Battlefield V

Tälläisen videon löysin Ray tracing käytössä 2080ti ja 1080p resona:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämäkin korjaantuisi ihan sillä, että olisi commander taas käytössä joka antaisi squadeille ohjeita. Ei tästä tule mitään kun sopulit juoksee vailla päämäärä keskenään varsinkaan kun sitten kenttäsuunnittelulla ja pelimuodolla ei olla tehty selkeää linjaa siihen minne sopuleiden pitäisi mennä. BF1 operations toimi, koska ei voinut olla epäselvää mitä rundin voittamiseen tarvittiin vaikka commanderia ei ollutkaan ja jokainen näki kyllä kartasta minne toiminta sillä hetkellä painottui. Sitten taas conquest kentät oli sunniteltu sekä liput sijoitettu siten, että homma meni vähän vahingossakin yhteispeliksi.

Commander käyttöön ja lisäpisteet Commanderin käskyn suorittamista. Näin se ennenkin oli ja vähenti huomattavasti CODi pelaajien pelkkää k/d:n kyttäystä.

Saakelin taistelumarsut... pitäkää pelinne.
En usko että korjaantuisi. Commanderin pitäisi ohjeistaa jokaista squad leaderiä, jotka eivät kumminkaan noudata käskyjä. Jos leader noudattaisi käskyjä, niin yksikään hänen squadistaan ei kuitenkaan seuraisi. Lisäksi commanderin pitäisi olla oikeasti osaava pelaaja, jotta sen käskyt voi ottaa tosissaan. Aivan liian monimutkaista nyky bäfiin, kun suurimmalle osalle perus revivet tuottavat liikaa ongelmia.

Olisi toki hyvä jos lumipallossa kulkevat tiimit saisi jotenkain hajautettua. Esim. lipulta tulisi vähemmän pisteitä jos siellä on jo useampi squadi.

Viimeksi nelosessa oli commander ja se oli pelin huonoimpia ominaisuuksia.
 
Tälläisen videon löysin Ray tracing käytössä 2080ti ja 1080p resona:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Benchejä:


2160.png


"DirectX 12, a rendering mode that experiences some stuttering in Battlefield 5, something that was present even in BF1, and that the developer has been unable to completely fix."

RTX ON ei taida toimia NVLinkillä, jos joku oli juoksemassa kauppaan toisen 2080 Ti:n perään.:p
 
Mitä nyt tota testailin ni yksinpelin vois vetää 1440p kaikki täpöille ja RTX on. n. 50-90 näytti fps pyörivän, useesti kyllä alle 60.
Moninpeliin sit taas perus tryhard asetukset.
 
Taidanpa itsekkin odottaa ostamista vähintään ensimmäiseen isoon patchiin asti missä tulee rushit jne. Destinyssäkin riittää vielä tekemistä ni ei tätä ehtisi edes pelaamaan varsinkin kun ei nämä fiilikset tästä nyt niin järin positiivisia ole olleet.
 
Joo siis 2080ti on. Ilmeisesti puuttuu vielä toi windows päivitys. Se ei tullut automaatin kautta vaan nähtävästi pitää ladata käsin.

Siitähän se. FPS putosi tuonne 5-60 välille joten pitää päivittää muut osat ennekuin voi ottaa käyttöön =)
 
Aijaa, olinkohan liian hätäinen aamulla kun menin ostamaan 4 eurolla Origin Accessin että pääsen pelaamaan kymmeneksi tunniksi jos täältä olisi jotain koodeja saanut :D

Hauskaa kyllä on ja enpä keksi pahaa sanottavaa vaikka soolona vetelenkin. Ehkä eniten häiritsee että on niin paljon turhanpäiväisiä camoja aseeseen niiden attachmenttien sijasta muttei mitään gamebreakingia ole tullut vastaan. Toimii hyvin tosissaan 1440p resolla kaikki ultralla moninpelissä hieman vaatimattomallakin tietokoneella.
 
Squad revive aivan turha uudistus, helmiä sioille kun on niin kiire että vaikka seistään vieressä niin ei voi revata ja sitten matsin lopussa itketään kun on niin huono tiimi ja hävitään. Toinen ärsyttävä homma on se että jos oma kuolee ja näkee että medic on tulossa niin se on pakko vaan painaa sitä oikeaa hiirennappia että pääsee mahdollisimman pian sinne valikkoon ihmettelemään sen sijaan että medic revaisi ja säästyisi tiketti siinäkin.

Ukkojen yläpuolella näkyvä ikoni panosten tai helan tarpeesta näyttää mitä sattuu, ikoni näkyy ja juokset viemään panoksia niin kappas kun ei se niitä oikeasti tarvinnutkaan ja naps kun joku täräyttää hengen pois turhan juoksemisen takia. Ja lisää märsäämistä panoksiin liittyen, miten se panosten jakaminen voi olla supporteille niin helvetin vaikeaa? Vaikka on ne panoslaatikot lippujen lähellä niin aina se laatikko ei vaan satu olemaan siinä vieressä mutta supportti pöjöttää metrin päässä, pyydät panoksia niin mitään ei tapahdu.

Jos tunsit piston sydämessäsi tätä lukiessasi niin anna itsellesi sellaiset isälliset lämärit molemminpuolin poskia, olet ne ansainnut, aamen :D
 
Heh, lentäjät valittaa, kun ne ei nää vihollisia ja sitten kun ite scouttina spottailee vihollisia, ni potkitaan pois squadista. :D
 
Eilen pelailin pari tuntia medicinä ja ihmettelen että millä logiikalla niitä pieniä ensiapupakkauksia saa nakella? Joskus nakkaa ja joskus ei. Pitääkö kaverilla olla tarve sille pakkaukselle että sen voi nakata?
 
Eilen pelailin pari tuntia medicinä ja ihmettelen että millä logiikalla niitä pieniä ensiapupakkauksia saa nakella? Joskus nakkaa ja joskus ei. Pitääkö kaverilla olla tarve sille pakkaukselle että sen voi nakata?
Kyllä vain. Tai sitten hän on pyytänyt sitä.
 
Onko tolle Deluxe editionille mitään perusteita vai ostaako sitä vaan perus pelin? Jaksan kyllä odottaa sen 5pv.
 
Uskoisin että kun pelaajat pääsee paremmin tähän sisään niin alkaa tiimityökin toimimaan. Ensimmäiset tunnit meni ihmetellessä kun eroa BF1:een on kuitenkin aika paljon. Edellistä tuli pelattua lähemmäs 300h niin ihan heti ei uudet kuviot iskostu selkärankaan :D Toki niitä jonneja löytyy aina ketä ei tiimipelaaminen kiinnosta pätkääkään, mutta pari matsia ollut jo ihan hyviä, squad pysyy yhdessä ja kaikki revaa toisiaan kun mahdollista.
 
Onko tolle Deluxe editionille mitään perusteita vai ostaako sitä vaan perus pelin? Jaksan kyllä odottaa sen 5pv.

Ei mun mielestä.

Isoin hyöty oli betan ennakkokäyttö ja pelin ennakkokäyttö.
Eihän siitä muuta hyötyä enää ole.
Siellä on iso pino niitä assigmentteja millä saat rahaa avaamaan ulkonäkökrääsää ja valmiiksi tuli myös aika paljon.

Itse maksoin vain ennakkokäytöistä, joskin olen koukussa nyt myös assigmentteihin.
Mut nyt kun eka päivä jo tästäkin kohta ohi, ni ei ny enää ole mitään järkeä ostaa.
 
Nii nii että ei jää sitte mitään uusia aseita saamatta taikka muuta. Taidan sitte napata koodikaupasta standardin.
 
Täällä varmaan myös pöyrii enemmän "tryhard" PC pelaajia joten kysynpäs nyt noista asetuksista hieman. En vielä mennyt moninpeliin, koska en rupea kesken rundin säätää näitä, joten yksinpelissä hyvä tsekkaa nämä läpi.

STICK AIMING ACCELERATION. Mikä tähän on nyt järkevin laittaa? Tooltip mainitsee BF4 = 0 ja BF1 = 100 ja liittyy jotenkin hiiren kiihdytykseen(?). Kokeilin molempia ja en kyllä huomaa nopeasti mitään eroa. Laitoin nyt alustavasti 0, koska tykkäsin BF4 mähinästä enemmän.

UNIFORM SOLDIER AIMING on ollut mulla aina päällä, joten tässä ei vissiin poikkeusta, mutta tuo COEFFICIENT vaihtelee pelien kesken. Vakion 133%, onko tämä ok vai pitääkö muuttaa?

FOV laittakaa 90.

ADS FIELD OF VIEW. Mulla on yleensä ollut tämä päällä, mutta mitä mieltä porukka on tähän asetukseen? Jotkut sitä käyttää, jotkut laittaa pois.

FUTURE FRAME RENDERING. Jackfrags oli maininnut tästä videolla, että jos on tarpeeksi tehokasta rautaa tai laittaa kraffoja alemmaksi (FPS olisi hyvä), niin tämä kannattaa olla aina pois päältä. Jos löytyy nuhapumppu, se kannattaa laittaa päälle.
 
Eikös stick aiming vaikuta vain jos pelaa padilla?

FOV kannattaa tosiaan nostaa, oli aika helvetin pienellä oletuksena.

Future frame rendering päällä lisää input lagia mutta fps nousee. Eli jos kone jaksaa pyörittää ilman niin kannattaa pitää pois päältä.
 
FUTURE FRAME RENDERING. Jackfrags oli maininnut tästä videolla, että jos on tarpeeksi tehokasta rautaa tai laittaa kraffoja alemmaksi (FPS olisi hyvä), niin tämä kannattaa olla aina pois päältä. Jos löytyy nuhapumppu, se kannattaa laittaa päälle.

Tuo tuottaa hitusen verran input lagia, mutta devit kehottavat pitämään päällä jos on vähänkään arveluksia oman koneensa tehoista.
 
Itellä kyllä huomasi selvästi miten tähtäin "seurasi hiiren perässä" kun oli tuo future frame rendering päällä. Otin pois päältä ja oli paljon parempi.
 
Aseet tuntuu tässä kyllä hyvälle, kun on oikeata rekyyliä ja kudit menee minne tähtää aiemman RNG homman sijaan. Sen sijaan vaikea ymmärtää tuota asekategorioiden välistä balanssia. En tiedä miltä muista tuntuu mutta imo nuo assaultin aseet on ihan ylivoimaisesti monipuolisimpia ja parhaimpia. Niihin verrattuna taas noista konepistooleista on vaikea keksiä hyvää sanottavaa. Ainakin omasta mielestäni assaultin aseissa (esim. se eka sturmgewehr 1-5) on vähemmän rekyyliä, enemmän damagea, parempi tarkkuus jne kuin konepistooleissa ja jopa lähietäisyydellä käyttäisin mieluummin AR:rää. Jotenkin huvittavaa, kun esim. tuo Suomi KP potkii kuin mikäkin ja AR:t on melkein rekyylittömiä laasereita siihen verrattuna. Toivottavasti buffaavat noita konepistooleita jotenkin, vaikka lisää damagea tai vähän vähemmän rekyyliä.
 
Aseet tuntuu tässä kyllä hyvälle, kun on oikeata rekyyliä ja kudit menee minne tähtää aiemman RNG homman sijaan. Sen sijaan vaikea ymmärtää tuota asekategorioiden välistä balanssia. En tiedä miltä muista tuntuu mutta imo nuo assaultin aseet on ihan ylivoimaisesti monipuolisimpia ja parhaimpia. Niihin verrattuna taas noista konepistooleista on vaikea keksiä hyvää sanottavaa. Ainakin omasta mielestäni assaultin aseissa (esim. se eka sturmgewehr 1-5) on vähemmän rekyyliä, enemmän damagea, parempi tarkkuus jne kuin konepistooleissa ja jopa lähietäisyydellä käyttäisin mieluummin AR:rää. Jotenkin huvittavaa, kun esim. tuo Suomi KP potkii kuin mikäkin ja AR:t on melkein rekyylittömiä laasereita siihen verrattuna. Toivottavasti buffaavat noita konepistooleita jotenkin, vaikka lisää damagea tai vähän vähemmän rekyyliä.

Sen Suomi-kp:n rekyyli asettui aika kivasti kun niistä parannuksista aukesi ne rekyyliä vähentävät parannukset, ero oli huomattava.
 
Sen Suomi-kp:n rekyyli asettui aika kivasti kun niistä parannuksista aukesi ne rekyyliä vähentävät parannukset, ero oli huomattava.
Parannus on suuri joo, muttei se poista faktaa että Suomi KP:ssa on todella kova rekyyli kaikkiin muihin konepistooleihin/rynnäkkökivääreihin verrattuna. Muilla aseilla on helppo nakuttaa vaikka suoraa sarjaa parin kymmenen metrin päähän, mutta Suomi KP:lla tuosta on turha haaveilla.

Mielummin saisi kaikki aseet potkia noin paljon niin tekisi kertatulellakin jotain, mutta sekin kelpaisi että Suomi KP:n rekyyliä vähän tasattaisiin.

Todella harva tuota asetta edes käyttää. Itse käytän, koska tykkään aseesta muuten ja olen tottunut sitä käyttämään muttei se siitä silti parempaa asetta tee. MP40:llä tai EMP:llä tulee parempaa tulosta.
 
Betassa pleikalla ja xboxilla kuolin ehkä 7/10 kerrasta Steniin. Nyt tuntuu et koko versiossa lukema on 9/10.
Kuolen ihan koska vaan, niin mut tappaa Sten. Tuntuu itestä et se on ihan ylivertainen.
Ite en tykkää mistään muusta aseesta kuin ke7:sta, vaikka miten yritän totutella muita.

Assigmentteja ei ilmeisesti voi heittää päälle edelleenkään ilman servulta poistumista?
 
Sen Suomi-kp:n rekyyli asettui aika kivasti kun niistä parannuksista aukesi ne rekyyliä vähentävät parannukset, ero oli huomattava.

On tosissaan nuo kaikki parannukset jo käytössä ja rekyyli on silti älytön verrattuna muihin aseisiin. Ymmärrän, että tuo Suomi KP on suunnattu lähietäisyydelle mutta ei tuossa vaan ole järkeä, että konepistoolit potkii enemmän kuin AR:t (ja ovat muutenkin huonompia kaikessa paitsi hipfiressä). Selkeimpänä esimerkkinä tuo Suomi KP. (Huvittaa vielä, kun siinä jossain haasteessa missä tuota pitäisi käyttää kuvaillaan asetta kutakuinkin "accuracy of a rifle and capacity of a machine gun" mikä on toki tosielämässä melko totta mutta tässä pelissä kaukaa haettua.)
 
Aseet tuntuu tässä kyllä hyvälle, kun on oikeata rekyyliä ja kudit menee minne tähtää aiemman RNG homman sijaan. Sen sijaan vaikea ymmärtää tuota asekategorioiden välistä balanssia. En tiedä miltä muista tuntuu mutta imo nuo assaultin aseet on ihan ylivoimaisesti monipuolisimpia ja parhaimpia. Niihin verrattuna taas noista konepistooleista on vaikea keksiä hyvää sanottavaa. Ainakin omasta mielestäni assaultin aseissa (esim. se eka sturmgewehr 1-5) on vähemmän rekyyliä, enemmän damagea, parempi tarkkuus jne kuin konepistooleissa ja jopa lähietäisyydellä käyttäisin mieluummin AR:rää. Jotenkin huvittavaa, kun esim. tuo Suomi KP potkii kuin mikäkin ja AR:t on melkein rekyylittömiä laasereita siihen verrattuna. Toivottavasti buffaavat noita konepistooleita jotenkin, vaikka lisää damagea tai vähän vähemmän rekyyliä.
Assault on kuitenkin classeista ainoa, jolla ei ole muita tehtäviä kuin tuhota ja tappaa, joten mielestäni ihan perusteltua, että assaultilla on siihen myös kattavimmat työkalut. Jos assaultin pääaseissa ei olisi muita parempi valikoima ei se olisi assault vaan anti-tank.
Muilta löytyy kuitenkin aseita, jotka ovat joko lähietäisyydeltä tai kaukaa assaultin aseita parempia. Nuo konepistoolitkin ovat oikeasti hyviä läheltä. Medic on tosiaan nykyisellään näistä classeista kyllä ainoa, joka on käyttökelpoinen ainoastaan lähietäisyydellä. Eipä oikeastaan itsekään tule tämän takia mediciä säännöllisesti käytettyä kuin Devastationissa ja Rotterdamissa.
 
Assault on kuitenkin classeista ainoa, jolla ei ole muita tehtäviä kuin tuhota ja tappaa, joten mielestäni ihan perusteltua, että assaultilla on siihen myös kattavimmat työkalut. Jos assaultin pääaseissa ei olisi muita parempi valikoima ei se olisi assault vaan anti-tank.
Muilta löytyy kuitenkin aseita, jotka ovat joko lähietäisyydeltä tai kaukaa assaultin aseita parempia. Nuo konepistoolitkin ovat oikeasti hyviä läheltä. Medic on tosiaan nykyisellään näistä classeista kyllä ainoa, joka on käyttökelpoinen ainoastaan lähietäisyydellä. Eipä oikeastaan itsekään tule tämän takia mediciä säännöllisesti käytettyä kuin Devastationissa ja Rotterdamissa.

Niin kyllähän sen näin kuuluu ollakin. Support on antamassa tulitukea siellä assaultien ja medicien takana, eikä niiden kuulukaan olla assaultin kohdatessa voittaja.
Ongelma tässä pelissä onkin siinä, ettei kukaan pelaa kuten omaa roolia kuuluisi. Kukaan ei myöskään puolusta, joten ei ole tarvetta hyökkäykseenkään.
Silloin kaikki meneekin miten sattuu.

Operaatioissa (sekä tykkien tuhoamisessa, että sektorin valtauksessa) on ainut tilanne missä tulee puolustus/hyökkäys asetelmia. Siinäkään ei kukaan muu toimi edes osittain oikein kuin assault ja recon.

Tätä peliä olis hieno pelata, jos edes puolet omasta joukkueesta ja 3/4 squadissa yrittäisi sitä mitä kuuluisi. Vaikka olis tosi huonoja pelaajia, mutta tekis mitä kuuluu. Sillä voittaa mappeja helpohkosti.
Tässä tuntuu et vain korostuu verrattuna bf1:een jossa pystyit yksin räpeltämään. Tässä ei se toimi.

Tai ku edes joskus joku yrittäis puolustaa ja hyödyntää rakennettavia suojia..mutta ku ei..
Hyvin huomaa taas kun Deluxe pelaajat on linjoilla, niin pelataan ihan samalla tavalla kuin bf1:stä ja lopputulos on jommalle kummalle 1-0.
Sit oli yks roundi siten, että oma puoli pelasi about kuten kuuluis, vastapuoli pelasi ”bf1:stä”. Lopputulos meille 289-0.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Täytyy myöntää että hyvältä näyttää nuo pienemmät operationsit, ei niin ADHD menoa vaan taktisempaa.

Harmi vaan, että tullee myöhemmin häviämään kuten Battlefield 1:sta 40 pelaajan operationsit, joten en aio senttiäkään pistää ennenkuin näen jossain ettei poisteta.
 
Niin kyllähän sen näin kuuluu ollakin. Support on antamassa tulitukea siellä assaultien ja medicien takana, eikä niiden kuulukaan olla assaultin kohdatessa voittaja.
Noin kai, mutta toisaalta supportilla noi haulikot. Niillä tykkäsin ramboilla Rotterdamin taloissa open betassa. Aika outo yhdistelmä kun ottaa huomioon noi supportin combat rolet, eli joko suppressionia (haulikoilla lol) tai sitten just jotain tollaista repairtylsistelyä.
 
Supportin MG 34 on aika hauska ase, se pakottaa pysymään supportin roolissa koska käytännössä vaatii bipodin tai et osu edes talon seinään. Pelityyli muuttuu väkisinkin sellaiseksi että pysyttelee taustalla antamassa tulitukea.
 
Noin kai, mutta toisaalta supportilla noi haulikot. Niillä tykkäsin ramboilla Rotterdamin taloissa open betassa. Aika outo yhdistelmä kun ottaa huomioon noi supportin combat rolet, eli joko suppressionia (haulikoilla lol) tai sitten just jotain tollaista repairtylsistelyä.

Onhan siellä se rooli millä ammuttaessa spottaat vihut, kyllähän se toimii haulikollakin. Ei sen roolin kanssa korjailla tms.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 064
Viestejä
5 061 534
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom