Battlefield V

Frostbite engine nyt vaan sattuu olemaan yksi parhaista pelimoottoreista isomman pelaajamäärän fps peleihin. Miksi eivät siis käyttäisi sitä? :confused:

Henkilökohtaisesti en commanderia enää haluaisi. Nelosessa sitä kokeiltiin ja peli olisi ollut parempi ilman. Peruspelaajan taidot eivät riitä tiimipelaamiseen, niin miksi jonkun pitäisi olla ohjaamassa samassa läjässä liikkuvaa tiimiä :D

Peli kaipaisi kunnon opastusta pelaajille ja pakollisia tutoriaaleja.


On totta ettei BF1 ajoneuvot ole yhtä kovia tappokoneita kuin BF3/4, mutta kyllä yksi hyvä tankki pystyi silti pelin kääntämään. Eli rooli kaikkea muuta kuin mitätön.

Itse en kokenut ikinä BF onessa mitään hirveetä uhkaa tankeista. Ei niitä hirveesti missään näkyny/kuulunu. No en sitä tainnu pelatakkaan kun 20h, joten ehkä en vaan sattunut hyvän tankkikuskin tielle. Ite en juuri tankeilla onea pelaillu, juurikaan tuon typerän vain spawn ruudusta tapahtuvan ajoneuvoihin menon takia.

Ei varmaa olla pelattu samaa peliä? Jokaisella BF1 classilla on optimi taisteluetäisyys. Et todellakaan ammu assaultin aseilla medium matkaa pidemmälle ilman lyhyitä bursteja. Medic on ainut luokka jolla voi taistella jokaisella matkalla, mutta se on myös haastavin käyttää, koska se ei dominoi mitään matkaa. Lisäksi aseiden joukossa on kunnon skill kanuunoita, joita perus pelaaja ei hallitse yhtään, mutta parhaimmat voivat dominoida niillä.

BF 3&4 assault/medic vie melkein jokaisella matkalla ja aseet on helppoja käyttää. Kävin hetki sitten nelosta pelaamassa ja parin matsin jälkeen aseet tuntuivat laser pyssyiltä :D


Oli juu vähän jyrkästi sanottu tuo "ei mitään taitoa", mutta ainakin supportin aseiisa oli se systemi, että nappi pohjassa rekyyli pieneni. Eikö sitä sitten ollu noissa assult aseissa? Ja kyllä ne sniput oli onessa mun mielestä liian helpoksi tehty, minkä takia niitä oli ihan jumalattomasti jopa 3:n ja 4:n verrattuna. :darra:

E: Tykkäsin myös kolmosesta ja nelosesta enemmän. Se ei silti tee ykkösestä täyttä ripulia,vaikka onkin pelisarjan huonoin (tai ehkä tylsin osa).

Niin tuohan on vaan minun henk koht. kokemus Onesta. Itse kuitenkin 3:sta ja 4:sta pelasin kumpaakin satoja tunteja vs BF one joku 20h. Eli minulle se oli aika ripulia. Toki paljon on jengiä jotka Onesta tykkää, joten onhan siinä jotain pakostikkin hyvinkin tehty.

Ettei ole ihan offtopic niin, BFV aseet tuntuvat ehkä parhaimmilta koko pelisarjan aikana. Toivottavasti eivät rupea vähentämään rekyyliä yms turhaa.

Toivotaan, että eivät vähennä.
 
Viimeksi muokattu:
No ainakin supportin aseiisa oli se systemi, että nappi pohjassa rekyyli pieneni. Eikö sitä sitten ollu noissa assult aseissa? Ja kyllä ne sniput oli onessa mun mielestä liian helpoksi tehty, minkä takia niitä oli ihan jumalattomasti jopa 3:n ja 4:n verrattuna.

Itse en kokenut ikinä BF onessa mitään hirveetä uhkaa tankeista. Ei niitä hirveesti missään näkyny/kuulunu. No en sitä tainnu pelatakkaan kun 20h, joten ehkä en vaan sattunut hyvän tankkikuskin tielle. Ite en juuri tankeilla onea pelaillu, juurikaan tuon typerän vain spawn ruudusta tapahtuvan ajoneuvoihin menon takia.
Joo supportin aseissa on tuo hiukan typerä systeemi. Se ei kuitenkaan ole mitenkään selvästi nähtävissä. Millään muulla classilla tuota mekaniikkaa ei ole.
Snipujen kohdalla olet ihan oikeassa. Sweet spot mekaniikka on huono keksintö.
Kohtuu harvassa oikeasti hyvät ajoneuvo pelaajat. Omassa peliporukassa on kuitenkin useampia, jotka vetivät tankeissa tai lentokoneissa yli 50/0 matseja.

Ykkönen ei tosiaan ole joka osa alueella niin huono kuin sanotaan. Reilu 400h tuli ykköstä pelattua ja varmaan alle 10% tuosta ajasta pelasin yksin. Eli peli oli ihan OK hyvässä porukassa, mutta huono yksin.

Mutta voidaan palata keskustelemaan BFV:sta :D
 
Joo supportin aseissa on tuo hiukan typerä systeemi. Se ei kuitenkaan ole mitenkään selvästi nähtävissä. Millään muulla classilla tuota mekaniikkaa ei ole.
Snipujen kohdalla olet ihan oikeassa. Sweet spot mekaniikka on huono keksintö.
Kohtuu harvassa oikeasti hyvät ajoneuvo pelaajat. Omassa peliporukassa on kuitenkin useampia, jotka vetivät tankeissa tai lentokoneissa yli 50/0 matseja.

Ykkönen ei tosiaan ole joka osa alueella niin huono kuin sanotaan. Reilu 400h tuli ykköstä pelattua ja varmaan alle 10% tuosta ajasta pelasin yksin. Eli peli oli ihan OK hyvässä porukassa, mutta huono yksin.

Mutta voidaan palata keskustelemaan BFV:sta :D

Eiköhän se olisi jo aika... :oops:
 
Itse toivon, että seuraavassa betassa olis joku isompi mappi, missä olis enemmän vehicelejä, mutta taitaa olla aika epätodennnäköistä. Onkohan tähän tulossa mitään miehistönkuljetusajoneovoja?
 
Niin, max hz PC servuillahan on peräti 144 Hz. Tosin siinä kohtaa pelaajamäärä taisi olla rajoitettu 24. 60Hz saa jo sitten max pelaajamäärän.
60Hz on melko sopiva, ja sitä kaikki servut on missä itse pelaan.

Oli se koko BF4 CTE kuvio hieno homma, ja sen myötä nähtiin kaikenlaisia parannuksia. Tickrate toki varmaan se isoin.
Onhan se karua että aluksi se oli sen 10 Hz. :D
 
Battlenonsense on testaillu melkein jokaisen battlefieldin netcoden. Pieni yhteenveto:

Battlefield 2 & Bad Company 2 (Gunfire delay)
bf2 bfbc2.png


BF3 (10/30Hz)
BF3.png


BF1 (60/60Hz) & Incursions (120/120Hz) & BF4 (60/60Hz)
bf1 + inc + cs.png

bf4 2.png


Harmi ettei saanu tehtyä BFV betasta testejä.
 
Konsoleiden ja PC:n vastakkain asettelu vihamielisesti tai paremmuudesta kiistely on turhaa, mutta on niillä ihan erilainen tapa kontrolloida peliä ja PC:lle saa potentiaalisesti isompia karttoja sun muuta kivaa. BF 4:ssä näkyi ero viissiin jo ihan aseiden tasapainotuksessa, että miten kehittäjä lähestyi konsoliversiota ja miten PC:tä, yleensä on parempi näet tehdä tällaisessa pelissä kummatkin versiot eri tavalla. Samoin voi sanoa jostain Doomista, kun siitä tehtiin oma versio Nintendo Switchille, ettei sitä ihan samalla tavalla voi kääntää vain alennetuilla visuaaleilla tälle alustalle tehokkaammilta konsoleilta, jotka ovat aina kiinni televisiossa.

BF 3 ja 4 olivat tosiaan sellaisia rennompia räiskintöjä nekin, missä räiskiminen on rentoa, mutta liikkuminen vielä suhteellisen jäyhää ja ajoneuvoilla melko vahva läsnäolo. Minulle kelpaa aika monenlaiset pelit kunhan ne ovat uskollisia omalle tyylilleen ja kehitetään tällä periaatteella. Voin pelata ihan simulaatioitakin tai sitten todella nopeatempoisia ja rennon lennokkaita räiskintöjä kuten Titanfall 2. Battlefieldeistä kuitenkin konseptina kakkosen koko paketti komentajineen, jättimäisine kenttineen ja ajoneuvoineen kuulostaa kaikilta hauskimmalta. En tiedä komentaisinko itse, mutta mieluusti noudattaisin kyllä käskyjä.

On sääli etten ollut Battlefield 2:n aikaan vielä koko pelisarjaa pelannut ja toivon kovasti että tulisi joku uusi Battlefield samalla tyylillä tai vastaavan lainen peli toiselta kehittäjältä. Hyvinkin vanhoja yksinpelejä voin aina pelata näin nykypäivänäkin, mutta vanhempiin moninpeleihin palaaminen on hieman työlästä.

Battlefield 1 ja V jakavat lopulta eniten samaa DNA:ta keskenään, niin kuin jakoivat myös 3 ja 4 keskenänsä. 1:ssä ja V:ssä tietynlainen "konsolimaisuus" heijastuu lävitse ja porukka putoaa aika helposti. Kaikista eniten tämä näkyy karttasuunnittelussa, karttojen koossa, pelimuodoissa, sekä siinä miten ajoneuvot ovat toteutettu ja miten hahmo ylipäätän liikehtii. Tuo tuntuma on aika lennokas ainakin 4:n jälkeen ja ei oikein miellytä minua. Vastakkain asettelua erikseen ei tarvitse järjestää, mutta on selvää että rennompaa menoa, missä on aika kova tempo ja mihin on helpompi päästä sisään, arvostaa ne jotka pitävät 1:stä ja V:stä. 3 ja 4 ovat jossain edeltä mainittujen ja 2:n välimaastossa, ehkä hiukan lähempänä kuitenkin 1:stä ja V:tä, paha sanoa.

Absoluuttisesti kuitenkin haluaisin tuon 2:n tyylisen pelin, koska tiedän että nautin tuollaisesta rauhallisesta ja taktisesta sotimisesta, missä piileskelläänkin usein ja komentaja messuaa taustalla. Peukut pystyyn että tällainen vielä nähdään jossain muodossa!

Onhan meillä Arma 3 ja squad
 
Lisäks pitäis tulla se World War 3... joka siis koittaa täysin imitoida BF3/4. Saas nähdä.
 
Battlefield 1 ja V jakavat lopulta eniten samaa DNA:ta keskenään, niin kuin jakoivat myös 3 ja 4 keskenänsä. 1:ssä ja V:ssä tietynlainen "konsolimaisuus" heijastuu lävitse ja porukka putoaa aika helposti. Kaikista eniten tämä näkyy karttasuunnittelussa, karttojen koossa, miten ajoneuvot on toteutettu ja miten hahmo ylipäätän liikehtii. Tuo tuntuma on aika lennokas ainakin 4:n jälkeen ja ei oikein miellytä minua. Vastakkain asettelua erikseen ei tarvitse järjestää, mutta on selvää että rennompaa menoa, missä on aika kova tempo ja mihin on helpompi päästä sisään, arvostaa ne jotka pitävät 1:stä ja V:stä. 3 ja 4 ovat jossain edeltä mainittujen ja 2:n välimaastossa, ehkä hiukan lähempänä kuitenkin 1:stä ja V:tä, paha sanoa.
Omasta mielestä BF3 on frostbite Bäfistä nopeatempoisin ja BFV tai BF1 hidastempoisin.

Liikkumisnopedet:
BF3: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF4: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF1: kävely 3,4m/s, juoksu 6,035m/s

BF1 ja BFV on lisäksi peliä hidastavia animaatioita. BFV tempoa hidastaa myös pieni panosmäärä ja hitaat revivet.
 
Grafiikoista puheenollen, aikaisemminkin jo maininnut, mutta TAA on täyttä paskaa. Reshadella ajoin lumasharpenin päälle nii sai vähän terävyyttä peliin. En tajunnut kokeilla resolution scalea vaikka siitä mainittiinkin. On vaan kumma jos ei tähänkään keksi muuta AA metodia kuin TAA ja FXAA.

Ja tosi moni valittanut pienistä mapeista (jotkut viitaten CoDimaisuuteen) ja onhan heti launchissa tulossa ainakin pohjois afrikan tankkisota mappia minkä pitäis olla ISO. En nyt muista oliko muitten mappien koosta vielä mainintaa, mutta kyllä Beta mappeja isompia on kuitenki tulossa.
 
Grafiikoista puheenollen, aikaisemminkin jo maininnut, mutta TAA on täyttä paskaa. Reshadella ajoin lumasharpenin päälle nii sai vähän terävyyttä peliin. En tajunnut kokeilla resolution scalea vaikka siitä mainittiinkin. On vaan kumma jos ei tähänkään keksi muuta AA metodia kuin TAA ja FXAA.

Ja tosi moni valittanut pienistä mapeista (jotkut viitaten CoDimaisuuteen) ja onhan heti launchissa tulossa ainakin pohjois afrikan tankkisota mappia minkä pitäis olla ISO. En nyt muista oliko muitten mappien koosta vielä mainintaa, mutta kyllä Beta mappeja isompia on kuitenki tulossa.
Onhan tuo ihme kun betan perusteella tuomitaan, vaikkakin kyseessä on tarkoitus löytää bugit ja korjata ne ennen julkaisua. Ei betan tarkoitus varmastikaan ollut tehdä mitään kattavaa esittelyä pelistä.
 
Onhan tuo ihme kun betan perusteella tuomitaan, vaikkakin kyseessä on tarkoitus löytää bugit ja korjata ne ennen julkaisua. Ei betan tarkoitus varmastikaan ollut tehdä mitään kattavaa esittelyä pelistä.
Nimenomaan. En tiedä sitten johtuuko Steamin vallanneesta "Early access" villityksestä, mutta porukka odotti jo Alphasta valmista peliä? Sitten kitistiin kun on paska, mikään ei toimi ja ei tällästä voi julkasta vaikka Alpha buildi oli toukokuulta :facepalm: Noh, se on varmaan nykymaailma ja omasta mielestä Early Access mikä pilannu tälläsen "vanhanaikaisen" Alpha/Beta testausvaiheen.

Itse jään odottelemaan mahdollista toista betaa ja tunnustelen vielä lompakon nyörejä, koko kuvaa katsellessa kuitenki vaikuttaa minulle toimivalta mätöltä jälleen.
 
Onhan tuo ihme kun betan perusteella tuomitaan, vaikkakin kyseessä on tarkoitus löytää bugit ja korjata ne ennen julkaisua. Ei betan tarkoitus varmastikaan ollut tehdä mitään kattavaa esittelyä pelistä.
EA:n/Dicen tekemiset tuntien nämä alphat ja betat ovat puhtaasti demoja. Lopullinen peli ei tällä aikataululla tule muuttumaan merkittävästi suuntaan eikä toiseen. Tämä on nähty monta kertaa.
 
EA:n/Dicen tekemiset tuntien nämä alphat ja betat ovat puhtaasti demoja. Lopullinen peli ei tällä aikataululla tule muuttumaan merkittävästi suuntaan eikä toiseen. Tämä on nähty monta kertaa.
Itse en ainakaan tuomitse ennen julkaisua. En toki ennakkotilaa mutten tuomitsekaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Grafiikoista puheenollen, aikaisemminkin jo maininnut, mutta TAA on täyttä paskaa. Reshadella ajoin lumasharpenin päälle nii sai vähän terävyyttä peliin. En tajunnut kokeilla resolution scalea vaikka siitä mainittiinkin. On vaan kumma jos ei tähänkään keksi muuta AA metodia kuin TAA ja FXAA.

Resolution Scale kannattaa näissä aina nostaa 120%, muuten on todella "sumean" ja epätarkan näköistä. Sama oli jo nelosessa ja ykkösessä. Ainakin 1440p pelatessa ero on huomattava.
 
Eipä tarvitse tätäkään peliä ostaa julkaisussa, sen verran keskeneräiseltä beta vaikutti. Hyvä että BF1:sen pahinta ADHD-jonneilua oli saatu pykälä taaksepäin ja tiimipelille oli saatu selvästi lisää painotusta.

Ei tämä ihan toivoton yritys ole, toisaalta ykkösen jäljiltä riman ylittäminen ei ole mikään kummoinen suoritus. Jäädään odottelukannalle mikäli nämä jo aiemmin esille tuodut puutteet saataisiin pikapikaa korjattua. Siihen asti BF4 Classic modessa saa tarjota BF-annostuksen jos tarve vaatii.
 
Voi olla ihan mutua mutta eikös tuo beta ollut jotain vanhempaa buildia ja (merkittävästi) jäljessä työstettävästä versiosta? Erikoista lukea noita kommentteja betan bugisuudesta, itselläni ei hirveästi tapahtunut mitään suurempia. Kerran taisi betassa esiintyä se squad-bugi (ei pysty vaihtamaan) ja respawn-bugi (jää 9s kohdalle). Omat kokemukset betasta olivat ihan positiiviset, joskin tietysti paljon on vielä kehitettävää. En nyt kuitenkaan liian ankaraa tuomiota viitsisi tehdä täydestä pelistä itse betaan perustuen. Eiköhän tuo tule ostettua jo julkaisussa, tarjoaahan tuo oletettavasti huomattavasti parempaa vastinetta rahoille kuin esim. BF1 kiitos premium-passin puutteen.
 
3, 4 ja onea pelanneena tämä 5 on näistä kaikista erilaisin. Menty HC/classic suuntaan melko paljon ja pelin tempo hidastunut. Ei ole omasta mielestä niin ADHD menoa mitä nuo edeltävät. 4 ja onea tuli pelattua paljon ja keikuttua lähes aina top 5 omassa tiimissä. Nyt ku betaa alkoi pelaamaan niin tuntui, että pelitapaa piti muuttaa aika paljonkin, että pärjäsi. 10 h jälkeen alkoi peli sujua itselläkin. Paljon hyviä asioita tässä uudessa, mutta myös moitteita toki löytyy. Tuo, että peliä on uudistettu ei itseäni haittaa. Jos edellisiä on ikävä, niin kyllähän sieltä edelleen pelaajia löytyy. Bf4 tulee itselläkin käytyä lähes viikottain pelaamassa.

Ps. Tämä pelihän ei ole vielä valmis, ja ostoon menee itsellä, jos menee, vasta kun julkaistu ja näkee millainen tuotos tästä kehkeytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestä BF3 on frostbite Bäfistä nopeatempoisin ja BFV tai BF1 hidastempoisin.

Liikkumisnopedet:
BF3: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF4: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF1: kävely 3,4m/s, juoksu 6,035m/s

BF1 ja BFV on lisäksi peliä hidastavia animaatioita. BFV tempoa hidastaa myös pieni panosmäärä ja hitaat revivet.

Olikohan jossain vitosen ADAD -liikkumisesta mitään juttua?
Tuntuu jotenkin betan perusteella että nuo sivuttaisaskellukset on julmetun nopeat ja vielä jollain lailla jättää vastustajan animaatiota jälkeen. Tosin nettikoodi oli niin käyttökelvoton koko betan ajan ettei voine hirveitä oletuksia vielä sen perusteella vetää.

Eikös CTE aikanaan korjannut nelosesta tuon sivuttaisaskelspämmin kokonaan kuntoon, vai muistanko ihan väärin?
 
Olikohan jossain vitosen ADAD -liikkumisesta mitään juttua?

Olihan tuossa betassa ihan selvä ADAD liikkeen hidastus käytössä. Ukko tahmasi kyllä liikkeensä onneksi todella nopeasti jos koetit ADAD tehdä, mutta valitettavasti ei tainnut välittää jos teki esim nopeaa WASDWASD pyörimistä
 
Olihan tuossa betassa ihan selvä ADAD liikkeen hidastus käytössä. Ukko tahmasi kyllä liikkeensä onneksi todella nopeasti jos koetit ADAD tehdä, mutta valitettavasti ei tainnut välittää jos teki esim nopeaa WASDWASD pyörimistä

En itse tuota harrasta, joten ei tullut kokeiltua. Vastustajat vaan aika yllättävän usein tuota teki lähietäisyydellä ja silloin edes yksittäisen hitmarkkerin saaminen oli kuin lottovoitto. Johonkin se hitboxi aina tuossa tilanteessa katosi ja siihen vielä päälle joutui sietämään ihmeellistä vihumodelin skippailua.
 
Nimenomaan. En tiedä sitten johtuuko Steamin vallanneesta "Early access" villityksestä, mutta porukka odotti jo Alphasta valmista peliä? Sitten kitistiin kun on paska, mikään ei toimi ja ei tällästä voi julkasta vaikka Alpha buildi oli toukokuulta :facepalm: Noh, se on varmaan nykymaailma ja omasta mielestä Early Access mikä pilannu tälläsen "vanhanaikaisen" Alpha/Beta testausvaiheen.

Itse jään odottelemaan mahdollista toista betaa ja tunnustelen vielä lompakon nyörejä, koko kuvaa katsellessa kuitenki vaikuttaa minulle toimivalta mätöltä jälleen.
BFV betassa oli 3 pahemman luokan bugia: Critical revive bug, squadien sekoilu/peliin liittyminen ja lähialueen äänien puuttuminen välillä. On niillä ainakin hyvin aikaa korjata nuo bugit jos vertaa BF4. Sen beta oli varmaan pahemmin hajalla ja peli julkaistiin vielä saman kuukauden aikana kun beta loppui.

Olikohan jossain vitosen ADAD -liikkumisesta mitään juttua?
Tuntuu jotenkin betan perusteella että nuo sivuttaisaskellukset on julmetun nopeat ja vielä jollain lailla jättää vastustajan animaatiota jälkeen. Tosin nettikoodi oli niin käyttökelvoton koko betan ajan ettei voine hirveitä oletuksia vielä sen perusteella vetää.

Eikös CTE aikanaan korjannut nelosesta tuon sivuttaisaskelspämmin kokonaan kuntoon, vai muistanko ihan väärin?
Muistaakseni tuo on korjattu nelosesta ja ykkösestä. Tällä kertaa ovat ottaneet opiksi ja tajusivat lisätä korjauksen jo betaan.
In this Open Beta, we are taking steps to keep ADAD spam in check by adding a new “exhaust” system and we will keep tuning it moving forward alongside some adjustments to animations. Our goal is to improve the tracking of soldiers in combat while retaining a high degree of movement responsiveness to ensure that players always feel in control.

"Added an “anti-ADAD spam” system based on the amount of direction changes done by the player in real time, this will gradually lower the accelerations of the player after two quick consecutive direction changes but will not impact the general movements when the player is normally moving around in the world."

Levelcapilta iha hyvä video:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Enemmän panoksia, nopeampi bleed out ja paremmin näkyvät vihulaiset :facepalm:
 
En kokenut kyllä lainkaan ongelmia vihujen tunnistamisessa, vaikka onkin BF4:ssä se nelinumeroinen määrä softcore tunteja.
Ei jatkoon multa tuo idea, vaikka voisi kuvitella että juuri mun kaltainen sitä kaipaisi.

Bleed out, en tiedä. En kokenut överipitkäksi.

Panoksista, siinä haluaisin vähän lisää. En nyt tarkoita sitä, että pitäisi olla kammo määrät.
Olikohan se muuten Battle(non)sense joka ehdotti että voisi olla perk millä saa spawniin enemmän. Ideana että sillä on toki jokin miinus myös.
 
Toi pelimekaniikka, johon omasta mielestäni ei ole tarpeeksi puututtu on toi aseiden upgrade systeemi. Upgrade, upgrade, upgrade aseelle. Sen jälkeen ei mitään. Aikaisemmissa osissa, lähinnä bf4, tuli kokeiltua paljon eri piippu, kahva ja tähtäinyhdistelmiä.. Itsellä se fiilis siitä, et oikealla yhdistelmällä omalla pelityylillä vois peitota vihollisen oli jännää. Tämä aspekti pelistä on riisuttu ihan täysin. Ei ole mitään syytä hinkata tunteja toisensa jälkeen kun se edistymisen tunne puuttuu kokonaan. Ja en, en todellakaan halua avata mitään skinejä aseille.
 
Mielestäni vihut näkyi nyt ihan tarpeeksi hyvin. Ei tarttis helpottaa ollenkaan.

Samoten toi ammusmäärä.. Sehän pani miettimään, että spawnaatko kaverin selkään vähemmillä panoksilla vai baseen tai ammo -ja healthboxin viereen jollain saat heti täyden loadin.

Jonnet ei vaan opetellu pelaamaan ja itkun takia sit DICE nöyrtyy.. :(
 
Joku noita pointteja ja tulevia/pending muutoksia olikin listannut redditissä tai jossain tuossa joku aika sitten.

Kuvat poistettu, en osaa käyttää intternet.

Ja tuosta leveldäpin videosta: Mikäköhän ihmeen crusade lvlcäpillä on tällä kertaa manual leaningiä vastaan?
 
Viimeksi muokattu:
Joku noita pointteja ja tulevia/pending muttoksia olikin listannut redditissä tai jossain tuossa joku aika sitten.

6QrEfNI.jpg


T31U5kG.jpg


7WoHZZ3.jpg

Ja tuosta leveldäpin videosta: Mikäköhän ihmeen crusade lvlcäpillä on tällä kertaa manual leaningiä vastaan?
Siinä ilman SSL:ää samat kuvat, niin näkyy kaikille muille. :)

6QrEfNI.jpg


T31U5kG.jpg


7WoHZZ3.jpg
 
Tuossa vielä jotain parhaita pätkiä mitä tuli kuvattua betan aikana. Katsokoon ketä kiinnostaa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Parista pätkästä puuttuu äänet, koska shadowplay ei tykkää äänilähteen vaihtamisesta kesken pelin.
 
Tuossa vielä jotain parhaita pätkiä mitä tuli kuvattua betan aikana. Katsokoon ketä kiinnostaa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Parista pätkästä puuttuu äänet, koska shadowplay ei tykkää äänilähteen vaihtamisesta kesken pelin.
Herra isä, että tuossa ruudulla on värikästä kilkettä ja tavaraa. Vai onko tuo joku 720p jossa ylisuuri hudi?
 
No eipä siinä nyt niin kauheasti mitään maagista ruudulla näy, joten ei siinä silleen mitään rampauta.
 
Katselin tuossa suosituksia kokoonpanon suhteen:

"Battlefield 5 Recommended Requirements
  • CPU: Intel Core i7 4790 / AMD Ryzen 3 1300X or equivalent
  • CPU SPEED: Info
  • RAM: 12 GB
  • OS: 64-bit Windows 10
  • VIDEO CARD: DirectX 11.1 Compatible video card 4GB AMD Radeon RX 480 / 3GB NVIDIA GeForce GTX 1060)
  • SOUND CARD: Yes
  • FREE DISK SPACE: 50 GB"

Itsellä i5 2500k prosessori, niin katsoin youtubesta, että pitäisi riittää ihan hyvin tämän pelailuun.
Epäselväksi on jäänyt, että riittäisikö prosessorin kaveriksi gtx 1060 vai onko esim 1070TI tavallaan liian tehokas tuolle prosessorille tähän peliin?

Edit: Itseasissa ilmeisesti i5 2500k on ihan hyvä vielä tänäkin päivänä ja 1070TI ei ole liian hyvä ko. prosessorille. :

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
1080p 60hz näytöllä toi 1060 riittänee ihan hyvin. Jos asetuksia laskee niin jopa 1080p 100hz+ näytöllekin ehkä riittää. Itse pelailin tota betaa 1060:llä 1440p 144hz näytöllä ja kun laskin grafiikka asetukset ihan sumuksi, resolution scale 70-80, niin sinne 100fps tuntumaan päästiin.

Itsellä kyllä aiemman koneen 2500k:lla dipattiin prosessorin takia jo BF1:ssä 50fps tuntumaan välillä. Kuvittelisin että BFV on vaativampi prossulle, mutta varmaksi en osaa sanoa.
 
Itsellä 6600K @ 4,6GH ja 1070Ti, 144hz näytöllä aika tuskaa ollut BF1 loppuaikoina ja sama BF V kanssa. Prossu huutaa 100% kokoajan ja näytönohjaimen usage pyörii 40-70% alueella. Asetuksia värkkäämällä ja tweakkaamalla saanut suht sulavan pelikokemuksen aikaiseksi, mutta vähän syö kyllä miestä ku näyttis ei pääse loistamaan. Kesimääräsesti aika hyvin 100fps ja päälle, mutta esim Narvik C-flagi taistelut tuntuivat tahmaavan joka kerta 60fps tienoilla. I7:aa tässä katsellut, mutta jäänyt vielä haaveeksi, pitäisi parantaa huomattavasti sulavuutta vaikka vain threadit tuplaantuu.
 
Mielenkiintoista sanoa 60fps tahmaamiseksi...
Kun se droppaa sieltä 100 päältä -> 60 ja syynä prossupullonkaula niin se on tahmaista :D Kyllä varmaan 60fps jos lukitsis nii ei huomais nii pahasti mutta siinä taas ei ole mitään järkeä.
 
Juu kyllä se yllättävän tahmaiselta tuntuu kun silmä on tottunut 90fps+ sulavuuteen. Kun taas pelaa sillä 60hz monitorilla pidempään niin ei tunnu tahmaiselta. Tottumusjuttu.
 
Juu kyllä se yllättävän tahmaiselta tuntuu kun silmä on tottunut 90fps+ sulavuuteen. Kun taas pelaa sillä 60hz monitorilla pidempään niin ei tunnu tahmaiselta. Tottumusjuttu.

Joo jännä kyllä miten nopeasti sitä tottuu korkeampiin hertseihin. Ite muutaman kuukauden pelas 120hz ja nyt liitännällis teknisistä syistä olen jumissa @60hz niin kylläpä tökkii kuva, mutta taas pikku hiljaa siihen tuntuu tottuvan.
 
Itsellä kyllä aiemman koneen 2500k:lla dipattiin prosessorin takia jo BF1:ssä 50fps tuntumaan välillä. Kuvittelisin että BFV on vaativampi prossulle, mutta varmaksi en osaa sanoa.


Joo,

Tätä tapahtui BF1:ssä että freimit dippas välillä 50fps:n paikkeille i5 prossulla. Mullakin oli gtx 1080 niin tuntui tosissaan, että jää kortti vähän paitsioon kun prossu ei hanskaa hommiaan. No vaihdoin i7 4790k ja ongelma korjaantui tuolla. Tosin näitä kummallisia korkeista freimeistä dippauksia tapahtuu edelleen BF1:ssä vaikka nyt ei mennäkkään alle 60fps:n ja tuon freimien droppaus stutteroinnin kyllä tuntee ihan 60Hz näytölläkin. Taitaa olla ihan enginen ominaisuuksia tuo ja sitä ei olla saatu BF1:ssä korjattua.

BF V:n betassa en taas huomannut, että vastaavaa olisi tapahtunu i7 4790k prossun kanssa. Eli ilmeisesti jotain ollaan saatu korjattua/parannettua.
 
Vähän vaikuttaa siltä, että Beta 2 tulee vasta 20.11.2018... pitkältä tuntuu odotus.
 
Njaahas, sitä vähän suunnitellaan dicellä taas ojaan pakittamista. Toivottavasti keksivät jonkin järkevämmän tavan solttujen näkyvyyden parantamiseen, koska tämä BF3 art direction -idea tuntuu aika lailla puhtaasti pirulliselta rölläykseltä.

oNI0mXW.gif
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 212
Viestejä
5 066 384
Jäsenet
81 043
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom