadb4ba7-cb2a-489a-826d-e36254ddad8d
 
Uusimman päivityksen jälkeen pystyy pelaamaan yhden kentän jonkä jälkeen peli jumahtaa. Matsin jälkeen ei pysty kattoo statseja, skippaa ne automaattisesti ja sit peli jumahtaa kun erän pitäis alkaa. Hiiren osoitin näkyy vaan ruudulla ja esc nappi ei toimi, ei auta kun kaataa peli. Välillä jumii myös siihen kentän latausruutuun. Ennen tätä uusinta päivitystä teki pari kertaa tätä samaa mut nyt jokakerta.

Sama juttu. Teki tuota kun peli oli aivan upouusi, sitten nuo jumit hävisivät kunnes tuli tämä 10Gb pätsi. Jokaikisen matsin jälkeen pitää kaataa peli manuaalisesti ja työpöydältä käynnistää uusiksi. Ei mukavaa, menee fiilikset.
 
Jottei tämä olisi pelkkää valittamista niin liekkö vanha vai jopa uusi täällä, anyway mulle ihan uusia "knoppeja":

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kokeilkaa auttaisko GPU memory restriction ON tuohon työpöydälle crashaamiseen.

Mulla heitti tänään pari kertaa hyvin lyhyen pelailun jälkeen ulos perus-DX12 modessa, kun eilen ei kertaakaan. Huomasin että olin jossain vaiheessa kikkaillut tuon offille.
 
Huomautus
Jännä että täälläkin noita autisteja vai mitä lie inceleitä on noin paljon. Jotenkin aina uskonut ja toivonut että suomalaiset ovat hieman fiksumpia kuin punaniskat Lännen Ihmemaassa....

Tuo Tides of War on aika hauska, kiva yrittää suorittaa niitä tehtäviä. Ja ne ovat vielä ihan järkeviäkin <3 Tosin aika pirusti mediccejä näkyi aiemmin, varmaan kaikki tekevät samoja tehtäviä. On mukavaa kun voi grindata usealla eri tavalla, ja peli pitää kirjaa kaikista. Ei tarvitse siis kyurpa otsassa painaa menemään jotain tiettyä.


Ja se uusin yksinpelitarina oli omasta mielestä hyvä. Ei se ollut mitään takinkääntöä tai muuta kuten jotkut pelkäsivät (tyyliin Battlefront 2) vaan se loppui hyvin. Pisti ajattelemaan sitä kuinka kauan ihminen jaksaa uskoa tuhoontuomittuun ideologiaan/tavoitteeseen, ja mitä on valmis tekemään sen hyväksi. Erinomaisesti tavoitti sen typeryyden mitä sakut kokivat sodan viimeisinä viikkoina. Järjetöntä menoa, kun kuka tahansa järkevä olisi luovuttanut aikapäiviä sitten. Hieno tarina, eikä se pelinäkään typerin ollut, tosin vedin sen easylla läpi. Kiva präikiä Tiikerillä. Totta kai hiiviskelyäkin oli, se tosin kävi järkeen tarinan puitteissa.
 
Jännä että täälläkin noita autisteja vai mitä lie inceleitä on noin paljon. Jotenkin aina uskonut ja toivonut että suomalaiset ovat hieman fiksumpia kuin punaniskat Lännen Ihmemaassa....

Mitään kritiikkiä tai omia mielipiteitäkö ei saisi esittää? Vai mihin tällä viittaat? Enkä tiedä onko tämä "inceleiden" yms. termien huutelu yhtään sen parempaa ja fiksumpaa kuin se toisen ääripään touhu.
 
Osakekurssi jatkaa laskemistaan vieläkin
265ee984-1.jpg


DICE:n suljetussa julkaisujuhlassa jatkettiin silti vielä fanien mollaamista :D

d2a6247e-1.jpg
Jo olen päättänyt että en osta DICE tuotteita enää jos en saa 10 eurolla tai vähemmällä. BF3 aikoinaan vuosia sitten ostin 10 eurolla.
 
Kävin tänään pelaamassa ensimmäistä kertaa grand operationssia. Yhden kokonaisen matsin vedin hamada/aerodrome mapeissa ja aika paska kuva jäi. BF1 operations oli kuitenkin ihan ok game mode, mutta tässä tuota on pitkitetty liikaa. Voitettiin 2 ensimmäistä osiota helposti ja sitte viimisenä päivänä hävitään reippaasti.

Superluoteja tuli huomattavasti enemmän mitä conquestin puolella. Johtuukohan tuo vain huonosta servusta vai onko operationissa pelaajat niin pienellä alueella että servu rasittuu enemmän? Kellään muulla vastaavia kokemuksia?
 
Kävin tänään pelaamassa ensimmäistä kertaa grand operationssia. Yhden kokonaisen matsin vedin hamada/aerodrome mapeissa ja aika paska kuva jäi. BF1 operations oli kuitenkin ihan ok game mode, mutta tässä tuota on pitkitetty liikaa. Voitettiin 2 ensimmäistä osiota helposti ja sitte viimisenä päivänä hävitään reippaasti.

Superluoteja tuli huomattavasti enemmän mitä conquestin puolella. Johtuukohan tuo vain huonosta servusta vai onko operationissa pelaajat niin pienellä alueella että servu rasittuu enemmän? Kellään muulla vastaavia kokemuksia?

Onneksi sieltä löytyy breaktrough pelimuoto joka on vanha operations lyhyempänä, kun on vain yksi pataljoona.
Tuo Grand operation on siitä hyvä kun siinä on eri pelimuotoja joka päivä, mutta kahdella ekalla päivällä ei ole mitään pointtia. Viimeisen voittaja vie jokatapauksessa operaation.
 
Grand Ops on kyllä loppupeleissä melkoinen pettymys. Luvattiin vielä parempaa versiota BF1 operationssista ja todellisuudessahan tuo on lähinnä miksattujen pelimoodien pelilista. Nuo eri vaiheet eivät tunnu mitenkään suoralta jatkumolta, kun aina siirrytään siihen seuraavaan karttaan samalla tavalla. Muutenkin on niin laiskasti toteutettu tuo voittosysteemi. Onneksi löytyy breakthrough pelkällään mutta ei se kyllä mielestäni ihan yhtä hyvä ole, kuin BF1:n operations. Itse tykkäsin siitä, että oli useampi kartta ja useampi pataljoona hyökkäämiseen. Ja en tiedä kuvittelenko vaan mutta mielestäni BF1 operationsseissa oli paljon isompi rooli tankeilla ja muilla ajoneuvoilla kuin tämän breakthrough:ssa. Maa-ajoneuvoja näkee aika harvoin ja lentokoneet farmaa inffiä sitten taas joka toisessa kartassa. Saisi olla enemmän ajoneuvoja ja pidempiä karttoja. Nuo 2-3 sektorin breakthrough mapit on hieman hölmöjä, 4-6 sektoria on mielestäni hyvä. Tähän mennessä suosikkini on varmaankin Twisted steelin breakthrough mappi, inhokki taas ihan selkeästi se Fjell.
 
Mikä idea siinä on, että joskus lentokoneita voi spottaa ja joskus ei?

Tai jos siinä on joku miten niitä voi aina spottaa ni miten niitä voi spottaa aina?
 
Ensimmäisen kerran kaatu peli kesken matsin eikä mitään ilmoitusta. Tiedä sitten veikö chrome liikaa mehuja kun samalla oli twitchi soimassa taustalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 863
Viestejä
5 054 266
Jäsenet
80 993
Uusin jäsen
Wolfwood

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom