Battlefield 1:ssä on edelleen kuulemma vaikea päästä pelaamaan samalle serverille kavereiden kanssa. Julkaisusta 2 vuotta
En tiedä onko ongelma yhtä paha BF1:ssä kuin tässä betassa, mutta edelleen tästä ongelmasta valitetaan silloin tällöin BF1 redditissä.
Bf1:ssä on varmaan 6-7 eri tapaa päästä pelaamaan kaverin peliin. Niistä toimii 0-1. Mutta aina kun pääsee, pääsee kyllä samaan squadiin ongelmitta. Tuo on todella ärsyttävä systeemi.
BF V:ssä squad leader heittää pelin servulle, kaikilla lähtee automaattisesti lataamaan peliin ja toimii todella hyvin ainakin pleikalla.
Lisäksi jos olen jo pelissä, kaveri voi itse tai mun kutsusta liittyä squadiin, jolloin peli näyttää heti kaverin mun squadiin, eli varaa slottia siellä. Ei enää ongelmaa et squad ois täynnä.
Jos haluaa pelistä pois, voi lähteä squadin kanssa yhdessä, eikä jokainen yksin.
Meh,
- Kenttien koko/suunnittelu sekä lippujen paikat conquestissa. Rotterdam tuntui välillä tyhjältä ja lähinnä näkyi yksittäisiä sotilaita jossain. Kunnon mähinöitä ei oikein päässyt syntymään. BF3:ssa conquest - kentät oli paljon paremmin suuniteltu koska peli "eteni" käytännössä ja sota tiivistyi yleensä johonkin kohtaan. Nyt pelaaminen oli lipulta toiselle juoksemista pitkin karttaa. Narvik taas suosi aivan liikaa snipereitä eikä kentällä juuri ketään muita ollutkaan. Tässäkin sota oli "levällään" pitkin kenttää.
- Tämä toinen pelimuoto vaikutti typerältä. Siinä ei tapahtunut mitään ja vaikka pidettävät paikat oli linjassa niin silti sota oli levällään. Itse tykkäsin kovasti BF1 operations - pelimuodosta, BF3 rushista ja BF4 pommin viemisestä.
Toiset valittaa kenttien olevan liian isoja, eikä näe vihuja. Toiset valittaa miten pieniä nää kentät on.
Esim Rotterdamissa koko kartta on suunniteltu sen mukaan, että ne linnoitetaan ja puolustetaan. A, D ja E lipuilla on ihan jatkuvasti kovat sodat käynnissä ja ei tule tylsää hetkeä vaikka olisi koko pelin samassa paikassa. C-lippu on ihan huikea rakentaa umpeen, mutta sen vuoksi sinne on myös lähes mahdoton mennä ja harva jaksaa sinne hyökätä. B lippua taas ei voi rakentaa, joten avonaisuiden vuoksi siellä on aina lyhyet taistelut.
Ne kerrat kun servulla on rakentajia, ei peli ole juoksua lipulta toiselle. Mutta eilen open betan auettua kukaan ei tehny mitään järkevää, kaikki oli avonaisena rakentamatta ja vain lyhyitä taisteluita siellä täällä. Peliä on pelattava BF V tyyliin, ei BF1 tyyppisesti.
Narvik vähän sama homma. Siellä B ja D lippujen linnoitus ja puolustus on sellaista, että koko pelin läpi on useiden sotilaiden kahinat. Toinen on siellä toisella reunalla onko C ja E liput.
A ja F jää tässäkin ulkopuolisiksi, mutta ei noissa kuulu säntäillä ees taas.
Operaatioissa taas se tykkien räjäytys on sitä vanhaa kunnon operaatio meininkiä, mutta sen jälkeen toisena päivänä hyökkääjällä on liian pitkä matka spawnin jälkeen, jolloin se hajaantuu.