Battlefield V

Hmm, minkälainen nettiyhteys sulla on, ootko tarkkaillu et tuleeko lossia tai katoaako paketteja matkalla? Muistaakseni mulla on ollu tuota samaa ongelmaa joissain Battlefieldeissa satunnaisesti ja tais olla BFV:n betassakin jos en väärin muista.

Tuossa jonkun toisen samanlaista ongelmaa, tuolla joku ehdotti että kokeilee komentoa: RenderDevice.RenderAheadLimit 2 (def. 3)
Uneven/Choppy running speed

Ei näytä tuo komento toimivan tässä viitosessa.
Otin uuden videon jossa on päällä noi network statistiikat:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Väsäilin portforwardingia, mutta en ainakaan vielä saanut sitä varmaankaan toimimaan vaikka staattisen IP:n laitoin ja asetuksiin sen IP ja portit..argh!
Pitänee kattoa miten tuo DMZ homma toimisi.
 
Kävi joku bugi ja ruutu oli täydellä kirkkaudella. Asetuksista kirkkaus 0% niin pystyi pelaamaan pelin loppuun. Seuraavassa pelissä oli taas normaali.

9 peliä tänään pelasin, voittoja 0/9 :kahvi: Meni sen verran jo tunteisiin että pitää tältä illalta lopettaa.
 
Siis onko toi niin, että jos on iso johto, ni viholliset saa vallattua alueet conquestissa sekunnissa?
Jos joo ni on kyllä aika tyhmää tasottamista imo.

1 voitto ja 3 häviöö. Jatkuu mihin B1 jäi.
 
Ainakin cäppää lippua nopeammin, mitä lähempänä itse lippua on. (Sori, jos on itsestäänselvyys jo)
 
Medicillä pelaamisesta olen pitänyt eniten tähän asti. Aseet eivät assaultille pärjää, mutta ovat kuitenkin ihan ok. Loadoutissa lisäksi savukranaatit ja savukranaatinheitin. Erittäin mukava nostella porukkaa, kun voi melkein aina heittää jotain suojaa ympärille. Lisäksi tuolla määrällä voi savuttaa isonkin aukean alueen ja juosta savujen läpi lipulle. Välillä oman tiimin jäsenetkin ovat tajunneet tulla perässä :D

Kannattaa laittaa testiin :tup:
 
Medicillä pelaamisesta olen pitänyt eniten tähän asti. Aseet eivät assaultille pärjää, mutta ovat kuitenkin ihan ok. Loadoutissa lisäksi savukranaatit ja savukranaatinheitin. Erittäin mukava nostella porukkaa, kun voi melkein aina heittää jotain suojaa ympärille. Lisäksi tuolla määrällä voi savuttaa isonkin aukean alueen ja juosta savujen läpi lipulle. Välillä oman tiimin jäsenetkin ovat tajunneet tulla perässä :D

Kannattaa laittaa testiin :tup:

On kyllä ollut ilo huomata miten moni medic on tajunnut noiden sivujen käytön ja käyttävät myös sitä revaukseen.
Etenki jos on useampi äijä kuollut, niin tuo on todella hyvä siinä.
 
Missä ne voittajat on kun tuntuu että kaikki on aina häviävällä puolella :D nimim. 2/10.
 
Itelläki meinas mennä tunteisiin eilen kun pelailin grand operationsia. Kaikki pelaa scouteilla ja ampuilevat toisiaan poteroista. Ite yritin medicillä tetsailla objektiiveille yksikseen ja eihän siitä mitään tullut. Lopuksi vielä operaatio bugasi ja ei loppunut koskaan. Musat soi niinkuin kohta loppuisi, tiketit / aika nollissa ja sota vain jatkui ja jatkui...
 
Onko muilla sellaista ongelmaa, että DX12 päällä FPS on alkuun hyvä, mutta heti kun alkaa tapahtumaan ruudulla, GPU ja CPU suorittimet pyörii siellä 30% - 70% välillä, eli käytännössä mahdoton pelata. Tossa yhdessä single playerin tehtävässä testasin. Krafiikat Low paitsi Mesh Ultra ja AA High). DX11 ei ole mitään ongelmia, mutta FPS taas pyörii siellä alle 100, koska CPU ja CPU pyörii vakiona siellä 60-70%

Speksit: 6700k @ 4.5ghz, GTX 980.

Että pelasin sitten DX11 tai DX12 päällä, kone käy vajailla tehoilla, ja DX12 päällä peli on käyttökelvoton..

Mikä tähä auttaa?

EDIT: Tosiaa Future Frame Rendering pois päältä tämä ongelma. Heti kun laittaa päälle niin peli käy täydellä teholla.. Pelaisin kuitenkin mielummin ilman sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Odottelisin kuitenkin näiden pyörimisongelmien kanssa sitä "virallista" julkaisua. Eikös ollut puhetta, että sillon tulisi joku isompi day 1 patchi missä olisi näitä korjailtu? Ei kuulosta kyllä hyvältä näiden fps ongelmien kanssa itseäni ajatellen, kun tänään meinasin pikkusen kokeilla ja myllynä on i7 5700HQ ja gtx 965m, eli läppärillä mennään... Noh, sittenhän se selviää miten jaksaa pyörittää. BF1 ja BFV beta pyöri 1080p kaikki lowilla kuitenkin siellä 50-70 fps, joka itselle riittää. Ainakin vielä.
 
Lukenut täysin samaa ongelmaa on ihmisillä, joilla 8700k ylikellotettuna ja 1080Ti näytönohjain sekä Battlefieldin forumilta, että Redditistä. Eli nyt ei oo kyllä kyse siitä, etteikö rauta kestä.

Tossa on joku muu vika sitten. Itse pelihän on tarkoitettu pelattavaksi seuraavaksi kahdeksi vuodeksi ainakin ja sitä myötä pelimoottori on myös tuunattu tulevaisuutta varten, eikä muutamaa sukupolvea vanhemmille SER-kamoille.
 
Onko muilla sellaista ongelmaa, että DX12 päällä FPS on alkuun hyvä, mutta heti kun alkaa tapahtumaan ruudulla, GPU ja CPU suorittimet pyörii siellä 30% - 70% välillä, eli käytännössä mahdoton pelata. Tossa yhdessä single playerin tehtävässä testasin. Krafiikat Low paitsi Mesh Ultra ja AA High). DX11 ei ole mitään ongelmia, mutta FPS taas pyörii siellä alle 100, koska CPU ja CPU pyörii vakiona siellä 60-70%

Speksit: 6700k @ 4.5ghz, GTX 980.

Että pelasin sitten DX11 tai DX12 päällä, kone käy vajailla tehoilla, ja DX12 päällä peli on käyttökelvoton..

Mikä tähä auttaa?

EDIT: Tosiaa Future Frame Rendering pois päältä tämä ongelma. Heti kun laittaa päälle niin peli käy täydellä teholla.. Pelaisin kuitenkin mielummin ilman sitä.
Mulla täysin samaa 1080Ti + 8700k setillä.
 
Vähän tarkennan tätä ongelmaa

6700k @ 4.5ghz ja ylikellotettu GTX 980.

DX11/Low:
FFR OFF. GPU ja CPU pyörii siellä 60-70%. FPS pelissä 80-110 paikasta riippuen.
FFR ON. GPU ja CPU pyörii siellä 100%. FPS pelissä todella hyvä.

DX11/Ultra:
FFR OFF. GPU ja CPU pyörii muutaman prosentin enemmän vrt Low kraffoihin. FPS pelissä 60-80 paikasta riippuen.
FFR ON. En ole ehtinyt vielä testaamaan. Katson myöhemmin.

DX12/Low:
FFR OFF. GPU ja CPU pyörii siellä 100%. FPS pelissä todella hyvä, kunnes alkaa mähinä ruudulla, jolloin GPU ja CPU hyppii aivan älyttömästi ja FPS droppailee niin ettei pysty pelaamaan.
FFR ON. Testaan myöhemmin jos tarve.

DX12/Ultra:
FFR OFF. Testaan myöhemmin jos tarve.
FFR ON. Testaan myöhemmin jos tarve.

FFR OFF ja ei ole väliä onko kraffat Low vai Ultra, FPS ero on aika pieni.
FFR OFF ja DX12 setti toimii hyvin kunnes alkaa räiskintä.

Broidilla sama prosessori ja GTX 1080. Eli tehokkaampi setti kuin mulla. Hänellä toimii peli huonommin (FFR OFF ja DX11) kuin meikäläisellä.

Kyllä nää ongelmat johtuu nyt tästä pelistä. Jotkut pystyy pelaa siedettävästi ja jopa hyvin FFR OFF asetuksella, toiset taas ei voi pelata ollenkaan näin ja pakko FFR ON.

Pätsiä odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Missä ne voittajat on kun tuntuu että kaikki on aina häviävällä puolella :D nimim. 2/10.
Itsellä taas erittäin tasaista, varmaan juuri pelin liian aggressiivisen tasapainotuksen takia, millohan siihen oli tulossa parannusta vai tuliko jo viime päivityksessä.

LWvvhwq.png

edit: Näyttääkö muilla muuten pelin sisällä time played statistiikan väärin? o_O Origin näyttää kyllä oikeaa 36h pelattua.
 
Vähän tarkennan tätä ongelmaa

Mistä päättelet että kyseessä on ongelma? FFR OFF tarkoittaa että GPU odottaa CPU:n syöttämiä freimejä laskettavaksi. Silloin GPU:n kuorma tippuu, koska CPU ei pysty syöttämään sille enempää laskettavaa. FFR ON, CPU:ta ei jäädä odottelemaan ja näyttis saadaan täydelle kuormalle, mutta inputlag kasvaa samalla hieman.
 
Itsellä taas erittäin tasaista, varmaan juuri pelin liian aggressiivisen tasapainotuksen takia, millohan siihen oli tulossa parannusta vai tuliko jo viime päivityksessä.

LWvvhwq.png

edit: Näyttääkö muilla muuten pelin sisällä time played statistiikan väärin? o_O Origin näyttää kyllä oikeaa 36h pelattua.
En edes tiennyt ettö tuolta löytyy statsit :D
Origin näyttää ajan vaikka afkit valikossa. Tuo näyttää kai sen ajan kun olet servulla. Tai näin se edellisissä on ollut.
 
Mistä päättelet että kyseessä on ongelma? FFR OFF tarkoittaa että GPU odottaa CPU:n syöttämiä freimejä laskettavaksi. Silloin GPU:n kuorma tippuu, koska CPU ei pysty syöttämään sille enempää laskettavaa. FFR ON, CPU:ta ei jäädä odottelemaan ja näyttis saadaan täydelle kuormalle, mutta inputlag kasvaa samalla hieman.

Eikös tapauksessa FFR OFF pitäisi CPU:n käyttöaste nousta lähelle sataa eikä vain 50-60% per core?

Eli siis FFR OFF / DX 11 molemmat CPU ja GPU käyvät vajailla tehoilla n. ~50-60%.

Edit: Ja tuolla ylempänä käyttäjällä WillYo 8700k prossulla samaa ongelmaa. Jos tuo olisi pelkästään prossun tehoista kiinni, pitäisi hänenkin päivittää 9900k tms., jotta FFR OFF toimisi kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tapauksessa FFR OFF pitäisi CPU:n käyttöaste nousta lähelle sataa eikä vain 50-60% per core?

Eli siis FFR OFF / DX 11 molemmat CPU ja GPU käyvät vajailla tehoilla n. ~50-60%.
PerfOverlay.drawGraph 1

Tuolla komennolla voi tarkkailla miten gpu ja cpu puskee frameja
 
Itsellä taas uusin päivitys peliin ja ajureihin korjasi tuon ffr ongelman. Nyt tuon ffr:n voi pitää pois päältä käytettäessä DX12, ilman sen suurempaa fps menetyksiä. DX11 ja 12 välillä kyllä tosin pieni ero 11 hyväksi, mutta itse otan tuon sulavamman hiiren muutaman fps:n sijaan koska vain.
 
Tässä vähän tarkempaa testailua eri asetuksista.BFV Graphics: Visual comparisons of individual settings : BattlefieldV Kannattaa kokeilla nuo recommendaatiot (alla spoilerissa). Omalla setupilla pyörii siinä 100-120 välillä fps (dx11) kun nuo asetukset käytössä ja muuten ultraa.

Edit: ja niin ehkä oleellinen tieto: Future frame rendering: on.

Significant Findings & Recommendations
  • Texture Filtering: It seems like the implementation of this on Ultra (or possibly anything other than Low) is bugged, as it ends up blurring certain textures, most noticeably ground textures. Other reports of texture blurring here and here. Recommendation: Low

  • Mesh Quality: Some objects, such as fortifications, trees, rocks and buildings don't render past a certain distance. On Low, this draw distance is lower than on Ultra. The rendering distance of player models seems to be unaffected by this setting. For example, a player hiding partially/fully behind a sandbag at a certain distance would appear as intended on Ultra, but would be fully exposed without the sandbags covering all/part of his body on Low. Higher resolution screenshot comparison. Here, there are 4 soldiers within my hipfire crosshair/ADS scope. Only 2 (and half of the 3rd soldier) are visible on Ultra, while all 4 are visible on Low. Recommendation: Low

  • Undergrowth Quality: Foliage is a lot denser on Ultra than on Low, which is very noticeable up close. Sneaky snakes who think they are safely camouflaged are more exposed than they think. Foliage draw distance seems to be dependent on Mesh Quality rather than Undergrowth Quality. Needs more thorough testing on a different map (preferably Arras). Recommendation: Low

  • ADS DoF Effect: While not having much effect when using iron sights, having this On while using optical sights applies a heavy blur filter to your peripheral vision that affects even the inner edges of your scope. You would definitely want to turn this Off to limit your tunnel vision and increase your situational awareness. PUBG forced this On at a certain point for all users to limit the advantage gained by having an Ultrawide monitor. Recommendation: Off

  • Chromatic Aberration: Probably the largest contributor to the effect of blurring at the edges of objects, along with TAA. Recommendation: Off
 
No mutta kerta se FFR toimii niinkuin sen pitäisi, miksi sitten paljon huonommat kokoonpanot saa silti samaa FPS irti kuin paremmat kokoonpanot? Siis kun se asetus on pois päältä.

Ja lueskelin, että joillakin toimii FFR OFF/DX12 niin, että cpu ja gpu käy täysillä.

Tällä hetkellä varmaan menen FFR OFF/DX11 ja kraffat low. Toki jos vähän parempaa FPS, niin renderaheadlimit 2.
 
Tässä vähän tarkempaa testailua eri asetuksista.BFV Graphics: Visual comparisons of individual settings : BattlefieldV Kannattaa kokeilla nuo recommendaatiot (alla spoilerissa). Omalla setupilla pyörii siinä 100-120 välillä fps (dx11) kun nuo asetukset käytössä ja muuten ultraa.

Edit: ja niin ehkä oleellinen tieto: Future frame rendering: on.

Significant Findings & Recommendations
  • Texture Filtering: It seems like the implementation of this on Ultra (or possibly anything other than Low) is bugged, as it ends up blurring certain textures, most noticeably ground textures. Other reports of texture blurring here and here. Recommendation: Low

  • Mesh Quality: Some objects, such as fortifications, trees, rocks and buildings don't render past a certain distance. On Low, this draw distance is lower than on Ultra. The rendering distance of player models seems to be unaffected by this setting. For example, a player hiding partially/fully behind a sandbag at a certain distance would appear as intended on Ultra, but would be fully exposed without the sandbags covering all/part of his body on Low. Higher resolution screenshot comparison. Here, there are 4 soldiers within my hipfire crosshair/ADS scope. Only 2 (and half of the 3rd soldier) are visible on Ultra, while all 4 are visible on Low. Recommendation: Low

  • Undergrowth Quality: Foliage is a lot denser on Ultra than on Low, which is very noticeable up close. Sneaky snakes who think they are safely camouflaged are more exposed than they think. Foliage draw distance seems to be dependent on Mesh Quality rather than Undergrowth Quality. Needs more thorough testing on a different map (preferably Arras). Recommendation: Low

  • ADS DoF Effect: While not having much effect when using iron sights, having this On while using optical sights applies a heavy blur filter to your peripheral vision that affects even the inner edges of your scope. You would definitely want to turn this Off to limit your tunnel vision and increase your situational awareness. PUBG forced this On at a certain point for all users to limit the advantage gained by having an Ultrawide monitor. Recommendation: Off

  • Chromatic Aberration: Probably the largest contributor to the effect of blurring at the edges of objects, along with TAA. Recommendation: Off
Olipas vähän tyhmästi tehty nuo vertailut...
mm "efects quality low vs ultra" ja sit ruudulla ei oo yhtään efectiä... Valot varjot ambient occulsion yms Ei todellakaa näy tollasessa kohdassa peliä myöskään..
Missä viipyy Nvidia tweak quide.
 
Olipas vähän tyhmästi tehty nuo vertailut...
mm "efects quality low vs ultra" ja sit ruudulla ei oo yhtään efectiä... Valot varjot ambient occulsion yms Ei todellakaa näy tollasessa kohdassa peliä myöskään..
Missä viipyy Nvidia tweak quide.
Eikö se guide ollut jo betan aikaan siellä experience softassa? Itse ainakin muistelen siellä olleen jotain
 
Hmm, nopeesti ku googlasin ni ei löydy enää bf1 tweak quidea nvidian sivuilta... onko ne lopettanu noitten tekemisen (nettisivuille)...
Sitä experiencen paskaa meinaan en koneelleni laita...
 
Viimeksi muokattu:
Ite oon pelannu vaan DX11 päällä ja huomannu, että renderahead.limit 2 on hyvä kompromissi input lagin ja fps suhteen. Pelissä ei nähtävästi toimi tuo user.cfg file pelin asennuskansioon kikka, joten laitoin Nvidia control panelista "pre rendered frames 2" bfv.exe:lle. Kannattaa kokeilla, jos ette tykkää ffr on tai off tilasta.

DX12:ta vois testata nyt kun tuli päivityskin minkä piti korjata sen toimivuutta.
 
Taas monta peliä ja vaan häviöitä. Win ratio pyöreät 0%. Tosi huono peli.
 
Moro! Uusi käyttäjä foorumilla ja heti kyselemässä tyhmiä. :)

Onko tuolla GPU Memory Restriction asetuksella mitä vaikutusta? Kummalla se kannattaa pitää?
Niin pelailen 7700k ja GTX1080 setillä.
 
Muutaman tunnin CONQUEST -moodin pelaamisen jälkeen omia mietteitä:

-Aseiden "skinit", voi jeesus mitä jonneilua.
-Joka toiseen aseeseen saa kiinni jonkin *itun teleskoopin, pahimmat ovat 4x ja sarjatuli / semiautomaatti -> maataan suojissa ja snaippaillaan kauaksi about kaikilla luokilla.
-Kartoissa jäätävä härdelli, ei mitään järkeä. Juostaan ees-taas ja käppäillään mitä lystätään, koska isot ja aavat kartat vailla edes ujoja "choke pointteja".
-Supportina jätät ammuslootan -> juuri kukaan ei käytä sitä, koska sen käyttäminen ottaa aikaa sen 2-4 sekunttia -> kaikki odottaa että heittelet niille ammo poacheja.
-Medikkinä pelatessasi tiimikaverit pelkää kuolemaa -> käyttää edes etäisesti jättämääsi mediclootaa. Mutta silti BF1:ssä molemmat lootat oli paljon paremmin toteutettu.
-Ammusten / kranujen määrän rajoittaminen = todella, todella hieno homma. Ei enää mitään tankki / panssariauto / whatever spämmishittiä.
-3D spottauksen poistaminen + teleskoopit jokaisessa aseessa = maataan kivenkoloissa ja ammuskellaan kaukaa. Parhaiten tässä pelissä pärjää kun vetää kaikki grafiikka-asetukset minimiin -> spottaat vihut 10x helpommin kuin edes HIGH -asetuksilla. Kokeilkaapa. ADHD-superjonnet pelaa grafiikat minimeillä ja tiputtaa jengiä ilman että sinulla on hajuakaan missä vihu on. Tätä grafiikoiden hyväksikäyttöä monien kiroama Bäfä 1:n 3D -spottaus tasoitti edes etäisesti.

Lisää jahka saan jonneiltua enemmän :tup:
 
Parhaiten tässä pelissä pärjää kun vetää kaikki grafiikka-asetukset minimiin -> spottaat vihut 10x helpommin kuin edes HIGH -asetuksilla. Kokeilkaapa. ADHD-superjonnet pelaa grafiikat minimeillä ja tiputtaa jengiä ilman että sinulla on hajuakaan missä vihu on. Tätä grafiikoiden hyväksikäyttöä monien kiroama Bäfä 1:n 3D -spottaus tasoitti edes etäisesti.
Tämä on kyllä ihan koko genren tyyppivika/-ominaisuus eikä rajoitu BFV:hen.

Jo Quakeworldia pelattiin parikyt vuotta sitten mipmap blurreilla, jottei turhia visuaalisia yksityiskohtia häiritsemässä oleellisia asioita ja fps maksimit. :geek:
 
Moro! Uusi käyttäjä foorumilla ja heti kyselemässä tyhmiä. :)

Onko tuolla GPU Memory Restriction asetuksella mitä vaikutusta? Kummalla se kannattaa pitää?
Niin pelailen 7700k ja GTX1080 setillä.
Saattaa aiheuttaa nykimistä jos tuon restrictionin poistaa mutta tuskin tuolla näyttiksellä. Nykiminen siis johtuu siitä kun pitää saada uutta tavaraa näyttiksen muistiin ja vanhaa ulos kun se on täynnä.
 
3d spottaus on mulle pahin syöpä mitä pelisarjaan on vuosien varrella lisätty, aivan mahtava että on vihdoin siitä päästy eroon.. Kuka tahansa voi tiputtaa niitä asetuksia jos tuntuu että siitä saa etua, eikä se ero ole läheskään niin mieletön tässä kuin monessa muussa pelissä. Peli näyttää kaiken lisäks ihan kivalta matalemmilla asetuksillakin. (mulla siis joku oma low-high sekotus sen takia että pääsee aika lähelle 144fps @ 1440p)

Jos sulla ei ole hajuakaan missä vihu on, niin sitten suosittelen vaihtamaan pelityyliä päättömästä juoksemisesta aavistuksen harkitsevampaan. Kyllä ne sniput sut kaukaa tiputtaa jos ei osaa suojassa kulkea, pelissä kuin pelissä. :)

Muutenkin tuo yhden "ongelman" korjaaminen lisäämällä vielä pahemman ongelman peliin ei nyt oikein kuulosta järkevältä.

Kuulostaa siltä että porukka on tottunut ampumaan niitä kolmioita savun läpi ja spämmimään spottausta sen sijaan että oikeasti koittasi havaita sen vihollisen, ja kokemuksen sekä nokkeluukden avustuksella ennakoida mitä vihu tekee seuraavaksi. :)
 
Kaippa tän joskus tarjouksesta ostaa. Ei näköjään oo sitä cpu:n horkkatautia mikä oli bf1:ssä.

3570k antaa tasasta 60 fps. Tietysti kovimmas tykityksessä vähä droppaa.
 
3d spottaus on mulle pahin syöpä mitä pelisarjaan on vuosien varrella lisätty, aivan mahtava että on vihdoin siitä päästy eroon.. Kuka tahansa voi tiputtaa niitä asetuksia jos tuntuu että siitä saa etua, eikä se ero ole läheskään niin mieletön tässä kuin monessa muussa pelissä. Peli näyttää kaiken lisäks ihan kivalta matalemmilla asetuksillakin. (mulla siis joku oma low-high sekotus sen takia että pääsee aika lähelle 144fps @ 1440p)

Jos sulla ei ole hajuakaan missä vihu on, niin sitten suosittelen vaihtamaan pelityyliä päättömästä juoksemisesta aavistuksen harkitsevampaan. Kyllä ne sniput sut kaukaa tiputtaa jos ei osaa suojassa kulkea, pelissä kuin pelissä. :)

Muutenkin tuo yhden "ongelman" korjaaminen lisäämällä vielä pahemman ongelman peliin ei nyt oikein kuulosta järkevältä.

Kuulostaa siltä että porukka on tottunut ampumaan niitä kolmioita savun läpi ja spämmimään spottausta sen sijaan että oikeasti koittasi havaita sen vihollisen, ja kokemuksen sekä nokkeluukden avustuksella ennakoida mitä vihu tekee seuraavaksi. :)

Niin kuin sanoin, se 3D spottaus tasotti tota grafiikoilla saatavaa etua aika hyvin. Ja kyllä, meikä tottui bäfä 1:ssä spottaamaan vihuja omille ja ampumaan muiden spottaamia. Systeemiä olisi voinut vaikka hienosäätää, esimerkiksi siten että spotting aika lyhennetään tai spottaus häviää heti kun spottaaja ei näe ko. vihua tms. Nyt se otettiin kokonaan pois ja jossain Rotterdamin kaltaisissa rauniomapeissa minimigrafiikoilla on aivan sairas etu. Vedin ujon 24-2 rundin siellä kun vähän testailin näitä idioottimaisia semiauto + 4x scope + grafiikat vex -jonnecomboja. Ja en todellakaan ole mikään taitava COD / whatever räiskintäpelaaja. Ennen BF1:stä skippasin koko bf4:n, edellinen bäfä oli 3 jota hakkasin hyvin vähän, ehkä 100h... Bäfäsarjan lisäksi en ole mitään räiskintäjonnehyppelyitä ikinä edes pelaillut.

Yksi hyvä asia pelistä lisää; Se viive kun kömmit vehiclee sisään tai siitä ulos. Enää et ole sormia napsauttamalla hajoavasta tankista ulkona vaan nyt oikeasti kömmit siitä ulos sen tuskaisen tuntuiset 2-3 sekunttia. Vitun jepa.
 
AA tykit tuntuu kyllä todella voimattomilta bf1 jälkeen

Edit. Ja on meinaa vaikea peli näin kymmenen vuoden konsolipelaamisen jälkeen:eek: tuntuu että mitään jakoa ole pärjätä tuolla kentällä, ja kovasti houkuttaisi napata ohjain käsiin ja siirtyä takaisin konsolilla pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mimmoinen etu low settings pelaajilla on tässä, ei fps puolesta vaan spottaus yms?


Itse pelaan kaikki ultralla ja nautin siitä miltä peli näyttää enkä tahtoisi laskea sen takia asetuksia.

Mitkä asetuksen helppoon spottaukseen vaikuttaa ja mille ne kannattaa laittaa jos haluaa samalle viivalle näitten competive pelaajien kanssa?

Eihän se kiva ole piilossa puskassa/heinikossa olla jos sitä ei oikeasti kaikille näy.
 
Mimmoinen etu low settings pelaajilla on tässä, ei fps puolesta vaan spottaus yms?


Itse pelaan kaikki ultralla ja nautin siitä miltä peli näyttää enkä tahtoisi laskea sen takia asetuksia.

Mitkä asetuksen helppoon spottaukseen vaikuttaa ja mille ne kannattaa laittaa jos haluaa samalle viivalle näitten competive pelaajien kanssa?

Eihän se kiva ole piilossa puskassa/heinikossa olla jos sitä ei oikeasti kaikille näy.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


En ole kyllä vielä katsonut, mut kait Jackfrags tietää mistä puhuu.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


En ole kyllä vielä katsonut, mut kait Jackfrags tietää mistä puhuu.


Heti alussa sanottiin "MORE FPS and visibly"

Ei käynyt asetuksia läpi jotka antaa pelkästään näkyvyyttä.
 
Ei käynyt asetuksia läpi jotka antaa pelkästään näkyvyyttä.
Kyllä se grafiikka-asetuksia läpi käydessään mainitsee mm. että mesh kandee olla ultra jotta näkyy vihut kaukaa.

Muuthan on lowlla lähinnä siksi, että olisi mahdollisimman selkeä kuva, jossa vähän yksityiskohtia, jotta ne oleelliset yksityiskohdat erottaa sitten nopeammin.

Mimmoinen etu low settings pelaajilla on tässä, ei fps puolesta vaan spottaus yms?
Tähänhän ei ole oikein helppoa vastausta. Kokeilemalla selviää varmasti parhaiten.


edit: itse olen pelannut BF1 aina ultra textureilla, texture filteringillä ja meshillä ja muista sitten karsinut enemmän tai vähemmän, lähinnä jotta korkeampi fps. Texturet kun on staattisia niin eivät omaan silmään häiritse vihujen havaitsemista yhtä pahasti kuin iso määrä liikkuvia efektejä ruudulla.

BF1 jälkeen tuo vihujen havaitseminen on tosiaan vähän haastavaa, mutta yllättävän nopeasti se alkaa parantua, kun aivot oppii mitä värejä tarvii haravoida kuvasta jne.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisimmät NVIDIA ajurit ja ajoin myös tuon Windows Updaten uusimman ominaisuuspävityksen. Nyt toimii DX12 kunnolla. Future Frame Rendering ei vaikuta jos käytätte DX12, eli se on vakiona asetuksella 2. Laittakaa siis render.aheadlimit 1 erikseen consolesta. Tämä asetus ei taida vain pysyä, joten se täytyy NVIDIA CP:stä forcee BFV.exelle.
 
Viimeisimmät NVIDIA ajurit ja ajoin myös tuon Windows Updaten uusimman ominaisuuspävityksen. Nyt toimii DX12 kunnolla. Future Frame Rendering ei vaikuta jos käytätte DX12, eli se on vakiona asetuksella 2. Laittakaa siis render.aheadlimit 1 erikseen consolesta. Tämä asetus ei taida vain pysyä, joten se täytyy NVIDIA CP:stä forcee BFV.exelle.
Eikö off toimi pelin valikostakaan laitettuna?
 
Eikö off toimi pelin valikostakaan laitettuna?

DX12 kanssa ei toimi. FFR on 2 oli se sitten ON/OFF. DX11 ON = 3 tai -1 ja OFF = 1

Näköjään toi arvo ei muutu pelissä vaikka laittaa NVIDIA Control Panelista tuon arvon 1.. Eikä se vissii muuta sitä pelissäkään. Tai sitten teen jotain väärin.

Pitää joka rundin alussa consolen kautta muuttaa toi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 064
Viestejä
5 061 534
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom