Battlefield V

Squad leaderit voi tilailla ansaitsemillaan squadi-pisteillä. B:stä aukeaa namiska mistä voi tilata tarviketta kunhan on squad leaderi.

No ei ihme, että porukka hyppi squadista pois kun eivät olleetkaan leadereita.
Kiitos, selvennyksestä.

Battlefield 1:ssä on edelleen kuulemma vaikea päästä pelaamaan samalle serverille kavereiden kanssa. Julkaisusta 2 vuotta :tup:

En tiedä onko ongelma yhtä paha BF1:ssä kuin tässä betassa, mutta edelleen tästä ongelmasta valitetaan silloin tällöin BF1 redditissä.

Bf1:ssä on varmaan 6-7 eri tapaa päästä pelaamaan kaverin peliin. Niistä toimii 0-1. Mutta aina kun pääsee, pääsee kyllä samaan squadiin ongelmitta. Tuo on todella ärsyttävä systeemi.

BF V:ssä squad leader heittää pelin servulle, kaikilla lähtee automaattisesti lataamaan peliin ja toimii todella hyvin ainakin pleikalla.

Lisäksi jos olen jo pelissä, kaveri voi itse tai mun kutsusta liittyä squadiin, jolloin peli näyttää heti kaverin mun squadiin, eli varaa slottia siellä. Ei enää ongelmaa et squad ois täynnä.

Jos haluaa pelistä pois, voi lähteä squadin kanssa yhdessä, eikä jokainen yksin.

Meh,

- Kenttien koko/suunnittelu sekä lippujen paikat conquestissa. Rotterdam tuntui välillä tyhjältä ja lähinnä näkyi yksittäisiä sotilaita jossain. Kunnon mähinöitä ei oikein päässyt syntymään. BF3:ssa conquest - kentät oli paljon paremmin suuniteltu koska peli "eteni" käytännössä ja sota tiivistyi yleensä johonkin kohtaan. Nyt pelaaminen oli lipulta toiselle juoksemista pitkin karttaa. Narvik taas suosi aivan liikaa snipereitä eikä kentällä juuri ketään muita ollutkaan. Tässäkin sota oli "levällään" pitkin kenttää.

- Tämä toinen pelimuoto vaikutti typerältä. Siinä ei tapahtunut mitään ja vaikka pidettävät paikat oli linjassa niin silti sota oli levällään. Itse tykkäsin kovasti BF1 operations - pelimuodosta, BF3 rushista ja BF4 pommin viemisestä.

Toiset valittaa kenttien olevan liian isoja, eikä näe vihuja. Toiset valittaa miten pieniä nää kentät on.

Esim Rotterdamissa koko kartta on suunniteltu sen mukaan, että ne linnoitetaan ja puolustetaan. A, D ja E lipuilla on ihan jatkuvasti kovat sodat käynnissä ja ei tule tylsää hetkeä vaikka olisi koko pelin samassa paikassa. C-lippu on ihan huikea rakentaa umpeen, mutta sen vuoksi sinne on myös lähes mahdoton mennä ja harva jaksaa sinne hyökätä. B lippua taas ei voi rakentaa, joten avonaisuiden vuoksi siellä on aina lyhyet taistelut.

Ne kerrat kun servulla on rakentajia, ei peli ole juoksua lipulta toiselle. Mutta eilen open betan auettua kukaan ei tehny mitään järkevää, kaikki oli avonaisena rakentamatta ja vain lyhyitä taisteluita siellä täällä. Peliä on pelattava BF V tyyliin, ei BF1 tyyppisesti.

Narvik vähän sama homma. Siellä B ja D lippujen linnoitus ja puolustus on sellaista, että koko pelin läpi on useiden sotilaiden kahinat. Toinen on siellä toisella reunalla onko C ja E liput.
A ja F jää tässäkin ulkopuolisiksi, mutta ei noissa kuulu säntäillä ees taas.

Operaatioissa taas se tykkien räjäytys on sitä vanhaa kunnon operaatio meininkiä, mutta sen jälkeen toisena päivänä hyökkääjällä on liian pitkä matka spawnin jälkeen, jolloin se hajaantuu.

No ei ihme, että porukka hyppi squadista pois kun eivät olleetkaan leadereita.
Kiitos, selvennyksestä.

Ite oon kyllä päässy useimmissa peleissä squad leaderiks ihan vaan request orderilla ja kun sitä ei hetkeen tule niin saa ylennyksen ;)

Toiset valittaa kenttien olevan liian isoja, eikä näe vihuja. Toiset valittaa miten pieniä nää kentät on.

Esim Rotterdamissa koko kartta on suunniteltu sen mukaan, että ne linnoitetaan ja puolustetaan. A, D ja E lipuilla on ihan jatkuvasti kovat sodat käynnissä ja ei tule tylsää hetkeä vaikka olisi koko pelin samassa paikassa. C-lippu on ihan huikea rakentaa umpeen, mutta sen vuoksi sinne on myös lähes mahdoton mennä ja harva jaksaa sinne hyökätä. B lippua taas ei voi rakentaa, joten avonaisuiden vuoksi siellä on aina lyhyet taistelut.

Ne kerrat kun servulla on rakentajia, ei peli ole juoksua lipulta toiselle. Mutta eilen open betan auettua kukaan ei tehny mitään järkevää, kaikki oli avonaisena rakentamatta ja vain lyhyitä taisteluita siellä täällä. Peliä on pelattava BF V tyyliin, ei BF1 tyyppisesti.

Narvik vähän sama homma. Siellä B ja D lippujen linnoitus ja puolustus on sellaista, että koko pelin läpi on useiden sotilaiden kahinat. Toinen on siellä toisella reunalla onko C ja E liput.
A ja F jää tässäkin ulkopuolisiksi, mutta ei noissa kuulu säntäillä ees taas.

Operaatioissa taas se tykkien räjäytys on sitä vanhaa kunnon operaatio meininkiä, mutta sen jälkeen toisena päivänä hyökkääjällä on liian pitkä matka spawnin jälkeen, jolloin se hajaantuu.

Ok,

Se voi joo olla ettei kellään oikein ollut hajua mitä pelissä pitäisi tehdä ja siksi pelaaminen oli ankeaa. Eikös supportilla pitänyt pystyä rakentamaan?
Itse olisin halunnut eilen rakennella, muta ei tullut niitä harmaita rakentelukohtia mihinkään mitä olen jostain videoista nähnyt.

Operaatiossa varmaan tulin peliin juuri kesken toisen päivän kun tuntui niin sekavalta.

Pitää pelata joskus lisää jos jaksaa.

Ok,

Se voi joo olla ettei kellään oikein ollut hajua mitä pelissä pitäisi tehdä ja siksi pelaaminen oli ankeaa. Eikös supportilla pitänyt pystyä rakentamaan?
Itse olisin halunnut eilen rakennella, muta ei tullut niitä harmaita rakentelukohtia mihinkään mitä olen jostain videoista nähnyt.

Operaatiossa varmaan tulin peliin juuri kesken toisen päivän kun tuntui niin sekavalta.

Pitää pelata joskus lisää jos jaksaa.

Kaikilla classeilla pystyy rakentamaan. Ne rakennuspaikat tulee esiin kun ottaa T:stä työkalun käteen. Supportti toki rakentaa nopeammin ja sillä voi rakentaa erikoisempia juttuja.

Kaikilla classeilla pystyy rakentamaan. Ne rakennuspaikat tulee esiin kun ottaa T:stä työkalun käteen. Supportti toki rakentaa nopeammin ja sillä voi rakentaa erikoisempia juttuja.

Tänks!

hehe, kuten huomaa olen ollut pelissä pihalla kuin lumiukko.

Omasta mielestäni erittäin tervetulleita tällaiset isommat kaupunkikartat. Ei tule sitä samaa tunkkaista nade spammiä mitä esim. BF1 64 pelaajan Amiensissa. Rotterdamin skaala muistuttaa enemmän BF2:n mappeja.

Vikkelät vehiclet sopisi isompiin mappeihin hyvin. Tähän mennessä vehiclet olleet pettymys. Telaketjumopokaan ei ole erityisen ketterä ja vaikka siihen voi liimata dynyä niin ei sillä kyllä vihujen lähelle pääse ennenkuin on jo tullut ammutuksi, saatika että ehtisi vielä räjäyttää pommit kaikkien noiden animaatioiden jälkeen.

Omasta mielestäni erittäin tervetulleita tällaiset isommat kaupunkikartat. Ei tule sitä samaa tunkkaista nade spammiä mitä esim. BF1 64 pelaajan Amiensissa. Rotterdamin skaala muistuttaa enemmän BF2:n mappeja.

Vikkelät vehiclet sopisi isompiin mappeihin hyvin. Tähän mennessä vehiclet olleet pettymys. Telaketjumopokaan ei ole erityisen ketterä ja vaikka siihen voi liimata dynyä niin ei sillä kyllä vihujen lähelle pääse ennenkuin on jo tullut ammutuksi, saatika että ehtisi vielä räjäyttää pommit kaikkien noiden animaatioiden jälkeen.

Etenkin tankit on aika perseestä. Se on ihan hyvä että torni ei käänny sekunnissa 360 astetta mutta kun se on kaukaakin ihan perseestä kun ne tykin ammukset on hitaita ja putoaa ihan saatanasti. Oikeasti kuitenki tigerin ammus lähti about sen 1000 metriä sekunnissa ja silläkin pystyi ampumaan kilometriin tarkasti. Läheltä tankki ei kuitenkaan voi hirveesti useempaa AT heppua vastaan niin ois ihan hyvä että sillä vois edes kauempaa ampua järkevästi...

kun ne tykin ammukset on hitaita ja putoaa ihan saatanasti. Oikeasti kuitenki tigerin ammus lähti about sen 1000 metriä sekunnissa ja silläkin pystyi ampumaan kilometriin tarkasti.
Mikäli tankkien ammukset olisivat realistisia, lähtisi tankki dueleista viimeinenkin taitoon perustuva osuus. Itsehän ottaisin tähän mielelläni BF1942 aikaisen ammuntamallin, siinä vasta roikkoja ammuttiinkin, ja taitokatto todella korkea. Huvittavasti nimenomaan tiikerillä oli eniten kaaressa lentävä ammus.

Oli muuten eilen illalla Aasialaisia naisia squadillinen Norjassa.
Eihän tuolla mitään väliä ole, mutta täytyy sanoa, että ekaa kertaa kun ko. tilanne tuli eteen niin himpusti ehkä huvitti ja taisin jopa hieman hymähtää sekä 0.5 sekunttia miettiä kenen puolella nämä sotilaat oikein taisteli.

Toki olen sovinisti, rasisti ja muutenkin ymmärtämätön juntti niin eihän minulta voi muullaista reaktiota odottaakkaan.
No seuraavalla kerralla kun tulee vastaan sama tilanne niin reaktioni ei ole noin ylitse ampuva vaan osaan pitää tunteeni kurissa ja vain hyväksyä asian ilman kyseenalaistamista, kuten minun kuuluukin.

Eipä muuten noita hahmoja oikeastaan erota kuin henkiin herteltäessä.
Normi pelissä en ehdi katsellaan edes ihonväriä, saati sukupuolta.

Taisin mennä johonkin squadi - valikkoon niin siellä oli, mutta kuten sanottu. Olen jo päässyt yli tästä järkytyksestä. Olen pahoillani tästä huomiosta. En huomioi jatkossa.

Taisin mennä johonkin squadi - valikkoon niin siellä oli, mutta kuten sanottu. Olen jo päässyt yli tästä järkytyksestä. Olen pahoillani tästä huomiosta. En huomioi jatkossa.

Ei ollu sulle mitenkään negatiiviseksi tarkoitettu kommentti. En itsekään niiden läsnäoloa ymmärrä. Tuli vaan kommentistasi koko asia mieleen, josta tajusin ettei ole mun osalta ollut kyllä kovin isossa roolissa nuo hahmot.

Etenkin tankit on aika perseestä. Se on ihan hyvä että torni ei käänny sekunnissa 360 astetta mutta kun se on kaukaakin ihan perseestä kun ne tykin ammukset on hitaita ja putoaa ihan saatanasti. Oikeasti kuitenki tigerin ammus lähti about sen 1000 metriä sekunnissa ja silläkin pystyi ampumaan kilometriin tarkasti. Läheltä tankki ei kuitenkaan voi hirveesti useempaa AT heppua vastaan niin ois ihan hyvä että sillä vois edes kauempaa ampua järkevästi...

Olen tehnyt havaintoja pelistä että nuo voimasuhteet joiltain osin ei ole balanssissa. Nimenomaan tuo tankki. Sillä ei pysty ampumaan tarkasti kauemmas niin kuin esim. BF1.
Sen telaketjumopon rinnalla voisi olla ihan tavan sivuvaunu zundappi kuten BF1:ssäkin.

Muutoinkin balanssit aseiden kanssa vaatii hieman muutoksia ja korjauksia. Ihme tuuri luodeilla aseella kuin aseella voi snipailla kauempana olevia mutta sitten esim. MG-42 joka pitäisi olla tehokas kauemmaksikin niin sillä ei kyllä saa hengiltä mitään jos on vähänkin kauempana tai täytyy alkaa sihtailemaan. Podin kanssa tai ilman.. yhtä hankalaa se on.

Jösses. Täähän toimii paremmin mitä BF1 tällä vanhalla sotaratsulla ja näyttääkin paremmalta. Ehkäpä ne on viilaillut vähän konepellin alla eikä jäänyt vain pintapuoliseksi päivitykseksi. Tempo on hieman hidastunut mitä aiemmissa peleissä, mikä on ehkä ihan hyvä vaan, kaikki tuntuu aavistuksen verran tahmeammalta, mutta rajoittaapahan sekin hieman ADHD-heilumista. So far, tykkään.

Mutta nuo varusteet pistävät kyllä silmiin. Hieman hölmön näköistä, kun joka toisella jantterilla on joku radiokapistus selässä ja assaulteilla jostain syystä pilottimaskit tai mitälie. Tai sitten hahmoilla on paljas pää, myssy tai joku muu ihmelakki. Miksei yksikään pelihahmo voi näyttää kunnon sotilaalta perinteisellä univormulla ja kypärä päässä varustettuna?

Näköjään voi jäähä jumiin, hyppäsin ikkunasta ulos ja johonkin katylyhdyn väliin..seinälamppu.

Mutta nuo varusteet pistävät kyllä silmiin. Hieman hölmön näköistä, kun joka toisella jantterilla on joku radiokapistus selässä ja assaulteilla jostain syystä pilottimaskit tai mitälie. Tai sitten hahmoilla on paljas pää, myssy tai joku muu ihmelakki. Miksei yksikään pelihahmo voi näyttää kunnon sotilaalta perinteisellä univormulla ja kypärä päässä varustettuna?
Ja miksi britti sotilaalla on stg 44 palvelusaseena?

Muuten kyllä peli on positiivinen yllätys.

Sellaista bugia tuntuu olevan, ettei supporttina aina toi jäbä heitäkkään noita panospatukoita, välähtää vain tossa oikealla alakulmassa se inventaario siinä panospatukan kohdalla mutta ei se mitään heitä. Välillä toimii, välillä ei :c

No tässä nyt sentään voi joustaa, kun kyseessä ei ole mikään Red Orchestra tai milsim. Asevalikoimalla on sentään oikeasti jonkunlainen vaikutus pelikokemukseen ja rajattu valikoima vaikuttaisi monella negatiivisesti. Siten siis kaikkien aseiden käytössä ololle kaikilla puolilla on pelattavuuden kannalta jonkunlainen perustelu. Kustomisaatiolla ei tälläisessä pelissä sen sijaan ole mitään vaikutusta itse pelattavuuteen, kun se ulkonäkö ei mitenkään vaikuta pelaamiseen tai pelattavuuteen. En edes ymmärrä tuota pelihahmon kustomisaation hehkutusta, kun eihän tässä pelissä edes näe itseään toisin kuin noissa PUBG/Fortnite, joissa voi pelata 3rd personissa. Ja kustomisaationkin voisi kyllä toteuttaa järkevämmin ja aidomman oloisesti mutta jostain syystä se nyt on vedetty ihan överiksi (todennäköisesti oletetaan, että se tuottaa enemmän rahaa).

Viimeksi muokattu:
Sellaista bugia tuntuu olevan, ettei supporttina aina toi jäbä heitäkkään noita panospatukoita, välähtää vain tossa oikealla alakulmassa se inventaario siinä panospatukan kohdalla mutta ei se mitään heitä. Välillä toimii, välillä ei :c
Saman huomannut medicillä ja olen tullut siihen tulokseen, että patukat ei lennä jos kohteella ei ole ammuksille/helapäkille tarvetta. Voin olla väärässäkin, mutta väittäisin että tästä se johtuu. Hieman ärsyttävää kyllä kun joutuu kokeilemaan, että maistuuko päkki ja aina ei maistu. Saisi tuo animaatio alkaa vasta siinä vaiheessa jos kaveri päkin oikeasti kykenee ottamaan vastaan. Joku indikaattori, että kaverilla on paukut/helat täynnä olisi myös hyvä.

Toi on muutenkin vähän hölmöä kun kaikki tietty säästävät sitä V1 rakettia varten ja sitten matsin lopussa about samaan aikaan pörisee koko ajan :D

Mää tähtääs V1:stä kortteliin... eikös oikeesti sakuilla ollu vaikeuksia osua sillä mihinkään, sentäs Lontoon kokoiseen maaliin osu joten kuten?:darra:

Olisi nyt edes joku tykistö- tai raketti-isku (onko ne erikseen?)

Muuten kyllä peli on positiivinen yllätys.

Enemmin näin kun että jengi stackkaa Axiksen puolelle koska STG44, Kar98k ja muut kivat aseet. Vanhemmissa moninpeleissä aina jos oli britit vs axis niin kaikki änki väkisin axikselle.

Se 3d pilaa pelin jos muistat ku tankkiin heittää savun niin voit ohittaa se ku siirryt 3d tilaan...ei mitään järkiä.

Eikös tässä mene aseet palvelusluokan mukaan, eli jokaisen kansalaisuuden lääkintämiehillä voi olla suomikp? :D

Saksalaiset hyökkäsi Rotterdamiin sodan alussa -40 ja STG:tä alettiin valmistamaan vasta -43. Kuka näitä laskee. :D

rawrr.jpg

Jollain muulla samoja ongelmia Betan kanssa? Ei vain käynnisty enää. Yhden kerran pääsin pelaamaan ja thats it tättärää.

Saman huomannut medicillä ja olen tullut siihen tulokseen, että patukat ei lennä jos kohteella ei ole ammuksille/helapäkille tarvetta. Voin olla väärässäkin, mutta väittäisin että tästä se johtuu. Hieman ärsyttävää kyllä kun joutuu kokeilemaan, että maistuuko päkki ja aina ei maistu. Saisi tuo animaatio alkaa vasta siinä vaiheessa jos kaveri päkin oikeasti kykenee ottamaan vastaan. Joku indikaattori, että kaverilla on paukut/helat täynnä olisi myös hyvä.

Kävi hieman sama mielessä, että voisiko olla juurikin tuollainen juttu... Kuitenkin oltiin pienessä porukassa siinä (minä ja ehkä kolme muuta) ja porukka papatti menemään panosta kujaa pitkin vihollista kohti ja yritin siinä sitten viskoa niitä panoksia, mutta ei vaan tuntunut tavara lähtevän... Tai sitten tähtäsin vain siihen pelaajaan joka ei ampunut kertaakaan ja jolla oli panokset täynnä ja se ei sen takia mitään heittänyt o_O

Noh, mistäpä näitä tietää. Rotterdamista tuli kyllä noista kahdesta kentästä mielekkäämmät kokemukset, vielä vähän pitää totutella peliin, mutta tuo vähän vähemmän avoimempi kenttä toimii itsellä paremmin, Narvikissa tuli vähän väliä luotia jostain suunnasta ilman että kerkesi koko vihollista nähdäkkään.

Ruudulla lukee jos pystyy ottamaan vastaan pussin.

itse yllätyin että peli tosiaan pyörii näinkin hyvin, kun alphassa ei oikeen fps saanut kuin60-70 pintaan, nyt 4790k+1070+16ram kaikki high asetuksilla 90-120 saa sitten nähdä julkasussa mitä tapahtuu, toivottavasti ei hirveitä fps romahduksia tule, niinku ollu vähä tapana tässä sarjassa.

rawrr.jpg

Jollain muulla samoja ongelmia Betan kanssa? Ei vain käynnisty enää. Yhden kerran pääsin pelaamaan ja thats it tättärää.

Jos jollain tämä ongelma, niin

C:\Users\TUNNUKSESI\Documents\Battlefield V Open Beta\settings\PROFSAVE_profile
tuo auki notepadilla:

Find: fullscreen

FullscreenScreen 0

Ja tämän jälkeen peli kyllä aina käynnistyy windowedina, mutta alt+enter saat fullscreeniksi, mutta ainakin peli lähtee käyntiin taas ilman erroreita. :nb:

Firestormista (battle royale pelimuoto) tullut vähän tietoja, Criterion Games työstää tuota yhdessä Dicen kanssa.
Firestorm: First Details of Battlefield V's Battle Royale Mode

-Wage war in a ring of fire that slowly shrinks the battlefield – don’t get trapped
-Fight to be the last infantry squad standing of 64 players in 16 squads
-The game-changing addition of Battlefield vehicles lets you wipe out unsuspecting squads with a tank or drive to survive with transport vehicles
-Work together as a squad to secure objectives that grant better and rare gear
-Clash on the biggest Battlefield map to date
-Transform the map with Destruction
-Feel battle royale brought to life with stunning Battlefield graphics and audio
-Matches are tied to your Company and Battlefield V progression

Neljän miehen (tai naisen) squadit siis, kaiketi voi soolonakin tahkota muita squadeja vastaan "16 squads of up to four players". Isoin kartta koskaan Battlefieldissa, alussa ei mitään gearia, loottaamalla löytyy ja conquest tyylisiä objectiveja tekemällä voi saada kovempaa gearia, mukana myös ajoneuvot (tankint ynnä muut).

Kyllähän tuo kuulostaa ihan mielenkiintoiselta lisältä ehdottomasti, vaikka onkin huvittavaa miten moni nyt pykää tuota BR moodia paikoin väkisin.

Muilla ongelmia äänien kanssa? Muiden aseista ei lähde mitään ääntä, pelkkä suuliekki vaan näkyy. Panoksien ropina seiniin yms kuuluu kyllä. Äänikorttina SB Z.

Äänet on bugannu muillakin. Levelcap ja JackFrags mainitsee ainakin omilla videoillaan niistä.

edit. Lennättekö te pihalle ihan randomisti välillä varsinkin jos menee serverin valinnan kautta?

Viimeksi muokattu:
Tulipahan testattua. Peräti 20min jaksoin ekalla yrityksellä. Alkuvaikutelman mukaan kohtuullisen näyttävä, mutta kaikin puolen hämmentävän sekava kasa sitä itseäään. Ja aseet eivät perinteiseen malliin tunnu tekevän mitään tuhoa.

Pitää nyt vielä yrittää kokeilla uudestaan, mutta en pidätä hengitystä. Ykkönen jäi kokonaan väliin ja tällä taitaa olla sama kohtalo.

Edit.
Supportilla (kai se sellainen oli?) yritin antaa ammuslaukkua, niin heppu heitti kasan panoksia ilmaan. Osaako joku sanoa mitä tuossa siinä oikein tapahtui ja mihin moinen on tarkoitettu?

Viimeksi muokattu:
Mulla tuntu gunplay loksahtavan kohdalleen jossain parin tunnin kohdalta. Siltä osin ainakin vaikuttaa hyvältä, mutta muusta en tiedä vielä. Tuntuu, että classeilla ei ole enää mitään väliä, kun tulee itse ravattua hakemassa healthit ja ammot. Aurinkolasi-kustomisaatio ois kiva tuohon Rotterdam mappiin :) BF4 oli julkaisun aikaan niin buginen, ettei tullut koskettua koko peliin puoleen vuoteen ja sen jälkeen ei sit saanut oikein otetta(muut tietysti hakannut peliä koko tämän ajan). Toivottavasti tälle ei käy samoin.

Oma kokemus classeista oli se, että assaultin ja medicin rooli on korostunut entisestään ja supportin sekä tuon reconin vähentynyt. Assaultilla ehkä parhaat aseet ja pystyy taistelemaan ajoneuvoja vastaan. Medic nyt on samaa kuin ennenkin, tärkeimpänä parantelet toisia mutta tuo itsensä parantaminen on myös näppärää. Support ehkä hieman turha, kun ammuksia saa kuolleilta sekä capeilta. Toki ne pystyvät sitten rakentamaan noita omia rakennelmiaan mihin muut eivät pysty mutta aika harva noita vielä käyttää. Recon tuntuu ehkä eniten turhakkeelta, toki ilmeisesti pystyvät 3D spottaamaan ja ampumaan flareja mutta itse aseet ovat kokeneet kyllä melkoisen nerffin vs. BF1 ja ehkä jopa BF4. Tuo 50-60 damagea pulttilukosta rintakehään on lähinnä huvittavaa.

Support ehkä hieman turha, kun ammuksia saa kuolleilta sekä capeilta. Toki ne pystyvät sitten rakentamaan noita omia rakennelmiaan mihin muut eivät pysty mutta aika harva noita vielä käyttää.
Eikä ihmekään, kun ei käyttöliittymä kerro että sellainen olisi edes mahdollista.

Ja conquest nyt on aina muutenkin sellaista paskaa kun ei ole mitään selvää vihollissuuntaa, että ei siinä paljon auta barrikadeja pystytellä.

. Support ehkä hieman turha, kun ammuksia saa kuolleilta sekä capeilta. Toki ne pystyvät sitten rakentamaan noita omia rakennelmiaan mihin muut eivät pysty mutta aika harva noita vielä käyttää. Recon tuntuu ehkä eniten turhakkeelta, toki ilmeisesti pystyvät 3D spottaamaan ja ampumaan flareja mutta itse aseet ovat kokeneet kyllä melkoisen nerffin vs. BF1 ja ehkä jopa BF4. Tuo 50-60 damagea pulttilukosta rintakehään on lähinnä huvittavaa.

Eikä ihmekään, kun ei käyttöliittymä kerro että sellainen olisi edes mahdollista.

Ja conquest nyt on aina muutenkin sellaista paskaa kun ei ole mitään selvää vihollissuuntaa, että ei siinä paljon auta barrikadeja pystytellä.

Eka päivä betassa, kukaan ei rakentanut. Sit toisena päivänä alkoi jo rakentelua olemaan ja eilen aamulla sit selvästi enemmän. Supportin rooli on todella tärkeä ja koko kartat on suunniteltu siten, että on tyhmää jättää liput rakentamatta. Ja juurikin ideana se, että tietää täysin mistä vihut tulee, kun saat rajattua mahdolliset suunnat 360 asteesta pariin pieneen aukkoon, mitä pelaajat ei monet tajua. Ne olisi todella helppo pitää. Rakentamatta vain kuollaan ja juostaan.

Eilen sit open betan alettua taas porukka jätti rakentamatta kun kaikki tutustui peliin. Eiköhän taas ma-ti löydy hyviä pelejä.

Supportin rooli on ehkäpä muuttunut siten, että hyökätessä ammuksia, mut ei puolustaessa. Silloin korjataan ja rakennetaan suojia. Vielä tärkeämpää tämä oli Grand operationin ekassa päivässä.

Harmillisen huonosti tosiaan peli asiasta kertoo ja siksi itsekin sen tutoriaalin youtubeen laitoin.

Jos jollain on Nvidian kortti ja ei nyt huvittaisi väenväkisin asennella uusia ajureita (kuten esim. minä) niin pelihän ei käynnisty, vaan vaatii käynnistäessä uudet ajurit.
c:\windows\system32 -kansiosta löytyy nvapi64.dll filu, jota uudelleen nimeämällä vaikkapa nvapi64_.dll pelin testaaminen ei stoppaa siihen että pakotetaan uudet ajurit asentamaan ja pääsee pelaamaan.

Jos jollain on Nvidian kortti ja ei nyt huvittaisi väenväkisin asennella uusia ajureita (kuten esim. minä) niin pelihän ei käynnisty, vaan vaatii käynnistäessä uudet ajurit.
c:\windows\system32 -kansiosta löytyy nvapi64.dll filu, jota uudelleen nimeämällä vaikkapa nvapi64_.dll pelin testaaminen ei stoppaa siihen että pakotetaan uudet ajurit asentamaan ja pääsee pelaamaan.

Samalla vaivalla päivittää ajurit ja todennäköisesti peli toimiikin paremmin....

Tulipahan testattua. Peräti 20min jaksoin ekalla yrityksellä. Alkuvaikutelman mukaan kohtuullisen näyttävä, mutta kaikin puolen hämmentävän sekava kasa sitä itseäään. Ja aseet eivät perinteiseen malliin tunnu tekevän mitään tuhoa.
Aseita keskimäärin vaikeampi käyttää mitä aiemmissa osissa, mutta kyllä ne silti hyvin damagea tekee. Et varmasti 20min pääse aseiden kanssa tutuksi :D

Varmaan tutoriaalit ja vinkit eivät olleet betan tärkeimpiä asioita. Kiireellä tämäkin buildi on vaihteeksi laitettu kasaan. Erityisesti squad bugeja ei olisi tarvinnut olla mukana.

Taustoista löytyy:

Battlefield Vietnamia (sitä wanhempaa) klaanissa satoja tunteja. Lukion toisen vuoden arvosanoistakin sen huomaa.
Battelfield 2 satoja tunteja myös, klaanitusta vähemmän
Battlefield 3 ~alle parisataa
BFBC2, BF1 beta joitain tunteja

Nyt pikaisesti testasin tätä betaa ja alkufiilikset oli ihan hyvät. Vähän vastaavat mitä tapahtui kun ensimmäistä kertaa pelasin kolmosta: Taistelun mölinä on vaikuttava ja pelimoottori upea sotapeliin, vaikkakin on vielä kovin buginen. Maissa ollessa ja kääntyillessä clippaili oman hahmon kroppa jotenkin näkökentässä ja ensimmäistä kertaa luulin tiimikaverin makaavan vieressä. Äänissä häikkää kuten täällä on ollut puhe, puolet ajasta ei tiedä ammutaanko kymmenen vai yli sadan metrin päässä.

GTX 960 4GB Asus Strix alkoi vähän yskiä 1080p lowilla. FPS-lukema ei ollut näkyvillä ruudulla, mutta arvioisin droppien olleen jossain neljänkymmenen tuntumassa, pääosin lieni jossain 80-100.

Yllättävän helposti irtosi muutamat frägit näin kylmiltään Stgllä, k/d ratio oli luokkaa 1/1. Lämärit eivät herätelleet kertaakaan ja sainko pari kertaa supportilta ammuksia. Mölise siinä sitten sitten saksaa kädet veressä ja juo ruudun takana ipaa. Yleisesti vähän sekavan kuvan jätti. Molemmat joukkueet juoksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kuin päättömät kanat. Tuntuu myös että ruudulla on hirveä määrä kaikkea ärsykettä ja palkintoa ja assistilmoituksia kuten BF3 pelatessa ekaa kertaa. Nää kai saa jostain pois mutta pikaisesti ei osunut asetuksista silmään? Patruunoiden vähäinen määrä oli kuitenkin loistava juttu, pakottaa vähentämään sooloilua.

Tykkäisin jos pelistä heitettäisiin kans valtaosa kustomointiasetuksista veks, simppelimpi ei ole huonompi. Jos kustomointeja on niin kaikki heti vaan auki kaikille. En kaipaisi rynkkyjen ja konepistoolien päälle niitä refleksitähtäimiä tähän peliin koska ww2. Jätetään ne modernin sodan peleihin suosiolla, voi tehdä rehellisesti ww2-pelin kosiskelematta reflutähtäimeen tottuneita. Proteesikätisiin naisnatseihin en vielä törmännyt :D

Jatkelen fiilistelyä betan parissa tämän viikonlopun, mutta todennäköisesti en tähän tule rahojani laittamaan. Ikävä juttu koska audiovisuaalinen yleisfiilis mikä tässä on, on hyvä. Paljon olisi annettavaa.

Edit: Droppii sittenkin 20-30 pahimmillaan

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 734
Jäsenet
80 976
Uusin jäsen
Fr0sti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom